Ajudes per a l'adaptació de línies elèctriques d'alta tensió en la Comunitat Valenciana per a la protecció de l'avifauna - Sede electronica
Ajudes per a l'adaptació de línies elèctriques d'alta tensió en la Comunitat Valenciana per a la protecció de l'avifauna
Què és
Concessió d'ajudes per a dur a terme actuacions de per a l'adaptació de línies elèctriques d'alta tensió en la Comunitat Valenciana als requisits establits pel Reial decret 1432/2008, de 29 d'agost, pel qual s'estableixen mesures per a la protecció de l'avifauna contra la col·lisió i...
D'acord amb la tipologia del titular de les línies elèctriques, segons el Reial decret 1955/2000, es finançarà el 75% de l'import subvencionable d'aquelles línies elèctriques perilloses per a l'avifauna la titularitat de la qual recaiga en empreses que tinguen la consideració de distribuïdora elèctrica (amb una quantia màxima de 300.000 euros per sol·licitud) i el 100% en les quals la titularitat recaiga en particulars o empreses que no tinguen la consideració de distribuïdora elèctrica (amb una quantia màxima de 100.000 euros per sol·licitud).
L'import mínim subvencionable de cada sol·licitud haurà de ser de 2.000 euros, per la qual cosa no es prendran en consideració actuacions o projectes la quantia dels quals siga inferior a aquesta quantitat
Una mateixa entitat sol·licitant no podrà acumular ajudes per un valor igual o superior al 75% del pressupost total disponible en la convocatòria, si bé aquest límit podrà superar-se en cas que, una vegada admeses i valorades totes les sol·licituds rebudes d'acord amb aquest criteri, existisca encara pressupost disponible no assignat.
Es valoraran cadascuna de les sol·licituds admeses que hagen complit els terminis i els requisits assenyalats en les presents bases, a fi d'establir un ordre de prelació, que es determinarà de la següent forma:
S'ordenaran els projectes per la puntuació obtinguda d'acord amb els criteris de valoració que es descriuen en la base sisena, concedint-se el percentatge de les despeses subvencionables de cadascun dels projectes tal com detalla en la base setena fins que s'esgote la quantia total de la convocatòria.
Si existeixen diverses sol·licituds empatades a punts prevaldrà la que major puntuació tinga en el criteri d'avaluació 3 (casos de mortalitat), de seguir l'empat, el criteri 2 (perillositat dels suports) i de seguir l'empat, la que major nombre de suports corregisca.
Si el crèdit s'esgota sense satisfer al 100% les despeses subvencionables de l'última sol·licitud amb l'ajuda concedida, es podrà instar el beneficiari perquè, en el termini de 10 dies comptats des de l'endemà de la notificació de la proposta de resolució provisional, reformule la seua sol·licitud per a ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable. Si transcorregut aquest termini no es rebera la reformulació, s'entendrà que l'interessat realitzarà l'actuació completa, la justificació de la qual serà preceptiva per al cobrament de la subvenció.
- RESOLUCIÓ de 22 de desembre de 2023, de la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, per la qual s’establixen les bases reguladores i es convoquen les ajudes per a l’adaptació de línies elèctriques d’alta tensió a la Comunitat Valenciana als requisits establits pel Reial...
- Reglament (UE) núm. 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021 pel qual s'estableix el Mecanisme de Recuperació i Resiliència.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i el seu Reglament, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol
- Llei 42/2007, de 13 de desembre, del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat
- Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
- Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic
- Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració Pública i per a l'execució del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
- Reial decret 1432/2008, de 29 d'agost, pel qual s'estableixen mesures per a la protecció de l'avifauna contra la col·lisió i l'electrocució en línies elèctriques d'alta tensió.
- Reial decret 139/2011, de 4 de febrer, per al desenvolupament del Llistat d'Espècies Silvestres en Règim de Protecció Especial i del Catàleg Espanyol d'Espècies Amenaçades
- Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i format de la informació a proporcionar per les Entitats del Sector Públic Estatal, Autonòmic i Local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels...
- Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
- - Ordre HFP/55/2023 de 24 de gener, relativa a l'anàlisi sistemàtica del risc de conflicte d'interés en els procediments que executen el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència
- Orientacions per a la transferència de fons a les comunitats autònomes per a finançar mesures amb el Mecanisme de Recuperació i Resiliència a través de Conferència Sectorial o mitjançant ajudes convocades per l'Estat i gestionades per aquelles com a entitats col·laboradores, del Ministeri...
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions (modificada pel Decret llei 6/2021 i el Decret llei 1/2022).
- Decret 128/2017, de 29 de setembre, del Consell, pel qual es regula el procediment de notificació i comunicació a la Comissió Europea dels projectes de la Generalitat dirigits a establir, concedir o modificar ajudes públiques.
- Decreto-ley 6/2021, de 1 de abril del Consell, de medidas urgentes en materia de gestión económico-administrativa para la ejecución de actuaciones financiadas por instrumentos europeos para apoyar la recuperación de la crisis consecuencia de la Covid-19
- Decret llei 1/2022, de 22 d'abril, del Consell, de mesures urgents en resposta a l'emergència energètica i econòmica originada en la Comunitat Valenciana per la guerra a Ucraïna
- Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana o normativa que la substituïsca
- Llei 2/2015, de 2 d'abril, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana
- Resolució de 15 d'octubre de 2010, del conseller de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge i vicepresident tercer del Consell, per la qual s'estableixen les zones de protecció de l'avifauna contra la col·lisió i electrocució, i s'ordenen mesures per a la reducció de la mortalitat d'ocells en...
- Resolució de 28 de desembre de 2017, de la Direcció General de Medi natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual es determinen les línies elèctriques aèries de distribució que no s'ajusten a les prescripcions tècniques establides en el Reial decret 1432/2008, de 29 d'agost, pel qual s'estableixen...
- Resolució de 6 de juliol de 2021, de la consellera d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, per la qual s'amplien les zones de protecció de l'avifauna contra la col·lisió i electrocució
- Resolució de 30 de gener de 2023, de la Direcció General de Medi natural i d'Avaluació Ambiental, per la qual s'amplia el llistat de les línies elèctriques aèries de distribució que no s'ajusten a les prescripcions tècniques establides en el Reial decret 1432/2008, de 29 d'agost, pel qual...
- RESOLUCIÓ de 10 de juliol de 2024, de la Direcció General de Medi Natural i Animal, per a l’ampliació del termini de concessió d’ajudes per a l’adaptació de línies elèctriques d’alta tensió a la Comunitat Valenciana als requisits establits pel Reial decret 1432/2008, de 29 d’agost, pel qual...
A qui va dirigit
Els titulars (persones físiques o jurídiques) de línies elèctriques aèries d'alta tensió amb conductors nus i localitzades en les zones de protecció de l'avifauna contra la col·lisió i electrocució establides per resolució de 15 d'octubre de 2010, del conseller de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i...
Requisits de les actuacions
1. Quan s'han hagut d'iniciar les actuacions?
Totes les actuacions objecte de finançament hauran d'haver-se iniciat a partir de l'1 de gener de 2023 i estar finalitzades a data 31 de desembre de 2025.
2. Quin tipus d'actuacions són subvencionables?
Seran subvencionables les inversions que s'ajusten a les prescripcions tècniques regulades en els articles 6, 7, 8 i annex del Reial decret 1432/2008 de 29 d'agost, així com a les Recomanacions Tècniques del Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic per a la correcció dels suports i les obertures elèctriques del risc d'electrocució o col·lisió de les aus. Els projectes de modificació de les línies elèctriques hauran de complir amb el contingut mínim establit en l'article 8.2 del citat Reial decret 1432/2008, de 29 d'agost. Tot això, sense perjudici del compliment de la normativa electrotècnica o sectorial de qualsevol altra índole que poguera resultar aplicable a les entitats beneficiàries. Així mateix, hauran de comptar amb les preceptives llicències i autoritzacions administratives en el cas que les mateixes el requerisquen, amb anterioritat al pagament de les subvencions
Les actuacions queden recollides en les següents tipologies:
a) La correcció o substitució de creueres de suports, la substitució de cadenes d'aïlladors, l'eliminació d'elements de tensió per damunt de les creueres o semicreueres, o la substitució d'armats. No s'instal·laran alargaderas ni dispositius similars que permeten la posada de l'au.
b) L'aïllament dels ponts d'unió entre els elements en tensió, i l'aïllament de conductors i altres elements de tensió mitjançant fundes o elements plàstics preformados homologats, sempre com a actuacions addicionals per al reforçament de la seguretat en suports sobre els quals s'apliquen modificacions estructurals.
c) Instal·lació d'elements salvaocells o senyalitzadors visuals d'acord, almenys, amb les indicacions generals donades en l'article 7 del Reial decret 1432/2008, de 29 d'agost.
Els tributs són despesa subvencionable quan la persona beneficiària de la subvenció els abona efectivament. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.
Segons el que es disposa en l'article 31 de la Llei 38/2003, general de subvencions, es consideren despeses subvencionables, als efectes previstos en la citada llei, aquells que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzen en el termini establit per les diferents bases reguladores de les subvencions. En cap cas, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat, prenent-se com a referència els preus unitaris del plec de clàusules particulars per a la contractació de l'Acord marc de serveis de correcció de línies elèctriques d'alta tensió establits pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic disponibles en les pàgina web https://run.gob.es/nxl8ec1c i https://breu.gva.es/b/m1uznno8z2.
Les ajudes objecte d'esta convocatòria seran compatibles amb altres ajudes o subvencions que puguen concedir altres Administracions Públiques, entitats públiques adscrites o dependents d'estes, amb la mateixa fi, i altres persones físiques o jurídiques de naturalesa privada, sempre que no es cobrisca amb estes ajudes el cost total de l'activitat objecte de finançament. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada.
Requisits dels beneficiaris
No trobar-se en cap de les circumstàncies establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
Complir les obligacions assenyalades en l'article 14 de la precitada Llei 38/2003.
Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Hisenda pública estatal i autonòmica, així com, enfront de la Seguretat social.
No podran estar subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat l'ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior (article 1 del Reglament (UE) n °702/2014 de la Comissió Europea).
Les entitats beneficiàries que estiguen obligades a això hauran de disposar del corresponent Pla d'Igualtat.
Com es tramita
Les persones/entitats beneficiàries que reunisquen les condicions previstes en la present resolució de bases i convocatòria podran presentar diverses sol·licituds. La tramitació constarà de les següents fases:
- Presentació telemàtica i/o presencial de la sol·licitud i documentació.
- Valoració de les sol·licituds que complisquen els requisits i, si escau, sol·licitud d'esmena de requisits per un termini màxim i improrrogable de 10 dies.
- Les persones/entitats podran renunciar a la subvenció concedida en el termini un mes comptat a partir de l'endemà de la notificació de la resolució administrativa. D'igual manera, podran desistir de la sol·licitud de la subvenció en qualsevol moment abans de la concessió d'esta.
- A la vista de la documentació aportada i després de la proposta de concessió d'ajudes de la Comissió d'Avaluació, la persona titular de la Direcció General de Medi natural i Avaluació Ambiental, per delegació de la persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, resoldrà la concessió d'estes ajudes, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana
CRITERI D'AVALUACIÓ
1.- Zonificació risc (25 punts)
(A partir de la cartografia publicada en el Visor GVA: https://breu.gva.es/b/kefgkkptwu)
En cas de creuar diferents zones, es calcula sumant les puntuacions parcials assignades a les diferents zones travessades, ponderant aquestes puntuacions parcials en la proporció que el tram de cada zona represente respecte de la longitud total de les línies incloses en la sol·licitud:
1.1. Risc molt alt (25 punts)
1.2. Risc alt (20 punts)
1.3. Risc mitjà (10 punts)
1.4. Risc baix (0 punts)
2.- Perillositat suports (25 punts)
(Valor mitjà de la perillositat dels suports)
2.1. Suports d'amarrament amb pont fluix superior (25 punts)
2.2. Suports especials amb fusibles, seccionadors, electrovàlvules, derivacions i transformadors en intempèrie (25 punts)
2.3. Suports d'alineació amb aïlladors rígids i armat metàl·lic (20 punts)
2.4. Suports d'alineació amb aïlladors rígids i armat de fusta (15 punts)
2.5. Resta de suports que no compleixen RD 1432/2008 (5 punts)
3.- Casos de mortalitat (25 punts)
(Valor màxim de la suma dels casos coneguts)
3.1. Esdeveniments amb espècies En Perill d'Extinció o Vulnerables (15 punts)
3.2. Esdeveniments amb espècies incloses en el Llistat d'Espècies en Règim de Protecció Especial (LESRPE) (10 punts)
3.3. Altres espècies (5 punts)
4.- Titularitat (25 punts)
4.1. Línies elèctriques la titularitat de les quals siga de persones físiques o jurídiques que no tinguen la condició d'empresa de distribució elèctrica segons l'RD 1955/2000 (25 punts)
4.2. Línies elèctriques els titulars de les quals siguen empreses de distribució elèctrica amb menys del 10% de la longitud de l'inventari de línies elèctriques situades en Zones de protecció que no s'ajusten a les prescripcions tècniques establides en el Reial decret 1432/2008 (15 punts)
4.3. Línies elèctriques els titulars de les quals siguen empreses de distribució elèctrica no incloses en l'apartat 4.2 (0 punts)
5.- Clàusules de responsabilitat social (5 punts)
El compromís d'aplicar per a la plantilla que execute l'objecte de la subvenció mesures concretes de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar, que superen el que s'estableix legal i convencionalment, especialment quan es tracte de persones treballadores amb discapacitat/diversitat funcional o que tinguen a la seua cura a persones amb discapacitat/diversitat funcional o en situació de dependència. Per a la seua valoració, l'empresa o entitat beneficiària haurà d'especificar detalladament les mesures de conciliació previstes
EN CAS D'EMPAT
Tindran preferència en l'adjudicació, pel següent ordre:
1. aquelles entitats que, si escau, acrediten comptar, amb anterioritat a la publicació d'aquesta resolució, amb un major percentatge de persones treballadores amb diversitat o discapacitat en relació amb la seua plantilla, o bé es comprometen a contractar un percentatge major d'elles durant la realització de l'objecte de la subvenció.
2. quan l'empat es produïsca entre sol·licituds d'empreses i entitats que no estiguen legalment obligades a disposar d'un pla d'igualtat, tindran preferència les d'aquelles empreses i entitats que, amb anterioritat a la publicació d'aquesta resolució, hagen negociat amb la representació legal de les persones treballadores si n'hi haguera, i hagen aprovat i tramitat la inscripció dels plans d'igualtat en el registre de la Comunitat Valenciana de convenis i acords col·lectius de treball o equivalent d'altres administracions, fins i tot no estant obligades legalment. Addicionalment, es valorarà que els plans d'igualtat disposen d'un certificat o distintiu de caràcter oficial o empresarial.
3. Si persisteix l'empat, es decidirà a favor de la persona que haja obtingut major puntuació en el criteri 3 de valoració dels previstos en la base sisena; de continuar l'empat, es resoldrà per la major puntuació obtinguda en el criteri 2 i cas de persistir l'empat, la que major nombre de suports corregisca.
46009 - València/Valencia
12003 - Castelló/Castellón
03007 - Alacant/Alicante
Formularis
- SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A L’ADAPTACIÓ DE LÍNIES ELÈCTRIQUES D’ALTA TENSIÓ ALS REQUISITS ESTABLITS PEL REIAL DECRET 1432/2008, DE 29 D’AGOST, PER A L’EXECUCIÓ DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA DINS DEL COMPONENT 4 EN EL TERRITORI DE LA COMUNITAT VALENCIANA, FINANÇAT PER LA UNIÓ EUROPEA – NEXT GENERATION
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL NO INICI D'ACTUACIONS
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL COMPLIMENT DE LES MESURES DE CORRESPONSABILITAT I CONCILIACIÓ DE LA PERSONA CONTRACTISTA O SUBCONTRACTISTA
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL COMPLIMENT DE LA NORMATIVA SOBRE INTEGRACIÓ LABORAL DE PERSONES AMB DISCAPACITAT DE LA PERSONA CONTRACTISTA O SUBCONTRACTISTA
- MODEL B. DECLARACIÓ DE CESSIÓ I TRACTAMENT DE DADES EN ELS PROCEDIMENTS QUE EXECUTEN EL PRTR
- MODEL C. DECLARACIÓ DE COMPROMÍS EN RELACIÓ AMB L'EXECUCIÓ D'ACTUACIONS.
- MODEL A.DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL COMPLIMENT DEL PRINCIPI DE "NO CAUSAR PERJUÍ SIGNIFICATIU" AL MEDI AMBIENT (DNSH)
Sol·licitud
El termini per a la presentació de les sol·licituds serà d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana .
Formularis
- SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ PER A L’ADAPTACIÓ DE LÍNIES ELÈCTRIQUES D’ALTA TENSIÓ ALS REQUISITS ESTABLITS PEL REIAL DECRET 1432/2008, DE 29 D’AGOST, PER A L’EXECUCIÓ DEL PLA DE RECUPERACIÓ, TRANSFORMACIÓ I RESILIÈNCIA DINS DEL COMPONENT 4 EN EL TERRITORI DE LA COMUNITAT VALENCIANA, FINANÇAT PER LA UNIÓ EUROPEA – NEXT GENERATION
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL NO INICI D'ACTUACIONS
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL COMPLIMENT DE LES MESURES DE CORRESPONSABILITAT I CONCILIACIÓ DE LA PERSONA CONTRACTISTA O SUBCONTRACTISTA
- DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL COMPLIMENT DE LA NORMATIVA SOBRE INTEGRACIÓ LABORAL DE PERSONES AMB DISCAPACITAT DE LA PERSONA CONTRACTISTA O SUBCONTRACTISTA
- MODEL B. DECLARACIÓ DE CESSIÓ I TRACTAMENT DE DADES EN ELS PROCEDIMENTS QUE EXECUTEN EL PRTR
- MODEL C. DECLARACIÓ DE COMPROMÍS EN RELACIÓ AMB L'EXECUCIÓ D'ACTUACIONS.
- MODEL A.DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL COMPLIMENT DEL PRINCIPI DE "NO CAUSAR PERJUÍ SIGNIFICATIU" AL MEDI AMBIENT (DNSH)
Presencial i/o telemàtica
Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen, podent-se presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú, mitjançant el corresponent model normalitzat disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat.
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com les persones sol·licitants que, no estant obligades a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
Esmena
En cas d'aportació documental voluntària, no s'establix termini, en cas d'haver rebut requeriment d'esmena, el termini serà el que s'assenyala en el requeriment d'esmena.
Este tràmit permet l'aportació de documents a expedients oberts de sol·licitud d'Ajudes per a l'adaptació de línies elèctriques d'alta tensió en la Comunitat Valenciana per a la protecció de l'avifauna. L'aportació es pot realitzar: - Per iniciativa de l'interessat. - A conseqüència d'un...
Resolució
- RESOLUCIÓ de 10 de juliol de 2024, de la Direcció General de Medi Natural i Animal, per a l’ampliació del termini de concessió d’ajudes per a l’adaptació de línies elèctriques d’alta tensió a la Comunitat Valenciana als requisits establits pel Reial decret 1432/2008, de 29 d’agost, pel qual...
- CORRECCIÓ D'ERRADES de la Resolució de 22 de desembre de 2023, de la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, per la qual s'establixen les bases reguladores i es convoquen les ajudes per a l'adaptació de línies elèctriques d'alta tensió a la Comunitat Valenciana als...
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Ajudes i subvencions
- Medi ambient
- Administracions
- Ajudes i subvencions
TEMA
- Territori i paisatge. Urbanisme
- Boscos
- Paisatge
- Medi ambient
- Sostenibilitat
- Parcs i espais naturals
PERFILS
- Empresa
- Cooperatives
- Gran empresa
CICLE VITAL
- Planificar un negoci
- Créixer i consolidar
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions