Ajudes per a l'adaptació de línies elèctriques d'alta tensió en la Comunitat Valenciana per a la protecció de l'avifauna

Codi SIA: 3033898
Codi GUC: 25285
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: TANCAT
(16-01-2024
15-02-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Concessió d'ajudes per a dur a terme actuacions de per a l'adaptació de línies elèctriques d'alta tensió en la Comunitat Valenciana als requisits establits pel Reial decret 1432/2008, de 29 d'agost, pel qual s'estableixen mesures per a la protecció de l'avifauna contra la col·lisió i l'electrocució en línies elèctriques d'alta tensió

Observacions

Observacions

D'acord amb la tipologia del titular de les línies elèctriques, segons el Reial decret 1955/2000, es finançarà el 75% de l'import subvencionable d'aquelles línies elèctriques perilloses per a l'avifauna la titularitat de la qual recaiga en empreses que tinguen la consideració de distribuïdora elèctrica (amb una quantia màxima de 300.000 euros per sol·licitud) i el 100% en les quals la titularitat recaiga en particulars o empreses que no tinguen la consideració de distribuïdora elèctrica (amb una quantia màxima de 100.000 euros per sol·licitud). L'import mínim subvencionable de cada sol·licitud haurà de ser de 2.000 euros, per la qual cosa no es prendran en consideració actuacions o projectes la quantia dels quals siga inferior a aquesta quantitat Una mateixa entitat sol·licitant no podrà acumular ajudes per un valor igual o superior al 75% del pressupost total disponible en la convocatòria, si bé aquest límit podrà superar-se en cas que, una vegada admeses i valorades totes les sol·licituds rebudes d'acord amb aquest criteri, existisca encara pressupost disponible no assignat. Es valoraran cadascuna de les sol·licituds admeses que hagen complit els terminis i els requisits assenyalats en les presents bases, a fi d'establir un ordre de prelació, que es determinarà de la següent forma: S'ordenaran els projectes per la puntuació obtinguda d'acord amb els criteris de valoració que es descriuen en la base sisena, concedint-se el percentatge de les despeses subvencionables de cadascun dels projectes tal com detalla en la base setena fins que s'esgote la quantia total de la convocatòria. Si existeixen diverses sol·licituds empatades a punts prevaldrà la que major puntuació tinga en el criteri d'avaluació 3 (casos de mortalitat), de seguir l'empat, el criteri 2 (perillositat dels suports) i de seguir l'empat, la que major nombre de suports corregisca. Si el crèdit s'esgota sense satisfer al 100% les despeses subvencionables de l'última sol·licitud amb l'ajuda concedida, es podrà instar el beneficiari perquè, en el termini de 10 dies comptats des de l'endemà de la notificació de la proposta de resolució provisional, reformule la seua sol·licitud per a ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgable. Si transcorregut aquest termini no es rebera la reformulació, s'entendrà que l'interessat realitzarà l'actuació completa, la justificació de la qual serà preceptiva per al cobrament de la subvenció.

Requisits

Requisits

Requisits de les actuacions 1. Quan s'han hagut d'iniciar les actuacions? Totes les actuacions objecte de finançament hauran d'haver-se iniciat a partir de l'1 de gener de 2023 i estar finalitzades a data 31 de desembre de 2025. 2. Quin tipus d'actuacions són subvencionables? Seran subvencionables les inversions que s'ajusten a les prescripcions tècniques regulades en els articles 6, 7, 8 i annex del Reial decret 1432/2008 de 29 d'agost, així com a les Recomanacions Tècniques del Ministeri per a la Transició Ecològica i Repte Demogràfic per a la correcció dels suports i les obertures elèctriques del risc d'electrocució o col·lisió de les aus. Els projectes de modificació de les línies elèctriques hauran de complir amb el contingut mínim establit en l'article 8.2 del citat Reial decret 1432/2008, de 29 d'agost. Tot això, sense perjudici del compliment de la normativa electrotècnica o sectorial de qualsevol altra índole que poguera resultar aplicable a les entitats beneficiàries. Així mateix, hauran de comptar amb les preceptives llicències i autoritzacions administratives en el cas que les mateixes el requerisquen, amb anterioritat al pagament de les subvencions Les actuacions queden recollides en les següents tipologies: a) La correcció o substitució de creueres de suports, la substitució de cadenes d'aïlladors, l'eliminació d'elements de tensió per damunt de les creueres o semicreueres, o la substitució d'armats. No s'instal·laran alargaderas ni dispositius similars que permeten la posada de l'au. b) L'aïllament dels ponts d'unió entre els elements en tensió, i l'aïllament de conductors i altres elements de tensió mitjançant fundes o elements plàstics preformados homologats, sempre com a actuacions addicionals per al reforçament de la seguretat en suports sobre els quals s'apliquen modificacions estructurals. c) Instal·lació d'elements salvaocells o senyalitzadors visuals d'acord, almenys, amb les indicacions generals donades en l'article 7 del Reial decret 1432/2008, de 29 d'agost. Els tributs són despesa subvencionable quan la persona beneficiària de la subvenció els abona efectivament. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguen susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda. Segons el que es disposa en l'article 31 de la Llei 38/2003, general de subvencions, es consideren despeses subvencionables, als efectes previstos en la citada llei, aquells que, de manera indubtable, responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i es realitzen en el termini establit per les diferents bases reguladores de les subvencions. En cap cas, el cost d'adquisició de les despeses subvencionables podrà ser superior al valor de mercat, prenent-se com a referència els preus unitaris del plec de clàusules particulars per a la contractació de l'Acord marc de serveis de correcció de línies elèctriques d'alta tensió establits pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic disponibles en les pàgina web https://run.gob.es/nxl8ec1c i https://breu.gva.es/b/m1uznno8z2. Les ajudes objecte d'esta convocatòria seran compatibles amb altres ajudes o subvencions que puguen concedir altres Administracions Públiques, entitats públiques adscrites o dependents d'estes, amb la mateixa fi, i altres persones físiques o jurídiques de naturalesa privada, sempre que no es cobrisca amb estes ajudes el cost total de l'activitat objecte de finançament. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de l'activitat subvencionada. Requisits dels beneficiaris No trobar-se en cap de les circumstàncies establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. Complir les obligacions assenyalades en l'article 14 de la precitada Llei 38/2003. Estar al corrent de les seues obligacions tributàries amb la Hisenda pública estatal i autonòmica, així com, enfront de la Seguretat social. No podran estar subjectes a una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat l'ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior (article 1 del Reglament (UE) n °702/2014 de la Comissió Europea). Les entitats beneficiàries que estiguen obligades a això hauran de disposar del corresponent Pla d'Igualtat.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els titulars (persones físiques o jurídiques) de línies elèctriques aèries d'alta tensió amb conductors nus i localitzades en les zones de protecció de l'avifauna contra la col·lisió i electrocució establides per resolució de 15 d'octubre de 2010, del conseller de Medi Ambient, Aigua, Urbanisme i Habitatge i vicepresident tercer del Consell, per la qual s'establixen les zones de protecció de l'avifauna contra la col·lisió i electrocució, i s'ordenen mesures per a la reducció de la mortalitat d'aus en línies elèctriques d'alta tensió i resolució de 6 de juliol de 2021, de la consellera de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, per la qual s'amplien les zones de protecció de l'avifauna contra la col·lisió i electrocució.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà d'un mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana .

Formularis documentació

La sol·licitud es presentarà segons model normalitzat. Se signarà digitalment, per l'entitat sol·licitant o el seu representant, en el moment de la presentació telemàtica, mitjançant el procediment establit per a això en la Seu Electrònica. Documentació acreditativa de la identitat del beneficiari i, si és el cas, del seu representant legal, quan s'haja oposat o no haja autoritzat l'òrgan gestor a la seua consulta. Document acreditatiu de la plena disponibilitat dels terrenys afectats per l'actuació. Memòria valorada de l'actuació o projecte a realitzar. Haurà de contindre com a mínim el següent contingut: • Titularitat de la línia o tram de línia. • Ubicació de la línia, descripció del traçat i pla a escala, almenys 1.25.000. • Descripció completa de la línia elèctrica o tram a adaptar o desmantellar amb especificació de la seua longitud, número i tipus de suports que la integren i tipus de senyalització, si la tinguera. Els suports hauran de descriure's de manera que es detalle el tipus de creuera, tipus de ponts, distància de seguretat actual i descripció dels elements que la componen, descripció dels sistemes d'aïllament actuals, descripció de les instal·lacions actuals de seccionament, transformació i interruptors amb cort en intempèrie. • Tipus de suports i armats a instal·lar. • Característiques dels sistemes d'aïllament. • Descripció de les instal·lacions de seccionament, transformació i interruptors amb cort en intempèrie. • Característiques dels dispositius salvaocells a instal·lar i la ubicació d'estos, si és el cas, així com les mesures anticol·lisió. • Pressupost Arxiu en format compatible amb el Visor GVA: .zip (SHP), .json .geojson (GeoJSON), .kml, .kmz, .gpx, .gml, .csv, .dxf, .dgn, on s'identifiquen i localitzen les línies i suports, diferenciant sobre els que es realitzaran actuacions dels quals no. Model de domiciliació bancària, en cas que la persona sol·licitant no estiga obligada a realitzar l'alta o modificació del compte bancari a través de la corresponent tramitació telemàtica, i no opte per efectuar aquesta tramitació telemàtica. En el cas de persones jurídiques, certificació notarial o registral de les dades de titularitat real de la persona destinatària última de l'ajuda Si és el cas, inscripció de l'activitat desenvolupada per la persona beneficiària en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o cens equivalent de l'Administració Tributària Foral, en la data de la sol·licitud. Si és el cas, inscripció de l'activitat desenvolupada per la persona contractista/subcontractista en el cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o cens equivalent de l'Administració Tributària Foral, en la data de participació en el procediment de licitació, amb la justificació necessària per al pagament. Si és el cas, acreditació de la inscripció del pla d'igualtat de l'empresa en el registre de la Comunitat Valenciana de convenis i acords col·lectius de treball o equivalent d'altres administracions, (fins i tot no estant obligades legalment). Si és el cas, compromís (segons model facilitat) de la persona contractista/subcontractista (quan així s'haja obligat la persona beneficiària), a aplicar per a la plantilla que execute l'objecte de la subvenció mesures concretes de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar, que superen el que s'estableix legal i convencionalment, especialment quan es tracte de persones treballadores amb discapacitat/diversitat funcional o que tinguen a la seua cura a persones amb discapacitat/diversitat funcional o en situació de dependència. Per a la seua valoració, l'empresa o entitat beneficiària haurà d'especificar detalladament les mesures de conciliació previstes. Model B de declaració tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR). Model C declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR). Si és el cas, Model B de declaració de tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), signat per la persona contractista/subcontractista. (Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre). Si és el cas, Model C de declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de recuperació, transformació i resiliència (PRTR), signat per la persona contractista/subcontractista. (Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre). Si és el cas, declaració responsable de la persona física o de la persona que exercisca la secretaria o gerència de la sol·licitant, acreditativa de què es disposa de capacitat econòmica, financera i operativa requerida per a garantir l'execució de l'actuació proposada. Certificat de l'empresa en el qual conste el nombre de treballadors de plantilla i còpia bàsica dels contractes subscrits amb treballadors amb discapacitat, en els termes previstos en l'article 8.3 de l'Estatut dels treballadors. En el cas d'estar exempta de l'obligació de reservar una quota de llocs de treball per a persones amb discapacitat, d'acord amb l'article 42.1 del Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, aprovat per Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre i complir amb les mesures alternatives dels articles 2 i 3 del RD 364/2005, de 8 d'abril, una còpia del certificat d'excepcionalitat en vigor. En el cas d'estar exempta de l'obligació de reservar una quota de llocs de treball per a persones amb discapacitat, d'acord amb l'article 42.1 del Text Refós de la Llei General de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social, aprovat per Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre i complir amb les mesures alternatives dels articles 2 i 3 del RD 364/2005, de 8 d'abril, documents acreditatius del compliment de les mesures alternatives durant la vigència del certificat d'excepcionalitat. Si és el cas, declaració responsable en la qual s'acredite que les actuacions no van ser iniciades abans de la data establida en les presents bases reguladores (segons model facilitat).

Presentació

Presentació

Presencial
Presencial i/o telemàtica Les sol·licituds i la documentació que les acompanya es presentaran preferentment en els registres dels òrgans administratius als quals es dirigisquen, podent-se presentar també en qualsevol dels registres previstos en la legislació reguladora del procediment administratiu comú, mitjançant el corresponent model normalitzat disponible a través de la seu electrònica de la Generalitat. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, així com les persones sol·licitants que, no estant obligades a això, opten per aquesta via, presentaran les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.
Telemàtica
1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la plataforma telemàtica de la Generalitat, més informació respecte als certificats admesos en la Generalitat es pot veure en l'enllaç “Certificats admesos en la Generalitat”. En el cas d'utilitzar un certificat digital de persona física actuant en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de Representants davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica. Esta inscripció la pot fer a través de Procediments relacionats “Registre de Representants”. 2. Si ja disposa de certificat digital podrà accedir clicant a "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'este tràmit de la Guia Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la documentació corresponent i realitzar la presentació telemàtica de tot això, després de la qual cosa obtindrà el corresponent justificant de registre. A partir del moment d'esta presentació tota la documentació presentada (inclòs el justificant) estarà disponible sempre en la seua Carpeta Ciutadana, a la qual pot accedir des de la secció d'enllaços. 3. Més informació sobre la tramitació telemàtica es pot trobar en l'enllaç “Preguntes Freqüents”. Revise la llista de preguntes freqüents detallades en eixa direcció per a veure si pot solucionar el seu problema. En cas que continue necessitant ajuda, per favor notifique-ho a través de l'un dels correus electrònics detallats en la secció: “On consultar dubtes sobre el tràmit”. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat però que no arriben a registrar-se, es podran recuperar durant un temps o un altre depenent del tràmit sempre que no haja finalitzat el termini de sol·licitud, per a posteriorment acabar la presentació telemàtica accedint a la Carpeta Ciutadana de la Generalitat des de l'apartat "com va el meu"-> "sol·licituds en creació" https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=es

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les persones/entitats beneficiàries que reunisquen les condicions previstes en la present resolució de bases i convocatòria podran presentar diverses sol·licituds. La tramitació constarà de les següents fases: - Presentació telemàtica i/o presencial de la sol·licitud i documentació. - Valoració de les sol·licituds que complisquen els requisits i, si escau, sol·licitud d'esmena de requisits per un termini màxim i improrrogable de 10 dies. - Les persones/entitats podran renunciar a la subvenció concedida en el termini un mes comptat a partir de l'endemà de la notificació de la resolució administrativa. D'igual manera, podran desistir de la sol·licitud de la subvenció en qualsevol moment abans de la concessió d'esta. - A la vista de la documentació aportada i després de la proposta de concessió d'ajudes de la Comissió d'Avaluació, la persona titular de la Direcció General de Medi natural i Avaluació Ambiental, per delegació de la persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, resoldrà la concessió d'estes ajudes, que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana

Criteris de valoració

Criteris de valoració

CRITERI D'AVALUACIÓ 1.- Zonificació risc (25 punts) (A partir de la cartografia publicada en el Visor GVA: https://breu.gva.es/b/kefgkkptwu) En cas de creuar diferents zones, es calcula sumant les puntuacions parcials assignades a les diferents zones travessades, ponderant aquestes puntuacions parcials en la proporció que el tram de cada zona represente respecte de la longitud total de les línies incloses en la sol·licitud: 1.1. Risc molt alt (25 punts) 1.2. Risc alt (20 punts) 1.3. Risc mitjà (10 punts) 1.4. Risc baix (0 punts) 2.- Perillositat suports (25 punts) (Valor mitjà de la perillositat dels suports) 2.1. Suports d'amarrament amb pont fluix superior (25 punts) 2.2. Suports especials amb fusibles, seccionadors, electrovàlvules, derivacions i transformadors en intempèrie (25 punts) 2.3. Suports d'alineació amb aïlladors rígids i armat metàl·lic (20 punts) 2.4. Suports d'alineació amb aïlladors rígids i armat de fusta (15 punts) 2.5. Resta de suports que no compleixen RD 1432/2008 (5 punts) 3.- Casos de mortalitat (25 punts) (Valor màxim de la suma dels casos coneguts) 3.1. Esdeveniments amb espècies En Perill d'Extinció o Vulnerables (15 punts) 3.2. Esdeveniments amb espècies incloses en el Llistat d'Espècies en Règim de Protecció Especial (LESRPE) (10 punts) 3.3. Altres espècies (5 punts) 4.- Titularitat (25 punts) 4.1. Línies elèctriques la titularitat de les quals siga de persones físiques o jurídiques que no tinguen la condició d'empresa de distribució elèctrica segons l'RD 1955/2000 (25 punts) 4.2. Línies elèctriques els titulars de les quals siguen empreses de distribució elèctrica amb menys del 10% de la longitud de l'inventari de línies elèctriques situades en Zones de protecció que no s'ajusten a les prescripcions tècniques establides en el Reial decret 1432/2008 (15 punts) 4.3. Línies elèctriques els titulars de les quals siguen empreses de distribució elèctrica no incloses en l'apartat 4.2 (0 punts) 5.- Clàusules de responsabilitat social (5 punts) El compromís d'aplicar per a la plantilla que execute l'objecte de la subvenció mesures concretes de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar, que superen el que s'estableix legal i convencionalment, especialment quan es tracte de persones treballadores amb discapacitat/diversitat funcional o que tinguen a la seua cura a persones amb discapacitat/diversitat funcional o en situació de dependència. Per a la seua valoració, l'empresa o entitat beneficiària haurà d'especificar detalladament les mesures de conciliació previstes EN CAS D'EMPAT Tindran preferència en l'adjudicació, pel següent ordre: 1. aquelles entitats que, si escau, acrediten comptar, amb anterioritat a la publicació d'aquesta resolució, amb un major percentatge de persones treballadores amb diversitat o discapacitat en relació amb la seua plantilla, o bé es comprometen a contractar un percentatge major d'elles durant la realització de l'objecte de la subvenció. 2. quan l'empat es produïsca entre sol·licituds d'empreses i entitats que no estiguen legalment obligades a disposar d'un pla d'igualtat, tindran preferència les d'aquelles empreses i entitats que, amb anterioritat a la publicació d'aquesta resolució, hagen negociat amb la representació legal de les persones treballadores si n'hi haguera, i hagen aprovat i tramitat la inscripció dels plans d'igualtat en el registre de la Comunitat Valenciana de convenis i acords col·lectius de treball o equivalent d'altres administracions, fins i tot no estant obligades legalment. Addicionalment, es valorarà que els plans d'igualtat disposen d'un certificat o distintiu de caràcter oficial o empresarial. 3. Si persisteix l'empat, es decidirà a favor de la persona que haja obtingut major puntuació en el criteri 3 de valoració dels previstos en la base sisena; de continuar l'empat, es resoldrà per la major puntuació obtinguda en el criteri 2 i cas de persistir l'empat, la que major nombre de suports corregisca.

Obligacions

Obligacions

Sense perjudici de les obligacions previstes amb caràcter general en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les persones beneficiàries queden subjectes a les següents obligacions de caràcter general: a) Hauran de proposar i executar els projectes proposats i que complisquen els requisits i condicions que s'estableixen en aquesta resolució, la qual cosa implicarà complir la finalitat i realitzar l'actuació seleccionada en els termes i condicions establits en la resolució de selecció dels projectes. b) Justificar, dins del termini i en la forma escaient, davant l'òrgan concedent el compliment dels requisits i condicions, així com l'efectiva aplicació dels fons a la finalitat per a la qual van ser aprovats. c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents, aportant quanta informació li siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors. d) Comunicar a l'òrgan concedent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. Així mateix, es comunicarà qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció. e) Portar un sistema de comptabilitat separat o amb un codi comptable adequat per a totes les transaccions relatives a l'actuació subvencionada. f) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a la persona beneficiària en cada cas, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control. g) Conservar els documents justificatius i altra documentació concernent al finançament, en format electrònic, durant un període de 5 anys a partir de l'operació, aquest període serà de 3 anys si el finançament no supera 60.000,00€. h) Les persones beneficiàries hauran de donar l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament en virtut de l'article 18.4 de la Llei General de Subvencions. En qualsevol acció de promoció i divulgació relacionada amb l'objecte d'aquestes ajudes es farà constar expressament el cofinançament de la Generalitat Valenciana, del Pla de recuperació, transformació i resiliència i l'emblema de la Unió i una declaració de finançament adequat que indique «finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU», d'acord amb l'article 34, apartat 2, del Reglament 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell de 12 de febrer de 2021. Es pot obtindre més informació la següent adreça d'internet: https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual. i) Destinar les inversions subvencionades a la fi concret per al qual va ser concedida durant un període mínim de cinc anys. j) Proporcionar la informació necessària mitjançant el procediment i format previstos en l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, així com en l'Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, publicades en el BOE de 30 de setembre de 2021, relatives al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (d'ara en avant PRTR) durant tota la seua vigència. k) Subministrar informació sobre la perceptora final dels fons si no és la mateixa, així com també la informació corresponent a contractistes i subcontractistes, conforme al que es preveu en l'article 8 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre. En concret, les persones beneficiàries hauran de complir les següents obligacions en relació amb la identificació de les persones contractistes i subcontractistes emplenant els formularis preparats sobre aquest tema. k.1. NIF de la persona contractista o subcontractista. k.2. Nom o raó social. k.3. Domicili fiscal de la persona contractista i, en el seu cas subcontractista. k.4. Acceptació de la cessió de dades entre les Administracions Públiques implicades per a donar compliment al que es preveu en la normativa europea que és aplicable i de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals. Model annex IV.B de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre. k.5. Declaració responsable relativa al compromís de compliment dels principis transversals establits en el PRTR i que pogueren afectar l'àmbit objecte de gestió. Model annex IV.C de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre. k.6. Les persones beneficiàries i contractistes acreditaran la inscripció en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària o en el Cens equivalent de l'Administració Tributària Foral, que ha de reflectir l'activitat efectivament desenvolupada en la data de participació en el procediment de licitació. Aquests documents es presentaran amb la justificació necessària per al pagament. k.7. En el cas que així s'haja obligat la persona beneficiària, compromís de l'empresa o entitat que subcontracte d'aplicar per a la plantilla que execute l'objecte de la subvenció mesures concretes de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar, que superen el que s'estableix legal i convencionalment, especialment quan es tracte de persones treballadores amb discapacitat/diversitat funcional o que tinguen a la seua cura a persones amb discapacitat/diversitat funcional o en situació de dependència. Per a la seua valoració, l'empresa o entitat beneficiària haurà d'especificar detalladament les mesures de conciliació previstes. l) Declarar el compromís de compliment dels principis transversals establits en el PRTR, adoptant les mesures necessàries per a previndre i detectar el frau, la corrupció i els conflictes d'interés que pogueren afectar l'àmbit objecte de gestió (Model annex IV.C de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre) a través del corresponent formulari que s'adjunta en la convocatòria. Aquest compromís l'han d'assumir les persones beneficiàries de les ajudes i les encarregades de la seua realització o subministrament incloent als seus subcontractistes. m) Les persones beneficiàries han d'assumir que, segons la Comissió Europea, la venda i adquisició d'actius, béns i serveis (o altres transaccions comparables) s'han de realitzar de manera transparent, no discriminatòria i incondicional. Si la venda i adquisició d'actius, béns i serveis (o altres transaccions comparables) es realitza seguint aquestes condicions, es pot suposar que aquestes transaccions s'ajusten a les condicions de mercat, sempre que s'hagen utilitzat els criteris adequats per a seleccionar al comprador o al venedor. n) Si escau, compromís d'aplicar per a la plantilla que execute l'objecte de la subvenció mesures concretes de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar, que superen el que s'estableix legal i convencionalment, especialment quan es tracte de persones treballadores amb discapacitat/diversitat funcional o que tinguen a la seua cura a persones amb discapacitat/diversitat funcional o en situació de dependència. Per a la seua valoració, l'empresa o entitat beneficiària haurà d'especificar detalladament les mesures de conciliació previstes

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les resolucions de concessió serà de sis mesos a comptar des de la data de publicació de la present convocatòria.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

L'import total d'aquesta convocatòria és de 2.243.709,8€ per a l'adaptació de línies elèctriques d'alta tensió en la Comunitat Valenciana als requisits establits pel Reial decret 1432/2008, de 29 d'agost, pel qual s'estableixen mesures per a la protecció de l'avifauna contra la col·lisió i l'electrocució en línies elèctriques d'alta tensió (Mecanisme de Recuperació i Resiliència). El finançament de les ajudes es farà amb càrrec a les assignacions previstes per a l'operació en què s'emmarquen en el Programa 442.99-C4-I2.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Contenciós-administratiu

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

Este tràmit permet l'aportació de documents a expedients oberts de sol·licitud d'Ajudes per a l'adaptació de línies elèctriques d'alta tensió en la Comunitat Valenciana per a la protecció de l'avifauna. L'aportació es pot realitzar: - Per iniciativa de l'interessat. - A conseqüència d'un requeriment d'esmena a petició de l'administració.

Termini

Termini

En cas d'aportació documental voluntària, no s'establix termini, en cas d'haver rebut requeriment d'esmena, el termini serà el que s'assenyala en el requeriment d'esmena.

Presentació

Presentació