Normativa reguladora - Sede electronica
Característiques de la seu electrònica
La seu electrònica de la Generalitat té les següents característiques:
- L'àmbit d'aplicació comprén l'Administració de la Generalitat i està accessible a la ciutadania de manera permanent i gratuïta.
- La seu electrònica identifica a la Generalitat quan es relaciona per mitjans electrònics amb els ciutadans i amb altres administracions públiques. A través d'aquesta seu es realitzen totes les actuacions, procediments i els serveis que requerisquen l'autenticació dels ciutadans o de l'Administració de la Generalitat en les seues relacions amb ells i amb altres Administracions per mitjans electrònics, així com aquells altres serveis electrònics dels quals es decidisca la seua inclusió per raons d'eficàcia, eficiència i qualitat en la prestació dels serveis públics.
- La seu electrònica és de titularitat de la Generalitat.
- La gestió de la seu es du a terme d'acord amb les competències següents:
- Gestió tecnològica: La gestió, l'administració i la modificació de la Seu Electrònica de la Generalitat correspon a la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública , Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions que té assignades les competències horitzontals de la Generalitat en matèria d'Administració electrònica.
- Gestió de continguts: cada conselleria o organisme de l'Administració de la Generalitat gestiona els continguts específics del seu àmbit de competències. Cada departament serà responsable de la integritat, veracitat i actualització de la informació i els serveis fets públics a través d'Internet.
- La seu electrònica de la Generalitat està accessible en valencià i castellà.
- Els canals d'accés als servicis disponibles en la seu són, a més de l'electrònic, els següents:
- L'accés a través d'atenció presencial es farà en les Oficines PROP d'atenció al públic, de la Generalitat, per mitjà dels sistemes d'atenció existents en les oficines esmentades.
- L'accés en el cas d'atenció telefònica es farà a través del telèfon d'atenció al ciutadà 012 o 963866000(+ info).
- LLEI 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015)
- LLEI 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015)
- Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració electrònica.
- Llei 6/2020, d’11 de novembre, reguladora de determinats aspectes dels serveis electrònics de confiança.
- Reglament (UE) núm. 910/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 23 de juliol de 2014, relatiu a la identificació electrònica i els serveis de confiança per a les transaccions electròniques en el mercat interior i pel qual es deroga la Directiva 1999/93/CE.
- Reial decret 311/2022, de 3 de maig, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat.
- Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s’aprova el Reglament d’actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics.