Normativa reguladora - Sede electronica
La seu electrònica de la Generalitat té les següents característiques
- L'àmbit d'aplicació comprén l'Administració de la Generalitat i està accessible a la ciutadania de manera permanent i gratuïta.
- La seu electrònica identifica a la Generalitat quan es relaciona per mitjans electrònics amb els ciutadans i amb altres administracions públiques. A través d'aquesta seu es realitzen totes les actuacions, procediments i els serveis que requerisquen l'autenticació dels ciutadans o de l'Administració de la Generalitat en les seues relacions amb ells i amb altres Administracions per mitjans electrònics, així com aquells altres serveis electrònics dels quals es decidisca la seua inclusió per raons d'eficàcia, eficiència i qualitat en la prestació dels serveis públics.
- La seu electrònica és de titularitat de la Generalitat.
-
La gestió de la seu es du a terme d'acord amb les competències següents:
- Gestió tecnològica: La gestió, l'administració i la modificació de la Seu Electrònica de la Generalitat correspon a la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública , Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions que té assignades les competències horitzontals de la Generalitat en matèria d'Administració electrònica.
- Gestió de continguts: cada conselleria o organisme de l'Administració de la Generalitat gestiona els continguts específics del seu àmbit de competències. Cada departament serà responsable de la integritat, veracitat i actualització de la informació i els serveis fets públics a través d'Internet.
- La seu electrònica de la Generalitat està accessible en valencià i castellà.
-
Els canals d'accés als servicis disponibles en la seu són, a més de l'electrònic, els següents:
- L'accés a través d'atenció presencial es farà en les Oficines PROP d'atenció al públic, de la Generalitat, per mitjà dels sistemes d'atenció existents en les oficines esmentades.
- L'accés en el cas d'atenció telefònica es farà a través del telèfon d'atenció al ciutadà 012 o 963866000(+ info).
- LLEI 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015)
- LLEI 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015)
- Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
- Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica.
- Reial decret 4/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat en l'àmbit de l'Administració electrònica.
- Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat en l'àmbit de l'Administració electrònica.
- Reial decret 1671/2009, de 6 de novembre, pel qual es desenvolupa parcialment la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
- Ordre HAP / 1949/2014, de 13 d'octubre, per la qual es regula el Punt d'Accés General de l'Administració General de l'Estat i es crea la seu electrònica.