Ajudes per a la transferència de coneixements i activitats de formació i informació previstes en el marc de les intervencions per al desenrotllament rural del Pla Estratègic de la Política Agrícola Comuna per al període 2023-2027

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 687775
|
Codi GVA: 18734
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 30-10-2025

Fins 01-12-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte d'estes ajudes és facilitar l'accés al coneixement i a la innovació per part de la comunitat agrària, mitjançant el foment d'activitats de divulgació, formació i demostratives, que contribuïsquen a millorar les competències tècniques dels agents del sector agroalimentari.

Les ajudes, recollides en la present convocatòria, tenen per finalitat la consecució de l'objectiu transversal de modernitzar l'agricultura i les zones rurals, fomentant i posant en comú el coneixement, la innovació i la digitalització en les zones agrícoles i rurals; promovent la seua adopció pels qui es dediquen a l'agricultura, mitjançant la millora de l'accés a la investigació, la innovació, l'intercanvi de coneixements i la formació i, addicionalment, els objectius específics arreplegats en l'apartat 3 de l'article 1 de l'Orde 6/2025, de 7 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca. Per a això, hauran d'estar relacionades amb una o diverses de les següents temàtiques:

a) Millorar l'orientació al mercat i augmentar la competitivitat de les explotacions agrícoles.

b) L'adaptació al canvi climàtic i a la seua mitigació, la reducció de les emissions de gasos d'efecte d'hivernacle i la captura de carboni, així com l'energia sostenible.

c) El desenrotllament sostenible i la gestió eficient de recursos naturals com l'aigua, el sòl i l'aire, en particular mitjançant la reducció de la dependència química.

d) Detindre i invertir la pèrdua de biodiversitat, potenciar els servicis ecosistèmics i conservar els hàbitats i els paisatges.

e) Promoure l'ocupació, i la igualtat de gènere, inclosa la participació de les dones en l'agricultura, la inclusió social i el desenrotllament local en les zones rurals.

f) La bioeconomía circular.

g) Producció d'aliments d'alta qualitat i seguretat de manera sostenible. La reducció del balafiament d'aliments.

h) La millora del benestar dels animals.

i) Les tecnologies de digitalització en l'agricultura.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 30-10-2025 fins a 01-12-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 30-10-2025 00:00:00h
JustificacióTermini pendent
Des de 30-04-2026 fins a 30-11-2028
Observacions

Es recomana la lectura de la GUIA INFORMATIVA (en l'apartat Sol·licitud) abans d'iniciar el tràmit de sol·licitud.

Per part del Servici competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica es duran a terme els corresponents controls administratius, tant de les sol·licituds d'ajuda com de pagament, així com els oportuns controls sobre el terreny sobre la base del corresponent pla de controls.

Són gastos subvencionables els previstos en l'article 6 de l'Orde 6/2025, de 7 de maig:

  1. Cursos de formació, de nou o més hores lectives.
  2. Jornades formatives d'entre tres i huit hores lectives.
  3. Visites tècniques i demostracions d'entre tres i huit hores lectives.

En la convocatòria s'establix el barem estàndard de costos unitaris, calculats en funció del tipus i modalitat d'activitat formativa i expressats en euros per hora i persona formada.

El càlcul de l'import de l'ajuda d'una activitat formativa serà el resultat de multiplicar l'import unitari corresponent pel nombre d'hores lectives de l'activitat, pel nombre previst d'assistents a la mateixa i pel nombre previst d'edicions.

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Les entitats beneficiàries de l'ajuda seran les prestadores dels servicis de formació.

En concret, podran ser beneficiàries d'estes ajudes les organitzacions professionals agràries, federacions o unions de cooperatives agràries de la Comunitat Valenciana i altres entitats que, conforme a les seues normes estatutàries o objecte, siguen organitzacions de titularitat privada sense ànim de lucre, tinguen vinculació amb el sector agroalimentari o forestal i figuren entre els seus objectius la qualificació de professionals del sector agroalimentari.

Requisits

Les entitats beneficiàries hauran de reunir els següents requisits:

a) Disposar del personal, infraestructures i mitjans materials apropiats, i que el seu àmbit d'actuació s'estenga a tot el territori autonòmic.

b) El personal docent haurà d'estar adequadament capacitat, qualificat i actualitzat en l'àmbit concret de la formació.

c) Tota entitat beneficiària ha d'haver sigut constituïda, almenys, 2 anys abans de la data de publicació de la convocatòria a la qual concórreguen.

d) Tota entitat beneficiària ha de disposar de 2 anys d'experiència en accions de transferència de coneixements i informació a professionals del sector agroalimentari i forestal.

Com es tramita

Procés de tramitació

L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la subdirecció general competent en matèria d'en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i transferència tecnològica.

L'òrgan instructor realitzarà d'ofici totes les actuacions que estime necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de formular-se la proposta de resolució.

 

Criteris de valoració

Els criteris objectius d'atorgament de la subvenció i la seua ponderació són els inclosos en l'ANNEX de l'Orde 6/2025, de 7 de maig. La puntuació màxima serà de 54 punts i no seran elegibles sol·licituds que no hagen aconseguit una puntuació mínima de 20 punts. Una comissió de valoració revisarà els expedients i procedirà a valorar i seleccionar estos conformement als criteris de valoració previstos en este ANNEX, procedint a emetre el corresponent informe a este efecte.

Observacions

Resum dels criteris de valoració (Annex Orde 6/2025): CARACTERÍSTIQUES DE L'ENTITAT: fins a 7 punts A1) Experiència de l'entitat organitzadora.: fins a 5 punts A2) Experiència en matèria específica d'igualtat de dones i hòmens: 2 punts QUALITAT DEL PROGRAMA FORMATIU PROPOSAT: fins a 47 punts...

Més
Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 30-10-2025 fins a 01-12-2025

El termini de presentació de les sol·licituds d'ajudes serà d'un mes des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana  (DOGV 1225 de 29/10/2025)

Documentació

La sol·licitud d'ajuda anirà acompanyada de la següent documentació:

a) Estatuts de l'entitat sol·licitant, degudament legalitzats, així com document acreditatiu del poder de representació de la persona que actua com a representant legal de l'entitat.

b) Documentació acreditativa de la seua condició d'entitat sense ànim de lucre (certificat d'entitat sense fins lucratius emés per l'Agència Tributària).

c) Pla de formació a desenrotllar per l'entitat sol·licitant que incloga la informació prevista en l'apartat 1 de l'article 10 de l'Orde 6/2025, de 7 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca. (ANNEX I_PLA FORMATIU)

d) Fitxa tècnica de cada tipus d'activitat formativa, en la qual es detallen els següents continguts: títol de l'actuació, objectius que perseguix així com la temàtica amb la qual es relaciona, d'entre les enumerades en l'apartat 2 de l'article 6 de l'orde de bases, contingut a desenrotllar i duració en hores, modalitat formativa (presencial, *telepresencial, en línia o mixta), persones destinatàries (tipus, número, i criteris de selecció), relació de material i mitjans a utilitzar, tant en les classes pràctiques com teòriques i criteris d'avaluació de l'alumnat. (ANNEX I_ FITXES TÈCNIQUES).

e) Memòria comprensiva de la capacitat i mitjans propis de l'entitat organitzadora disponibles per a la realització de les activitats formatives programades, entre altres, professorat, grau d'actualització d'este, instal·lacions, mitjans didàctics i col·laboradors. (ANEXOII_MEMÒRIA CAPACITAT I MITJANS).

f) Documents on s'acredite l'experiència en l'organització i impartició d'activitats formatives.

g) Autobaremació del pla formatiu de l'entitat, de conformitat amb l'Annex de l'Orde 6/2025. (ANNEX I_ AUTOBAREMACIÓ).

h) Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

i) Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, quan esta representació es duga a terme per una persona jurídica, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

j) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

No serà necessari aportar aquella documentació que ja s'haja presentat anteriorment davant esta Administració, sempre que no hagen variat les dades contingudes en ella i continuen vigents. En este cas haurà de posar-se en coneixement de l'òrgan gestor la documentació de què es tracte, procediment, expedient, any i unitat administrativa en la qual es va presentar la documentació requerida.

Forma de presentació
Telemàtica

Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de...

Més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 30-10-2025 00:00:00h
Descripció

Per a la resta dels tràmits del procediment, diferents de les sol·licituds d'ajuda i sol·licituds de pagament, com poden ser sol·licituds o comunicacions de modificació, esmenes de les sol·licituds, al·legacions als tramites d'audiència, aportació de documentació relacionada amb el procediment, etc.

Observacions

Sol·licitud de modificació

Després de la concessió de l'ajuda sol·licitada i aprovat el pla formatiu, les entitats beneficiàries hauran de comunicar a la direcció general competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica, qualsevol modificació del pla formatiu aprovat, així com qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció.

Per a això, a la sol·licitud d'esmena o millora s'haurà d'adjuntar l'ANNEX III_MODIFICACIÓ DEL PLA, disponible a través de l'aplicació informàtica ALCUEMP (en l'adreça electrònica https://alcuemp.gva.es/alcuemp/).

Cada entitat beneficiària podrà presentar fins a un màxim de dos modificacions de la programació formativa a l'any. La sol·licitud de modificació es registrarà a tot tardar el 15 d'octubre de cada any.

L'òrgan gestor avaluarà la modificació i comunicarà a l'entitat beneficiària si la modificació proposada afecta a la puntuació atorgada en la fase de valoració i, en este cas, resoldrà autoritzant o denegant la mateixa.

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, i de l'article 4 del Decret 54/2025, de 15 d'abril, del Consell, de simplificació administrativa i...

Més

Resolució

Termini màxim

El termini màxim de resolució i publicació s'establix en 6 mesos, a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. La falta de resolució en termini tindrà efectes desestimatoris per silenci administratiu de conformitat amb el que es disposa en l'article 25.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

La resolució de concessió inclourà les subvencions atorgades i les que han sigut desestimades o denegades i serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana assortint la publicació els efectes de la notificació, conforme a l'article 45 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Quantia i cobrament

En la convocatòria d'ajudes s'establix el barem estàndard de costos unitaris, calculats en funció del tipus i modalitat d'activitat formativa i expressats en euros per hora i persona formada:

El càlcul de l'import de l'ajuda d'una activitat formativa serà el resultat de multiplicar l'import unitari corresponent pel nombre d'hores lectives de l'activitat, pel nombre previst d'assistents a la mateixa i pel nombre previst d'edicions. La intensitat de l'ajuda serà del 100% de l'import calculat.

En qualsevol cas, l'import màxim de l'ajuda, segons la duració de les activitats formatives serà de:

a) 3000 € per a activitats formatives de fins a 8 hores lectives

b) 6.500 € per a activitats formatives d'entre 9 i 50 hores lectives

c) 16.000 € per a activitats formatives de més de 50 hores lectives.

El límit màxim d'ajuda per entitat beneficiària i any s'establix en 150.000 euros.

El pagament de l'ajuda a l'entitat beneficiària s'efectuarà, prèvia sol·licitud i comprovació per part de la direcció general competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i la transferència tecnològica de l'adequada justificació de la subvenció concedida, així com la realització de l'activitat subvencionada i el compliment de totes les obligacions que es deriven de l'aplicació de l'Orde 6/2025, de 7 de maig.

Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Observacions

La resolució dictada per la persona titular d'esta direcció general (emesa per delegació mitjançant Acord de 26 d'abril de 2012; DOGV núm. 6809, 03.07.2012) posarà fi a la via administrativa, i contra esta podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant la persona titular de la Direcció de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (AVFGA) en el termini d'1 mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació o notificació, o directament recurs contenciós administratiu davant els Jutjats contenciosos administratius de la Comunitat Valenciana en el termini de 2 mesos.

Efecte silenci
Desestimatori
Esgota via administrativa
Si
Sancions

El règim sancionador en les matèries regulades en les diferents convocatòries serà l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions en els seus preceptes bàsics, així com en el títol X, capítol IV, de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions

 

Justificació

Termini
Des de 30-04-2026 fins a 30-11-2028

S'establix el següent calendari d'inici i finalització de les edicions programades i presentació de sol·licituds de pagament d'estes, per anualitat:

ANUALITAT 2026

DATA D'INICI D'EDICIONS: A partir dels 15 dies naturals posteriors a la publicació en el DOGV de la resolució de concessió.

DATA FINALITZACIÓ D'EDICIONS: Fins al 31 d'octubre de 2026.

SOL·LICITUD DE PAGAMENT: Fins al 30 de novembre de 2026.

ANUALITAT 2027

DATA D'INICI D'EDICIONS: Des de l'1 de novembre de 2026.

DATA FINALITZACIÓ D'EDICIONS:Fins al 31 d'octubre de 2027.

SOL·LICITUD DE PAGAMENT: Fins al 30 de novembre de 2027.

ANUALITAT 2028

DATA D'INICI D'EDICIONS: Des de l'1 de novembre de 2027.

DATA FINALITZACIÓ D'EDICIONS:Fins al 31 d'octubre de 2028.

SOL·LICITUD DE PAGAMENT: Fins al 30 de novembre de 2028.

Descripció

Les entitats beneficiàries amb plans formatius aprovats hauran de justificar, a través de l'aplicació informàtica ALCUEMP (en l'adreça electrònica https://alcuemp.gva.es/alcuemp/), l'adequada execució de les activitats formatives programades.

Una vegada comunicada la finalització d'una o diverses edicions i adequadament justificades, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar el pagament d'estes.

L'entitat beneficiària haurà d'adjuntar a la sol·licitud de pagament l'ANNEX IV. RELACION D'EDICIONS SOL·LICITADES AL PAGAMENT, firmat pel responsable d'esta i disponible en ALCUEMP (https://alcuemp.gva.es/alcuemp/).

Observacions

COMUNICACIÓ D'INICI D'EDICIÓ

L'inici de cada edició de l'activitat formativa aprovada s'haurà de comunicar a través de l'aplicació informàtica ALCUEMP (https://alcuemp.gva.es/alcuemp/), amb una antelació mínima de 15 dies naturals, acompanyada de la documentació i informació requerida en l'apartat 1 de l'article 15 de l'Orde 6/2025:

a) El títol de l'activitat, el programa a impartir.

b) Professorat i currículum d'este (el model de currículum del professorat estarà disponible en ALCUEMP).

c) Localitat, província, direcció del local d'impartició de les classes, dates i horaris lectius.

d) En el cas de la modalitat formativa no presencial (telepresencial o plataforma en línia), les entitats interessades hauran de facilitar al servici competent en matèria d'I+D+i en el sector agroalimentari i transferència tecnològica, els enllaços i les claus d'accés corresponents, així com el model de prova d'avaluació a superar per l'alumnat.

e) Pòlisses d'assegurança de responsabilitat civil i accidents per als participants, si l'activitat formativa a realitzar així ho requerix.

 

COMUNICACIÓ DE FINALITZACIÓ D'EDICIÓ

La finalització de cada edició de l'activitat formativa es comunicarà a través de l'aplicació informàtica ALCUEMP (https://alcuemp.gva.es/alcuemp/), en el termini màxim d'un mes després de finalitzar l'edició, acompanyada de la documentació i informació requerida en l'apartat 2 de l'article 15 de l'Orde 6/2025:

a) Relació nominal d'alumnes assistents amb indicació de DNI/NIE, domicili, professió o titulació, data de naixement, gènere i vinculació amb el sector agroalimentari o del medi rural conforme a l'apartat 5 de l'article 6 de la present orde de bases.

b) Control d'assistència de l'alumnat, que inclourà fulles de firma dels assistents en la modalitat presencial (model disponible en https://alcuemp.gva.es/alcuemp/); registre de connexions i resultat de la prova d'avaluació en la modalitat no presencial; i firma dels assistents, registre de connexions i resultat de la prova d'avaluació en modalitat mixta.

c) Enquesta de satisfacció realitzada per cada un dels alumnes de les activitats formatives. El model d'enquesta estarà disponible en https://alcuemp.gva.es/alcuemp/.

d) La convocatòria podrà establir una altra documentació complementària que justifique la realització de l'activitat formativa realitzada.

e) Per a les activitats impartides en la modalitat presencial o en la part presencial d'activitats impartides en la modalitat mixta, haurà d'aportar fotografies georeferenciades que acrediten l'inici i la finalització de cada jornada de formació, de manera que estes fotos inclouran, almenys, dos perspectives, definides en la resolució de convocatòria d'ajudes.

 

Comunicada la finalització de cada edició i adequadament justificada, es podrà sol·licitar el pagament d'estes.

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú, i de l'article 4 del Decret 54/2025, de 15 d'abril, del Consell, de simplificació administrativa i...

Més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Ajudes, crèdits i subvencions
    • Ajudes i subvencions
      • Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca

TEMA

  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Formació
    • Desenvolupament rural
    • Investigació, estudis i anàlisis
    • Agricultura
  • Medi ambient
    • Sostenibilitat
  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Paisatge
  • Administració pública
    • Formació

PERFILS

  • Empresa
    • Cooperatives
    • Professionals i autònoms

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Agricultura
    • Indústria agroalimentària

TEMÀTICA

  • Innovació
  • Sostenibilitat
    • Afectació al medi
    • Medi ambient
  • Treball i treballadors
    • Formació

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Encetar un negoci

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions