Cos de Mestres. Ingrés i adquisició de noves especialitats (Educació Infantil; Llengua Estrangera: Anglés; Educació Física; Música; Audició i Llenguatge; Pedagogia Terapèutica; i Educació Primària)

Codi SIA: 2651175
Codi GUC: 22158
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(12-01-2022
31-01-2022)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Tràmit per a la inscripció en el procés selectiu al cos de Mestres

Observacions

Observacions

La sol·licitud es considerarà presentada i registrada davant l'administració en el moment que siga completat tot el procés telemàtic i les persones aspirants hauran de guardar el justificant generat de registre i pagament, si escau, com a confirmació de la presentació telemàtica. Aquelles sol·licituds emplenades o registrades per altres mitjans diferents a la via telemàtica indicada en la base 3.1 d'aquesta ordre, es tindran per no presentades en termini. No podrà presentar-se més d'una sol·licitud, llevat que s'opte a més d'una especialitat. En aquest cas, s'hauran de presentar tantes sol·licituds com nombre d'especialitats a les quals s'opta. No obstant això, l'opció a més d'una especialitat no implica que es puga assistir a les proves de tots els tribunals on ha sigut assignat. En cas que es presente més d'una sol·licitud per especialitat, serà vàlida l'última. La sol·licitud s'emplenarà d'acord amb les instruccions que figuren en la plataforma electrònica i en les bases de la present Ordre. La falta de pagament de la taxes per la via indicada en aquesta ordre o el deute fora de termini determinarà l'exclusió de la persona aspirant, tenint en compte que, en els casos esmentats i els qui així hagen procedit, no tindran dret a participar en el procediment selectiu. Aquelles persones que necessiten adjuntar documentació catalogada com a sensible segons la LOPD necessitaran també realitzar un tràmit addicional al d'inscripció. Els casos en els quals cal emplenar aquest segon tràmit es detallen a baix. Aquest segon tràmit per si sol, NO SUPOSA la inscripció en el procediment selectiu. CIRCUMSTÀNCIES O SITUACIONS EN LES QUALS CAL EMPLENAR EL TRÀMIT TELEMÀTIC ADDICIONAL PER A PRESENTAR DOCUMENTACIÓ SENSIBLE Les persones aspirants que hagen d'aportar documentació sensible (violència de gènere, certificació de diversitat funcional i reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere), hauran d'emplenar, a més, un tràmit telemàtic addicional, per a justificar aquestes circumstàncies. a) Les persones amb diversitat funcional que, independent del torn (procediment) pel qual participen, necessiten adaptacions de temps i mitjans per a la realització dels exercicis, hauran d'emplenar el tràmit telemàtic addicional al d'inscripció per a aportar la certificació de les adaptacions requerides expedida pels òrgans competents en matèria de diversitat funcional de la Generalitat Valenciana (Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives), de l'Estat o d'altres comunitats autònomes. b) Les persones amb diversitat funcional que vulguen beneficiar-se de la reducció de taxa, hauran d'emplenar el tràmit telemàtic addicional al d'inscripció per a aportar la documentació que acredite aquesta circumstància expedida pels òrgans competents en matèria de diversitat funcional de la Generalitat Valenciana (Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives), de l'Estat o d'altres comunitats autònomes. No serà necessari emplenar aquest segon tràmit si la documentació ha sigut expedida en la Comunitat Valenciana i la persona interessada no s'ha oposat a la consulta telemàtica. c) Les persones en circumstàncies de violència de gènere que vulguen beneficiar-se de la reducció en la taxa i/o desitgen ser tractades durant el procés selectiu amb una identitat fictícia per a protegir la seua intimitat, hauran d'emplenar el tràmit addicional per a la presentació de documentació sensible aportant algun dels medie de prova previstos en l'article 9.1 o 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de desembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. d) Les persones que desitgen ser tractats durant el procés selectiu amb la identitat que figura en la seua targeta de reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere, d'acord amb el que es preveu en el Decret 102/2018, de 27 de juliol, del Consell, de desenvolupament de la Llei 8/2017, integral de reconeixement del dret a la identitat i a l'expressió de gènere en la Comunitat Valenciana, hauran d'aportar aquesta targeta a través del tràmit telemàtic addicional als efectes previstos en aquest decret.

Requisits

Requisits

REQUISITS GENERALS a) Tindre la nacionalitat espanyola o ser nacional d'algun dels altres estats membres de la Unió Europea o nacional d'algun estat al qual s'aplique els tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, en el qual siga aplicable la lliure circulació de treballadors i treballadores i la norma que es dicte per a la seua incorporació a l'ordenament jurídic espanyol. Així mateix, podran participar el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant de les persones amb nacionalitat espanyola com nacionals dels estats membres de la Unió Europea o dels Estats en els quals, en virtut de tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per l'Estat Espanyol, siga aplicable la lliure circulació de persones treballadores quan així ho preveja el corresponent tractat, siga com siga la seua nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguen separats de dret, i respecte a descendents, siguen menors de vint-i-un anys o majors d'aquesta edat però visquen a càrrec dels seus progenitors. b) Tindre complits els setze anys i no haver aconseguit l'edat establida, amb caràcter general, per a la jubilació forçosa. c) Posseir la capacitat funcional per a l'acompliment de les tasques habituals del cos, no patint malaltia ni limitació física o psíquica incompatible amb l'acompliment de les funcions corresponents a l'especialitat a la qual s'opte. d) No haver sigut separat o separada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala del funcionariat, o per a exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en el qual haguera sigut separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se en situació d'inhabilitació o equivalent ni haver sigut sotmés a sanció disciplinària o equivalent que impedisca, en el seu estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública. e) No ser personal funcionari de carrera, en pràctiques o estar pendent del corresponent nomenament del mateix cos de Mestres, llevat que es concórrega al procediment per a l'adquisició de noves especialitats regulat en la present convocatòria. f) No haver sigut condemnat o condemnada per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, d'acord amb l'exigit en l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació del Codi Civil i de la Llei d'Enjudiciament Civil. Tots els requisits generals enumerats anteriorment hauran de posseir-se en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds. REQUISITS ESPECÍFICS a) Estar en possessió, en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds, del títol de Mestre o títol de grau corresponent. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, haurà d'estar en possessió de la credencial d'homologació en aplicació del Reial decret 967/2014, de 21 de novembre, pel qual s'estableixen els requisits i el procediment per a l'homologació i declaració d'equivalència a titulació i a nivell acadèmic universitari oficial i per a la convalidació d'estudis estrangers d'educació superior, i el procediment per a determinar la correspondència als nivells del marc espanyol de qualificacions per a l'educació superior dels títols oficials d'Arquitecte, Enginyer, Llicenciat, Arquitecte Tècnic, Enginyer Tècnic i Diplomat. b) Acreditar el coneixement dels dos idiomes oficials de la Comunitat Valenciana de la manera indicada en la base 7 d'aquesta convocatòria. c) Per a participar per la reserva de places per a persones amb diversitat funcional, les persones aspirants deuran, a més de reunir els requisits generals i específics, tindre reconeguda pels òrgans competents de la Generalitat, de l'Estat o de la resta de les Comunitats Autònomes, una diversitat funcional el grau de la qual siga igual o superior al 33%, sempre que això no siga incompatible amb l'exercici de la docència en l'especialitat a la qual s'opte. Tots els requisits específics enumerats anteriorment hauran de posseir-se en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantindre's fins al moment de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera, a excepció del requisit específic de coneixement dels idiomes de la Comunitat Valenciana, i d'acord amb la base 7 d'aquesta convocatòria. Per a l'adquisició de NOVES ESPECIALITATS: a) Ser personal funcionari de carrera del cos de Mestres directament dependent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport. En cas de situació d'excedència voluntària, d'adscripció a llocs de funció inspectora i d'adscripció a places en l'exterior o anàlegs, el compliment del requisit del destí s'entendrà referit a l'últim centre de destí immediatament anterior. b) Posseir el nivell de titulació i els altres requisits que s'exigeixen per a l'ingrés lliure en l'especialitat que es pretenga adquirir, a excepció de l'acreditació dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana. Aquests requisits hauran de posseir-se en el dia de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà des del dia 12 de gener de 2022 al dia 31 de gener de 2022 (tots dos inclosos). La no presentació d'aquesta dins del termini i en la forma escaient comporta l'exclusió de la persona aspirant.

Formularis documentació

Per a inscriure's en el procediment selectiu és necessari realitzar i finalitzar el tràmit telemàtic d'inscripció. Es recomana llegir prèviament la guia d'usuari on s'explica pas a pas tots els apartats dels quals consta el tràmit telemàtic d'inscripció. És important tindre en compte el següent: a) Fer constar el cos, el codi i el nom de l'especialitat i el procediment/alterne (LLIURE, NOVES ESPECIALITATS o DIVERSITAT FUNCIONAL) pel qual es participa. Així mateix s'indicarà la província en què preferentment es vulguen realitzar les proves. b) Les persones aspirants que, per reunir les condicions establides, desitgen acollir-se a la reserva de diversitat funcional hauran de seleccionar el procediment (torn) en la sol·licitud i no farà falta presentar els documents acreditatius quan hagen sigut elaborats per l'administració de la Generalitat Valenciana i no expressen la seua oposició (autoritzen) perquè siguen consultades o recaptades les dades corresponents. Si els documents han sigut elaborats per una altra administració o la persona declarant s'oposa a la seua consulta telemàtica, s'haurà d'emplenar un tràmit telemàtic addicional on s'aporte la documentació acreditativa de la circumstància al·legada. c) Les persones aspirants estrangeres hauran de consignar en la instància la titulació al·legada, en el seu cas, per a l'exempció de la prova de l'idioma castellà i adjuntaran a la instància la justificació corresponent. Així mateix, les persones aspirants no nacionals d'algun estat de la Unió Europea hauran d'adjuntar la documentació que justifique que reuneixen el requisit per a poder participar conforme al que es preveu en la base 2.1.1 a). d) Totes les persones aspirants hauran d'indicar la titulació al·legada per al compliment del requisit de coneixement dels idiomes oficials de la Comunitat Valenciana, d'acord amb la base 7.1. Aquelles persones que no puguen acreditar l'idioma valencià, hauran de marcar l'opció corresponent per a indicar que volen fer la prova d'idioma corresponent. e) Les persones aspirants declararan, si escau, i d'acord amb la base 14 de la present convocatòria, que no desitgen ser incloses en les llistes de les persones aspirants a exercir llocs en règim d'interinitat. Aquelles persones que necessiten adjuntar documentació catalogada com a sensible per la LOPD necessitaran també realitzar un tràmit addicional al d'inscripció. Els casos en els quals cal emplenar aquest segon tràmit es detallen en l'apartat d'INFORMACIÓ COMPLEMENTÀRIA. Aquest segon tràmit per si sol, NO SUPOSA la inscripció en el procediment selectiu.

Taxa o pagament

Taxa o pagament

L'ingrés de l'import s'haurà de realitzar mitjançant targeta bancària o càrrec en compte dins del termini de presentació de sol·licituds. La falta del pagament o el pagament fora de termini determinarà l'exclusió de la persona aspirant. De conformitat amb el que es disposa en els articles, 14.4-2, 14.4.5 i 14.4.6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de Taxes, els drets d'examen són els següents: · Ingrés al cos de Mestres: Grup A2: 38,77 € Situacions específiques: · Persones que formen part de famílies nombroses i monoparentals de categoria general. Grup A2: 19,38 € · Persones que formen part de famílies nombroses i monoparentals de categoria especial. Grup A2: 0 € · Persones amb grau de diversitat funcional igual o superior al 33%. Grup A2: 1,88€ · Persones víctimes d'actes de violència sobre la dona. Grup A2: 3,77 € Les persones que participen en el procediment per a l'adquisició de noves especialitats no abonaran cap quantitat en concepte de drets d'examen. Les persones aspirants que estiguen exemptes del pagament de la taxa o tinguen dret a la reducció d'aquesta, hauran d'acreditar aquesta circumstància amb la documentació pertinent o no oposar-se a la consulta telemàtica de les dades per part de l'Administració. En el cas d'acollir-se a la taxa de família nombrosa o monoparental, si la documentació ha sigut expedida a la Comunitat Valenciana, l'Administració podrà realitzar la consulta telemàtica si la persona aspirant no s'oposa. D'aquesta manera no serà necessari que s'aporte documentació. Si la documentació ha sigut expedida fora de la Comunitat Valenciana o la persona aspirant s'oposa a la consulta telemàtica, serà necessari que aportació la documentació en el mateix tràmit d'inscripció. En el cas d'acollir-se a la reducció en la taxa per circumstàncies de diversitat funcional i la documentació que acredite aquesta circumstància haja sigut expedida a la Comunitat Valenciana, l'Administració podrà realitzar la consulta telemàtica de la documentació si la persona aspirant no s'oposa. En el cas que hi haja oposició a la consulta, o la documentació haja sigut expedida fora de la Comunitat Valenciana, serà necessari emplenar el tràmit addicional per a la presentació de documentació sensible aportant la documentació justificativa. En el cas d'acollir-se a la reducció en la taxa per circumstàncies de víctimes de violència de gènere , serà necessari emplenar el tràmit addicional per a la presentació de documentació sensible aportant algun dels medie de prova previstos en l'article 9.1 o 9.2 de la Llei 7/2012, de 23 de desembre, de la Generalitat, integral contra la violència sobre la dona en l'àmbit de la Comunitat Valenciana. El simple pagament electrònic de la taxa dins del termini no equival a la inscripció en el procés selectiu, ja que hauran d'efectuar-se tots els passos fins a finalitzar el registre electrònic. De conformitat amb el que estableix l'article 1.2-6 de la Llei 20/2017, de 28 de desembre, de la Generalitat, de taxes, no es procedirà a la devolució de les taxes per drets d'examen en els supòsits d'exclusió de les persones aspirants dels procediments selectius per causes imputables exclusivament a elles.

Presentació

Presentació

Presencial
Les persones aspirants que disposen de DNI o NIE i desitgen prendre part en aquest procés selectiu hauran d'emplenar telemàticament la sol·licitud d'inscripció en les proves selectives que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana (https://sede.gva.es) o a través de l'apartat Inscripció del cos convocat en el següent enllaç: https://ceice.gva.es/es/web/rrhh-educacion/oposiciones Les sol·licituds hauran d'emplenar-se seguint les instruccions que s'indiquen, sent necessari identificar-se per qualsevol dels sistemes d'identificació electrònica admesos en la pròpia seu electrònica. En la sol·licitud podrà expressar la seua oposició a aquesta Conselleria a consultar per mitjans telemàtics les dades d'identitat, de titulacions i de condemna per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i identitat sexual. Les persones aspirants estrangeres que, complint els requisits generals i específics, no disposen de NIE hauran d'emplenar una instància conforme al model oficial que els serà facilitat per la Direcció General de Personal Docent. Per a això hauran de sol·licitar-ho al correu electrònic seleccion_edu@gva.es. Aquesta sol·licitud tindrà assignat un número de referència identificatiu, havent d'utilitzar cada participant necessàriament un joc de tres còpies impreses a través d'internet, de manera que no es podran fer fotocòpies ja que cada sol·licitud ha de tindre un número de referència diferenciat. Una vegada emplenada la instància s'imprimirà la mateixa per triplicat. La sol·licitud impresa per triplicat haurà de presentar-se, en el seu cas, en alguna de les entitats financeres col·laboradores a l'efecte de l'abonament de la taxa corresponent. Així mateix, una vegada abonada la taxa en l'entitat col·laboradora, les persones aspirants presentaran la sol·licitud a través de les representacions diplomàtiques o consulars espanyoles corresponents, les quals les remetran seguidament a l'organisme competent. S'adjuntarà a la sol·licitud la següent documentació: - el comprovant bancari d'haver satisfet el pagament dels drets d'examen. - els documents establits en la base 3.3, en el seu cas.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa