Ajudes per a l'elaboració de Plans d'Emergència Municipals d'entitats locals - Ajudes PTM PAM

Codi SIA: 2443478
Codi GUC: 21852
Organisme: AGÈNCIA VALENCIANA DE SEGURETAT I RESPOSTA A LES EMERGÈNCIES AVSRE
Termini de sol·licitud: OBERT
(09-04-2024
29-04-2024)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Justificació

  • Esmena

  • Desistiment

  • Renúncia

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Regula i informa sobre la concessió de les subvencions per a la redacció de nous plans d'emergència d'àmbit local o revisió dels aprovats, per part de les corporacions locals de la Comunitat Valenciana. Les despeses subvencionables són els derivats de la redacció o revisió dels plans. Cada entitat local, en un únic expedient/sol·licitud, demanarà subvenció per a tots els plans que vulga redactar o modificar. La Subvenció s'estén als següents quatre tipus de plans municipals: - Pla Territorial Municipal davant d'emergències (PTME) - Pla d'Actuació Municipal davant del risc d'inundacions (PAM IN) - Pla d'Actuació Municipal davant del risc d'incendis forestals (PAM IF) - Pla d'Actuació Municipal davant del risc sísmic (PAM SI) Es considera revisió d'un pla a a l'efecte de la subvenció, la revisió en profunditat del contingut. NO es considera revisió l'actualització del directori i del catàleg de mitjans i recursos, que ha d'efectuar-se de manera periòdica. El Pla en vigor, ha d'haver sigut aprovat per l'òrgan de govern local i estar homologat.

Observacions

Observacions

QUÈ ÉS UN PLA DE PROTECCIÓ CIVIL És l'instrument organitzatiu de resposta a situacions de greu risc col·lectiu, catàstrofe o calamitat pública. Estableix, d'una banda, els mecanismes per a la mobilització dels recursos humans i materials necessaris per a la protecció de les persones, els béns i el medi ambient; per una altra, la forma en la qual aquests s'organitzen. El Pla Territorial Municipal (PTME) és el document que estableix, d'una manera general, la forma en la qual s'estructuren i organitzen els recursos per a fer front a les emergències que puguen donar-se en un municipi. Tots els municipis estan obligats tindre-ho. Els Plans d'Actuació Municipal (PAM) són aquells plans d'àmbit local per a fer front a un risc concret. En els Plans Especials de Comunitat és on es determinada l'obligació o recomanació per a cadascun dels 542 municipis. Segons estableix l'article 23 de la Llei 13/2010, els plans d'emergència d'àmbit local poden ser municipals o d'àmbit supramunicipal: mancomunitats i agrupacions d'entitats locals formalment constituïdes. PERSONES DE CONTACTE EN L'AGÈNCIA VALENCIANA DE SEGURETAT I EMERGÈNCIES DE LA GENERALITAT (AVSRE) Secció de Planificació Local: planificacio_local@gva.es Tramitació administrativa: 962.759.034 (Pablo Ortí) / Tramitació tècnica de plans: 628.401.472 (Josep Royo) / Cap de la secció: 962.759.152 (Luis Sáenz de San Pedro)

Requisits

Requisits

1. Per a poder ser beneficiaris de les subvencions regulades en aquesta convocatòria s'han de complir els requisits següents: a) Per a la redacció d'un PTM: Ser un municipi o entitat local supramunicipal de la Comunitat, legalment constituïda. b) Per a la redacció d'un PAM: el municipi o municipis de l'entitat supramunicipal, deu/n tindre obligació o recomanació d'elaborar-lo. Consultar en: www.112cv.gva.es/ informació al ciutadà/ guies per a l'elaboració de plans locals/ Llistat de plans d'emergència registrats. 2. Els PTM i PAM que es redacten hauran d'ajustar-se als continguts detallats de les guies d'elaboració actualitzades a 2024 elaborades per la AVSRE per a així poder ser homologats. Les guies es descarreguen des de la web 112cv.gva.es 3. Si es vol revisar un pla d'emergència: s'haurà de complir que en el seu moment haguera sigut aprovat per l'òrgan de govern local i homologat per la Comissió de Protecció Civil de la Comunitat Valenciana, abans de 2019. 4. No podran obtindre la condició de beneficiari de les subvencions les entitats locals en els qui concórrega alguna de les circumstàncies establides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les corporacions locals legalment constituïdes.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'ordre de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.(DOGV núm. 9822, de 05/04/2024)

Formularis documentació

1. La inscripció s'efectua de manera telemàtica, a través del tràmit específic de la Seu Electrònica. 2. S'assenyalaran en un únic formulari tots els plans per als quals se sol·licita la subvenció (PTM, PAM Inundacions, PAM Incendis Forestals, PAM Sísmic) i el motiu (elaboració o revisió). 3. En el formulari de sol·licitud s'incorporarà: a) Certificat de no estar incurs en alguna de les circumstàncies recollides en l'art. 13. 2n de la Llei 38/2003, general de subvencions. b) En cas d'haver obtingut subvencions per a les mateixes despeses subvencionables procedents de qualsevol una altra administració o entitat pública nacional o internacional, s'especificarà. c) D'acord l'art. 28 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú, la presentació de la sol·licitud comporta l'autorització a l'òrgan gestor del procediment per a obtindre directament les dades d'identitat del sol·licitant i d'estar al corrent amb les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. Si el sol·licitant s'oposa al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, haurà d'indicar-lo expressament, quedant obligat a aportar els documents acreditatius. 4. Si la sol·licitud no reuneix els requisits exigits o no s'acompanyen els documents preceptius, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta, amb la indicació que si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'art. 21.1° de la Llei 39/2015. 5. Es podrà requerir del sol·licitant altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient, així com l'acreditació dels requisits. 6. Podran ser subvencionades actuacions iniciades o realitzades abans de presentar la sol·licitud d'ajuda, sempre que ho siguen en el present any pressupostari i que no s'hagen conclòs materialment o s'hagen executat íntegrament abans que el beneficiari present a l'autoritat de gestió la sol·licitud d'ajuda. 7. En un període de 5 anys només es podrà percebre ajuda una vegada pel mateix concepte (tipus de pla).

Presentació

Presentació

Telemàtica
Els ajuntaments han de presentar les sol·licituds a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), per a la qual cosa han d'omplir el formulari que s'aporta en "Documentació" i remetre'l a través del tràmit general (tràmit Z).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1. La concessió de les subvencions es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència competitiva. 2. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment és l'AVSRE. 3. Finalitzada la fase d'instrucció, s'emetrà un informe en el qual s'especifique quines sol·licituds complixen amb els requisits, d'acord amb l'apartat quart de la present resolució. 4. La valoració de les sol·licituds presentades es realitzarà per una Comissió de valoració, formada a este efecte. 5. La comissió de valoració elaborarà un llistat ordenat amb tots els sol·licitants de la subvenció admesos, a fi d'establir l'orde de prelació entre les sol·licituds i proposarà a la direcció de l'AVSRE per a resoldre als beneficiaris de la subvenció, fins a esgotar el crèdit de la convocatòria o la concessió als sol·licitants admesos. 6. Per a l'atorgament de les subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a establir l'orde de prelació entre les sol·licituds admeses, es tenen en compte, els criteris i barems de ponderació que apareixen en l'apartat nové, sis de l'Orde de bases. En cas que diverses sol·licituds aconseguiren la mateixa puntuació en la sol·licitud, es prioritzarà unes sol·licituds enfront d'altres d'acord amb esta prelació de criteris: a) Es prioritzarà l'elaboració / revisió de PTM, enfront de l'elaboració / revisió de PAM. b) Entre les sol·licituds per a l'elaboració / revisió dels diferents PAM d'un municipi, es prioritzarà en el següent orde: PAM inundacions, PAM incendis forestals i PAM sísmic. c) Entre sol·licituds d'ajuntaments amb la mateixa puntuació: es prioritzarà a aquells ajuntaments que tinguen menys plans amb subvenció adjudicada. d) Entre les sol·licituds per a un mateix tipus de pla, el criteri de desempat serà el de major població a data 1 de gener de 2023 (dades oficials de l'INE).

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Termini alegació:
des de: 30-04-2024
fins a: 29-11-2024

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Permet l'aportació de documents a un expedient obert en l'Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències L'aportació pot ser: - Per a la justificació de l'ajuda concedida. - Per requeriment d'esmena a petició de l'administració. - Per iniciativa de l'interessat.

Termini

Termini

Per a requeriments sol·licitats per la AVSRE: 10 dies, rebut el mateix. Abans del 14 de setembre: l'Ajuntament beneficiari haurà de remetre al Servei de Planificació de la AVSRE l'esborrany complet del pla o plans subvencionats, perquè es comprove el seu ajust a la Guia de planificació corresponent. Abans de l'1 de novembre: l'Ajuntament beneficiari deurà haurà de presentar la certificació del compliment del convingut, mitjançant la justificació del pagament de la despesa originada per la realització de l'activitat subvencionada, així com la certificació de la realització dels treballs.

Documentació

Documentació

- S'aportarà la documentació que se sol·licite en un requeriment emés per l'AVSRE. El termini és de 10 dies. S'enviarà per la carpeta electrònica de l'expedient electrònic. - En el seu moment, s'aportarà la documentació que l'orde de bases reguladores determina: a) Certificació del compliment del convingut, mitjançant la presentació del compte justificatiu de despeses i el pagament de la totalitat de despeses originades per les activitats subvencionades per a la realització dels plans. b) Certificació de la realització dels treballs. c) Factures i documents de pagament que justifiquen els pagaments efectuats pels beneficiaris. Esta documentació, s'enviarà per la carpeta electrònica de l'expedient electrònic. - L'esborrany del Pla o Plans subvencionats s'enviarà mitjançant enllaç o programa de transferència de documents a l'adreça de correu electrònic planificacio_local@gva.es, o una altra que es determine en el seu moment per a cada beneficiari.

Presentació

Presentació

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. Abans del 14 de setembre de 2024, el beneficiari remetrà al Servici de Planificació de l'AVSRE l'esborrany complet del pla subvencionat. El Servici comprovarà el seu ajust a la guia d'elaboració del pla corresponent. 2. Abans de l'1 de novembre de 2024, el beneficiari presentarà la certificació del compliment del convingut, mitjançant: - La justificació del pagament de la despesa originada per la realització de l'activitat subvencionada. - La certificació de la realització dels treballs. - Per a cadascun dels plans subvencionats, se certificaran els pagaments efectuats desglossats i justificar-ho mitjançant factures i documents de pagament, independents per a cadascun dels diferents PTM i/o PAM. 3. De conformitat amb el que es disposa en la Llei 8/2010, de 23 de juny, de Règim Local, els ajuntaments i entitats locals hauran d'acreditar prèviament al pagament, que estan al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes. Prèviament al pagament es comprovarà si el municipi figura en el certificat, requerint en cas contrari a este municipi perquè acredite el compliment de l'obligació. 4. Finalitzats els treballs, es tramitarà el pagament del cost de la inversió efectivament realitzada pel beneficiari, fins a un màxim de la quantia indicada en la base quarta segons la modalitat de treballs per al pla d'emergència a subvencionar. 5. El beneficiari, per a l'acreditació de la titularitat de les dades bancàries per al cobrament de la subvenció, efectuarà mitjançant certificat digital del propi Ajuntament o amb el del seu representant legal, el registre del compte bancari que figure en la sol·licitud de subvenció per a activar-la, en el següent enllaç telemàtic https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648
1000000.0

Termini màxim

Termini màxim

1. La competència per a resoldre les convocatòries correspon a la direcció de l'AVSRE. 2. Les sol·licituds d'ajuda que no puguen ser ateses per excedir l'import global màxim de la convocatòria seran desestimades, conforme al que s'establix en l'article 39 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, sense perjuí del que s'establix en els apartats sext i sèptim de la present resolució. 3. La resolució, que serà motivada i tindrà els efectes i contingut previstos en l'article 25 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que s'establix en la normativa reguladora del procediment administratiu comú. 4. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució la mateixa als interessats serà de tres mesos des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. 5. En la resolució de concessió d'ajuda, figuraran, com a mínim l'import màxim de la/s ajuda/s i el/els pla/plans l'elaboració dels quals /revisió es subvenciona.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació: OBERT

Presentació

Presentació

Presentació

Presentació

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'interessat podrà desistir de la seua sol·licitud, amb els requisits i supòsits establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

Presentació

Presentació

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'interessat podrà renunciar al seu dret, amb els requisits i supòsits establits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

Presentació

Presentació