Sol·licitud d'ajudes d'urgència al lloguer d'habitatge a les persones afectades per l'incendi declarat el 22 de febrer de 2024 a la ciutat de València.

Codi SIA: 3053720
Codi GUC: 95846
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Justificació

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Obtenció d'ajudes per a facilitar l'accés a un habitatge en lloguer a les persones que residien en un habitatge de la seua propietat o en règim de lloguer afectada en l'incendi iniciat el 22 de febrer de 2024 al carrer Poeta Rafael Alberti número 2 de la ciutat de València.

Observacions

Observacions

L'ajuda no s'aplicarà en cas que la persona sol·licitant o algun dels membres de la unitat familiar siga titular d'un altre habitatge que tinga a la seua disposició a menys de 30 quilòmetres de la ciutat de València.

Requisits

Requisits

Han de ser persones físiques propietàries o en règim de lloguer que tenen la seua residència habitual i permanent en l'habitatge sinistrat i que a conseqüència de l'incendi es vegen obligades a llogar un habitatge per a destinar-la a la seua residència habitual i que subscriguen el contracte d'arrendament en un termini de 6 mesos des de la publicació del Decret pel qual es regulen les ajudes urgents al lloguer.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Persones físiques i residents per qualsevol títol jurídic vàlidament admés en dret, ja siga en propietat o en règim de lloguer, que en el moment de l'incendi tenien la seua residència habitual i permanent en alguns dels habitatges destruïts en l'incendi iniciat el 22 de febrer de 2024 al carrer Poeta Rafael Alberti número 2 de la ciutat de València.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les sol·licituds s'hauran de presentar en el termini màxim d'un mes des de la subscripció del contracte d'arrendament. (DOGV núm. 9796, de 26.02.2024)

Formularis documentació

Es presentarà la sol·licitud a través del tràmit específic que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat, portal gva.es dels procediments de la Vicepresidència Segona i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Habitatge. Es presentarà la sol·licitud juntament amb els següents documents: - Còpia del contracte d'arrendament respecte del qual se sol·licita l'ajuda. - Declaració responsable del nombre de membres de la unitat familiar o de convivència que vagen a residir en l'habitatge arrendat, la condició de residents habituals en l'habitatge en el moment de produir-se l'incendi, així com també sobre l'existència o no d'assegurança que incloga entre les seues cobertures prestacions anàlogues. Disponible en l'apartat "Formularis" del present procediment. - Model de domiciliació bancària emplenat i firmat per la persona sol·licitant. Disponible en l'apartat "Formularis" del present procediment.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La sol·licitud de l'ajuda es presentarà a través de mitjans telemàtics en la seu electrònica de la Generalitat.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

L'import de l'ajuda serà igual al preu de l'arrendament de l'habitatge, amb el límit màxim de 1.000 euros mensuals. Este límit es podrà incrementar, a raó de 100 euros addiciona'ls per cadascuna de les persones que vagen a residir en l'habitatge arrendat, sempre que tingueren la seua residència habitual en l'habitatge sinistrat, amb el límit de 1.500 euros mensuals. La duració de l'ajuda no serà superior a la duració del contracte d'arrendament i estarà subjecta a límit màxim des de la data de subscripció del contracte de: - 12 mesos per a les persones residents en un habitatge sinistrat de la seua propietat - 3 mesos per a persones residents en un habitatge en règim de lloguer.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Este tràmit té per objecte la presentació telemàtica dels justificants de pagament a l'arrendador de les corresponents mensualitats del contracte de lloguer objecte de l'ajuda. Les persones beneficiàries hauran de presentar els documents acreditatius de les transferències bancàries realitzades en favor de l'arrendador, en les quals consten les dades identificatives d'este i la mensualitat a la qual corresponen.

Termini

Termini

El termini per a aportar els justificants de pagament de les mensualitats del lloguer serà d'un mes a comptar des de la data del pagament de la mensualitat.

Presentació

Presentació

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

Este tràmit té per objecte la presentació telemàtica de documents, amb certificat digital, per a completar i/o esmenar un expedient iniciat de les Ajudes al lloguer d'habitatge a les persones afectades per l'incendi declarat el 22 de febrer de 2024 a la ciutat de València.

Termini

Termini

Si s'ha requerit l'esmena de la sol·licitud o la documentació que l'acompanya, el termini per a realitzar este tràmit és de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la notificació del requeriment.

Presentació

Presentació