Subvencions destinades a finançar el manteniment, la conservació, la millora i la promoció de les sendes homologades (GR®, PR® i SL®) que hi ha en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Codi SIA: 3016259
Codi GUC: 24665
Organisme: Presidència de la Generalitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(16-06-2023
15-10-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La concessió de subvencions destinades a finançar projectes de promoció, manteniment, conservació i millora de sendes homologades GR®, PR® i SL®, en municipis en risc de despoblament i altres entitats locals de les quals formen part municipis amb el risc de despoblament en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en el marc del PRTR finançat per la Unió Europea a través del mecanisme MRR del Next Generation EU.

Requisits

Requisits

Els requisits estan establits en la base reguladora cinquena. - Els que estableix l'art. 15 de la Llei 5/2023, de 13 d'abril, de la Generalitat, integral de mesures contra el despoblament i per l'equitat territorial a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9580, de 21.04.2023). - Ser perceptors del fons de cooperació municipal per a la lluita contra el despoblament. - Tindre en el seu terme municipal sendes homologades GR®, PR® i/o SL® per la FEMECV. - No trobar-se incursos en cap de les circumstàncies que estableix l'article 13, apartats 2 i 3 de l’LGS. Aquesta circumstància s’haurà d’acreditar amb una declaració responsable i haurà de prolongar-se durant tot el temps d’execució del programa. - Ser coneixedores que el finançament d’aquesta ajuda prové de l’MRR de la Unió Europea, per la qual cosa assumeix totes les obligacions derivades del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 febrer de 2021, pel qual s’estableix l’MRR, així com de la resta de normes comunitàries o nacionals aplicables a aquest finançament. Aquesta circumstància s’acreditarà amb una declaració responsable.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Els municipis de la Comunitat Valenciana que, en complir els requisits que estableix l'article 15 de la Llei 5/2023, de 13 d'abril, de la Generalitat, integral de mesures contra el despoblament i per l'equitat territorial a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9580, de 21.04.2023), siguen perceptors del fons de cooperació municipal per a la lluita contra el despoblament i tinguen en el seu terme municipal sendes homologades GR®, PR® i/o SL® per la FEMECV. Quan la senda objecte d'actuació transcórrega per diversos municipis i l'actuació que es vol realitzar afecte els termes municipals de diversos d'aquests municipis, podran ser beneficiàries les entitats supramunicipals o mancomunitats de les quals formen part els municipis indicats, sempre que algun siga perceptor del fons de cooperació que s’indica en l'apartat anterior.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de quatre mesos, a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV núm. 9618, de 15/06/2023

Formularis documentació

La documentació que cal aportar amb la sol·licitud és la que recull l'apartat seté de la resolució de convocatòria: 1. Declaració responsable, signada per la persona representant de l'entitat sol·licitant, en què conste: a) Que l'entitat sol·licitant de l'ajuda no es troba incursa en cap de les situacions que preveu l'article 13 de l’LGS, fent esment exprés respecte de la inexistència o fidel compliment de les seues obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, d’acord amb els termes que estableix l'article 21 de l’RLGS. b) Que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, la qual cosa s’haurà d'acreditar segons el que disposen els articles 22 i 24 de l’RLGS, tenint present el que estableix la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, així com l’article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 95.1.k de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, i es considera en aquest aspecte que, amb la presentació de la seua sol·licitud d'ajuda, l'entitat sol·licitant autoritzarà o no s'oposarà, segons corresponga, perquè l'òrgan administratiu concedent puga consultar directament aquesta informació de manera directa amb l'Administració tributària o amb la Seguretat Social. No obstant això, la persona sol·licitant pot denegar expressament el consentiment i hi ha d’aportar, llavors, les certificacions corresponents. c) Que no ha sol·licitat o rebut altres ajudes per a la mateixa actuació o finalitat o, si les ha sol·licitades, cal que indique l'import de l'ajuda sol·licitada i, si és el cas, obtinguda, i l'administració, l’organisme o l’entitat pública concedent, així com que es compromet a informar de les que poguera sol·licitar o obtindre durant la tramitació d'aquestes ajudes. d) Que l'entitat sol·licitant, si és el cas, ha presentat el compte general davant de la Sindicatura de Comptes i ha remés, si és el cas, el corresponent pla economicofinancer en els termes que preveu la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera. e) Que disposa de les llicències o autoritzacions administratives necessàries per a l'execució de les actuacions per a les quals se sol·licita l'ajuda o, si és el cas, ha presentat les pertinents declaracions responsables. En el cas que aquestes no siguen necessàries, haurà de declarar que aquestes actuacions no requereixen la sol·licitud de llicència, autorització prèvia o declaració responsable. f) Que les ajudes objecte de subvenció es destinaran a la finalitat concreta per a la qual se sol·licita l'ajuda. g) Que les dades bancàries aportades, a l'efecte de l'ingrés derivat de la concessió de la subvenció, amb indicació del número IBAN i de la persona titular del compte bancari corresponen a l'entitat sol·licitant de l'ajuda. En el cas que el compte bancari de l'entitat beneficiària no estiguera donat d'alta en la Generalitat, o se n'hagen de modificar les dades, s'ha de fer el tràmit que preveu l'article 5 de l'Ordre 2/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o els tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat (DOGV núm. 9324, de 25.04.2022), accedint al següent enllaç: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648 h) Que es compleix el que estableix l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del PRTR. i) Que l'entitat sol·licitant consent la cessió i el tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del PRTR, així com l'autorització als òrgans de control a l'exercici de les seues competències en defensa dels interessos financers de la Unió Europea. j) Que manifesta el seu compromís amb el compliment de les normes antifrau, lluita contra la corrupció, conflicte d'interessos i doble finançament, així com que es troba al corrent del pagament de les obligacions de reemborsament de qualssevol altres bestretes concedides anteriorment amb càrrec als crèdits específicament consignats per a la gestió de fons europeus en els pressupostos generals de l'Estat. k) Que declara responsablement que compleix el que estableix el Reglament (UE) núm. 651/2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del tractat (RGEC). 2. Declaració responsable d'adequació al principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do not significant harm», DNSH) en el sentit que estableix l'apartat 6) de l'article 2 del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021. Les declaracions responsables del principi de “no causar perjudici significatiu” (principi de “do no significant harm-DNSH”) que es formulen han d’atendre obligatòriament la Comunicació de la Comissió Europea, Guia tècnica sobre l’aplicació del principi de “no causar un perjudici significatiu”, en virtut del reglament relatiu al Mecanisme de recuperació i resiliència (2021/C 58/01). 3. Certificat de la FEMECV que incloga la identificació del promotor, la de la senda, el seu estat d'homologació i el registre en el qual es troba inscrit. 4. Informe justificatiu signat, en el qual s'han d’indicar les tipologies de despeses subvencionables en les quals s'enquadra l'ajuda sol·licitada, cronograma amb dates d'inici i conclusió d'actuacions, descripció d'aquests, justificació del cost elegible i quantia màxima de l'ajuda sol·licitada. 5. Projecte o memòria tècnica en el cas que no es requerisca projecte, en què es descriguen adequadament les actuacions que es realitzaran, així com la situació de partida prèvia a la intervenció objecte de subvenció, per a la qual cosa s’aportaran plans o croquis delimitats juntament amb documentació fotogràfica a color de les zones que es veuran afectades per l'actuació, pressupost de les actuacions; tot això, subscrit per persona tècnica competent. Es justificarà que les actuacions previstes no causaran un perjudici significatiu al medi ambient o, si és el cas, les mesures correctores que s'adoptaran per a complir amb els criteris de la Guia per al disseny i desenvolupament d'actuacions concordes amb el principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient, publicada pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic. 6. Declaració responsable acreditativa del fet que executaran les actuacions subvencionables i es realitzaran en data posterior a la de publicació d'aquesta convocatòria d'ajudes.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds per a l'obtenció d'aquestes subvencions es presentaran obligatòriament de manera telemàtica a través del tràmit específic posat a la disposició de les entitats interessades en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), accedint al procediment corresponent a aquesta convocatòria. Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud, s'haurà de disposar d'algun dels sistemes de signatura electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La direcció general competent en matèria de despoblament acordarà, d'ofici, totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució. Els serveis administratius de la direcció general indicada efectuaran les comprovacions de cada una de les sol·licituds presentades i de la documentació aportada, per a, posteriorment, i després de complir, si és el cas, els corresponents requeriments, elaborar una proposta motivada de resolució. Seran causa d'exclusió no esmenable la presentació de la sol·licitud fora del termini que estableix la convocatòria.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Els que recull la base reguladora huitena: Aquestes ajudes estan subjectes al règim de concurrència competitiva, amb un sol criteri, que és l'ordre de presentació de sol·licituds.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La quantia màxima de la subvenció, corresponent a l'exercici 2023, per a cada entitat que resulte beneficiària en la línia S1096000, s'estableix en cinc mil euros (5.000,00 €) per a la promoció d'una única senda, siga de xicotet recorregut PR® o senda local SL®, i de set mil euros (7.000,00 €) quan es tracte de diverses sendes homologades o d'una senda de gran recorregut GR®. Per a la línia S1097000, la quantia màxima de la subvenció s'estableix en vint mil euros (20.000,00 €), si s'actua sobre sendes de gran recorregut GR®, dotze mil euros (12.000,00 €), si s'actua sobre una senda de xicotet recorregut PR®, i set mil euros (7.000,00 €) si es tracta d'una senda local SL®. La quantia de la subvenció en cap cas podrà superar la quantitat que s'haja sol·licitat, ni la corresponent al cost d'execució del projecte i les activitats objecte del que s’ha sol·licitat.

Termini màxim

Termini màxim

Tres mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds que estableix la convocatòria. Es podran dictar resolucions de concessió una vegada comprovat el compliment dels requisits que estableix la convocatòria, encara que no haja acabat el termini de presentació de sol·licituds que estableix aquesta. En els casos en què s’haja de requerir l'esmena de deficiències o l’aportació de documentació, el termini determinat en el paràgraf anterior es podrà suspendre durant el transcurs del temps que hi haja entre la notificació del requeriment i el seu efectiu compliment per la persona sol·licitant de l'ajuda o, en defecte d'això, pel transcurs del termini concedit.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa