Subvencions destinades a finançar el manteniment, la conservació, la millora i la promoció de les sendes homologades (GR®, PR® i SL®) que hi ha en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en el marc del Pla de recuperació, transformació i resiliència

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 3016259
|
Codi GVA: 24665
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 16-06-2023

Fins 15-10-2023

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

La concessió de subvencions destinades a finançar projectes de promoció, manteniment, conservació i millora de sendes homologades GR®, PR® i SL®, en municipis en risc de despoblament i altres entitats locals de les quals formen part municipis amb el risc de despoblament en l'àmbit de la Comunitat...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 16-06-2023 fins a 15-10-2023
Al·legació / AportacióTermini obert
JustificacióTermini obert
Des de 02-09-2024 fins a 02-12-2024

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Els municipis de la Comunitat Valenciana que, en complir els requisits que estableix l'article 15 de la Llei 5/2023, de 13 d'abril, de la Generalitat, integral de mesures contra el despoblament i per l'equitat territorial a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9580, de 21.04.2023), siguen perceptors del fons de cooperació municipal per a la lluita contra el despoblament i tinguen en el seu terme municipal sendes homologades GR®, PR® i/o SL® per la FEMECV.

 

Quan la senda objecte d'actuació transcórrega per diversos municipis i l'actuació que es vol realitzar afecte els termes municipals de diversos d'aquests municipis, podran ser beneficiàries les entitats supramunicipals o mancomunitats de les quals formen part els municipis indicats, sempre que algun siga perceptor del fons de cooperació que s’indica en l'apartat anterior.

 

 

Requisits

Els requisits estan establits en la base reguladora cinquena.

 

- Els que estableix l'art. 15 de la Llei 5/2023, de 13 d'abril, de la Generalitat, integral de mesures contra el despoblament i per l'equitat territorial a la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9580, de 21.04.2023).

- Ser perceptors del fons de cooperació municipal per a la lluita contra el despoblament.

- Tindre en el seu terme municipal sendes homologades GR®, PR® i/o SL® per la FEMECV.

- No trobar-se incursos en cap de les circumstàncies que estableix l'article 13, apartats 2 i 3 de l’LGS. Aquesta circumstància s’haurà d’acreditar amb una declaració responsable i haurà de prolongar-se durant tot el temps d’execució del programa.

- Ser coneixedores que el finançament d’aquesta ajuda prové de l’MRR de la Unió Europea, per la qual cosa assumeix totes les obligacions derivades del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 febrer de 2021, pel qual s’estableix l’MRR, així com de la resta de normes comunitàries o nacionals aplicables a aquest finançament. Aquesta circumstància s’acreditarà amb una declaració responsable.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

La direcció general competent en matèria de despoblament acordarà, d'ofici, totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals ha de pronunciar-se la resolució.

 

Els serveis administratius de la direcció general indicada efectuaran les comprovacions de cada una de les sol·licituds presentades i de la documentació aportada, per a, posteriorment, i després de complir, si és el cas, els corresponents requeriments, elaborar una proposta motivada de resolució.

 

Seran causa d'exclusió no esmenable la presentació de la sol·licitud fora del termini que estableix la convocatòria.

 

 

Criteris de valoració

Els que recull la base reguladora huitena:

 

Aquestes ajudes estan subjectes al règim de concurrència competitiva, amb un sol criteri, que és l'ordre de presentació de sol·licituds.

 

 

Formularis

Justificació

Sol·licitud

Termini
Des de 16-06-2023 fins a 15-10-2023

El termini per a la presentació de sol·licituds serà de quatre mesos, a comptar de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV núm. 9618, de 15/06/2023

Documentació

La documentació que cal aportar amb la sol·licitud és la que recull l'apartat seté de la resolució de convocatòria:

 

1. Declaració responsable, signada per la persona representant de l'entitat sol·licitant, en què conste:

 

a) Que l'entitat sol·licitant de l'ajuda no es troba incursa en cap de les situacions que preveu l'article 13 de l’LGS, fent esment exprés respecte de la inexistència o fidel compliment de les seues obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, d’acord amb els termes que estableix l'article 21 de l’RLGS.

 

b) Que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, la qual cosa s’haurà d'acreditar segons el que disposen els articles 22 i 24 de l’RLGS, tenint present el que estableix la disposició addicional huitena de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, així com l’article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 95.1.k de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, i es considera en aquest aspecte que, amb la presentació de la seua sol·licitud d'ajuda, l'entitat sol·licitant autoritzarà o no s'oposarà, segons corresponga, perquè l'òrgan administratiu concedent puga consultar directament aquesta informació de manera directa amb l'Administració tributària o amb la Seguretat Social. No obstant això, la persona sol·licitant pot denegar expressament el consentiment i hi ha d’aportar, llavors, les certificacions corresponents.

 

c) Que no ha sol·licitat o rebut altres ajudes per a la mateixa actuació o finalitat o, si les ha sol·licitades, cal que indique l'import de l'ajuda sol·licitada i, si és el cas, obtinguda, i l'administració, l’organisme o l’entitat pública concedent, així com que es compromet a informar de les que poguera sol·licitar o obtindre durant la tramitació d'aquestes ajudes.

 

d) Que l'entitat sol·licitant, si és el cas, ha presentat el compte general davant de la Sindicatura de Comptes i ha remés, si és el cas, el corresponent pla economicofinancer en els termes que preveu la Llei orgànica 2/2012, de 27 d'abril, d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.

 

e) Que disposa de les llicències o autoritzacions administratives necessàries per a l'execució de les actuacions per a les quals se sol·licita l'ajuda o, si és el cas, ha presentat les pertinents declaracions responsables.

 

En el cas que aquestes no siguen necessàries, haurà de declarar que aquestes actuacions no requereixen la sol·licitud de llicència, autorització prèvia o declaració responsable.

 

f) Que les ajudes objecte de subvenció es destinaran a la finalitat concreta per a la qual se sol·licita l'ajuda.

 

g) Que les dades bancàries aportades, a l'efecte de l'ingrés derivat de la concessió de la subvenció, amb indicació del número IBAN i de la persona titular del compte bancari corresponen a l'entitat sol·licitant de l'ajuda.

 

En el cas que el compte bancari de l'entitat beneficiària no estiguera donat d'alta en la Generalitat, o se n'hagen de modificar les dades, s'ha de fer el tràmit que preveu l'article 5 de l'Ordre 2/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o els tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat (DOGV núm. 9324, de 25.04.2022), accedint al següent enllaç:

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648

 

h) Que es compleix el que estableix l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del PRTR.

 

i) Que l'entitat sol·licitant consent la cessió i el tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del PRTR, així com l'autorització als òrgans de control a l'exercici de les seues competències en defensa dels interessos financers de la Unió Europea.

 

j) Que manifesta el seu compromís amb el compliment de les normes antifrau, lluita contra la corrupció, conflicte d'interessos i doble finançament, així com que es troba al corrent del pagament de les obligacions de reemborsament de qualssevol altres bestretes concedides anteriorment amb càrrec als crèdits específicament consignats per a la gestió de fons europeus en els pressupostos generals de l'Estat.

 

k) Que declara responsablement que compleix el que estableix el Reglament (UE) núm. 651/2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del tractat (RGEC).

 

2. Declaració responsable d'adequació al principi de «no causar perjudici significatiu» (principi «do not significant harm», DNSH) en el sentit que estableix l'apartat 6) de l'article 2 del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021.

 

Les declaracions responsables del principi de “no causar perjudici significatiu” (principi de “do no significant harm-DNSH”) que es formulen han d’atendre obligatòriament la Comunicació de la Comissió Europea, Guia tècnica sobre l’aplicació del principi de “no causar un perjudici significatiu”, en virtut del reglament relatiu al Mecanisme de recuperació i resiliència (2021/C 58/01).

 

3. Certificat de la FEMECV que incloga la identificació del promotor, la de la senda, el seu estat d'homologació i el registre en el qual es troba inscrit.

 

4. Informe justificatiu signat, en el qual s'han d’indicar les tipologies de despeses subvencionables en les quals s'enquadra l'ajuda sol·licitada, cronograma amb dates d'inici i conclusió d'actuacions, descripció d'aquests, justificació del cost elegible i quantia màxima de l'ajuda sol·licitada.

 

5. Projecte o memòria tècnica en el cas que no es requerisca projecte, en què es descriguen adequadament les actuacions que es realitzaran, així com la situació de partida prèvia a la intervenció objecte de subvenció, per a la qual cosa s’aportaran plans o croquis delimitats juntament amb documentació fotogràfica a color de les zones que es veuran afectades per l'actuació, pressupost de les actuacions; tot això, subscrit per persona tècnica competent.

 

Es justificarà que les actuacions previstes no causaran un perjudici significatiu al medi ambient o, si és el cas, les mesures correctores que s'adoptaran per a complir amb els criteris de la Guia per al disseny i desenvolupament d'actuacions concordes amb el principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient, publicada pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic.

 

6. Declaració responsable acreditativa del fet que executaran les actuacions subvencionables i es realitzaran en data posterior a la de publicació d'aquesta convocatòria d'ajudes.

 

Forma de presentació
Telemàtica
Les sol·licituds per a l'obtenció d'aquestes subvencions es presentaran obligatòriament de manera telemàtica a través del tràmit específic posat a la disposició de les entitats interessades en la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), accedint al procediment corresponent a...
Saber més

    Al·legació / Aportació

    Termini
    Termini obert

    En qualsevol moment des de la presentació de la sol·licitud fins al tancament de l'expedient.

    En cas que existisca un requeriment, el termini serà l'establit en este.

    Descripció

    Aportació de qualsevol document que haja d'incorporar-se a un expedient obert en la convocatòria de subvencions destinades a finançar el manteniment, conservació, millora i promoció de les senderes homologades (GR®, PR® i SL®).

    Forma de presentació

    Resolució

    Termini màxim

    Tres mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds que estableix la convocatòria.

     

    Es podran dictar resolucions de concessió una vegada comprovat el compliment dels requisits que estableix la convocatòria, encara que no haja acabat el termini de presentació de sol·licituds que estableix aquesta.

     

    En els casos en què s’haja de requerir l'esmena de deficiències o l’aportació de documentació, el termini determinat en el paràgraf anterior es podrà suspendre durant el transcurs del temps que hi haja entre la notificació del requeriment i el seu efectiu compliment per la persona sol·licitant de l'ajuda o, en defecte d'això, pel transcurs del termini concedit.

     

     

    Quantia i cobrament

    La quantia màxima de la subvenció, corresponent a l'exercici 2023, per a cada entitat que resulte beneficiària en la línia S1096000, s'estableix en cinc mil euros (5.000,00 €) per a la promoció d'una única senda, siga de xicotet recorregut PR® o senda local SL®, i de set mil euros (7.000,00 €) quan es tracte de diverses sendes homologades o d'una senda de gran recorregut GR®. Per a la línia S1097000, la quantia màxima de la subvenció s'estableix en vint mil euros (20.000,00 €), si s'actua sobre sendes de gran recorregut GR®, dotze mil euros (12.000,00 €), si s'actua sobre una senda de xicotet recorregut PR®, i set mil euros (7.000,00 €) si es tracta d'una senda local SL®.

     

    La quantia de la subvenció en cap cas podrà superar la quantitat que s'haja sol·licitat, ni la corresponent al cost d'execució del projecte i les activitats objecte del que s’ha sol·licitat.

     

    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició
    Obligacions

    De conformitat amb la Base quinta apartat 3 de la Resolució de 30 de maig de 2023:

     

    A més de les establides en els articles 13 i 14 de la LGS i altra normativa d'aplicació, són obligacions de les entitats beneficiàries, les següents:

    a) Realitzar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció i respondre de la correcta aplicació i justificació de la subvenció concedida.

    b) Aplicar mesures per a evitar el frau, la corrupció i els conflictes d'interessos a l'hora d'aplicar les subvencions rebudes per al finançament del projecte i les actuacions. A este efecte hauran de disposar d'un Pla de mesures antifrau que els permeta garantir i declarar que, en el seu respectiu àmbit d'actuació, els fons corresponents s'han utilitzat de conformitat amb les normes aplicables; en particular, quant a la prevenció, detecció i correcció del frau, la corrupció i els conflictes d'interés.

    c) Sotmetre's als controls dels òrgans de control i fiscalització de la Comissió Europea.

    d) Conservar la documentació, d'acord amb el que es preveu en l'article 22.2.f del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021 i l'article 132 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046 del Parlament Europeu i del Consell de 18 de juliol de 2018, sobre les normes financeres aplicables al pressupost general de la Unió, pel qual es modifiquen els Reglaments (UE) núm. 1296/2013, (UE) núm. 1301/2013, (UE) núm. 1303/2013, (UE)

    núm. 1304/2013, (UE) núm. 1309/2013, (UE) núm. 1316/2013, (UE) núm. 223/2014 i (UE) núm. 283/2014 i la Decisió núm. 541/2014/ UE i pel qual es deroga el Reglament (UE, Euratom) núm. 966/2012 («Reglament Financer»).

    e) Incloure les seues dades en una base dades única, d'acord amb l'assenyalat en l'article 22.2.d del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament

    Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021.

    f) Garantir el ple compliment del principi de «no causar un perjuí significatiu al medi ambient» (principi «do no significant harm», DNSH) i l'etiquetatge climàtic i digital, d'acord amb el que es preveu en el PRTR, aprovat per Consell de Ministres el 27 d'abril de 2021 i pel Reglament (UE) núm. 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'establix el MRR, en l'annex del qual VI s'inclouen els camps d'intervenció als quals corresponen les actuacions subvencionables, així com amb el requerit en la Decisió d'Execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del pla de recuperació i resiliència d'Espanya (CID). En cas d'incompliment del principi DNSH, de l'etiquetatge climàtic o de les condicions arreplegades en l'annex a la CID i en els apartats 3, 6 i 8 del Component 4 del PRTR, s'hauran de reintegrar les quanties percebudes.

    g) Portar compte separat de la subvenció concedida, per al que hauran d'obrir els subcomptes necessaris d'ingressos i gastos de cada acció subvencionada i assignar en els subcomptes de gastos, si és el cas,

    la part corresponent de gastos comuns imputada a l'acció subvencionada. Esta obligació s'adequarà als sistemes de comptabilització pública d'aplicació a les corporacions locals.

    h) Acreditar, si és el cas, el compliment del que s'establix en l'articule 31.4 de la LGS respecte de la millora de drets inventariables.

    i) Disposar d'adreça de correu electrònic habilitada, per a la tramitació dels expedients de subvenció.

    j) No percebre cap quantitat per part de les persones participants de les diferents accions.

    k) Donar visibilitat a l'origen dels fons rebuts fent constar «Finançat per la Unió Europea – Next Generation EU» per a aquelles actuacions finançades amb les subvencions regulades en la present resolució i en la documentació i mitjans de difusió de les accions

    subvencionades.

    D'acord amb l'article 34 del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, pel qual s'establix el MRR, en relació amb l'article 9 de l'Orde HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del PRTR-NextGenerationEU, les entitats beneficiàries, a

    l'hora d'adaptar els logotips i emblemes obligatoris, es basaran en el Manual d'Identitat Visual del PRTR Next Generation EU, l'enllaç del qual és el següent:

    https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual.

    l) Utilitzar llenguatge inclusiu en tota la informació o publicitat que s'efectue de l'activitat o objecte de la subvenció.

    m) Comunicar a l'òrgan instructor l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a finançar les mateixes activitats i finalitats subvencionades en la present resolució, procedents de qualssevol altres administracions o entitats públiques o privades, autonòmiques, nacionals o de la UE. Esta comunicació s'haurà d'efectuar tan prompte com es conega el fet, havent-se d'acreditar documentalment l'import, procedència i aplicació de les citades ajudes.

    n) Procedir al reintegrament dels fons percebuts d'acord amb el que s'establix en l'article 37 de la LGS i en les presents bases.

    o) Declarar que no es troba en cap de les circumstàncies previstes en l'article 34.5 de la LGS.

    p) Complir amb les obligacions en matèria de transparència, subministrament d'informació i dades obertes, que, en virtut de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, li corresponen com a entitat pública.

    q) Autoritzar o no oposar-se, segons corresponga, a l'entitat concedent de la subvenció, a recaptar tota la informació necessària, en particular la de caràcter tributari o econòmic que fora legalment pertinent per a acreditar el compliment dels requisits en el marc de la col·laboració que s'establisca amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, la Direcció General del Cadastre, les entitats gestores de la Seguretat Social i altres administracions públiques competents. En cas de no autoritzar les consultes s'haurà d'acreditar documentalment el compliment d'estos requisits.

    Òrgans resolució
    Normativa

    Justificació

    Termini
    Des de 02-09-2024 fins a 02-12-2024

    - El termini màxim per a l'EXECUCIÓ de les actuacions objecte de les subvencions serà de sis o de dotze mesos des de la data de notificació de la resolució de la seua concessió, segons es tracte respectivament de les subvencions articulades a través de les línies pressupostàries S1096000 (promoció) o S1097000 (inversió).

     

    Termini ampliat per Resolució de 17 d'abril de 2024 (DOGV 9844, 08/05/2024):

    a) fins al 31 d'agost de 2024 (actuacions de promoció).

     

    b) fins al 30 de juny de 2025 (actuacions d'inversió).

     

    - El termini màxim de JUSTIFICACIÓ de la subvenció davant l'òrgan convocant serà de tres mesos des de la data màxima d'execució prevista anteriorment i sempre abans del 30 de novembre de 2025.

     

    La justificació de la subvenció serà per l'import total realment executat, podent ser igual o superior al de la subvenció rebuda.

    Descripció

    Justificació d'ajudes dirigides a finançar el manteniment, conservació, millora i promoció de les senderes homologades (*GR®, PR® i SL®) existents, en municipis amb el risc de despoblament i en altres entitats locals de les quals formen part municipis amb el risc de despoblament, en l'àmbit de la...

    Saber més
    Documentació

    Haurà de presentar-se la documentació justificativa establida en la base onzena, apartat 5, de l'Annex I, i en l'article nové de l'Annex II, de la Resolució de 30 de maig de 2023, del *president de la Generalitat.

     

    D'igual forma, haurà de presentar-se la documentació justificativa referent a les ajudes europees, d'acord amb el Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR), i el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència per a Espanya, i normativa de desenrotllament (PRTR).

     

    Per a facilitar l'elaboració i remissió d'esta documentació, s'ha elaborat un checklist explicatiu, que també ha d'adjuntar-se emplenat.

     

    En l'apartat Normativa s'inclou un model addicional, la presentació del qual també és obligatòria. Es tracta del qüestionari sobre el compliment del principi DNSH.

    Formularis

    Forma de presentació