Exercici del dret d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de les seues dades personals, limitació i oposició del tractament i del fet de no ser objecte de decisions individuals automatitzades respecte a les seues dades personals registrades en la Generalitat

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 2084622
|
Codi GVA: 19970
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert
  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Atendre les persones les dades de caràcter personal de les quals són objecte de tractament per part de la Generalitat, en l'exercici dels drets que els reserva la normativa en matèria de protecció de dades

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
Observacions

El responsable del tractament (d'ara en avant, responsable), ha de facilitar a les persones interessades l'exercici dels seus drets en virtut del Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades (d'ara en avant, RGPD), així com els mecanismes per a sol·licitar-lo i obtindre'l de manera gratuïta, llevat que les sol·licituds siguen manifestament infundades o excessives.

 

També ha de proporcionar els mitjans perquè les sol·licituds es presenten per mitjans electrònics, en particular quan les dades personals es tracten per este mecanisme, i ha de facilitar la informació per estos mateixos mitjans quan siga possible, llevat que l'interessat sol·licite que siga d'una altra manera.

 

Els drets en matèria de protecció de dades són els següents: 

 

- Dret d'accés: regulat en l'art. 13 de l'LO 3/2018, i en l'art. 15 RGPD, l'interessat tindrà dret a obtindre del responsable del tractament la confirmació de si s'estan tractant o no dades personals que el concerneixen i, en este cas, el dret d'accés a les dades personals, en els termes establits en la normativa assenyalada anteriorment.

 

- Dret de rectificació: regulat en l'art. 14 de l'LO 3/2018, i els arts. 16 i 19 de l'RGPD, l'interessat tindrà dret a obtindre del responsable del tractament, sense dilació indeguda, la rectificació de les dades personals inexactes que el concernisquen. Tenint en compte les finalitats del tractament, l'interessat tindrà dret que es completen les dades personals que siguen incompletes, fins i tot mitjançant una declaració addicional.

 

- Dret de supressió, «el dret a l'oblit» regulat en l'art. 15 de l'LO 3/2018, i els arts. 17 i 19 de l'RGPD, l'interessat tindrà dret a obtindre sense dilació indeguda del responsable del tractament la supressió de les dades personals que el concernisquen. El responsable estarà obligat a suprimir, sense dilació indeguda, les dades personals quan concórrega alguna de les circumstàncies determinades en els termes assenyalats en la normativa esmentada.

 

- Dret a la portabilitat de les dades: regulat en l'art. 17 de l'LO 3/2018, i l'art. 20 de l'RGPD, l'interessat tindrà dret a rebre les dades personals que l'incumbisquen, que haja facilitat a un responsable del tractament, en un format estructurat, d'ús comú i lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre responsable del tractament sense que ho impedisca el responsable al qual les haja facilitades, en els termes assenyalats en la normativa esmentada.

 

- Dret de limitació, regulat en l'art. 16 de l'LO 3/2018 i en l'art. 18 de l'RGPD, la persona interessada tindrà dret a obtindre del responsable del tractament la limitació del tractament de les dades quan es complisca alguna de les condicions assenyalades en la normativa esmentada.

 

- Dret d'oposició: regulat en l'art. 18 de l'LO 3/2018, i l'art. 21 de l'RGPD, l'interessat tindrà dret a oposar-se, en qualsevol moment, per motius relacionats amb la seua situació particular, al fet que dades personals que el concernisquen siguen objecte d'un tractament, en els termes assenyalats en la normativa esmentada.

 

- Dret a no ser objecte de decisions individuals automatitzades: regulat en l'art. 18 de l'LO 3/2018 i en l'art. 22 de l'RGPD, tota persona interessada tindrà dret a no ser objecte d'una decisió basada únicament en el tractament automatitzat, inclosa l'elaboració de perfils, que produïsca efectes jurídics en esta persona o l'afecte significativament de manera similar, en els termes assenyalats en la normativa esmentada.

 

Per a més informació sobre estos drets és important que consulte la Guia SOBRE DRETS DE LA CIUTADANIA EN MATÈRIA DE PROTECCIÓ DE DADES DAVANT LA GENERALITAT elaborada per la Delegació de Protecció de Dades i que està disponible en l'apartat Sol·licitud.

 

INFORMACIÓ BÀSICA SOBRE LA PROTECCIÓ DE DADES

Vos informem de les característiques del tractament que es realitzarà sobre les dades personals que ha facilitat a través de la sol·licitud d'exercici de drets.

- Nom de l'activitat de tractament: Atenció drets en matèria de protecció de dades

- Finalitats o usos del tractament: Gestió de les sol·licituds d'exercici dels drets individuals en matèria de protecció de dades de caràcter personal.

- Responsable del tractament: la persona titular de la subsecretaria de la conselleria responsable davant de la qual s'exerceix el dret o la persona titular de l'òrgan competent en la matèria d'acord amb el reglament orgànic i funcional.

- Base jurídica licitud o legitimació: Article 6.1.c de l'RGPD: el tractament és necessari per al compliment d'una obligació legal aplicable al responsable del tractament. Reglament UE 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques quant al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades, i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

- Termini de conservació: Es conservaran durant el temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es van recaptar i per a determinar les possibles responsabilitats que es van poder derivar d'esta finalitat i del tractament de les dades, sense perjuí d'allò que resulte de la normativa aplicable a la Generalitat en matèria d'arxius i documentació.

- Tipologia o categories de dades de caràcter personal: a) Caràcter identificatiu: Nom i cognoms; DNI/NIF/NIE/passaport; adreça (postal o electrònica); telèfon (fix o mòbil); signatura; signatura electrònica; credencial d'accés o identificació. b) Altres dades: les que es puguen aportar en la sol·licitud.

- Categories de parts interessades o afectades i origen de les dades: a) Sol·licitants; representant legal o voluntari. b) Origen: directament de la persona interessada o el seu representant.

- Cessió o comunicació de dades (categories de parts destinatàries): no està prevista.

- Mesures de seguretat, tècniques i organitzatives: les mesures de seguretat implantades es corresponen amb les previstes en l'annex II (Mesures de seguretat) del Reial decret 3/2010, de 8 de gener, pel qual es regula l'esquema nacional de seguretat en l'àmbit de l'Administració electrònica.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

L'exercici dels drets es podrà realitzar per:

a) La persona afectada amb l'acreditació de la seua identitat.

b) El o la representant legal de la persona afectada, quan esta persona es trobe en situació d'incapacitat que li impossibilite l'exercici personal d'estos drets o siga menor de catorze anys. En este cas, serà necessari que acredite la condició de representant legal

c) Els drets també podran exercitar-se a través de representant voluntari, expressament designat per a l'exercici del dret. En estos casos, haurà de constar acreditada la identitat de la persona representada mitjançant l'aportació de còpia del seu document nacional d'identitat o un document equivalent. Així mateix, haurà d'acreditar-se la representació voluntària per qualsevol mitjà vàlid en dret que en deixe constància fidedigna, o mitjançant declaració en compareixença personal de la persona interessada. 

La falta d'indicació de la identitat de la persona afectada o del seu o la seua representant, així com la falta d'acreditació de la representació, seran causes d'inadmisió de la sol·licitud formulada. 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Termini obert

Obert durant tot l'any, de manera que es pot exercir el dret en qualsevol moment.

Documentació

L'exercici dels drets haurà de dur-se a terme mitjançant sol·licitud dirigida al responsable del tractament. Esta sol·licitud es podrà trobar en l'apartat "impresos associats".

La sol·licitud haurà de contindre:

a) Nom i cognoms de la persona interessada; número del document nacional d'identitat, o del seu passaport o un altre document vàlid que l'identifique i, en el seu cas, de la persona que el represente, o instruments electrònics equivalents.

b) Petició en què es concreta la sol·licitud.

c) Adreça a l'efecte de notificacions (postal i/o electrònica), data i signatura de la persona sol·licitant.

d) Documents acreditatius de la petició que formula, en el seu cas.

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones que desitgen presentar les sol·licituds telemàticament hauran de prémer la icona Tramitar amb certificat.  Per a accedir de forma telemàtica el sol·licitant haurà de disposar de qualsevol sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat, entre ells...

Saber més
Presencial

Podrà dirigir-se a la conselleria responsable del tractament de les seues dades utilitzant el formulari de sol·licitud que podrà presentar, d'acord amb l'art. 16.4 Llei 39/2015:

a) En el registre electrònic de l'Administració o Organisme al qual es dirigisquen, així com en els restants registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l'art. 2.1 d'aquesta Llei 39/2015.

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En les oficines d'assistència en matèria de registres.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

A continuació li oferim un cercador de registres de la Generalitat:

http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros

 

Si realitza la presentació davant una oficina d'assistència en matèria de registres és imprescindible que s'indentifique mostrant el seu DNI, en qualitat de persona interessada o, en qualitat de representant, davant de la persona empleada pública que registre la seua sol·licitud.

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

Es podrà al·legar o aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència.

En el cas que l'administració li requerisca una documentació haurà d'aportar-la en el termini indicat en este requeriment.

Descripció

Al·legar o aportar documents a sol·licituds o expedients ja en tràmit en l'exercici del dret d'accés, rectificació, supressió i portabilitat de les seues dades personals, així com limitació i oposició del tractament i no ser objecte de decisions individuals automatitzades respecte a les seues dades personals registrades en la Generalitat.

Documentació

La persona interessada haurà d'utilitzar el formulari específic per a l'aportació documental o d'al·legacions  a este procediment.

S'haurà de fer referència al número d'expedient al qual es desitgen al·legar o aportar documentació, i a l'òrgan al qual es dirigix. 

Forma de presentació
Presencial

1) Presencialment.

Podrà dirigir-se a la conselleria que li ha sol·licitat la informació i al responsable del tractament de les seues dades, utilitzant el formulari d'al·legacions o aportació documental.

I també, preferentment, en els següents registres administratius:

a) En el registre de l'oficina PROP situada al carrer Churruca número 29, CP 03003 d'Alacant.

b) En el registre de l'oficina PROP situada al carrer Major, número 78, de Castelló de la Plana.

c) En el Registre General de la ciutat administrativa 9 d'Octubre, edifici A, de València, situat al carrer de la Democràcia núm. 77.

d) En les oficines PROP de la Generalitat.

e) En qualsevol dels llocs i formes establits en l'article 16 de la Llei 39/2015, en compliment del qual, les sol·licituds subscrites a l'estranger podran cursar-se a través de les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

A continuació, li oferim un cercador de registres de la Generalitat:

http://www.gva.es/es/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros

 

2. Telemàticament.

En el registre electrònic de l'Administració o organisme al qual es dirigisca, així com a la resta de registres electrònics dels subjectes als quals es referix l'art. 2.1 de la Llei 39/2015.

Resolució

Termini màxim

Un mes des de la recepció d'aquesta, encara que, si es té en compte la complexitat i nombre de sol·licituds, es pot prorrogar el termini dos mesos més.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Observacions

Transcorregut el termini sense que, de manera expressa, es responga a la petició, la persona interessada podrà interposar la reclamació prevista en l'article 37 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals.

Òrgans resolució
Els òrgans de resolució seran, com a regla general, les diferents sotssecretaries de les conselleries on vaja dirigida la instància, o sinó, s'estarà al que s'establix en el reglament orgànic i funcional de la conselleria responsable del tractament de les dades, o als òrgans corresponents de les...
Saber més