Ajudes per a donar suport a les inversions per a la reindustrialització realitzades per les PIMES de diversos sectors industrials de la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2025 (INPYME). Indústria

Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

Codi SIA: 223708
|
Codi GVA: 18295
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 21-03-2025

Fins 11-04-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

 

La concessió d'ajudes, en règim de concurrència competitiva, per a donar suport a la realització de projectes d'inversió que suposen la reindustrialització de la Comunitat Valenciana per les pimes vinculades als següents sectors: AUTOMOCIÓ, SECTOR ESPACIAL I AERONÀUTICA I SECTOR SEMICONDUCTORS, BIOTECNOLOGIA, PRODUCCIÓ AUDIOVISUAL, PRODUCCIÓ DE VIDEOJOCS, ANIMACIÓ I REALITAT AUGMENTADA I VIRTUAL, INDÚSTRIA DEL CUIR I DEL CALÇAT, CERÀMICA, VIDRE I MATERIALS DE CONSTRUCCIÓ NO METÀL·LICS, FABRICACIÓ D'ENVASOS I EMBALATGES, JOGUET, INDÚSTRIA D'ESPORT I ALTRES INDÚSTRIES MANUFACTURERES, HÀBITAT (FABRICACIÓ DE FUSTA, MOBLES I EQUIPAMENT BAÑOS I CUINA, APARELLS D'IL·LUMINACIÓ), MARBRE, PEDRA NATURAL I ÀRIDS, METALL-MECÀNIC, PAPER I ARTS GRÀFIQUES, PLÀSTIC, INDÚSTRIA QUÍMICA, TÈXTIL, VALORITZACIÓ DE MATERIALS.

En concret:

1. ACTUACIONS SUBVENCIONABLES en 2025:

Seran subvencionables els projectes d'inversió productiva que suposen la reindustrialització de la Comunitat Valenciana, mitjançant la creació d'un nou establiment industrial, la millora mitjançant ampliació o modernització d'un establiment existent, així com la diversificació de la producció o canvis essencials en els processos productius existents en un establiment.

2. POSADA EN FUNCIONAMENT DELS ACTIUS SUBVENCIONATS:

La posada en funcionament dels actius subvencionats haurà de produir-se entre el 01 de GENER de 2025 i la data de finalització del termini de justificació (veure resolc setzé de la Resolució de convocatòria).

No obstant l'anterior, prèvia sol·licitud motivada i presentada després de la resolució de concessió de la Direcció General competent en matèria d'Indústria, es podrà autoritzar l'ampliació d'este termini, sense que en cap cas la mateixa puga superar els 9 mesos comptats des de la data de finalització del termini de justificació (veure resolc sext de la Resolució de convocatòria).

3. PRESSUPOST MÍNIM SUBVENCIONABLE en 2025:

El pressupost mínim subvencionable del projecte d'inversió industrial serà de 20.000 euros, IVA exclòs, excepte per als sectors de la indústria de l'esport, la biotecnologia, la producció audiovisual i la producció de videojocs, animació, realitat augmentada i virtual, que serà de 10.000 euros, IVA exclòs. Les sol·licituds els pressupostos admesos de les quals com a subvencionables no aconseguisquen estos imports mínims seran INADMESES.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 21-03-2025 fins a 11-04-2025
EsmenaTermini obert
Observacions

 

1. Els DUBTES relacionats amb el CONTINGUT d'estes ajudes, així com els PROBLEMES INFORMÀTICS en la seua tramitació, seran atesos en la forma respectivament indicada en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" del present tràmit.

 

2. Veure més informació:

- En la "GUIA PER A SOL·LICITAR LES AJUDES INPYME" (veure enllaç directe en l'apartat "Tramitació > Sol·licitud > Enllaços" d'este tràmit) i en l'apartat "Ajudes/Convocatòries" de l'àrea d'indústria de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (veure enllaç directe en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" del present tràmit).

- En la "GUIA PER A JUSTIFICAR LES AJUDES PER A INVERSIONS PRODUCTIVES DE LES PIMES INDUSTRIALS (INPYME)" (Es disposarà d'un enllaç directe a ella en l'apartat "Tramitació > Justificació > Enllaços" d'este tràmit).

 

Normativa

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

 

A) Podran ser BENEFICIÀRIES d'estes ajudes, les petites i mitjanes empreses (pimes) privades, que desenrotllen o vagen a desenrotllar en la Comunitat Valenciana una activitat industrial productiva vinculada directament als sectors industrials objecte de la convocatòria.

A l'efecte d'estes ajudes:

- Es consideraran com a PIMES a les empreses que ocupen a menys de 250 persones i que a més, o bé tinguen un volum de negoci anual no superior a 50.000.000 d'euros, o bé un balanç general no superior a 43.000.000 d'euros. En el cas d'empreses vinculades o associades, s'aplicaran les regles per al càlcul dels efectius i els imports financers establides en l'annex I del Reglament UE nº 651/2014 de la Comissió de 17 de juny de 2014.

- La vinculació DIRECTA de l'activitat industrial a subvencionar amb els sectors convocats haurà de JUSTIFICAR-SE motivadament en l'apartat corresponent de la memòria descriptiva i ACREDITAR-SE en els térmens establits en el resolc 3.6 de la resolució de convocatòria.

- Seran directament INADMESES I EXCLOSES DE LA SEUA BAREMACIÓ, sense necessitat de requeriment previ d'esmena, per part de l'òrgan instructor, aquelles sol·licituds que no acrediten adequadament el compliment de tots els requisits per a obtindre la subvenció. Especialment, es considerarà que no complixen amb el requisit de la vinculació sectorial les sol·licituds que no l'acrediten adequadament per:

a. No presentar la nota del Registre Mercantil, del Registre de Cooperatives o del Registre de societats laborals, o la no presentació de l'informe de la Seguretat Social, en els casos en què siga exigible per concórrer un dels casos previstos en la lletra b) de l'apartat 5 del resolc nové de la convocatòria.

b. No constar en la nota registral, o en l'informe de la seguretat social en els casos en què siga exigible, un CNAE que coincidisca amb algun dels del llistat de l'annex I de la convocatòria.

c. La nul·la o insuficient explicació en la memòria de la vinculació directa a un dels sectors de la convocatòria.

 

B) NO PODRAN OBTINDRE LA CONDICIÓ D'EMPRESES BENEFICIÀRIES:

1. Les sol·licitants en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2, 3 i 3 bis de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, especialment les empreses que es troben en situació concursal i no acrediten que tenen un conveni aprovat judicialment.

2. Per a subvencions d'import superior a 30.000 euros, no podran obtindre la condició de beneficiària les empreses que incomplisquen els terminis de pagament previstos en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.

 

C) TRÀMITS PER VIA TELEMÀTICA:

Poden realitzar-se tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana:

a) Directament per la persona sol·licitant (física o jurídica).

b) O actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica):

- Bé utilitzant un certificat electrònic de representant.

- O bé sense utilitzar un certificat electrònic de representant, i en este cas la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV (veure informació disponible en els apartats "Què necessites saber > Procediments relacionats" i "Ajuda > Enllaços d'interés" del present tràmit).

Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. PRESENTACIÓ de la SOL·LICITUD, DECLARACIONS RESPONSABLES i de la DOCUMENTACIÓ ANNEXA REQUERIDA per a l'obtenció d'estes ajudes, OBLIGATÒRIAMENT DE MANERA ELECTRÒNICA, a través del tràmit telemàtic dissenyat per a estes ajudes.

 

* IMPORTANT:

- Cada empresa NOMÉS podrà presentar UNA SOL·LICITUD d'ajuda per a un únic projecte d'inversió industrial. Es considerarà com un únic projecte inversió totes les inversions vinculades a l'activitat industrial realitzades en un mateix municipi, amb independència que es produïsquen o desenrotllen en més d'un establiment productiu. No s'admetran les inversions realitzades en un altre municipi distint a l'indicat en la sol·licitud.

- En cas de presentar-se més d'una sol·licitud per la mateixa empresa, es considerarà admissible únicament l'última sol·licitud que tinga entrada EN TERMINI en la seu electrònica de la Generalitat.

- Les sol·licituds que no concreten clarament el sector, o el que es concrete en la memòria no coincidisca amb un dels sectors inclosos en l'annex I de la convocatòria, o es deduïsca de la mateixa que les inversions presentades abasten més d'un municipi distints a l'indicat en la sol·licitud, es considerarà que incomplixen els requisits per a obtindre la subvenció i seran desestimades i excloses de la seua baremació, sense necessitat que l'òrgan instructor requerisca prèviament a l'empresa sol·licitant l'esmena de tal incompliment.

- Tant la sol·licitud com la resta de documents i declaracions responsables a presentar hauran de firmar-se electrònicament per l'empresa sol·licitant amb certificació de persona jurídica, certificat electrònic de representació de persona jurídica, o certificat digital de la persona representant de l'empresa (que haurà d'haver-se registrat prèviament en el Registre de Representants de la Generalitat), emesos per qualsevol de les entitats admeses en la Seu Electrònica de la Generalitat.

- La presentació de la sol·licitud d'ajudes i altra documentació requerida es realitzarà obligatòriament de manera telemàtica, atenent el que es preveu en el resolc nové i dècim de la Resolució de convocatòria i en l'apartat d'este tràmit denominat "Tramitació > Sol·licitud".

- Si, malgrat estar obligades a presentar electrònicament la sol·licitud, alguna empresa la presenta presencialment, l'administració instructora li requerirà perquè rectifique este defecte a través de la seua presentació electrònica en el termini de 10 dies, però es considerarà com a data de la sol·licitud aquella en la qual es realitze la presentació telemàtica, per la qual cosa si la mateixa es produïx després del termini establit en el resolc dècim de la Resolució de convocatòria, la sol·licitud serà inadmesa per extemporània.

 

2. INSTRUCCIÓ DEL PROCEDIMENT

- L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspondran a la Direcció General amb competències en matèria d'indústria, que rebrà les sol·licituds presentades i verificarà que les mateixes reunixen els requisits establits.

- L'òrgan competent per a la instrucció i resolució de l'expedient, a la vista de la documentació obrant en el mateix i de les obligacions que s'adquirisquen amb la concessió de l'ajuda, podrà recaptar els informes dels organismes i entitats que estime oportú i efectuar les comprovacions necessàries sobre l'exactitud de tot això.

- Així mateix, es podrà requerir de l'empresa sol·licitant en qualsevol moment qualssevol altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.

 

3. ESMENA DE SOL·LICITUDS

- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a l'empresa perquè, en el termini de deu dies hàbils, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos legalment.

- Els requeriments es regiran pel que es disposa en l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre i 54 del Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana.

La notificació electrònica dels actes administratius produirà efectes jurídics en ser esta via obligatòria per a les persones jurídiques.

- L'esmena o aportació de documentació requerida es realitzarà directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat en color roig en l'apartat  "Tramitació > Esmena" d'este tràmit).

També podrà fer-se mitjançant el tràmit telemàtic de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, l'enllaç directe del qual està disponible en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.

 

4. COMISSIÓ D'AVALUACIÓ

- De conformitat amb el que s'establix en l'article 24 de les bases reguladores, examinades les sol·licituds, la comissió d'avaluació elevarà a la persona titular de la Direcció General amb competències en matèria d'indústria, les corresponents propostes de concessió d'ajudes, amb determinació de les seues quanties, així com, si és el cas, de denegació d'ajudes, de desistiment o inadmissió de sol·licituds, amb expressa menció dels motius concurrents en cada cas.

- La composició de la Comissió d'avaluació i el seu funcionament seran els establits en l'esmentat article 24, apartat 5.

 

5. RESOLUCIÓ

- S'ha delegat en la Direcció General amb competències en matèria d'indústria, la resolució estimatòria o desestimatòria de les sol·licituds de subvencions que es presenten a l'empara de la convocatòria d'ajudes, així com la inadmissió de les sol·licituds que no reunisquen els requisits necessaris i el desistiment de les mateixes per no esmenar adequadament en el termini concedit o altres motius.

- El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de SIS MESOS a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

- Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les empreses interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

 

6. NOTIFICACIÓ I PUBLICACIÓ DE LA RESOLUCIÓ

- En aplicació de l'article 45.1. b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la resolució del procediment de concessió es notificarà a les empreses interessades mitjançant la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

- També es publicarà en la pàgina web de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, i en la Base de dades Nacional de Subvencions, en compliment del que s'establix sobre publicitat de subvencions en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

7. RESOLUCIÓ D'INCIDÈNCIES, RENÚNCIES I SUPÒSITS DE MODIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ

Es delega en la Direcció General amb competències en matèria d'indústria, la resolució de les incidències que es produïsquen amb anterioritat o posterioritat a la concessió, especialment les referides a renúncies i modificacions del projecte subvencionat i de la subvenció concedida (veure resolc quinzé de la resolució de convocatòria)

 

8. JUSTIFICACIÓ DE LES AJUDES: veure l'apartat corresponent d'este tràmit.

 

9. INFORMACIÓ I PUBLICITAT

Totes les empreses beneficiàries per esta convocatòria hauran de publicar obligatòriament la concessió de l'ajuda en un apartat específic, permanent i fàcilment accessible de la seua pàgina web, indicant almenys que este projecte compta amb l'ajuda de la Generalitat, l'any i import concedit, el número d'expedient i una referència genèrica del projecte d'inversió per al qual s'ha concedit.

La mateixa informació haurà de publicitar-se en les xarxes socials oficials de les empreses beneficiàries. Així mateix, les empreses beneficiàries hauran d'exposar un cartell amb la mateixa informació en l'entrada dels establiments industrials on s'implemente el projecte subvencionat.

El compliment d'esta obligació es justificarà davant l'empresa auditora, mitjançant la url de la web de l'empresa, mitjançant el seu accés a les xarxes socials i mitjançant acreditació fotogràfica dels cartells exposats en els establiments, en les quals conste esta publicitat.

Esta informació haurà de mantindre's publicada en eixe apartat específic, permanent i fàcilment accessible de la pàgina web, en les xarxes socials de l'empresa i, de manera física, en els establiments industrials de l'empresa, almenys durant 3 anys comptats des de la data límit de justificació de les ajudes.

Per al seu correcte ús ha de distingir-se clarament la relació existent entre l'entitat beneficiària i la Conselleria. Per tant, abans de l'aparició de la marca/logo ha de figurar alguna frase que establisca de manera adequada la citada relació, del tipus "Amb la subvenció de...".

El seu accés està disponible a través del següent enllaç: https://presidencia.gva.es/estatico/identitat-gva/

Pot utilitzar-se qualsevol de les dos versions de la marca/logo: en color o en negre, així com també en negatiu.

 

Criteris de valoració

Veure el que preveuen les bases reguladores i el resolc dotzé de la convocatòria, així com els annexos II i III de la Resolució de convocatòria.

 

 

Òrgans de tramitació
L'ordenació i instrucció del procediment de concessió correspondran a la direcció general amb competències en matèria d'indústria, que rebrà les sol·licituds presentades i verificarà que reuneixen els requisits establits.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 21-03-2025 fins a 11-04-2025

 

El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL Dia 21 de MARÇ de 2025 FINS Al dia 11 d'ABRIL de 2025, els dos inclosos (d'acord amb la Resolució de convocatòria, que per a 2025 s'ha publicat en el DOGV núm. 10069, de 18/03/2025).

 

* IMPORTANT:

- Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59:59 hores de l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds (hora oficial peninsular espanyola).

 

- Per tractar-se de procediments de concessió en concurrència competitiva, l'avaluació de les sol·licituds es realitzarà exclusivament sobre la informació aportada durant el període d'admissió de sol·licituds, no admetent-se les millores, addicions o substitució de les memòries o de la informació aportada posteriorment a l'últim dia del termini de presentació de sol·licituds. Pel mateix motiu anterior, la falta de presentació de la memòria descriptiva en el termini de presentació de sol·licituds no serà un defecte corregible, per la qual cosa no es requerirà a les empreses sol·licitants per a la seua esmena, aportació o millora, i es recordarà d'ofici la INADMISSIÓ de la sol·licitud per impossibilitat d'avaluació de l'expedient.

 

Documentació

* IMPORTANT: veure tot l'indicat en la "GUIA PER A SOL·LICITAR LES AJUDES INPYME" (en l'apartat "Tramitació > Sol·licitud > Enllaços" d'este tràmit).

 

1. SOL·LICITUD general de subvenció (segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el TRÀMIT TELEMÀTIC)

 

2. FORMULARI WEB ADDICIONAL de DECLARACIONS RESPONSABLES (disponible en el tràmit telemàtic)

 

3. DOCUMENTACIÓ D'INICI:

 

3.1. Al costat dels formularis web de sol·licitud general i de declaracions responsables hauran de presentar-se també, obligatòriament, a través del corresponent tràmit telemàtic, els següents documents preceptius:

 

a) NOTA INFORMATIVA expedida pel Registre Mercantil o document oficial equivalent per al cas de cooperatives o societats laborals, expedida amb data no superior a un mes d'antelació a la sol·licitud de la subvenció, on s'indiquen els següents epígrafs registrals relatius a l'empresa sol·licitant: Dades generals, Capital Social, Administradors/as /càrrecs, Apoderats/as, Inscripcions, Depòsits de comptes. Si figuraren inscrites situacions especials, hauran de constar explicades en la nota informativa o aportar-se nota addicional al respecte, la qual cosa serà obligatori en el cas de situacions concursals.

 

b) Exclusivament en els següents casos, serà necessari aportar, al costat de la nota registral anterior, un INFORME DE LA SEGURETAT SOCIAL sobre la situació del codi de compte de cotització, que no podrà tindre una antiguitat superior a un mes des de la data de presentació de la sol·licitud, i haurà de contindre un CNAE amb 4 dígits que coincidisca amb algun dels inclosos en l'annex I:

i. En el cas que en la nota informativa del Registre Mercantil presentada no conste expressament el codi CNAE amb almenys 4 dígits en cap dels seus apartats.

ii. En el cas que el CNAE que conste en la nota informativa no coincidisca amb algun dels inclosos en l'annex I d'esta convocatòria o aquell fora distint al de l'activitat industrial per a la qual l'empresa sol·licita l'ajuda.

iii. En el cas de pimes industrials amb forma jurídica de cooperatives o societats laborals que no estiguen inscrites en el Registre Mercantil.

 

No s'admetrà la presentació d'escriptures de constitució, declaracions d'IAE o una altra documentació distinta a la indicada anteriorment com a forma d'acreditació de la vinculació al sector pel qual es presenta l'empresa sol·licitant.

 

c) MEMÒRIA DESCRIPTIVA (segons model normalitzat MEMDPY) del projecte d'inversió per al qual se sol·licita l'ajuda, que contindrà tots apartats, les descripcions, dades i justificacions establits en l'annex II de la Resolució de convocatòria. Esta memòria serà l'únic referent per a aplicar els criteris de valoració, per la qual cosa la seua absència, una incompleta o deficient emplenament, així com la seua difícil comprensió, generarà una menysvaloració del projecte o fins i tot podrà suposar una denegació de la sol·licitud, sense necessitat de requeriment per part de la Direcció General competent en matèria d'Indústria per a la seua millora o degut emplenament.

 

d) Model normalitzat de TAULA DE COSTOS ESTIMATS, amb el desglossament detallat del pressupost subvencionable (segons model normalitzat REGASUPY).

 

e) Declaració responsable d'ostentar la CONDICIÓ DE PIME (segons model normalitzat DECPYMEL), per a aquelles empreses que siguen ASSOCIADES O VINCULADES. Les empreses autònomes no hauran d'aportar este model i bastarà que emplenen els apartats respectius en el formulari web.

 

f) EXCLUSIVAMENT PER A LES SOCIETATS que, d'acord amb la normativa comptable, no puguen presentar compte de pèrdues i guanys abreujada, i la subvenció sol·licitada supere els 30.000 euros, haurà d'aportar alternativament NOMÉS UN dels següents documents per a acreditar el compliment dels terminis legals de pagament conforme exigix l'article 13.3 bis de la Llei General de Subvencions:

f.1. Certificació emesa per auditor/a inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes que continga una transcripció desglossada de la informació en matèria de pagaments descrita en la memòria dels últims comptes anuals auditades, quan d'eixos comptes es desprenga que almenys el 90% de les factures de proveïdors emeses a l'empresa sol·licitant durant l'exercici auditat, han sigut pagades dins del termini màxim establit en la normativa de morositat. Esta certificació serà vàlida fins que resulten auditades els comptes anuals de l'exercici següent.

f.2. En el cas que no siga possible emetre el certificat al qual es referix el número anterior, «Informe de Procediments acordats», elaborat per auditor/a inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, que, sobre la base de la revisió d'una mostra representativa de les factures pendents de pagament a proveïdors de la societat a una data de referència, no superior a un mes de la data de l'emissió de l'informe, concloga sense la detecció d'excepcions al compliment dels terminis de pagament de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, o en el cas que es detectaren, estes no impedisquen aconseguir el nivell de compliment del 90%. Este informe tindrà una validesa de 6 mesos des de la data de referència.

 

g) Exclusivament si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Direcció General competent en matèria d'indústria perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), O s'ha OPOSAT a eixa obtenció respecte a les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, en els térmens previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, han de presentar-se llavors les següents certificacions:

- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que l'empresa es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.

- De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), el certificat acreditatiu que l'empresa es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.

- De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que l'empresa no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.

 

Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. La Direcció General competent en matèria d'Indústria podrà requerir a l'empresa si la informació obtinguda presenta alguna incidència.

 

 

3.2. L'òrgan competent per a la instrucció i resolució de l'expedient, podrà requerir de l'entitat sol·licitant en qualsevol moment altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.

 

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'aquestes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona sol·licitant (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de...

Saber més

Esmena

Termini
Termini obert
Descripció

 

L'esmena o qualsevol altra aportació de documentació (excepte la de la documentació justificativa, que ha de presentar-se segons s'indica en el seu apartat específic), ha de realitzar-se directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat més a baix en color roig) d'este apartat "Tramitació > Esmena".

 

També podrà fer-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.

 

Forma de presentació
Telemàtica

Resolució

Termini màxim

 

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haja notificat una resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

 

 

Quantia i cobrament

1) QUANTIA DE L'AJUDA. 

1. La quantia inicial de la subvenció es determinarà de la manera següent:

  1. S'aplicarà el percentatge del 50% al total dels gastos que siguen considerats com a subvencionables per la comissió d'avaluació, en el cas d'inversions realitzades íntegrament en algun dels municipis prioritaris per a la reindustrialització, enumerats en l'annex IV de la Resolució de convocatòria.
  2. S'aplicarà el percentatge del 30% al total dels gastos que siguen considerats com a subvencionables per la comissió d'avaluació, en el cas d'inversions no realitzades íntegrament en algun dels municipis prioritaris per a la reindustrialització, enumerats en l'annex IV de la Resolució de convocatòria.

 

2. Al resultat d'aplicar els percentatges anteriors, se li aplicarà els següents límits màxims:

  1. L'import màxim de subvenció a concedir a cada pime beneficiària no podrà superar els 200.000 euros.
  2. La suma de totes les ajudes minimis concedides a Espanya a la mateixa pime beneficiària, calculats com a empresa única, de data a data entre la data de concessió d'esta subvenció i els tres anys anteriors, no podrà superar la quantitat de 300.000 euros, que s'establix com a nou límit d'ajuda minimis pel Reglament (UE) núm. 2023/2831, de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis, publicat en el Diari Oficial de la Unió Europea (DO L de 15.12.2023).

En cas que la subvenció calculada en aplicació dels percentatges de l'apartat 1 de subvenció supere els límits màxims anteriors, es reduirà la quantia de la subvenció fins a l'import d'estos límits màxims.

 

 

2) GASTOS SUBVENCIONABLES

Només seran admissibles els gastos que s'acredite que han sigut efectivament pagats entre l'1 de gener de 2025 i el termini màxim de justificació, amb independència de la posada en funcionament dels actius subvencionats. No obstant l'anterior, s'admetran com a costos pagats en termini, els pagaments realitzats en 2024 d'actius que no s'hagen pogut posar en funcionament en eixe exercici per causes alienes a l'empresa, i sempre que la posada en funcionament de l'actiu subvencionat es realitze entre l'1 de gener de 2025 i el termini màxim de justificació, o el seu cas, en el termini ampliat per a la posada en marxa.

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

 

1. Les empreses beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en les bases reguladores, en la convocatòria i en la normativa que li siga aplicable.

 

2. Els actius subvencionats hauran d'instal·lar-se i utilitzar-se exclusivament en centres productius situats en la Comunitat Valenciana, i mantindre's en la mateixa i en l'inventari de l'empresa beneficiària, o l'empresa que la substituïsca en cas de fusions, absorcions, escissions o adquisicions, durant almenys cinc anys, comptats a partir de la finalització del termini de justificació, o si és el cas, del termini ampliat de posada en funcionament dels citats actius.

 

Òrgans resolució
s'ha delegat en la direcció general amb competències en matèria d'indústria la resolució de les sol·licituds de subvencions que es presenten a l'empara de les convocatòries d'ajudes.
Sancions

 

- Procedirà el reintegrament de les ajudes concedides o la seua minoració, amb reembossament de les quantitats percebudes i l'exigència dels interessos de demora des del moment del pagament de la subvenció, per incompliment de les obligacions i requisits que s'establixen en l'orde, així com en els supòsits de causes de reintegrament que establix l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

 

- S'aplicarà el règim sancionador per la comissió d'infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal que s'establix en el Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, a aquells subjectes beneficiaris de subvencions, que siguen responsables d'estes, sent sancionats conforme al que es disposa en el capítol IV del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i amb caràcter procedimental en el Títol VI de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

 

- Les empreses beneficiàries hauran de comunicar qualsevol altra ajuda minimis rebuda des de la presentació de la sol·licitud, així com altres ajudes públiques per als mateixos costos. L'incompliment d'esta obligació, i amb independència del reintegrament de l'ajuda concedida amb els interessos generats, podrà ser constitutiu d'una infracció administrativa en matèria de subvencions i podrà ser sancionada amb la imposició de sancions pecuniàries i, quan siga procedent de sancions no pecuniàries segons el que es disposa en l'article 59 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

- En el cas que les empreses beneficiàries no puguen executar el projecte d'inversió almenys en un 50% del pressupost aprovat, i llevat que concórreguen les circumstàncies excepcionals recollides en la convocatòria per a admetre una modificació, hauran de presentar la renúncia al seu dret dins del termini establit en la resolució de concessió. L'incompliment d'esta obligació, i amb independència del reintegrament de l'ajuda concedida amb els interessos generats, podrà ser constitutiu d'una infracció administrativa en matèria de subvencions i podrà ser sancionada amb la imposició de sancions pecuniàries i, quan siga procedent, de sancions no pecuniàries segons el que es disposa en l'article 59 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Què faig si... ?
      • Busque una ajuda
    • Indústria
      • Ajudes
    • Ajudes i subvencions
  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions

TEMA

  • Indústria i energia
    • Eficiència energètica
    • Energies renovables
    • Àrees industrials
    • Mines
    • Seguretat d’instal·lacions
    • Vehicles i automòbils
  • Investigació i innovació
    • Innovació
  • Administració pública
    • Investigació, estudis i anàlisis
    • Administració electrònica
  • Treball
    • Emprenedoria

PERFILS

  • Empresa
    • Establiments
    • Petita i mitjana empresa

SECTOR

  • Indústria
    • Indústria química i petroquímica
  • Construcció i instal·lacions
    • Construcció

TEMÀTICA

  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions
  • Competitivitat i responsabilitat social
    • Competitivitat i responsabilitat social
  • Innovació

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Planificar un negoci
  • Canvis i tancament

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions