Sol·licitud de subvencions per a la realització d'accions formatives dirigides prioritàriament a persones ocupades amb càrrec a l'exercici pressupostari 2024, corresponents a especialitats formatives conduents a l'obtenció de certificats de professionalitat, regulades en l'Orde EFP/942/2022, de 23 de setembre, per la qual es regula l'oferta formativa del sistema de Formació professional en l'àmbit laboral associada al CNCP

Codi SIA: 3056554
Codi GUC: 95991
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: OBERT
(22-04-2024
06-05-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Convocar, en règim de concurrència competitiva la concessió de subvencions destinades a la realització de programes de formació dirigits almenys en un 70% per a persones treballadors emprades en empreses o centres de treball situats en la Comunitat Valenciana incloent a les persones treballadores amb contracte fix discontinu a què fa referència l'article 16 del text refós de la Llei de l'Estatut de treballadors aprovat per Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, en els períodes en què es troben en activitat laboral, o persones treballadores autònomes residents en la mateixa i en un 30% com a màxim a persones treballadores desocupades residents també en la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

Destinataris i beneficiaris finals de l'acció: Ajudes per a la realització de programes de formació dirigits almenys en un 70% per a persones treballadores emprades en empreses o centres de treball situats en la Comunitat Valenciana o persones treballadores autònomes residents en la mateixa i en un 30% com a màxim a persones treballadores desocupades residents també en la Comunitat Valenciana. Es destinarà per a atendre les subvencions per a la realització de les accions formatives vinculades a l'obtenció de certificats de professionalitat dirigides prioritàriament a persones ocupades un import total màxim de 12.920.000,00. € amb càrrec a la línia de subvenció S0364 del capítol IV del subprograma 322C02, del pressupost de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació per a l'exercici 2024.

Requisits

Requisits

- Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries estatals i autonòmiques i enfront de la Seguretat social, tant a la data de concessió com a la de pagament. - No podran obtindre la condició d'entitats beneficiàries de les subvencions les entitats i organitzacions en els qui concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. - Acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament enfront de l'administració pública, tant a la data de concessió com a la de pagament. - Complir la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si escau, l'exempció d'esta obligació. - En el cas de teleformació, es requerirà l'autorització o acreditació del centre o entitat per a impartir esta modalitat, en els termes previstos en el Reial decret 659/2023. - En modalitat teleformació, s'hauran de complir els requisits arreplegats en els annexos II, III i IV de l'Orde TMS 369/2019, de 28 de març. - Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans tingudes en compte per a l'acreditació/inscripció de l'especialitat.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser entitats beneficiàries de les subvencions que es regulen en esta convocatòria: 1. Els centres i entitats de formació públiques o privades, així com empreses o associacions empresarials autoritzades, acreditades i/o inscrites en el corresponent Registre d'Entitats de formació a data de finalització de presentació del termini de sol·licituds, sense perjuí del que s'establix en el resolc desé apartat 7 d'esta convocatòria en relació amb els canvis de domicili. 2. Els centres, fundacions i altres persones jurídiques públiques o privades existents en l'àmbit o a l'empara del sistema universitari o altres sistemes diferents del de formació professional, no podran impartir i realitzar propostes de titulació associades a ofertes del Sistema de Formació Professional, excepte diferenciació indubtable en el seu estatut respecte al seu objecte i diferenciació en la denominació dels centres regulats per a l'àmbit del sistema universitari. 3. Les entitats i centres hauran d'estar autoritzats, acreditats i/o inscrits per a les especialitats formatives objecte de la formació, en modalitat presencial, teleformació o mixta, amb presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, havent de disposar en este àmbit d'instal·lacions degudament inscrites, acreditades o autoritzades per a les accions formatives impartides en modalitat presencial o per a la realització de sessions de formació presencial i/o proves d'avaluació final presencials en el cas d'accions formatives impartides en modalitat de teleformació o mixta. 4. Un mateix espai formatiu no podrà ser autoritzat, acreditat o inscrit en el registre per diferents centres o entitats de formació. 5. D'acord amb el que es preveu en l'article 11.3 de la LGS, les societats civils i les comunitats de béns podran ser beneficiàries de les subvencions regulades en la present convocatòria, quan tinguen presència en l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, havent de disposar en este àmbit d'instal·lacions degudament autoritzades, acreditades i/o inscrites en el registre que permeten la impartició de les accions formatives sol·licitades.

Enllaços

Enllaços

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV núm. 9832 de 19 d'abril de 2024

Formularis documentació

La sol·licitud s'acompanyarà de la següent documentació, que haurà d'annexar-se per mitjans telemàtics, sense perjuí que puga requerir-se en determinades circumstàncies l'exhibició dels documents originals per al seu acarament: a) Autorització expressa a LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació perquè comprove les dades d'identitat de la persona sol·licitant o, en cas de tractar-se d'una persona jurídica, del seu representant, de conformitat amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'Administració Electrònica de la Comunitat Valenciana. Si la persona sol·licitant no presta el seu consentiment, haurà d'aportar còpia del document nacional d'identitat. Quan es tracte d'una persona jurídica s'haurà d'aportar, a més, documentació acreditativa i identificativa de la mateixa consistent en còpia de l'escriptura de constitució/estatuts actualitzada i acreditació de la inscripció en el Registre Mercantil o registre corresponent, així com de la targeta d'identificació fiscal i, si és el cas, poders de representació. En el cas que esta haguera sigut aportada anteriorment i no haguera patit cap variació, bastarà el certificat o declaració responsable de la representació legal de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat i de la vigència del nomenament de la persona que exercix el càrrec de president o de qui ostente la representació a data de presentació de la sol·licitud. Així mateix, haurà de constar en este certificat l'expedient administratiu en el qual es va aportar la mateixa i l'òrgan al qual va ser dirigida. b) Declaració responsable de no trobar-se en cap dels supòsits de l'article 13.2 i 3, de la LGS, segons model normalitzat, així com de no ser deutor per resolució de procedència de reintegrament. c) Declaració responsable del compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació, segons el que s'establix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre del Consell. d) Certificat de situació en el cens d'Activitats econòmiques de la AEAT dels epígrafs en alta i documents acreditatius de l'últim abonament de l'Impost d'activitats Econòmiques (I.A.E.) corresponents a les activitats de formació en alta en epígrafs del grup 932 o en l'epígraf 933.9 o declaració responsable de la seua exempció o no subjecció. e) D'acord amb el que es preveu en l'article 22.4 del RLGS, la presentació de la sol·licitud de subvenció comportarà l'autorització de la persona sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtinga de manera directa l'acreditació de les circumstàncies previstes en els articles 18 i 19 del citat reglament a través de certificats telemàtics, i en este cas la persona sol·licitant no haurà d'aportar la corresponent certificació. No obstant això, la persona sol·licitant podrà denegar expressament el consentiment, havent d'aportar llavors les certificacions que a continuació es relacionen, i que tindran un període de validesa de sis mesos a comptar des de la data de la seua expedició d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del citat reglament: . De l'Agència Estatal d'Administració Tributària, el certificat que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions tributàries. . De la Tresoreria General de la Seguretat Social, el certificat acreditatiu que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions. . De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. f) Dades de domiciliació bancària, que es facilitaran conforme al procediment establit en l'Orde 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda, Economia i Administració Pública per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, aplicant-se el tràmit automatitzat previst en el seu article 5 quan resulte d'aplicació. g) Relació prioritzada dels grups (cursos). h) En modalitat teleformació per a poder impartir les sessions de formació presencial i/o avaluació final de caràcter presencial, si és el cas s'aportarà el corresponent acord o conveni amb l'entitat que tinga autoritzada o acreditada, o inscrita l'especialitat en modalitat presencial, que haurà d'estar degudament actualitzat al moment de presentació de la sol·licitud. Es podran incloure durant el període d'execució nous convenis per a les sessions presencials. En el cas de formació el procés d'aprenentatge de la qual es desenvolupe a través de teleformació, les entitats amb les quals es concerte la impartició de la formació hauran de facilitar la direcció virtual (URL) d'accés al programari de seguiment formatiu, amb indicació de les seues credencials d'accés, per a permetre l'accés a les persones que duguen a terme les tasques de control per part de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació i realitzar així el seguiment de les accions formatives impartides. Este perfil haurà de ser almenys del mateix nivell que posseïsquen els qui siguen personal tutor de l'acció formativa. i) El pla que continga el programa formatiu de l'entitat es presentarà en una única sol·licitud en format electrònic, segons model facilitat per LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació a este efecte. La informació dels centres on s'impartirà la formació (lloc d'impartició i número de cens) i les especialitats que s'impartiran en cadascun dels centres (codi de les especialitats) a més d'arreplegar-se en el model normalitzat del Pla Formatiu, haurà de presentar-se per les entitats sol·licitants en un document en format proporcionat per Labora. AMB CARÀCTER VOLUNTARI, PODRÀ APORTAR-SE: a) La implantació d'un sistema de gestió de qualitat en vigor, segons apartat E de l'Annex I. b) L'experiència en accions formatives de formació per a l'ocupació dirigides prioritàriament a persones ocupades realitzades per la participació en convocatòries d'ajudes executades en els exercicis 2021 i 2022 de les diferents administracions públiques del Sistema Nacional d'Ocupació (SNE), s'acreditarà mitjançant declaració responsable de l'entitat i certificat emés per l'administració pública corresponent del SNE segons model normalitzat disponible en la pàgina web de LABORA. Respecte de l'experiència en accions corresponents a convocatòries de LABORA- Servici Valencià d'Ocupació, no serà necessari aportar certificació de l'administració, la comprovació es realitzarà per LABORA mitjançant consulta en la seua base de dades i la declaració responsable presentada per l'entitat. c) Declaració responsable del nombre de persones que a data de sol·licitud estiguen incloses en la plantilla de l'entitat, en alta durant un període igual o superior a 9 mesos en la mateixa en l'exercici pressupostari anterior al que finança la present convocatòria (en cap cas es prendran en consideració els contractes subvencionats a través dels programes mixtos d'ocupació-formació) i de les persones incloses en la plantilla, durant el mateix període, que reunisquen alguna de les següents condicions, que s'acreditaran documentalment de la manera següent: -Persones amb diversitat funcional o discapacitat s'acreditarà mitjançant certificat oficial emés per l'òrgan competent. -Persones en situació o risc d'exclusió social, s'acreditarà mitjançant certificat oficial emés pels servicis socials competents. -Dones víctimes de violència de gènere. A l'efecte de comprovació les situacions d'alta de les persones treballadores en l'empresa, es presentarà el ITA de la Seguretat Social i l'Informe de Vida Laboral d'Empresa, que incloguen el període comprés entre el 01.01.2023 i fins a una data inclosa dins del termini de sol·licitud. d) Declaració responsable en model normalitzat del compromís assumit voluntàriament per l'entitat sobre el número d'alumnat a formar pertanyent als següents col·lectius: persones amb diversitat funcional o discapacitat, persones en situació o risc d'exclusió social i dones víctimes de violència de gènere. e) Acreditació documental de les accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat de dones i homes en els termes de l'Annex I: - Totes les entitats hauran de presentar una declaració responsable sobre l'obligatorietat legal o no, de disposar d'un Pla d'Igualtat, atés el nombre de persones treballadores, en el sentit regulat per la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. - Per a les entitats o centres que pel nombre de persones treballadores no estan legalment obligades a disposar d'un Pla d'Igualtat: certificat de la inscripció del Pla d'Igualtat en el registre de convenis i acords col·lectius de treball dependent de la Direcció General de Treball del Ministeri de Treball i Economia Social i de les Autoritats Laborals de les Comunitats Autònomes o en el cas que la inscripció del registre es trobe en tràmit, presentació del Pla d'Igualtat aprovat i justificant de la sol·licitud de la inscripció en el registre esmentat. - Per a les entitats o centres que pel nombre de persones treballadores estan legalment obligades a disposar d'un Pla d'Igualtat: presentació del certificat de la inscripció del Pla d'Igualtat en el registre de convenis i acords col·lectius de treball dependent de la Direcció General de Treball del Ministeri de Treball i Economia Social i de les Autoritats Laborals de les Comunitats Autònomes i addicionalment presentaran certificació oficial de l'autoritat competent de la Comunitat Autònoma acreditativa de l'atorgament del distintiu o certificat empresarial en matèria d'igualtat corresponent al pla d'igualtat vigent i inscrit, o com a entitat col·laboradora en igualtat d'oportunitats entre dones i homes, o qualsevol altre anàleg de caràcter oficial. Es precisarà la presentació d'una declaració responsable sobre la normativa aplicable que regula el reconeixement del distintiu o certificat, si no consta en la certificació esmentada. En el cas que l'entitat tinga el Pla d'Igualtat aprovat i registrat i el distintiu o certificat empresarial en matèria d'igualtat corresponent a este Pla estiga en tramitació: presentació del certificat de la inscripció del Pla d'Igualtat en el registre i la sol·licitud de tramitació del nou distintiu o certificat corresponent a este Pla, sempre que des de la data del registre del Pla i la data de sol·licitud de tramitació del distintiu o certificat no haja transcorregut més de sis mesos. - Entitats locals: certificat del secretari/a de l'entitat local, de què esta disposa d'un Pla Municipal d'Igualtat d'Oportunitats a nivell extern per a la ciutadania. En referència a l'aportació de la documentació de caràcter voluntari, solament es valorarà aquella que acompanye l'entitat en el termini de sol·licitud, sense que procedisca realitzar requeriments en la fase d'instrucció a l'efecte d'esmena d'esta documentació en el cas que continguera errors o fora insuficient per a efectuar la valoració.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les sol·licituds es presentaran telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació, o de la web www.labora.gva.es a través de l'enllaç “sol·licitud telemàtica”. Per a això, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persones físiques), tots dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- El procediment de concessió de les ajudes, es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes establits en el títol I de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. - L'òrgan instructor del procediment serà la Subdirecció General de Formació Professional per a l'Ocupació, les sol·licituds seran sotmeses a una fase d'instrucció en la qual es verificarà el compliment dels requisits exigits, podent-se recaptar de les entitats sol·licitants l'aportació addicional de quanta documentació es precise per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les convocatòries. - D'acord amb el que es preveu en l'article 68 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Publiques, en el cas que la sol·licitud presentada no complisca els requisits exigits o la documentació aportada amb caràcter obligatori, continguera errors o fora insuficient, l'òrgan instructor requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmene la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de la mateixa Llei. - S'inadmetran les sol·licituds presentades per una entitat per a un determinat programa o sector, quan prenent en consideració la liquidació obtinguda en l'última convocatòria per a la concessió de subvencions per a la realització d'accions formatives conduents a certificats professionals o de professionalitat, en la qual haguera resultat beneficiària en el mateix programa o sector, d'entre les tres últimes publicades, haguera incorregut en algun dels següents suposats: a) Haver justificat de conformitat una quantia inferior al 35% de la subvenció inicialment concedida. b) Haver obtingut en la valoració tècnica calculada en la fase de liquidació de la subvenció una disminució superior a un 25%, en relació amb l'obtinguda per a l'aprovació del pla en el corresponent procés de valoració de sol·licituds. - D'acord amb el que s'establix en l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a la valoració dels plans formatius es constituirà una Comissió de Valoració, els components de la qual seran designats per la persona que ostente la Prefectura del Servici de Gestió de Programes de Formació per a l'Ocupació que assumirà les funcions de presidència, o persona que la substituïsca. - A la vista de la documentació obrant en l'expedient i prèvia ponderació dels criteris de valoració arreplegats en l'Annex I d'esta resolució, la Comissió de Valoració emetrà informe motivat en el qual es concrete el resultat de l'avaluació. - Respecte a les sol·licituds admeses quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació final de cadascuna de les sol·licituds que complixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries d'estes subvencions. Este llistat es publicarà en la pàgina web www.labora.gva.es, a fi de que puguen realitzar les al·legacions corresponents respecte de la puntuació obtinguda en el termini de 10 dies. Així mateix, es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la citada publicació. La falta de pràctica de l'avís no impedirà que la publicació siga considerada plenament vàlida des de la seua data. - Una vegada ateses les al·legacions es formularà la proposta de resolució definitiva. - A l'entitat que, per la puntuació obtinguda en el procediment de baremació, no se li puga concedir el pressupost sol·licitat per no quedar suficient crèdit disponible, se li proposarà un import inferior al sol·licitat per a adaptar-lo al crèdit disponible. En este supòsit, en la proposta de resolució definitiva se li donarà audiència a l'entitat sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, procedisca a acceptar l'import proposat i reformular el programa de formació a la quantitat proposada o, formular les al·legacions que estime oportunes. En tot cas la reformulació haurà de respectar l'objecte, condicions i finalitat de la subvenció, així com les condicions previstes per a cada programa en la present resolució. - En el cas que s'inste l'entitat i esta no present la reformulació de la sol·licitud en el termini de deu dies, ajustant-la a la proposta de resolució, s'entendrà que manté la sol·licitud inicial per import superior, donant lloc si és el cas a l'exclusió com a entitat beneficiària. - En el cas que quedaren sol·licituds presentades a l'empara de la corresponent convocatòria, valorades positivament d'acord amb el procediment establit, i que no pogueren ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària, estes es constituiran en llista de reserva degudament ordenada, i podran ser resoltes favorablement en la mesura en què es dispose de crèdit en la línia pressupostària i tipus de programa corresponent a conseqüència de major dotació pressupostària o renúncies a subvencions concedides. - A la vista de la proposta de resolució definitiva, la direcció general competent en matèria de formació professional per a l'ocupació dictarà resolució procedent, per orde de major a menor puntuació, per delegació de la direcció general de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació. - Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'estes ajudes posen fi a la via administrativa i contra elles podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la seua notificació, davant el jutjat contenciós administratiu de la corresponent província, d'acord amb el que s'establix en els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa, o, potestativament, recurs de reposició davant este mateix òrgan en el termini d'un mes, computat en els termes ja dits, d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Tot això, sense perjuí que puga interposar-se qualsevol altre recurs dels previstos en la legislació vigent.

Observacions

Observacions

Les sol·licituds es presentaran telemàticament en model normalitzat, juntament amb la documentació específica. Per a realitzar la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'accedirà a la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on podrà accedir al tràmit presentació de sol·licituds a ajudes de *LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació, o de la web www.labora.gva.es a través de l'enllaç “sol·licitud telemàtica”. Per a això, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persones físiques), tots dos admesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, s'haurà d'inscriure prèviament en el Registre de representacions de caràcter voluntari davant la Generalitat per a la realització de tràmits per via telemàtica.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

La valoració de les sol·licituds es realitzarà d'acord amb els següents criteris segons l'Annex I de la convocatòria publicada en el DOGV núm. 9832 amb data 19 d'abril de 2024 A) Adequació de l'oferta formativa A1) Adequació de l'oferta formativa les àrees/accions prioritàries: Fins a 35 pts A2) Adequació de l'oferta formativa atés el contingut de la formació. Fins a 33 pts B) Capacitat acreditada de l'entitat sol·licitant: En les sol·licituds de subvenció destinades al desenvolupament de programes de formació Transversals, de qualificació per a complementar la formació de persones participants en el procediment d'avaluació i acreditació de les competències professionals, d'Economia Social i Autònoms, es valorarà la capacitat de l'entitat sol·licitant atés el nombre d'accions formatives executades en els anys 2021 i 2022 conforme al següent barem: B1- Capacitat per a desenvolupar els programes de formació transversal, de qualificació per a completar formació, d'economia social i autònoms: Accions formatives de formació per a l'ús de caràcter transversal, economia social i autònoms, dirigides prioritàriament a persones ocupades realitzades, com a beneficiària en convocatòries d'ajudes. A estos efectes, es prendrà en consideració la suma dels resultats per la seua participació en convocatòries executades en els anys 2021 i 2022. Fins a 15 pts En convocatòries d'ajudes de les Administracions Públiques del Sistema Nacional d'Ocupació (SNE). En el cas de les sol·licituds destinades al desenvolupament de programes de formació Sectorial, la valoració de la capacitat de l'entitat sol·licitant es realitzarà atenent les accions formatives executades recollides en el pla de referència sectorial corresponent al sector respecte del qual es realitza la sol·licitud, d'acord amb el següent barem: B2- Capacitat per a desenvolupar les accions formatives que corresponguen a les especialitats arreplegades en el pla de referència sectorial: Accions formatives de formació per a l'ocupació, que corresponguen a especialitats arreplegades en el pla de programa sectorial, dirigides prioritàriament a persones ocupades realitzades, com a beneficiària en convocatòries d'ajudes. A estos efectes, es prendrà en consideració la suma dels resultats per la seua participació en convocatòries executades en els anys 2021 i 2022. Fins a 15 ptos En convocatòries d'ajudes de les Administracions Públiques del Sistema Nacional d'Ocupació (SNE). D'acord amb el que es preveu en el resolc vint-i-dosé, apartat 10), les entitats hauran de mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans tingudes en compte per a la inscripció de l'especialitat, de tal forma que quede totalment assegurada la solvència tècnica de l'entitat sol·licitant. La capacitat acreditada o experiència s'acreditarà d'acord amb el que s'establix en el resolc 7.3 b). C) Abast del programa Es valorarà el nombre de persones treballadores participants en el programa sol·licitat, fins a 20 pts D) Implantació territorial en la comunitat valenciana, fins a 10 pts En el cas de formació sectorial els centres autoritzats, acreditats o inscrits han de ser en especialitats formatives arreplegades en el programa sectorial corresponent. E) Aplicació de normes de qualitat: Es valoraran en este apartat els certificats que acrediten la implantació de sistemes de gestió de la qualitat en el desenvolupament de la formació i en àrees d'interés per a la millora de l'activitat formativa. La puntuació serà proporcional al nombre de centres on s'impartisca la formació i estiguen implantats les certificacions ISO27001, ISO45001 i ISO14001 : Els punts màxims assignats per cadascun dels certificats citats en este apartat de l'Annex I seran acumulatius fins al màxim de 24 punts. F) Aplicació de mesures de responsabilitat social. S'acreditaran d'acord amb el que s'establix en este apartat i en el Resolc 7.3 c), d) i e) d'esta convocatòria. IS. Inclusió social. A) Es valorarà amb un màxim de 7 punts. B) Es valorarà amb un màxim de 5 punts. MH. Igualtat entre dones i homes. En este apartat es valoraran les accions positives que garantisquen i promoguen la igualtat de dones i homes fins a un màxim de 10 punts. En el cas que l'entitat tinga el Pla d'Igualtat aprovat i registrat i el distintiu o certificat empresarial en matèria d'igualtat corresponent a este Pla estiga en tramitació: bastarà amb la presentació del certificat de la inscripció del Pla d'Igualtat en el registre i la sol·licitud de tramitació del nou distintiu o certificat corresponent a este Pla, sempre que des de la data del registre del Pla i la data de sol·licitud de tramitació del distintiu o certificat no haja transcorregut més de sis mesos. G) Grau d'execució: S'atorgaran inicialment un màxim de 10 punts a totes les entitats que concórreguen a la present convocatòria. H) Disminució de la puntuació en la valoració tècnica (segons convocatòria). PUNTUACIÓ MÀXIMA TOTAL 169 punts. En relació amb els apartats B, E i F en tractar-se de documentació voluntària, solament es valorarà la documentació que acompanye l'entitat amb la sol·licitud. En cas d'empat entre dos o més plans formatius, es resoldrà a favor del pla formatiu que haja obtingut major puntuació en els apartats F, A, G, D, E, B i C per este orde, i si així i tot persistira l'empat s'atendrà el número d'orde de l'expedient.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

L'òrgan instructor del procediment serà la Subdirecció General de Formació Professional per a l'Ocupació, les sol·licituds seran sotmeses a una fase d'instrucció en la qual es verificarà el compliment dels requisits exigits, podent-se recaptar de les entitats sol·licitants l'aportació addicional de quanta documentació es precise per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en les convocatòries.

Obligacions

Obligacions

Sense perjuí de les altres obligacions establides en l'Orde EFP/942/2022, de 23 de setembre, constituïxen obligacions de les entitats beneficiàries (veure resolc Vint-i-dosé de la convocatòria): 1) Aportar la informació i documentació que es requerisca durant la fase d'instrucció del procediment, execució de la formació i justificació de la subvenció, així com tindre a la disposició dels òrgans de control competents els documents acreditatius de l'assistència de les persones treballadores a les accions formatives i els controls d'avaluació del seu aprenentatge i registres d'activitat formativa realitzada, en el cas que la formació haja sigut impartida en la modalitat de teleformació. 2) Garantir la gratuïtat de les accions formatives per a les persones participants en la formació subvencionada i no percebre cap quantitat d'estes. 3) Haver realitzat o, si és el cas, garantit les devolucions de quantitats concedides i pagades en convocatòries anteriors i la devolució de les quals li haja sigut exigida mitjançant reclamació prèvia a la via executiva o mitjançant resolució de procedència de reintegrament, sempre que existisca resolució ferma, llevat que s'haguera produït la suspensió de l'acte, i acreditar no ser deutora per resolució ferma de procedència de reintegrament, tant a la data de concessió com a la de pagament. 4) Comunicar a l'òrgan concedent competent l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. Estos ingressos seran incompatibles amb la subvenció destinada a la mateixa finalitat, per la qual cosa esta serà minorada en la quantitat ja percebuda. 5) Acreditar amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la subvenció i a realitzar-se el pagament d'esta, que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social, sense perjuí del que es preveu en l'article 22.4 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. 6.1) Fer constar el caràcter públic del finançament de l'activitat subvencionada i, si és el cas, el cofinançament del Fons Social Europeu o de qualsevol altre fons comunitari o supranacional. 6.2) Les entitats públiques hauran de complir amb les obligacions de transparència que, en virtut de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, li corresponen com a entitat pública. 6.3) Les entitats privades beneficiàries de la subvenció, hauran de complir, les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre. 6.4) Les entitats o persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment, per esta, de les obligacions previstes en la llei de transparència. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que el mateix haguera sigut atés, podrà acordar, previ advertiment i audiència l'entitat beneficiària, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022. 6.5) Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes. 7) Informar l'alumnat de l'abast de la formació i de si esta és conduent a l'obtenció d'un certificat professional o de professionalitat, d'acreditacions parcials acumulables i/o certificats de competència, així com quines són les oportunitats de formació en el sistema de formació professional per a millorar la seua ocupabilitat. 8) Portar una comptabilitat separada o codi comptable adequat, respecte de totes les transaccions relacionades amb l'activitat subvencionada i disposar d'un sistema informatitzat de registre i emmagatzematge de dades comptables. 9) Complir en la impartició de les accions formatives les prescripcions que els siguen aplicable en virtut de disposició legal o reglamentària, inclosa l'obligació d'impartir la formació en els espais i amb els mitjans formatius acreditats o inscrits per a tal fi. 10) Mantindre les exigències tecnicopedagògiques, d'instal·lacions, equipament i mitjans humans tingudes en compte per a l'acreditació/inscripció de l'especialitat. 11) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació o qualssevol altres de comprovació i control financer que puguen realitzar els òrgans de control competents. 12) Comprovar que les persones participants disposen dels requisits d'accés per a realitzar l'acció formativa en funció dels requeriments d'esta. 13) Les persones beneficiàries de la subvenció estaran obligades a conservar, almenys durant un termini de 4 anys. En tant que estes ajudes són susceptibles de cofinançament pel FSE, d'acord amb el que s'establix en l'article 82 del Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell, de 24 de juny de 2021, l'entitat haurà de conservar a nivell adequat tots els documents justificatius relatius a les despeses secundades pels fons, durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre de l'any en què l'autoritat de gestió efectue l'ultime pagament al beneficiari. 14) Comunicar, si és el cas, la renúncia a l'execució de la subvenció concedida en un termini màxim de 2 mesos des de la notificació d'esta. En el cas que l'entitat no haja renunciat dins d'este termini i present renúncia en un termini posterior o no execute les accions que li han sigut concedides, es considerarà com un incompliment de les obligacions establides. 15) Acceptar la seua inclusió en la llista d'entitats beneficiàries que es publicarà d'acord amb el que es preveu en l'article 18.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació i el Ministeri d'Educació i Formació Professional. 16) Recaptar de les persones participants de l'actuació les dades necessàries per al compliment de les obligacions derivades dels Reglaments establits. 17) Cooperar en la tramitació de les ajudes a l'alumnat. 18) Subscriure en relació amb l'alumnat tant aturat com ocupat, una pòlissa d'assegurança d'accidents i responsabilitat civil de les persones participants. 19) Complir tot el que s'establix en el Reial decret 659/2023, de 18 de juliol, pel qual es desenvolupa l'ordenació del Sistema de Formació Professional i altra normativa aplicable en la matèria. 20) Complir la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació, d'acord amb el que s'establix en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat. 21) Realitzar almenys una sessió d'orientació professional per a afavorir la generació d'itineraris formatius i professionals dels destinataris de la formació, que es realitzarà pel personal de suport tècnic. 22) Les entitats beneficiàries hauran d'informar les persones de les quals s'aporten dades i documentació de caràcter personal del seu tractament, fins, consultes per a comprovar la seua veracitat, autorització si és el cas i de la possibilitat i forma que els assistix per a exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició en relació amb el tractament de les seues dades personals. Sense perjuí del que es preveu en la LGS, en matèria d'infraccions i sancions administratives, seran causes específiques per a declarar la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció concedida i, si és el cas, de reintegrament d'esta. a) La falta de comunicació de l'inici de les accions formatives en el termini i forma previstos. b) Percebre per qualsevol concepte alguna quantia o remuneració de l'alumnat participant en l'acció subvencionada. c) La falsedat de les dades contingudes en el compte justificatiu de despeses. d) No impartir l'acció formativa (especialitat) en una aula prèviament, autoritzada, acreditada o inscrita. e) Qualsevol altre motiu que perjudique la fi última pel qual la subvenció haja sigut concedida. f) Suposarà la pèrdua del dret al cobrament de la subvenció i de reintegrament d'esta, que la subvenció siga destinada a la realització d'una activitat, o al compliment d'una finalitat, que manifestament suposen un greuge o menyspreu cap als senyals d'identitat del poble valencià.

Observacions

Observacions

Contra la present resolució que esgota la via administrativa, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant este mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la present resolució, d'acord amb el que es preveu en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o bé en el termini de dos mesos recurs contenciós administratiu davant el Jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb el que s'establix en l'article 8 apartat 3, així com en l'article 46 apartat 1, tots dos de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciós Administrativa, sense perjuí que puga interposar-se qualsevol altre recurs que s'estime pertinent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La quantia de la subvenció es calcularà multiplicant el nombre d'hores pel número d'alumnat participant i pel corresponent mòdul econòmic de l'especialitat formativa. Per a fixar la quantia de la subvenció, s'aplicaran els següents mòduls econòmics màxims (cost per participant i hora de formació) segons la modalitat d'impartició de la formació: a) Presencial: 8 euros. b) Quan es tracte d'accions formatives de la modalitat Teleformació: 5 euros. c) Mixta: S'aplicaran els mòduls corresponents a les hores de formació presencial o teleformació que tinga la concreta acció formativa considerada aplicant els mòduls expressats en les lletres a) i b) anteriors. 3. La subvenció vindrà determinada pel pressupost establit i s'adjudicarà a les entitats beneficiàries, seguint l'orde de puntuació obtinguda d'acord amb els criteris de valoració establits en l'Annex I, fins que s'esgote el crèdit pressupostari assignat. A este efecte per als programes sectorials, l'adjudicació de les subvencions es farà independentment per a cadascun dels sectors convocats. 4. Per a la determinació del finançament addicional per a les ajudes a l'alumnat desocupat i amb discapacitats, es calcularà sobre la base de les ajudes concedides per estos conceptes en l'última convocatòria resolta, import que en cap cas es considerarà integrant del seu patrimoni. Les persones desocupades amb diversitat funcional o discapacitat amb grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33% o amb reconeixement de pensió d'incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa o de pensió de classes passives de jubilació o de retir per incapacitat permanent per al servici o inutilitat podran percebre una beca per import de 9 euros per dia realment assistit. Les persones treballadores desocupades que participen en les accions formatives subvencionades a l'empara de la present convocatòria podran percebre ajudes en concepte de transport. Per a això serà requisit haver superat amb èxit els mòduls propis de l'especialitat, excepte en els casos d'alumnat amb paràlisi cerebral, amb trastorn de la salut mental, amb discapacitat intel·lectual o amb trastorn de l'espectre de l'autisme, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 per cent; així com les persones amb discapacitat física o sensorial amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 65 per cent. La quantia d'estes ajudes ascendirà a 1,5 € per dia d'assistència. ACOMPTE D'acord amb el que es preveu en l'article 13 de l'Orde EFP/942/2022, es preveuen lliuraments de fons amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa de fins al 25% de l'import concedit. Igualment es preveu el pagament de fins a un 35% addicional una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa, a estos efectes es podran formalitzar les sol·licituds en els models normalitzats que es facilitaran a este efecte, que comprendran les següents opcions: a) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa l'acompte de fins al 25% de la subvenció concedida, i en la mateixa sol·licitud, l'acompte de fins al 35% addicional, amb caràcter condicionat a l'acreditació de l'inici de l'activitat formativa. b) Sol·licitar amb caràcter previ a l'inici de l'activitat formativa l'acompte de fins al 25% de la subvenció concedida i si és el cas, amb caràcter addicional a l'anterior sol·licitud, presentar una nova sol·licitud en el termini d'un mes a partir de l'inici de l'activitat formativa de fins al 35% de la subvenció concedida. Així mateix, es podrà sol·licitar per part de l'entitat beneficiària, un únic acompte fins al 60 per cent de l'import concedit, una vegada acreditat l'inici de l'activitat formativa. Llevat que l'entitat beneficiària estiga exempta d'esta obligació, d'acord amb la normativa vigent, s'haurà de presentar aval bancari per un import igual a la quantitat a anticipar. L'entitat beneficiària haurà de depositar la garantia en la corresponent Direcció Territorial de la Conselleria competent en matèria d'Hisenda. Llevat que l'entitat beneficiària estiga exempta d'esta obligació, d'acord amb la normativa vigent, s'haurà de presentar aval bancari per un import igual a la quantitat a anticipar. L'entitat beneficiària haurà de depositar la garantia en la corresponent Direcció Territorial de la Conselleria competent en matèria d'Hisenda. Una vegada obtinguda la carta de pagament acreditativa del depòsit, haurà de ser presentada per l'entitat beneficiària en el Servici de Gestió de Programes de Formació per a l'Ocupació com a requisit previ i indispensable per al pagament anticipat. Les garanties es cancel·laran per acord de l'òrgan concedent en els següents casos: 1. Una vegada comprovada de conformitat l'adequada justificació de l'acompte. 2. Quan s'hagueren reintegrat les quantitats anticipades. Amb caràcter previ al cobrament l'entitat beneficiària haurà d'acreditar, mitjançant declaració responsable, que es troba al corrent de les seues obligacions per reintegrament de subvencions, en virtut del que es preveu en l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. De conformitat amb el que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana quan l'entitat beneficiària de la subvenció siga una entitat local, com a requisit previ al pagament, haurà d'acreditar-se que està al corrent en el compliment de l'obligació de rendició de comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes. Dins del termini de justificació previst en la present convocatòria, l'entitat haurà de procedir a l'ingrés dels romanents no aplicats en el compte número ES50-0049-1827-81-2410382871, del Banc Santander a favor de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació, i acreditar-ho davant el mateix òrgan identificant el número d'expedient. Els acomptes i/o pagaments restants que haja de realitzar l'Administració es faran efectius en el termini màxim de tres mesos, a comptar des de la presentació per l'entitat beneficiària de la documentació requerida per a sol·licitar este acompte, o de dotze mesos des de la presentació de la justificació final de l'activitat objecte de subvenció. PAGAMENT /LIQUIDACIÓ Les persones beneficiàries hauran de justificar la realització de l'activitat formativa subvencionada, així com les despeses generades per esta activitat. Per a això hauran de tindre en compte el que s'establix en l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, així com els costos subvencionables i els criteris d'imputació establits en la present convocatòria. Quan la quantia subvencionada siga superior a 50.000 euros, per a procedir a la justificació i posterior liquidació final de la subvenció, l'entitat beneficiària haurà d'emplenar i remetre a l'òrgan gestor un compte justificatiu amb aportació d'informe d'auditor, conforme el que s'establix en l'article 74 del Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i d'acord amb l'Orde EHA/1434/2007, de 17 de maig.

Termini màxim

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de sis mesos, comptats des de l'endemà de la data de la publicació de la present resolució en el DOGV. Si transcorregut este termini no s'haguera dictat resolució, la sol·licitud s'entendrà desestimada per silenci administratiu.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa