Subvenció 2024-2025 per a la intervenció arquitectònica en locals destinats a prestació d'assistència sanitària per part d'esta Conselleria, en municipis de la Comunitat Valenciana

Codi SIA: 3055044
Codi GUC: 95951
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: TANCAT
(20-03-2024
18-04-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'objecte de la subvenció són actuacions d'intervenció arquitectònica en locals destinats a la prestació d'assistència sanitària per la Conselleria en municipis de la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2024 i 2025.

Observacions

Observacions

La subvenció que es concedisca només es destinarà a finançar el cost d'execució de l'obra i instal·lacions, amb IVA. Conseqüentment, no se sufragaran les despeses generades en ocasió de la redacció del projecte tècnic, estudis de seguretat i salut, els que es deriven de la direcció d'obra, o qualsevol altre que no estiga directament relacionat amb l'execució de l'obra com, per exemple, estudis sobre l'estat estructural, estudis geotècnics, etc. Les subvencions que s'atorguen tindran la consideració de subvenció a fons perdut, sent el percentatge de subvenció a aplicar fins al 100% de l'import sol·licitat, amb un límit de 400.000,00 euros per projecte, sense que aquest puga superar al cost d'execució del corresponent projecte aprovat o el d'adjudicació. El nombre màxim de projectes subvencionables en cada convocatòria per ajuntament serà de dos. Els increments pressupostaris de les obres derivats de les modificacions dels contractes, així com de la liquidació d'aquelles que resultaren, si escau, del procediment de contractació de les obres, no seran objecte de subvenció. Els increments, als quals tinguera dret l'empresa contractista de les obres correran per compte i càrrec exclusiu de l'òrgan de contractació. D'acord amb el que es disposa en l'article 31.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (d'ara en avant, LGS) es consideren despeses subvencionables aquelles que, en cadascuna de les anualitats que es preveuen en l'acte de concessió, responguen de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada, i es realitzen des del primer dia de l'exercici pressupostari de la convocatòria. Si la subvenció superara el cost real de l'obra, o si a conseqüència de la disminució del cost global de l'obra projectada, s'haguera abonat un import superior al percentatge de participació de l'administració, procedirà el reintegrament de l'excés obtingut.

Requisits

Requisits

Podran obtindre la condició d'entitat beneficiària els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que complisquen els requisits següents: a) Que tinguen la titularitat patrimonial del local en el qual es proposa la intervenció arquitectònica. b) Que disposen d'un informe tècnic preliminar emés per la persona titular de la Subdirecció en matèria d'infraestructures, per a l'obtenció del qual serà necessària l'aportació dels documents següents: - Acreditació de la titularitat patrimonial de l'immoble objecte del projecte tècnic, mitjançant certificat de la secretaria de l'ajuntament acompanyada de la fitxa descriptiva i gràfica cadastral. - Informe subscrit per personal tècnic municipal, relatiu a l'estat de l'immoble on es presta el servici assistencial i amb indicació de les deficiències constructives detectades, més la descripció de l'estat de cadascuna de les instal·lacions, així com la indicació de les actuacions que s’han de realitzar, amb un alçament planimètric de l'estat actual i del reformat (plànols de planta, secció i alçats, delimitats i amb les seues superfícies útils i construïdes corresponents per habitacions i totals). Este informe es redactarà sobre la base dels punts següents: • Inadaptació a la normativa vigent en matèria d'accessibilitat. • Inadaptació a la normativa vigent en matèria de protecció contra incendis. • Superfície inadequada de les consultes i sales d'espera. • Mal estat de les instal·lacions de lampisteria, energia, condicionament i climatització. • Mal estat estructural i d'estanquitat de l'edifici. - En el cas de modificació del Pla funcional (programa de necessitats del centre, tant en recursos humans com d'infraestructures: nombre de sanitaris més nombre d'espais de consulta o tractaments) del centre mencionat en l'actuació, els departaments de salut que conformen el sistema públic de salut de la Comunitat Valenciana passen a integrar-se en estes bases reguladores de concessió de subvencions elaborant el denominat “Informe justificatiu sobre la necessitat de les actuacions”, com a part de l'expedient administratiu que s’ha de conformar, i este serà degudament aprovat per la persona titular de la direcció general amb competències en matèria d'assistència sanitària. Juntament amb l'informe preliminar emés per la persona titular de la subdirecció en matèria d'infraestructures es confeccionà el Quadre de superfícies i pressupost estimat (d'ara en avant, QSPE) del projecte que s’ha de redactar. Estos documents serviran de base per a la redacció del projecte bàsic i d'execució que s’ha de presentar, necessaris per al següent informe, el de conformitat. c) Que disposen de l'informe tècnic de conformitat que emetrà la persona titular de la Subdirecció en matèria d'infraestructures, al projecte realitzat per a esta actuació, prèviament a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds de la subvenció. Per a la seua obtenció haurà sigut necessària l'aportació dels documents següents: - Projecte bàsic i d'execució firmat per tècnic competent, amb el contingut establit en l'article 233 de l’LCSP, que complisca el que es preceptua en la Secció 2a, del capítol II, del reglament general de la Llei de contractes de les administracions públiques, aprovat pel Reial decret 1098/2001, de 12 d'agost, i els articles 124 a 134 del Reglament que la desplega, amb data posterior a la publicació de les presents bases i anterior a la data de la convocatòria de la corresponent edició. - Acta de replantejament prèvia del projecte bàsic i d'execució, d'acord amb el que s'establix en l'article 236 de l’LCSP. - Informe de supervisió del projecte (article 235 de la Llei 9/2017, de la Llei de contractes del sector públic), que serà obligatori si les obres afecten l'estabilitat, estanquitat o seguretat. - Aprovació d'este projecte bàsic i d'execució per l'òrgan competent municipal i degudament segellat en tots els documents integrants d’este (memòria, plecs, plànols, pressupost, estudi de seguretat i salut, estudi de gestió de residus, programa de desenvolupament dels treballs o pla d'obra, etc.). d) Compliment de la normativa comunitària que regula les obligacions d'estes respecte a les normes d'informació i publicitat, en concret al Reglament (UE) 1303/2013, del Parlament Europeu i del Consell, i al Reglament d'execució (UE) 821/2014, de la Comissió.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran obtindre la condició d'entitat beneficiària els ajuntaments de la Comunitat Valenciana que complisquen els requisits generals establits en els articles 13.2 i 13.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Preguntes freqüents

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

El termini per a la presentació de les sol·licituds serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana núm. 9811 de 18/03/2024.

Formularis documentació

1. El model normalitzat de sol·licitud que es troba en la seu electrònica de la Generalitat (sede.gva.es). 2. Els ajuntaments hauran d'emplenar la sol·licitud en el model normalitzat, que estarà disponible en la pàgina web i en la guia PROP de la Generalitat, i haurà d'estar firmada per la persona titular de la presidència de la corporació local o representació autoritzada de l'ajuntament. Tot això, sense perjuí del que es disposa en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (d'ara en avant, LPAC). La sol·licitud haurà d’adjuntar la documentació que s’indica tot seguit: a) Acreditació de la representació legal, en cas de no estar inscrit en el Registre de representants de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (ACCV), o bé, en el Registre electrònic d'apoderaments de l'Administració General de l'Estat. b) Còpia de l'informe de conformitat emés per la persona titular de la Subdirecció en matèria d'infraestructures del projecte bàsic i d'execució amb data anterior a la convocatòria de l'edició de la subvenció que se sol·licite. c) Sol·licitud d'alta de domiciliació bancària emplenada, segons el model oficial, en el cas de nou perceptor o canvi de número de compte bancari. d) La fotocòpia del CIF per als ajuntaments que l’hagen modificat respecte a exercicis anteriors o que sol·liciten per primera vegada la subvenció. e) Certificat de persona representant de l'entitat en el qual conste: - Pressupost de licitació del projecte bàsic i d'execució supervisat per la persona titular de la Subdirecció en matèria d'infraestructures. - Estat de licitació de l'obra, en el qual s'especifique si està pendent de licitació, en fase de licitació o adjudicada. - Pressupost d'adjudicació del contracte, si és el cas. - Subvencions i ajudes sol·licitades a altres organismes amb especificació d’estes i la quantia atorgada en cas de concessió. f) Programa d'actuació, que garantisca l'execució de les obres en els exercicis establits tenint en compte que el termini màxim de justificació finalitzarà el 15 de novembre de cada exercici. A este efecte i d'acord amb els terminis reglamentaris per a la tramitació del contracte d'obra, el programa d'actuació expressarà: - Data estimada d'inici de l'expedient de contractació de l'obra, o data real si este ja va ser iniciat. - Data estimada de l'inici de les obres o, si és el cas, la data de l'acta de comprovació del replantejament i d'inici de les obres. - Termini d'execució de cadascuna de les anualitats i imports estimats d'estes, d'acord amb el pla d'obra del projecte, o bé el termini d'execució i les anualitats previstes en el plec de clàusules administratives particulars, o bé, el termini i les anualitats contingudes en el contracte d'obres si este ja ha sigut subscrit, segons el moment procedimental en què es trobe l'expedient. g) Documentació justificativa de l'annex de criteris de valoració, segons este. h) En qualsevol cas, s'haurà d'acreditar no trobar-se en les prohibicions de l'article 13 de l’LGS i complir l'article 34.5 mitjançant la presentació de la declaració responsable, d'acord amb l'article 26 del Reglament que la desplega, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. i) Escrit d’estar al corrent en l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes. Este certificat ha d'estar emés per la Sindicatura, en el qual figure que l'entitat local es troba al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant esta Sindicatura.

Presentació

Presentació

On dirigir-se