Reconeixement de responsabilitat i/o pagament voluntari de sancions en matèria de TURISME

Codi SIA: 3053306
Codi GUC: 95725
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Procedir, per part del presumpte responsable, al reconeixement de responsabilitat i/o pagament voluntari de la sanció, en aquells procediments sancionadors que es tramiten en matèria de Turisme.

Observacions

Observacions

Tal com establix l'article 3.3 del Decret 15/2020, de 31 de gener, del Consell, de disciplina turística en la Comunitat Valenciana, en els supòsits de reconeixement i pagament voluntari per la persona presumptament responsable, previstos en l'article 85.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu Comú de les Administracions Públiques, les resolucions a la sancions proposada quan esta tinga únicament caràcter pecuniari, queden establides en un 25% acumulable i la seua efectivitat estarà condicionada al desistiment o renúncia de qualsevol acció o recurs en via administrativa contra la sanció.

Requisits

Requisits

Ser persona física o jurídica assenyalada en l'expedient sancionador com a presumpta responsable. En el supòsit de pagament voluntari, a més de l'anterior requisit, serà necessari que existisca una proposta de sanció únicament de caràcter pecuniari o, que havent-se proposat a més una altra sanció de caràcter no pecuniari, esta última haja resultat improcedent, quedant vigent únicament la proposta de sanció pecuniària.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones físiques o jurídiques que, tenint la condició d'interessades en l'expedient sancionador, hagen sigut assenyalades en el mateix com a presumptes responsables, o els seus representants.

Termini

Termini

En el supòsit de reconeixement de responsabilitat, una vegada iniciat el procediment. En el supòsit de pagament voluntari, pel presumpte responsable, de la sanció corresponent, en qualsevol moment amb anterioritat a la resolució del procediment.

Formularis documentació

El document de sol·licitud de reconeixement de responsabilitat i/o pagament voluntari, associat al corresponent tràmit (formulari SOLPAVO). En el supòsit de persona física, li haurà sigut remés juntament amb l'acord d'incoació/iniciació de l'expedient sancionador.

Presentació

Presentació

Presencial
Esta opció és només vàlida per a persones físiques: a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I preferentment en: • REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE TURISME- VALÈNCIA PLAZA ALFONS EL MAGNÀNIM, 15 46003-València/València • REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE TURISME- ALACANT C/ CHURRUCA, 29 03003-Alacant/Alacant • REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE TURISME- CASTELLÓ AV. GERMANS BOU, 47 12003-Castelló/Castelló
Telemàtica
1.- La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT EL CORRESPONENT TRÀMIT TELEMÀTIC, l'enllaç directe del qual acaba d'indicar-se. Per a això hauran de disposar d'un sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de firma electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de servicis de certificació». Entre estos sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la ACCV (Autoritat de Certificació de la C.Valenciana). - I el sistema clau-firma de l'Estat únicament per a les persones físiques (per tant, queden excloses les persones jurídiques: empreses, ajuntaments, entitats). Més informació respecte als sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 2.- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'este tràmit. Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3. Punxant en l'enllaç directe que acaba d'indicar-se o en l'enllaç "Tramitar amb certificat" (que figura en color roig a l'inici d'este tràmit de la Guia Prop), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar el formulari web inicial, annexar la sol·licitud firmada digitalment i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre. 4. Respecte a la sol·licitud a annexar: - En l'apartat "Impresos Associats" (a més d'en el propi tràmit telemàtic) existix un model normalitzat i emplenable, que després d'emplenar-se, HA DE FIRMAR-SE DIGITALMENT. Per a això l'autoritat certificadora de la Comunitat Valenciana oferix un servici gratuït de firma de documents PDF (acudisca a http://www.accv.es per a més informació sobre aquest tema), encara que hi ha més sistemes vàlids de firma de documents pdf que pot utilitzar. - És recomanable que, en primer lloc, emplene, ferm i guarde electrònicament la sol·licitud en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-la en el pas corresponent del tràmit telemàtic. No obstant això, també podrà fer-ho en eixe mateix pas.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

A. Tramitació PRESENCIAL: (Opció de tramitació, NOMÉS vàlida per a persones físiques): 1. Juntament amb l'acord d'incoació/iniciació de l'expedient sancionador, es remetrà a l'interessat el document de reconeixement de responsabilitat i/o pagament voluntari de la sanció. 2. L'interessat indicarà l'opció triada o ambdues, remetent esta sol·licitud degudament emplenada a l'organisme competent. 3. L'òrgan gestor, una vegada rebuda la documentació, procedirà a l'enviament del document d'ingrés de sanció proposada amb les deduccions, que si és el cas corresponguen, el justificant de les quals, una vegada s'haja realitzat el pagament, es remetrà a l'Administració. 4. Rebuda la documentació correctament, per part de l'organisme competent es procedirà a dictar resolució finalitzadora del procediment, que es notificarà a les persones interessades. B. Tramitació TELEMÀTICA: 1. A través de la icona "tramitar amb certificat", es pot accedir a l'inici del tràmit de reconeixement de responsabilitat i pagament voluntari, emplenant el formulari. En l'apartat D) d'este formulari s'hauran d'emplenar tots els camps (dades que consten en l'acord d'iniciació que se li remetrà amb la finalitat d'identificar clarament l'expedient). 2. Realitzar el pagament corresponent i remetre el seu justificant al centre gestor. 3. Rebuda la documentació correctament, per part de l'organisme competent es procedirà a dictar resolució finalitzadora del procediment que es notificarà a les persones interessades.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa