Sol·licitud d´inscripció d'una societat agrària de transformació en el Registre de societats agràries de transformació (SAT) de la Comunitat Valenciana

Codi SIA: 210695
Codi GUC: 559
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: OBERT des de 10-09-2018
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La inscripció en el Registre de SAT de la Comunitat Valenciana, gaudint des d’aleshores de personalitat jurídica i capacitat plena d’obrar per al compliment dels seus fins.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran associar-se per a promoure la constitució d’una SAT els qui complisquen qualsevol dels requisits establits a aquest efecte. Requisits 1. Ser titular d’explotació agrària inscrita en el REGEPA, o d’una explotació forestal, o titular d'explotació ramadera inscrita en el REGA, bé com a propietari o com a arrendatari. 2. Ser treballador agrari, bé siga autònom o per compte d’altri, inscrits en el Sistema Especial per a Treballadors Agraris o en el Sistema Especial de Treballadors per Compte Agraris, respectivament, de la Seguretat Social. 3. Ser persona jurídica que persegueix fins agraris. A més dels requisits anteriors, s’haurà de complir: - El mínim de socis necessari per a la constitució d’una SAT serà de tres. - En tot cas, el nombre de les persones referides als apartats 1) i 2) haurà de ser sempre superior als restants. - Les persones jurídiques hauran d’atorgar apoderament suficient als seus representants que els faculte i habilite per a intervindre com a tals. - La suma de les aportacions de les persones jurídiques que persegueixen fins agraris (les referides en l'apartat 3) ha de ser inferior al 50 % del capital social, si no són titulars d'explotació agrícola i/o ramadera i/o forestal.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any

Formularis documentació

Prèviament a la presentació de l’expedient de sol·licitud d’inscripció d’una SAT, el soci promotor que vaja a exercir el càrrec de president de la primera junta rectora haurà de sol·licitar la reserva de denominació al Registre de SAT de la Comunitat Valenciana mitjançant el model adequat, en el qual figurarà un domicili, telèfon de contacte i adreça de correu electrònic. Amb la notificació del codi de reserva de denominació se sol·licitarà en l’Administració de l’AEAT, que, per raó del domicili social de la pretesa SAT li corresponga, la targeta del número d’identificació fiscal (NIF) provisional. Posteriorment, amb aquest número fiscal provisional i la reserva de denominació, s’obrirà un compte bancari a nom de la SAT en constitució i on s’efectuaran els ingressos de les aportacions dineràries dels socis. Posteriorment, es formalitzarà l’expedient de constitució de la SAT, que estarà integrat per la documentació següent: - Imprés inscripció de la constitució d’una societat agrària de transformació en el Registre de societats agràries de transformació de la Comunitat Valenciana. - Acta fundacional i estatuts socials, signats en l’última fulla per tots els socis i la resta de pàgines rubricades per la persona electa que ostente la presidència i la secretaria. Aquesta es farà mitjançant escriptura pública i, en el cas d’aportació de béns immobles, fent constar el valor d’aquests immobles. - Declaració-liquidació a l’efecte de l’Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (model 600), per la creació de la societat (acta fundacional). - Certificació bancària relativa al compte obert a nom de la pretesa SAT en la qual figure relació nominal i d’imports ingressats a l’efecte de l’aportació al capital social i/o en cas d’aportacions no dineràries (maquinària agrícola, ferramentes, etc.), s’adjuntarà informe pericial de taxació actualitzat emés per professional col·legiat i visat pel corresponent col·legi oficial. - Memòria descriptiva de l’objecte social i activitats socials, amb un contingut mínim de dues pàgines, signada en l’última pàgina pel president. - Fitxa de cadascun dels socis de l’entitat, segons model, degudament omplida i signada. Més informació en: https://portalagrari.gva.es/va/industria-i-alimentacio/societats-agraries-de-transformacio

Presentació

Presentació

Telemàtica
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per a accedir de forma telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de firma electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d’entitat (persones jurídiques) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos reconeguts per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, i podran utilitzar qualsevol sistema de firma electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat; entre aquests, el certificat emés per l’Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Quan es vulga tramitar un procediment en representació d'altres persones físiques o jurídiques, es podrà atorgar aquesta representació a través del Registre de Representants de l’ACCV (https://www.accv.es/vl/servicios/ciudadanos-y-autonomos/registro-de-representantes/). L'accés a aquest registre per part dels representats pot realitzar-se utilitzant un certificat qualificat de ciutadà (si és persona física) o de representant d'entitat (si és persona jurídica). Els documents que s’annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d’anar firmats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es realitzen a través de la seu electrònica de la Generalitat, però que no arriben a registrar-se, es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica accedint a l’àrea personal de la Generalitat des de l’apartat “Com va això meu”-> “Sol·licituds en creació” (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Per a la tramitació del procediment s'ha de seguir l'ordre següent: Se sol·licitarà la reserva de denominació pel soci-promotor que vaja a ser el president de la SAT, que el tramitarà amb el seu certificat electrònic de ciutadàpel tràmit telemàtic corresponent Sol·licitud de reserva de denominació de societat agrària de transformació (SAT) https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G22346). Una vegada efectuada la notificació pel Registre de SAT de la reserva de denominació, disposarà de SIS MESOS per a presentar l'expedient de constitució de la pretesa SAT, la documentació de la qual es relaciona en el punt següent. Amb el codi de reserva de denominació notificat pel Registre de SAT, s'haurà de sol·licitar en l'Administració de l'Agència Estatal d'Administració Tributària, que per raó del domicili social li corresponga, la targeta del número d'identificació fiscal (NIF) provisional, així com obrir el compte bancari en el qual s'ingressaran les aportacions dineràries al capital social dels socis. Una vegada notificada la reserva de denominació, disposarà de SIS MESOS per a tramitar l'expedient, que es compon de la documentació que s'indica a continuació. Transcorregut aquest termini sense haver efectuat cap tràmit o, si és el cas, no haver esmenat les deficiències notificades, es procedirà a l'arxiu sense més tràmits per caducitat del procediment. Dins del termini indicat de sis mesos, a comptar de la notificació efectuada, es presentarà l'expedient de constitució de la SAT, que estarà integrat per la documentació següent: - Còpia de la targeta del número d'identificació fiscal provisional (NIF). - Acta fundacional i estatuts socials signat electrònicament pel president i el secretari. - Declaració-liquidació a l'efecte de l'Impost sobre Transmissions Patrimonials i Actes Jurídics Documentats (model 600), del qual gaudeix d'exempció. - Certificat bancari acreditatiu de l'ingrés en el compte obert a nom de la SAT en constitució, acreditatiu de l'ingrés, almenys, del 25 per cent del capital subscrit i amb identificació del soci que ha efectuat l'ingrés. En el cas que el desemborsament s'efectue amb aportacions no dineràries (maquinària agrícola, utensilis agrícoles, etc.), s'adjuntarà informe pericial de taxació actualitzat i emés per professional col·legiat i visat pel corresponent col·legi oficial. - Memòria, d'un mínim de dues pàgines, de les activitats projectades per la SAT en constitució. - Si li constitució de la SAT s'efectua en escriptura pública per aportació de béns immobles, caldrà una còpia d'aquesta, amb independència que posteriorment se li requerisca que aporte la còpia autoritzada (l'escriptura original, no la còpia simple), sense perjudici de la seua posterior devolució.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Termini alegació: OBERT

Presentació

Presentació

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/15).

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar i resoldre els expedients d'inscripció serà de tres mesos. S'entendran desestimades les sol·licituds no inscrites en aquest termini.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa