Subvencions a les llibreries de la CV per a potenciar les activitats culturals de promoció del llibre i la lectura.

Codi SIA: 2408694
Codi GUC: 21680
Organisme: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Termini de sol·licitud: TANCAT
(03-11-2023
16-11-2023)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Es convocan per a l'exercici 2023 les subvencions en règim de concurrència competitiva, destinades a les llibreries de la Comunitat Valenciana, per a la promoció del llibre i la lectura, i afavorir el foment de les llibreries com a establiments d'espais culturals i de negoci oberts al públic, dedicats principalment a la venda de llibres, amb repercussió directa en la qualitat del servei prestat a les persones usuàries.

Observacions

Observacions

No podran ser beneficiàries les llibreries i establiments de comerç al detall: a) Que venguen llibres que, d’acord amb una resolució administrativa o sentència judicial, hagen incomplit l’obligació de respectar el preu fix en els últims quatre anys. b) Les entitats en les quals concórrega alguna de les circumstàncies que estableix l’article 13 de la Llei 38/2003 (LGS). c)Les entitats que no es troben al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social, de conformitat amb el que estableixen els articles 18 i 19 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 38/2003 (LGS).

Requisits

Requisits

El fons editorial variat mínim que han de disposar les entitats per a poder ser beneficiàries de la subvenció convocada ha de ser d’almenys 2.000 exemplars i correspondre, com a mínim, a 30 segells editorials diferents.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les llibreries o els establiments de comerç al detall que, formalment constituïdes com a empreses de caràcter privat, bé com a persones jurídiques, físiques o comunitats de béns, i situades a la Comunitat Valenciana, tinguen com a activitat principal la venda de llibres, disposen, com a mínim, en qualitat de titulars de l'activitat d'un establiment físic obert al públic en general, amb un fons editorial variat i un horari comercial regular i estiguen donades d'alta en la classificació nacional d'activitats econòmiques (CNAE) amb el codi 476.1 o 476.2.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds serà de10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV 9716 02.11.2023). L'incompliment d'aquest termini determinarà automàticament l'exclusió.

Formularis documentació

a) Annex I: sol·licitud de subvencions a les llibreries de la CV. b) Annex II: memòria econòmica i compte justificatiu. c) Annex III: model de domiciliació bancària, opcional en cas de persona física (si és nou perceptor o canvi de número de compte bancària) A la sol·licitud s'haurà d'adjuntar la següent documentació: Documentació general: a) Memòria de les activitats dutes a terme en relació amb la finalitat de la subvenció sol·licitada, amb indicació de les activitats realitzades, el cost de l'activitat, i dels resultats obtinguts. La memòria haurà d'estar signada per qui represente legalment l'entitat sol·licitant. b) Memòria econòmica i compte justificatiu que inclourà una relació classificada i numerada de manera correlativa de les despeses de l'activitat, amb identificació del/de la creditor/a i del document de despesa o factura, la data d'emissió, l'objecte de l'activitat recollit en el document de despesa o factura, l'import de la mateixa sense IVA i la data de pagament. Classificats segons els blocs establits en l'art. 1.3 d'aquesta convocatòria (Annex II). c) Factures i resta de documents de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, de les despeses realitzades que hauran de correspondre de manera indubtable a l'activitat per a la qual se sol·licita la subvenció. En tots aquests documents s'haurà de fer constar clarament que han sigut emesos a nom de l'entitat sol·licitant i estaran datats entre l'1 d'abril de 2022 i el 31 de març de 2023, tots dos inclosos. Les factures hauran d'estar indexades, ordenades en relació amb les despeses presentades i numerades seguint l'ordre establit en l'Annex II (memòria econòmica). d) Justificants de pagament de les despeses i la resta de documents de valor probatori equivalent, amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, incorporats en la relació a què es fa referència anteriorment, degudament indexats i ordenats. e) Certificat, per part de qui represente legalment l'entitat sol·licitant, que acredite que les factures corresponen a les activitats objecte de subvenció. f) NIF de l'entitat sol·licitant. g) Així mateix, dins del termini de presentació, en cas de nou perceptor o canvi de número de compte bancari, les entitats beneficiàries hauran de donar-se d'alta a través del següent enllaç: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648 atenent la Resolució de 16 de juny de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic. En el cas que la persona sol·licitant siga una persona física: a) Document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'epígraf 659.4 – Comerç al detall de llibres, periòdics, articles de papereria i escriptori, i articles de dibuix i belles arts de l'Impost d'activitats Econòmiques (IAE). b) Document acreditatiu d'estar donada d'alta en la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (*CNAE) en qualsevol dels següents codis: - 476.1 – Comerç al detall de llibres en establiments especialitzats, en el cas de les llibreries. - 476.2 – Comerç al detall de periòdics i articles de papereria en establiments especialitzats, en el cas dels establiments de comerç al detall que venguen llibres. En el cas que l'entitat sol·licitant siga una societat, persona jurídica o comunitat de béns: a) CIF o NIF de la societat, comunitat de béns o persona jurídica b) Estatuts o escriptura de constitució de l'entitat corresponent inscrits en el registre públic. c) Documentació acreditativa de la representació, on consten les facultats conferides a la persona signant per a representar a l'entitat corresponent, en el cas que no figure en la pròpia escriptura o estatuts. La representació haurà d'estar en vigor el dia de presentació de la sol·licitud. Amb caràcter general, tant per a persones físiques com jurídiques, societats i comunitats de béns: Catàleg amb el fons editorial disponible per a la venda on consten, almenys, 2.000 exemplars de llibres, corresponents, com a mínim, a 30 segells editorials diferents. Els documents justificatius de les despeses subvencionables es presentaran en el moment de la sol·licitud. No està prevista la subcontractació amb terceres persones de l'activitat per a la qual se sol·licite la subvenció, ni tan sols en els límits establits en l'article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. D'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'estableixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar expressament l'Administració perquè obtinga directament les dades necessàries per a acreditar el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, així com per a la comprovació directa de les dades d'identitat (DNI) i, si és el cas, de residència. En el cas de no subscriure la corresponent autorització, qui sol·licita tindrà l'obligació d'aportar els documents següents: a) Certificat positiu de l'Agència Estatal d'Administració Tributària que acredite que es troba al corrent de les seues obligacions. b) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social que acredite que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social, o bé està exempt. c) Certificat de les direccions territorials de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic acreditatiu que no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat. d) Còpia del document nacional d'identitat (DNI) de qui realitza la sol·licitud, si és persona física, i, si és persona jurídica, còpia del document nacional d'identitat de qui ostenta la representació legal. En el cas que els documents que s'han d'adjuntar a la sol·licitud de concessió de les ajudes ja estigueren en poder de qualsevol òrgan de l'administració actuant, l'entitat sol·licitant podrà acollir-se al que estableix l'apartat d) de l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sempre que es faça constar la data i l'òrgan o dependència en què van ser presentats o, si escau emesos, i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment al qual corresponguen. En els supòsits d'impossibilitat material d'obtindre la documentació, l'òrgan competent podrà requerir a l'entitat sol·licitant la seua presentació, o, mancant això, l'acreditació per altres mitjans dels requisits a què es refereix el document. A més de la documentació assenyalada en aquest apartat el Servei del Llibre i Biblioteques, com a òrgan instructor, podrà, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, demanar qualsevol altra informació que considere necessària per al millor coneixement i comprensió de l'aplicació de la subvenció. Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb aquesta resolució, resulte exigible, es notificarà a la persona sol·licitant la causa que impedeix la continuació del procediment i se li requerirà perquè, de conformitat amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 10 dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, s'entendrà que desisteix de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 de l'esmentada Llei 39/2015.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Les subvencions seran concedides, d’acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, per mitjà del procediment de concurrència competitiva a les entitats sol·licitants que complisquen els requisits establits i realitzen les activitats objecte de subvenció.

Observacions

Observacions

Aquestes subvencions contribuiran al finançament, fins al màxim del 100 %, de les despeses originades per a la realització de les activitats subvencionades que realitzen les entitats beneficiàries. Amb caràcter general es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguen a la naturalesa de l'activitat subvencionada i resulten estrictament necessàries per a la seua realització. Queden excloses expressament de les subvencions regulades en aquesta ordre les despeses protocol·làries i de representació, així com les despeses de transport de tipus privat. L’IVA serà despesa subvencionable quan l’entitat beneficiària l’abone efectivament i no siga susceptible de recuperació o compensació. En cas que resulte deduïble o procedisca l’exempció del mateix s’haurà d’acreditar mitjançant el document oportú. Estan expressament excloses les despeses financeres, d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials i les despeses de garantia bancària.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Seran objecte de subvenció les activitats següents: a) L’organització i realització d'activitats de difusió i promoció de la lectura i del llibre valencià (com per exemple presentacions de novetats, clubs de lectura o actes amb la presència d'autors i autores) realitzades per les entitats que complisquen els requisits per a optar a aquestes subvencions determinats en l'article segon de les bases reguladores. b) Les despeses de funcionament generades per l'activitat de les entitats, relacionades amb l'enunciat en l’apartat anterior. Les despeses corresponents a les retribucions del personal dependent de les entitats beneficiàries es consideraran despeses de funcionament en tot cas. Queden excloses, expressament, de la subvenció regulada en aquesta convocatòria les despeses protocol·làries i de representació, així com les despeses de transport de tipus privat. No està prevista la subcontractació amb terceres persones de l'activitat per a la qual se sol·licite la subvenció. La dotació econòmica de cadascun dels blocs o àrees fixades en l’apartat primer de la base 6ª d’aquesta ordre, es distribuirà entre les entitats beneficiàries proporcionalment a les despeses subvencionables establides en la present ordre i respondrà a la fórmula de repartiment «subvenció = (X*Y) /T», tenint en compte que: X = dotació econòmica. Y = inversió justificada de cada persona o entitat sol·licitant. T = suma de les inversions justificades de totes les entitats sol·licitants. L’import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos de l’entitat, per a la mateixa finalitat, supere el cost de l’activitat subvencionada.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

L’òrgan competent per a l’ordenació, instrucció i resolució del procediment de concessió de la subvenció serà la direcció general competent en matèria del llibre.

Obligacions

Obligacions

A més de les obligacions que amb caràcter general s’estableixen en l’article 14 de la Llei 38/2003 (LGS), seran obligacions de les entitats beneficiàries de la subvenció les següents: a) Justificar la subvenció en els termes i terminis previstos en la Resolució de convocatòria. b) Complir, així mateix, les obligacions de publicitat previstes en l’apartat 4 de l’article 18 de la Llei 38/2003 (LGS), i en la Llei 1/2022, de 13 d’abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana (LTBG). Aquesta difusió es realitzarà preferentment a través de les corresponents pàgines web.

Observacions

Observacions

El mitjà de notificació de cadascun dels tràmits d'aquest procediment serà a través dels mitjans electrònics, excepte la notificació de la resolució que es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i en la pàgina web de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport https://cultura.gva.es/es/web/libro/ayudas Les subvencions concedides seran objecte de publicació en la Base de dades nacional de subvencions.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

QUANTIA Al finançament de les ajudes que s’estableixen en la present resolució es destinen 400.000 euros, com a màxim, a càrrec de l'aplicació pressupostària 09.03.01.452.10, capítol IV, línia de subvenció S8609000, dels pressupostos de la Generalitat 2023. Aquesta quantitat no suposa un increment de la despesa aprovada per la Llei 9/2022, de 30 de desembre, de pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2023. L’import esmentat podrà ser incrementat a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit que no requerirà una nova convocatòria, de conformitat amb el que s’estableix en l'article 58, apartat 2, lletra a, punt quart, del Reglament de la Llei general de subvencions. PAGAMENT El pagament s'efectuarà d'una sola vegada, per mitjà d’una transferència bancària, una vegada publicada la resolució d'adjudicació, sempre que l'entitat beneficiària complisca els requisits exigits per la Llei 38/2003, general de subvencions, tal com s'exigeix en l'Ordre 3/2023, de 6 d’octubre, de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport. L'aportació de la Conselleria competent en matèria del llibre pot ser, com a màxim, del 100 % dels costos subvencionables. Les entitats beneficiàries hauran d'aportar a càrrec del seu pressupost la part no finançada per la Generalitat. Abans del pagament de la subvenció, l'entitat beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les sol·licituds serà de sis mesos a comptar de la data de publicació de la resolució de la corresponent convocatòria.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Es delega en la persona titular de la direcció general amb competència en matèria del llibre, a la facultat de concedir o denegar aquestes subvencions, amb un informe previ i a proposta de la comissió d'avaluació, i se l’autoritza a adoptar les mesures oportunes per al compliment i l'aplicació de les bases reguladores i per a resoldre totes les incidències que es plantegen en la interpretació i l'execució.

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Recurs que procedeix contra la resolució

Recurs que procedeix contra la resolució

Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les infraccions i sancions administratives que es deriven de les funcions de control que corresponen a la Intervenció de la Generalitat es regularan d’acord amb el que preveu el títol IV de la Llei 38/2003 (LGS), i el capítol IV del títol X de Llei 1/2015 (LHPSPIS).