Homologació de cursos de formació per a l'ús de Desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics, realitzats als països de la Unió Europea

Codi SIA: 1523224
Codi GUC: 19570
Organisme: Conselleria de Sanitat
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Procediment d'homologació dels cursos realitzats per persones dels estats membres de la Unió Europea que hagen realitzat els cursos o programes exigits per a l'ús de Desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics (d'ara en avant DESA) als seus països.

Observacions

Observacions

Els cursos l'homologació dels quals se sol·licita hauran de ser equivalents en contingut i durada als programes de formació per a l'ús del DESA establits per RESOLUCIÓ de 17 d'octubre de 2017, del director general d'assistència sanitària, per la qual s'aproven els programes de formació inicial i continuada per a l'ús de desfibril·ladors automàtics i semiautomàtics externs (DESA) per personal no sanitari.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Les persones dels estats membres de la Unió Europea que hagen realitzat els cursos o programes exigits per a l'ús del DESA en els seus respectius països.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini correspon amb la vigència del Decret 159/2017, de 6 d'octubre. L'homologació tindrà una validesa de dos anys a comptar des de la data de realització del curs.

Formularis documentació

Les persones interessades hauran de presentar davant l'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut: -Model de sol·licitud -Document acreditatiu de la nacionalitat -Còpia autenticada del certificat del curs realitzat i del seu programa docent en el qual conste el temari, duració, lloc i data de realització, amb traducció oficial (en el seu cas). -En cas d'actuar amb representació, acreditació de la representació, llevat que aquest inscrit en el Registre de Representants de la Generalitat Valenciana, o bé en el Registre Electrònic d'Apoderament de la A. G. E.

Presentació

Presentació

Presencial
a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen. b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les diputacions provincials, cabildos i consells insulars, a la dels ajuntaments dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'ha subscrit el conveni oportú. c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca. d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger. e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, a:
Telemàtica
1.- Per a accedir de manera telemàtica el sol·licitant hauran de disposar d'un sistema de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació». Entre aquests sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per l'ACCV (Autoritat de Certificació de la C. Valenciana). https://sede.gva.es/es/sede_certificados . - També s'admet clau-permanent de l'Estat com a mètode d'autenticació i signatura per a la tramitació telemàtica dins de la seu electrònica de la Generalitat. Aquest mecanisme únicament és acceptat per a les persones físiques i per tant queden excloses les persones jurídiques (empreses, ajuntaments, entitats....). Més informació en https://sede.gva.es/va/sede_certificados 2 .- Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), haurà d'inscriure's prèviament en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit. Sense aqueixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la carpeta ciutadana de la persona presentadora. 3- Així mateix s'ha de tindre instal·lat en el seu ordinador l'aplicació autosigna en el cas que vaja a realitzar la signatura amb el seu certificat digital. https://firmaelectronica.gob.es/home/descargas.html Abans de començar amb la tramitació telemàtica llija atentament tota la informació d'aquest tràmit, a fi de preparar la documentació que siga necessària per a la seua tramitació, ja que accedirà a una sol·licitud general, en el qual vosté mateix haurà de detallar l'objecte de la seua sol·licitud, emplenar les dades generals i pujar tota la documentació. Per a això caldrà tindre en compte que: 1- Haurà d'anotar-se el nom d'aquest tràmit que està llegint. 2- Haurà de descarregar els formularis o plantilles requerides, així com preparar qualssevol altres documents que estime necessari, emplenar-los, signar-los, en el seu cas, per les persones que, segons el tipus de document, procedisca, i guardar-los en el seu ordinador per a tindre'ls preparats per a annexar-los en la fase "DOCUMENTAR" de la tramitació telemàtica. 3- Una vegada preparada la documentació que es considere necessària, iniciarà el tràmit telemàtic punxant la icona superior de "Tramitació telemàtica", que li portarà a identificar-se mitjançant l'Assistent de Tramitació.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i la documentació requerida. -L'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut incoarà el corresponent expedient i estudiarà la sol·licitud i documentació presentada, per a la qual cosa pot requerir-ne l'esmena de conformitat amb el que disposa la legislació reguladora del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Observacions

Observacions

La resolució d'homologació no posa fi a la via administrativa, i contra ella es podran interposar els recursos previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (BOE núm. 236, de 02/10/15).

Termini màxim

Termini màxim

L'Escola Valenciana d'Estudis de la Salut, a la vista de l'expedient, dictarà i notificarà resolució expressa estimant o desestimant l'homologació sol·licitada en el termini màxim de tres mesos des de la presentació de la sol·licitud. Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa. Transcorregut el termini indicat per a dictar resolució d'homologació sense que es produïsca la notificació de la resolució expressa, s'entendrà estimada la sol·licitud d'homologació.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No