Autorització de subestacions i centres de transformació TITULARITAT D'EMPRESA de transport i distribució d'energia elèctrica. Nova instal·lació (ALTA). Energia

Codi SIA: 211490
Codi GUC: 15128
Organisme: Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Possibilitar la presentació per empreses de transport i distribució d'energia elèctrica, davant del servei territorial competent en matèria d'energia de la Generalitat Valenciana, de la SOL·LICITUD d'AUTORITZACIÓ ADMINISTRATIVA prèvia I de construcció i d'explotació d'una nova subestació o centre de transformació d'energia elèctrica de la seua titularitat (ALTA d'instal·lació), regulada o regulat en l'actual normativa sobre instal·lacions elèctriques d'alta tensió i la ubicació de la qual o del qual no excedisca de l'àmbit territorial de la Comunitat Valenciana.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

L'empresa de transport i distribució d'energia elèctrica titular de la instal·lació, o el seu representant. * IMPORTANT: per a realitzar tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), esta haurà d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en els apartats "Enllaços i Procediments relacionats" d'este tràmit.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Durant tot l'any, però sempre ABANS DE la construcció I DE l'explotació de la instal·lació.

Formularis documentació

A) IMPORTANT: la documentació exigida ha de presentar-se en DOS FASES (1a i 2a): - La corresponent a la 1a fase a través del tràmit telemàtic del present tràmit de la Guia Prop (al qual s'accedix fent clic bé en l'enllaç Sol·licitud_Presentació autenticada. - I la de la documentació requerida en la 2a fase utilitzant el tràmit telemàtic de "Aportació de documentació a un expedient obert en la Direcció General competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana". (Veure enllaç directe a eixe tràmit en l'apartat "Procediments relacionats"). B) DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR en cas de NOVA INSTAL·LACIÓ (Alta): - En la 1a FASE DEL PROCEDIMENT: 1. SOL·LICITUD D'AUTORITZACIÓ PRÈVIA I DE CONSTRUCCIÓ de la instal·lació, deguda i completament emplenada i firmada per la titular de la instal·lació o el seu representant (segons model normalitzat SUCTATTE, disponible en el tràmit telemàtic i que figura també com com a imprés associat a este tràmit, marcant en ell l'opció de "Autorització administrativa prèvia de la instal·lació" i, a més, si escau, les opcions "Declaració en concret d'utilitat pública" i "Autorització administrativa de construcció"). 2. Justificant del pagament de la TAXA corresponent (pagament que pot realitzar-se directament en el tràmit telemàtic, o bé amb caràcter previ). 3. AVANTPROJECTE de la instal·lació firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent, si és el cas. 4. PROJECTE de la instal·lació firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent, si és el cas. 5. Declaració responsable del tècnic projectista, en cas que el projecte no dispose de visat del col·legi oficial corresponent (segons model normalitzat *DECRESTE, inclòs com a imprés associat a este tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic). 6. Declaració responsable de la persona tècnica competent projectista (segons model normalitzat DECRESTP, disponible en el tràmit telemàtic, que figura també com a imprés associat a este tràmit), a presentar només en cas que se sol·licite també l'aprovació del projecte (article 53.1.b) de la Llei 24/2013, de 26 de desembre, del Sector Elèctric). 7. SEPARATES TÈCNIQUES del projecte d'execució que siguen d'interés per a les Administracions Públiques, organismes i, si és el cas, empreses de servici públic o empreses d'interés general amb béns o servicis al seu càrrec, afectades per la instal·lació. 8. INFORMES FAVORABLES de les diferents Administracions Públiques, organismes o, si és el cas, empreses de servici públic o empreses d'interés general amb béns o drets al seu càrrec afectats per la instal·lació, si és el cas. 9. Si escau, declaració responsable relativa a la presentació d'informes favorables d'Administracions Públiques, organismes o empreses de servici públic o d'interés general, així com, si és el cas, conformitat amb el condicionat (de conformitat amb l'últim paràgraf de l'article 9.4, l'article 11.2.c) o l'article 17 del Decret 88/2005, de 29 d'abril, del Consell de la Generalitat, pel qual s'establixen els procediments d'autorització d'instal·lacions de producció, transport i distribució d'energia elèctrica que són competència de la Generalitat). Esta declaració es presentarà segons model normalitzat DEREINFA, inclòs com a imprés associat a este tràmit i també disponible en el tràmit telemàtic. 10. Relació de béns i drets afectats, si és el cas. 11. Informe emés per l'òrgan ambiental, si és el cas, en el qual es determine l'amplitud i el nivell de detall de l'estudi d'impacte ambiental, així com la relació d'organismes i interessats afectats que cal tindre en compte en el procediment d'informació pública i consulta del projecte presentat, si és el cas. 12. FULLA RESUM de la instal·lació, firmada pel tècnic projectista i pel seu titular (segons model normalitzat HOJRESTCT disponible en el tràmit telemàtic i també com a imprés associat a este tràmit). 13. Estudi d'impacte ambiental que incloga el seu document de síntesi, si és el cas. 14. Plec general de normes de seguretat en prevenció d'incendis forestals, si és el cas. 15. Estudi d'integració paisatgística, si és el cas. (NOTA: en els plans presentats en format electrònic, s'indicarà en el seu caixetí el format del paper sobre el qual s'han d'imprimir, i s'inclourà, al seu torn, una escala graduada en el mateix). - En la 2a FASE DEL PROCEDIMENT: 1. SOL·LICITUD d'AUTORITZACIÓ d'EXPLOTACIÓ de la instal·lació, deguda i completament emplenada i firmada per la titular de la instal·lació o el seu representant (segons model normalitzat SUCTATTE, que figura com a imprés associat a este tràmit, marcant en ell l'opció de "Autorització d'explotació"). 2. Certificat final d'obra de la instal·lació, firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent (segons model normalitzat *CERINSCT, disponible com a imprés associat a este tràmit). 3. Certificat de finalització parcial d'obra de la instal·lació, firmat per tècnic titulat competent i visat pel col·legi oficial corresponent (segons model normalitzat CERFIRAO, disponible com a imprés associat a este tràmit), si és el cas. 4. Declaració responsable del director de l'execució de les obres, en cas que el certificat final d'obra (o el de finalització parcial) no dispose de visat del col·legi oficial corresponent (segons model normalitzat DECRESTE, inclòs com a imprés associat a este tràmit). 5. Certificat d'inspecció inicial, amb qualificació de resultat favorable, emés per un organisme de control autoritzat (segons model normalitzat CERINRMT, disponible com a imprés associat a este tràmit).

Taxa o pagament

Taxa o pagament

Taxes 2024: Subestacions i Centres de transformació - NOVA INSTAL·LACIÓ: 1.1 - Autorització administrativa prèvia: quantitat fixa de 109,54 euros A eixa quantitat fixa cal sumar les següents quantitats addicionals en funció del pressupost que figure en la preceptiva documentació tècnica a presentar en el procediment administratiu: 1.2.1 - Pels primers 6.600 euros de pressupost: 45,55 euros 1.2.2 - I per cada 6.600 euros més o fracció de pressupost: 12,02 euros

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. La presentació telemàtica de la sol·licitud i de la restant documentació requerida ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC corresponent 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona (física o jurídica) haurà de disposar d'un sistema de firma electrònica reconeguda o qualificada i avançada basat en certificats electrònics reconeguts o qualificats de firma electrònica expedits per prestadors inclosos en la «Llista de confiança de prestadors de servicis de certificació». Entre estos sistemes s'admeten: - El DNIe (DNI electrònic), els certificats emesos per la FNMT (Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre) i els certificats de persona jurídica, empleat públic o persona física emesos per la ACCV (Autoritat de Certificació C.Valenciana). - I, en general, tots els acceptats per la Plataforma @firma Més informació en: https://sede.gva.es/es/sede_certificados 3. Per a realitzar tràmits per via telemàtica davant l'Administració de la Generalitat Valenciana actuant en representació d'una altra persona (física o jurídica), esta ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de la ACCV, o bé en el REGISTRE ELECTRÒNIC D'APODERAMENTS de l'Administració General de l'Estat, la respectiva informació del qual està disponible en l'apartat "Enllaços". Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora. 4. Clickando en l'enllaç Sol·licitud_Presentació autenticada (que figura en color roig a l'inici d'este tràmit), accedirà al tràmit telemàtic, que li permetrà emplenar i firmar digitalment el formulari web inicial, annexar la sol·licitud i altra documentació, emplenades i firmades digitalment, i realitzar la presentació telemàtica de tot això, obtenint el corresponent justificant de registre, que posteriorment estarà també disponible, al costat del número d'expedient obert, en la seua Carpeta Ciutadana (veure "Enllaços"). 5. Respecte a la DOCUMENTACIÓ A ANNEXAR: - És recomanable que reunisca tots els documents a annexar i els emplene, ferm i guarde electrònicament en el seu ordinador, de manera que posteriorment puga incorporar-los en el pas corresponent del tràmit telemàtic. - IMPORTANT: tots els documents certificats o firmats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les FIRMES DIGITALS de la/s persona/s o entitat/és que ho/s subscriga/n. - En este tràmit de la Guia Prop: * En l'apartat "Quina documentació s'ha de presentar?" apareix el llistat de documents a presentar. * I en l'apartat "Impresos Associats" (a més d'en el propi tràmit telemàtic) existixen models normalitzats i emplenables d'alguns d'eixos documents. Si existix model normalitzat, el document ha de presentar-se en ell, i si no existix, ha de ser creat o recaptat per la persona sol·licitant per a poder-los adjuntar a la seua sol·licitud telemàtica. - En el tràmit telemàtic s'indica la grandària màxima permesa dels documents a annexar i els seus possibles formats o extensions (pdf, doc, odt, xls, ods, zip, etc.). Comprove-ho abans d'annexar-los. 6. Disposa de MÉS INFORMACIÓ sobre la tramitació telemàtica en: https://sede.gva.es/es/preguntes-frequents

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Són ÒRGANS COMPETENTS per a resoldre aquest procediment: bé el servei territorial competent en matèria d'energia, o bé la direcció general competent en aquesta matèria, de conformitat amb el que preveu el Decret 88/2005, de 29 d'abril, del Consell (vegeu l'apartat "Normativa"). Aquest procediment té DUES FASES (1a i 2a): * 1a FASE DEL PROCEDIMENT: 1. PRESENTACIÓ telemàtica de la sol·licitud d'autorització i de la resta de documentació exigida en la primera fase del procediment, DAVANT del servei territorial competent en matèria d'energia, en funció de la província de la Comunitat Valenciana on se situarà la instal·lació. Notes: - S'accedeix al tràmit telemàtic clicant bé en l'enllaç Sol.licitud_Presentació autenticada. - És recomanable atendre la informació disponible en l'apartat 'Com es tramita telemàticament? - Informació de tramitació' d'aquest tràmit. - En aquest cas ha de marcar-se ALTA en l'apartat "Tipus de petició" del formulari web de dades generals del tràmit telemàtic. 2. A continuació, el servei territorial competent comprova la sol·licitud juntament amb la resta de documentació presentada i: a) Si són correctes i completes, l'òrgan competent emet i notifica la resolució d'autorització administrativa prèvia de la instal·lació (i, si és el cas, amb una declaració en concret d'utilitat pública i/o autorització administrativa de construcció de la instal·lació). Aquesta autorització permet a la sol·licitant executar la instal·lació. b) Si NO són concordes a la normativa i/o estan incompletes, el servei territorial competent fa un requeriment perquè s'esmene. L'esmena ha de realitzar-se utilitzant el tràmit telemàtic d'aquesta Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'hi exclouen ajudes i expedients arxivats)". (Vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Enllaços" d'aquest tràmit). Després d'això: - Si s'aporta la documentació correcta i completa, es procedeix segons s'ha descrit en el punt 2.a). - Si, per contra, ha transcorregut el termini d'esmena corresponent i NO s'aporta la documentació concorde a l'exigit en la norma i completa, l'òrgan competent emet i notifica una resolució en què considera que la persona sol·licitant desisteix de la seua petició i arxiva l'expedient. * 2a FASE DEL PROCEDIMENT: 1. Una vegada construïda la nova instal·lació i efectuades les verificacions prèvies que resulten oportunes en funció de les seues característiques, s'ha de fer la PRESENTACIÓ de la sol·licitud d'autorització d'explotació i de la resta de documentació exigida per a fer-ho, DAVANT del mateix servei territorial competent en matèria d'energia que va tramitar l'autorització de la instal·lació en la primera fase del procediment. Aquesta presentació també s'ha de fer utilitzant el tràmit telemàtic d'aquesta Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert en la direcció general competent en matèria d'INDÚSTRIA i/o ENERGIA i/o MINES de la Generalitat Valenciana (s'hi exclouen ajudes i expedients arxivats)". (Vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Procediments relacionats" d'aquest tràmit). 2. A continuació, el servei territorial competent comprova la sol·licitud juntament amb la resta de documentació presentada i: a) Si són correctes i completes, l'òrgan competent emet i notifica la resolució d'autorització administrativa de posada en servei de la instal·lació, i després d'això procedeix al tancament i arxivament de l'expedient. b) Si NO són concordes a la normativa i/o estan incompletes, el servei territorial competent fa un requeriment perquè s'esmene. L'esmena s'ha de fer utilitzant el tràmit telemàtic d'aportació de documentació ja indicat. (Vegeu l'enllaç directe en l'apartat "Procediments relacionats" d'aquest tràmit). Després d'això: - Si s'aporta la documentació correcta i completa, es procedeix segons s'ha descrit en el punt 2.a). - Si, per contra, ha transcorregut el termini d'esmena corresponent i NO s'aporta la documentació concorde a l'exigit en la norma i completa, l'òrgan competent emet i notifica una resolució en què considera que la persona sol·licitant desisteix de la seua petició i arxiva l'expedient.

Observacions

Observacions

Contra la resolució expressa es pot interposar un recurs d'alçada davant de l'òrgan superior jeràrquic del que l'haja dictada (que en el cas del servei territorial és la direcció general competent en matèria d'energia i, si la resolució l'ha dictada aquesta direcció general, és la secretaria autonòmica competent en matèria d'energia), en el termini d'UN MES comptat a partir de l'endemà de la seua notificació, de conformitat amb el que estableix l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. I si no recau una resolució expressa, el recurs d'alçada es podrà interposar en qualsevol moment a partir de l'endemà del dia en què, d'acord amb la seua normativa específica, es produïsquen els efectes del silenci administratiu.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No