Subvencions per a donar suport a l'estratègia i acció internacional de les pimes de la Comunitat Valenciana 2024

Codi SIA: 2889109
Codi GUC: 22552
Organisme: INSTITUT VALENCIÀ DE COMPETITIVITAT EMPRESARIAL IVACE
Termini de sol·licitud: OBERT
(24-04-2024
13-09-2024)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Suport a l'estratègia i acció internacional de les pimes de la Comunitat Valenciana mitjançant processos de consultoria especialitzada, inclòs el servici de suport o acompanyament per part d'experts en qualsevol fase del procés d'internacionalització. Les bases reguladores de la present convocatòria són les aprovades per l'Orde 20/2016, de 19 d'octubre, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'establixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes per l'Institut Valencià de Competitivitat Empresarial (IVACE) per a impulsar la internacionalització empresarial, publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) núm. 7903, de 25 d'octubre de 2016, modificada per l'Orde 11/2017, d'11 de maig, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball (DOGV núm. 8040, de 16 de maig de 2017).

Observacions

Observacions

* ACTUACIONS SUSCEPTIBLES DE SUPORT I COSTOS SUBVENCIONABLES Es consideren subvencionables les despeses externes de consultoria estratègica dirigides a millorar la gestió de la internacionalització de l'empresa i la seua posició competitiva internacional, així com els costos externs d'acompanyament en estos processos. En aquest sentit, s'indiquen a continuació els serveis d'internacionalització els costos dels quals podran ser subvencionats sempre que estiguen prestats per consultores especialitzades en les respectives àrees de l'activitat internacional: - Consultoria estratègica per a la definició o revisió de l'estratègia exportadora de l'empresa. - Consultoria estratègica sobre digitalització de l'activitat internacional, incloent màrqueting digital, canals en línia de comercialització en l'exterior, intel·ligència artificial aplicada a la internacionalització, etc. - Consultoria estratègica sobre compra pública internacional. - Consultoria estratègica per al creixement sostenible de l'activitat internacional. - Consultoria estratègica dirigida al disseny, desenvolupament i posicionament de la marca en els mercats internacionals. - Consultoria estratègica per a l’expansió en mercats exteriors; poden incloure’s sota este concepte els gastos de consultoria lligats a la constitució de l’empresa en l’exterior —o els derivats de la contractació de servicis professionals necessaris per al funcionament de l’empresa en l’exterior (assessorament legal, fiscal i/o laboral, RH o immobiliari, entre d’altres). - Consultoria estratègica sobre qualsevol altre aspecte especialitzat de la internacionalització de les empreses, com aquella associada al finançament internacional, a la logística, etc., que hauran de ser justificades per l’empresa en la memòria que ha d’aportar-se a l’IVACE en la fase de sol·licitud. - Servicis de suport o acompanyament per part d’experts en qualsevol fase del procés d’internacionalització. 2. No es consideraran despeses subvencionables el cost dels serveis d'intermediació en mercats exteriors, el dels serveis per a l'establiment i l'explotació de xarxes de distribució a l'estranger, així com els contractes d'agència, representació o actuacions similars vinculades a l'activitat comercial de l'empresa. En general, queden excloses totes aquelles despeses que no estiguen clarament definides o que no tinguen per finalitat directa la consecució dels objectius de la convocatòria, i serà en tot cas el criteri de l'IVACE el que prevaldrà en cas de controvèrsia. 3. Prèviament a la contractació d'una despesa igual o superior a 15.000 euros, IVA exclòs, amb el mateix proveïdor, l'empresa beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents empreses proveïdores sense vinculació ni entre elles ni amb l'empresa beneficiària de l'ajuda, entenent per tals les que responguen a la definició de l'article 68.2 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, i entre les ofertes haurà de triar la més econòmica. Esta obligació de sol·licitar diferents ofertes serà aplicable igualment quan la suma de l’import corresponent a vàries consultories siga igual o supere els 15.000 euros i el servici siga prestat per una única empresa proveïdora, o per diverses empreses amb vinculació entre si. Les ofertes hauran de seleccionar-se entre entitats amb paràmetres equiparables i complir els requisits següents: a) Requisits materials: les ofertes hauran d'estar suficientment detallades, especificant-hi els servicis que s'han de realitzar i el preu, i hauran de ser comparables en el seu contingut. b) Requisits formals: les ofertes hauran d'estar datades i contindre les dades que permeten la correcta identificació de la persona o empresa remitent, juntament amb el logo o el segell de l'entitat. En cas que no s'opte per l'oferta més econòmica, s'haurà de presentar un informe justificatiu. 4. Els costos associats als projectes subvencionats per aquesta convocatòria no podran rebre ajudes d'altres convocatòries procedents d'aquesta o d'una altra administració. 5. El projecte no podrà haver finalitzat abans de la data de sol·licitud de l'ajuda.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar aquestes ajudes les pimes amb seu social a la Comunitat Valenciana que no incórreguen en cap de les prohibicions que s'estableixen en l'article 13.2. de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i complisquen la resta de requisits establits en l'article 4 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre. Al efectes d'aquesta convocatòria, es considerarà pime l'entitat les característiques de la qual s'ajusten al que es disposa en l'annex I del Reglament (UE) núm. 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajuda compatibles amb el mercat interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat (DO L 187 de 26.06.2014). Queden excloses les pimes que desenvolupen activitats enquadrades en les seccions K i L de la Classificació Nacional d'Activitats Econòmiques (CNAE 2009), aprovada pel Reial decret 475/2007, de 13 d'abril (BOE 102, 28 del 04 del 2007).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

S'obrin dos períodes per a la presentació de sol·licituds: - Primer període: Des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) fins al 31 de maig de 2024 (tots dos inclusivament). - Segon període: Des de l'1 de juny de 2024 fins al 13 de setembre del 2024 (tots dos inclusivament). (DOGV núm. 9834 de 23/04/2024)

Formularis documentació

- Sol·licitud normalitzada (accessible en l'adreça d'internet de l'IVACE: http://www.ivace.es). Una vegada presentada la sol·licitud davant el registre electrònic, aquest emetrà automàticament un resguard acreditatiu de la presentació de la sol·licitud, que l'entitat sol·licitant podrà arxivar o imprimir, en els termes previstos en el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. - La tramitació de la sol·licitud suposa la signatura d'aquesta i dels annexos, i s'ha de presentar en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua pàgina web. - Memòria del projecte segons el model disponible en l'adreça d'internet de l'IVACE, http://www.ivace.es. La memòria servirà de referent per a aplicar els criteris de valoració, per aquest motiu un ompliment defectuós o deficient, o que tinga una comprensió difícil, generarà una menysvaloració del projecte o, fins i tot, una denegació de la sol·licitud. - La resta de documentació detallada en l'article 5 de la convocatòria.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La tramitació tant de la sol·licitud com, en general, del procediment ha de ser electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment d'un certificat de representant d'entitat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana, o per qualsevol entitat reconeguda en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme. Així mateix, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de representants de l'ACCV (https://www.accv.es/va/ciutadans/registre-de-representants/). La tramitació de la sol·licitud suposa la signatura d'aquesta i dels annexos, i s'ha de presentar en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua pàgina web., La tramitació, tant de la sol·licitud com en general del procediment, serà electrònica i requerirà que l'entitat sol·licitant dispose durant totes les fases del procediment de certificat de representant d'entitat emés per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana o per qualsevol entitat reconeguda en la llista de confiança de prestadors de serveis de certificació establits a Espanya, publicada en la seu electrònica del Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme. Així mateix, l'entitat sol·licitant podrà autoritzar una altra persona perquè realitze qualsevol tràmit relacionat amb aquesta convocatòria sempre que aquesta autorització conste en el Registre de Representants de l'ACCV (https://www.accv.es/servicios/registro-de-representantes/). La tramitació de la sol·licitud suposa la signatura d'aquesta i dels annexos, i s'ha de presentar en el registre telemàtic de l'IVACE a través de la seua pàgina web.

Enllaços

Enllaços

Procés de tramitació

Procés de tramitació

PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ. - La tramitació del procediment serà telemàtica. - Només s'admetrà la presentació d'una sol·licitud per empresa sol·licitant, si bé podrà contindre petició de subvenció per a diverses modalitats de consultoria especialitzada, o del servici d'acompanyament, d'acord amb les seues necessitats; en tot cas, si per qualsevol circumstància una mateixa empresa sol·licitant presentara diferents sol·licituds, es considerarà vàlida l'última registrada dins del termini establit. - Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o no s'acompanye de la documentació que, d'acord amb aquesta convocatòria, siga exigible, es requerirà al sol·licitant que, en el termini de 10 dies hàbils des de l'endemà de la recepció del requeriment, n'esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb l'advertiment que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud, amb resolució prèvia dictada en els termes previstos en la legislació administrativa. - Els requeriments s'han de realitzar per mitjans electrònics i s'entendran practicats o rebutjats en els termes que s'assenyalen en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest sentit, si transcorren deu dies naturals sense que s'accedisca al contingut del requeriment, s'entendrà que la notificació ha sigut rebutjada i es considerarà realitzat el tràmit de la notificació. Es delega en la persona que tinga la direcció de l'Àrea de Promoció Internacional de l'IVACE Internacional la resolució de les incidències produïdes amb anterioritat a la concessió, especialment les que fan referència a desistiments, canvi de sol·licitant i canvi de projecte L'òrgan instructor i la comissió d'avaluació de les ajudes estan definides en els articles 8 i 10, respectivament, de l'Ordre 20/2016, de la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'estableixen les bases reguladores d'aquesta convocatòria. La presidència de l'IVACE serà l'òrgan competent per a dictar les resolucions d'aprovació o denegació de les ajudes corresponents a aquesta convocatòria. Es dictaran diferents resolucions de concessió ateses les dates de presentació de les sol·licituds

Criteris de valoració

Criteris de valoració

1. Perquè un projecte puga ser aprovat, haurà de tindre una puntuació mínima de 50 punts. 2. Els projectes es prioritzaran atenent els criteris especificats a continuació i la ponderació que s'especifica sobre un total de 100 punts: a) Característiques del projecte. Màxim 65 punts. - Coherència entre els objectius plantejats per l'empresa i la consultoria a realitzar. Màxim 25 punts. - Qualitat del plantejament estratègic internacional presentat. Màxim 40 punts, que es distribuiran com segueix: . La memòria que descriu el plantejament estratègic està redactada amb claredat, ben justificada i raonada - màxim de 20 punts. . La memòria preveu un sistema de planificació per al disseny i la implementació de l'estratègia - màxim de 10 punts. . La memòria defineix els recursos o l'equip que es farà càrrec del seguiment del disseny i implementació de l'estratègia que resulte del treball de consultoria - màxim de 10 punts. b) Característiques de l'empresa sol·licitant. Màxim 25 punts. - Viabilitat econòmica. S'avaluarà el grau de solvència econòmica de l'empresa. Màxim 10 punts. - Recursos humans de l'empresa. Disponibilitat dels recursos humans de l'àrea internacional de l'empresa per a una correcta execució del pla de promoció internacional. Màxim 5 punts. - Grau d'internacionalització de l'empresa. Màxim 10 punts. c) Així mateix, com a mesures d'actuació per a afavorir la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, i d'integració social i laboral de les persones amb discapacitat, s'estableixen com a criteris socials en la valoració de les sol·licituds els següents, amb una ponderació màxima de 10 punts. - Que l'empresa sol·licitant compte amb un pla d'igualtat d'oportunitats quan no li siga exigible per la normativa vigent. - El percentatge de dones en plantilla, així com el percentatge d'hores de dedicació al projecte per part de dones. - La millora de la bretxa salarial de l'empresa sol·licitant respecte de la mitjana nacional. - El percentatge de persones amb diversitat funcional contractades sobre el total de la plantilla per damunt del mínim legal exigible. - Els contractes formalitzats amb persones en situació o risc d'exclusió social, centres especials d'ocupació o empreses d'inserció, addicionals als exigibles com a mesures complementàries. - Les quantitats aportades pel sol·licitant a ONG i entitats de caràcter benèfic.

Obligacions

Obligacions

1. Les obligacions de les empreses beneficiàries estan especificades en l'article 12 de l'Ordre 20/2016, de 19 d'octubre, sense perjudici de les previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. 2. En tot cas, els projectes objecte de subvenció hauran d'iniciar-se entre l'1 de gener de 2023 i el 31 de desembre de 2023; la data límit de presentació de la documentació justificativa, llevat que es resolga una altra data posterior en la resolució de concessió, serà el 31 de gener de 2024 per a les sol·licituds presentades en el primer tram de l'article 5 d'aquesta resolució , i el 31 de maig de 2024 per a les presentades en el segon tram. 3. La justificació de l'ajuda es realitzarà mitjançant compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa i pagament, i en la forma exigida en les instruccions de justificació de l'ajuda.

Observacions

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. Les ajudes que s'establixen en la present resolució es concediran sota la forma de subvenció. 2. L'ajuda podrà aconseguir fins al 90% dels costos subvencionables, sense que en cap cas sobrepasse l'import de 40.000 euros. 3. L'ajuda està subjecta al règim de minimis, la qual cosa suposa que l'ajuda total de minimis concedida a una única empresa no serà superior a 300.000 euros, calculats entre la data de la concessió d'esta subvenció i els tres anys anteriors. A este efecte, s'entendrà per ‘única empresa’ la definició establida en l'apartat 2 de l'article 2 del Reglament (UE) 2023/2831 de la Comissió, de 13 de desembre de 2023 a les ajudes de minimis.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos, a comptar des de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds en cada tram. Transcorregut el termini sense que s'haja notificat la resolució expressa, les empreses sol·licitants entendran desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjudici de l'obligació de resoldre expressament que incumbeix l'Administració. La resolució motivada del procediment es notificarà a les empreses beneficiàries via telemàtica i les subvencions concedides es publicaran en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) per complir el que s'estableix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb indicació de la convocatòria, del programa i crèdit pressupostari a què s'imputen, empresa beneficiària, quantitat concedida i objectiu o finalitat de la subvenció. La resolució de concessió i/o denegació posarà fi a la via administrativa. Es delega en la persona titular de la direcció adjunta de l'IVACE (Direcció General d'Internacionalització) la resolució dels recursos de reposició. En cas que la proposta de concessió d'ajudes supere el límit de la dotació pressupostària indicada en aquesta convocatòria, la comissió d'avaluació podrà proposar un límit de l'import de la subvenció màxima a concedir a les empreses beneficiàries. La disposició dels nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades en virtut d'aquesta convocatòria, serà tractada, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Les establides en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que regula les infraccions i sancions en matèria de subvencions.