Programa d'Ajudes al Lloguer de Vivenda. Convocatòria 2024

Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3133822
|
Codi GVA: 97065
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 13-09-2024

Fins 04-10-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

La concessió d'ajudes a persones físiques arrendatàries o cessionàries, a fi de facilitar el gaudi d'una vivenda o habitació en règim de lloguer o de cessió d'ús a sectors de població amb escassos mitjans econòmics.

Seran objecte de l'ajuda les rendes arrendatícies o el preu de la cessió de vivenda o habitació que constituïsca la residència habitual i permanent de la persona o unitat de convivència sol·licitant que conste en el contracte d'arrendament o de cessió d'ús que s'hagen generat durant el període comprés entre l'1 de gener de 2024 fins al 31 de desembre de 2024, o, en tot cas, les que corresponguen a partir de la data de subscripció del contracte d'arrendament o cessió d'ús de la vivenda o habitació fins a esta data.

 

 

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 13-09-2024 fins a 04-10-2024
Observacions

Grups d'especial atenció

Gaudiran de prioritat per a accedir a les ajudes les persones sol·licitants que es troben en alguna de les següents circumstàncies:

 

  1. Que haja sigut afectada per procediments de desnonament, execució hipotecària o dació en paga de la seua vivenda habitual que hagen tingut lloc en els últims cinc anys.
  2. Que tinga la condició de família monoparental amb fills segons el que s'establix en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana i els ingressos de la qual no superen anualment 1 IPREM.
  3. Que siga titular de Família Nombrosa.
  4. Que siga víctimes de violència de gènere acreditada
  5. Que siga Víctima del terrorisme
  6. Que forme part d'unitats de convivència on s'incloga alguna persona amb diversitat funcional, sensorial o cognitiva, amb un grau de discapacitat declarat igual o superior al 33 per 100.
  7. Que s'haja vist afectada per situacions catastròfiques declarades a la Comunitat Valenciana en els últims cinc anys.
  8. Persones joves extutelades procedents del sistema públic de protecció de la infància i l'adolescència, sempre dins dels 5 anys següents a la majoria d'edat.
  9. Persones exconvictas que hagueren eixit de presó dins dels cinc anys anteriors a la data de sol·licitud de l'ajuda.
  10. Persona que assumisca acolliment familiar permanent de menor.
  11. Persona major de 65 anys que viva sola, els ingressos anuals de la qual no superen 1 IPREM.

 

A l'efecte de la prebaremació a què fa referència l'apartat 2, de la base Catorzena, es tindran en compte les circumstàncies especials assenyalades pel sol·licitant de l'ajuda en la declaració responsable que acompanya la seua sol·licitud. Si, efectuades les comprovacions oportunes, es detecta que estes no resulten degudament acreditades, no es tindran en compte en la baremació definitiva.

 

 

Definicions

S'establixen les definicions següents:

 

1.Unitat de convivència: la persona o conjunt de persones que viuen i gaudixen d'una vivenda de manera habitual i permanent i amb vocació d'estabilitat, i que estiguen empadronades en la vivenda, amb independència de la relació existent entre totes elles. La informació relativa als membres de la unitat de convivència es comprovarà de manera automàtica mitjançant les consultes interoperables amb l'administració responsable de la citada informació.

Si no s'autoritza o es presenta oposició a la consulta de dades, la composició de la unitat de convivència en el moment de la sol·licitud de l'ajuda s'acreditarà mitjançant Certificat col·lectiu o volant únic d'empadronament vigent en el moment de la sol·licitud que acredite les persones que tenen el seu domicili habitual i permanent en la vivenda objecte del contracte d'arrendament o cessió. El document haurà de ser únic per vivenda, incloent a totes les persones que figuren empadronades en la mateixa en esta data, siguen o no titulars del contracte d'arrendament, estos últims, en tot cas.

Sense perjuí d'errors materials o de fet que pogueren concórrer en el citat document, si en el certificat d'empadronament vigent apareixen persones no incloses en la sol·licitud o de la informació requerida per esta administració a través les plataformes d'interoperabilitat administrativa com a resposta de la consulta realitzada resulten discrepàncies entre les persones incloses en el certificat d'empadronament i les persones incloses en la sol·licitud, i no s'esmene la discrepància durant el termini a este efecte concedit, s'entendrà desistida la sol·licitud, llevat que s'acredite mitjançant certificat municipal que estes persones no residixen en la vivenda o que han sol·licitat la baixa en el padró municipal amb anterioritat a la data de sol·licitud de l'ajuda, o bé que acrediten no disposar del dret d'ús de la vivenda.

En cas de contractes d'arrendament amb diverses persones titulars, totes elles hauran de constar com a membres de la unitat de convivència i figurar com a tals en la sol·licitud, llevat que acrediten documentalment no tindre atribuït el dret d'arrendament.

En els casos de separació o divorci, els menors en règim de custòdia compartida es consideraran integrants de cadascuna de les unitats de convivència dels seus progenitors en la proporció que derive del règim de custòdia establida.

En cap cas una mateixa persona podrà formar part de dos unitats de convivència distintes, excepte el supòsit contemplat en l'apartat anterior.

Per al cas d'arrendament o cessió d'ús d'habitació, el certificat acreditarà l'empadronament del titular del contracte en la vivenda de la qual forma part l'habitació en el moment de sol·licitud de l'ajuda

 

2. Lloguer i cessió d'ús d'habitació: és el dret mitjançant contracte pel qual una persona gaudix d'una habitació en règim de lloguer o de cessió d'ús, en la qual consta empadronada i paga pel seu ús una renda o preu de cessió.

En el cas de lloguer o cessió d'ús d'habitació, els requisits, obligacions i prohibicions referits, en estes bases, a la unitat de convivència, s'aplicaran únicament a la persona titular del contracte i sol·licitant de l'ajuda per lloguer o cessió d'ús d'habitació.

 

3. Residència legal: es considera que una persona té residència legal a Espanya quan és titular d'una autorització de residència d'acord amb el que s'establix en la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seua integració social o la norma que la substituïsca.

 

4. Família nombrosa: La definida en la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de Protecció a les Famílies Nombroses o en la normativa que la substituïsca.

 

5. Família monoparental: la definida en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana.

 

6. Víctimes de terrorisme: les persones que hagen patit danys incapacitants a conseqüència de l'activitat terrorista, els amenaçats i segrestats, així com el cònjuge o parella de fet i els fills dels anteriors i dels morts.

 

7. IPREM: És l'indicador públic de renda d'efectes múltiples definit en l'article 2 del Reial decret llei 3/2004, de 25 de juny, revisat - si és el cas en les successives lleis de Pressupostos de l'Estat. D'acord amb el Reial decret 42/2022 de 18 de gener, l'IPREM és el referit a 14 pagues, en vigor durant el període al qual es referixen els ingressos avaluats. L'any 2023 l'IPREM, referit a 14 pagues, és de 8.400,00 €.

 

Incompatibilitat de les Ajudes

  1. L'ajuda d'este programa haurà de destinar-se obligatòriament per la persona beneficiària al pagament de la renda de lloguer o preu de cessió de la vivenda o habitació que constituïsca la seua residència habitual i permanent  i no serà compatible amb cap altra ajuda per al pagament del lloguer regulades pel Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla Estatal per a l'accés a la vivenda 2022-2025, ni amb les quals per a esta mateixa finalitat puguen concedir la Generalitat, les entitats locals o qualssevol altres administracions o entitats públiques, per al mateix període subvencionable. Esta incompatibilitat serà aplicable tant si l'ajuda al lloguer és percebuda pel sol·licitant o qualsevol membre de la unitat de convivència.

 

  1. No es consideraran afectats per esta incompatibilitat la persona que es troben en alguna d'estes situacions: víctimes de violència de gènere, víctimes de tràfic amb finalitats d'explotació sexual, víctimes de violència sexual, persones objecte de desnonament de la seua vivenda habitual, persones sense llar i altres persones especialment vulnerables, en estos dos últims casos quan s'acrediten estes circumstàncies mitjançant informe emés pels Servicis Socials quan hagueren sigut beneficiàries ajudes per a la mateixa finalitat que siguen concedides per la Generalitat, els municipis, altres entitats públiques, organitzacions no governamentals o associacions.  En cap cas es podrà compatibilitzar amb l'ajuda de Bo Lloguer Jove i ajuda al lloguer per al mateix exercici.

 

  1. Tampoc es consideraran afectats per esta incompatibilitat els perceptors de prestacions no contributives de la Seguretat Social ni els beneficiaris de l'Ingrés Mínim Vital, però no serà compatible amb la percepció de la Renda Valenciana d'Inclusió quan incloga complement de lloguer.

 

  1. Quan es perceben altres ajudes compatibles amb l'ajuda del programa de lloguer de vivenda, es minorarà el seu import en la proporció corresponent de manera que la suma de totes les ajudes percebudes no supere la renda del lloguer abonat en el període subvencionat.

 

  1. La persona sol·licitant d'ajudes haurà d'indicar en la sol·licitud si ha sol·licitat ajudes per al mateix fi davant un altre organisme o entitat, indicant, quan siga possible, si ha sigut beneficiària, així com el tipus i l'import de l'ajuda rebuda.

 

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Podran ser beneficiàries de les ajudes contemplades en estes bases les persones físiques majors d'edat que complisquen tots i cadascun dels requisits indicats en l'apartat “REQUISITS”

  1. No podrà concedir-se l'ajuda quan la persona sol·licitant o alguna de les quals tinguen el seu domicili habitual i permanent en la vivenda arrendada o cedida es trobe en alguna de les següents situacions:
  1. Ser propietària o usufructuària d'alguna vivenda a Espanya. A este efecte no es considerarà que s'és persona propietària o usufructuària d'una vivenda si el dret recau únicament sobre una part alíquota de la mateixa i s'ha obtingut per herència o transmissió mortis causa sense testament. S'exceptuaran d'este requisit els qui sent titulars d'una vivenda acrediten la no disponibilitat de la mateixa per causa de separació o divorci, per qualsevol altra causa aliena a la seua voluntat o quan la vivenda resulte inaccessible per raó de discapacitat del titular o d'algun membre de la unitat de convivència.
  1. Que la persona arrendatària, cessionària o qualsevol de les quals tinguen el seu domicili habitual i permanent en la vivenda arrendada o cedida tinga parentiu en primer o segon grau de consanguinitat o d'afinitat amb la persona arrendadora o cedent de la vivenda.
  1. Que la persona arrendatària, cessionària o qualsevol de les quals tinguen el seu domicili habitual i permanent en la vivenda arrendada o cedida siga soci o participe de la persona física o jurídica que actue com a arrendadora o cedent, exceptuant que es tracte de cooperatives de vivendes en cessió d'ús i sense ànim de lucre.
  1. Que les persones o unitats de convivència gaudisquen en règim de lloguer, de cessió d'ús o en qualsevol règim de gaudi temporal admés en dret, d'una vivenda pertanyent al patrimoni públic de vivenda de qualsevol administració pública o gestionada per esta última.
  1. No podran obtindre la condició de beneficiàries les persones físiques en les quals concórrega alguna de les circumstàncies que s'establixen en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions  i les que hagen sigut subjectes a una revocació d'alguna de les ajudes contemplades en este o en anterior pla estatal de vivenda per incompliment o causa imputables al sol·licitant.
  1. Els requisits per a ser beneficiari de l'ajuda hauran de complir-se en el moment de la sol·licitud de l'ajuda i durant tota la seua vigència.

 

 

 

Requisits
  1. Podran ser beneficiàries de les ajudes contemplades en estes bases les persones físiques majors d'edat que complisquen tots i cadascun dels següents requisits:

 

  1. Posseir la nacionalitat espanyola, o la d'algun dels Estats membres de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, Suïssa, o comptar amb autorització d'estada o residència legal a Espanya i NIE en vigor. Totes les persones que integren la unitat de convivència hauran de complir esta condició en el moment de la sol·licitud.

 

  1. Ser titular, en qualitat d'arrendatari, d'un contracte d'arrendament de vivenda formalitzat en els termes de la Llei 29/1994, de 24 de novembre, d'Arrendaments Urbans o d'un contracte de cessió d'ús; o ser titular d'un contracte d'arrendament o cessió d'ús d'habitació, en tots dos casos, a la Comunitat Valenciana. El contracte haurà de tindre una duració mínima d'un any i, en cap cas, s'admetran contractes de subarrendament de vivenda o habitació, de lloguer vacacional, de temporada o similar. Així mateix, s'aportarà la referència cadastral individualitzada de la vivenda arrendada.

 

  1. Que la vivenda o habitació arrendada o cedida constituïsca la residència habitual i permanent de la unitat de convivència,  per la qual cosa les persones que la integren hauran de trobar-se empadronades en la vivenda amb anterioritat al moment de sol·licitar l'ajuda i així haurà d'acreditar-se mitjançant certificat col·lectiu o volant únic d'empadronament en el qual consten, a data de la sol·licitud, les persones que tenen el seu domicili habitual en la vivenda objecte del contracte d'arrendament o cessió o la persona que té una habitació arrendada o cedida en ús en els termes assenyalats en la base Tercera, apartat 1.  L'acreditació de la composició de la unitat de convivència i la concurrència d'esta circumstància, prèvia autorització o no oposició de les persones que la integren majors de 16 anys, es comprovarà telemàticament per l'administració pública a través de les plataformes d'interoperabilitat administrativa. En cas contrari, haurà de ser acreditat per la persona sol·licitant de l'ajuda.

 

  1. Que sense perjuí de la limitació derivada de la relació entre renda de la unitat de convivència i IPREM establida en la Base sexta, amb caràcter general, la suma total de la renda anual de les persones que tinguen el seu domicili habitual i permanent en la vivenda arrendada o cedida, consten o no com a titulars del contracte d'arrendament o cessió, siga iguals o inferiors a:

 

  • Cas genèric: 3 vegades l'IPREM (és a dir, 25.200 € en l'IRPF de l'any 2023)
  • Família nombrosa general; Persones amb discapacitat inferior al 33%; Víctimes de terrorisme: 4 vegades l'IPREM (és a dir, 33.600 € en l'IRPF de l'any 2023)
  • Famílies nombroses de categoria especial; Persones amb discapacitat amb un grau reconegut igual o superior al 33%: 5 vegades l'IPREM (és a dir, 42.000 € en l'IRPF de l'any 2023

 

En el supòsit de lloguer o cessió d'habitació no s'inclourà a la resta de persones que tinguen el seu domicili habitual i permanent en la vivenda, solament es consideraran les rendes de l'arrendatari o cessionari.

 

A l'efecte del còmput dels ingressos es tindrà en compte el període impositiu que, vençut el termini de la presentació de la declaració de l'impost sobre la Renda de les Persones Físiques, siga immediatament anterior a la data de la sol·licitud, ateses les següents regles:

 

  • Si es presenta declaració d'IRPF, s'atendrà la Base Imposable General i la base imposable d'estalvi, nivell de renda facilitat per la AEAT.
  • En el cas de persones que no hagueren presentat la declaració d'IRPF per no estar obligades a això, però la AEAT subministre dades, el nivell de renda a considerar serà el facilitat per la AEAT.
  • En el cas que la AEAT no subministre informació, el sol·licitant de l'ajuda haurà d'aportar declaració responsable d'ingressos que arreplegue la quantia total dels ingressos de l'últim exercici fiscal vençut, acompanyat de la documentació acreditativa de la procedència d'estos. A este efecte es podrà aportar:

 

  • En el cas de desocupació, certificat expedit per LABORA o pel Servici d'Ocupació Estatal (SEPE) amb indicació dels ingressos percebuts durant el citat període.
  • En el cas de pensió de jubilació, d'incapacitat permanent, d'invalidesa, viduïtat, orfandat o altres, prestació de servicis socials o qualsevol altre tipus d'ajuda econòmica, haurà d'aportar certificació emesa per l'organisme competent, amb indicació dels ingressos obtinguts durant l'últim exercici fiscal vençut.

 

Tot l'anterior sense perjuí que es puga aportar qualsevol altra justificació dels ingressos admesa en dret.

 

  1. Que les persones que integren la unitat de convivència obtinguen uns ingressos mínims que aconseguisquen en conjunt la quantitat de 0,3 IPREM a 14 pagues corresponents a l'últim exercici fiscal vençut. Per a esta comprovació es tindrà en compte:

 

  • Per als casos en els quals s'haja presentat IRPF: es prenguera el valor dels ingressos íntegres computables sense tindre en compte les reduccions (suma de les caselles 03+07+08+09+10 de l'IRPF).
  • Per als casos en els quals no s'haja presentat Impost sobre la Renda de les Persones Físiques però la AEAT facilite dades, es tindrà en compte el valor de Rendiments de Treball – Retribució.
  • Per als casos en els quals la AEAT no retorne informació, es tindrà en compte la quantia total d'ingressos justificada de conformitat amb l'apartat anterior.

 

  1. Que la renda de la vivenda o l'habitació arrendada o cedida siga igual o inferior a les quantitats indicades, en funció de la localitat d'emplaçament, en l'Annex II de les bases de la convocatòria.

 

 

Com es tramita

Procés de tramitació

Les ajudes per al pagament del lloguer es concediran en règim de concurrència competitiva fins a esgotar el crèdit amb què estiga dotada la convocatòria. Esgotat el corresponent crèdit no serà possible concedir més ajudes encara que les persones sol·licitants reunisquen els requisits exigits en les bases que regulen la convocatòria.

 

El procediment s'iniciarà d'ofici, mitjançant convocatòria aprovada per la Conselleria competent en matèria de vivenda que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

  1. La instrucció i tramitació dels expedients correspondrà als Servicis Territorials de Vivenda, en el seu respectiu àmbit d'actuació qui d'ofici acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.

 

En la instrucció, tramitació i resolució del procediment de concessió s'aplicarà el que s'establix en els articles 22 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre General de Subvencions i en els articles 163 i següents de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions i en el no previst serà aplicable la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

Els diversos tràmits que hagen d'emplenar-se en el procediment es publicaran en la Seu Electrònica de la Generalitat,  https://sede.gva.es/, publicació que podrà ser comunicada a les persones interessades mitjançant SMS al telèfon que, a este efecte, hagueren comunicat a l'Administració en el formulari de sol·licitud, podent els instructors en l'exercici de les seues competències notificar de manera individualitzada per a concedir termini d'esmena.

 

  1. Una vegada tancat el termini de presentació de sol·licituds es publicarà en el portal web de la Generalitat, www.gva.es, el llistat de prebaremació amb la puntuació assignada a cada sol·licitud calculada sobre la base de les dades declarades de manera responsable en el formulari de sol·licitud i en les comprovacions realitzades per la Conselleria competent en matèria de vivenda a la vista de la informació facilitada per altres administracions públiques a través de la plataforma d'interoperabilitat administrativa (PAI).

 

Les sol·licituds que no s'emplenen íntegrament i de manera correcta o aquelles en les quals la conselleria no haja pogut obtindre dades de manera interoperable o de les dades comprovades es deduïx no resultar acreditada la concurrència dels requisits per a ser persona beneficiària de l'ajuda no podran ser prebaremadas, i es publicaran sense assignar cap puntuació.

 

La puntuació obtinguda en el llistat de prebaremació ho és a efectes informatius i no crea cap dret enfront de l'Administració mentres no s'haja notificat la resolució de concessió i podrà veure's modificada a la vista de la documentació acreditativa dels requisits, circumstàncies personals i altra documentació obrant en l'expedient.

 

A l'efecte de la prebaremació es tindran en compte els següents factors, d'acord amb la declaració responsable i la seua verificació a través dels procediments d'interoperabilitat administrativa:

  • Composició de la unitat de convivència
  • Ingressos màxims de la unitat de convivència
  • Ingressos mínims de la unitat de convivència
  • Baremació d'ingressos de la unitat de convivència
  • Circumstàncies d'especial atenció interoperables o declarats responsablement pel sol·licitant.
  • Compliment d'obligacions fiscals i amb la Seguretat Social dels titulars del contracte.
  • Import del lloguer declarat.
  • Referència cadastral
  • Concurrència d'alguna circumstància que impedisca la concessió de l'ajuda d'acord amb les presents bases.

 

  1. Per l'òrgan instructor del procediment es procedirà a revisar la sol·licitud i altra  documentació presentada per les persones sol·licitants de l'ajuda i, quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú o en les presents bases o no s'acompanye la documentació que resulte exigible d'acord amb estes bases i amb la qual si és el cas dispose la convocatòria d'ajudes, es requerirà a la persona sol·licitant perquè, en el termini màxim i improrrogable de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu comú. Tot això de conformitat amb el que es disposa en l'article 71 en relació amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i article 25 de la Llei 38/20023, de 17 de novembre, General de Subvencions

 

A l'efecte del que es disposa en l'apartat anterior, es publicaran en la Seu Electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es/, els llistats provisionals de sol·licitants admesos i el d'exclosos per resultar incompleta la documentació presentada o per no resultar acreditada la concurrència dels requisits per a ser persona beneficiària de l'ajuda, amb indicació del mitjà perquè cada sol·licitant puga accedir a la informació relativa al motiu de la seua exclusió. Els sol·licitants que hagen facilitat un número de telèfon mòbil podran ser avisats de la publicació dels llistats provisionals mitjançant missatge de text SMS. La publicació en el portal de www.gva.es, substituirà a la notificació individual, conforme al que es preveu en la legislació reguladora del Procediment Administratiu Comú.

 

  1. La persona sol·licitant disposarà d'un termini de deu dies, a comptar des de l'endemà de la publicació del Llistat provisional per a acompanyar els documents justificatius i si és el cas esmenar les discrepàncies o per a formular al·legacions. La documentació aportada fora del termini concedit no serà tinguda en compte per a la concessió de l'ajuda.

 

  1. Completada i analitzada la documentació rebuda, el servici instructor elaborarà un informe fent constar en el mateix les sol·licituds que han de considerar-se desistides per no haver aportat la documentació requerida o, havent-la aportat, no esmene les objeccions assenyalades, les que, complint els requisits per a la seua avaluació, han de remetre's a l'òrgan col·legiat per a la seua consideració, així com les que es proposa motivadament la seua desestimació al no complir els requisits exigits en la normativa continguda en les presents bases i de general aplicació.

 

  1. La proposta de concessió de les ajudes es dictarà per un òrgan col·legiat la composició del qual serà la següent:

 

  • Presidència: la persona titular de la Subdirecció General amb competència en matèria de vivenda o persona en qui delegue
  • Vocals: Cinc vocals, tres en representació dels Servicis Territorials de la conselleria amb competència en matèria de vivenda i dos en representació de la Direcció General amb competència en matèria de funció social de la vivenda entre el personal funcionari d'eixa mateixa Direcció General, una de les quals actuarà com a secretària de l'òrgan col·legiat, i per al nomenament del qual haurà de tindre's en compte, si fora el cas, l'existència d'un possible desequilibri en la presència d'homes i dones en l'òrgan de selecció, la composició de la qual procurarà atendre, en tot cas  , al principi de presència equilibrada de tots dos sexes, de conformitat amb el que disposa la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes i la Llei Valenciana 9/2003, per a la igualtat entre dones i homes.

 

El règim jurídic de l'òrgan col·legiat serà l'establit en la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

 

Les sol·licituds presentades que complisquen i acrediten els requisits exigits per estes bases seran ordenades de major a menor puntuació per l'òrgan col·legiat, atesos els criteris de baremació inclosos en estes bases, que elevarà la proposta de resolució motivada a l'òrgan competent per a resoldre contenint el llistat de sol·licituds que hagen de ser estimades, en funció de les disponibilitats pressupostàries, a les quals es concedix l'ajuda i les que procedix siguen desestimades per esgotament del crèdit pressupostari amb què este dotada la convocatòria o per incompliment dels requisits establits.

 

La proposta de resolució que formule l'òrgan col·legiat no crega cap dret a favor de les persones beneficiàries proposades enfront de l'Administració mentres no se li haja notificat la resolució de concessió

 

 

Criteris de valoració
  1. Les ajudes es concediran de conformitat amb els criteris que s'establixen a continuació fins a esgotar l'import màxim disponible per a la convocatòria, mitjançant puntuació de les següents variables:
  • Circumstàncies Especials: Inclusió en algun dels Grups d'Especial Atenció.
  • Renda Relativa: mitjançant indicador que relaciona els ingressos de la unitat amb la composició de la unitat de convivència, segons la següent expressió:

1– (IUC/CLIUC)

 

Sent:

 

“IUC”, Ingressos, en euros, de tots els membres de la unitat de convivència,

 

La quantia resultant es denominarà IUC Ingressos de la Unitat de Convivència.

 

CLIUC = Quantia Limite d'Ingressos de la Unitat de Convivència, en euros, que establix el límit superior dels Ingressos a partir del qual no es té accés a l'ajuda i es determina d'acord amb les següents regles:

  • Si la unitat de convivència està composta per una sola persona adulta, la quantia de l'IPREM es multiplica per 1,5.
  • Si la unitat de convivència està composta per dos o més persones:
  • La primera persona adulta computa 1,5 vegada IPREM.
  • Cada persona addicional computa 0,5 vegades IPREM.
  • Quan es tracte de menors en règim de custòdia compartida computa 0,25 vegades IPREM.

 

    1. S'atendran en primera instància, les sol·licituds l'indicador de renda de les quals relativa, calculat segons a l'apartat anterior, tinga un resultat de signe positiu.
    2. Es puntuaran les Circumstància Especials acreditades a raó d'1 punt per cadascuna d'estes ordenant-se de major a menor. Per a cada valor resultant d'esta puntuació s'ordenaran les sol·licituds conforme a la Renda Relativa per orde decreixent. Una vegada atés el llistat de Circumstàncies Especials, s'atendrà la resta de sol·licituds per orde decreixent de la puntuació obtinguda en la Renda Relativa de signe positiu.
    3. Qualsevol sol·licitud – amb o sense Circumstàncies Especials – en la qual el resultat de l'expressió, 1– (IUC/CLIUC) és de signe negatiu, no té accés a ajuda, en primera instància.

 

  1. Si les sol·licituds presentades en una convocatòria que complisquen el que s'establix en els  apartats anteriors, són inferiors al nombre d'ajudes que poden ser estimades conforme al crèdit pressupostari habilitat en esta, podran resultar beneficiàries aquelles persones o unitats de convivència sol·licitants els ingressos de la qual no superen tres vegades l'IPREM o el límit que els corresponga, tot i que el resultat d'aplicar la fórmula expressada en l'apartat 1.b d'esta base siga un valor negatiu no inclòs en la forqueta establida entre el valor 1(màxima puntuació) i el valor 0 (mínima puntuació permesa) que permet l'adjudicació de l'ajuda seguint l'orde de puntuació, i en este cas es prioritzarà l'accés següent l'orde establit en l'apartat b).

 

  1. Quan diverses sol·licituds hagueren obtingut igualtat de puntuació, a l'efecte del desempat, prevaldrà la sol·licitud presentada amb anterioritat.

 

  1. Si es desestimaren sol·licituds per falta de consignació pressupostària i, amb posterioritat a l'emissió de la resolució, s'incrementaren els crèdits destinats a finançar estes ajudes, o s'alliberara part del crèdit disponible inicialment, per renúncia de l'adjudicatari o per no haver aportat l'adjudicatari la preceptiva justificació en termini, prèvia resolució administrativa, l'òrgan col·legiat podrà proposar la concessió de subvenció a les sol·licituds que s'hagueren desestimat per falta de crèdit, a la persona sol·licitant o sol·licitants següents a aquell en orde de la seua puntuació, sempre que s'haja alliberat crèdit suficient per a atendre almenys una de les sol·licituds denegades.

 

 

Sol·licitud

Termini
Des de 13-09-2024 fins a 04-10-2024

El termini de presentació de la sol·licitud d'ajudes s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació en el DOGV de la convocatòria i romandrà obert amb caràcter continuat i permanent fins al dia 04 d'octubre de 2024.

Documentació
1. La sol·licitud i la documentació annexa per a la concessió de les ajudes es formalitzarà pels qui pretenguen obtindre la condició de part beneficiària de l'ajuda mitjançant formulari emplenat electrònicament que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es/....
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
La sol·licitud i la documentació annexa per a la concessió de les ajudes es formalitzarà pels qui pretenguen obtindre la condició de part beneficiària de l'ajuda mitjançant formulari emplenat electrònicament que estarà disponible en la seu electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es/. Les...
Saber més
    Presencial

    Si no es disposa de certificat digital, la persona interessada haurà d'emplenar electrònicament el formulari de sol·licitud de l'ajuda disponible en la Seu Electrònica de la Generalitat, https://sede.gva.es/,  i s'imprimirà el justificant. Este justificant constituirà l'imprés de sol·licitud i haurà de presentar-se, degudament firmat i acompanyat de la documentació exigida en les bases i en la present convocatòria, en algun dels registres contemplats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i, preferiblement, en el de les seus dels servicis territorials de Vivenda.

     

    SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA ALACANT: Av. Aguilera, 1- entreplanta 03007, Alacant

     

    SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA CASTELLÓ: Av. de la Mar, 16 12003, Castelló

     

    SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA VALÈNCIA: C/ Gregori Gea, 27 46009, València

     

    El mer emplenament electrònic del formulari de sol·licitud únicament determinarà que la informació introduïda quede emmagatzemada en les corresponents bases de dades, però si no es presenta el justificant degudament subscrit per la peticionària de l'ajuda acompanyat de la documentació requerida en algun dels registres d'entrada assenyalats, i en el termini de sol·licitud establit en la present convocatòria, no es considerarà presentada la sol·licitud d'ajuda.

     

    On dirigir-se

    Resolució

    Termini màxim
    El termini per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de tres mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut este termini sense que haja recaigut resolució i la mateixa no ha sigut notificada,...
    Saber més
    Quantia i cobrament
    1. La quantia de l'ajuda podrà ser de: a) el 50 per 100 de la renda o preu mensual que hagen de satisfer pel lloguer per a aquelles sol·licituds formulades per persones els ingressos propis de les quals o del conjunt de les unitats de convivència no superen l'import equivalent a 1 IPREM. b) el...
    Saber més
    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
    Obligacions
    1. La persona o unitat de convivència beneficiària queda obligada a complir tots els requisits exigits per a la concessió de la subvenció durant tota la vigència de l'ajuda. 2. Quan la persona o unitat de convivència beneficiària de l'ajuda canvie el seu domicili a un altre situat en la...
    Saber més
    Observacions

    Les persones beneficiàries podran presentar escrit de renúncia a l'ajuda concedida tal com s'establix en l'art. 94 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques La renúncia a la percepció de l'ajuda concedida es realitzarà mitjançant...

    Saber més
    Òrgans resolució
    Correspon a la persona titular de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, o òrgan en qui delegue, dictar la resolució de la concessió de les ajudes que puguen convocar-se. La resolució serà motivada.
    Sancions
    La Generalitat podrà comprovar, pels mitjans que estime més adequats, el compliment de les obligacions inherents a l'atorgament de les ajudes. L'incompliment de les obligacions imposades en les presents bases, així com el falsejament, la inexactitud o l'omissió de les dades que van servir de...
    Saber més