Ajudes per a adquisició de vivenda en municipis de xicoteta grandària dirigida a persones joves. Convocatòria 2024

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3131590
|
Codi GVA: 97025
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 17-09-2024

Fins 04-10-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Renúncia
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Subvencions destinades a la població jove amb escassos mitjans econòmics a fi de facilitar l'accés a una vivenda en règim de propietat localitzada en un municipi o nucli de població de xicoteta grandària de la Comunitat Valenciana mitjançant la concessió d'una ajuda per a la seua adquisició.

Té també per objecte contribuir al repte demogràfic de la recuperació de població en municipis o nuclis de població de xicoteta grandària.

S'entén per municipi de xicoteta grandària el que posseïsca una població resident igual o inferior als 10.000 habitants, dels quals, la majoria es troben integrats en el medi rural. A l'efecte del que es disposa en l'apartat anterior es tindran en compte les xifres oficials del padró municipal d'habitants publicades per l'Institut Nacional d'Estadística en la data de la corresponent convocatòria.

Seran subvencionables les adquisicions d'una vivenda en règim de propietat per a destinar-la a residència habitual i permanent que es realitzen a partir de l'1 de gener de 2023 fins a l'últim dia del termini de sol·licitud.

La vivenda que s'adquirisca podrà ser una vivenda ja construïda o una vivenda en construcció, si bé no podrà concedir-se esta ajuda per a l'adquisició de vivendes la construcció de les quals, acreditada amb el certificat d'inici d'obra subscrit per tècnic competent, s'inicie una vegada transcorregut el termini de sis mesos des de la data de notificació de la resolució de concessió de l'ajuda.

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 17-09-2024 fins a 04-10-2024
EsmenaTemini tancat
Des de 20-01-2025 fins a 03-02-2025
JustificacióTemini tancat
Des de 16-01-2025 fins a 15-04-2025
Recurs de reposicióTemini tancat
Des de 16-01-2025 fins a 17-02-2025
Observacions

INCOMPATIBILITAT DE LES AJUDES

- L'ajuda a l'adquisició de vivenda per a joves hauran de destinar-se obligatòriament a l'adquisició de vivenda habitual i permanent localitzada en un municipi o nucli de població de 10.000 habitants o menys de la Comunitat Valenciana i serà compatible amb qualsevol altra ajuda per al mateix objecte que atorgue qualsevol altra institució pública o privada sempre que l'import total de les ajudes rebudes no supere el cost total del preu de compra i sempre que la regulació de les altres ajudes, ja siguen d'àmbit nacional o europeu, ho admeten.

- Les ajudes regulades en les presents bases no seran compatibles amb les ajudes per al lloguer que pogueren atorgar-se a l'empara del Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla Estatal per a l'accés a la vivenda 2022-2025 durant el mateix exercici subvencionat, però si poden resultar compatibles amb altres ajudes que vagen destinades a millorar la sostenibilitat energètica o a la rehabilitació de la vivenda per a dotar-la de les adequades condicions d'accessibilitat.

A este efecte, la persona sol·licitant d'ajuda haurà d'indicar en la sol·licitud les ajudes sol·licitades per al mateix període davant un altre organisme o entitat, indicant quan siga possible si ha sigut beneficiària, així com el tipus i import d'ajuda rebuda

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Podran ser beneficiàries de les ajudes les persones físiques majors d'edat i menors de 35 anys (inclosos els 35 anys) adquirents d'una vivenda que reunisquen els requisits indicats en l'apartat de "Requisits".

 

Requisits

1. Podran ser beneficiàries de les ajudes contemplades en estes bases les persones físiques majors d'edat que reunisquen tots i cadascun dels requisits següents:

a) Posseir la nacionalitat espanyola o la d'algun dels Estats membres de la Unió Europea o de l'espai econòmic europeu, Suïssa o el parentiu determinat per la normativa que siga aplicable. En el cas dels estrangers no comunitaris hauran de comptar amb autorització d'estada (NIE, targeta d'identitat d'estranger) o residència a Espanya. Les persones beneficiàries hauran de facilitar el seu número de Document Nacional d'Identitat, i en cas de persones estrangeres el Número d'Identificació d'Estranger. No s'exigirà el permís de residència als qui estiguen exclosos d'esta obligació conforme al que s'establix en la legislació estatal.

b) Tindre menys de trenta-cinc anys, inclosa l'edat de trenta-cinc anys, en el moment de sol·licitar l'ajuda o en el moment de la subscripció del contracte públic o privat d'adquisició de vivenda quan esta es realitze abans de la convocatòria i després de l'1 de gener de 2023, havent de concórrer este requisit en tots els compradors de la vivenda, si foren varis.

c) Haver subscrit a partir de l'1 de gener de 2023 i fins a la finalització del termini per a la presentació de sol·licituds, o estar en condicions de subscriure un contracte públic o privat d'adquisició de vivenda perquè haja subscrit un compromís d'adquisició durant el citat període, localitzada en un municipi o nucli de població de xicoteta grandària, inclòs el supòsit de vivenda a edificar, fins i tot quan haja sigut elevat a escriptura pública.

d) Disposar d'unes rendes anuals iguals o inferiors a 3 vegades l'IPREM. Este llindar serà superior si es complixen les següents circumstàncies:

1.- Si es tracta de persones amb discapacitat este llindar serà de 4 vegades l'IPREM

2.- Quan es tracte de persones amb discapacitat d'algun dels següents tipus:

  1. Persones amb paràlisi cerebral, persones amb malaltia mental, persones amb discapacitat intel·lectual o persones amb discapacitat del desenrotllament, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 per 100
  1. Persones amb discapacitat física o sensorial, amb un grau de discapacitat reconegut igual o superior al 33 per 10 el límit serà de 5 vegades l'IPREM.

Per al cas que la vivenda siga adquirida per diversos compradors, prèviament a la determinació dels ingressos de la persona sol·licitant de manera individual, es comprovarà que no s'haja superat en conjunt el límit de 5 vegades l'IPREM calculat sobre els ingressos de tots els compradors, sol·liciten o no les ajudes. Si es complixen les circumstàncies arreplegades en el punt 1 i 2 anterior que permet un llindar superior per al càlcul dels ingressos, el límit conjunt serà del 80% de la suma dels límits individuals aplicables.

e) Acreditar uns ingressos equivalents com a mínim a 0,3 vegades l'IPREM. Els ingressos s'acreditaran en la forma establida en la Base Sexta, apartat 1.

f) Que la vivenda adquirida o a adquirir vaja a constituir la residència habitual i permanent de la persona beneficiària per un termini mínim de cinc anys des de la data de la seua adquisició. El termini de cinc anys podrà ser inferior quan sobrevinguen canvis de domicili per raons laborals o quan s'aliene la vivenda reinvertint el total de l'import obtingut amb l'alienació en l'adquisició d'una altra vivenda habitual i permanent que s'adeqüe a les noves circumstàncies familiars de la persona beneficiària. A este efecte, haurà de sol·licitar-se l'autorització de llibertat de cessió al Servici Territorial amb competència en matèria de vivenda de la província on se situe la vivenda, que resoldrà el procedent.

En el supòsit de vivenda a edificar el termini mínim de cinc anys computarà des de l'efectiu lliurament de la vivenda a l'adquirent.

I això sense perjuí del règim jurídic que poguera derivar-se del Pla Estatal de Vivenda a l'empara del qual s'haguera construït la vivenda, si esta estiguera sotmesa a algun règim de protecció pública.

g) Que el preu d'adquisició de la vivenda, sense els gastos i tributs inherents a l'adquisició, siga igual o inferior a 120.000 euros. Si la compravenda incloguera annexos com a garatge i traster, el preu de cadascun d'ells haurà d'estar desglossat figurant el preu de cadascun dels elements per separat. Si en el preu total s'inclogueren annexos com a garatge i traster, i el preu de cadascun d'ells no estiguera desglossat figurant únicament l'import global, a l'efecte de la comprovació de l'import màxim del preu anterior, es valorarà l'import de la vivenda com el 80 per 100 del preu total del contracte quan este incloga vivenda i garatge, 95 per 100 quan el contracte incloga vivenda i traster, i 75 per 100 quan el contracte incloga vivenda, garatge i traster.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

S'ha d'emplenar un formulari electrònic de sol·licitud per cada persona que adquirix la vivenda i sol·licita l'ajuda. Tant si es disposa de certificat digital com si no, totes les sol·licituds han de tramitar-se emplenant el formulari telemàtic indicat en els enllaços dels apartats a) i b) següents, segons el cas que corresponga.

a) Si es disposa de certificat digital, clique en la icona "Presentació autenticada" (situat al principi de la pàgina, en roig) d'este tràmit, emplene el formulari i adjunte tota la documentació disponible en el moment de la sol·licitud. Els ajuntaments i mancomunitats, per si o a través de les oficines de la Xarxa Xaloc; així com les oficines del Programa Xarxa Jove, desenvolupat per l'Institut Valencià de la Joventut, podran presentar sol·licituds telemàticament mitjançant certificat digital, en nom de les persones interessades que els autoritzen mitjançant el corresponent formulari.

b) Si no es disposa de certificat digital, clique en la icona "Presentació no autenticada" (situat al principi de la pàgina, en roig) d'este tràmit. Una vegada emplenat el formulari, haurà d'imprimir el justificant de presentació i l'imprés de sol·licitud (és un sol document), firmar-lo i presentar-lo junt tota la documentació requerida en els llocs que s'indica en l'apartat "SOL·LICITUD - PRESENTACIÓ >Presencial", d'este tràmit.

- La instrucció i tramitació del procediment correspondrà als Servicis Territorials amb competència en matèria de vivenda, en el seu respectiu àmbit d'actuació, qui d'ofici acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució, tal com s'establix en els termes previstos en la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú.

Els diversos tràmits que hagen d'emplenar-se en el procediment es publicaran en la web oficial de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, podent els instructors en l'exercici de les seues competències notificar de manera individualitzada per a concedir termini d'esmena. Les publicacions en la pàgina web podrà ser comunicada a les persones interessades mitjançant SMS al telèfon o correu electrònic que, a este efecte, hagueren comunicat a l'Administració en el formulari de sol·licitud. La publicació de les diferents actuacions en el portal de www.gva.es, substituirà a la notificació individual, conforme al que es preveu en la legislació reguladora del Procediment Administratiu Comú.

- Una vegada tancat el termini de presentació de sol·licituds, quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la legislació bàsica de procediment administratiu comú o no s'acompanye la documentació que resulte exigible, i amb la qual si és el cas dispose la corresponent convocatòria d'ajudes, es requerirà a la persona interessada perquè esmene la falta o acompanye els documents preceptius, de conformitat amb el que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb indicació que si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació bàsica de procediment administratiu comú. Igualment, si de l'anàlisi de les dades que aportació el sol·licitant i dels obtinguts directament de les diferents Administracions o agències, anara necessari aportar alguna documentació que es considere necessària per a resoldre o no quedara acreditat el compliment dels requisits per a ser persona beneficiària de l'ajuda es requerirà en el mateix termini al sol·licitant perquè al·legue o aportació la documentació que estime convenient en defensa dels seus drets.

A l'efecte del que es disposa en l'apartat anterior, i d'acord amb els disposat en l'apartat 1, es notificarà individualment al sol·licitant o es publicarà en el portal web de la Generalitat, www.gva.es, el llistat provisional de sol·licituds admeses i el d'excloses per resultar incompleta la documentació presentada o per no resultar acreditada la concurrència dels requisits per a ser persona beneficiària de l'ajuda, amb indicació del mitjà perquè cada persona sol·licitant puga accedir a la informació relativa al motiu de la seua exclusió.

Els qui hagueren formulat sol·licituds que foren excloses disposaran d'un termini de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació del llistat provisional en el portal de www.gva.es per a completar o esmenar la sol·licitud i/o documentació o per a formular al·legacions. En cas de notificació individual, el termini de deu dies començara a computar-se des de l'endemà de la notificació. La documentació aportada finalitzat el termini concedit no serà tinguda en compte per a la concessió de la subvenció.

- Completada i analitzada la documentació rebuda, el servici instructor elaborarà un informe fent constar en el mateix les sol·licituds que han de considerar-se desistides per no haver aportat la documentació requerida, o, havent-la aportat, no esmene les objeccions assenyalades, les que, complint els requisits per a la seua avaluació, han de remetre's a l'òrgan col·legiat per a la seua consideració, així com les que, no havent-se donat per desistides es proposa motivadament la seua desestimació per no complir els requisits exigits en les presents bases i normativa de general aplicació. El desistiment haurà de ser declarat mitjançant resolució dictada per l'òrgan competent per a la resolució de la convocatòria en els termes contemplats en l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- Les sol·licituds presentades que complisquen i acrediten els requisits exigits per estes bases seran ordenades per l'òrgan col·legiat, atesos els criteris de baremació inclosos en estes bases, que elevarà la proposta de resolució motivada a l'òrgan competent per a resoldre contenint el llistat de sol·licituds que resultaran adjudicatàries de les ajudes, en funció de les disponibilitats pressupostàries i les que procedix siguen desestimades per esgotament del crèdit pressupostari amb què este dotada la convocatòria o per incompliment dels requisits establits.

- La proposta de resolució que formule l'òrgan col·legiat no crega cap dret a favor de les persones beneficiàries proposades enfront de l'Administració mentres no se li haja notificat la resolució de concessió

- Correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria de vivenda, o òrgan en qui delegue esta competència, dictar la resolució de concessió de les subvencions que puguen convocar-se. La resolució serà motivada.

Les resolucions que es dicten inclouran una relació ordenada de totes les sol·licituds que, complint amb les condicions administratives i tècniques establides en estes bases reguladores per a adquirir la condició de persona beneficiària, hagen sigut estimades per no depassar-se la quantia màxima del crèdit fixat en la convocatòria, amb indicació de la puntuació atorgada a cadascuna d'elles en funció dels criteris de valoració previstos en estes bases.

La resolució contindrà la indicació de les persones beneficiàries, identificació de la vivenda objecte de l'ajuda, la quantia de l'ajuda concedida i el termini i forma de justificació i incorporarà, si és el cas, les condicions, obligacions i determinacions accessòries al fet que haja de subjectar-se la persona beneficiària de l'ajuda. Així mateix, la resolució, farà constar, si és el cas, de manera expressa la desestimació de la resta de sol·licituds, així com la no concessió per desistiment. Tot això sense perjuí de les altres especificacions establides en els articles 21 i 88 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. La resolució de concessió d'ajudes haurà d'expressar, igualment, que estes són finançades amb càrrec a fons de l'Estat

- El termini per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de tres mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut este termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud d'ajuda, en els termes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tal com disposa la citada llei, la desestimació per silenci administratiu té els sols efectes de permetre als interessats la interposició del recurs administratiu o contenciós administratiu que resulte procedent. Excepcionalment, podrà acordar-se l'ampliació d'estos terminis en els supòsits contemplats en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.

- La resolució que pose fi al procediment de concessió d'ajudes es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i, posteriorment, en el portal de www.gva.es. on s'inseriran els llistats definitius contenint les sol·licituds estimades i desestimades per a coneixement dels interessats a través del següent enllaç:

https://habitatge.gva.es/va/web/vivienda-y-calidad-en-la-edificacion/ajudes-a-la-compra-en-municipis-xicotets-2024

https://habitatge.gva.es/es/web/vivienda-y-calidad-en-la-edificacion/ajudes-a-la-compra-en-municipis-xicotets-2024

Les persones sol·licitants que hagen facilitat un número de telèfon mòbil o correu electrònic podran ser avisats de la publicació del llistat definitiu mitjançant missatge de text SMS. La publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, substituirà a la notificació individual de la resolució, conforme al que es preveu en la legislació del Procediment Administratiu Comú. La publicació es realitzarà respectant en tot cas els drets reconeguts en la llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals.

- Si es desestimaren sol·licituds per falta de consignació pressupostària i, amb posterioritat a l'emissió de la resolució, s'incrementaren els crèdits destinats a finançar estes ajudes, o s'alliberara part del crèdit disponible inicialment, per renúncia de l'adjudicatari o per no haver aportat la persona beneficiària la preceptiva justificació en termini, l'òrgan col·legiat podrà proposar la concessió d'ajuda a les sol·licituds que s'hagueren desestimat per falta de crèdit següents a aquella en orde de la seua puntuació, sempre que s'haja alliberat crèdit suficient per a atendre almenys una de les sol·licituds denegades.

Criteris de valoració

Es concediran les ajudes fins a esgotar l'import màxim de la dotació econòmica prevista per a la convocatòria. Per a determinar la prioritat dels sol·licitants, es tindran en compte tres criteris:

a) La ubicació de la vivenda en un municipi en risc de despoblació. Es podrà obtindre 3 punts per l'adquisició d'una vivenda en un municipi de xicoteta grandària considerada en risc de despoblació en el moment de presentació de la sol·licitud de l'ajuda. Tindran esta consideració els municipis beneficiaris de l'assignació de la línia específica del fons de cooperació municipal per a la lluita contra el despoblament dels municipis de la Comunitat Valenciana per a l'últim exercici pressupostari en què haja recaigut resolució de la persona titular del departament amb competències en matèria d'Administració local a què fa referència l'article 6 del Decret 182/2018, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regula la línia específica del Fons de Cooperació Municipal per a la Lluita contra el Despoblament dels Municipis de la Comunitat Valenciana, en la seua redacció atorgada pel Decret 89/2021, de 2 de juliol, del Consell, de modificació del Decret 182/2018, de 10 d'octubre, del Consell, pel qual es regula la línia específica del Fons de Cooperació Municipal per a la Lluita contra el Despoblament dels Municipis de la Comunitat Valenciana la relació de la qual s'acompanya com a annex únic.

b) La possible inclusió de la persona sol·licitant en algun dels Grups d'Especial Atenció establits en la Base Quinta de la Resolució d'11 de setembre de 2024, de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, que serà acumulativa en els casos de concurrència de dos o més circumstàncies determinants de la pertinença a cadascun dels grups citats. Es podran obtindre 0,1 punts per la pertinença a cadascun dels Grups d'Especial Atenció amb un màxim d'1 punt.

c) El nivell d'ingressos de la persona sol·licitant, que es determinarà de conformitat amb el que es disposa en la Base Sexta de la Resolució d'11 de setembre de 2024, de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda.

La baremació final s'obtindrà valorant la puntuació obtinguda en l'apartat a), prioritzant així les adquisicions de vivenda en els municipis en risc de despoblació contribuint al repte demogràfic. En segona instància es valorarà la puntuació assignada en l'apartat b), i en tercer lloc, es valorarà el nivell d'ingressos de la persona adquirent. De tal manera, s'ordenaran les sol·licituds per nivell d'ingressos de menor a major dins de cadascuna de les categories dels apartats a) i b).

De concórrer diverses sol·licituds que hagueren obtingut igualtat de puntuació en l'apartat c), a l'efecte del desempat, prevaldrà la sol·licitud presentada en data anterior. No obstant això, en cas que la sol·licitud estiga incompleta, la data determinant serà la de la presentació de la documentació que esmene esta omissió. En cas de persistir l'empat, este es dirimirà per sorteig.

Òrgans de tramitació
SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA - ALACANT AV. AGUILERA, 1 03007 Alacant/Alacant(Alacant/Alacant) Tel.: 012 • SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA - CASTELLÓ AV. DE LA MAR, 16 12003 Castelló de la Plana(Castelló/Castelló) Tel.: 012 Fax.: 964333765 • SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA - VALÈNCIA ...
Saber més

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 17-09-2024 fins a 04-10-2024

El termini de presentació de la sol·licitud de l’ajuda s’iniciarà a partir de l’endemà de la publicació d’esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, i romandrà obert amb caràcter continuat i permanent fins al 4 d'octubre de 2024. (DOGV Núm. 9937 / 16.09.2024)

Documentació

La sol·licitud de subvenció degudament firmada per la persona sol·licitant de l'ajuda s'acompanyarà de la següent documentació:

a) Còpia del compromís d'adquisició, del contracte públic o privat de compravenda de la vivenda, o de l'escriptura pública, subscrits dins del període a què fa referència la Base Segona, apartat 1, en el qual s'identificarà a les persones compradores així com el percentatge de participació en l'adquisició que tingueren; la vivenda que s'adquirix, fent-se constar per separat els preus de venda i superfícies útils i construïdes de la vivenda, garatge, trasters i annexos, si és el cas, així com dades registrals i referència cadastral individualitzada de la vivenda.

b) Declaració responsable de la persona adquirent assumint els següents compromisos (inclosa en el formulari de sol·licitud):

1r Que la vivenda objecte de la transmissió està subjecta a les limitacions establides en el Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla Estatal per a l'accés a la Vivenda de 2022-2025, i, per consegüent i sense perjuí de les excepcions previstes en les bases de la convocatòria, ha de destinar-se a domicili habitual i permanent de la persona o persones beneficiàries de l'ajuda durant el termini de cinc anys a comptar des de la data de la seua adquisició.

2n Que s'obliguen a ocupar la vivenda en el termini màxim de tres mesos des del seu lliurament per la part venedora, llevat que medie justa causa.

3r Que no podran transmetre intervius ni cedir l'ús per cap títol de les vivendes per a les quals hagueren obtingut l'ajuda durant el termini de cinc anys a comptar des de la data de la resolució de concessió de l'ajuda.

c) Únicament en el cas de ser nova persona perceptora d'ajudes de la Generalitat o canvi de número de compte bancària, haurà de presentar l'Imprés de domiciliació bancària degudament emplenat i firmat, designant el compte en la qual es farà l'ingrés de les ajudes.

L'alta o modificació del compte bancari podrà ser tramitat de manera telemàtica a través de la seu electrònica de la Generalitat, tràmit PROPER, (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648), de conformitat amb el que es disposa en l'Orde 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, i en este cas, s'acompanyara el corresponent justificant acreditatiu de la realització del citat tràmit.

d) Declaració responsable de la persona adquirent referida als següents extrems (inclosa en el formulari de sol·licitud):

- No ostentar el ple domini o usdefruit d'alguna vivenda a Espanya per qualsevol títol legal. Els qui sent titulars d'una vivenda no disposen de la mateixa per algun dels motius expressats en la Base quarta, apartat 3, hauran d'acreditar-ho documentalment.

- Compliment de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i article 41 de la Llei 14/2017, de 10 de novembre, de la Generalitat, de memòria democràtica i per a la convivència de la Comunitat Valenciana. Així com no haver sigut subjecte d'una revocació d'alguna de les ajudes contemplades en este o l'anterior pla estatal de vivenda per incompliment o causa imputable al sol·licitant.

e) Autorització firmada pels qui sol·liciten l'ajuda per a permetre a l'administració de la Generalitat per a reclamar tota la informació necessària respecte dels altres adquirents no sol·licitants de les ajudes per a acreditar el compliment dels requisits exigits en les bases de la convocatòria per a ser beneficiari de l'ajuda en el marc de col·laboració que s'establisca amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Direcció General de Cadastre, entitats gestores de la Seguretat Social i altres administracions públiques competents, en els termes assenyalats anteriorment.

L'autorització es concedirà, així mateix per a procedir al tractament de les dades de caràcter personal en la mesura que resulte necessària per a la gestió de les subvencions, sense que la informació de caràcter tributari o econòmica rebuda puga ser cedida a tercers. Tot això de conformitat amb el que es preveu en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i Garantia dels Drets Digitals, i les seues normes de desenrotllament.

Les declaracions responsables i autoritzacions estan incloses en el propi formulari de sol·licitud on hauran de marcar-se

 

2. En el cas que la persona peticionària de la subvenció es trobara inclosa en algun dels grups d'especial atenció, s'assenyalarà esta circumstància en el formulari de la sol·licitud, que serà comprovada d'ofici per l'Administració, prèvia la seua autorització o no oposició, a través de les plataformes d'interoperabilitat amb altres administracions públiques en els supòsits que s'indiquen en la sol·licitud. En els altres casos en què l'Administració no tinga accés per via telemàtica a la informació necessària o no s'autoritze l'Administració a la seua obtenció en els termes assenyalats amb anterioritat, correspon a la persona sol·licitant justificar la seua inclusió en algun dels grups d'especial atenció mitjançant la presentació de la següent documentació:

a) Sol·licitud presentada per persona que en els últims cinc anys previs a la convocatòria hagen patit una execució hipotecària de la seua vivenda habitual, que hagen donat la seua vivenda habitual en paga de deute amb origen en un crèdit hipotecari o hagen sigut desnonades: documentació bancària o judicial que així ho acredite.

b) Sol·licitud presentada per persona que tinguen la condició de família monoparental amb fills, segons el que s'establix en el Decret 19/2018, de 9 de març, del Consell, pel qual es regula el reconeixement de la condició de família monoparental en la Comunitat Valenciana i els ingressos de la qual no superen anualment 1’5 IPREM: documentació acreditativa expedida per l'administració competent

c) Sol·licitud presentada per persones que tinguen la condició de família nombrosa que depenguen d'ella: Títol de Família Nombrosa o documentació acreditativa d'estes circumstàncies expedida per l'administració competent.

d) Sol·licitud presentada per dona víctima de violència de gènere acreditada.

e) Sol·licitud presentada per víctimes del terrorisme, descendents de les víctimes mortes en actes terroristes, així com les persones amenaçades: documentació que acredite fefaentment esta circumstància.

f) Sol·licitud presentada per persona amb diversitat funcional, sensorial o cognitiva, amb un grau declarat de discapacitat igual o superior al 33 per 100: certificat expedit per òrgan competent acreditatiu d'esta circumstància.

g) Població jove extutelada procedents del sistema públic de protecció de la infància i l'adolescència, sempre dins dels cinc anys següents a la majoria d'edat: orde de cessament de mesures emesa per la conselleria competent.

h) Persones joves ex convictes, dins dels cinc anys anteriors a la data de sol·licitud de l'ajuda: documentació acreditativa de la finalització del compliment de la pena.

i) Sol·licituds presentades per persones afectades per situacions catastròfiques declarades en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, en els últims cinc anys previs a la convocatòria.

j) Dones en situació de necessitat o risc d'exclusió i persones sense llar: Informe emés pels Servicis Socials municipals de l'ajuntament on residisquen acreditatiu d'estes circumstàncies.

k) Famílies que tinguen en la seua unitat familiar un xiquet o xiquet en situació d'acolliment familiar

 

En el cas que la persona sol·licitant manifeste oposició expressa al fet que l'administració de la Generalitat recapte a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a este efecte, a la consulta de dades amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària o en el cas de persones no obligades a presentar declaració d'IRPF, o en el cas que la AEAT no subministre informació d'ingressos requerida per qualsevol causa, haurà d'acompanyar-se, a més, la documentació a què fa referència la Base sexta, apartat 1. b) o c) de la Resolució d'11 de setembre de 2024, de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda d'aprovació de bases reguladores per a la concessió de les ajudes per a compra de vivenda per a persones joves en municipis de grandària xicoteta incloses en el Pla estatal per a l'accés a la vivenda 2022-2025 i convocatòria corresponent a l'exercici 2024.

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

Preferentment, si es disposa de certificat digital, la sol·licitud podrà ser presentada per la persona interessada de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, a través del procediment habilitat a este efecte i denominat “Ajudes per a adquisició de vivenda en municipi de xicoteta...

Saber més
Presencial

Si no es disposa de certificat digital, la persona interessada haurà d'emplenar electrònicament el formulari de sol·licitud de l'ajuda disponible en la pàgina web assenyalada en l'apartat anterior i s'imprimirà el justificant. Este justificant constituirà l'imprés de sol·licitud i haurà de presentar-se, degudament firmat i acompanyat de la documentació exigida en les bases i en la present convocatòria, en algun dels registres contemplats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i, preferiblement, en el de les seus dels servicis territorials de Vivenda.

SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA ALACANT: Av. Aguilera, 1- entreplanta 03007, Alacant

SERVICI TERRITORIAL De VIVENDA CASTELLÓ: Av. de la Mar, 16 12003, Castelló

SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA VALÈNCIA: C/ Gregori Gea, 27 46009, València

El mer emplenament electrònic del formulari de sol·licitud únicament determinarà que la informació introduïda quede emmagatzemada en les corresponents bases de dades, però si no es presenta el justificant degudament subscrit per la peticionària de l'ajuda acompanyat de la documentació requerida en algun dels registres d'entrada assenyalats, i en el termini de sol·licitud establit en la present convocatòria, no es considerarà presentada la sol·licitud d'ajuda.

En la sol·licitud d'ajudes s'inclourà expressament l'autorització de la persona sol·licitant a la Generalitat Valenciana, a través de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, o no oposició per a reclamar tota la informació necessària, en particular la de caràcter tributari, en els termes previstos en la Llei 58/2003, de 17 de desembre, General Tributària, o econòmic que fora legalment pertinent per a acreditar el compliment dels requisits exigits en la convocatòria. No podrà cedir-se a tercers la informació de caràcter tributari o econòmic rebuda.

La sol·licitud de les ajudes implicarà l'autorització de les persones interessades perquè l'Administració de la Generalitat puga procedir al tractament de les dades de caràcter personal en la mesura que resulte necessària per a la gestió de les ajudes, tot això de conformitat amb el que es preveu en la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals i normes de desenrotllament.

En el cas que hi haja diverses persones adquirents, la persona sol·licitant haurà de firmar declaració responsable en la qual manifeste que:

a) Ha informat les persones de les quals aporta dades o documentació en la sol·licitud de:

– La comunicació d'estes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat.

– Del dret d'oposició que li assistix al fet que l'Administració tracte les seues dades.

b) Ha recaptat dels membres de la unitat de convivència les autoritzacions corresponents i estan a la disposició de l'Administració per a la seua aportació en qualsevol moment en el qual se li requerisquen

On dirigir-se

Esmena

Termini
Des de 20-01-2025 fins a 03-02-2025

Si s'ha requerit l'esmena de la sol·licitud o la documentació que l'acompanya, el termini per a realitzar este tràmit és de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la notificació del requeriment.

Descripció

El tràmit té per objecte l'esmena de les deficiències de les sol·licituds presentades respecte de vivendes situades en municipis afectats per la DANA.

Observacions

El dia 20 de gener de 2025 s'obri termini d'esmena per a les sol·licituds amb motiu d'objecció relatives a vivendes situades en municipis afectats per la DANA, després de l'alçament de la suspensió de terminis efectuada per la Resolució de 23 de desembre de 2024 de la Secretaria d'Estat de Funció Pública, per la qual es publica l'Acord del Consell de Ministres de 23 de desembre de 2024, de finalització de la suspensió de térmens i interrupció de terminis establida en l'Acord del Consell de Ministres de 5 de novembre de 2024 pel qual es declara «Zona afectada greument per una emergència de Protecció Civil» el territori damnificat a conseqüència de la Depressió Aïllada en Nivells Alts (DANA) que ha afectat àmplies zones de la península i Balears entre el 28 d'octubre i el 4 de novembre de 2024.

 

Per a la realització d'este tràmit s'ha de tindre un expedient ja iniciat d'ajuda a l'adquisició de vivenda de la direcció general competent en matèria de vivenda en la convocatòria corresponent a l'exercici 2024.

Forma de presentació
Telemàtica

Preferentment, si es disposa de certificat digital, la sol·licitud podrà ser presentada per la persona interessada de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, a través d'este mateix procediment.

    Presencial

    a) En el registre electrònic de l'Administració o Organisme al qual es dirigisquen, així com en els restants registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es referix l'article 2.1. de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

    b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

    c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

    d) En les oficines d'assistència en matèria de registres.

    e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

    I, preferentment, en:

    On dirigir-se

    Resolució

    Termini màxim

    El termini per a resoldre i notificar la resolució del procediment serà de tres mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la corresponent convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut este termini sense que haja recaigut resolució, s'entendrà desestimada la sol·licitud d'ajuda, en els termes previstos en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tal com disposa la citada llei, la desestimació per silenci administratiu té els sols efectes de permetre als interessats la interposició del recurs administratiu o contenciós administratiu que resulte procedent. Excepcionalment, podrà acordar-se l'ampliació d'estos terminis en els supòsits contemplats en la legislació reguladora del procediment administratiu comú.

     

    Quantia i cobrament

    La quantia de l'ajuda a l'adquisició de vivenda serà de fins a 10.800 euros per vivenda, amb el límit del 20% del cost d'adquisició de la vivenda, sense incloure annexos ni gastos i tributs inherents a l'adquisició.

     

    En el supòsit d'adquisició de la propietat d'una vivenda per més d'una persona, l'import de la subvenció que poguera rebre una persona beneficiària, que adquirix una part d'esta, es determinarà aplicant a l'import de l'ajuda que correspondria a l'adquisició del 100 per 100 de la vivenda, el percentatge de quota adquirida. En cas de no constar en el contracte privat de compravenda o en l'escriptura pública el percentatge de participació, es considerarà que s'adquirix per parts iguals.

     

    A l'efecte del càlcul de la subvenció es tindrà en compte el preu de la vivenda que figure expressament en l'escriptura de compravenda i que haurà de coincidir amb el contracte presentat juntament amb la sol·licitud de les ajudes. En cas de discrepància en el preu de la vivenda s'atendrà el preu que conste en l'escriptura de compravenda, si fora este menor.

    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició
    Obligacions

    Sense perjuí de les obligacions previstes amb caràcter general en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, en virtut de la seua condició de persones beneficiàries de les ajudes regulades en la present orde, queden subjectes a les següents obligacions:

     

    a) Complir la finalitat de l'ajuda i realitzar l'activitat subvencionada, en els termes i condicions establits en la resolució de concessió. A este efecte, la vivenda adquirida haurà de ser ocupada en el termini màxim de tres mesos des del seu lliurament per la persona o entitat venedora, la qual cosa haurà d'acreditar-se mitjançant la presentació per l'o les persones beneficiàries de l'ajuda davant la Vicepresidència i Conselleria de servicis Socials, Igualtat i Vivenda del certificat o volant únic d'empadronament en la vivenda adquirida, per al que es concedix un termini màxim de 15 dies des del lliurament, i haurà de constituir la residència habitual i permanent de la persona beneficiària per un termini mínim de 5 anys des de la data de la seua adquisició, en els termes i sense perjuí de les excepcions establides en la Base Quarta, apartat 1.e).

     

    La documentació justificativa de l'ocupació de la vivenda per l'o les persones beneficiàries podrà presentar-se, preferentment, a través del tràmit telemàtic establit a este efecte en la pàgina web de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, www.gva.es, o en qualsevol de les formes establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

     

    b) Destinar l'import íntegre de la subvenció al pagament de l'adquisició de la vivenda.

     

    c) Justificar, dins del termini i en la forma corresponent, davant l'òrgan concedent de la subvenció, el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió de l'ajuda, així com l'efectiva aplicació dels fons a la finalitat per a la qual van ser aprovats.

     

    d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que duga a terme l'òrgan concedent, per si o per terceres persones designades a este efecte, així com a qualssevol altres activitats de verificació i control financer que puguen realitzar els òrgans competents, aportant quanta informació els siga requerida en l'exercici d'estes actuacions.

     

    e) Acreditar, abans de dictar-se la proposta de resolució de concessió, que es troben al corrent en el compliment de les obligacions tributàries, en matèria de reintegrament de subvencions i enfront de la Seguretat Social.

     

    f) Comunicar immediatament a l'òrgan competent que haja reconegut les ajudes, qualsevol modificació de les condicions o requisits que puguen motivar o hagueren motivat tal reconeixement, de conformitat amb les bases segona i quarta, determinen o no la pèrdua sobrevinguda del dret a esta. Esta obligació haurà d'observar-se fins i tot durant la tramitació de l'ajuda. Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió. La no comunicació d'estes modificacions serà causa suficient per a l'inici d'un expedient de reintegrament de les quantitats que pogueren haver-se cobrat indegudament, si és el cas.

     

    La comunicació haurà de realitzar-se en el termini de 15 dies des que tinga lloc el fet causant, preferentment mitjançant formulari telemàtic disponible a este efecte en la seu electrònica de la Generalitat, portal gva.es, en la pàgina web de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, o en qualsevol de les formes establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

    Així mateix, en virtut del que s'establix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la part beneficiària queda obligada a:

     

    a) Facilitar qualsevol document o informació que la direcció general competent en matèria de vivenda considere necessari per al control del compliment dels fins previstos.

     

    b) Sotmetre's a les actuacions de control financer previstes en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015 i en els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, així com les que puguen dur a terme la Generalitat i altres òrgans de control en relació amb les ajudes i subvencions concedides.

     

    c) Comunicar a l'òrgan competent per a la concessió de les subvencions, l'obtenció de qualssevol altres ajudes per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, en el termini màxim de deu dies a comptar des del següent al de notificació de la concessió d'estes; així com qualsevol alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda.

     

    d) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts durant quatre anys a comptar des del moment en què va véncer el termini per a presentar la justificació de l'ajuda.

    Òrgans resolució
    Correspon a la persona titular de la direcció general de Vivenda dictar la resolució de concessió de les ajudes que puguen convocar-se, en exercici de la competència delegada que li correspon en virtut del que es disposa en la Resolució de 15 de maig de 2024, de la vicepresidenta segona del...
    Saber més
    Sancions

    La Generalitat podrà comprovar, pels mitjans que estime més adequats, el compliment de les obligacions inherents a l'atorgament de les ajudes. L'incompliment de les obligacions imposades en les presents bases, així com el falsejament, la inexactitud o l'omissió de les dades que van servir de fonament a la seua concessió, o de les establides en els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, donarà lloc a la pèrdua total o parcial dels beneficis obtinguts, sense perjuí d'altres responsabilitats, procedint-se si és el cas a la revocació de les ajudes i al reintegrament de les quantitats indegudament percebudes.

     

    Addicionalment, l'òrgan concedent podrà designar, si és el cas, els òrgans, comissions o persones expertes que estime necessaris per a realitzar les oportunes actuacions de seguiment i comprovació de l'aplicació de l'ajuda.

    Justificació

    Termini
    Des de 16-01-2025 fins a 15-04-2025

    Tres mesos a comptar des de l'endemà de la data de publicació/notificació de la resolució de concessió de l'ajuda.

    Descripció

    El tràmit té per objecte la presentació telemàtica de la sol·licitud d'abonament i la justificació del compliment de la concessió de l'ajuda per part de la persona beneficiària.

    Observacions

    1. Les persones beneficiàries de les ajudes hauran de justificar davant la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda el compliment de la finalitat de la concessió de la subvenció i de l'aplicació dels fons a l'abonament del preu d'adquisició de la vivenda mitjançant la presentació de la documentació establida en la present base. A este efecte, les persones beneficiàries disposaran d'un termini de tres mesos, a comptar des de l'endemà de la data de publicació/notificació de la resolució de concessió de l'ajuda, per a presentar la sol·licitud d'abonament de l'ajuda concedida. Este termini podrà ser ampliat, prèvia sol·licitud de la persona beneficiària, quan medie justa causa a ella no imputable, d'acord amb el que s'establix en la legislació del procediment administratiu comú.

    2. La sol·licitud d'abonament haurà d'anar acompanyada de l'escriptura pública, en la qual figuren els següents extrems:

    a) Que la vivenda objecte de la transmissió està subjecta a les limitacions establides en el Reial decret 42/2022, de 18 de gener, pel qual es regula el Bo Lloguer Jove i el Pla Estatal per a l'accés a la Vivenda de 2022-2025, per haver resultat la persona (dades del beneficiari) amb DNI/NIE (identificació del beneficiari) beneficiari d'una ajuda per import de (import de l'ajuda concedida), segons consta en la Resolució de concessió de l'ajuda.

    b) La vivenda ha de destinar-se a domicili habitual i permanent de la persona beneficiària de l'ajuda durant el termini de cinc anys a comptar des de la data de la seua adquisició, sense perjuí de les excepcions previstes en les bases.

    c) Que els qui adquirixen s'obliguen a ocupar la vivenda en el termini màxim de tres mesos des del seu lliurament per la part venedora, llevat que medie justa causa.

    d) Que no podrà transmetre's inter vivos, ni cedir l'ús per cap títol de les vivendes per a les quals hagueren obtingut l'ajuda durant el termini de cinc anys a comptar des de la data de l'escriptura de compravenda, sense perjuí de les excepcions contemplades en les bases, amb autorització prèvia de l'administració.

    Les limitacions a què es referix este article es faran constar expressament en les escriptures de compravenda, a l'efecte de la seua inscripció en el Registre de la Propietat, on s'especificarà expressament la prohibició de disposar per mitjà de nota marginal.

    3. Quan la vivenda que s'adquirisca es trobe en construcció, sense haver finalitzat l'obra en el moment de la concessió de l'ajuda, es podrà justificar, així mateix, mitjançant la presentació del contracte privat de compravenda, sempre que figuren els extrems assenyalats en l'apartat anterior, per a la seua posterior elevació a escriptura pública.

    En este cas serà necessari que en el contracte privat o escriptura pública de compravenda figure l'ajuda concedida com a part del pagament en la modalitat de lliuraments a compte per a l'adquisició de la vivenda i el corresponent aval o assegurança sobre els lliuraments a compte exigits per la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació, llevat que l'adquisició fora prèvia a la convocatòria d'ajuda i posterior a l'1 de gener de 2023 i en este cas no serà preceptius que figure l'ajuda concedida en el referit contracte privat o escriptura pública de compravenda. A este efecte, la persona beneficiària i la persona o entitat venedora de la vivenda podran acordar que l'abonament de l'ajuda siga realitzat per la Generalitat directament a esta última com a part d'este pagament, fent menció expressa de tal circumstància en la sol·licitud d'abonament.

    En tot cas, amb caràcter previ al pagament de la subvenció, la persona beneficiària haurà de trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i enfront de la seguretat social.

    Recurs de reposició

    Termini
    Des de 16-01-2025 fins a 17-02-2025

    1 mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació o notificació.

    Descripció

    El tràmit té per objecte la presentació telemàtica de Recurs potestatiu de reposició contra la resolució de concessió d'ajudes de la convocatòria d'ajudes al lloguer 2024. El recurs podrà presentar-se en qualsevol de les formes establides en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment...

    Saber més
    Observacions

    De conformitat amb el que s'establix en la resolució de concessió, contra esta resolució, que posa fi a la via administrativa, podrà interposar-se un recurs de reposició davant el director general de Vivenda, que serà el competent per a la resolució d'este, en virtut de la delegació de...

    Saber més
    Forma de presentació
    Telemàtica

    OPCIÓ PRESENTACIÓ TELEMÀTICA

      Presencial

      On dirigir-se

       

      Av. AGUILERA, 1

      03007 - Alacant/Alacant

      SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA - ALACANT

       

      Av. DE LA MAR, 16

      12003 - Castelló/Castelló

      SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA - CASTELLÓ

       

      C/ GREGORIO GEA, 27

      46009 - València/València

      SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA - VALÈNCIA

       

      On dirigir-se

      Renúncia

      Descripció

      El tràmit té per objecte la presentació d'escrit de renúncia per les persones beneficiàries de l'ajuda.

      Observacions

      Haurà de presentar-se o aportar-se al tràmit, en cas de tramitació telemàtica, el formulari de renúncia, emplenant la instància general que pot descarregar en “FORMULARIS”.

      Les persones beneficiàries podran presentar escrit de renúncia a l'ajuda concedida tal com s'establix en l'art. 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

      La renúncia a la percepció de l'ajuda concedida es realitzarà mitjançant formulari emplenat telemàticament, i presentat preferentment a través del procediment electrònic establit a este efecte en la pàgina web de la conselleria competent en matèria de vivenda, www.gva.es, on es podrà obtindre el formulari de renúncia per a emplenar, o, degudament firmat en qualsevol de les formes previstes en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

      Documentació

      Haurà de presentar-se o aportar-se al tràmit, en cas de tramitació telemàtica, el formulari d'instància general.

      Forma de presentació
      Presencial

      On dirigir-se

      Av. AGUILERA, 1

      03007 - Alacant/Alacant

      SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA - ALACANT

       

      Av. DE LA MAR, 16

      12003 - Castelló/Castelló

      SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA - CASTELLÓ

       

      C/ GREGORIO GEA, 27

      46009 - València/València

      SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA - VALÈNCIA

      On dirigir-se

      Preguntes freqüents

      Dubtes sobre la tramitació
      On consultar dubtes sobre el tràmit:

      Temes relacionats

      MATÈRIES

      • Ciutadania
        • Ajudes, beques i subvencions
          • Habitatge i urbanisme
        • Habitatge i urbanisme
          • Habitatge jove
          • Compra i venda