Sol·licitud de subvencions a entitats sense fi de lucre per a programes de formació a persones professionals que interactuen en el desenvolupament de la seua professió amb persones menors d'edat, per a l'exercici 2024

Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3053231
|
Codi GVA: 95026
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 09-05-2024

Fins 10-06-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Renúncia
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

La concessió en règim de concurrència competitiva de subvencions per a l'exercici 2024, per a programes de formació a persones professionals que interactuen en el desenvolupament de la seua professió amb persones menors d'edat.

En 2024, únicament se subvencionaran els programes de formació el contingut de la qual es corresponga íntegrament amb alguna de les següents temàtiques:

a) Entorns segurs per a la infància i l'adolescència, abordant totes les qüestions següents: bon tracte; prevenció, detecció precoç i actuació davant tota forma de violència; identificació de factors de risc i vulnerabilitats i impacte dels rols i estereotips de gènere.

b) La seguretat i ús segur i responsable d'Internet en la infància i l'adolescència. Ús intensiu i generació de trastorns conductuals.

c) Prevenció de la victimització secundària.

d) Prevenció, detecció i atenció de l'abús sexual infantil.

e) Prevenció, detecció i atenció de l'explotació sexual i tràfic de persones menors d'edat.

f) Diversitat sexual i familiar, i detecció i prevenció de les diferents formes de LGTBIfobia.

g) Participació infantil i adolescent.

h) Intervenció especialitzada amb persones menors d'edat inimputables

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 09-05-2024 fins a 10-06-2024
EsmenaTemini tancat
Des de 02-07-2024 fins a 15-07-2024
JustificacióTermini obert
Recurs de reposicióTermini obert
Observacions

1. L'expedient s'instruirà per la direcció territorial competent territorialment en l'àmbit del programa. Si l'àmbit del programa abastara més d'una província, l'instruirà la direcció territorial de la província en la qual este preveja un major nombre d'actuacions. Per a això, en l'apartat “LLOC D'ACTIVITAT/ PRESENTACIÓ DE LA SOL·LICITUD” de la sol·licitud, és necessari fer constar la direcció del lloc de realització del programa, i si hi haguera varis, un que corresponga a la província on es preveja un major nombre d'actuacions.

 

2. Amb caràcter general, només se subvencionaran les despeses que estiguen previstos i siguen adequats per al desenvolupament del programa, atenent a fi de la subvenció. Les despeses necessàries per a la realització de l'activitat que no puguen identificar-se com directament atribuïbles a ella, podran imputar-se com a costos indirectes d'acord amb els principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura en què tals costos corresponguen al període en què efectivament es realitza l'activitat.

 

3. Amb caràcter específic, se subvencionaran les despeses que siguen necessaris per al desenvolupament i manteniment del programa, com ara activitats i costos laborals i de prestació de serveis, així com les despeses de desplaçament del personal derivats de la itinerància que exigisca el desenvolupament del programa, des de la seu de l'entitat a qualsevol punt de la Comunitat Valenciana

 

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Entitats privades sense fi de lucre que reunisquen els requisits generals per a l'accés a les ajudes i, si és el cas, els que s'especifiquen per al programa per al qual se sol·licite la subvenció.

Requisits

Les entitats sol·licitants hauran d'estar legalment constituïdes i complir els següents requisits:

a) Estar inscrites en el Registre general de titulars d'activitats, de serveis i centres de serveis socials de la Comunitat Valenciana, abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds. Aquest requisit es considerarà també complit si dins del mateix termini, s'haguera hagut de practicar d'ofici la seua inscripció per presentació de declaració responsable o resultarà estimada la seua sol·licitud d'inscripció per silenci administratiu.

b) Complir els requisits establits en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, no incorrent en les prohibicions que, per a obtindre la condició de beneficiari de subvencions, es recullen en els seus apartats 2 i 3.

c) Tindre alguna fi estatutària o fundacional que guarde relació amb el programa respecte al qual sol·licite subvenció, o desprendre's tal relació de la seua actuació general.

d) Disposar, en cas d'estar obligades a això per la legislació vigent, d'un pla d'igualtat de dones i homes.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

1º. Presentació de la sol·licitud degudament formalitzada i subscrita electrònicament per la persona que ostente la representació legal de l'entitat.

Es presentarà una sol·licitud individualitzada per a cada programa per al qual se sol·licite subvenció, no podent-se presentar més d'una sol·licitud per a un mateix programa.

2º. Obertura de l'expedient per la Direcció Territorial de Servicis Socials i Igualtat.

3º. Verificació de la sol·licitud i, si és el cas, esmena dels documents no presentats.

Quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits o no s'acompanye la documentació preceptiva, es requerirà a l'entitat sol·licitant perquè esmene la falta o aportació els documents en el termini de 10 dies, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida de la seua petició prèvia resolució dictada a este efecte, de conformitat amb el que es preveu en la legislació sobre el procediment administratiu comú.

Els requeriments d'esmena de les sol·licituds, les resolucions de tindre a les entitats sol·licitants per desistides i els restants actes integrants del procediment, a excepció de la resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions, es publicaran en el portal web de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, en la secció dedicada a la subvenció, a la qual pot accedir-se mitjançant el següent enllaç:

http://inclusio.gva.es/es/web/menor/programes-infancia

Estes publicacions assortiran els efectes de notificació, de manera que els actes administratius es consideren notificats des del moment en què es publiquen en el portal web. Per tant, les entitats sol·licitants no rebran directament cap notificació electrònica ni per correu.

4º. Estudi de l'expedient per la Comissió Instructora, que emetrà informe de compliment de requisits.

5º. Avaluació de les sol·licituds per la Comissió de Valoració.

6º. Proposta de resolució.

7º. Resolució de la concessió o denegació de la subvenció per la directora general de Família, Infància i Adolescència i Repte Demogràfic, per delegació.

Únicament seran subvencionades les sol·licituds que aconseguisquen els 50 punts, dels quals almenys 20 hauran de correspondre als criteris específics per al tipus de programa al qual s'opta.

8º. Publicació de la resolució.

La resolució de concessió es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Esta publicació també tindrà efecte de notificació.

 

Criteris de valoració

A) Criteris comuns (màxim 45 punts) Els criteris comuns de concessió de les subvencions són els següents, establits en els articles 10 i 11 de l'ORDE 2/2021, d'11 de març, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives:

 

1. Experiència laboral, en els últims deu anys, del personal contractat per al programa, en l'àmbit de la infància i l'adolescència així com en el desenvolupament de qualsevol de les activitats objecte del programa:

a) Per experiència superior a cinc anys de mitjana de les persones professionals: 15 punts.

b) Per experiència entre 2 i cinc anys de mitjana de les persones professionals: 10 punts.

c) Per experiència inferior a 2 anys de mitjana de les persones professionals: 5 punts.

2. Experiència, en els últims deu anys, de l'entitat sol·licitant, segons la seua trajectòria en la realització de qualsevol dels programes contemplats en l'Orde 2/2021:

a) Per experiència superior a cinc anys: 15 punts.

b) Per experiència entre 2 i cinc anys: 10 punts.

c)Per experiència inferior a 2 anys: 5 punts.

3. Utilització d'un llenguatge inclusiu, fins a un màxim de 5 punts. Si el projecte, la programació i el material didàctic, seguix les recomanacions de la Instrucció 2/2022 de la Direcció General d'Infància i Adolescència sobre actualització i ús de la Guia de llenguatge inclusiu en l'àmbit de la infància i l'adolescència, o disposició que la substituïsca, segons la següent escala:

a) Si s'empra la terminologia recomanada, amb alguna excepció, 2 punts.

b) Si s'empra plenament la terminologia recomanada, 5 punts.

La citada instrucció pot consultar-se en esta adreça electrònica:

https://inclusio.gva.es/es/web/menor/directrices-instrucciones-acuerdos-y-circulares

4. Clàusules socials, que es valorarà fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb els següents criteris:

a) Pel visat per part del centre directiu de l'administració de la Generalitat amb competència en matèria de dona, del Pla d'Igualtat de Dones i Homes, fins a 5 punts: 2 punts si s'ha sol·licitat el visat i 5 punts si s'ha obtingut.

b) Per tindre incorporades temporal o indefinidament persones treballadores amb dificultats, fins a 5 punts segons l'escala que s'especifica en la taula. Es consideraran com a tals als qui es troben en alguna d'estes situacions:

 

1a Joves que estiguen en situació de risc declarada o sota la tutela de l'Entitat Pública, o que ho hagen estat durant la seua minoria d'edat.

2a Víctimes de violència de gènere. Esta circumstància es tindrà en compte per a les unitats de convivència en les quals existisca alguna víctima de violència de gènere acreditada, i no sols en els casos de la titular del contracte.

3a Víctimes del terrorisme.

4a Persones amb diversitat funcional amb un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100. Esta circumstància es tindrà en compte no sols per als titulars del contracte, sinó per a qualsevol membre de la unitat de convivència.

5a Unitats de convivència en què totes les persones es troben en situació de desocupació i hagen esgotat les prestacions corresponents.

6a Integrants de família monoparental o en situació de monoparentalitat.

7a Persones en situació de necessitat o en risc d'exclusió, especialment quan tinguen fills o filles menors d'edat exclusivament al seu càrrec.

 

Punts

Més del 3% 5

Més del 2% i fins al 3% 3

De l'1% fins al 2% 2

 

B) Criteris específics (màxim 55 punts). Els criteris específics de concessió de les subvencions són els següents, establits en l'article 15 de l'Orde 2/2021, d'11 de març, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives:

 

1. Intensitat de la formació: Fins a 15 punts, a raó de:

a) 1 punt per cada activitat amb duració igual o superior a 25 hores.

b) 0,5 punts, per cada activitat amb duració igual o superior a 20 hores.

c) 0,25 punts Per cada activitat amb duració igual o superior a 15 hores.

 

2. Qualitat de la programació didàctica d'una sessió tipus. Fins a 15 punts segons els següents criteris:

a) Si s'especifiquen els objectius generals i específics: 3 punts.

b) Si s'identifiquen les característiques i necessitats del perfil de persones destinatàries de l'acció i s'especifiquen els aspectes de la programació que s'han tingut en compte per a adaptar-la a estes, 4 punts

c) Si es descriu amb concreció la metodologia a aplicar, 4 punts.

d) Si es detallen amb precisió les activitats i estes guarden relació amb els continguts a impartir, 4 punts.

 

3. Qualitat del material didàctic a la disposició de les persones participants. Fins a 7 punts, segons els següents criteris:

a) Si conté una bibliografia actualitzada, considerant com a tal la que inclou alguna referència a publicacions dels últims cinc anys, 3 punts.

b) Si es disposa d'una versió en valencià i una altra en castellà, 2 punts.

c) Si el contingut ve reforçat amb imatges i/o gràfics facilitadors, 2 punts.

 

4. Utilització de les tecnologies de la informació i de la comunicació o d'altres mitjans innovadors. Si es preveu, s'atorgaran 6 punts.

 

5. Instruments d'avaluació: Fins a 6 punts:

a) 3 punts si el programa inclou un instrument perquè l'alumnat avalue la formació rebuda.

b) 3 punts si el programa inclou un instrument per a avaluar l'aprofitament de la formació per part de l'alumnat.

6. Coordinació del curs, fins a 6 punts:

a) Per l'existència d'una persona responsable del conjunt de les accions formatives del programa, 2 punts.

b) Per l'experiència en formació de la persona que exercix la coordinació, fins a 4 punts, a raó de 0,5 per cadascuna de les accions formatives que haja coordinat d'intensitat, en hores, igual o superior a la programada.

 

Òrgans de tramitació
Instrucció de la sol·licitud: Direccions territorials de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda. Valoració i Concessió: Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte demogràfic. Fase de justificació: Direccions territorials de la Vicepresidència...
Saber més

Sol·licitud

Termini
Des de 09-05-2024 fins a 10-06-2024

El termini de presentació de sol·licituds és d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV Num. 9844 / 08.05.2024)

Documentació

Les sol·licituds de subvenció es presentaran degudament formalitzades i subscrites electrònicament per la persona que ostente la representació legal de l'entitat sol·licitant.

S'haurà de presentar una sol·licitud individualitzada i diferent per a cada programa del qual se sol·licite subvenció, acompanyada cadascuna d'elles de tota la documentació preceptiva. En conseqüència, si alguna entitat pretén obtindre subvencions per a més d'un programa, haurà de presentar una sol·licitud diferent per cadascun, acompanyada tota ella de la documentació necessària. Si una mateixa sol·licitud inclou la petició de subvenció per a diversos programes, es considerarà que no reuneix els requisits exigits i es requerirà la seua esmena.

En cas que es presentara més d'una sol·licitud per a un mateix programa, es considerarà que l'última vàlidament presentada substitueix a les anteriors i serà la que es tramite.

 

1. La sol·licitud es presentarà en el model normalitzat que estarà disponible en el punt d'accés electrònic de la convocatòria. El formulari de sol·licitud inclou la declaració responsable de no estar incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que haurà d'emplenar-se i signar-se electrònicament.

Al costat de la sol·licitud, l'entitat interessada haurà de presentar la següent documentació:

a) Formulari Annex I. Certificat de l'acord de sol·licitud de la subvenció. Certificat de l'acord de l'òrgan competent de l'entitat, signat electrònicament per la persona que exercisca la seua secretaria, pel qual s'autoritza la persona representant legal a sol·licitar la subvenció. Si la persona representant legal té atribucions suficients per a sol·licitar la subvenció sense l'autorització d'un òrgan de govern, no serà necessari adjuntar este certificat, però haurà de presentar-se original electrònic o còpia electrònica autèntica de la documentació acreditativa de tal facultat.

b) Formulari Annex II. Declaració responsable del compliment de requisits per a accedir a la subvenció, emplenada i signada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat.

c) Formulari Annex III. Memòria d'actuació de l'entitat en l'àmbit de la infància i l'adolescència, en la qual es descriga l'experiència de l'entitat en la realització de qualsevol dels programes contemplats en l'Ordre 2/2017 en els deu anys anteriors a la data de publicació de la convocatòria.

A este document s'acompanyarà, quan siga procedent, la documentació acreditativa de l'experiència reflectida en la memòria d'actuació de l'entitat en l'àmbit de la infància i l'adolescència. Quan la documentació obre en poder de la Generalitat, no serà necessari adjuntar-la, sempre que en la memòria d'actuació s'haja identificat el procediment en què pot consultar-se.

d) Memòria del programa proposat per al qual se sol·licita subvenció, amb descripció precisa de la seua finalitat, del seu pressupost i de les accions previstes. En el pressupost s'especificarà el cost estimat de cadascuna de les accions que contemple el programa. A més, la memòria enumerarà totes les accions formatives projectades, especificant la seua duració en hores, el col·lectiu professional al qual es dirigeix, les temàtiques abordades distribuïdes per sessions i el pressupost estimat de cadascuna. Inclourà, a més, quan siga procedent, la programació didàctica d'una sessió tipus, el material didàctic a la disposició de les persones participants i els instruments d'avaluació. La programació de la sessió tipus, el material didàctic i els instruments d'avaluació no són obligatoris, però si no es presenten, no s'obtindrà cap punt en els criteris de selecció referits a això

e) Formulari Annex V, “Informació addicional a la sol·licitud. Subvencions per a programes de formació a persones professionals que interactuen en el desenvolupament de la seua professió amb xiquets, xiquetes i adolescents”, degudament emplenat i signat electrònicament per la persona representant legal de l'entitat.

f) Formulari Annex VII. Declaració responsable sobre els criteris de concessió de la subvenció, signada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat, mitjançant la qual es declara l'experiència de les persones professionals adscrites al programa, les clàusules socials i la trajectòria en l'execució del programa.

g) En relació amb el Pla d'Igualtat, visat del centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona o còpia de la sol·licitud del visat del centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competència en matèria de dona, si és el cas. L'omissió d'estos documents, que no són preceptius, no impedirà la tramitació de la sol·licitud ni seran requerits, per tant, per a esmenar-la, però determinarà que no s'obtinga puntuació en el criteri corresponent

 

2. Si no s'autoritza o s'oposa, segons el cas, a la seua comprovació:

- Certificat d'estar al corrent amb el compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda estatal.

- Certificat d'estar al corrent amb el compliment de les obligacions amb la hisenda de la Generalitat.

- Certificat d'estar al corrent amb el compliment de les obligacions amb la Seguretat Social.

 

3. Si la subvenció es pretén cobrar en un compte que ja està donada d'alta per a relacionar-se econòmicament amb la Generalitat, haurà de fer-se constar l'IBAN en la sol·licitud. En cas contrari, haurà de tramitar-se l'ànima mitjançant el tràmit automatitzat previst en l'article 5 de l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat. A aquest tràmit es pot accedir, mitjançant següent enllaç:

 

https:www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648

 

 

 

 

Forma de presentació
Telemàtica

En compliment de l'obligació prevista en l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, les sol·licituds es presentaran exclusivament per mitjans electrònics. Per a això, s'accedirà a la seu electrònica de la Generalitat, bé a través de la URL...

Saber més

    Esmena

    Termini
    Des de 02-07-2024 fins a 15-07-2024

    D'acord amb l'Orde 2/2021, d'11 de març, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i polítiques Inclusives, per les quals s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions dirigides a programes de promoció dels drets de la infància i l'adolescència i de prevenció, protecció i inserció de persones menors d'edat en situació de risc o amb mesures jurídiques de protecció., quan la sol·licitud no reunisca els requisits exigits, o no s'acompanye la documentació que d'acord amb esta Orde i si escau amb la respectiva convocatòria, resulte exigible, es notificarà a l'entitat i se li requerirà perquè de conformitat amb l'articule 68,1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini de 10 dies esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que si així ho fera, se li tindrà per desistida la seua petició, prèvia resolució de la persona titular de la Conselleria competent en matèria d'infància i adolescència.

     

    Este termini serà de 10 dies hàbils a partir dels requeriments d'esmena el la web https://inclusio.gva.es/va/web/menor/programes-familia-infancia

     

    Descripció

    Esmena de les sol·licituds presentades a l'empara de la Resolució de 30 d'abril de 2024, de la Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, per la qual es convoquen subvencions en matèria de promoció dels drets de la infància i l'adolescència i de prevenció, protecció i...

    Saber més
    Documentació

    • Certificat acreditatiu de l'acord adoptat per l'òrgan competent de l'entitat, en el qual s'autoritze el representant legal la sol·licitud d'ajuda per a algun dels programes que es convoquen. Per a este certificat, que ha d'anar firmat electrònicament per qui exercisca les funcions de secretaria, s'utilitzarà com a model normalitzat el formulari «Certificat de l'acord». Si la persona representant legal té atribucions suficients per a sol·licitar la subvenció sense l'autorització d'un òrgan de govern, no serà necessari adjuntar este certificat, però haurà de presentar-se la documentació acreditativa de tal facultat.

    • Declaració responsable del compliment de requisits per a accedir a la subvenció, que ha d'anar firmada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat. Per a això, s'utilitzarà com a model normalitzat el formulari «Declaració de compliment de requisits».

    • Memòria d'actuació de l'entitat en l'àmbit de la infància i l'adolescència, en la qual es descriga l'experiència de l'entitat en la realització de qualsevol dels programes contemplats en l'Orde 2/2021 en els deu anys anteriors a la data de publicació de la convocatòria.

    Per a això, s'utilitzarà com a model normalitzat el formulari «Memòria d'actuació». A este document s'acompanyarà original electrònic o còpia electrònica autèntica de la documentació acreditativa de l'experiència de l'entitat. Les actuacions que no s'acrediten d'eixe mode no es tindran en compte en la puntuació de l'experiència de l'entitat, llevat que esta es trobe ja en poder de la Generalitat i en la memòria d'actuació s'identifique el procediment en què pot consultar-se.

    • Memòria del programa proposat, que inclourà necessàriament la descripció precisa de la seua finalitat, del seu pressupost i de les accions previstes. En el pressupost s'especificarà el cost estimat de cadascuna de les accions que contemple el programa. A més, la memòria inclourà, si escau, els continguts que figuren a continuació per a cada categoria de programes. Estos continguts no són preceptius, però seran tinguts en compte per a valorar els criteris de concessió que figuren en l'article 12 de l'Orde 2/2021.

    • Formulari sobre el programa «Informació addicional», degudament emplenat, segons el model normalitzat que corresponga a la categoria del programa per al qual se sol·licita la subvenció.

    • Declaració responsable sobre els criteris de concessió de la subvenció, firmada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat. S'utilitzarà com a model el formulari normalitzat denominat «Declaració responsable dels criteris de concessió».

    Esta declaració inclou la relació de les persones professionals adscrites al programa o programes per a l'o els que se sol·licita la subvenció, amb indicació del nom i cognoms, titulació, formació i

    experiència i l'acreditació de les clàusules socials en els termes previstos en l'article 19.3 de l'Orde 2/2021.

    • En relació amb el Pla d'Igualtat, visat del centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competències en matèria de dona o còpia de la sol·licitud del visat del centre directiu de l'Administració de la Generalitat amb competència en matèria de dona, si és el cas. L'omissió d'estos documents, que no són preceptius, no impedirà la tramitació de la sol·licitud ni seran requerits, per tant, per a esmenar-la, però determinarà que no s'obtinga puntuació en el criteri corresponent

    • Quan no s'autoritze la consulta telemàtica per a la seua comprovació, s'adjuntaran, a més, els certificats d'estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries tant amb la hisenda estatal i com amb la hisenda de la Generalitat. També haurà de presentar-se certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social en cas d'oposició expressa a la seua verificació mitjançant consulta telemàtica.

     

    Resolució

    Termini màxim

    El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les sol·licituds de subvencions serà de tres mesos comptats a partir de la data en què s'hagueren publicat la convocatòria en el DOGV. Si, transcorregut aquest termini, no hagueren rebut notificació, les entitats sol·licitants podran entendre...

    Saber més
    Quantia i cobrament

    QUANTIA:

    La quantia de la subvenció es calcularà del següent mode:

    1. Se sumarà el conjunt dels punts obtinguts per les entitats que aconseguisquen la puntuació mínima.

    2. Es dividirà l'import del crèdit pressupostari destinat a estes ajudes per eixe total de punts. El resultat d'esta divisió proporcionarà el valor del punt.

    3. Es multiplicarà el valor del punt per la puntuació obtinguda per cada sol·licitud.

    4. Si a alguna sol·licitud li corresponguera, seguint este procés, una quantitat superior a la sol·licitada, se li atorgarà la quantitat sol·licitada i l'excedent es repartirà entre les restants, de manera proporcional a la puntuació obtinguda.

     

    PROCEDIMENT DE PAGAMENT

    Una vegada atorgada la subvenció, s'anticiparà el 100% de l'import concedit.

    No obstant això, amb caràcter previ al pagament de la subvenció el beneficiari haurà de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries i enfront de la seguretat social i aportar declaració responsable de no ser deutora per resolució de procediment de reintegrament de subvencions

     

    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
    Obligacions

    Totes les entitats subvencionades hauran de complir les obligacions generals establides en l'Ordre 2/2021, d'11 de març, de la Vicepresidència i

    Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives:

     

    1. De col·laboració amb la Generalitat:

    a) Cooperar amb la Generalitat, en l'àmbit de l'actuació subvencionada, amb la finalitat d'afavorir la seua coordinació i integració en el conjunt de les actuacions dirigides a la infància i l'adolescència. Aquesta cooperació en cap cas implicarà contraprestació per part de l'entitat beneficiària de la subvenció.

    b) Donar adequada publicitat al caràcter públic de finançament de les actuacions subvencionades, fent constar explícitament, quan es faça difusió d'estes, que està subvencionada per la conselleria competent en matèria d'infància i adolescència, adequant-se als criteris d'imatge institucional de la Generalitat, i informant d'aquesta circumstància a les persones destinatàries del programa, així com al públic en general. De la mateixa manera, s'utilitzarà aquesta expressió en els documents i oficis que s'utilitzen en el desenvolupament del programa subvencionat.

     

    2. De transparència:

    Estaran subjectes a les obligacions de transparència les entitats beneficiàries que es troben en alguna de les següents situacions:

    a) Si perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros

    b) Si perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.

    c) Si les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40% del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros.

    Les obligacions de transparència són les de publicitat activa recollides en el capítol II del Títol I de la Llei 19/2013.

    En particular, hauran de publicar, en els termes previstos en els principis generals de l'article 5 de la Llei 19/2013, la informació institucional i organitzativa de l'articule 6 i l'econòmica i pressupostària de l'article 8 d'aquesta norma. Esta publicació es realitzarà a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de Gva Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/es/tep. Esta informació s'haurà de publicar a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant almenys quatre anys naturals.

    Estes obligacions comporten l'obligació accessòria de subministrar a l'òrgan concedent, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment de les obligacions imposades per la Llei 1/2022, la qual cosa pot determinar, en cas d'incompliment, les conseqüències previstes en l'article 5 d'aquesta norma.

    Els nous conjunts de dades que es generen amb motiu de les activitats objecte d'esta subvenció s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.

     

    3. De justificació del desenvolupament de l'activitat:

    a) Justificar el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat de les subvencions concedides, en el termini màxim establit. La justificació ha de ser pel total del cost del programa, d'acord amb el pressupost presentat

    b) Formalitzar adequadament els documents de seguiment tècnic i financer contemplats en l'Ordre 2/2021, en la convocatòria o en les normes que siguen aplicable

    c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació respecte a l'actuació subvencionada, facilitant la inspecció, el control i el seguiment per la conselleria amb competència en matèria d'infància i adolescència, amb la finalitat de conéixer qualsevol aspecte de l'activitat objecte de la subvenció.

    d) Presentar, abans del 31 de gener de 2024, una memòria de desenvolupament de les actuacions subvencionades davant la direcció territorial competent en matèria d'infància i adolescència de cada província en la qual s'execute el programa, en la qual es descriguen les actuacions realitzades en el seu àmbit territorial de competència. No obstant això, si el programa es desenvolupa en una única província, esta obligació s'entendrà complida amb la presentació de la memòria d'actuació que forma part de la documentació justificativa

     

    4. Financeres:

    a) Atendre els pagaments de les obligacions que es contrauen.

    b) Reintegrar els fons percebuts, en els supòsits i condicions determinats en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en l'article 172 de la Llei 1/2015.

    c) Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats, en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable a l'entitat beneficiària.

    d) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant que puguen ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

    e) Sotmetre's a les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb la subvenció concedida.

    f) Comunicar fefaentment a l'òrgan que concedeix la subvenció, altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos que financen les activitats subvencionades. Esta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

    g) No transferir l'import ni usar la subvenció concedida en activitats que tinguen lloc en altres comunitats autònomes, llevat que les característiques del programa, o la resolució de concessió el prevegen expressament.

     

    5. De protecció de dades personals.

    Quan l'entitat sol·licitant de la subvenció aporte dades de caràcter personal de terceres persones, tindrà l'obligació d'informar-los dels següents aspectes:

    -La comunicació d'estes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

    -La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres qüestions, la seua veracitat. Si esta consulta requereix autorització per part de les terceres persones les dades de les quals es consulten, segons el que s'estableix en la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal, les entitats hauran d'haver obtingut esta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

    -La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió i limitació del tractament o oposició que li assisteixen en relació amb el tractament de les seues dades personals en compliment del que es preveu en el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'estes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE. Està informació s'especifica en el resolc 15é de la convocatòria.

     

    6. D'execució del programa.

    L'execució del programa de formació haurà d'adequar-se a la memòria presentada. Així:

    • Si s'inclou la programació didàctica d'una sessió tipus, haurà de programar les restants sessions amb el mateix detall i especificacions que esta conté.

    • Si s'inclou material didàctic destinat a les persones participants, haurà de posar-se a la seua disposició.

    • Si s'inclouen instruments d'avaluació, estos hauran d'aplicar-se efectivament i computar els seus resultats, donant compte d'ells en la memòria justificativa

     

    Justificació

    Termini
    Termini obert

    La justificació de la subvenció s'efectuarà abans del 31 d'octubre 2024, si bé, els gastos que s'hagen produït amb posterioritat al 30 de setembre de 2024 podran justificar-se fins al 31 de gener de 2025

     

    -------------------------------------------------------

     

    El termini queda suspés per a aquelles persones interessades residents en els municipis afectats per la DANA a què fa referència l'annex del Reial decret llei 6/2024, de 5 de novembre, així com aquelles que acrediten que el compliment del termini resulta impossible o onerós per causa de la situació d'emergència. Tot això en aplicació de l'apartat 19é de l'acord del Consell de Ministres de 5 de novembre de 2024, pel qual es declara 'zona afectada greument per una emergència de protecció civil' el territori damnificat a conseqüència de la DANA.

    Descripció

    Aportació de documentació justificativa de les subvencions a entitats sense fi de lucre per a formació a persones professionals que interactuen en el desenrotllament de la seua professió amb persones menors d'edat per a l'exercici 2024

     

     

    Observacions

    S'anticiparà el 100 per cent de l'import concedit amb caràcter previ a la justificació.

     

    L'import a justificar haurà de ser la totalitat del gasto realitzat. La justificació es correspondrà sempre amb el contingut de l'actuació subvencionada, no sent admissibles gastos d'actuacions que no estiguen específicament contemplats en la seua descripció.

     

    Documentació

    La documentació justificativa que ha de presentar-se és:

    1. Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió, de la subvenció, amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

    2. El formulari “RELACIÓ DE GASTOS DEL COMPTE JUSTIFICATIU SIMPLIFICAT.”, emplenat i firmat electrònicament per la persona representant legal de l'entitat. Este formulari conté:

    a) Una relació classificada dels gastos, amb identificació del creditor i del document, el seu import, data d'emissió i data de pagament. Els gastos necessaris per a la realització de les activitats que no puguen identificar-se com directament atribuïbles a elles, podran imputar-se com a costos indirectes d'acord amb els principis i normes de comptabilitat generalment admeses i, en tot cas, en la mesura en què tals costos corresponguen al període en què efectivament es realitza l'activitat. Estos costos indirectes es faran constar en l'apartat B.3 del formulari, indicant el criteri que s'ha seguit per a la seua imputació

    b) Un detall d'altres ingressos o subvencions que hagen finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seua procedència, que es faran constar en l'apartat B.4 del formulari. Si tals ingressos foren altres subvencions, haurà de fer-se constar, tal com preveu l'article 32.4 de l'orde de bases, les factures o documents probatoris que han sigut presentats per a justificar-les, i acreditar este extrem mitjançant la declaració responsable que figura en el formulari esmentat.

    3. Si és el cas, carta de pagament de reintegrament en el supòsit de romanents no aplicats, així com dels interessos derivats dels mateix

     

     

    Forma de presentació

    Recurs de reposició

    Termini
    Termini obert

    Un mes a partir de l'endemà de la notificació de la resolució mitjançant la seua publicació en el DOGV. -------------------------------------------------------- El termini queda suspés per a aquelles persones interessades residents en els municipis afectats per la DANA a què fa referència...

    Saber més
    Descripció

    Les persones interessades poden interposar recurs de reposició contra la resolució que posa fi al procediment de concessió de les subvencions, que resoldrà el mateix òrgan que la va dictar.

    Observacions

    Este recurs és potestatiu, per la qual cosa no és necessari interposar-lo prèviament a impugnar la resolució davant la jurisdicció contenciosa administrativa. No obstant això, en cas que s'interpose recurs de reposició, no podrà recórrer-se la resolució davant la jurisdicció contenciosa...

    Saber més
    Documentació

    Document d'interposició del recurs, que ha d'expressar:

    a) El nom i cognoms del recurrent, així com la identificació personal d'este.

    b) L'acte que es recorre i la raó de la seua impugnació.

    c) Lloc, data, firma electrònica del recurrent, identificació del mitjà i, si és el cas, del lloc que s'assenyale a l'efecte de notificacions.

    d) Òrgan, centre o unitat administrativa al qual es dirigix i el seu corresponent codi d'identificació, que en este cas és la Direcció General de Família, Infància i Adolescència i Repte demogràfic (DIR3 A10021145)

    Forma de presentació

    Renúncia

    Termini

    Les persones interessades podran renunciar a la subvenció concedida en qualsevol moment posterior a la notificació de la resolució de concessió.

    Descripció

    Renunciar al dret a percebre la resolució concedida

    Observacions

    Si la renúncia es produïx una vegada abonada la subvenció, comportarà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció.

     

     

    Forma de presentació

    Preguntes freqüents

    Dubtes sobre la tramitació
    On consultar dubtes sobre el tràmit:

    Temes relacionats

    MATÈRIES

    • Ciutadania
      • Ajudes, beques i subvencions
        • Col·lectius i servicis socials
      • Col·lectius i servicis socials
        • Família i menors
    • Empreses
      • Ajudes i subvencions

    TEMA

    • Associacionisme i participació
      • Pau i drets humans
      • Voluntariat
    • Sanitat i salut
      • Formació en matèria sanitària
      • Professionals de la sanitat
    • Serveis socials
      • Cohesió social
    • Societat, ciutadania i famílies
      • Diversitat sexual
      • Dones
      • Igualtat
      • Xiquets i famílies
      • Joves
      • Investigació, estudis i anàlisis
    • Administració pública
      • Formació
    • Ocupació pública
      • Servicis socials

    PERFILS

    • Ciutadania
      • Dones
      • Xiquets i famílies
      • Joves
    • Empresa
      • Fundacions
      • Centres
      • Entitats del tercer sector

    SECTOR

    • Educació, cultura i oci
      • Instal·lacions juvenils
      • Centres d’ensenyament i formació

    TEMÀTICA

    • Finançament i gestió econòmica
      • Ajudes i subvencions

    CICLE VITAL

    • Planificar un negoci
    • Encetar un negoci
    • Créixer i consolidar
    • Canvis i tancament

    TIPUS

    • Ajudes, beques i subvencions