Ajudes per al control de vegetació natural mitjançant aprofitament ramader extensiu en zones estratègiques lligades a la prevenció d'incendis forestals en la Comunitat Valenciana per a l'exercici 2025

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 2896142
|
Codi GVA: 22846
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 10-04-2025

Fins 29-04-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'objectiu de l'actuació és aconseguir el control adequat de la vegetació mitjançant l'aprofitament ramader extensiu de bestiar oví, caprí, equí i/o boví en zones estratègiques lligades a la prevenció d'incendis forestals, reduint els riscos d'incendi i complint una funció ecològica important en la muntanya mediterrània.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 10-04-2025 fins a 29-04-2025
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 10-04-2025 00:00:00h
Recurs de reposicióTermini obert
Observacions

ZONES ESTRATÈGIQUES LLIGADES A LA PREVENCIÓ D'INCENDIS FORESTALS

Les zones estratègiques lligades a la prevenció d'incendis forestals estaran contemplades en la planificació aprovada de prevenció d'incendis forestals (Plans de demarcació, Plans de parcs naturals, Plans locals de prevenció d'incendis forestals), o bé en qualsevol instrument tècnic de gestió forestal aprovat.

Seran subvencionables les activitats de pasturatge de bestiar oví, caprí, equí i/o boví en extensiu en les següents zones estratègiques de gestió:

a)  Àrees tallafocs existents i futures de la Comunitat Valenciana, contemplades en plans o projectes aprovats per l'administració competent, que requerisquen un manteniment mitjançant desbrossaments.

b) Àrees i punts estratègics de gestió.

c) Zones humides catalogades: en estes zones no serà necessari que les àrees tallafocs, i àrees i punts estratègics estiguen executades, sinó que el manteniment de la vegetació es realitze en les zones previstes en els diferents plans de prevenció d'incendis.

d) Montes gestionats per la Generalitat Valenciana.

CÀRREGA RAMADERA

En les zones objecte d'actuació es realitzarà el control de la vegetació, mantenint un mínim i, si és el cas, un màxim de càrrega ramadera per als diferents tipus de bestiar:

- Càrrega mínima per a totes les zones:

TIPUS DE GUANYAT / CÀRREGA MÍNIMA

Boví / 1 cap d'animal/ha

Equí / 1 cap d'animal/ha

Caprí / 3 cap d'animal/ha

Oví / 5 cap d'animal/ha

La comissió de valoració definida en la base desena de l'orde de bases podrà modificar de forma motivada estes càrregues ramaderes mínimes en el cas que la meteorologia de l'any, les característiques edàfiques i la càrrega ramadera efectiva així ho requerisquen.

- Càrrega màxima: només serà aplicable en zones incloses en l'àmbit territorial dels parcs naturals. Serà l'establida en l'Orde 1/2015, de 23 de març, conjunta de la Conselleria de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua, i de la Conselleria d'Infraestructures, Territori i Medi Ambient, d'ordenació de l'aprofitament ramader extensiu tradicional als parcs naturals de la Comunitat Valenciana. Esta càrrega màxima als parcs naturals podrà ser superior sempre que hi haja un informe favorable de l'òrgan competent.

La càrrega de bestiar per al control de vegetació natural mitjançant l'aprofitament ramader extensiu, haurà de ser compatible amb els aprofitaments forestals de pastures o autorització de pastures per a la zona on se sol·liciten, és a dir, les càrregues contemplades en la present orde no poden modificar les contemplades en l'autorització de pastures on es realitze el pasturatge o, si és el cas, amb el que indique l'informe de l'òrgan competent en espais naturals protegits.

La superfície mínima de control de la vegetació mitjançant aprofitament ramader extensiu per expedient serà igual o superior a 5 ha.

Les superfícies de pasturatge dins d'espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana hauran de comptar amb l'informe favorable de l'òrgan competent.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Podran ser beneficiaris les persones titulars d'explotacions ramaderes d'oví, caprí, equí i/o boví que controlen la vegetació natural mitjançant l'aprofitament ramader extensiu, en zones estratègiques lligades a la prevenció d'incendis forestals.

Podran ser persones físiques o jurídiques, així com comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, puga dur a terme els projectes, activitats o comportaments o es trobe en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

 

Requisits

Els requisits que han de complir les persones beneficiàries són:

- Hauran de disposar d'inscripció en vigor en el Registre d'Explotacions Ramaderes (REGA) per a exercir l'activitat ramadera en explotacions d'oví, caprí, equí i/o boví en extensiu en el territori de la Comunitat Valenciana amb el cens actualitzat a data de la sol·licitud de la subvenció amb la finalitat de garantir que es pot aconseguir la finalitat de l'ajuda.

- Hauran de disposar de l'autorització d'aprofitament forestal de pastures, d'acord amb els següents punts:

  • En les muntanyes gestionades per la Generalitat Valenciana es disposarà de l'adjudicació de l'aprofitament de pastures en vigor durant el període de pasturatge.
  • En el cas de les zones estratègiques lligades a la prevenció d'incendis forestals de tipus a, b i c (segons el que s'establix en l'Orde 9/2022), quan les actuacions silvícoles de prevenció d'incendis estiguen previstes en un instrument tècnic de gestió forestal (ja que, tal com s'establix en l'article 3.2.b) del Decret 205/2020, d'11 de desembre, del Consell, de regulació dels aprofitaments forestals en muntanyes privades i l'alienació d'aprofitaments forestals en muntanyes gestionades per la Generalitat, estes actuacions tindran la consideració d'aprofitament forestal:

a- Aprofitament forestal de pastures mitjançant declaració responsable o, si és el cas, resolució expressa d'autorització d'aprofitament forestal de pastures concedida i en vigor (conforme amb l'article 21 del Decret 205/2020). O bé realitzar la sol·licitud d'autorització d'aprofitament forestal de pastures condicionat a disposar de l'autorització en el moment d'iniciar l'activitat subvencionada.

b- Dret d'ús de pastures sobre els terrenys per als quals se sol·licita l'ajuda i durant el període per al qual se sol·licita.

  • En el cas de les zones estratègiques lligades a la prevenció d'incendis forestals de tipus a, b i c (segons el que s'establix en l'Orde 9/2022), quan les actuacions silvícoles de prevenció d'incendis no estiguen previstes en un instrument tècnic de gestió forestal, els treballs de prevenció d'incendis no tenen la consideració d'aprofitaments forestals (conforme a la disposició addicional primera del Decret 205/2020) i per tant no procedirà autorització d'aprofitaments de pastures, encara que si procedirà disposar del dret d'ús de pastures sobre els terrenys per als quals se sol·licita l'ajuda i durant el període per al qual se sol·licita.

- Haurà de tindre un mínim de bestiar segons les càrregues ramaderes arreplegades en la base quarta de l'annex de l'orde de bases.

- No estar incurs en cap de les prohibicions per a ser beneficiari previstes en l'article 13 i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, així com en l'article 171 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions. D'igual manera, la persona beneficiària d'esta ajuda queda compromesa a mantindre's al corrent d'estes obligacions durant tot el període de temps inherent al reconeixement o exercici del dret al cobrament de la subvenció

- Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries, incloses les de la Hisenda de la Comunitat Valenciana, i enfront de la Seguretat Social.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. La concessió de les subvencions es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència competitiva a què es referix l'article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, d'acord amb els criteris de valoració que s'indiquen en la base dècima de l'annex I de l'orde de bases. No obstant això, no es fixarà un orde de prelació entre les sol·licituds presentades que reunisquen els requisits establits per al cas que el crèdit consignat en la convocatòria fora suficient, atés el nombre de sol·licituds una vegada finalitzat el termini de presentació.

2. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment és el Servici Territorial de la conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori competent en prevenció d'incendis forestals de la província a la qual pertany el municipi on es localitze la zona estratègica de gestió, que, d'ofici, acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.

3. En el supòsit que la sol·licitud incloga municipis de dos províncies diferents, l'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà el Servici Territorial de la conselleria Medi Ambient, Infraestructures i Territori competent en prevenció d'incendis forestals de la província en l'àmbit de la qual se situe la major part de la zona estratègica de gestió objecte de l'aprofitament.

4. Finalitzada la fase d'instrucció, s'emetrà per a cada expedient un certificat en el qual s'especifique si, amb la informació que figura en l'expedient, la sol·licitud complix els requisits establits per a accedir a l'ajuda i el tipus i quantia que li corresponga, d'acord amb la base sèptima de l'annex I de l'orde de bases.

Criteris de valoració

1. Per a l'atorgament de les subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a establir l'orde de prelació entre les sol·licituds admeses a tràmit, es tindran en compte els següents criteris de valoració, segons la baremació següent:

a) Sol·licituds amb superfícies de pastura incloses en zones ZAU: 25 punts.

b) Sol·licituds amb superfícies de pastura no incloses en zones ZAU: 20 punts.

c) Sol·licituds amb superfícies de pastura incloses en espais naturals protegits recollits en l'article 3.1 de la Llei 11/1994, de 27 de desembre, d'espais naturals protegits de la Comunitat Valenciana; i/o espais protegits de la Xarxa Natura 2000 recollits en l'article 3.3 d'esta llei: 15 punts.

El resultat final serà la suma de la puntuació obtinguda en els tres apartats anteriors.

2. Una vegada valorats respecte al punt anterior, es realitzarà la següent valoració per a establir l'orde de prelació entre les sol·licituds hagen obtingut els mateixos punts. Els criteris de desempat són:

a) Certificació de ramaderia ecològica pel Comité d'Agricultura Ecològica de la Comunitat Valenciana: 10 punts.

b) Inscripció de l'explotació ramadera en el Llibre Genealògic de races ramaderes autòctones de la Comunitat Valenciana. El nombre mínim d'animals reproductors de les races ramaderes autòctones en perill d'extinció s'establix en 30: 5 punts.

c) Realització de l'actuació en zones declarades d'especial protecció per a l'alimentació d'aus necròfagues (ZEPAN), Alt Maestrat, Tinença de Benifassà, Turmell i Vallivana, Penyagolosa, Serra d'Espadà, Alt Túria i Serra del Negrete, Serra de Martés-Queixal de Corts, Serres de Mariola i el carrascal de la Font Roja: 5 punts.

d) Sol·licituds en les quals una dona siga titular de l'explotació, de manera individual o mitjançant titularitat compartida, segons es definix en la Llei 35/2011, de 4 d'octubre, sobre titularitat compartida de les explotacions agràries: 5 punts.

e) Sol·licituds de titulars d'explotacions ramaderes qualificades de prioritàries en el moment de presentar la sol·licitud d'ajuda: 5 punts.

f) Sol·licituds corresponents a persones jóvens menors de 41 anys: 5 punts.

3. En el cas que diverses sol·licituds aconseguiren la mateixa puntuació, el següent criteri de desempat seran les hectàrees del projecte d'actuació, de major a menor.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 10-04-2025 fins a 29-04-2025

El termini de presentació de sol·licituds per a l'exercici 2024 serà de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 10084 de 09/04/2025).

Documentació

Al formulari de sol·licitud emplenat, s'annexarà la següent documentació:

a) Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant i, si és el cas, del seu representant legal.

b) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en el cas de no autoritzar la consulta.

c) Memòria justificativa de l'actuació a realitzar, cronograma i quantia de l'ajuda sol·licitada, segons el contingut de l'annex III de l'orde de bases, firmada per la persona sol·licitant o representant, que adoptarà

la forma de declaració responsable.

En el supòsit que s'aporte documentació cartogràfica, esta es realitzarà utilitzant la cartografia de l'Institut Cartogràfic Valencià que es troba en el següent enllace http://www.icv.gva.es/

d) Document d'autobaremació, segons els criteris de valoració reflectits en l'annex II de l'orde, firmat per la persona sol·licitant o representant, que adoptarà la forma de declaració responsable.

e) Justificació de l'autorització d'aprofitament forestal de pastures, segons els casos esmentats en el punt de Requisits

f) Còpia de la cartilla ramadera o llibre d'explotació ramadera amb el cens actualitzat a data de la sol·licitud d'ajuda, amb la classificació zootècnica compatible amb l'aprofitament en extensiu i amb la qualificació sanitària actualitzada del bestiar que s'empre per a este servici, d'acord amb els criteris establits

per l'autoritat competent en sanitat animal.

g) En el cas de persones jurídiques o agrupació de persones físiques, còpia compulsada dels estatuts de l'entitat i/o escriptura de constitució o qualsevol altre document admissible en dret que l'acredite i còpia de poders que acrediten la representació.

h) En el cas de persones jurídiques o agrupació de persones físiques, certificació de l'acta on conste l'acord de sol·licitar les ajudes i nomenament del representant de l'entitat per a efectuar la gestió.

i) Documentació acreditativa suficient per a poder valorar els punts inclosos en els criteris de baremació contemplats en l'annex II de l'orde. En el cas que no siguen inclosos, s'entendrà que no es disposa a l'efecte de la valoració.

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...

Saber més
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

On dirigir-se

Esmena

Termini
Termini obert

10 dies hàbils o el que s'indique en el requeriment d'esmena.

Descripció

En compliment del que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, si la sol·licitud d'iniciació no reunix els requisits que assenyala l'article 66 i 67, o altres exigits per la legislació específica aplicable, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius.

Així mateix, en virtut de l'article 73.2 d'esta llei, quan l'Administració considere que algun dels actes dels interessats no reunix els requisits necessaris, el posarà en coneixement del seu autor, concedint-li un termini de deu dies per a emplenar-lo.

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...

Saber més
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

On dirigir-se

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 10-04-2025 00:00:00h
Descripció

- Al·legacions i aportació documental:

Els interessats en el procediment podran adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de juí, segons el que es disposa en l'art. 76 de la Llei 39/2015.

- Tràmit d'audiència:

En compliment del que es disposa en l'article 82 de la Llei 39/2015 d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, s'obrirà un període d'audiència a fi que els interessats puguen presentar les al·legacions, documents i justificacions que estimen pertinents.

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...

Saber més
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius a què es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració general de l'Estat, a la de qualsevol administració de les comunitats autònomes, a la de qualsevol administració de les dels municipis a què es refereix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració local si, en aquest últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya en l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

On dirigir-se

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Transcorregut el termini assenyalat sense que s'haja notificat resolució expressa, podran entendre desestimades les seues pretensions per silenci administratiu en els termes previstos en la normativa reguladora del procediment administratiu comú, i l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de mesures fiscals, de gestió administrativa i financera, i d'organització de la Generalitat.

Quantia i cobrament

L'ajuda consistix en una prima per hectàrea per a les superfícies sobre les quals es determine que es realitza el manteniment de la vegetació, seguint els criteris de càrrega ramadera establits en la base quarta de l'orde i del nombre de dies en què es realitze el pasturatge en extensiu, d'acord amb el que s'establix en la base tretzena.

L'import de l'ajuda serà anual, dependrà de la superfície en la qual es realitze l'actuació i del grau de compliment de l'objectiu de l'ajuda i serà com a màxim de 120 euros/ha/any.

L'import anual màxim de l'ajuda per beneficiari serà de 8.000 euros.

El termini màxim de presentació de la sol·licitud de pagament i justificació de les ajudes per al control de vegetació natural mitjançant aprofitament ramader extensiu en zones estratègiques lligades a la prevenció d'incendis forestals en l'exercici 2024 serà com a màxim el 31 d'octubre de 2025, utilitzant el model normalitzat i adjuntant la documentació que justifique els gastos subvencionables.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Sancions

El règim sancionador en la matèria regulada en la present orde serà l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Desistiment

Termini

En qualsevol moment del procediment

Descripció

Permetre que l'interessat manifeste la seua voluntat d'abandonar la seua pretensió.

Forma de presentació
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

On dirigir-se

Recurs de reposició

Termini
Termini obert

1 mes, a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució

Descripció

Contra la resolució de concessió definitiva es podrà interposar recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seua publicació d'acord amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de...

Saber més
Forma de presentació
Presencial

a) En els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

On dirigir-se

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Ajudes, crèdits i subvencions
    • Ajudes i subvencions
      • Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca
  • Ciutadania
    • Medi ambient
      • Conservació i protecció del medi ambient
        • Prevenció d'incendis
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Medi ambient

TEMA

  • Economia i hisenda
    • Pagaments
    • Promoció econòmica
    • Tributs
    • Economia
    • Hisenda
  • Emergències. Seguretat ciutadana
    • Bombers
    • Prevenció i extinció d'incendis
  • Medi ambient
    • Canvi climàtic
    • Flora i fauna autòctona
    • Gestió ambiental
    • Sostenibilitat
    • Protecció dels animals
    • Parcs i espais naturals
  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Sanitat animal
    • Ramaderia
    • Desenvolupament rural
  • Administració pública
  • Territori i paisatge. Urbanisme
    • Paisatge
    • Muntanya
    • Boscos

PERFILS

  • Empresa
    • Cooperatives
    • Gran empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Professionals i autònoms
    • Entitats del tercer sector

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
    • Activitats forestals
    • Ramaderia

TEMÀTICA

  • Sostenibilitat
    • Medi ambient
    • Afectació al medi
  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar
  • Encetar un negoci

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions