Sol·licitud d'ajuda per a finançar els costos d'adaptació de llocs de treball i eliminació de barreres arquitectòniques per a l'any 2025 a Centres Especials d'Ocupació

LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació

Codi SIA: 2402317
|
Codi GVA: 21460
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 14-05-2025 09:00:00h

Fins 27-05-2025 23:59:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Subvencionar l'adaptació d'aquells llocs de treball ocupats per personal amb discapacitat en els Centres Especials d'Ocupació (CEO) i/o eliminar barreres arquitectòniques.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 14-05-2025 09:00:00h fins a 27-05-2025 23:59:00h
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 14-05-2025 09:00:00h
Enllaços

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Els titulars dels CEO, qualificats i inscrits com a tals en el Registre de Centres Especials d'Ús de la Comunitat Valenciana que, complint els requisits i actuacions establits, desenrotllen la seua activitat en centres de treball situats en territori de la Comunitat Valenciana.

Requisits

Requisits generals: 

1. No podran ser beneficiàries d'estes ajudes, les entitats incurses en els supòsits previstos en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. Per a subvencions d'import superior a 30.000 euros, quan les entitats sol·licitants siguen únicament subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, no podran obtindre la condició d'entitat beneficiària o col·laboradora les empreses que incomplisquen els terminis de pagament previstos en la citada llei.
Esta circumstància s'acreditarà d'acord amb el que s'establix en l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, segons es tracte d'entitats jurídiques que, d'acord amb la normativa comptable, puguen presentar compte de pèrdues i guanys abreujada o no.

3. La subvenció a projectes d'inserció laboral en CEE per a finançar els costos d'adaptació de llocs de treball s'acull al Reglament (UE) 651/2014, de la Comissió, de 17 de juny de 2014, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el Mercat Interior en aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea (DO L 187 de 26.6.2014). Per això, per a ser beneficiàries d'estes ajudes les entitats hauran de reunir els requisits establits en este Reglament, excepte els supòsits expressament exclosos per este, entre els quals figuren, les empreses en crisis o aquelles que estiguen subjectes a una orde de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que haja declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el Mercat Comú.

Este Reglament ha sigut modificat pels següents Reglaments: Reglament (UE) 2017/1084 de la Comissió de 14 de juny de 2017, (DOUE L 156 de 20.6.2017); així mateix pel Reglament (UE) 2020/972 de la Comissió, de 2 de juliol de 2020, (DOUE L 215, 07.07.2020),  pel Reglament (UE) 2021/1237 de la Comissió, de 23 de juliol de 2021, (DOUE L 270 de 29.07.2021) i pel Reglament (UE) 2023/1315 de la Comissió, de 23 de juny de 2023 (DOUE L 167 de 30.06.2023), pel qual, entre altres modificacions, es prorroga la vigència del Reglament (UE) 651/2014 fins al 31/12/2026.

Les referències al Reglament (UE) 651/2014 i a les seues modificacions aprovades en 2017, 2020, 2021 i 2023, s'entendran fetes al RGEC.

4. Les entitats beneficiàries hauran de disposar d'un pla d'igualtat, en els supòsits en què resulten obligades a això, tenint en compte, si és el cas, els terminis per a iniciar la negociació i per a tindre negociat, aprovat i presentada la sol·licitud de registre establits en l'article 4 del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, pel qual es regulen els plans d'igualtat i el seu registre i es modifica el Reial decret 713/2010, de 28 de maig, sobre registre i depòsit de convenis i acords col·lectius de treball, d'acord amb el que es disposa en l'article 45 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i hòmens.
S'entendrà compliment este requisit amb la inscripció obligatòria en registre públic de conformitat amb el que es preveu en l'article 11 del citat Reial decret 901/2020, i tot això en relació amb l'article 4 de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la igualtat entre dones i hòmens.
Es tracta del denominat Registre i Depòsit de Convenis Col·lectius, Acords Col·lectius de Treball i Plans d'Igualtat, que en l'àmbit estatal o supraautonòmic, està adscrit actualment al Ministeri de Treball i Economia Social, i en l'àmbit autonòmic, a la Direcció General de Treball, Cooperativisme i Seguretat Laboral, de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació.

Requisits específics:
 

1. El sol·licitant haurà de justificar la necessitat de les mesures d'adaptació mitjançant l'oportuna memòria aportada per l'entitat, que haurà de comptar amb informe favorable de la Inspecció de Treball, sol·licitat per LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació. L'informe haurà d'incloure necessàriament pronunciament exprés sobre el sentit favorable o desfavorable d'este, així com en el cas de resultar desfavorable, l'informe haurà d'estar degudament motivat.

2. La persona o persones treballadores amb discapacitat per les quals se sol·licita inicialment l'ajuda, per a adaptació de lloc de treball, hauran d'estar en situació d'alta en Seguretat Social i amb contracte vigent en el CEO en el moment en què es resolga la petició.

3. No resultarà subvencionable l'adaptació per treballadora o treballador, o lloc de treball pel qual s'haguera ja obtingut subvenció pel mateix concepte en els quatre anys immediatament anteriors, llevat que es tracte d'adaptacions necessàries per empitjorament de les deficiències físiques, mentals, intel·lectuals o sensorials del personal o per desgast de l'anterior adaptació derivada del seu propi ús, degudament acreditat.
 

Com es tramita

Procés de tramitació

1. La concessió d'estes subvencions es tramitarà pel procediment de concurrència competitiva d'acord amb els disposat en els articles 160 i 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

2. El procediment s'iniciarà d'ofici, mitjançant la publicació íntegra de la Resolució en la Base de dades Nacional de Subvencions i en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el procediment establit en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que les entitats beneficiàries complixen tots els requisits necessaris per a la concessió de les subvencions. 

4. Una vegada instruïts els expedients, es remetran a la comissió de valoració a la qual es fa referència en la base 11ª, punt 5, de la Resolució, que procedirà a avaluar les sol·licituds, emetent informe en el qual es concretarà el resultat d'esta avaluació. 

5. L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, formularà proposta de resolució.
 

Criteris de valoració

S'establix com a criteri objectiu d'atorgament de la subvenció, d'acord amb l'article 165 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer,  el del moment de presentació de les corresponents sol·licituds, entenent-se com a data de presentació de sol·licituds, la data i hora de sol·licitud, i en el cas que esta estiguera incompleta, s'entendrà com a data de sol·licitud la data i hora d'expedient complet després de l'esmena d'este.

Òrgans de tramitació
La instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a la direcció territorial corresponent de LABORA. Una vegada rebuda la sol·licitud, juntament amb la documentació complementària, l'òrgan instructor comprovarà si reunix els requisits, requerint, si és el cas, l'aportació de...
Saber més

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 14-05-2025 09:00:00h fins a 27-05-2025 23:59:00h

Les subvencions per a adaptació de llocs de treball es podran sol·licitar en dos terminis distints (DOGV nº10106 de 13/05/2025):

1º. Amb caràcter general, des del dia 14 fins al dia 27, els dos de mes de maig de 2025.

2º. En el cas de nou contracte, empitjorament de la discapacitat o canvi de seu del centre de treball, regirà el termini d'un mes, a comptar des de la data d'inici del nou contracte, de la data de la certificació que acredite l'empitjorament o des de la comunicació d'obertura del centre de treball a l'organisme competent, segons el cas. En tot cas, estes sol·licituds, en cas de presentar-se en l'exercici actual, no podran ser posteriors al 31 d'octubre de 2025.

En el cas que el CEO no haja iniciat les seues activitats en el moment d'obertura del termini de presentació de sol·licituds, tindrà un mes de termini per a la presentació de la sol·licitud d'ajudes, a partir de la primera contractació de personal amb discapacitat, sent el termini màxim per a la petició d'estes ajudes el dia 31 d'octubre de 2025.

Documentació

Documentació general:

Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la documentació general establida en la base 9ª de la Resolució per la qual s'establixen les bases reguladores per a la concessió de les subvencions públiques destinades al foment de l'ocupació de persones amb discapacitat en centres especials d'ocupació (CEO) i la convocatòria per a 2025 (d'ara en avant, la Resolució), firmada electrònicament, que haurà d'annexar-se per mitjans telemàtics.

Documentació específica: 

a) Memòria descriptiva de les necessitats d'adaptació del lloc que es realitzarà, identificant el personal i el tipus de discapacitat, amb indicació del seu cost. 

b) Pressupostos o factures proforma de la inversió a realitzar o projecte tècnic, si és el cas. De conformitat amb el que s'establix en l'article 31 de la Llei 38/2003, general de subvencions, quan l'import del gasto subvencionable supere les quanties establides en la normativa reguladora de contractes del sector públic per al contracte menor d'obres o subministraments, l'entitat beneficiària haurà de sol·licitar com a mínim tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del gasto, llevat que per les especials característiques dels gastos subvencionables no existisca en el mercat suficient nombre d'entitats que el subministren o presten, les quals hauran d'aportar-se al costat de la sol·licitud de subvenció. L'elecció entre les ofertes presentades, que haurà de presentar-se al costat de la sol·licitud, es realitzarà conforme a criteris d'eficiència, economia i responsabilitat social, havent de justificar-se expressament en una memòria l'elecció quan no recaiga en la proposta econòmica més avantatjosa. 

c) En el cas de canvi de centre de treball, comunicació a l'organisme competent d'obertura del centre de treball.

d) Documentació acreditativa del tipus i grau de discapacitat, o acreditació de la condició de persona amb discapacitat d'acord amb el que s'establix en la base 6ª de la Resolució.

e) En el cas d'adaptació per empitjorament de la discapacitat del personal prevista en la base 7ª de la Resolució, documentació acreditativa d'este empitjorament subscrita pels equips multiprofessionals corresponents.

f) Declaració responsable acreditativa que l'entitat beneficiària reunix els requisits establits en el RGEC i per tant, no es troba incursa en cap de les causes d'exclusió incloses en este Reglament i recollides en la base 20ª de la Resolució.

Forma de presentació
Telemàtica

Les sol·licituds es presentaran de manera telemàtica, bé a través de la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), a través del procediment habilitat a este efecte, o bé a través de la web de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 14-05-2025 09:00:00h
Descripció

Les al·legacions o aportació de documentació es realitzaran telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat.

Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar firmats electrònicament pels qui siguen competents per a això.

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de tres mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de la Resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la pretensió per silenci administratiu, de conformitat amb el que es preveu en la legislació del procediment administratiu comú.

Quantia i cobrament

Les ajudes per adaptació de llocs de treball estaran destinades a finançar les mesures d'accessibilitat universal física, sensorial, cognitiva i de comunicació i les mesures adequades en funció de les necessitats de cada situació concreta, llevat que eixes mesures suposen una càrrega excessiva per a l'entitat, així com la dotació de mitjans de protecció personal per a evitar riscos laborals a les persones treballadores amb discapacitat contractades i/o eliminació de barreres arquitectòniques o obstacles que impedisquen o dificulten el seu treball, i tenen com a finalitat cobrir els costos que no hauria hagut de suportar l'entitat beneficiària si haguera contractat personal sense discapacitat.


No resultaran subvencionables aquelles adaptacions que hauria suportat el beneficiari si haguera contractat persones treballadores sense discapacitat.


Segons l'indicat en la base 15ª de la Resolució, l'ajuda es justifica mitjançant compte justificatiu amb aportació de justificants de gasto. I es lliurarà, d'una sola vegada, segons la documentació presentada, tenint com a data límit de justificació el 31 d'octubre.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

Les entitats beneficiàries hauran de complir les obligacions generals previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i altres normes de general aplicació i, a més, les que s'establixen en la base 5ª de la Resolució.

Observacions

La resolució posarà fi a la via administrativa i, contra aquesta, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant de la persona que ocupe la Direcció del Servei Valencià d'Ocupació i Formació, en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la notificació, d'acord amb els articles 123...

Saber més
Òrgans resolució
La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la persona titular de la Direcció General d'Ocupació i Formació, per delegació de la persona titular de la Direcció General de LABORA Servici Valencià d'Ocupació i Formació, o a qui corresponga segons règim de suplències.
Sancions

D'acord amb el que s'establix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i altra legislació aplicable, les minoracions, el reintegrament de subvencions, el procediment de reintegrament, i les infraccions i sancions, es concreten en el següent:

1. Causes de minoració i reintegrament de les ajudes concedides:

a) Tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió de la subvenció, i en tot cas l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes atorgades per altres administracions o ens públics o privats, podrà donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

b) Procedirà el reintegrament de les quantitats percebudes i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de la subvenció fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, en els supòsits contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions, en relació amb el que s'establix en els articles 91 a 93 del Reglament de la Llei 38/2003, general de subvencions, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

En particular, procedirà el reintegrament o revocació total de la subvenció concedida en el supòsit d'incompliment de les obligacions, tant generals com específiques imposades a les entitats beneficiàries en la Resolució, exceptuant el que està disposat en la base 19ª, punt 1.c.4º d'esta, i concretament, l'obligació imposada en la base 5ª, punt 5, relativa a la comunicació prèvia de qualsevol canvi produït respecte a la qualificació del projecte empresarial en CEO.

c) S'aplicarà el criteri de proporcionalitat amb reintegrament o revocació parcial de l'ajuda concedida, en els  supòsits contemplats en la base 19ª, punt 1.c) de la Resolució.

2. El procediment de reintegrament i les infraccions administratives i incoació del procediment sancionador estan contemplats en la base 19ª, punt 2 i 3, respectivament, de la Resolució.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

TEMA

  • Treball
    • Foment de l'ocupació

PERFILS

  • Empresa
    • Centres
  • Ciutadania
    • Persones amb discapacitat

TEMÀTICA

  • Finançament i gestió econòmica
    • Ajudes i subvencions
  • Treball i treballadors
    • Ocupació

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions