Ajudes urgents per a finançar l'organització d'activitats culturals i socials no lucratives vinculades a les festes de Falles de 2025

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 3171727
|
Codi GVA: 103539
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 11-04-2025

Fins 28-04-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Concessió directa d'ajudes urgents per a finançar l'organització d'activitats culturals i socials no lucratives vinculades a les festes de Falles de 2025, en localitats que es van veure afectades pel temporal de vent i pluges iniciat el 29 d'octubre de 2024 en la Comunitat Valenciana.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 11-04-2025 fins a 28-04-2025
JustificacióTermini obert
Des de 27-02-2025 fins a 29-06-2025
Observacions

En el cas dels municipis on les festes de les Falles finalitzen tradicionalment -o excepcionalment enguany amb motiu de la DANA- en data diferent del 19 de març, les referències al període en què són subvencionables les activitats que s'arrepleguen en l'article 5 del decret pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió, hauran d'entendre's referides al període de 19 dies consecutius que finalitze el mateix dia en què acaben les festes de les Falles de 2025 en el municipi de què es tracte.

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Les Associacions falleres relacionades en l'Annex I del decret pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió de les ajudes.

Requisits

Per a poder ser beneficiària de l'ajuda, l'associació fallera sol·licitant haurà de constar en la relació publicada en l'annex I del decret pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió.

No podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats en els qui concórrega alguna de les circumstàncies indicades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. No obstant això, en aplicació de l'article 7 del Decret llei 11/2024, de 12 de novembre, del Consell, pel qual s'adopten mesures administratives i econòmic-pressupostàries per a facilitar la resposta de la Generalitat a conseqüència de la dana patida per la Comunitat Valenciana els dies 28 i 29 d'octubre de 2024, se'ls exceptua del compliment dels requisits de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o enfront de la seguretat social i del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, establits en els articles 13.2 i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Com es tramita

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 11-04-2025 fins a 28-04-2025

El termini de presentació de la Declaració Responsable, escrit d'acceptació i altra documentació requerida serà de 10 dies hàbils comptats des de l'endemà de la publicació del Decret pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV núm. 10055, de 26 de febrer de 2025)

Es concedix un nou termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la Resolució de 8 d'abril de 2025, de la Presidència de la Generalitat, en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, perquè les associacions falleres incloses en l'annex d'esta resolució puguen presentar la documentació (DOGV núm. 10085, de 10 d'abril de 2025)

Documentació

- Una única declaració responsable subscrita per la representació legal de la comissió fallera, en la qual s'indique el domicili exacte del casal, l'activitat o activitats objecte de subvenció amb especificació de, la denominació, descripció i finalitat, l'import del cost de l'activitat, la data i el lloc de celebració.

En la plataforma de presentació telemàtica es disposa d'una plantilla per al seu emplenament.

- Un únic escrit en el qual manifeste la seua conformitat amb la concessió de la subvenció i amb les bases reguladores, fent constar el seu nom i cognoms i el NIF de l'associació, i indicant la quantitat màxima que es destinarà a l'activitat subvencionable.

En la plataforma de presentació telemàtica es disposa d'una plantilla per al seu emplenament.

- El document acreditatiu de la personalitat jurídica de l'entitat (Estatuts).

- Dades de domiciliació bancària: en cas que l'entitat no haja sigut mai perceptora d'ajudes de la Generalitat o es dispose de nou compte bancari, deurà a més comunicar les dades bancàries a través del procediment telemàtic PROPER al qual podrà accedir des de la plataforma de tramitació.

Forma de presentació
Telemàtica

Per a la tramitació telemàtica s'haurà de disposar de firma electrònica avançada, amb el certificat reconegut de representant d'entitat admés per la seu electrònica de la Generalitat

Resolució

Termini màxim

3 mesos.

Quantia i cobrament

El pagament s'efectuarà, per mitjà de transferència, al compte bancari que determine la beneficiària. S'haurà  d'haver  realitzat, prèviament, el tràmit telemàtic denominat «Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries", en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat, o si amb posterioritat, eixes dades han experimentat qualsevol variació.

QUANTIA

La quantia màxima d'estes ajudes serà de 12.000 euros

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

- Comunicar a la Subdirecció General de Coordinació, la concessió d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol de les administracions o ens públics o privats concedits per a la mateixa finalitat. Esta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega, i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

- Sotmetre's a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions, així com a facilitar tota la informació requerida per l'òrgan gestor de la subvenció. Igualment quedaran, en tot cas, subjectes a les obligacions imposades per l'article 14 de Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- Disposar de les factures i justificants de gastos relacionats amb l'organització d'activitats s'hauran de presentar a través del tràmit de justificació abans del 30 de juny.

- En compliment de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; de l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana (DOGV 9323, 22.04.2022), i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol (DOGV 8118, de 01.09.2017), l'entitat beneficiària, sense perjuí de les altres obligacions establides en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i una altra legislació aplicable, haurà de complir les obligacions de transparència establides en les disposicions anteriors en el cas de percebre durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 50.000 euros o quan, almenys, el 40% del total dels seus ingressos anuals tinguen caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros.

La difusió d'esta informació es realitzarà preferentment a través de la pròpia pàgina web de l'entitat beneficiària.

Observacions

Es podran realitzar resolucions parcials a mesura que es vaja presentant i comprovant la documentació prevista.

La publicació en el DOGV substituïx a la notificació de la resolució de concessió.

Òrgans resolució
Normativa

Justificació

Termini
Des de 27-02-2025 fins a 29-06-2025

Abans del 30 de juny de 2025 (DOGV núm. 10055, de 26 de febrer de 2025)

Descripció

Les associacions beneficiàries hauran de presentar les factures i justificants de gastos relacionats amb l'organització d'activitats davant l'òrgan gestor de la subvenció a través del procediment telemàtic habilitat a este efecte.

S'entendran com a activitats subvencionables:
- Lloguer, muntatge i desmuntatge de carpes.
- Espectacles pirotècnics.
- Activitats infantils.
- Espectacles musicals.
- Adquisició de xocolate i bunyols.
- Adquisició adorns florals.
- Adquisició ingredients per a elaboració de paelles.
- Adquisició de begudes per a refrigeris.
- Adquisició de postres típiques valencianes.
- Bandes de música.

Del total import de la subvenció només podran justificar-se com a gastos de restauració el 30% de l'import concedit, quedant excloses en tot cas les begudes alcohòliques.

Documentació

- Factures i justificants dels gastos relacionats en la declaració responsable presentada.

Forma de presentació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Cultura
    • Cultura
      • Beques, ajudes i subvencions
  • Empreses
    • Ajudes i subvencions
      • Cultura i esport
    • Cultura i esport
      • Ajudes i subvencions

TEMA

  • Associacionisme i participació
  • Turisme i oci
    • Festes d'interés turístic

PERFILS

  • Empresa

SECTOR

  • Educació, cultura i oci

CICLE VITAL

  • Créixer i consolidar

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions