Ajudes destinades a la mobilitat i adaptació de vehicles de persones amb discapacitat i entitats d'este sector que hagen patit la pèrdua del seu vehicle adaptat per la DANA

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3169338
|
Codi GVA: 103397
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 28-02-2025

Fins 30-04-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Ajudes per a adaptar vehicles i eliminar barreres per a persones amb discapacitat i vehicles de transport col·lectiu del Tercer Sector.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 28-02-2025 fins a 30-04-2025
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
JustificacióTermini obert
Fins 01-12-2025 23:59:00h
Recurs de reposicióTermini obert
Observacions

Pot realitzar aquest tràmit presencialment amb l'ajuda de personal funcionari habilitat.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Persones físiques i entitats del Tercer Sector de la discapacitat que hagen perdut o necessiten reemplaçar un vehicle adaptat a causa de la DANA.

Requisits
  • Per a persones físiques:
  1. El conductor o un membre de la família ha de tindre una discapacitat.
  2. Haver perdut el vehicle degut a la DANA i donat de baixa en el Registre General de Vehicles.
  3. Haver adquirit o estar en procés d'adquirir un nou vehicle que necessite adaptacions entre el 30 d'octubre de 2024 i el 30 de setembre de 2025.

La baixa temporal del vehicle pot ser substituïda per una declaració responsable comunicada a la DGT i, si és necessari, al Consorci de Compensació d'Assegurances i autoritats de la Comunitat Valenciana.

  • Per a entitats del Tercer Sector de la discapacitat:

- Han d'acreditar els danys o la pèrdua del vehicle adaptat, com es descriu per a les persones físiques.

- Han d'acreditar estar inscrites en el registre general d'activitats, servicis i centres de servicis socials.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

Presentació de la sol·licitud:

  • Presencialment, amb el model normalitzat.
  • Telemàticament, a través del tràmit 103397.
  • Presentar la documentació requerida.
  • Si la sol·licitud no complix els requisits, es demanarà a l'interessat que el corregisca en deu dies. Si no ho fa, es considerarà desistida.
  • La concessió d'ajudes la realitza la Direcció General de les Persones amb Discapacitat, per delegació del Consell.

 

Observacions

Les ajudes es concedixen per orde d'arribada de les sol·licituds completes, fins que s'esgote el pressupost.

Òrgans de tramitació
La Direcció General de les Persones amb Discapacitat, dependent de la Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda gestiona i instruïx les ajudes.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 28-02-2025 fins a 30-04-2025

Dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació del decret en el DOGV.

(DOGV núm. 10056, de 27.02.2025)

Forma de presentació
Telemàtica

Obligatori per a persones jurídiques. Opcional per a persones físiques

Presencial

Només per a persones físiques que trien esta opció: Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, a més de les formes previstes en la Llei 39/2015.

Esmena

Termini
Termini obert

L'establit en el propi requeriment.

Descripció

Aportació de documentació i presentació d'al·legacions en resposta a un requeriment.

Forma de presentació
Telemàtica

Obligatori per a persones jurídiques. Opcional per a persones físiques La documentació es presentarà per via telemàtica mitjançant la firma electrònica pròpia de la persona sol·licitant o la de la persona que la represente i estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat,...

Saber més
Presencial

Només per a les persones físiques que opten per esta opció:

Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

En el termini de deu dies, a comptar des de la recepció del requeriment.

Descripció

Aportació de documentació i presentació d'al·legacions en resposta a un tràmit d'audiència.

 

Observacions

L'aportació de documentació podrà ser en qualsevol moment del procés

Forma de presentació
Telemàtica

Obligatori per a persones jurídiques que desitgen al·legar o aportar. Opcional per a persones físiques que desitgen al·legar o aportar. La documentació es presentarà per via telemàtica mitjançant la firma electrònica pròpia de la persona sol·licitant o la de la persona que la represente i estarà...

Saber més
Presencial

Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar és de tres mesos des de la fi del termini de presentació de sol·licituds. Si no hi ha resposta en eixe temps, es considera desestimada per silenci administratiu, encara que l'Administració ha de resoldre expressament.

Si es desestimen sol·licituds per falta de pressupost i després s'incrementa el crèdit, es podran concedir ajudes a les sol·licituds desestimades per falta de crèdit, en orde de presentació, sempre que complisquen els requisits i hi haja suficient crèdit alliberat.

 

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

Les persones beneficiàries deuen:

a) Comprar un nou vehicle, adaptar-lo per a persones amb discapacitat en un taller oficial i legalitzar l'adaptació segons el decret.

b) Justificar davant l'òrgan concedent que complixen els requisits i han realitzat l'activitat.

c) Sotmetre's a comprovacions de l'òrgan concedent i altres òrgans de control, aportant la informació requerida.

d) Conservar els documents justificatius dels fons rebuts.

e) Reintegrar els fons en els casos previstos per la llei.

f) Les entitats del Tercer Sector de la discapacitat que reben subvencions han d'informar públicament sobre:

  • La Generalitat com a entitat que concedix la subvenció.
  • L'import rebut.
  • L'actuació subvencionada.

A més, han de realitzar l'activitat en un màxim de sis mesos des de la concessió i abans de l'1 de novembre de 2025.

 

 

 

 

Sancions

S'aplicaran sancions per infraccions administratives segons la Llei 38/2003 i la Llei 1/2015 de la Generalitat. El procediment sancionador seguirà el que s'establix en la Llei 39/2015.

Justificació

Termini
Fins 01-12-2025 23:59:00h

El termini màxim per a presentar la corresponent justificació de gastos serà l'1 de desembre de 2025

Descripció

Justificació de l'ajuda concedida

 

Observacions

Es verificarà automàticament que la persona beneficiària ha donat de baixa el vehicle sinistrat que ha sigut reemplaçat. La falsificació o ocultació de dades i documents que afecten la concessió i lliurament de fons públics resultarà en responsabilitats administratives i judicials, a més de sancions segons els articles 173 a 177 de la Llei 1/2015. Segons l'article 72.2 de la Llei 1/2022, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, també es procedirà al reintegrament total o parcial de la subvenció concedida.

Documentació

a) El document de compra o transferència del vehicle, amb data posterior al 29 d'octubre de 2024.

b) La factura de les adaptacions realitzades, presentada abans de l'1 de novembre de 2025, indicant marca, model, matrícula i titular del vehicle.

c) Documentació tècnica que acredite l'homologació de l'adaptació i la Inspecció Tècnica del Vehicle (ITV).

 

Forma de presentació
Telemàtica

Obligatori per a persones jurídiques. Opcional per a persones físiques La documentació es presentarà per via telemàtica mitjançant la firma electrònica pròpia de la persona sol·licitant o la de la persona que la represente i estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat,...

Saber més
Presencial

Només per a les persones físiques que opten per esta opció:

Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Desistiment

Termini

En qualsevol moment després de la presentació de la sol·licitud i abans de la notificació de la resolució de l'ajuda.

Descripció

Desistir de la sol·licitud presentada.

 

Forma de presentació
Telemàtica

Obligatori per a persones jurídiques que desitgen desistir de l'ajuda. Opcional per a persones físiques que desitgen desistir de l'ajuda. La documentació es presentarà per via telemàtica mitjançant la firma electrònica pròpia de la persona sol·licitant o la de la persona que la represente i...

Saber més
Presencial

Només per a les persones físiques que opten per esta opció:

Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Recurs de reposició

Termini
Termini obert

1 mes des de l'endemà de la notificació o publicació de la resolució expressa.

Descripció

Recórrer la resolució davant el mateix òrgan que la va dictar. Este recurs és potestatiu: pot acudir-se directament a la via judicial.

Observacions

El termini màxim per a dictar i notificar la resolució del recurs és d'1 mes. Transcorregut el termini sense resolució expressa, es podrà entendre desestimat el recurs.

Forma de presentació
Telemàtica

Obligatori per a persones jurídiques que desitgen recórrer l'ajuda. Opcional per a persones físiques que desitgen recórrer l'ajuda. La documentació es presentarà per via telemàtica mitjançant la firma electrònica pròpia de la persona sol·licitant o la de la persona que la represente i estarà...

Saber més
Presencial

Només per a les persones físiques que opten per esta opció:

Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Renúncia

Termini

En qualsevol moment després de la notificació de concessió de l'ajuda.

Descripció

Renunciar al dret o a l'ajuda o subvenció atorgada.

 

Forma de presentació
Presencial

Només per a les persones físiques que opten per esta opció:

Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
    • Infraestructures i transports
      • Transport privat
  • Empreses
    • Infraestructures i transports
    • Ajudes i subvencions

TEMA

  • Mobilitat i transport
    • Vehicles i automòbils

SECTOR

  • Transport i tecnologia

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions