Ajudes destinades a la mobilitat i adaptació de vehicles de persones amb discapacitat i entitats d'este sector que hagen patit la pèrdua del seu vehicle adaptat per la DANA - Sede electronica
Ajudes destinades a la mobilitat i adaptació de vehicles de persones amb discapacitat i entitats d'este sector que hagen patit la pèrdua del seu vehicle adaptat per la DANA
Què és
Ajudes per a adaptar vehicles i eliminar barreres per a persones amb discapacitat i vehicles de transport col·lectiu del Tercer Sector.
Pot realitzar aquest tràmit presencialment amb l'ajuda de personal funcionari habilitat.
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
A qui va dirigit
Persones físiques i entitats del Tercer Sector de la discapacitat que hagen perdut o necessiten reemplaçar un vehicle adaptat a causa de la DANA.
- Per a persones físiques:
- El conductor o un membre de la família ha de tindre una discapacitat.
- Haver perdut el vehicle degut a la DANA i donat de baixa en el Registre General de Vehicles.
- Haver adquirit o estar en procés d'adquirir un nou vehicle que necessite adaptacions entre el 30 d'octubre de 2024 i el 30 de setembre de 2025.
La baixa temporal del vehicle pot ser substituïda per una declaració responsable comunicada a la DGT i, si és necessari, al Consorci de Compensació d'Assegurances i autoritats de la Comunitat Valenciana.
- Per a entitats del Tercer Sector de la discapacitat:
- Han d'acreditar els danys o la pèrdua del vehicle adaptat, com es descriu per a les persones físiques.
- Han d'acreditar estar inscrites en el registre general d'activitats, servicis i centres de servicis socials.
Com es tramita
Presentació de la sol·licitud:
- Presencialment, amb el model normalitzat.
- Telemàticament, a través del tràmit 103397.
- Presentar la documentació requerida.
- Si la sol·licitud no complix els requisits, es demanarà a l'interessat que el corregisca en deu dies. Si no ho fa, es considerarà desistida.
- La concessió d'ajudes la realitza la Direcció General de les Persones amb Discapacitat, per delegació del Consell.
Les ajudes es concedixen per orde d'arribada de les sol·licituds completes, fins que s'esgote el pressupost.
Entitats col·laboradores de certificació
Sol·licitud
Dos mesos, a comptar des de l'endemà de la publicació del decret en el DOGV.
(DOGV núm. 10056, de 27.02.2025)
Formulari PER AL TRÀMIT PRESENCIAL
Obligatori per a persones jurídiques. Opcional per a persones físiques
Només per a persones físiques que trien esta opció: Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, a més de les formes previstes en la Llei 39/2015.
- DECRET 34/2025, de 25 de febrer, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes destinades a la mobilitat i adaptació de vehicles de persones amb discapacitat i entitats del tercer sector de la discapacitat que hagen patit la pèrdua del...
- CORRECCIÓ D'ERRADES del Decret 34/2025, de 25 de febrer, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores i el procediment de concessió directa d'ajudes destinades a la mobilitat i adaptació de vehicles de persones amb discapacitat i entitats del tercer sector de la discapacitat que hagen...
- RESOLUCIÓ de 29 d'abril de 2025, de la Presidència de la Generalitat, d'ampliació de terminis de procediments administratius de la Generalitat a conseqüència de la caiguda del sistema elèctric en tot el territori espanyol peninsular el dia 28 d'abril de 2025.
Esmena
L'establit en el propi requeriment.
Aportació de documentació i presentació d'al·legacions en resposta a un requeriment.
Obligatori per a persones jurídiques. Opcional per a persones físiques La documentació es presentarà per via telemàtica mitjançant la firma electrònica pròpia de la persona sol·licitant o la de la persona que la represente i estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat,...
Només per a les persones físiques que opten per esta opció:
Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Al·legació / Aportació
En el termini de deu dies, a comptar des de la recepció del requeriment.
Aportació de documentació i presentació d'al·legacions en resposta a un tràmit d'audiència.
L'aportació de documentació podrà ser en qualsevol moment del procés
Obligatori per a persones jurídiques que desitgen al·legar o aportar. Opcional per a persones físiques que desitgen al·legar o aportar. La documentació es presentarà per via telemàtica mitjançant la firma electrònica pròpia de la persona sol·licitant o la de la persona que la represente i estarà...
Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Resolució
El termini màxim per a resoldre i notificar és de tres mesos des de la fi del termini de presentació de sol·licituds. Si no hi ha resposta en eixe temps, es considera desestimada per silenci administratiu, encara que l'Administració ha de resoldre expressament.
Si es desestimen sol·licituds per falta de pressupost i després s'incrementa el crèdit, es podran concedir ajudes a les sol·licituds desestimades per falta de crèdit, en orde de presentació, sempre que complisquen els requisits i hi haja suficient crèdit alliberat.
Les persones beneficiàries deuen:
a) Comprar un nou vehicle, adaptar-lo per a persones amb discapacitat en un taller oficial i legalitzar l'adaptació segons el decret.
b) Justificar davant l'òrgan concedent que complixen els requisits i han realitzat l'activitat.
c) Sotmetre's a comprovacions de l'òrgan concedent i altres òrgans de control, aportant la informació requerida.
d) Conservar els documents justificatius dels fons rebuts.
e) Reintegrar els fons en els casos previstos per la llei.
f) Les entitats del Tercer Sector de la discapacitat que reben subvencions han d'informar públicament sobre:
- La Generalitat com a entitat que concedix la subvenció.
- L'import rebut.
- L'actuació subvencionada.
A més, han de realitzar l'activitat en un màxim de sis mesos des de la concessió i abans de l'1 de novembre de 2025.
S'aplicaran sancions per infraccions administratives segons la Llei 38/2003 i la Llei 1/2015 de la Generalitat. El procediment sancionador seguirà el que s'establix en la Llei 39/2015.
Justificació
El termini màxim per a presentar la corresponent justificació de gastos serà l'1 de desembre de 2025
Justificació de l'ajuda concedida
Es verificarà automàticament que la persona beneficiària ha donat de baixa el vehicle sinistrat que ha sigut reemplaçat. La falsificació o ocultació de dades i documents que afecten la concessió i lliurament de fons públics resultarà en responsabilitats administratives i judicials, a més de sancions segons els articles 173 a 177 de la Llei 1/2015. Segons l'article 72.2 de la Llei 1/2022, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, també es procedirà al reintegrament total o parcial de la subvenció concedida.
a) El document de compra o transferència del vehicle, amb data posterior al 29 d'octubre de 2024.
b) La factura de les adaptacions realitzades, presentada abans de l'1 de novembre de 2025, indicant marca, model, matrícula i titular del vehicle.
c) Documentació tècnica que acredite l'homologació de l'adaptació i la Inspecció Tècnica del Vehicle (ITV).
Obligatori per a persones jurídiques. Opcional per a persones físiques La documentació es presentarà per via telemàtica mitjançant la firma electrònica pròpia de la persona sol·licitant o la de la persona que la represente i estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat,...
Només per a les persones físiques que opten per esta opció:
Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Desistiment
En qualsevol moment després de la presentació de la sol·licitud i abans de la notificació de la resolució de l'ajuda.
Desistir de la sol·licitud presentada.
Obligatori per a persones jurídiques que desitgen desistir de l'ajuda. Opcional per a persones físiques que desitgen desistir de l'ajuda. La documentació es presentarà per via telemàtica mitjançant la firma electrònica pròpia de la persona sol·licitant o la de la persona que la represente i...
Només per a les persones físiques que opten per esta opció:
Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Recurs de reposició
1 mes des de l'endemà de la notificació o publicació de la resolució expressa.
Recórrer la resolució davant el mateix òrgan que la va dictar. Este recurs és potestatiu: pot acudir-se directament a la via judicial.
El termini màxim per a dictar i notificar la resolució del recurs és d'1 mes. Transcorregut el termini sense resolució expressa, es podrà entendre desestimat el recurs.
Obligatori per a persones jurídiques que desitgen recórrer l'ajuda. Opcional per a persones físiques que desitgen recórrer l'ajuda. La documentació es presentarà per via telemàtica mitjançant la firma electrònica pròpia de la persona sol·licitant o la de la persona que la represente i estarà...
Només per a les persones físiques que opten per esta opció:
Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Renúncia
En qualsevol moment després de la notificació de concessió de l'ajuda.
Renunciar al dret o a l'ajuda o subvenció atorgada.
Només per a les persones físiques que opten per esta opció:
Oficines PROP, a través de funcionaris habilitats, sense perjuí de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Infraestructures i transports
- Transport privat
- Infraestructures i transports
- Ajudes i subvencions
TEMA
- Mobilitat i transport
- Vehicles i automòbils
SECTOR
- Transport i tecnologia
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions