EADANA 2025. Ajuda extraordinària a persones treballadores autònomes DANA 2024

LABORA Servei Valencià d'Ocupació i Formació

Codi SIA: 3167909
|
Codi GVA: 103032
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 10-02-2025 09:00:00h

Fins 21-03-2025 15:00:00h

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Estes ajudes es concedixen en concepte de renda complementària de subsistència, per a contribuir a reprendre l'activitat econòmica i mantindre l'ocupació de les persones treballadores autònomes de les zones de la Comunitat Valenciana afectades per la DANA d'octubre de 2024.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 10-02-2025 09:00:00h fins a 21-03-2025 15:00:00h
Al·legació / AportacióTermini obert

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Podran ser beneficiaris els treballadors autònoms (inclosos els qui formen part de comunitats de béns o de qualsevol altra entitat sense personalitat jurídica) que reunisquen els requisits exigits en la convocatòria (veure punt 3).

No podran obtindre la condició de beneficiàries:
a) les persones en els qui concórrega alguna de les circumstàncies indicades en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de subvencions. No obstant això, se'ls exceptua del compliment dels requisits de trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o enfront de la seguretat social i del pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions, establits en els articles 13.2 i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.


b) les persones que hagueren resultat beneficiàries del Decret 176/2024, de 3 de desembre, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes urgents dirigides a les persones treballadores autònomes de les zones de la Comunitat Valenciana afectades per la dana.

Requisits

Podran ser beneficiàries les persones físiques (incloses les persones autònomes que formen part de comunitats de béns o de qualsevol altra entitat sense personalitat jurídica)que reunisquen els següents requisits:

a) Que el 29 d'octubre de 2024 figuraven d'alta com a treballador autònom en la Seguretat Social o en alguna mutualitat.

b) Que el 29 d'octubre de 2024 figuraven d'alta en l'IAE.

c) Que el seu lloc de treball el 29 d'octubre de 2024 se situava en alguna de les zones afectades per la DANA d'octubre de 2024. A este efecte, es considerarà lloc de treball el que conste en el cens d'empresaris, professionals i retenidors o qualsevol altre registre oficial (en concret, en el cas d'activitats que no es desenrotllen de manera permanent en un local o en lloc específic i predeterminat com les de transport, construcció, comerç sense establiment i similars, es considerarà així mateix lloc de treball, amb caràcter alternatiu però no excloent, el que figure com a domicili fiscal); o, si és el cas, en l'autorització municipal, que haurà de ser prèvia al 29 d'octubre de 2024, per a la realització de la venda no sedentària de caràcter periòdic. 

MUNICIPIS AFECTATS:
Alaquàs, Albal, Albalat de la Ribera, Alberic, Alborache, Alcàsser, l´Alcúdia, Aldaia, Alfafar, Alfarb, Algemesí, Alginet, Almussafes, Alzira, Barxeta, Benaguasil, Benetússer, Benicull de Xúquer, Benifaió, Benimodo, Beniparrell, Bétera, Bugarra, Buñol, Calles, Camporrobles, Carcaixent, Carlet, Castelló, Castielfabib, Catadau, Catarroja, Caudete de las Fuentes, Chera, Cheste, Chiva, Chulilla, Corbera,   Cullera, Dos Aguas, Favara, Fortaleny, Fuenterrobles, Gestalgar, Godelleta, Guadassuar, La Pobla Llarga,  l'Énova, Llaurí, Llíria, Llocnou de la Corona, Llombai, Loriguilla (només nucli urbà junt A3),  Macastre, Manises, Manuel, Massanassa, Millares, Mislata, Montroi/Montroi, Montserrat, Paiporta, Paterna, Pedralba, Picanya, Picassent, Polinyà de Xúquer, Quart de Poblet, Rafelguaraf, Real, Requena, Riba-roja de Túria, Riola, Sedaví, Senyera, Siete Aguas, Silla, Sinarcas, Sollana, Sot de Chera, Sueca, Tavernes de la Valldigna, Torrent, Tous, Turís, Utiel, València (Pedanies Sud), Vilamarxant, Xirivella, Yátova,

d) Que el 29 d'octubre de 2024 no tenien contractada a cap persona treballadora per compte d'altri.

e) No haver rebut ajudes de minimis que, sumada a la sol·licitada en este programa, excedisquen els límits establits en reglament de minimis que resulte d'aplicació.

Com es tramita

Procés de tramitació

La instrucció correspondrà a Labora Servici Valencià d'Ocupació i Formació.

Examinades les sol·licituds, l'òrgan instructor emetrà informe on farà constar que es complixen els requisits necessaris per a la concessió de les ajudes i formularà la proposta de concessió a l'òrgan competent per a resoldre.

El criteri per a la concessió de la subvenció, fins a esgotar el crèdit disponible, serà el del moment de la presentació de la sol·licitud (dia/hora/minut/segon). A este efecte, no es considerarà presentada una sol·licitud fins que s'aporte tota la documentació requerida. En cas que diferents sol·licituds es completen en el mateix moment, es prioritzaran les presentades per persones amb discapacitat i, en defecte d'això, per dones.

El procediment podrà resoldre's de manera parcial, a mesura que els sol·licitants completen les seues sol·licituds.

Òrgans de tramitació

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 10-02-2025 09:00:00h fins a 21-03-2025 15:00:00h

El termini per a sol·licitar estes ajudes s'iniciarà a les 9.00 hores del 10 de febrer de 2025 i finalitzarà a les 15.00 hores del 28 de febrer de 2025. (DOGV nº 10041 de 6/2/2025)

 

El termini es prolongarà fins al 14 de març de 2025 fins a les 15 hores.

En virtut de la modificació del Decret 16/2025 de 4 de febrer del Consell pel qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes dirigides a les persones treballadores autònomes de les zones de la Comunitat Valenciana afectades per la dana (convocatòria 2025)

En virtut del DECRET  40/2025, d'11 de març, del Consell, pel qual es modifica el Decret 16/2025, de 4 de febrer, del Consell, pel qual s'aproven les bases reguladores de les ajudes dirigides a les persones treballadores autònomes de les zones de la Comunitat Valenciana afectades per la DANA (convocatòria 2025)

El termini finalitzarà a les 15.00 hores del 21 de març de 2025

Documentació

Les sol·licituds hauran d'acompanyar-se de la següent documentació:
a) Formulari de dades on s'inclourà la declaració responsable sobre:

  • El compliment dels requisits establits en la convocatòria.
  • Haver rebut informació del tractament de dades de caràcter personal requerit per a la gestió d'estes subvencions.
  • No estar culpable en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, establides en l'article 13 de la Llei 37/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, exceptuant el que està disposat en les lletres e) i g) del seu apartat 2.
  • Si és el cas, condició de mutualista.
  • Si és el cas, desenrotllament de venda no sedentària de caràcter periòdic en alguna de les zones afectades.
  • No haver rebut ajudes de minimis que, sumades a la regulada en este Decret, excedisquen els límits establits en reglament de minimis que resulte d'aplicació (Reglament (UE) núm. 2023/2831, de la Comissió, de 13 de desembre de 2023, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis. Límit de 300.000 euros durant qualsevol període de tres anys; Reglament (UE) núm 1408/2013, de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 108 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea a les ajudes de minimis en el sector agrícola. Límit de 20.000 euros durant qualsevol període de tres anys fiscals.)
  • No dedicar-se a la producció primària de productes de la pesca i de l'aqüicultura.

b) Dades de domiciliació bancària: en cas de nou perceptor o de nou compte bancari, haurà de comunicar-la prèviament a través del procediment telemàtic PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat. - GVA.ES - Generalitat Valenciana (https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648). Si este és el cas i, en el moment de la sol·licitud ha de donar d'alta les seues dades bancàries a través de l'enllaç indicat, haurà de deixar transcórrer una hora per a sol·licitar la subvenció.

En la sol·licitud haurà de constar l'autorització expressa perquè Labora Servici Valencià d'Ocupació i Formació recapte, a través de la Plataforma Autonòmica d'Intermediació (PAI) i altres sistemes habilitats a este efecte, o directament de la Seguretat Social, l'Agència Estatal d'Administració Tributària, l'Agència Tributària Valenciana, les entitats locals, les mutualitats o qualsevol altre organisme, segons corresponga, la informació relativa a:
a) Identitat de la persona física sol·licitant i, si és el cas, del seu representant.
b) Vida laboral i Codis de Compte de Cotització.
c) Lloc de treball.
d) Situació en l'IAE
e) Condició de mutualista.
f) Autorització de venda no sedentària de caràcter periòdic.
g) Consulta d'ajudes de minimis
h) Domicili fiscal

Forma de presentació
Telemàtica

La sol·licitud es presentarà de manera telemàtica en la seu electrònica de la Generalitat, a través del procediment “EADANA 2025 Ajuda extraordinària a persones treballadores autònomes DANA 2024”. En la pàgina web de LABORA (Ajudes foment de l'ocupació 2025 - Generalitat Valenciana) estarà...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert
Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini per a resoldre i notificar la resolució procedent serà de 3 mesos des de l'entrada de la sol·licitud en la seu electrònica de la Generalitat.

Transcorregut este termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, es produirà el silenci administratiu i la sol·licitud podrà entendre's desestimada.

Quantia i cobrament

L'import de l'ajuda serà de 3.000 euros per persona treballadora autònoma.

La liquidació i pagament de les ajudes s'efectuarà una vegada acreditats mitjançant declaració responsable els requisits exigits. Després de dictar-se la resolució de concessió, l'ajuda es lliurarà en un únic pagament.
 

3.000,00
Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

A més del que es disposa en l'article 14 de la Llei 38/2003, general de subvencions, són obligacions de les persones beneficiàries:

a) Mantindre, durant almenys 3 mesos, l'alta com a autònom en la Seguretat Social o en alguna mutualitat, a partir del 30 d'octubre de 2024. A este efecte, no es computaran aquells períodes en què el beneficiari es trobe en situació de cessament d'activitat, encara que siga parcial. Esta obligació d'alta durant 3 mesos haurà d'haver-se complit abans de l'1 de desembre de 2026.

b) Facilitar quantes dades i informació, en qüestions relacionades amb les subvencions sol·licitades, li siga requerit. Per a donar compliment a qualsevol requeriment de documentació, esta haurà d'aportar-se a través de l'enllaç d'aportació de documentació que figure en l'apartat EADANA 2025 de la web de LABORA.

c) Sotmetre's a les actuacions de control financer previstes en els articles 113 i següents de la Llei 1/2015 i en els articles 44 i següents de la Llei 38/2003, així com les que puguen dur a terme la Generalitat i altres òrgans de control.
 

Observacions

Les resolucions de les sol·licituds presentades es publicaran en l'apartat EADANA 2025 de la web de Labora.

La resolució posarà fi a la via administrativa i contra ella podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan en el termini d'un mes a partir de l'endemà de la seua notificació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. O bé, es podrà interposar un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant el corresponent Jutjat contenciós administratiu, de conformitat amb el que es disposa en els articles 8 i 46 de l'esmentada Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós- administrativa, i sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Els actes de tràmit es notificaran a través de la seu electrònica de la Generalitat. Per al seu accés, el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada, amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física). Amb la notificació es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la seua posada a disposició en la seu electrònica. La falta de l'avís no impedirà que la notificació es considere plenament vàlida.

Òrgans resolució
La resolució contindrà informació de l'import previst de l'ajuda en equivalent de subvenció bruta, així com del seu caràcter de minimis, fent referència expressa al títol i a la publicació del Reglament aplicable en el DOUE.
Sancions

Donaran lloc a l'obligació de reintegrar, totalment o parcialment, les quantitats percebudes, així com l'exigència de l'interés de demora des de la data del pagament de la subvenció fins que s'acorde el seu reintegrament, els casos previstos en l'article 37 de la Llei 38/2003, general de subvencions. En particular procedirà el reintegrament total de l'ajuda en supòsit de falsedat de les declaracions responsables presentades. Així mateix, procedirà el reintegrament total de l'ajuda en el supòsit d'incompliment de l'obligació d'alta en el RETA durant 3 mesos
 

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
  • Empreses
    • Ajudes i subvencions

TEMA

  • Treball
    • Foment de l'ocupació

PERFILS

  • Ciutadania