Subvencions per a actuacions de conservació i protecció dels béns immobles del Patrimoni Cultural de la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 3144959
|
Codi GVA: 97405
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 13-09-2024

Fins 26-09-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte de la subvencions és cofinançar treballs de conservació, protecció i recuperació del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana: arqueològics, arquitectònics, historicoartístics, etnològics i paleontològics, de naturalesa immoble, dins de l'àmbit d'actuació de la Conselleria...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 13-09-2024 fins a 26-09-2024
Observacions

* INSPECCIÓ TÈCNICA I CONTROL

La Direcció General de Cultura i Patrimoni i els Servicis Territorials adscrits a esta, podran inspeccionar i supervisar en qualsevol moment les actuacions que s'acullen a esta convocatòria.

 

* PUBLICACIONS I DIFUSIÓ

1. Els beneficiaris i participants en el projecte i desenrotllament de les actuacions, es comprometen a citar, en qualsevol publicació o mitjà de difusió, que estes han gaudit d'una subvenció concedida per la .

 

2. En tots els materials que s'utilitzen per a la difusió de les actuacions subvencionades haurà de figurar de manera visible el logotip de la Generalitat Valenciana - Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, de manera que permeta identificar l'origen de la subvenció. Els interessats podran sol·licitar a l'òrgan instructor un original d'este logotip.

 

3. 3. De conformitat amb el que es disposa en l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, les entitats privades que perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats arreplegades en l'article 3 de la present llei en una quantia superior a 50.000 euros, o quan les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros. Estes entitats hauran de publicar la informació a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant quatre anys naturals.

A qui va dirigit

Ciutadania
Administració
Persones interessades

Podran optar a estes subvencions els ajuntaments, les fundacions i les associacions o entitats sense ànim de lucre que entre els seus fins fundacionals es trobe la recuperació, la conservació o la protecció del patrimoni cultural en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, que siguen propietaris dels béns integrants del patrimoni  cultural en els quals es vulga intervindre.

Com es tramita

Procés de tramitació

L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció del procediment de concessió de la subvenció serà la Direcció General competent en matèria de cultura que, en qualsevol moment del procediment, podrà d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.

 

La comprovació de l'existència de dades no ajustat a la realitat, podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjuí de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se d'esta circumstància.

 

La concessió de la subvenció ser realitzarà en règim de concurrència competitiva, arreplegat en l'article 163 de la Llei 1/2015, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i en l'article 22 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

 

Composició de la comissió de valoració

 

L'examen i valoració dels expedients presentats, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les subvencions, correspondrà a una Comissió nomenada per la persona titular de la Direcció General competent en matèria de cultura i que estarà formada per:

 

a) Presidència: persona titular de la Direcció General competent en matèria de cultura o persona en qui es delegue.

b) Vicepresidència: persona titular d'una Direcció de Servici, competent en matèria de cultura.

c) Vocals: Tres persones funcionàries, tècniques de l'Administració Pública, especialitzades en les disciplines d'Arquitectura i Arqueologia, nomenades per la persona titular de la Direcció General amb competència en matèria de cultura.

d) Secretaria: un/a tècnic/a adscrit a la Direcció General competent en matèria de cultura, amb veu i amb vot.

Criteris de valoració

Segons el que s'establix en l'article 11 de l'orde 6/2017, de 23 de febrer, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 7988, 27.02.2017), les sol·licituds que complisquen amb els requisits establits en esta Orde i en la convocatòria seran valorats i puntuats segons els criteris que a continuació s'indiquen:

 

a) Rellevància patrimonial de l'immoble sobre el qual es pretén intervindre. La puntuació màxima segons una de les següents circumstàncies, serà de 3 punts

 

- Els Immobles que ostenten la consideració de Béns d'Interés Cultural, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en vigor i compten amb un pla especial de protecció en vigor: 3 punts.

 

- Els Immobles que ostenten la consideració de Béns d'Interés Cultural, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en vigor i el pla especial del qual de protecció estiga en procés d'aprovació: 2,5 punts.

 

- Els Immobles que ostenten la consideració de Béns d'Interés Cultural, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en procés d'aprovació: 2 punts.

 

- Immobles amb expedient incoat per a la seua declaració com a Béns d'Interés Cultural, conformement a la Llei 4/1998, d'11 de juny, del Patrimoni Cultural Valencià: 1,5 punts.

 

- Els Immobles que ostenten la consideració de Béns d'Interés Cultural, que no estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits: 1 punt.

 

- Els immobles que tinguen la consideració de Bé de Rellevància Local. En els BRL inscrits en la Secció Segona de l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià, en els termes establits en els apartats primer i segon de l'article 17 del Decret 62/2011, de 20 de maig, del Consell, pel qual es regula el procediment de declaració i el règim de protecció dels béns de rellevància local, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en vigor: 2 punts.

 

- Els immobles que tinguen la consideració de Bé de Rellevància Local, inscrits en la Secció Segona de l'Inventari General del Patrimoni Cultural Valencià, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits en procés d'aprovació: 1,5 punts.

 

- Els Immobles que ostenten la consideració de Béns de Rellevància Local, que estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits (tant en vigor com en procés d'aprovació però pendents d'inscripció en l'esmentat Inventari General: 1 punt.

 

- Els Immobles que ostenten la consideració de Béns de Rellevància Local, que no estiguen inclosos en el catàleg de béns i espais protegits: 0,5 punts.

 

La rellevància patrimonial de la naturalesa del BIC o del BRL, s'acreditarà mitjançant certificat de l'Ajuntament. L'acreditació del catàleg i/o pla especial, s'acreditarà mitjançant la presentació d'un exemplar d'estos.

 

b) Nivell d'urgència, la puntuació màxima per este apartat serà de fins a 2 punts.

Per a la valoració es considerarà l'estat actual de l'immoble, l'existència d'un risc o deterioració irreversible de l'immoble o d'algun dels seus valors substancials. Esta situació s'haurà de justificar expressament en la proposta i en la documentació adjunta. acreditant-se mitjançant informe tècnic qualificat.

 

c) Qualitat tècnica del projecte i interés científic de l'actuació. La puntuació màxima per este apartat serà de fins a 2 punts.

Per a la valoració es consideraran aspectes de qualitat, detall i desenrotllament del projecte, així com de la idoneïtat de l'actuació proposada, el valor patrimonial d'esta, l'adaptació de la intervenció al seu entorn físic, l'adequació del cost de l'actuació, la recuperació de tècniques i materials tradicionals i l'aportació d'innovacions tecnològiques.

 

d) Actuacions que generen activitat econòmica, cultural i social. La puntuació màxima per este apartat serà de fins a 1,5 punts.

Es valoraran prioritàriament aquelles actuacions que siguen motor d'activitat econòmica no sols durant la seua execució sinó que a més promoguen i generen la cultura i la cohesió social a la seua finalització, garantint, així mateix, la seua conservació, manteniment, visitabilitat i gaudi social de l'actuació prevista, més enllà del moment de la materialització de l'actuació. Esta viabilitat s'haurà de justificar i garantir expressament en la proposta.

 

e) Suport a xicotets municipis. La puntuació màxima per este apartat serà de 1,5 punts.

- Les actuacions que es desenrotllen en municipis amb menys de 500 habitants seran bonificades amb 1,5 punts addicionals.

- Les que s'aborden en municipis entre 500 i 1500 habitants, es beneficiaran d'1 punt addicional.

- Les que s'aborden en municipis entre 1501 i 3000 habitants, serà de 0,50 punts addicionals.

Esta circumstància s'acreditarà a través de l'aportació de l'últim padró municipal.

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Des de 13-09-2024 fins a 26-09-2024

10 dies, a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV nº 9935, de 12/09/2024).

Documentació

La presentació de sol·licituds per a optar a les ajudes implica l'acceptació expressa i formal de les bases de la convocatòria i s'haurà d'aportar els següents documents:

 

a) Sol·licitud general de subvenció, a emplenar en el moment de sol·licitar la subvenció a través del formulari electrònic, on es farà constar, a través dels diferents apartats del formulari, les dades relacionades amb la subvenció sol·licitada, el sol·licitant, el representant, les notificacions, el lloc de l'activitat, les dades bancàries, la declaració d'ajudes sol·licitades o rebudes i la consulta de servicis interactius.

b) Instància emplenada d'acord amb l'annex de la present orde, (ANNEX I) https://cutt.ly/1tidq4e, Disponible a través de la guia PROP electrònica accessible a través del portal de la Generalitat Valenciana www.gva.es.

c) Projecte tècnic subscrit per tècnic, o si és el cas, equip multidisciplinari competent. En el cas de ser una actuació que contemple accions de diferents disciplines, el projecte haurà de contemplar-les i seran subscrites pels tècnics corresponents. Com a contingut mínim s'adjunta (ANNEX III) https://www.gva.es/downloads/publicados/in/18878_va.pdf a estes bases.

d) En el cas de fundació, associació i entitats sense ànim de lucre, aportaran l'acreditació de l'existència i inscripció de l'entitat mitjançant certificat actualitzat expedit pel Registre de Fundacions, i fotocòpia compulsada dels estatuts de l'entitat, pels quals es regix la seua activitat, on ha de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre i que entre els seus fins fundacionals es trobe la recuperació, la conservació o la protecció del patrimoni en l'àmbit de la Comunitat Valenciana.

e) Certificat de l'acord per a la sol·licitud de l'ajuda i compromís de finançament del 100% de les actuacions sol·licitades. Els ajuntaments i altres entitats sol·licitants ho acreditaran amb certificat de l'acord adoptat sobre aquest tema segons ANNEX II, https://cutt.ly/ikp1ubx

f) Certificació de domiciliació bancària, segons model normalitzat https://cutt.ly/1keo5bm , degudament segellat i firmat per entitat bancària, en cas que el sol·licitant siga un nou perceptor, desitge rebre l'import de la subvenció en un compte no donat d'alta en el sistema de comptabilitat de la Generalitat Valenciana o hi haja hagut variació en les dades identificatives. Si el compte ja està donada d'alta en el sistema de comptabilitat de la Generalitat Valenciana, no serà necessària la presentació de la certificació de la domiciliació bancària i bastarà amb emplenar el número de compte en l'apartat F, de la sol·licitud general de subvencions.

g) D'acord amb el que disposa l'article 5 del Decret 165/2010, de 8 d'octubre, del Consell, pel qual s'establixen mesures de simplificació i de reducció de càrregues administratives en els procediments gestionats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic, en l'annex de sol·licitud de l'ajuda s'inclou la possibilitat que el sol·licitant no autoritze expressament la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Conselleria d'Hisenda i Administració Pública i la Tresoreria General de la Seguretat Social. En el cas de denegar l'autorització en l'apartat C de l'Annex I, l'entitat haurà d'aportar la documentació acreditativa pertinent en el moment de la sol·licitud.

h) Documentació acreditativa del nivell de protecció de l'immoble, certificat que justifique l'estat o circumstància en què es trobe el BIC/BRL.

i) Certificat tècnic que justifique el nivell d'urgència de l'actuació.

j) Document justificatiu de la viabilitat econòmica, cultural i social segons el que s'establix en l'article 6.d de la present orde.

 

Les sol·licituds hauran de ser subscrites pels qui ostenten la representació legal en cada cas conforme a la normativa d'aplicació.

 

Respecte a la cessió dels drets de propietat intel·lectual haurà de tindre's en compte la normativa sobre la matèria, especialment el Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d'abril, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de Propietat Intel·lectual, regularitzant, aclarint i harmonitzant les disposicions legals vigents sobre la matèria. A este efecte, els autors dels projectes i memòries científiques de les actuacions subvencionades donen per cedits, amb caràcter no exclusiu, els drets de propietat intel·lectual de l'actuació subvencionada, amb caràcter indefinit i per a tots els països del món, amb la finalitat que la Generalitat Valenciana puga difondre-la per qualsevol mitjà.

 

Només s'admetrà una sol·licitud per peticionari.

 

Conforme al que s'establix en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, si la sol·licitud no reunira els requisits i documents que s'assenyalen en esta base, es requerirà a l'interessat perquè, en el termini de 10 dies esmene la falta o perquè adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 21 d'esta Llei.

Resolució

Termini màxim

L'òrgan instructor, a la vista dels expedients i de l'informe de la Comissió, formularà proposta de resolució definitiva, que elevarà a la persona titular de la Conselleria competent en matèria de cultura, que serà la competent per a resoldre, sense perjuí de les disposicions vigents sobre la delegació de l'exercici de competències.

Una vegada realitzada la proposta de la Comissió Avaluadora sobre l'adjudicació de quantitats i la denegació de la subvenció de les sol·licituds que no complisquen els requisits previstos en les bases reguladores i en la resolució de convocatòria, es resoldrà la mateixa.

En tot cas, la denegació de la subvenció ha de ser motivada i les raons es faran constar en la indicada resolució.

 

El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les sol·licituds sobre les subvencions arreplegades en esta Orde serà de sis mesos a comptar des de la data de publicació de la resolució de la corresponent convocatòria. Transcorregut este termini sense que s'haja notificat resolució expressa, les sol·licituds es consideraran desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que es disposa en la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

 

La resolució serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que es disposa en la Llei del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i en l'article 18 de la Llei General de Subvencions.

En cas de renúncia o de qualsevol altra circumstància que poguera influir en la distribució de la quantia de les subvencions, la Directora General de Cultura i Patrimoni podrà dictar resolució incrementant la quantitat concedida a algun dels beneficiaris o incloent a uns altres inicialment exclosos segons l'orde de prelació establit per la Comissió.

Quantia i cobrament

QUANTIA

Se subvencionarà fins a un màxim del 95% del pressupost de l'activitat sol·licitada segons l'article 3.2, i la quantia màxima de la subvenció serà els 200.000,00 euros.

 

L'import de cofinançament s'establirà en funció de la grandària del municipi segons les xifres de població oficials publicades per l'Institut Nacional d'Estadística en l'última revisió del padró:

 

a) Municipis de menys de 500 habitants serà del 95%.

b) Municipis entre 501 i 1500 habitants serà del 90%.

c) Municipis entre 1501 i 3000 habitants serà del 85%

d) Municipis entre 3001 i 5000 habitants serà del 80%.

e) Municipis entre 5001 i 10000 habitants serà del 75%.

f) Municipis entre 10001 i 25000 habitants serà del 70%.

g) Municipis entre 25001 i 50000 habitants serà del 65%.

h) Municipis de més de 50000 habitants serà del 60%.

 

PAGAMENT

La documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada complirà amb el que s'establix en la base 14 de l'Orde 29/2022, de 4 de maig, segons Annex IV, https://cutt.ly/ktifaro.

 

Els beneficiaris de les subvencions tindran un termini límit fins al 5 de desembre de 2023 per a presentar la documentació justificativa. Este termini no serà prorrogable ni ampliable en cap cas.

 

Serà requisit per al pagament que les entitats locals acrediten estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant la Sindicatura de Comptes, d'acord amb el que s'establix en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

1. Els beneficiaris estaran subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques, Llei 4/1998, de 4 de juny del Patrimoni Cultural Valencià i, en particular, a les quals fa referència la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions i la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, en el seu article 165. 2.i, a més són obligacions de les Entitats beneficiares les següents:

 

a) Acceptar que el projecte quede sotmés al tràmit d'autorització patrimonial corresponent contemplat en la Llei 4/1998 d'11 de juny de Patrimoni Cultural Valencià.

b) Complir l'objectiu, executar el projecte, realitzar l'actuació o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de les subvencions així com complir les obligacions previstes en la Llei del Patrimoni Cultural Valencià, Llei 4/1998, d'11 de juny, de la Generalitat.

c) Executar les actuacions d'acord amb el projecte tècnic aportat i comunicar a la Direcció General de Cultura i Patrimoni de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport qualsevol incidència o variació que poguera produir-se respecte al mateix.

d) Comunicar a la Direcció General de Cultura i Patrimoni, amb l'antelació suficient, l'inici de l'actuació. En tot cas una vegada iniciades es remetrà la corresponent acta de replanteig i inici de l'actuació.

e) Assumir el total finançament dels costos de l'actuació, així com els costos reals dels possibles excessos respecte del pressupost plantejat, justificant-los.

f) Assumir totes les responsabilitats de qualsevol orde que es deriven de la present actuació, com a titular i promotor d'esta.

g) Comunicar a la Direcció General de Cultura i Patrimoni la data de finalització de l'actuació, amb antelació suficient per a convocar a un tècnic de la Direcció General de Cultura i Patrimoni per a la comprovació de la seua correcta realització

h) Disposar de llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament autenticats en els termes exigits per la legislació aplicable al beneficiari en cada cas amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control.

i) Acreditar davant l'entitat concedent la realització de l'activitat, així com el compliment dels requisits i condicions que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

j) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts inclosos els documents electrònics, mentres puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.

k) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General, en relació amb la subvenció concedida, així com a les actuacions de comprovació a efectuar per la Conselleria competent en matèria de cultura, en relació amb l'objecte i destí de la subvenció concedida.

l) Comunicar a la Conselleria competent en matèria de cultura, a través de la Direcció General competent en esta matèria, l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats i concedits per a la mateixa finalitat que la contemplada en la corresponent convocatòria. Esta comunicació haurà d'efectuar-se #tan prompte com es conega i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts.

m) Donar a conéixer de manera inequívoca que es tracta d'una acció subvencionada per la Generalitat a través de la Conselleria competent en matèria cultural. A este efecte, amb posterioritat a la notificació de la resolució de concessió, hauran d'incorporar, si és el cas, en tot el material imprés que es derive de les activitats objecte de respectiva convocatòria el logotip de la Conselleria competent en matèria de cultura, que estarà a la disposició de les entitats beneficiàries en la pàgina web d'esta Conselleria, així com s'haurà de fer constar en els cartells de l'obra la col·laboració de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació de la Generalitat, per a això hauran de remetre a la Direcció General de Cultura i Patrimoni una fotografia a color del cartell d'obra col·locat en lloc visible. Les característiques del cartell es determinaren en la convocatòria.

n) Complir, si és el cas, les obligacions de publicitat previstes en l'article 4 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana.

o) Justificar la subvenció en els termes i terminis previstos en la respectiva convocatòria.

p) Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

2. L'incompliment de qualsevol d'estes obligacions podrà donar lloc a la revocació, i si és el cas, al reintegrament de les subvencions percebudes i a l'exigència de l'interés de demora des del moment de pagament de la subvenció.

Observacions

De conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i amb els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciós - administrativa, contra el present acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició o bé plantejar directament un recurs contenciós - administratiu en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació.

 

a) El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant el Conseller d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

b) El recurs contenciós - administratiu s'haurà de plantejar davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Òrgans resolució

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Cultura
      • Patrimoni històric, artístic i cultural
  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Administracions locals
        • Patrimoni històric, artístic i cultural