Sol·licitud d'ajudes a la construcció d'habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència 2021-2026 - Finançat per la Unió Europea - Next Generation EU. Convocatòria 2022

Codi SIA: 2982510
Codi GUC: 23064
Organisme: Vicepresidència Segona i Conselleria de Serveis Socials, Igualtat i Habitatge
Termini de sol·licitud: TANCAT
(20-06-2023
11-07-2023)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

  • Justificació

  • Esmena

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Concedir ajudes mitjançant un procediment en règim de concurrència no competitiva, per a finançar la construcció d'habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència 2021-2026 - Finançat per la Unió Europea - Next Generation EU. Aquest tràmit té per objecte la presentació telemàtica de la sol·licitud (tràmit 1). També pot utilitzar-se, una vegada realitzada la sol·licitud (tràmit 1), per a aportar i/o esmenar la documentació d'aquest. ACTUACIONS SUBVENCIONABLES. Seran actuacions subvencionables, conforme al Reial decret 853/2021 de 5 d'octubre, pel qual es regulen els programes d'ajuda en matèria de rehabilitació residencial i habitatge social del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, aquelles necessàries per a dur a terme la construcció de nous habitatges que es destinen al lloguer social, sempre que suposen un increment del parc públic d'habitatge en lloguer assequible, i complisquen les condicions i requisits establits en aquest programa.

Observacions

Observacions

PUBLICITAT DE LES AJUDES S'haurà d'incloure de manera visible, la participació de la Unió Europea, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i la Generalitat, en els cartells descriptius exteriors de la promoció i en les plaques commemoratives permanents, que en el seu cas s'instal·laran. Per a això, en les mesures d'informació i comunicació de les actuacions que desenvolupen les inversions (cartells informatius, plaques, publicacions impreses i electròniques, material audiovisual, pàgines web, anuncis i insercions en premsa, certificats, etc., ...), s'haurà d'incloure els següents logotips: a) L'emblema de la Unió Europea. b) Juntament amb l'emblema de la Unió, s'inclourà el text "Finançat per la Unió Europea-Next Generation EU". c) Juntament amb l'emblema i el text dels apartats a) i b) haurà d'incloure's el logo del PRTR, disponible en el link https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual. d) Es tindran en compte les normes gràfiques i els colors normalitzats establits en l'annex II del Reglament d'Execució 821/2014. També es pot consultar la següent pàgina web: - http://publications.europa.eu/code/es/es-5000100.htm I descarregar diferents exemples de l'emblema en: - https://europa.eu/european-union/about-eu/symbols/flag_es#download Tots els cartells informatius i plaques hauran de col·locar-se en un lloc ben visible i d'accés al públic. TRANSPARÈNCIA 1. Les entitats beneficiàries de subvenció, en aplicació de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; de l'article 4 de la Llei 1/2022, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, tenint en compte el que s'estableix en la seua Disposició derogatòria, en les seues tres Disposicions finals i en les seues Disposicions transitòries; de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana; i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, en matèria de transparència i de regulació del Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, pel qual es desenvolupa la Llei 2/2015, de 2 d'abril; hauran de complir les obligacions en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les obligacions establides en l'article 14 de la LGS i una altra legislació aplicable, quan: a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros. b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros. c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40% del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros. La difusió de la informació que estableix aquesta clàusula s'ha de realitzar a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP - Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep. 2. Les entitats anteriors hauran de publicar la informació a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant 4 anys naturals. 3. Les entitats o persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment aquesta de les obligacions previstes en la llei de transparència que aquesta requerisca, en el termini de 15 dies hàbils des de l'endemà d'aquell en què tinga lloc el requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que el mateix haguera sigut atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, previ advertiment i audiència a l'interessat, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022. 4. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes. ARRENDATARIS DELS HABITATGES. 1. Els habitatges finançats amb càrrec a aquest programa només podran ser arrendades a persones que vagen a tindre el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat, prioritzant sempre el criteri social. Així mateix, els arrendataris hauran d'estar inscrits en el Registre de demanda del Registre d'habitatge de la Comunitat Valenciana, regulat pel Decret 106/2021, de 6 d'agost del Consell, o norma que ho substituïsca. 2. L'acord de la comissió bilateral de seguiment celebrada el 20 de maig de 2022 limita els IPREM màxims que els titulars del contracte d'arrendament han de tindre, en el seu conjunt. Aquest límit màxim d'ingressos s'incrementa respecte del llindar d'ingressos general, de forma acumulada, atesa la situació específica de cada unitat de convivència. LIMITACIÓ DEL PREU DEL LLOGUER El preu del lloguer dels habitatges haurà de figurar en la resolució de concessió de l'ajuda, i estarà limitat segons els criteris establits en l'acord de la comissió bilateral de seguiment, celebrada el 20 de maig de 2022, que estableix el preu màxim per metre quadrat de superfície útil d'habitatge i, en el seu cas, la quantia per metre quadrat de superfície útil de plaça de garatge, de traster o de qualsevol altra superfície addicional annexa a l'habitatge. El preu de lloguer establit serà aplicable en el moment de la subscripció del contracte d'arrendament corresponent. Aquest preu s'actualitzarà anualment en funció de l'Índex de Garantia de Competitivitat (IGC), publicat per l'Institut Nacional d'Estadística.

Requisits

Requisits

REQUISITS DELS SOL·LICITANTS: - Tindre la seua residència fiscal a Espanya. - Haver sigut adjudicataris d'un dret de superfície sobre terrenys propietat de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVha). - Promoure sobre els terrenys objecte del dret de superfície habitatges de nova construcció que es destinen al lloguer social o a preu assequible durant un termini mínim de 50 anys que complisquen amb els requisits de les bases reguladores i que hauran d'estar finalitzades el 30 de juny de 2026. - Quan siguen persones jurídiques hauran d'acreditar o declarar expressament que es troben degudament constituïdes, segons la normativa que els resulte d'aplicació. - Complir amb el que s'estableix en l'article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. - No tindre deutes amb l'Administració concedent per reintegraments de subvencions en període executiu o, en el cas de beneficiaris contra els quals no procedisca la utilització de la via de constrenyiment, deutes no atesos en període voluntari. - No concórrer cap circumstància establida en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre. - Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. - No trobar-se en situació de crisi, conforme a la definició que a aquest efecte es realitza en el Reglament UE651/2014, de 17 de juny de 2014, i en les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i reestructuració d'empreses no financeres en crisis (Comunicació de la Comissió 2014/C 249/1, de 31 de juliol de 2014). - No trobar-se subjectes a una ordre de recuperació pendent sobre qualsevol ajuda o subvenció que els haguera sigut atorgada amb anterioritat. - Destinar l'import íntegre de l'ajuda al pagament de les actuacions subvencionables. REQUISITS DELS EDIFICIS I PROJECTES (conforme a la base segona de l'Ordre): - Destinar-se a lloguer social durant un termini mínim de 50 anys des de l'obtenció de la qualificació definitiva. - Tindre un consum d'energia primària no renovable inferior als valors límit establits en la taula de l'article 60 del Reial decret 853/2021, de 5 d'octubre, i complir amb els paràmetres establits en aquest. - El projecte ha d'incloure un estudi de gestió de residus de construcció i demolició que complisca amb el que s'estableix en el Reial decret 853/2021, de 5 d'octubre. - El disseny de l'edifici i les tècniques de construcció han de donar suport a la circularitat amb referència a l'ISO 20887 . - Retirar de l'àmbit d'actuació aquells productes que continguen amiant conforme al que s'estableix en el Reial decret 396/2006, de 31 de març. - L'actuació proposada complirà el principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (DNSH per les seues sigles en anglés) i la seua normativa d'aplicació, tant nacional com europea. Com a documentació acreditativa de la finalització de les actuacions i del compliment de l'objecte de la subvenció: certificat d'eficiència energètica d'edifici acabat i certificat de la consecució d'un consum d'energia primària no renovable inferior als valors límit inclosos en la taula de l'article 60 del Reial decret 853/2021, de 5 d'octubre, en funció de la zona climàtica en la qual se situe l'edifici, tots dos emesos per tècnic competent.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Poden sol·licitar-les les empreses o entitats privades que, havent resultat adjudicatàries d'un dret de superfície sobre terrenys propietat de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl en el procediment de concurrència competitiva licitat per aquesta, les sol·liciten en forma i termini. També podran accedir a la condició de destinataris últims de les ajudes, sempre que complisquen amb el que s'estableix en l'article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, les agrupacions privades de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, puguen dur a terme els projectes, activitats o comportaments o es troben en la situació que motiva la concessió de la subvenció. En cas de persones jurídiques hauran d'estar inscrites obligatòriament en el Registre de Representants. Aquest registre possibilita la representació de persones jurídiques en els procediments administratius de caràcter electrònic.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

S'estableix un termini de deu (10) dies hàbils des de l'endemà d'aquell en què tinga lloc la notificació de la resolució d'adjudicació del dret de superfície per part de EVha. Aquest termini serà en tot cas posterior a la publicació de l'Ordre de les bases reguladores en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. L'incompliment del termini de sol·licitud determinarà automàticament l'exclusió de la convocatòria.

Formularis documentació

Si en el termini de quinze (15) dies hàbils després de la data de recepció de la notificació de la concessió de l'ajuda, el destinatari últim de l'ajuda no renúncia expressament i per escrit a aquesta, s'entendrà que aquesta queda acceptada, tant en el seu aspecte econòmic com en les altres condicions recollides en la resolució, així com per les de la present convocatòria d'ajudes. D'acord amb la base, dotzena (presentació de sol·licituds) els passos seran els següents: 1.- Emplenar la sol·licitud a través del formulari existent en el tràmit telemàtic corresponent dirigit a la Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana. 2.- Adjuntar a la sol·licitud: 2.1.-Dades personals: 2.1.1.- Còpia del DNI/NIE de la persona que represente al sol·licitant. 2.1.2.- Còpia del NIF de la persona jurídica, en el seu cas, sol·licitant de l'ajuda. 2.1.3.- Escriptures de la persona jurídica sol·licitant i/o estatuts vigents d'aquesta, degudament inscrits. En el cas d'entitats que manquen de personalitat jurídica pròpia, s'haurà d'aportar nomenament del representant o apoderat únic de l'agrupació amb poders bastants; devent així mateix aportar-se declaració signada pel representant o apoderat únic de l'agrupació amb poders bastants dels compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació. 2.1.4.-Escriptura de poder suficient de representació atorgada a favor de la persona que consta com a representant del sol·licitant de l'ajuda, degudament inscrita, si escau, en el registre públic corresponent. 2.1.5.-Còpia de document acreditatiu i vigent de trobar-se donat d'alta en l'Impost d'activitats Econòmiques en l'activitat econòmica relacionada amb l'actuació subvencionable objecte de la seua sol·licitud, així com còpia del justificant de pagament de l'últim rebut corresponent. 2.1.6.-En el cas d'empreses que tinguen la condició de petites o mitjanes empreses conforme al que es disposa en l'article 2 de l'Annex I del Reglament 651/2014, hauran d'aportar aquella documentació que permeta verificar tal condició mitjançant: - Certificat expedit per la Seguretat Social en el qual conste la informació relativa al nombre d'empleats de l'empresa. - Document acreditatiu del volum anual de negocis o balanç general anual. 2.2.-Informació de l'actuació, que contindrà un resum dels paràmetres principals de l'actuació: - Ubicació dels edificis que es construiran, mitjançant la direcció i la referència cadastral. - Nombre d'habitatges a construir. - Característiques principals dels habitatges, havent d'incloure's les superfícies útils d'habitatge, plaça de garatge i annexos de cada habitatge. - Inversió total: despeses inherents a la promoció de què es tracte, incloent-se, el cost de l'edificació, les despeses generals, les despeses corresponents als informes preceptius, el benefici industrial, l'IVA o l'impost indirecte equivalent, en el seu cas, i qualsevol altra despesa necessària. - L'import total de l'ajuda sol·licitada. - Les anualitats, amb el percentatge anual d'execució i l'ajuda a justificar en cadascuna d'elles. - Documentació gràfica i complementària que reculla les determinacions estructurals i detallades del planejament vigent i els paràmetres urbanístics de l'àmbit d'actuació o qualsevol altra informació urbanística de rellevància per a les actuacions proposades. Si existeix Pla Especial o instrument equivalent relatiu a la figura de protecció patrimonial declarada de conformitat amb la Llei de patrimoni, s'haurà de fer esment exprés d'aquesta circumstància, delimitant la superfície protegida i el grau de protecció.. 2.3.- Un avantprojecte d'edificació, en el qual constaran, almenys, els següents punts: - Una memòria tècnica en la qual s'identifiquen els objectius energètics i mediambientals de la proposta d'actuació. - Una memòria descriptiva de com s'ha tingut en compte la perspectiva de gènere en els edificis d'habitatges. - L'acreditació de la compatibilitat amb l'ordenació urbanística. 2.4.-Compromís de vinculació del termini de lloguer social o a preu assequible. A marcar en el tràmit de sol·licitud. 2.5.-Declaració responsable del representant de l'adjudicatari del dret de superfície de totes les ajudes concedides, conforme a l'imprés associat, DECLARACIÓ RESPONSABLE Ajudes, MINIMIS i doble Finançament. 2.6.- Declaració responsable del representant de l'adjudicatari del dret de superfície de no estar en crisi conforme a l'imprés associat, DECLARACIÓ RESPONSABLE_VÀRIES. 2.7.- Declaració responsable del representant de l'adjudicatari del dret de superfície relativa al compliment dels requisits i compromís de les obligacions establides en els articles 13 i 34 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, conforme a l'imprés associat, DECLARACIÓ RESPONSABLE_VÀRIES. 2.8.- Declaració responsable del representant de l'adjudicatari del dret de superfície que es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, conforme a l'imprés associat, DECLARACIÓ RESPONSABLE_VÀRIES. 2.9.- Declaració responsable del representant de l'adjudicatari del dret de superfície que està al corrent en el pagament d'obligacions per reintegrament d'ajudes i compromís de mantindre el seu compliment durant el temps inherent al procediment de concessió de la subvenció, conforme a l'imprés associat, DECLARACIÓ RESPONSABLE_VÀRIES. 2.10.- Declaració responsable del representant de l'adjudicatari del dret de superfície que complirà tota la normativa nacional i de la Unió Europea que resulte d'aplicació, i que es compromet a presentar, en el moment de disposar d'elles, i en qualsevol cas amb caràcter previ a la qualificació definitiva, totes les llicències, autoritzacions i permisos necessaris per al projecte, conforme a l'imprés associat, DECLARACIÓ RESPONSABLE_VÀRIES. 2.11.- Declaració del representant de l'adjudicatari del dret de superfície d'absència de conflicte d'interessos (DACI), conforme a l'imprés associat DACI. 2.12.- Declaració responsable del representant de l'adjudicatari del dret de superfície que l'edifici a construir té un consum d'energia primària no renovable inferior als valors límit inclosos en la taula 60.1 del Reial decret 853/2021, conforme al DECLARACIÓ RESPONSABLE_VÀRIES. 2.13.- Declaració responsable del representant de l'adjudicatari del dret de superfície de compromís que es retiraran de l'àmbit d'actuació aquells productes de construcció que continguen amiant. Inclòs en l'imprés associat DNSH. 2.14.- Declaració responsable signada pel sol·licitant que els dissenys dels edificis i les tècniques de construcció donaran suport a la circularitat i, en particular, amb referència a l'ISO 20887 o altres normes per a avaluar la capacitat de desmuntatge o adaptabilitat dels edificis, conforme al model adjunt. Inclòs en l'imprés associat DNSH. 2.15.- Declaració responsable signada pel sol·licitant que l'actuació proposada s'adequa al principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (DNSH per les seues sigles en anglés) i la seua normativa d'aplicació, tant nacional com europea, així com compromís de compliment de l'etiquetatge climàtic i digital, conforme a l'imprés associat DNSH. 2.16.- Compromís exprés del sol·licitant de concedir els drets i accessos necessaris per a garantir que la Comissió, la OLAF, el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències, conforme a l'imprés associat OLAF. 2.17.- Domiciliació bancària, conforme amb el que s'estableix en l'Ordre 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic. (Tràmit telemàtic PROPER) Ha d'adjuntar-se en imprés generat en el tràmit. 3.- Potestativament, en el moment de la sol·licitud es presentarà certificat d'eficiència energètica en projecte i en qualsevol cas amb caràcter previ a la qualificació provisional, s'aportarà certificat d'eficiència energètica de l'edifici, amb el contingut requerit en el Reial decret 390/2021, d'1 de juny, signat per tècnic competent. Així mateix, s'adjuntarà a la sol·licitud (tràmit 1) les Fitxes per lot: Fitxes resumeixen de l'actuació segons model normalitzat que estan a la disposició dels sol·licitants en la web de la Vicepresidència Segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica amb la justificació de les despeses subvencionables i quantia estimada de l'ajuda. S'haurà d'aportar en format Excel i en Pdf signat.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La sol·licitud es presentarà exclusivament de manera telemàtica, amb certificat electrònic, en model normalitzat dirigit a la Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana a través de l'enllaç denominat "SOL·LICITUD. Presentació autenticada". Abans d'iniciar la tramitació llija atentament tota la informació d'aquest tràmit i la "Guia d'usuari" posada a la seua disposició en l'apartat "Enllaços". S'haurà de presentar una sol·licitud per Lot. La sol·licitud consta de dos tràmits; Tràmit 1 (Sol·licitud) i Tràmit 2 (aportació documental). No s'entendrà presentada la sol·licitud si no es realitzen tots dos tràmits consecutius. Els passos per a la presentació de la sol·licitud són els següents: -Pas 1: Presentar la sol·licitud (Tràmit 1). -Pas 2: Realitzar l'aportació documental (tràmit 2) de cadascuna de les parcel·les de les quals consta el lot corresponent. Per a accedir a aquest tràmit pot fer-lo des de l'apartat de “procediments relacionats”. La tramitació telemàtica de la sol·licitud d'ajudes té una capacitat total per expedient de 150 Mb, i màxima de 35 Mb per arxiu. La documentació requerida o que es considere convenient aportar, s'adjuntarà en el format que per a cadascun d'ells s'indique en la “fase de documentar” i seran, en qualsevol cas .PDF, .ZIP, o formats Excel utilitzant, en el seu cas, els impresos associats que corresponguen, degudament emplenats i signats. Si, així i tot, no s'ha pogut completar la documentació, es prega el notifiquen a través de l'adreça de correu electrònic fondoseuropeosviviendasalquiler@gva.es on es facilitarà un mitjà alternatiu per a l'enviament de la documentació.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

1.- Per a iniciar el tràmit telemàtic haurà de clicar en l'enllaç "Presentació autenticada" (situat al principi de la pàgina), utilitzant el mateix certificat reconegut de representant que va utilitzar en la sol·licitud inicial. En cas de canvi de representant haurà de comunicar aquesta circumstància a la Vicepresidència segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica. 2.- Emplenar el formulari. 3.- A continuació, adjunte els documents electrònics que considere oportuns per a incloure'ls a l'expedient d'ajudes corresponent. 4.- Finalment, ho registrarà d'entrada a través del registre telemàtic. La documentació s'incorporarà a l'expedient i només es tindrà en compte sempre que s'haja presentat en termini.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana

Observacions

Observacions

Contra la resolució de les ajudes, que posarà fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquesta, de conformitat amb el que s'estableix en els articles 10.1.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La quantia màxima de l'ajuda serà proporcional a la superfície útil de cada habitatge, de fins a un màxim de 700 euros per metre quadrat de superfície útil d'habitatge. La quantia màxima d'aquesta subvenció no podrà superar els 50.000 euros per habitatge, sense que en cap cas puga excedir del cost de les actuacions subvencionables. Seran despeses subvencionables totes les despeses inherents a la promoció de què es tracte, incloent-se el cost de l'edificació, les despeses generals, les despeses corresponents als informes preceptius, el benefici industrial i qualsevol un altre necessari sempre que tots ells consten degudament acreditats. No es consideren costos subvencionables els corresponents a llicències, taxes, impostos o tributs. No obstant això, l'IVA o l'impost indirecte equivalent, podran ser considerats elegibles sempre que no puguen ser susceptibles de recuperació o compensació total o parcial. No seran subvencionables les actuacions d'inversió en generadors tèrmics que utilitzen combustible d'origen fòssil. En el cas que la despesa subvencionable de l'actuació siga inferior a l'inicialment previst en la sol·licitud d'ajudes, es recalcularà la quantia de l'ajuda d'acord amb les bases reguladores, podent aquesta ser minorada si resultara un import inferior a l'inicialment previst. L'import de l'ajuda en cap cas superarà el valor establit en la resolució de l'ajuda concedida. JUSTIFICACIÓ DE LA DESPESA 1. La justificació de la despesa es realitzarà d'acord amb els certificats dels justificants de la inversió realitzada, segons el model normalitzat publicat en la web de la Vicepresidència segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, que almenys una vegada a l'any i amb anterioritat al 10 de novembre de l'exercici corresponent, hauran de ser presentats pel destinatari últim davant aquesta per a la seua revisió. 2. En aquesta justificació s'indicaran els costos a origen dels treballs realitzats i tots aquells compresos en les bases reguladores, fins i tot l'IVA (o impost indirecte equivalent) quan no puga ser susceptible de recuperació o compensació total o parcial. No seran subvencionables els costos de llicències, taxes, impostos o tributs. 3. Les despeses es justificaran amb factures i altres documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, en original. Els justificants originals presentats es marcaran amb una estampilla, indicant en la mateixa la subvenció per a la justificació de la qual han sigut presentats i si l'import del justificant s'imputa totalment o parcialment a la subvenció. En aquest últim cas s'indicarà a més la quantia exacta que resulte afectada per la subvenció. ABONAMENT DE LES AJUDES L'abonament de les ajudes que corresponga a cada actuació es realitzarà per la Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana, respectant les anualitats aprovades per la Vicepresidència segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, de la següent manera: a) Primer pagament o bestreta: s'anticiparà el 30% de la subvenció aprovada. Quan les ajudes que corresponguen a la parcel·la siguen superiors al milió d'euros haurà de constituir-se garantia en els termes establits en les bases reguladores. b) Pagaments parcials anuals o abonaments a compte: Proporcionalment a les justificacions d'inversió presentades, mitjançant la presentació de la justificació de la despesa realitzada i els documents de pagament d'aquest, es tramitaran pagaments parcials, almenys una vegada a l'any, sempre que l'import de la subvenció certificada per al seu cobrament supere la bestreta abonada. Aquests pagaments seran el 70% de la justificació realitzada, no podent la totalitat dels pagaments parcials anuals o abonaments a compte realitzats superar el 80% de l'import total de la subvenció. Podrà realitzar-se abonaments a compte, fins i tot en els casos en els quals s'haja determinat la possibilitat de realitzar pagament anticipat. c) Pagament final o de liquidació: El 20% de l'import de la subvenció restant es tramitarà una vegada es dispose de la qualificació definitiva de l'actuació. Per a això, haurà d'acreditar-se el compliment dels requisits establits en les bases reguladores.

Termini màxim

Termini màxim

La persona titular de la Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana resoldrà sobre la concessió de les ajudes. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució, que posarà fi a la via administrativa, serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la presentació de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa els interessats podran entendre desestimada la seua sol·licitud per silenci administratiu. Les resolucions de les ajudes seran publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que es preveu en l'article 40 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, sense perjudici de la seua notificació individual.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Termini justificació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La justificació de la despesa de les actuacions subvencionades es realitzarà a través del tràmit d'aportació documental al qual pot accedir des de “procediments relacionats” (Tràmit 2).

Termini

Termini

Termini de presentació de documentació durant l'execució. Una vegada iniciat l'expedient, l'aportació de la documentació que siga obligatori presentar per a justificar l'execució de l'actuació subvencionada es realitzarà a través del present tràmit, conforme i en el termini màxim establit, almenys una vegada a l'any i amb anterioritat al 10 de novembre de l'exercici corresponent, tot això segons l'Ordre de 8/2022 de 18 de novembre, de la Vicepresidència segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions del programa d'ajuda a la construcció d'habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència 2021-2026 – Finançat per la Unió Europea – Next Generation EU i es procedeix a la seua convocatòria per a l'any 2022.

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix

Presentació telemàtica de la documentació per a completar o esmenar la documentació d'un expedient de sol·licitud de les ajudes a la construcció d'habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència 2021-2026 - Finançat per la Unió Europea - Next Generation EU. Convocatòria 2022. Haurà de realitzar tantes vegades aquest tràmit com parcel·les tinga el Lot de la sol·licitud. També s'utilitzarà per a completar i/o esmenar aquest mateix tràmit.

Termini

Termini

Tindre un expedient ja iniciat per a la sol·licitud de les ajudes a la construcció d'habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència 2021-2026 - Finançat per la Unió Europea - Next Generation EU. Convocatòria 2022.

Presentació

Presentació