Sol·licitud d'ajudes a la construcció d'habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència 2021-2026 - Finançat per la Unió Europea - Next Generation EU. Convocatòria 2022

Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 2982510
|
Codi GVA: 23064
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 20-06-2023

Fins 11-07-2023

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés
  • Compartir en xarxes socials

Què és

Què és i per a què servix

Concedir ajudes mitjançant un procediment en règim de concurrència no competitiva, per a finançar la construcció d'habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència 2021-2026 - Finançat per la Unió Europea - Next Generation EU.

 

Aquest tràmit té per objecte la presentació telemàtica de la sol·licitud (tràmit 1). També pot utilitzar-se, una vegada realitzada la sol·licitud (tràmit 1), per a aportar i/o esmenar la documentació d'aquest.

 

ACTUACIONS SUBVENCIONABLES.

Seran actuacions subvencionables, conforme al Reial decret 853/2021 de 5 d'octubre, pel qual es regulen els programes d'ajuda en matèria de rehabilitació residencial i habitatge social del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, aquelles necessàries per a dur a terme la construcció de nous habitatges que es destinen al lloguer social, sempre que suposen un increment del parc públic d'habitatge en lloguer assequible, i complisquen les condicions i requisits establits en aquest programa.

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 20-06-2023 fins a 11-07-2023
EsmenaTermini obert
JustificacióTermini obert
Observacions

PUBLICITAT DE LES AJUDES

S'haurà d'incloure de manera visible, la participació de la Unió Europea, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i la Generalitat, en els cartells descriptius exteriors de la promoció i en les plaques commemoratives permanents, que en el seu cas s'instal·laran.

Per a això, en les mesures d'informació i comunicació de les actuacions que desenvolupen les inversions (cartells informatius, plaques, publicacions impreses i electròniques, material audiovisual, pàgines web, anuncis i insercions en premsa, certificats, etc., ...), s'haurà d'incloure els següents logotips:

a) L'emblema de la Unió Europea.

b) Juntament amb l'emblema de la Unió, s'inclourà el text "Finançat per la Unió Europea-Next Generation EU".

c) Juntament amb l'emblema i el text dels apartats a) i b) haurà d'incloure's el logo del PRTR, disponible en el link https://planderecuperacion.gob.es/identidad-visual.

d) Es tindran en compte les normes gràfiques i els colors normalitzats establits en l'annex II del Reglament d'Execució 821/2014. També es pot consultar la següent pàgina web:

- http://publications.europa.eu/code/es/es-5000100.htm

I descarregar diferents exemples de l'emblema en:

- https://europa.eu/european-union/about-eu/symbols/flag_es#download

Tots els cartells informatius i plaques hauran de col·locar-se en un lloc ben visible i d'accés al públic.

 

TRANSPARÈNCIA

1. Les entitats beneficiàries de subvenció, en aplicació de l'article 3 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern; de l'article 4 de la Llei 1/2022, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, tenint en compte el que s'estableix en la seua Disposició derogatòria, en les seues tres Disposicions finals i en les seues Disposicions transitòries; de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de Transparència, Bon Govern i Participació Ciutadana de la Comunitat Valenciana; i de l'article 3 del Decret 105/2017, de 28 de juliol, del Consell, en matèria de transparència i de regulació del Consell de Transparència, Accés a la Informació Pública i Bon Govern, pel qual es desenvolupa la Llei 2/2015, de 2 d'abril; hauran de complir les obligacions en matèria de publicitat activa, sense perjudici de les obligacions establides en l'article 14 de la LGS i una altra legislació aplicable, quan:

a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros.

b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros.

c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40% del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros.

La difusió de la informació que estableix aquesta clàusula s'ha de realitzar a través de la pàgina web de l'entitat, o bé a través de la plataforma TEP - Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep.

2. Les entitats anteriors hauran de publicar la informació a partir de l'any següent a aquell en el qual s'hagen superat els llindars establits, i haurà de mantindre's publicada durant 4 anys naturals.

3. Les entitats o persones beneficiàries de subvencions estan obligades a subministrar a l'entitat concedent, previ requeriment, tota la informació que siga necessària per al compliment aquesta de les obligacions previstes en la llei de transparència que aquesta requerisca, en el termini de 15 dies hàbils des de l'endemà d'aquell en què tinga lloc el requeriment. Una vegada transcorregut el termini conferit en el requeriment sense que el mateix haguera sigut atés, l'òrgan que ha realitzat el requeriment podrà acordar, previ advertiment i audiència a l'interessat, la imposició de multes coercitives en els termes previstos en l'article 5 de la Llei 1/2022.

4. Els nous conjunts de dades que es generen per la formalització i el desenvolupament de les subvencions atorgades per l'administració de la Generalitat s'han de disposar, sempre que siga possible, com a conjunt de dades obertes.

 

ARRENDATARIS DELS HABITATGES.

1. Els habitatges finançats amb càrrec a aquest programa només podran ser arrendades a persones que vagen a tindre el seu domicili habitual i permanent en l'habitatge arrendat, prioritzant sempre el criteri social.

Així mateix, els arrendataris hauran d'estar inscrits en el Registre de demanda del Registre d'habitatge de la Comunitat Valenciana, regulat pel Decret 106/2021, de 6 d'agost del Consell, o norma que ho substituïsca.

2. L'acord de la comissió bilateral de seguiment celebrada el 20 de maig de 2022 limita els IPREM màxims que els titulars del contracte d'arrendament han de tindre, en el seu conjunt. Aquest límit màxim d'ingressos s'incrementa respecte del llindar d'ingressos general, de forma acumulada, atesa la situació específica de cada unitat de convivència.

 

LIMITACIÓ DEL PREU DEL LLOGUER

El preu del lloguer dels habitatges haurà de figurar en la resolució de concessió de l'ajuda, i estarà limitat segons els criteris establits en l'acord de la comissió bilateral de seguiment, celebrada el 20 de maig de 2022, que estableix el preu màxim per metre quadrat de superfície útil d'habitatge i, en el seu cas, la quantia per metre quadrat de superfície útil de plaça de garatge, de traster o de qualsevol altra superfície addicional annexa a l'habitatge. El preu de lloguer establit serà aplicable en el moment de la subscripció del contracte d'arrendament corresponent. Aquest preu s'actualitzarà anualment en funció de l'Índex de Garantia de Competitivitat (IGC), publicat per l'Institut Nacional d'Estadística.

Normativa

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Poden sol·licitar-les les empreses o entitats privades que, havent resultat adjudicatàries d'un dret de superfície sobre terrenys propietat de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl en el procediment de concurrència competitiva licitat per aquesta, les sol·liciten en forma i termini. També podran accedir a la condició de destinataris últims de les ajudes, sempre que complisquen amb el que s'estableix en l'article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, les agrupacions privades de persones físiques o jurídiques, les comunitats de béns o qualsevol altre tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat que, fins i tot mancant de personalitat jurídica, puguen dur a terme els projectes, activitats o comportaments o es troben en la situació que motiva la concessió de la subvenció.

 

En cas de persones jurídiques hauran d'estar inscrites obligatòriament en el Registre de Representants. Aquest registre possibilita la representació de persones jurídiques en els procediments administratius de caràcter electrònic.

Requisits

REQUISITS DELS SOL·LICITANTS:

- Tindre la seua residència fiscal a Espanya.

- Haver sigut adjudicataris d'un dret de superfície sobre terrenys propietat de l'Entitat Valenciana d'Habitatge i Sòl (EVha).

- Promoure sobre els terrenys objecte del dret de superfície habitatges de nova construcció que es destinen al lloguer social o a preu assequible durant un termini mínim de 50 anys que complisquen amb els requisits de les bases reguladores i que hauran d'estar finalitzades el 30 de juny de 2026.

- Quan siguen persones jurídiques hauran d'acreditar o declarar expressament que es troben degudament constituïdes, segons la normativa que els resulte d'aplicació.

- Complir amb el que s'estableix en l'article 11.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

- No tindre deutes amb l'Administració concedent per reintegraments de subvencions en període executiu o, en el cas de beneficiaris contra els quals no procedisca la utilització de la via de constrenyiment, deutes no atesos en període voluntari.

- No concórrer cap circumstància establida en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

- Trobar-se al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

- No trobar-se en situació de crisi, conforme a la definició que a aquest efecte es realitza en el Reglament UE651/2014, de 17 de juny de 2014, i en les directrius comunitàries sobre ajudes estatals de salvament i reestructuració d'empreses no financeres en crisis (Comunicació de la Comissió 2014/C 249/1, de 31 de juliol de 2014).

- No trobar-se subjectes a una ordre de recuperació pendent sobre qualsevol ajuda o subvenció que els haguera sigut atorgada amb anterioritat.

- Destinar l'import íntegre de l'ajuda al pagament de les actuacions subvencionables.

 

REQUISITS DELS EDIFICIS I PROJECTES (conforme a la base segona de l'Ordre):

 

- Destinar-se a lloguer social durant un termini mínim de 50 anys des de l'obtenció de la qualificació definitiva.

- Tindre un consum d'energia primària no renovable inferior als valors límit establits en la taula de l'article 60 del Reial decret 853/2021, de 5 d'octubre, i complir amb els paràmetres establits en aquest.

- El projecte ha d'incloure un estudi de gestió de residus de construcció i demolició que complisca amb el que s'estableix en el Reial decret 853/2021, de 5 d'octubre.

- El disseny de l'edifici i les tècniques de construcció han de donar suport a la circularitat amb referència a l'ISO 20887

. - Retirar de l'àmbit d'actuació aquells productes que continguen amiant conforme al que s'estableix en el Reial decret 396/2006, de 31 de març.

- L'actuació proposada complirà el principi de no causar un perjudici significatiu al medi ambient (DNSH per les seues sigles en anglés) i la seua normativa d'aplicació, tant nacional com europea.

 

Com a documentació acreditativa de la finalització de les actuacions i del compliment de l'objecte de la subvenció: certificat d'eficiència energètica d'edifici acabat i certificat de la consecució d'un consum d'energia primària no renovable inferior als valors límit inclosos en la taula de l'article 60 del Reial decret 853/2021, de 5 d'octubre, en funció de la zona climàtica en la qual se situe l'edifici, tots dos emesos per tècnic competent.

Com es tramita

Procés de tramitació

1.- Per a iniciar el tràmit telemàtic haurà de clicar en l'enllaç "Presentació autenticada" (situat al principi de la pàgina), utilitzant el mateix certificat reconegut de representant que va utilitzar en la sol·licitud inicial. En cas de canvi de representant haurà de comunicar aquesta circumstància a la Vicepresidència segona i Conselleria d'Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica.

2.- Emplenar el formulari.

3.- A continuació, adjunte els documents electrònics que considere oportuns per a incloure'ls a l'expedient d'ajudes corresponent.

4.- Finalment, ho registrarà d'entrada a través del registre telemàtic.

 

La documentació s'incorporarà a l'expedient i només es tindrà en compte sempre que s'haja presentat en termini.

 

Òrgans de tramitació
Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana

Sol·licitud

Termini
Des de 20-06-2023 fins a 11-07-2023

S'estableix un termini de deu (10) dies hàbils des de l'endemà d'aquell en què tinga lloc la notificació de la resolució d'adjudicació del dret de superfície per part de EVha. Aquest termini serà en tot cas posterior a la publicació de l'Ordre de les bases reguladores en el Diari Oficial de la...

Saber més
Documentació
Si en el termini de quinze (15) dies hàbils després de la data de recepció de la notificació de la concessió de l'ajuda, el destinatari últim de l'ajuda no renúncia expressament i per escrit a aquesta, s'entendrà que aquesta queda acceptada, tant en el seu aspecte econòmic com en les altres...
Saber més
Forma de presentació
Telemàtica
La sol·licitud es presentarà exclusivament de manera telemàtica, amb certificat electrònic, en model normalitzat dirigit a la Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana a través de l'enllaç denominat "SOL·LICITUD. Presentació autenticada". Abans d'iniciar la tramitació llija atentament...
Saber més

    Esmena

    Termini
    Termini obert

    Tindre un expedient ja iniciat per a la sol·licitud de les ajudes a la construcció d'habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència 2021-2026 - Finançat per la Unió Europea - Next Generation EU. Convocatòria 2022.

    Descripció

    Presentació telemàtica de la documentació per a completar o esmenar la documentació d'un expedient de sol·licitud de les ajudes a la construcció d'habitatges en lloguer social en edificis energèticament eficients del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència 2021-2026 - Finançat per la Unió...

    Saber més
    Forma de presentació

    Resolució

    Termini màxim
    La persona titular de la Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana resoldrà sobre la concessió de les ajudes. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució, que posarà fi a la via administrativa, serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la presentació de la sol·licitud....
    Saber més
    Quantia i cobrament
    La quantia màxima de l'ajuda serà proporcional a la superfície útil de cada habitatge, de fins a un màxim de 700 euros per metre quadrat de superfície útil d'habitatge. La quantia màxima d'aquesta subvenció no podrà superar els 50.000 euros per habitatge, sense que en cap cas puga excedir del...
    Saber més
    Observacions

    Contra la resolució de les ajudes, que posarà fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs potestatiu de reposició, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta, segons el que s'estableix en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del...

    Saber més
    Òrgans resolució
    Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana

    Justificació

    Termini
    Termini obert

    Termini de presentació de documentació durant l'execució. Una vegada iniciat l'expedient, l'aportació de la documentació que siga obligatori presentar per a justificar l'execució de l'actuació subvencionada es realitzarà a través del present tràmit, conforme i en el termini màxim establit,...

    Saber més
    Descripció

    La justificació de la despesa de les actuacions subvencionades es realitzarà a través del tràmit d'aportació documental al qual pot accedir des de “procediments relacionats” (Tràmit 2).

    Preguntes freqüents

    Dubtes sobre la tramitació
    On consultar dubtes sobre el tràmit:

    Temes relacionats

    MATÈRIES

    • Empreses
      • Habitatge i urbanisme
        • Construcció i promoció
      • Ajudes i subvencions
        • Habitatge i urbanisme

    TEMA

    • Administració pública
      • Transparència i informació pública
      • Administració electrònica
    • Habitatge
      • Lloguer
      • Promoció
      • Protecció oficial
      • Rehabilitació
    • Territori i paisatge. Urbanisme
      • Urbanisme
    • Medi ambient
      • Canvi climàtic
      • Estalvi energètic
      • Gestió ambiental
      • Aire
      • Residus
      • Sostenibilitat

    PERFILS

    • Empresa
      • Petita i mitjana empresa
      • Gran empresa
      • Cooperatives

    SECTOR

    • Energia
      • Energia elèctrica
      • Estalvi i eficiència energètica
      • Producció d’energia
    • Construcció i instal·lacions
      • Treballar amb l’administració
      • Agents de la propietat immobiliària
      • Construcció
      • Actuar com a empresa instal·ladora en Comunitat Valenciana

    TEMÀTICA

    • Sostenibilitat
      • Afectació al medi
    • Finançament i gestió econòmica
      • Ajudes i subvencions

    CICLE VITAL

    • Encetar un negoci
    • Créixer i consolidar

    TIPUS

    • Ajudes, beques i subvencions