Comunicació i aportació de documentació d'activitats sotmeses a declaració responsable de garantia financera segons la Llei 26/2007, de responsabilitat mediambiental.

Codi SIA: 2843842
Codi GUC: 22318
Organisme: Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori
Termini de sol·licitud: OBERT
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Presentar comunicacions i aportar documentació complementària en relació amb les activitats sotmeses a declaració responsable de garantia financera segons la Llei 26/2007, de responsabilitat mediambiental.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Operadors de les activitats econòmiques que recull l'article 37.2.a del Reial decret 2090/2008, de 22 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament parcial de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental: · Activitats SEVESO (Reial decret 840/2015, de 21 de setembre). · Activitats IPPC a les quals s'aplica el text refós de la Llei de prevenció i control integrats de la contaminació (Reial decret legislatiu 1/2016, de 16 de desembre). · Instal·lacions de residus miners de categoria A (Reial decret 975/2009, de 12 de juny).

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental (BOE núm. 255, de 24/10/2007).
  • Reial decret 2090/2008, de 22 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament de desplegament parcial de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental (BOE núm. 308, de 23/12/2008).
  • Ordre ARM/1783/2011, de 22 de juny, per la qual s'estableix l'ordre de prioritat i el calendari per a l'aprovació de les ordres ministerials a partir de les quals serà exigible la constitució de la garantia financera obligatòria, previstes en la disposició final quarta de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental (BOE núm. 154, de 29/06/2011).
  • Ordre APM/1040/2017, de 23 d'octubre, per la qual s'estableix la data a partir de la qual serà exigible la constitució de la garantia financera obligatòria per a les activitats de l'annex III de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental, classificades com a nivell de prioritat 1 i 2, mitjançant l'Ordre ARM/1783/2011, de 22 de juny, i per la qual es modifica el seu annex (BOE núm. 154, de 29/06/2011).
  • Ordre TEC/1023/2019, de 10 d'octubre, per la qual s'estableix la data a partir de la qual serà exigible la constitució de la garantia financera obligatòria per a les activitats de l'annex III de la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental, classificades com a nivell de prioritat 3, mitjançant l'Ordre ARM/1783/2011, de 22 de juny (BOE núm. 248, de 15 d'octubre de 2019).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

La comunicació i aportació de documentació d'activitats sotmeses a declaració responsable de garantia financera segons la Llei 26/2007, de responsabilitat mediambiental, es podrà efectuar en qualsevol moment de l'any.

Formularis documentació

- Aportació de documentació que siga procedent. - Sol·licitud de comunicació i aportació de documentació signada mitjançant un certificat digital.

Presentació

Presentació

Telemàtica
S'ha d'efectuar la presentació per part del titular o representant de comunicació per mitjà d'un imprés normalitzat dirigit a la Direcció General del Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental, per a la qual cosa cal aportar la documentació complementària.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

Com que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb aquestes a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de sol·licituds ha de fer-se electrònicament a través de la seu electrònica de la Generalitat en l'URL següent: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22318 Per a accedir de manera telemàtica al procediment, la persona sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat qualificat de representant d'entitat (si és persona jurídica) o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (si és persona física), els dos emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV). Així mateix, es podrà utilitzar qualsevol altre sistema de signatura electrònica admés per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/va/sede_certificados). Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, han d'anar signats electrònicament per qui siga competent per a fer-ho. Els tràmits que es facen en la seu electrònica de la Generalitat que no arriben a registrar-se es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica, per a la qual cosa cal accedir a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" > "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

No

Sancions

Sancions

L'incompliment de l'obligació de concertar en els termes que preveu la Llei 26/2007, de 23 d'octubre, de responsabilitat mediambiental, les garanties financeres a què estiga obligat l'operador, així com el fet que no es mantinguen en vigor el temps que subsistisca aquesta obligació, suposa una infracció MOLT GREU segons el que disposa l'article 37.2 f de la llei esmentada. Les sancions que s'estableixen per a aquesta mena d'infraccions segons l'article 38 de la llei són: 1. Multa de 50.001 fins a 2.000.000 d'euros. 2. Extinció de l'autorització o suspensió d'aquesta per un període mínim d'un any i màxim de dos anys. Així mateix, d'acord amb l'article 69.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpore a una declaració responsable o a una comunicació, o la no presentació davant de l'administració competent de la declaració responsable, la documentació que siga, si és el cas, requerida per a acreditar el compliment del que s'ha declarat, o la comunicació, determinarà la impossibilitat de continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada des del moment en què es tinga constància de tals fets, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquen.