Ajudes per paralització temporal de l'activitat pesquera-armadors - Sede electronica
Ajudes per paralització temporal de l'activitat pesquera-armadors
Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca
Des de 10-04-2025
Fins 09-05-2025
Què és
Ajudes als armadors de vaixells pesquers amb port base en la Comunitat Valenciana afectats per la paralització temporal de l'activitat pesquera en el marc del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura (FEMPA).
En el cas que el sol·licitant siga una entitat sense personalitat jurídica, les declaracions responsables seran presentades per cadascun dels membres d'esta entitat. (Annex A)
- Reglament (UE) n ° 1380/2013 del Parlament Europeu i del Consell, d'11 de desembre de 2013 , sobre la política pesquera comuna, pel qual es modifiquen els Reglaments (CE) n ° 1954/2003 i (CE) n ° 1224/2009 del Consell, i es deroguen els Reglaments (CE) n ° 2371/2002 i (CE) n ° 639/2004 del...
- Reglament (UE) 2021/1060 del Parlament Europeu i del Consell de 24 de juny de 2021 (d'ara en avant RDC), pel qual s'establixen les disposicions comunes relatives al Fons Europeu de Desenvolupament Regional, al Fons Social Europeu Plus, al Fons de Cohesió, al Fons de Transició Justa i al Fons...
- Reglament (UE) núm. 2021/1139 del Parlament Europeu i del Consell de 7 de juliol de 2021 pel qual s'establix el Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura, i pel qual es modifica el Reglament (UE) 2017/1004.
- Programa del Fons Europeu Marítim, de Pesca i d'Aqüicultura per a Espanya 2021-2027 aprovat per Decisió d'execució de la Comissió de 29 de novembre de 2022.
- Reial decret 1173/2015, de 29 de desembre, de desenvolupament del Fons Europeu Marítim i de Pesca quant a les ajudes a la paralització definitiva i temporal de l'activitat pesquera.
- Orde APA/423/2020, de 18 de maig, per la qual s'establix un pla de gestió per a la conservació dels recursos pesquers demersals en la mar Mediterrània.
- Orde APA/852/2023, de 13 de juliol, per la qual s'establix un pla de gestió per a la pesca amb arts de cércol en el subcalador Mediterrani.
- Orde AAA/658/2014, de 22 d'abril, per la qual es regula la pesca amb l'art de palangre de superfície per a la captura d'espècies altament migratòries.
- Orde 19/2016, de 22 de juliol, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'establixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes als armadors i pescadors de vaixells pesquers amb port base localitzat en la Comunitat Valenciana,...
- ORDE 17/2018, de 3 de maig, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual es modifica l'Orde 19/2016, de 22 de juliol, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'establixen les bases...
A qui va dirigit
Persones físiques, persones jurídiques i entitats sense personalitat jurídica que siguen armadors d'un vaixell pesquer amb port base en la Comunitat Valenciana.
Es considera Armador, a l'efecte d'estes ajudes, a la persona física, persona jurídica o entitat sense personalitat jurídica, que es troba d'alta en el Règim Especial de Seguretat Social dels Treballadors de la Mar com a empresa que explota comercialment un vaixell pesquer.
1. Seran beneficiaris els armadors de vaixells pesquers amb port base localitzat en la Comunitat Valenciana i que estiguen registrats com a actius en el Registre General de la Flota Pesquera i que hagen dut a terme una activitat pesquera d'almenys 120 dies en la mar, durant els dos anys civils anteriors a l'any en què es presenta la sol·licitud d'ajuda. Estos dies mínims d'activitat pesquera hauran d'haver-se realitzat en la modalitat i calador que s'especifique en la convocatòria d'ajudes.
2. Els vaixells afectats estaran inclosos en la relació certificada a este efecte per la Secretaria General de Pesca del Ministeri d'Agricultura, Alimentació i medi ambient.
3. El vaixell ha de pertànyer a la tercera llista del Registre de Vaixells i Empreses Navilieres.
4. El vaixell ha d'estar en situació d'alta en el Registre General de Flota Pesquera i ha d'estar en possessió de la llicència de pesca i de les autoritzacions per a les modalitats i caladors assenyalats en cada convocatòria.
5. A l'efecte d'estes ajudes, la modalitat censal del vaixell serà la que figure en el Registre General de la Flota Pesquera en la data de sol·licitud de l'ajuda, que haurà de ser la mateixa que la que figurava en el Registre General de la Flota Pesquera a l'entrada en vigor del Reial decret 1173/2015, de 29 de desembre, de desenvolupament del Fons Europeu Marítim i de Pesca.
6. Estar al corrent de les seues obligacions fiscals i amb la Seguretat Social.
7. Justificació que l'armador del vaixell ha presentat davant les autoritats laborals la corresponent comunicació d'inici del procediment de suspensió de contracte o reducció de jornada, regulat en l'article 47 de l'Estatut dels Treballadors, de tots els tripulants enrolats en l'embarcació, en la data de l'última arribada a port per a començar la parada, a l'efecte de poder adoptar la decisió de suspendre els contractes de treball o reduir la jornada. S'eximirà a l'armador d'este requisit quan justifique documentalment que els contractes de treball dels tripulants enrolats en la data d'arribada a port per a començar la parada, per la seua naturalesa, se suspenen en eixe moment.
8. Acreditar el compliment de la normativa sobre integració laboral de persones amb discapacitat, o si és el cas, l'exempció d'esta obligació, mitjançant la presentació d'una declaració responsable, d'acord amb el que s'establix en l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat.
9. Quan es tracte d'entitats sense personalitat jurídica, haurà de fer-se constar expressament, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'entitat, així com la quota de participació en l'entitat de cadascun d'ells, que tindran igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, haurà de nomenar-se un representant o apoderat únic de l'entitat, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'entitat. No podrà dissoldre's l'entitat fins que haja transcorregut el termini de prescripció previst en els articles 39 i 65 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
10. Totes les activitats de pesca realitzades pel vaixell pesquer hauran de suspendre's de fet.
11. Durant el període de paralització, la inactivitat pesquera ha de ser total i el vaixell ha de romandre en port durant tot el període computable de la parada, no podent ser despatxat per a cap activitat i sense que siga necessari que eixe port coincidisca amb el seu port base. Esta circumstància haurà de quedar arreplegada en el rol de despatx, en el qual s'indicarà expressament que el vaixell entra a port per a iniciar una parada temporal de l'activitat pesquera i, igualment, el dia d'eixida s'indicarà que el vaixell finalitza la parada temporal.
12. Podran exceptuar-se aquells moviments del vaixell motivats per raons de seguretat exigides per l'autoritat competent i que hauran de ser acreditats i certificats per esta autoritat.
13. Tots els vaixells que disposen de dispositius de localització de vaixells via satèl·lit hauran de mantindre-ho encés durant el període de duració de la parada objecte de l'ajuda.
14. La suspensió de l'activitat pesquera haurà d'acreditar-se a través del lliurament del rol en la Capitania Marítima del port en el moment de la seua arribada, sense perjuí de la seua verificació posterior a través dels mitjans referits en l'apartat anterior.
15. La no realització de tot el període de paralització temporal aprovat donarà lloc a la pèrdua del dret de cobrament de l'ajuda concedida.
Com es tramita
1. La instrucció del procediment correspon a la Secció de Pesca Marítima de la Direcció Territorial de la Conselleria competent en pesca marítima, en l'àmbit territorial de la qual es trobe el port base del vaixell afectat per la parada temporal, qui podrà realitzar d'ofici quantes actuacions estime necessàries amb vista a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals haja de formular la proposta de resolució.
2. Si analitzada la documentació presentada s'observara que existixen defectes formals o omissió d'algun dels documents exigits, es requerirà a l'interessat perquè esmene o aportació la documentació preceptiva, de conformitat amb la legislació de procediment administratiu comú vigent.
3. En el cas de no ser acceptada la sol·licitud de l'interessat, o existisca incompliment d'algun requisit, la Secció de Pesca Marítima, abans d'elevar la seua proposta, donarà tràmit d'audiència a l'interessat, concedint-li un termini de 10 dies perquè al·legue el que considere convenient, d'acord amb el que s'establix en la legislació de procediment administratiu comú vigent.
4. El director territorial de la Conselleria competent en pesca marítima, vist l'informe de la Secció de Pesca Marítima, remetrà l'expedient complet juntament amb la proposta corresponent a la Direcció General competent en pesca marítima, a l'efecte d'emetre la resolució que procedisca.
5. Quan el crèdit disponible en cada convocatòria no siga suficient per a concedir l'ajuda al conjunt de sol·licituds estimades, es procedirà al prorrateig de totes les propostes d'aprovació de manera que no es depasse el crèdit disponible.
6. El prorrateig es calcularà de manera proporcional als imports individuals que li podria correspondre a cada sol·licitud individual en el cas que hi haguera crèdit suficient per a això.
7. Les sol·licituds que complisquen amb els requisits exigits seran avaluades per una Comissió d'Avaluació.
8. Finalitzada l'avaluació de totes les sol·licituds presentades, d'acord amb el crèdit disponible establit en la corresponent convocatòria, la Comissió elevarà una proposta al director general competent en pesca marítima, amb la relació de sol·licituds estimades per a la concessió d'ajudes (amb indicació del beneficiari i quantia de l'ajuda proposada, així com el coeficient de prorrateig aplicat quan siga procedent) i les desestimades.
9. El director general competent en matèria de pesca marítima resoldrà el procediment.
46009 - València/Valencia
12003 - Castelló/Castellón
03003 - Alacant/Alicante
Procediments relacionats
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
- SOL·LICITUD DE CONCESSIÓ I PAGAMENT D'AJUDA PER PARALITZACIÓ TEMPORAL DE L'ACTIVITAT PESQUERA-ARMADORS
- ANNEX A LA SOL·LICITUD DE CONCESSIÓ I PAGAMENT D'AJUDA PER PARALITZACIÓ TEMPORAL DE L'ACTIVITAT PESQUERA-ARMADORS (ENTITATS SENSE PERSONALITAT JURÍDICA)
- PERÍODES DE PARALITZACIÓ TEMPORAL SOL·LICITATS PER ARMADORS O PESCADORS DE VAIXELLS
Sol·licitud
El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm 10084 / 09.04.2025)
a) Acreditació de la identitat de la persona jurídica sol·licitant, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.
b) Acreditació, quan siga procedent, de la identitat del representant legal, quan esta representació es duga a terme per una persona jurídica, en cas no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.
c) En el cas de representants, documentació acreditativa de la representació que ostente la persona que compareix en lloc del sol·licitant.
d) En el cas d'entitats sense personalitat jurídica, documentació acreditativa del nomenament d'un representant o apoderat únic de l'entitat, amb poders bastants per a complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'entitat. Així mateix, es faran constar els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'entitat i la quota de participació en l'entitat de cada un d'ells, segons model annex en la seu electrònica d'este procediment.
e) En el cas de persones jurídiques o entitats sense personalitat jurídica, original o còpia compulsada de la documentació acreditativa de la vàlida constitució i inscripció registral si és el cas.
f) Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment. Quan el sol·licitant siga una entitat sense personalitat jurídica, presentaran també esta acreditació cada un dels seus membres, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.
g) Certificat d'antecedents penals de l'entitat.
h) Certificat d'antecedents penals de la persona física, en cas d'oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment
i) En cas d'entitat sense personalitat jurídica, certificat de penals de cada un dels membres, en cas d'oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.
j) Declaracions responsables. Les persones sol·licitants hauran de subscriure les següents declaracions responsables:
i.- No estar incursa en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, inclosa la inexistència d'obligacions de reintegrament d'altres subvencions o ajudes, o si és el cas, que no és deutora de la Generalitat per reintegrament de subvencions, que complix amb els requisits exigits en la normativa reguladora, que disposa de la documentació que així ho acredita i que es compromet a mantindre el seu compliment durant el temps inherent a l'exercici del dret de cobrament de la subvenció.
ii.- Complix els terminis legals de pagament d'acord amb el que s'establix en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials en el cas de subvencions d'import superior a 30.000 euros, i és entitat que d'acord amb la normativa comptable presenta compte de pèrdues i guanys abreujada o no és societat mercantil i per tant no està obligada a presentar comptes.
iii.- No haver comés una infracció greu o delicte o frau, o haver participat en l'explotació, gestió o propietat de vaixells pesquers inclosos en la llista de vaixells de la Unió que practiquen la pesca il·legal, no declarada i no reglamentada (INDNR), en els termes i terminis establits en l'article 11 del Reglament (UE) núm. 2021/1004, del Parlament Europeu i del Consell, de 07 de juliol de 2021, relatiu al Fons Europeu Marítim i de Pesca.
iv.- No haver rebut ni sol·licitat altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat procedents de qualssevol administracions o entre públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
v.- Complir la norma sobre integració de persones amb discapacitat, o si és el cas l'exempció i, així mateix, declaració del nombre de treballadors discapacitats sobre la plantilla total, tancada al 31 de desembre de l'any anterior al de la presentació de la sol·licitud d'ajuda, d'acord amb el que es disposa en el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.
En el cas que el sol·licitant siga una entitat sense personalitat jurídica, les declaracions responsables seran presentades per cada un dels membres d'esta entitat.
k) Certificat o informe de procediments acordats elaborat per auditor inscrit en el ROAC per a acreditar el compliment dels terminis de pagament, d'acord amb el que s'establix en la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'establixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, en el cas de subvencions d'import superior a 30.000 euros, quan els sol·licitants no siguen entitats que d'acord amb la normativa comptable presenten compte de pèrdues i guanys abreujada o no siguen societats mercantils i per tant no estiguen obligades a presentar comptes.
l) Model de domiciliació bancària, en cas que la persona sol·licitant no estiga obligada a realitzar l'alta o modificació del compte bancari a través de la corresponent tramitació telemàtica, i no opte per efectuar esta tramitació telemàtica.
m) Informe de vida laboral del codi de compte de cotització associat al vaixell que incloga els dos anys civils anteriors a la data de presentació de la sol·licitud d'ajuda, expedit per l'Institut Social de la Marina (ISM).
n) Resolució de despatx vigent a l'inici de la parada i la nova resolució de despatx corresponent al reinici de l'activitat després de la parada. Així mateix, s'aportarà certificació de la Certificació emesa per la Capitania Marítima corresponent al port en el qual ha romàs amarrat el vaixell, en la qual s'indique el període en el qual ha romàs depositat el Rol del vaixell, esmentant expressament el dia de lliurament i el de recollida d'este.
o) Si és procedent, certificat de Capitania Marítima justificatiu del desplaçament del vaixell, durant el període de paralització, per raons de seguretat.
p) S'aportarà documentació acreditativa que l'armador del vaixell ha presentat davant les autoritats laborals la corresponent comunicació d'inici del procediment de suspensió de contracte o reducció de jornada, regulat en l'article 47 de l'Estatut dels Treballadors, de tots els tripulants enrolats en l'embarcació, en la data de l'última arribada a port per a començar la parada, a l'efecte de poder adoptar la decisió de suspendre els contractes de treball o reduir la jornada.
S'eximirà a l'armador d'este requisit quan justifique documentalment que els contractes de treball dels tripulants enrolats en la data d'arribada a port per a començar la parada, per la seua naturalesa, se suspenen en eixe moment.
L'òrgan instructor podrà sol·licitar tots els documents que considere necessaris d'acord amb l'article 24.3.a) de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
Formularis
- SOL·LICITUD DE CONCESSIÓ I PAGAMENT D'AJUDA PER PARALITZACIÓ TEMPORAL DE L'ACTIVITAT PESQUERA-ARMADORS
- ANNEX A LA SOL·LICITUD DE CONCESSIÓ I PAGAMENT D'AJUDA PER PARALITZACIÓ TEMPORAL DE L'ACTIVITAT PESQUERA-ARMADORS (ENTITATS SENSE PERSONALITAT JURÍDICA)
- PERÍODES DE PARALITZACIÓ TEMPORAL SOL·LICITATS PER ARMADORS O PESCADORS DE VAIXELLS
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de...
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).
b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
I, preferentment, en:
On dirigir-se
- RESOLUCIÓ de 26 de març de 2025, per la qual es convoquen per a l'any 2025 les ajudes als armadors i pescadors de vaixells pesquers, amb port base localitzat a la Comunitat Valenciana, afectats per la paralització temporal de l'activitat pesquera, en el marc del Fons Europeu Marítim, de Pesca i...
- EXTRACTE de la Resolució de 26 de març de 2025, per la qual es convoquen per a l'any 2025 les ajudes als armadors i pescadors de vaixells pesquers, amb port base localitzat a la Comunitat Valenciana, afectats per la paralització temporal de l'activitat pesquera, en el marc del Fons Europeu...
Al·legació / Aportació
Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones interessades que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar...
a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).
b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.
c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.
d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.
I, preferentment, en:
On dirigir-se
12003 - Castelló/Castellón
46009 - València/Valencia
46018 - València/Valencia
Resolució
El termini màxim per a dictar i notificar la resolució serà de 6 mesos a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
L'import de la prima diària per al càlcul de l'ajuda als armadors dels vaixells de les modalitats de Cércol, Palangre de Superfície i Arrossegament de fons, objecte de paralització temporal a causa de les vedes espai temporals establides en l'apartat tercer, serà l'import de la prima màxima diària d'acord amb el barem establit en l'Annex III del Reial decret 1173/2015, modificat pel Reial decret 1013/2023. En l'Annex I de la present resolució es mostra la fórmula per al càlcul d'esta prima.
L'import de la prima diària per al càlcul de l'ajuda als armadors dels vaixells de la modalitat d'Arrossegament de Fons, objecte de la paralització temporal per reducció d'esforç pesquer realitzada en el 2024, serà l'import individualitzat per vaixell que s'indica en l'Annex II de la present resolució, segons el barem certificat per la Direcció General d'Ordenació Pesquera i Aqüicultura, del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, de data 07 de maig de 2024.
L'ajuda als armadors dels vaixells de les modalitats de Cércol i Palangre de Superfície, objecte de paralització temporal, es calcularà multiplicant l'import de la prima diària que li corresponga al vaixell, segons el que es disposa en el punt 1 de l'apartat quint d'esta resolució, pel nombre de dies finançables de parada establit en l'apartat tercer d'esta resolució, en funció de la modalitat de pesca del vaixell, el port base i el període de parada realitzat.
Els dies finançables per als vaixells pesquers de la modalitat d'Arrossegament de Fons seran la suma dels dies finançables deguts a la reducció d'esforç més els dies finançables derivats de les vedes espai temporals establides en l'apartat tercer.
L'ajuda als armadors dels vaixells de la modalitat Arrossegament de fons en el mediterrani, objecte de paralització temporal a causa de les vedes espais temporals establides en l'apartat tercer, es calcularà multiplicant l'import de la prima diària que li corresponga al vaixell, segons el que es disposa en el punt 1 de l'apartat quint d'esta resolució, pel nombre de dies finançables de parada establit en l'apartat tercer d'esta resolució, segons el port base i el període de parada realitzat.
L'ajuda als armadors dels vaixells de la modalitat d'Arrossegament de Fons en el mediterrani, objecte de paralització temporal durant l'anualitat 2024 a causa de reducció d'esforç, es calcularà multiplicant l'import de la prima diària que li corresponga al vaixell, segons el que es disposa en el punt 2 de l'apartat quint d'esta resolució, pel nombre total de dies subvencionables de parada d'acord amb el que s'establix en l'apartat quart d'esta resolució.
Els imports de l'ajuda calculats segons el que es disposa en els punts anteriors seran minorats quan es donen les circumstàncies previstes en l'apartat nové de la present resolució.
- Realitzar l'activitat o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la mateixa en els termes i terminis establits.
- Justificar la subvenció concedida en els termes previstos en la normativa reguladora de les ajudes, així com el compliment dels requisits i condicions, la realització de l'activitat i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.
- Assumir les responsabilitats que pogueren derivar-se de la realització de l'activitat.
- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i seguiment a efectuar per l'òrgan concedent, així com a qualssevol altres actuacions de comprovació o control financer a efectuar pels òrgans de control competents, tant autonòmics, com a nacionals o comunitaris.
- Comunicar a l'òrgan concedent, l'obtenció de subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració pública o ens públic o privat, nacional o internacional.
- Comunicar a l'òrgan concedent - i si és el cas sol·licitar i obtindre autorització prèvia - qualsevol modificació de circumstàncies tant objectives com subjectives que afecten a algun dels requisits o condicions de l'ajuda.
- Disposar d'un sistema de comptabilitat específic per a les transaccions relacionades amb l'operació subvencionada, o si és el cas, assignar un codi comptable adequat per a estes.
- Disposar i conservar els llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits en la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com quants estats comptables i registres específics siguen exigits per la normativa reguladora de les ajudes, mentres puguen ser objecte de comprovació i control, a fi de garantir l'adequat exercici d'estes facultats.
- Conservar els documents justificatius relacionats amb els gastos subvencionats pel FEMPA durant un termini de cinc anys a partir del 31 de desembre següent a la presentació dels comptes en les quals estiguen inclosos els gastos de l'operació d'acord amb el que s'establix en l'article 82 del Reglament (UE) Nº 2021/1060.
- Reintegrar les quantitats percebudes, així com si és el cas l'interés de demora corresponent, en els termes previstos en els articles 36 i 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions
Recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes quan es tracte de resolució expressa o en qualsevol moment a partir del dia següent a aquell en què es produïsca la desestimació, per silenci administratiu.
El recurs contenciós administratiu es podrà interposar directament en el termini de dos mesos quan es tracte de resolució expressa o de sis mesos quan es tracte de desestimació per silenci administratiu.
46018 - València/Valencia
Les persones beneficiàries d'aquestes ajudes queden sotmeses a les responsabilitats i el règim sancionador previstos en capítol I del títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i en el capítol IV del títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del...
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Empreses
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Activitats de pesca
- Ajudes, crèdits i subvencions
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Ajudes i subvencions
- Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca
TEMA
- Agricultura, ramaderia i pesca
- Pesca. Aqüicultura
PERFILS
- Ciutadania
- Empresa
SECTOR
- Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals
- Pesca
TEMÀTICA
- Finançament i gestió econòmica
- Ajudes i subvencions
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions