Sol·licitud de subvencions per als béns declarats patrimoni mundial o patrimoni cultural immaterial de la humanitat per la UNESCO a la Comunitat Valenciana

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 211762
|
Codi GVA: 16664
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 14-11-2024

Fins 27-11-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte d'esta subvenció són les activitats destinades a la difusió, promoció i foment del patrimoni de la Comunitat Valenciana declarat per la UNESCO, patrimoni mundial o immaterial de la humanitat o inclòs en el Registre de Bones Pràctiques de Salvaguarda dins de l'àmbit de l'actuació de la conselleria competent en matèria de cultura realitzades entre l'1 de gener del 2024 i la data de finalització de presentació de les sol·licituds.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 14-11-2024 fins a 27-11-2024
Observacions

ACTIVITATS SUBVENCIONABLES

Les activitats subvencionables d'acord amb l'objecte i les finalitats anteriorment enunciats són les següents:

  1. Organització de trobades, seminaris i congressos en matèria de patrimoni mundial o immaterial de la humanitat en la Comunitat Valenciana.
  2. Publicacions l'objecte de les quals siga facilitar informació sobre els béns inclosos en la Llista del patrimoni mundial o immaterial de la humanitat de la Comunitat Valenciana.
  3. Organització d'exposicions i altres accions de difusió dirigides a afavorir el coneixement del patrimoni mundial o immaterial de la humanitat en la Comunitat Valenciana.

A qui va dirigit

Ciutadania
Administració
Persones interessades

Podran optar a estes ajudes, com a entitats beneficiàries, els ajuntaments de la Comunitat Valenciana i les fundacions, associacions i entitats sense ànim de lucre, que entre els seus fins realitzen activitats destinades a la difusió, promoció i foment del patrimoni de la Comunitat Valenciana declarat per la UNESCO patrimoni mundial o immaterial de la humanitat o inclòs en el Registre de Bones Pràctiques de Salvaguarda en la Comunitat Valenciana, que siguen titulars del bé i/o de l'òrgan de la seua gestió. Per a això hauran d'acreditar la concurrència de tals fins en els seus estatuts, per la qual cosa juntament amb la sol·licitud s'haurà d'aportar la documentació que acredite el compliment del que s'indica en este punt.

Com es tramita

Procés de tramitació

L'òrgan competent per a l'ordenació i instrucció del procediment de concessió de la subvenció serà la Direcció General competent en matèria de cultura que, en qualsevol moment del procediment, podrà d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.

 

La comprovació de l'existència de dades no ajustat a la realitat, podrà comportar, en funció de la seua transcendència, la denegació de la subvenció sol·licitada, sense perjuí de les restants responsabilitats que pogueren derivar-se d'esta circumstància.

 

La concessió de la subvenció es realitzarà en règim de concurrència competitiva, arreplegat en l'article 163 de la Llei 1/2015, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i en l'article 22 de la Llei 38/2003, General de Subvencions.

 

COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ DE VALORACIÓ

 

L'examen i valoració dels expedients presentats, així com la consegüent proposta de concessió i denegació de les subvencions, correspondrà a una Comissió nomenada per la persona titular de la Direcció General competent en matèria de cultura i que estarà formada per:

 

a) Presidència: Persona titular de la Subdirecció General de Patrimoni Cultural i Museus de la Direcció General competent en matèria de cultura o persona en qui es delegue.

 

b) Vicepresidència: personal titular de la Direcció de Servici de Patrimoni Cultural, competent en matèria de cultura.

 

c) Vocals: Tres persones funcionàries, tècniques de l'Administració Pública, especialitzades en les disciplines d'Arquitectura, Etnologia i Arqueologia, nomenades per la persona titular de la Direcció General amb competència en matèria de cultura.

 

d) Secretaria: un/a tècnic/a adscrit a la Direcció General competent en matèria de cultura, amb veu i amb vot.

 

En allò no previst en el punt anterior, la comissió ajustarà el seu funcionament al que establix, sobre òrgans col·legiats de les diferents administracions públiques, la legislació de règim jurídic del sector públic, vigent.

Criteris de valoració

Segons el que s'establix en l'article 11 de l'Orde 11/2017, de 31 de març, de la d'Educació, Investigació, Cultura i Esport (DOGV 8016/06.04.2017), les sol·licituds que complisquen amb els requisits establits en esta Orde i en la convocatòria seran valorats i puntuats segons els criteris que a continuació s'indiquen:

 

1. Activitats dirigides a la difusió, promoció i foment del patrimoni de la Comunitat Valenciana, relacionades amb Aniversaris, Commemoracions i/o Efemèrides de la Declaració per la UNESCO com a Patrimoni Mundial o Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, o la inclusió en el registre de Bones Pràctiques. Es baremarà fins a un màxim de 3 punts.

 

2. Aportació innovadora a la difusió, promoció i foment, mitjançant la utilització de sistemes basats en les noves tecnologies de la informació i comunicació. Es baremarà fins a un màxim de 2 punts.

 

3. Àmbit de promoció i/o participació, es baremarà fins a un màxim de 3 punts, amb la següent proporció:

De caràcter comarcal i/o provincial. Es baremarà amb 1 punt.

De caràcter autonòmic i/o nacional. Es baremarà amb 2 punts.

De caràcter internacional. Es baremarà amb 3 punts.

 

4. Foment de l'ús de diversos idiomes, es baremarà fins a un màxim de 3 punts, amb la següent proporció:

Ús de les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana. Es baremarà amb 1 punt.

Ús de les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana, més una tercera estrangera a triar entre anglés i alemany, francés i italià. Es baremarà amb 2 punts.

Ús de les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana, juntament amb l'anglés, més una quarta estrangera a triar entre alemany, francés i italià. Es baremarà amb 3 punts.

 

5. Activitats en les quals participen dos o més Entitats Locals, Fundacions, Associacions o Entitats sense ànim de lucre. Es baremarà fins a un màxim d'1 punt.

Òrgans de tramitació

Sol·licitud

Termini
Des de 14-11-2024 fins a 27-11-2024

El termini de la presentació de les sol·licituds serà de 10 dies, a comptar des de l'endemà de la publicació d'esta resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (DOGV núm. 9982, de 13/11/2024)

Documentació

Les sol·licituds hauran de ser subscrites pels qui ostenten la representació en cada cas conforme a la normativa d'aplicació.

 

La presentació de sol·licituds per a optar a les ajudes implica l'acceptació expressa i formal de les bases de la convocatòria, i s'haurà d'aportar els següents documents:

 

a) Sol·licitud general de subvenció, a emplenar en el moment de sol·licitar la subvenció a través del formulari electrònic, on es farà constar, a través dels diferents apartats del formulari, les dades relacionades amb la subvenció sol·licitada.

 

b) Instància emplenada d'acord amb l'annex I de la present convocatòria, https://breu.gva.es/b/1sloc0zwyl disponible a través de la Guia Prop electrònica accessible a través del Portal de la Generalitat Valenciana www.gva.es.

 

c) Certificat de l'acord per a la sol·licitud de l'ajuda i de la capacitat del signatari de la sol·licitud, per a representar a l'ajuntament o a l'entitat beneficiària, que podrà consistir en document públic o almenys la certificació de l'acord adoptat per l'òrgan de govern que corresponga en el que s'acorda la sol·licitud de l'ajuda i faculte al representant per a subscriure la sol·licitud, certificat segons annex II https://breu.gva.es/b/jl3rgynlxo

 

d) En el cas de fundació, associació o entitat sense ànim de lucre, acreditaran la seua existència mitjançant certificat actualitzat expedit pel registre administratiu que corresponga segons el tipus d'entitat i, si és el cas, fotocòpia compulsada dels estatuts de l'entitat pels quals es regix la seua activitat, on ha de constar explícitament la inexistència d'ànim de lucre i que entre els seus fins realitzen activitats destinades a la difusió, promoció i foment del patrimoni de la Comunitat Valenciana.

 

e) La documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada complirà amb el que s'establix en l'article 13 de l'Orde 11/2017, de 31 de març, de la Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport, segons annex III, https://breu.gva.es/b/piq1l2scx4 i estaran datats entre l'1 de gener de 2024 i la data de finalització de presentació de la documentació.

 

f) En el cas que el sol·licitant siga un nou perceptor, o desitge rebre l'import de la subvenció en un compte no donat d'alta en el sistema de comptabilitat de la Generalitat Valenciana o hi haja hagut variació en les dades identificatives, haurà d'accedir al tràmit automatitzat PROPER, procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries, https://breu.gva.es/b/9gzyzaieh8. Si el compte ja està donada d'alta en el sistema de comptabilitat de la Generalitat Valenciana, bastarà amb emplenar el número de compte en l'apartat corresponent de la sol·licitud general de subvencions.

Forma de presentació
Telemàtica

La presentació de la sol·licitud, es realitzarà exclusivament per mitjans telemàtics, en l'URL següent: https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=16664 La sol·licitud ha d'estar signada pel representant de l'entitat sol·licitant. Per a poder tramitar telemàticament la sol·licitud,...

Saber més

    Resolució

    Termini màxim

    L'òrgan instructor, a la vista dels expedients i de l'informe de la Comissió, formularà la proposta de resolució definitiva, que elevarà a la persona titular de la conselleria competent en matèria de cultura, que serà la competent per a resoldre, sense perjudici de les disposicions vigents sobre la delegació de l'exercici de competències.

    Una vegada realitzada la proposta de la Comissió Avaluadora sobre l'adjudicació de quantitats i la denegació de la subvenció de les sol·licituds que no complisquen els requisits previstos en les bases reguladores i en la resolució de convocatòria, es resoldrà aquesta.

    En tot cas, la denegació de la subvenció ha de ser motivada i les raons s'han de fer constar en la resolució indicada.

     

    El termini màxim per a tramitar, resoldre i notificar les sol·licituds sobre les subvencions que recull aquesta ordre serà de sis mesos, a comptar de la data de publicació de la resolució de la convocatòria corresponent. Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat la resolució expressa, les sol·licituds es consideraran desestimades per silenci administratiu, de conformitat amb el que disposa la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

     

    La resolució es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, de conformitat amb el que disposa la Llei del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 18 de la Llei general de subvencions.

    Quantia i cobrament

    QUANTIA

    La quantia màxima que poden percebre les entitats que resulten beneficiades per l'atorgament de la subvenció no podrà superar el pressupost total de l'actuació i, en cap cas, els 5.000 euros, IVA inclòs.

     

    PAGAMENT

     

    La documentació justificativa de la realització de l'activitat subvencionada complirà el que estableix l'article 13 de les bases de l'ordre.

    El termini de presentació de la documentació justificativa finalitza en el moment de la presentació de les sol·licituds.

    Serà requisit per al pagament que les entitats locals acrediten estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes, d'acord amb l'establit.

    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Obligacions

    Els beneficiaris estaran subjectes a les obligacions generals derivades de la normativa vigent sobre ajudes o subvencions públiques, Llei 4/1998, de 4 de juny, del patrimoni cultural valencià i, en particular, a les que fan referència la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i...

    Saber més
    Observacions

    De conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquest acte, que posa fi a la via administrativa, es podrà recórrer potestativament en reposició o bé plantejar directament un recurs contenciós administratiu, en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació:

     

    a) El recurs de reposició s'ha d'interposar davant del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

    b) El recurs contenciós administratiu s'ha de plantejar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà del dia que es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

    Òrgans resolució

    Preguntes freqüents

    Dubtes sobre la tramitació
    On consultar dubtes sobre el tràmit:

    Temes relacionats

    MATÈRIES

    • Ciutadania
      • Ajudes, beques i subvencions
        • Cultura
      • Cultura
        • Patrimoni històric, artístic i cultural
    • Administracions
      • Ajudes i subvencions
        • Administracions locals
          • Patrimoni històric, artístic i cultural