Ajudes urgents a les explotacions ramaderes pels danys produïts per la DANA del 29 d'octubre de 2024

Conselleria d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca

Codi SIA: 3155826
|
Codi GVA: 102168
Descarregar informació
Termini obert

Des de 24-01-2025

Fins 24-02-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Concessió directa d'ajudes urgents als titulars d'explotacions ramaderes situades en els municipis afectats per la DANA del 29 d'octubre de 2024, per a contribuir a garantir la continuïtat de les explotacions ramaderes, la recuperació del teixit social i econòmic vinculat a la ramaderia i la seguretat alimentària per al proveïment de productes ramaders de la Comunitat Valenciana

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 24-01-2025 fins a 24-02-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 24-01-2025 00:00:00h
JustificacióTermini obert
Fins 30-06-2025 23:59:00h
Observacions

Cada persona o entitat sol·licitant NOMÉS pot presentar UNA ÚNICA SOL·LICITUD. Estes ajudes s'articulen en dos subapartats diferents en l'apartat corresponent a l'IMPORT SOL·LICITAT PER CONCEPTE SUBVENCIONABLE  de la sol·licitud (DAGAPA i DAGAEQ), per la qual cosa és IMPORTANT que seleccione correctament en la sol·licitud, per separat, els gastos subvencionables per a cadascun d'ells, no sent excloents:

  1. DAGAPA: Gastos subvencionables en animals morts, pinsos i farratges.
  2. DAGAEQ: Gastos subvencionables en equipament i maquinària.

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Persones físiques o jurídiques, o entitats  sense personalitat jurídica, que siguen titulars d'explotacions ramaderes registrades en el Registre General d'Explotacions Ramaderes (REGA), situades en els municipis afectats per la DANA, conforme l'annex del Reial decret llei de 6/2024 de 5 de novembre de 2024.

Requisits

Les persones sol·licitants hauran de complir els següents requisits:

 

- Ser titular d'explotacions ramaderes registrades en el Registre General d'Explotacions Ramaderes (REGA), situades en els municipis afectats per la DANA inclosos en l'annex I del Reial decret llei 6/2024.

- Haver patit danys en l'explotació ramadera a conseqüència de la DANA iniciada el 29 d'octubre.

- Que l'explotació ramadera es trobara en actiu a data 29 d'octubre de 2024.

- Que els danys inclosos en la sol·licitud no estigueren coberts per una assegurança en vigor.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida

- Consulta o recaptat de dades o documents per part de l'òrgan gestor

- Proposta per part de l'òrgan col·legiat

- A la vista de la proposta de resolució de l'òrgan col·legiat, la persona titular de la direcció general de Producció Agrícola i Ramadera resoldrà la concessió d'estes ajudes.

La concessió de les ajudes s'efectuarà en règim de concessió directa i l'import d'ajuda per a cada beneficiari serà del 100% de la valoració dels gastos subvencionables. Si s'esgotara el pressupost disponible, es realitzarà un prorrateig proporcional en funció de la subvenció aprovada que li corresponga a cada beneficiari.

Observacions

Cada persona o entitat sol·licitant NOMÉS pot presentar UNA ÚNICA SOL·LICITUD. Estes ajudes s'articulen en dos subapartats diferents en l'apartat corresponent a l'IMPORT SOL·LICITAT PER CONCEPTE SUBVENCIONABLE de la sol·licitud (DAGAPA i DAGAEQ), per la qual cosa és IMPORTANT que seleccione...

Saber més

Sol·licitud

Termini
Des de 24-01-2025 fins a 24-02-2025

El termini de presentació serà d'un mes, des de l'endemà de la publicació del Decret 9/2025 en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV nº 10031, de 23/01/2025).

Documentació
  • Còpia del NIF de les persones sol·licitants, només en cas que no s'autoritze la consulta electrònica d'estes dades, i acreditació de la seua personalitat jurídica
  • Imprés de domiciliació bancària o acreditació de la realització del tràmit telemàtic PROPER, en el cas d'altes, baixes o modificacions dels dades que consten en el sistema d'informació comptable de la Generalitat
  • Informe tècnic que incloga la valoració dels danys a preus de mercat per als quals se sol·licita l'ajuda, de manera separada, un per cadascun dels següents grups de gastos subvencionables:
  1. Animals morts, pense i farratges.
  2. Danys materials en equipament i maquinària.
  • Declaració responsable del titular de l'explotació ramadera dels danys produïts en l'explotació ramadera.
  • Declaració responsable d'entitat sense personalitat jurídica (únicament per a entitats sense personalitat jurídica).
  • En el cas de sol·licitud de gastos subvencionables en concepte d'equipament i maquinària, en la justificació, s'haurà d'aportar les Factures de tercers i justificants bancaris dels següents pagaments associats als costos de reparació dels danys per pèrdues o destrucció d'equipaments.
Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat amb mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per esta via, han de presentar les...

Saber més
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

 

I, preferentment, en les Oficines Comarcals Agràries (https://portalagrari.gva.es/va/web/oca/inici)

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 24-01-2025 00:00:00h
Observacions

L'aportació documental o esmena de la sol·licitud haurà de realitzar-se per separat segons el tipus de gastos subvencionables sol·licitats (DANAPA o DANAEQ).

Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones interessades que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, han de presentar...

Saber més
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

I, preferentment, en les Oficines Comarcals Agràries (https://portalagrari.gva.es/va/web/oca/inici)

Resolució

Termini màxim

El termini màxim de resolució i notificació s'establix en tres mesos, a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

La resolució inclourà́ la concessió o denegació expressa de la subvenció, total o parcial, amb els imports de subvenció aprovats per a cada gasto subvencionable, motivant degudament el sentit d'estes, i es publicará en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. La publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana substituïx a les notificacions individuals, tenint els mateixos efectes, conforme l'establix l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions publiques

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ No
Recurs que procedeix contra la resolució
Alçada
Obligacions

- Sotmetre's a la normativa sobre supervisió, seguiment i control de subvencions, així com a facilitar tota la informació requerida per l'òrgan gestor de la subvenció.

- Complir els requisits i les obligacions imposades pels articles 13, 14 i concordants de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb les excepcions previstes en les bases reguladores.

- Mantindre la seua activitat de l'explotació ramadera durant cinc anys des de l'aprovació del decret que regula estes ajudes.

- Facilitar les tasques de peritatge dels danys ocasionats per la DANA proporcionant quants documents o informació se li requerisca.

Observacions

La resolució no posarà fi a la via administrativa, i contra esta podrà interposar-se recurs d'alçada davant la persona titular de la Secretaria Autonòmica d'Agricultura, Aigua, Ramaderia i Pesca, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació o notificació, de conformitat amb el que es disposa en l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Justificació

Termini
Fins 30-06-2025 23:59:00h

El termini final de justificació serà el 30 de juny de 2025

Documentació

Únicament en el cas de sol·licituds de gastos subvencionables en concepte d'equipament i maquinària s'haurà de presentar al costat del formulari de justificació:

  • Relació de les actuacions realitzades pels danys en equipament i maquinària ocasionats per la DANA que incloga una relació classificada i numerada dels gastos amb identificació del creditor del document i el seu import.
  • Factures a tercers i els seus corresponents justificants bancaris, conforme a la documentació exigida en l'article 8 del decret que regula aquestes ajudes.
Forma de presentació
Telemàtica

Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l’article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, així com les persones sol·licitants que, sense estar-hi obligades, opten per aquesta via, presentaran la...

Saber més
Presencial

a) En les oficines d'assistència en matèria de registres (https://www.gva.es/va/inicio/atencion_ciudadano/buscadores/registros).

b) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

c) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

d) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents.

I, preferentment, en les Oficines Comarcals Agràries (https://portalagrari.gva.es/va/web/oca/inici)

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
  • Empreses
    • Agricultura, ramaderia i pesca
      • Ajudes, crèdits i subvencions
      • Explotacions ramaderes
    • Ajudes i subvencions
      • Ajudes i subvencions Agricultura, ramaderia i pesca

TEMA

  • Agricultura, ramaderia i pesca
    • Ramaderia
  • Emergències. Seguretat ciutadana
    • Desastres naturals

PERFILS

  • Empresa
    • Petita i mitjana empresa
    • Professionals i autònoms

SECTOR

  • Agricultura, alimentació, ramaderia, pesca i activitats forestals

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions