Resolució per la qual es regula el Programa Anual de Formació Permanent de Centre, es convoca la sol·licitud de les modalitats formatives de projectes de formació en centres, seminaris i grups de treball per a desenvolupar-les durant el curs escolar, i s'estableix la dotació de recursos econòmics per als centres docents públics de titularitat de la Generalitat.

Codi SIA: 210574
Codi GUC: 248
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(20-11-2023
01-12-2023)
  • Informació bàsica

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

- Objecte: Aquesta resolució té per objecte: a) Regular el procediment d’elaboració, desenvolupament i finalització dels programes anuals de formació permanent de centre (PAF) del curs 2023-2024. b) Establir el termini de sol·licitud d’autorització de les modalitats formatives (projectes de formació en centres, seminaris i grups de treball) en el marc dels respectius PAF, així com regular-ne el desenvolupament, finalització, avaluació i certificació en el curs 2023-2024. c) Establir la dotació de recursos econòmics addicionals, si és el cas, als centres docents públics de titularitat de la Generalitat, que contribuïsquen al desenvolupament d’aquestes activitats durant el curs 2023-2024.

Observacions

Observacions

- Programa anual de formació permanent: 1. El programa anual de formació permanent de centre (PAF) constitueix el tercer nivell de planificació de la formació permanent del professorat no universitari, segons el Pla biennal de formació permanent regulat en la Resolució, de 28 de juny de 2022, de la Secretaria Autonòmica d’Educació i Formació Professional. 2. El disseny del PAF partirà de la detecció i anàlisi de les necessitats formatives individuals i col·lectives del professorat i del personal especialitzat per a incrementar l’èxit escolar, personal i social del seu alumnat. Es dissenyarà a partir de les propostes de millora derivades de la reflexió conjunta sobre els resultats de les avaluacions del projecte educatiu, del Pla d’actuació per a la millora, així com altres avaluacions internes i externes fetes i les conclusions després de l’avaluació del PAF del curs anterior. Per al disseny del PAF es podrà recaptar l’assessorament dels CEFIRE i de la Inspecció Educativa, en l’exercici de les seues funcions. 3. Les sol·licituds s’ompliran segons les instruccions que s’indiquen en els manuals publicats en la pàgina web de la Subdirecció General de Formació del Professorat. - Línies d’actuació prioritàries: 1. Durant el curs 2023-2024, tindran prioritat les accions formatives relatives al desenvolupament del currículum des d’un enfocament competencial; el disseny de situacions d’aprenentatge significatives i inclusives (disseny universal d’aprenentatge, DUA) coherents amb la línia pedagògica i la concreció curricular de centre; els instruments d’avaluació des d’una perspectiva competencial i inclusiva; el treball interdisciplinari; el tractament transversal de l’educació emocional, l’educació en valors i l’educació per a la salut; la coeducació i la convivència; i el desenvolupament de la competència digital docent. 2. Es podran sol·licitar accions formatives relacionades amb altres de les línies estratègiques marc definides en el Pla biennal de formació permanent del professorat corresponent als cursos 2022-2023 i 2023-2024, definides en la Resolució, de 28 de juny de 2022, de la Secretaria Autonòmica d’Educació i Formació Professional. - Coordinació de la formació de centre: 1. En virtut del que es disposa en l’article 10 de l’Ordre 65/2012, la persona coordinadora de formació de centre (CFC) serà designada per la direcció del centre educatiu, UEO o persona coordinadora de la UPH, entre el professorat membre del claustre o equip, preferentment amb destinació definitiva. 2. Les persones CFC hauran d’iniciar l’elaboració del PAF, dinamitzar l’inici de la sol·licitud d’activitats formatives i el seu posterior desenvolupament, concretar el PAF i registrar les persones coordinadores de les accions formatives (CAF) en el mòdul ITACA3, si és el cas. Les funcions de la persona CFC són les establides en l’article 10.2 de l’Ordre 65/2012, de 26 d’octubre, de la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives. Aquestes funcions són les següents: a) Detectar les necessitats de formació del claustre, tant a escala de projecte educatiu com de necessitats individuals del professorat. b) Coordinar la formació del professorat dins dels contractes programa del centre, si és el cas. c) Redactar la proposta del programa anual de formació seguint les indicacions de l’equip directiu i sobre la base de les necessitats detectades, les recomanacions de les prefectures dels departaments, les línies estratègiques generals del PAF i l’avaluació del disseny i l’execució del programa anual de cursos anteriors. d) Coordinar amb el CEFIRE de referència les actuacions necessàries per a la posada en marxa i el seguiment d’aquelles activitats de formació de centre que hagen sigut aprovades per l’Administració. e) Col·laborar amb l’equip directiu en l’avaluació de la realització del programa anual de formació proposat pel centre, tant en l’execució com en la millora dels resultats de l’alumnat. 3. Atesa la importància de les funcions de la CFC, resulta fonamental articular una formació específica, que es realitzarà durant el primer trimestre del curs i serà comuna per a tots els i les CFC en tots els CEFIRE. Aquesta formació impulsarà la creació de xarxes que faciliten el treball col·laboratiu del professorat intercentres. - Coordinació de les activitats de formació: 1. Cada activitat de formació podrà ser coordinada per una persona diferent de la persona CFC, d’acord amb el que s’estableix en l’article 15 de l’Ordre 65/2012, de 26 d’octubre, de la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, esmentada. 2. La persona CAF podrà coordinar una única activitat formativa per cada curs escolar i seguirà les indicacions sobre aquest tema proporcionades per la CFC. - Disseny del programa del PAF: Per al disseny i registre del PAF se seguiran les instruccions que figuren en la pàgina web de la Subdirecció General de Formació del Professorat . - Desenvolupament del PAF: 1. Cada CEFIRE, en funció de les instruccions que es precisen des de la Subdirecció General de Formació del Professorat a través dels seus serveis adscrits, establirà un pla d’intervenció en relació per al suport en l’elaboració, desenvolupament, seguiment i avaluació dels PAF dels centres i unitats de la seua àrea d’influència. 2. Els CEFIRE col·laboraran amb els centres i les unitats en la identificació de necessitats formatives, assessoraran tant les persones CFC en l’elaboració dels PAF com les persones CAF en la planificació i el desenvolupament de les activitats formatives corresponents, intervindran com a personal expert en aquelles accions formatives relacionades amb el seu àmbit d’especialització i territori de referència prioritàriament. Així mateix, oferiran el seu suport puntual a altres zones territorials davant necessitats justificades. 3. Els PFC, els grups de treball i els seminaris podran desenvolupar el seu treball, sempre que s’hagen aprovat, des de l’endemà del dia que es resolga aquesta convocatòria fins al 14 de juliol de 2024. 4. En totes les modalitats formatives, fins i tot les desenvolupades al mateix centre, les sessions de treball podran ser presencials o mitjançant videoconferència. Serà responsabilitat de la persona CAF el control de l’assistència del professorat. 5. Durant el desenvolupament de les actuacions formatives, les i els CAF, en un termini de set dies hàbils des de la realització de cadascuna de les reunions, hauran de registrar en la plataforma ITACA3 les actes de les sessions de treball, i depositar-hi les fulles de signatures corresponents en format PDF. Les persones CAF que no siguen usuàries d’ITACA 3 hauran de descarregar-se el model d’acta/signatures de la pàgina web de la Subdirecció General de Formació del Professorat , omplir-lo, signar-lo, escanejar-lo en format PDF i enviar-lo a l’assessoria responsable del CEFIRE de referència. L’arxiu de l’acta/signatures es nomenarà de la següent manera: Acta_Signatures_codi centre_mod. form._data reunió (la data de la reunió es codificarà de la següent manera: aa-mm-dd). 6. Durant el desenvolupament dels PFC, grups de treball i seminaris, i fins a arribar al 15 % de les sessions planificades, s’admetran canvis en la composició, sempre que es continuen complint els requisits de participació de la convocatòria. Aquests canvis hauran de ser comunicats a l’assessoria a la qual s’haja assignat l’activitat formativa. 7. Una vegada finalitzada cada activitat formativa del PAF, la persona coordinadora haurà de completar i adjuntar en la plataforma ITACA 3, en el termini d’un mes a comptar de la data de l’última sessió de treball, l’acta final amb la relació de persones aptes i no aptes, especificant en cas d’avaluació negativa, els motius que justifiquen la decisió, així com la justificació de despeses de l’activitat formativa. A més, s’haurà d’aportar, en funció de l’activitat formativa: a. Portafolis o memòria final d’activitats realitzades, segons el model facilitat. b. Si és el cas, relació de persones expertes que han impartit la formació, amb el títol de la ponència impartida, el nombre d’hores i la data de realització. c. En el cas dels grups de treball, els materials produïts hauran de presentar-se al CEFIRE en finalitzar l’activitat. - Avaluació del PAF: 1. El procés d’avaluació i finalització del PAF no es podrà iniciar fins que no hagen conclòs, o s’hagen tancat, les activitats formatives que el componen, i les persones coordinadores d’aquestes (CAF) hagen tramitat la documentació corresponent, o l’assessoria de referència n’haja gestionat la suspensió anticipada, en el cas de no haver-se dut a terme. La data límit per a l’enviament de la documentació serà el 15 de juliol de 2024. 2. Per a l’avaluació i finalització del PAF se seguiran les instruccions del web de la Subdirecció General de Formació del Professorat quant al PAF. . 3. Després de la realització del PAF, en el marc de la Resolució, de 28 de juny de 2022, de la Secretaria Autonòmica d’Educació i Formació Professional, per la qual s’estableix el Pla biennal de formació permanent del professorat corresponent als cursos 2022-2023 i 2023-2024, i en funció de les instruccions que de manera específica es publiquen a l’efecte, a partir de la segona quinzena del mes de juliol de l’any 2024, la persona CFC, basant-se en l’avaluació del programa de formació desenvolupat i de l’actualització de les necessitats formatives detectades després de l’avaluació del Projecte Educatiu de Centre, del pla d’actuació per a la millora, així com altres avaluacions internes i externes, s’iniciarà l’elaboració del Programa d’Activitats Formatives per al curs 2024-2025, donant continuïtat a l’anterior o des d’una nova perspectiva. 4. Les assessories dels CEFIRE avaluaran els PFC, grups de treball i seminaris a partir de la documentació aportada pels centres una vegada finalitzada l’activitat, tenint en compte el seguiment fet durant el curs escolar. 5. Els CEFIRE podran sol·licitar als centres educatius, UEO o persona coordinadora de la UPH la informació que consideren necessària per a la correcta avaluació de les activitats. 6. Es podrà no reconéixer una activitat per abandó voluntari dels participants, per incompliment continuat de les funcions de coordinació, per considerar que no s’han aconseguit els objectius mínims establits en aquesta o perquè els productes finals obtinguts, si és el cas, no reuneixen les exigències mínimes. 7. L’avaluació de les persones participants de les activitats formatives com a aptes o no aptes serà responsabilitat del CEFIRE de referència, a proposta de la persona coordinadora de l’activitat formativa. Els CEFIRE elaboraran, per a cadascuna de les accions formatives, les actes finals d’avaluació a partir de les quals s’emetran els certificats corresponents. Per a poder ser certificades, les activitats hauran d’obtindre una valoració final positiva en el marc del que es disposa tant en l’Ordre 65/2012, de 26 d’octubre, de la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives, com en la Resolució, de 28 de juny de 2022, de la Secretaria Autonòmica d’Educació i Formació Professional, per la qual s’estableix el Pla biennal de formació permanent del professorat corresponent als cursos 2022-2023 i 2023-2024. - Certificació: 1. Els CEFIRE certificaran com a participant, coordinador o coordinadora, tutor o tutora, ponent, segons el rol de cadascuna de les persones integrants dels PFC, seminaris i grups de treball. A les persones participants que hagen assistit a un mínim d’un 85 % d’hores de l’activitat formativa. En els certificats expedits haurà de constar el mateix nombre d’hores de formació per a tots els participants. A les persones CFC i CAF se’ls certificarà com a coordinadors de l’acció formativa i no com a participants, en aplicació de l’Ordre 65/2012, de 26 d’octubre, de la Conselleria d’Educació, Formació i Ocupació, que estableix el model de formació permanent del professorat i el disseny, reconeixement i registre de les activitats formatives. 2. En un mateix curs escolar es podrà certificar com a màxim la participació en dues activitats, siguen PFC, seminari i grup de treball, si ha sigut aprovada la segona per la Subdirecció General de Formació del Professorat. En aquest cas, se certificarà la coordinació de més d’una activitat de formació de qualsevol d’aquestes tres modalitats durant el mateix curs escolar. 3. Els CEFIRE hauran de certificar les ponències realitzades per les persones ponents expertes en l’activitat formativa, i haurà de constar en el certificat expedit el títol i el nombre d’hores de la ponència. - Propietat intel·lectual i publicació dels materials: Les autores i els autors de materials generats durant les activitats formatives del PAF són responsables del compliment de la normativa vigent tant en matèria de protecció de dades (Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals) com de propietat intel·lectual (Reial decret legislatiu 1/1996, de 12 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de propietat intel·lectual). Els materials resultants de l’activitat formativa en cadascuna de les modalitats quedaran a la disposició de la Subdirecció General de Formació del Professorat, després de la finalització de l’activitat, i abans de la certificació, i hauran d’acompanyar la documentació que s’entregarà al CEFIRE per a la certificació d’aquesta. S’haurà de respectar, en qualsevol ús que se’n faça, l’autoria d’aquests materials. Els materials avaluats positivament per la seua originalitat i qualitat podran ser publicats en els repositoris de la Conselleria d’Educació Universitats i Ocupació, en què haurà de constar el nom de les persones participants i el de les persones coordinadores i amb la seua autorització prèvia.

Requisits

Requisits

- Modalitats i requisits de les activitats formatives per desenvolupar: 1. Es podrà sol·licitar la participació en les següents modalitats formatives: projectes de formació en centres, seminaris i grups de treball. 2. En totes les modalitats formatives es podrà comptar amb la col·laboració i el suport, a més del personal del centre, de personal expert extern al centre per part de la xarxa CEFIRE i la Inspecció d’Educació, en l’exercici de les seues funcions, o un altre. No obstant això, aquest suport no podrà superar el 30 % del total d’hores planificades en cap modalitat formativa. Sempre es prioritzaran els processos de reflexió compartida, la generació de materials i l’aprenentatge col·laboratiu i l’experimentació. 3. Exclusivament, a l’efecte de reconeixement i certificació de la Direcció General de Funció Pública, respecte del personal dependent de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació competent en matèria d’administració pública que es trobe entre les destinatàries i els destinataris d’aquesta resolució, la modalitat formativa projecte de formació en centres serà considerada com a curs. - Projectes de formació en centres: 1. Aquesta modalitat formativa incideix sobre la comunitat educativa d’un centre, a través de la formació i el treball en comú dels seus components, de l’estudi de la pràctica professional i la generació de coneixement compartit aplicable al context escolar, amb la possibilitat de col·laboració de persones ponents expertes, prioritàriament assessories del CEFIRE. 2. La duració comprendrà un mínim de 30 hores i un màxim de 60. 3. Únicament es podrà sol·licitar un projecte de formació en centres per curs escolar sempre que hi haja un 30 % de la participació del claustre de professors. Excepcionalment, es podrà sol·licitar un segon projecte de formació en centres per a desenvolupar el curs 2023-2024 si la temàtica d’aquest coincideix amb una de les línies prioritàries de formació assenyalades en aquesta resolució i sense que coincidisquen els seus participants. 4. Per a la realització de PFC en digitalització i desenvolupament de la competència digital docent, en cas necessari, es prioritzarà la col·laboració com a professional especialista a la persona coordinadora TIC del centre, com dicta l’article 43 del Decret 253/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l’organització i el funcionament dels centres públics que imparteixen ensenyaments d’Educació Infantil o d’Educació Primària, i l’article 51 del 252/2019, de 29 de novembre, del Consell, de regulació de l’organització i el funcionament dels centres públics que imparteixen ensenyaments d’Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat i Formació Professional. 5. A més del personal docent, podrà participar personal no docent que desenvolupa tasques tècniques o de suport educatiu amb l’alumnat, així com, excepcionalment, un altre personal no docent i altres membres de la comunitat educativa. 6. En el PFC es tindrà la possibilitat de comptar amb docència directa de ponents experts externs a l’activitat, preferentment de la xarxa de formació del professorat, que no podrà superar el 30 % de tal planificació. - Grups de treball: 1. Aquesta modalitat formativa involucra un determinat grup de professionals del centre vinculat amb el desenvolupament de l’alumnat, mitjançant l’elaboració i/o anàlisi de materials curriculars, així com l’experimentació amb aquests en diferents situacions educatives. 2. Tenen per objecte estudiar i desenvolupar materials de lliure distribució, d’aplicació directa en l’aula, tant en els processos d’ensenyament i aprenentatge com en els de l’avaluació: a) Elaborar materials didàctics (unitats didàctiques, situacions d’aprenentatge, seqüències didàctiques, projectes…) tant per a l’alumnat com la guia didàctica per al professorat. b) Analitzar i experimentar materials didàctics i/o eines informàtiques per al procés d’ensenyament i aprenentatge. 3. La duració comprendrà un mínim de 20 hores i un màxim de 30. 4. A més del personal docent i no docent que desenvolupa tasques tècniques o de suport educatiu amb l’alumnat, podran participar els professionals docents que presten servei en l’Administració educativa en tasques d’inspecció, d’assessorament o de suport d’acord amb el que es disposa en el punt tercer, apartat c, d’aquesta resolució. 5. El nombre de participants, incloent-hi la persona coordinadora, no podrà ser inferior a tres. El nombre màxim de participants estarà determinat per la dinàmica del grup de treball, i es recomana que no siga superior a deu. - Seminaris: 1. Involucren un determinat conjunt de professionals del centre vinculat amb el desenvolupament de l’alumnat, que tenen en comú àmbits i temàtiques escolars, mitjançant la reflexió, l’anàlisi, el debat i l’estudi compartit, rigorós i científic de qüestions tècniques, educatives, metodològiques o didàctiques relatives a tals àmbits i temàtiques, amb possibilitat ocasional d’una persona experta. 2. La duració comprendrà un mínim de 20 hores i un màxim de 30. 3. El nombre de participants, incloent-hi la persona coordinadora, no podrà ser inferior a cinc. El nombre màxim de participants estarà determinat per la dinàmica del seminari, i es recomana que no siga superior a quinze. 4. Es tindrà la possibilitat de comptar amb docència directa de ponents experts externs a l’activitat, preferentment de la xarxa de formació del professorat, que no podrà superar el 30 % d’aquesta planificació. - Seminaris específics: La Subdirecció General de Formació del Professorat, a través del Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat, podrà autoritzar seminaris específics no reflectits en la planificació inicial del PAF, en virtut del que s’estableix en l’article 7.2 de l’Ordre 65/2012, dirigits a perfils professionals o col·lectius específics del professorat, o per a tractar temàtiques concretes que així ho requerisquen. Al seu torn, podrà dissenyar i proposar aquells que considere necessaris tenint en compte les necessitats de funcions professionals específiques. - Formes de participació: S’estableixen dues formes de participació: a) De centre únic (PUC). Participa professorat o personal especialitzat d’un sol centre o unitat. b) Intercentres (PIC). Participa professorat o personal especialitzat de diversos centres docents o unitats. Constarà com a centre coordinador aquell en el qual estiga adscrita la coordinació de l’activitat formativa (CAF). Aquesta opció implica el compromís de transferència a la resta de cadascun dels claustres, així com la incorporació dels resultats en tots els centres participants en la seua memòria final.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

- Àmbit d’aplicació: Aquesta resolució s’aplicarà en centres docents dependents de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana d’ensenyaments no universitaris regulats en la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, modificada per la Llei Orgànica 3/2020, de 29 de desembre, així com les unitats pedagògiques hospitalàries (UPH) i les unitats especialitzades d’orientació (UEO). - Persones destinatàries de la formació: Podrà participar en la formació regulada en aquesta resolució: a) El personal docent i no docent que desenvolupa tasques tècniques o de suport educatiu amb l’alumnat (personal educador d’Educació Especial i fisioterapeutes) de centres docents que imparteixen ensenyaments no universitaris de règim general o de règim especial, UPH i les UEO. b) El personal qualificat de primer cicle d’Educació Infantil de centres dependents de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació de la Generalitat Valenciana. c) El personal docent que presta servei en els diferents departaments educatius de la Conselleria d’Educació, Universitats i Ocupació en tasques d’inspecció educativa, d’assessorament o de suport, que podrà participar en seminaris específics i grups de treball constituïts per professionals del seu àmbit. d) De manera excepcional, i únicament en la modalitat projecte de formació en centres (PFC), un altre personal no docent diferent del precisat en els apartats a i b, i altres membres de la comunitat educativa dels centres educatius, podrà participar en les activitats formatives, sense que puga ser certificat pel Servei de Registre i Acreditació Docent.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

- Termini i forma de presentació de les sol·licituds de participació: 1. Termini de presentació. El termini de presentació de sol·licituds serà de deu dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució en el DOGV. 2. Les sol·licituds s’hauran de concretar seguint les instruccions que s’indiquen en el web de la Subdirecció General de Formació del Professorat relativa al PAF de la Subdirecció General de Formació del Professorat .

Presentació

Presentació

Telemàtica
- Les sol·licituds s’hauran de concretar seguint les instruccions que s’indiquen en el web de la Subdirecció General de Formació del Professorat relativa al PAF de la Subdirecció General de Formació del Professorat . - Els dubtes es consultaran preferentment al Cefire corresponent a cada centre escrivint al correu electrònic del Cefire en qüestió.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud. - Valoració de les propostes: 1. Es constituiran comissions de valoració en cada CEFIRE general, i en aquells CEFIRE específics designats per la Subdirecció General de Formació del Professorat que revisaran les propostes presentades de PFC, grups de treball i seminaris, a fi de valorar-les i assignar la puntuació segons el que es disposa en aquesta resolució. Aquesta comissió estarà integrada per: Presidència: La persona que exerceix la direcció del CEFIRE corresponent, que comptarà amb vot de qualitat. Vocals: – Una persona designada per la Inspecció General d’Educació. – Dues persones designades per la direcció del CEFIRE corresponent, d’entre les seues assessories. Actuarà com a secretari o secretària la persona de menor edat entre les assessories. 2. Una vegada valorades les propostes, la direcció del CEFIRE comunicarà a la Subdirecció General de Formació del Professorat la proposta d’autorització de PFC, grups de treball i seminaris, amb indicació de les hores que s’han de certificar a l’efecte de formació permanent del professorat. En aquesta proposta s’haurà de fer constar el títol i la modalitat de participació de cadascun. - Criteris per a l’assignació de punts: -- PAF la temàtica del qual corresponga a una o diverses de les línies formatives assenyalades com a prioritàries per al curs 2023-2024 en aquesta convocatòria: 250 punts. • Implementació del currículum des d’un enfocament competencial i interdisciplinari. • Disseny de situacions d’aprenentatge significatives i rellevants per a tot l’alumnat (DUA). • Instruments d’avaluació coherents amb l’enfocament competencial per a tot l’alumnat (DUA). • Treball interdisciplinari. • Tractament transversal de l’educació emocional i en valors i per a la salut, la coeducació, la convivència. • Desenvolupament de la competència digital docent. -- PAF amb participació de professorat d’un únic centre: • Per cada PFC: 250 punts. • Per cada seminari: 100 punts. • Per cada grup de treball: 50 punts. -- Modalitats intercentres, amb participació de professorat de més d’un centre: • Per cada PFC: 315 punts. • Per cada seminari: 125 punts. • Per cada grup de treball: 60 punts. - Motius d’exclusió: Seran motius d’exclusió i no valoració: - L’incompliment dels requisits establits en aquesta convocatòria per a la modalitat formativa corresponent. - L’existència d’oferta institucional paral·lela al contingut de l’activitat sol·licitada. - L’absència de justificació clarament argumentada de les despeses motivades per les necessitats de les activitats formatives proposades. - No haver sigut certificada l’aprovació de la proposta en claustre per la secretaria o, en cas contrari, per la direcció del centre. - En cas dels centres que no siguen usuaris d’ITACA, no aportar la documentació requerida. - No haver destinat a formació la dotació econòmica assignada, o el seu sobrant, per a la realització del PAF en cursos anteriors. - Que l’import del pressupost de l’acció formativa destinat a assessorament per part de persones expertes externes siga superior al 30 % del total de les hores. Només es valoraran les sol·licituds que s’hagen registrat dins del termini de presentació. - Resolució del procediment: 1. Es delega en la Direcció General de Personal Docent la resolució del procediment 2. La Direcció General de Personal Docent haurà dictarà resolució que es publicarà en la pàgina web de la Subdirecció General de Formació del Professorat , amb la relació provisional dels PFC, grups de treball i seminaris seleccionats i denegats. Aquesta proposta indicarà les hores que se certificaran a l’efecte de formació permanent del professorat, el títol i la modalitat de participació de cadascun. 3. Les persones CAF dels PFC, seminaris i grups de treball disposaran de cinc dies hàbils per a presentar, davant les direccions dels CEFIRE de referència que hagen valorat les sol·licituds, les al·legacions que estimen oportunes. 4. Vistes les reclamacions presentades dins del termini establit, la Direcció General de Personal Docent haurà de dictar resolució amb la relació definitiva dels PFC, grups de treball i seminaris seleccionats i denegats. En aquesta resolució s’indicaran les hores que s’han de certificar a l’efecte de formació permanent del professorat, el títol, la modalitat de participació de cadascun i, si és el cas, els recursos econòmics assignats, i es publicarà en la pàgina web de la Subdirecció General de Formació del Professorat . Mitjançant aquesta publicació s’entendran notificats, amb caràcter general, tant els centres i les unitats implicats com el professorat i personal especialitzat participant. 5. El termini màxim per a resoldre aquesta convocatòria serà d’un mes des de la data d’efectes d’aquesta.

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

- Justificació de les despeses: 1. Els centres docents hauran de justificar la dotació utilitzant el control de l’activitat econòmica del mateix centre, especificant els ingressos i les despeses que es produïsquen en el desenvolupament de l’activitat formativa, i adjuntar la justificació de l’import de l’assignació econòmica concedida al balanç anual. Aquest procediment de justificació s’ha d’efectuar conforme al que es disposa en l’Ordre, de 18 de maig de 1995, de la Conselleria d’Educació i Ciència (DOGV 2526, 09.06.1995), per la qual es regula i s’exerceix l’activitat i l’autonomia de la gestió econòmica dels centres docents públics no universitaris de la Comunitat Valenciana. 2. Els centres han de conservar els documents justificatius de l’aplicació del fons rebut, mentre puguen ser objecte d’actuacions de comprovació i control. 3. Atés el caràcter de sobredotació per despeses extraordinàries de funcionament, en els documents de control de l’activitat econòmica del centre s’hauran d’especificar clarament els ingressos i les despeses que es produïsquen a conseqüència de les actuacions del PFC, del seminari o del grup de treball. 4. La secretaria dels centres haurà de justificar les despeses realitzades en les modalitats formatives corresponents per via telemàtica a través de la plataforma ITACA, en el mòdul de comptabilitat, seguint les instruccions que s’hi indiquen. 5. La quantitat rebuda es dedicarà íntegrament a les activitats de formació, i s’haurà d’ajustar al que disposa l’article 310 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les directives del Parlament Europeu i del Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014. 6. En el desenvolupament de les activitats de formació podran presentar-se, per a la justificació, les despeses la motivació i l’import de les quals hauran de figurar degudament argumentats en la descripció de la necessitat quan es faça la sol·licitud de l’activitat formativa corresponent als següents conceptes: a) Docència o assessorament per persones expertes externes a l’activitat formativa que no pertanguen a la xarxa de CEFIRE i sempre que les hores impartides no superen el 30 % de les hores programades. b) Desplaçaments de les persones que imparteixen ponències. No s’abonaran despeses de desplaçament a les persones participants per assistir al lloc en el qual, de manera ordinària, es desenvolupa l’activitat formativa sol·licitada i autoritzada. Únicament, en el cas que en el desenvolupament de la planificació d’un seminari o PFC, i amb la supervisió de la persona assessora responsable del CEFIRE de referència, es duga a terme una activitat que implique el desplaçament de tot el grup a una localitat diferent, es podrà procedir a la tramitació de la indemnització corresponent, segons el que s’estableix en el Decret 88/2008, de 20 de juny, del Consell, pel qual es modifica el Decret 24/1997, d’11 de febrer, sobre indemnitzacions per raó del servei i gratificacions per serveis extraordinaris. c) Materials no inventariables directament relacionats amb l’activitat formativa.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

- Finançament: 1. Els centres docents públics d’ensenyaments d’Educació Infantil, Educació Primària, Educació Secundària Obligatòria, Batxillerat, Formació Professional, Educació Especial, Ensenyaments de Règim Especial i Educació de Persones Adultes de titularitat de la Generalitat podran rebre en concepte de despeses de funcionament, recursos econòmics per al desenvolupament dels PFC, grups de treball i seminaris. Les necessitats que referent a això puguen generar les UEO i les UPH seran cobertes pels respectius CEFIRE de referència. 2. El finançament d’aquesta convocatòria, fins a un màxim d’1.190.000,00 d’euros, serà a càrrec de l’aplicació pressupostària corresponent al programa 421.60 de Formació de professorat dels Pressupostos de la Generalitat per a l’exercici 2023. 3. Una vegada assignada la puntuació total a cada centre, es calcularà la correspondència entre la puntuació i l’assignació econòmica. Per a això es dividirà l’import total dels recursos econòmics assignats a la convocatòria entre la suma total de punts obtinguts per tots els centres seleccionats, assignant a cada punt el seu valor econòmic. A cada centre se li assignarà el resultat del càlcul de la part sencera obtinguda de multiplicar els punts assignats pel valor unitari de cada punt. En el cas que els centres, una vegada hagen abonat la totalitat de les factures corresponents a les activitats formatives desenvolupades en la convocatòria del curs 2022-2023, disposen d’un romanent, es destinarà a cobrir les activitats formatives convocades en aquesta resolució. 4. L’assignació econòmica al PAF no podrà ser superior a la necessitat pressupostada en la descripció de les necessitats. 5. L’assignació econòmica s’efectuarà als centres docents. En els PFC de modalitat intercentres, el centre gestor de l’assignació econòmica serà el centre coordinador. En els grups de treball i seminaris, el centre gestor de l’assignació econòmica serà el centre on estiga adscrita la persona que els coordine. 6. La Subdirecció General de Formació del Professorat, a través del Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat, ordenarà i instruirà els expedients dels PFC, grups de treball i seminaris proposats per les comissions de valoració constituïdes en els CEFIRE. - Comissió de selecció i assignació de recursos econòmics: 1. Es constituirà una comissió de selecció i assignació de recursos, formada per: Presidència: La persona que exerceix la Subdirecció General de Formació del Professorat o persona en qui delegue, que comptarà amb vot de qualitat. Vocals: • La persona que exerceix la prefectura del Servei de Planificació i Gestió de la Formació Permanent del Professorat, o persona en qui delegue. • Tres persones d’entre les direccions o les assessories dels CEFIRE, designades per la Subdirecció General de Formació del Professorat. Secretària o secretari: un funcionari o funcionària de la Subdirecció General de Formació del Professorat, amb veu i vot. 2. La comissió haurà d’ajustar la seua actuació al que disposen els articles 19 i següents de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. 3. Aquesta comissió tindrà les següents funcions: • Coordinar les comissions de valoració dels CEFIRE. • Recollir de les comissions de valoració dels CEFIRE les propostes d’autorització dels PFC, grups de treball i seminaris. • Assignar els recursos econòmics a cada centre docent segons els criteris establits en l’apartat en aquesta resolució. • Elevar a la Direcció General de Personal Docent la proposta d’autorització de les activitats formatives i de l’assignació econòmica de cada centre, si és el cas.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre aquesta convocatòria serà de tres mesos des de la data d'efectes de la convocatòria. L'efecte que produirà el silenci administratiu, si transcorre el termini màxim sense que es dicte i notifique la resolució corresponent, serà desestimatori de les sol·licituds.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Efecte silenci

Efecte silenci

Desestimatori

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa