Sol·licitud de subvencions públiques, per tramitació anticipada, destinades al finançament de les inversions del component 23, inversió 4, línia d'inversió "Col·lectius Vulnerables", dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència, per a persones desocupades de llarga duració majors de 45 anys ( CID 346 ).

Codi SIA: 2799739
Codi GUC: 22136
Organisme: LABORA SERVEI VALENCIÀ D'OCUPACIÓ I FORMACIÓ
Termini de sol·licitud: TANCAT
(17-01-2022
15-02-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

La resolució té per objecte establir les bases reguladores i la concessió de les subvencions per a finançar la inversió 4, "Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat. Col·lectius vulnerables", que constitueix un projecte inclòs en el component 23, "Noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu", del Pla de recuperació, transformació i resiliència, aprovat per l'Acord del Consell de Ministres de 27 d'abril de 2021, i per la Decisió d'execució del Consell relativa a l'aprovació de l'avaluació del Pla de recuperació i resiliència d'Espanya (Council Implementing Decision-CID), de 13 de juliol de 2021. L'objecte de les subvencions també promou el desenvolupament de projectes integrals d'ocupació, a través de la realització d'itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació dirigits a col·lectius vulnerables amb especials dificultats d'accés al mercat de treball, concretament, a les persones desocupades de llarga duració majors de 45 anys inscrites com a desocupades en els Espai Labora de la Comunitat Valenciana, amb la finalitat d'afavorir la seua ocupabilitat, mitjançant accions d'informació, orientació, formació i acompanyament, o altres actuacions, i proporcionar-los les eines necessàries per a la realització d'una cerca activa d'ocupació, de manera autònoma, així com la detecció i dinamització d'iniciatives d'autoocupació. Es convoquen, per a l'exercici 2022, dins del marc del Mecanisme de recuperació i resiliència (MRR), i del Pla de recuperació, transformació i resiliència -col·lectius vulnerables-, objecte de finançament per mitjà dels recursos financers derivats de l'Instrument europeu de recuperació (NextGenerationEU), un projecte de subvenció destinat a la realització de projectes integrals d'ocupació mitjançant la confecció d'itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació, per a persones desocupades de llarga duració majors de 45 anys inscrites com a demandants d'ocupació, en situació laboral de no ocupades, en els Espai Labora de la Comunitat Valenciana.

Observacions

Observacions

Destinataris i beneficiaris finals de l'acció: col·lectius vulnerables "persones desocupades majors de 45 anys". Entitats beneficiàries: aprox. 300. Quantia/pressupost: 22.000.000 €.

Requisits

Requisits

- Tindre implantació física a la Comunitat Valenciana. - No trobar-se en alguna de les circumstàncies que estableix l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei general de subvencions. S'ha d'acreditar mitjançant una declaració de responsable i s'haurà de prolongar durant tot el temps de l'execució del programa. - Ser coneixedora que el finançament d'aquesta ajuda prové del Mecanisme de recuperació i resiliència de la Unió Europea, per la qual cosa assumeix totes les obligacions derivades del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència, i la resta de normes comunitàries o nacionals aplicables a aquest finançament. Aquesta circumstància s'acreditarà amb una declaració responsable. - Complir la normativa sobre integració de les persones amb discapacitat, excepte les que estiguen exemptes d'aquesta obligació, d'acord amb el que estableix el Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social. Aquest requisit s'acreditarà amb una declaració responsable. - Ser coneixedora que el finançament d'aquesta ajuda prové del Mecanisme de recuperació i resiliència de la Unió Europea, per la qual cosa assumeix totes les obligacions derivades del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència, i la resta de normes comunitàries o nacionals aplicables a aquest finançament. Aquesta circumstància s'acreditarà amb una declaració responsable.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran ser beneficiàries de les ajudes les entitats locals, incloses les corporacions locals, els consells comarcals, mancomunitats o entitats territorials, així com els seus organismes autònoms i entitats amb competències en matèria de polítiques actives d'ocupació, desenvolupament local i promoció de l'ocupació, dependents o assimilades a aquelles, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a aquestes entitats locals o les seues corporacions. Aquestes entitats estaran obligades a dur a terme el projecte integral d'ocupació amb les persones pertanyents al col·lectiu de persones desocupades de llarga duració majors de 45 anys, inscrites com a desocupades en els Espai Labora de la Comunitat Valenciana, i assegurar que les persones participants finalitzen amb èxit els corresponents itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació. També podran ser-ne beneficiaris els pactes territorials per a l'ocupació i desenvolupament local de la Comunitat Valenciana que estan reconeguts per la Generalitat Valenciana. Si l'entitat beneficiària és supramunicipal o es tracta d'un acord o pacte territorial, l'àmbit d'actuació de l'entitat serà la totalitat del territori que abasta.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Reglament del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de l'LGS.
  • Pla de recuperació, transformació i resiliència, aprovat pel Consell de Ministres, de 27 d'abril de 2021 (Pla nacional de capacitats digitals).
  • Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Ordre HFP/1031/2021, de 29 de setembre, per la qual s'estableix el procediment i el format de la informació que han de proporcionar les entitats del sector públic estatal, autonòmic i local per al seguiment del compliment de fites i objectius i d'execució pressupostària i comptable de les mesures dels components del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre, pel qual s'aproven mesures urgents per a la modernització de l'Administració pública i per a l'execució del Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Ordre TES/897/2021, de 19 d'agost, per la qual es distribueixen territorialment per a l'exercici econòmic 2021, per a la seua gestió per les comunitats autònomes amb competències assumides en l'àmbit laboral, crèdits finançats amb el Mecanisme de recuperació i resiliència, destinats a l'execució de projectes d'inversió, Pla nacional de competències digitals i noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu, recollits en el Pla de recuperació, transformació i resiliència.
  • Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
  • Decret llei 6/2021, d'1 d'abril, del Consell, de mesures urgents en matèria economicoadministrativa per a l'execució d'actuacions finançades per instruments europeus per a donar suport a la recuperació de la crisi conseqüència de la COVID-19.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
  • RESOLUCIÓ de 22 de desembre de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen, mitjançant tramitació anticipada, les subvencions destinades al finançament de les inversions del component 23 (Noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu), inversió 4, «Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat», línia d'inversió «Col·lectius vulnerables», dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència per a persones desocupades de llarga duració, majors de 45 anys.
  • CORRECCIÓ d'errors de la Resolució de 22 de desembre de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen, mitjançant tramitació anticipada, les subvencions destinades al finançament de les inversions del component 23, «Noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu», inversió 4, «Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat», línia d'inversió «Col·lectius vulnerables», dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència per a persones desocupades de llarga duració, majors de 45 anys (CID 346). (DOGV núm. 9268, de 01/02/2022).
  • RESOLUCIÓ de 31 de gener de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'amplia el termini per a la presentació de sol·licituds de les subvencions convocades per la Resolució de 22 de desembre de 2021, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen subvencions destinades a persones desocupades de llarga duració, majors de 45 anys (CID 346).
  • CORRECCIÓ d'errors de la Resolució de 22 de desembre de 2021, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen, mitjançant tramitació anticipada, les subvencions destinades al finançament de les inversions del component 23, «Noves polítiques públiques per a un mercat de treball dinàmic, resilient i inclusiu», inversió 4, «Nous projectes territorials per al reequilibri i l'equitat», línia d'inversió «Col·lectius vulnerables», dins del Pla de recuperació, transformació i resiliència per a persones desocupades de llarga duració, majors de 45 anys (CID 346). (DOGV núm. 9268, de 01/02/2022)
  • RESOLUCIÓ de 31 de gener de 2022, del conseller d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, per la qual s'amplia el termini per a la presentació de sol·licituds de les subvencions convocades per la Resolució de 22 de desembre de 2021, per la qual s'aproven les bases reguladores i es convoquen subvencions destinades a persones desocupades de llarga duració, majors de 45 anys (DOGV núm. 9269, de 02/02/2022).

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

Les entitats interessades han de presentar la sol·licitud per cada àmbit provincial en el qual pretenguen actuar, a través de registre electrònic, i s'han de dirigir a la corresponent direcció territorial de Labora. El termini per a la presentació de les sol·licituds de subvenció serà des del dia 17 de gener fins al 4 de febrer de 2022, els dos inclusivament, una vegada publicada aquesta resolució en el DOGV 9245, de 29/12/2021. El termini de presentació de les sol·licituds s'amplia fins al dia 15 de febrer de 2022 (DOGV núm. 9269, de 02/02/22).

Formularis documentació

1. Juntament amb la sol·licitud de subvenció, les entitats hauran de presentar una declaració responsable del compliment de totes les condicions per a l'accés a l'ajuda, sense perjudici que Labora puga consultar els sistemes d'informació corresponents per a verificar el compliment de les condicions requerides en la resolució. 2. D'acord amb l'article 8 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència, s'haurà d'aportar: a) El CIF de l'entitat beneficiària i el NIF/NIE de la persona que actue en representació d'aquesta. b) El nom de la persona física o la raó social de la persona jurídica. c) El domicili fiscal de la persona física o jurídica. d) Acceptació de la cessió de dades entre les administracions públiques implicades per a complir el que preveu la normativa europea que és aplicable i de conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (model annex IV.B de l'ordre esmentada en aquest resolc). e) Una declaració responsable relativa al compromís de compliment dels principis transversals que estableix el PRTR i que puguen afectar l'àmbit objecte de gestió (model annex IV.C de l'ordre esmentada). 3. Compromís escrit de la concessió dels drets i els accessos necessaris per a garantir que la Comissió, l'Oficina Europea de Lluita contra el Frau (OLAF), el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències de control, d'acord amb el que preveu l'article 22.2.e del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, i l'article 129.1 del Reglament (UE, Euratom) 2018/1046, del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de juliol de 2018 (Reglament financer). 4. Certificat de l'acord de l'òrgan plenari o la comissió de l'entitat corresponent, o un document equivalent, sobre la intenció de participar en les ajudes regulades en la resolució i assumir els compromisos d'efectuar les activitats objecte d'aquestes ajudes, i, si és el cas, una habilitació a la persona que representa l'entitat per a fer la sol·licitud. Quan l'entitat beneficiària siga un acord o pacte territorial, haurà de presentar l'acord de l'òrgan del pacte en què estiguen representats els agents socials i econòmics. En tot cas, haurà de quedar acreditada la capacitat o els poders de la persona signatària de la sol·licitud. 5. Autorització expressa a Labora perquè puga comprovar les dades identificatives de la persona que representa l'entitat que signa la sol·licitud, d'acord amb el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s'aprova el Reglament d'administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Si l'entitat o el seu representant no presta el consentiment, haurà d'aportar una fotocòpia o una còpia escanejada del document nacional d'identitat. 6. Declaració responsable de no incórrer en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari recollides en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de l'LGS. Així com la declaració responsable relativa al contingut de l'article 34.5 de l'LGS. 7. Declaració responsable sobre la sol·licitud o la recepció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, provinents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, tant nacional com internacional, que tinguen per objecte finançar les activitats subvencionades per a les mateixes persones. En cas de recepció, declaració responsable de l'import i procedència de les ajudes sol·licitades o percebudes, amb l'especificació de la seua normativa reguladora. 8. En matèria de tributació, Seguretat Social i deutes per resolució de procedència de reintegrament, l'entitat haurà d'aportar la declaració responsable relativa al contingut de l'article 34.5 de l'LGS per a poder fer els pagaments relatius a aquesta subvenció. En cas de detectar-se l'incompliment d'alguna condició, correspondrà denegar o exigir el reintegrament. 9. Dades de domiciliació bancària segons el model oficial disponible a aquest efecte, i que caldrà presentar per duplicat. 10. Declaració de la persona representant de l'entitat sol·licitant de disposar de signatura electrònica avançada i adreça electrònica de contacte actualitzada i funcional, a l'efecte de fer les notificacions i els actes de tràmit que corresponguen. 11. Indicació d'utilització de metodologia pròpia. En cas afirmatiu, caldrà adjuntar el document descriptiu de la metodologia pròpia que s'emprarà i les possibles correspondències entre les accions derivades d'aquesta metodologia i els codis que estableix l'annex III de la resolució. Si l'entitat resulta beneficiària en el procés de concurrència competitiva, s'entendrà autoritzat l'ús. En cas de no autoritzar l'ús de la metodologia pròpia, es concediria la subvenció amb la condició que l'entitat beneficiària es comprometera a utilitzar la metodologia de Labora. 12. Amb la finalitat de poder establir les prioritats corresponents en cas d'empat en el moment de presentació de les sol·licituds, es podrà aportar la documentació següent: Pla d'igualtat vigent entre dones i homes, aprovat per qualsevol administració pública o òrgan competent, visat pel corresponent centre directiu de l'Administració de la Generalitat Valenciana amb competències en matèria de dona i igualtat de gènere b) Pla sobre conciliació laboral, personal i familiar. c) Certificat sobre el percentatge de dones en els llocs o òrgans de direcció de l'entitat. d) Disposar d'un pla que active la transició ecològica i/o digital en l'actuació i l'ús dels recursos per l'entitat corresponent. 13. Projecte-memòria de les accions corresponents al projecte de subvenció sol·licitat en el qual s'indique: a) Dades identificatives de l'entitat sol·licitant. b) Àmbit territorial on l'entitat pretenga actuar. c) Nombre de persones a les quals sol·licita atendre i que es preveja que acabaran amb èxit l'itinerari individualitzat i personalitzat, distribuïdes per cada àmbit territorial en el qual es pretenga actuar. d) Previsió de les actuacions que es desenvoluparan en els itineraris individualitzats i personalitzats, incloses les accions formatives. e) Criteris de selecció de les persones participants, inclòs el de paritat. f) Estimació del termini de duració total del projecte. g) Pressupost estimatiu del cost del projecte total. h) Recursos humans dels quals dispose l'entitat per a la realització dels itineraris. Nombre de persones de l'entitat a la qual es vincula la subvenció, fixes o amb contracte indefinit o, si és el cas, temporal. i) Nombre d'instal·lacions i locals de què disposa i la seua ubicació, amb especificació de la disponibilitat que tenen, en règim de propietat, arrendament o qualsevol altra forma admesa. 14. Declaració responsable d'adequació al principi de "no causar perjudici significatiu" (principi de "do no significant harm-DNSH") en el sentit establit en l'apartat 6 de l'article 2 del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, d'acord amb el formulari degudament omplit que Labora posarà a la disposició de les entitats. 15. Pòlissa d'assegurances d'accident i responsabilitat civil per a totes les persones participants, subscrita amb caràcter previ a l'inici dels itineraris i el justificant de pagament d'aquesta signat electrònicament per la persona que representa l'entitat, que ha de tindre, com a mínim, les cobertures següents: - Defunció per accident, invalidesa total o parcial, assistència sanitària equivalent a assegurança escolar i cobertura d'accident in itinere. 16. Qualsevol document que s'estime necessari per a resoldre la sol·licitud per part de les direccions territorials de Labora. A més, la resolució exigeix: 17. Ser coneixedores que el finançament d'aquesta ajuda prové del Mecanisme de recuperació i resiliència de la Unió Europea, per la qual cosa assumeix totes les obligacions derivades del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 febrer de 2021, pel qual s'estableix el Mecanisme de recuperació i resiliència, i la resta de normes comunitàries o nacionals aplicables a aquest finançament. Aquesta circumstància s'acreditarà amb una declaració responsable.

Presentació

Presentació

Telemàtica
1. Per a fer la presentació telemàtica de les sol·licituds, s'ha d'accedir a la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es), des d'on es podrà accedir al tràmit de presentació de sol·licituds a ajudes de Labora, o de la web www.labora.gva.es, a través de l'enllaç "Sol·licitud telemàtica". En el lloc web de Labora es podran descarregar els impresos normalitzats a omplir que hagen d'adjuntar-se a la sol·licitud. Per a fer-ho, l'entitat sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada, bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), els dos emesos per la seu electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es). 2. En el cas de presentar un certificat digital de persona física i que s'actue en representació d'una persona jurídica, haurà d'estar inscrita prèviament en el Registre de representants de caràcter voluntari davant de la Generalitat Valenciana per a fer tràmits per via telemàtica. Aquest registre es troba en el lloc web de l'Agència Valenciana de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Comunitat Valenciana (ACCV). Si la tramitació electrònica de la subvenció han de dur-la a terme persones diferents de la representant de l'entitat, aquesta última haurà d'inscriure-les en el Registre de representants de l'Agència de Certificació de la Comunitat Valenciana (ACCV). El procediment de concessió de les subvencions a les quals es refereix aquesta resolució de convocatòria es tramitarà en règim de concurrència competitiva. - Les sol·licituds es tramitaran i resoldran per ordre d'entrada, fins que s'esgote el crèdit. - La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials de Labora de cada província, a l'efecte de valorar les sol·licituds i la documentació presentades i fer la proposta de concessió. - El termini màxim per a resoldre serà de tres mesos comptats des de l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud. Una vegada transcorregut el termini esmentat sense que s'haja notificat cap resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada. - Les resolucions que es dicten es notificaran a les persones interessades en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. - La resolució de concessió d'ajudes ha de contindre, com a mínim: *Identificació de l'entitat beneficiària. *Àmbit territorial de desenvolupament d'itineraris. *Nombre de persones participants. *Import concedit i activitat subvencionada. *Identificació del finançament pel marc MRR de la UE. *Qualsevol altra especificació que s'estime oportuna. - Una vegada haja recaigut la resolució de concessió, el beneficiari podrà sol·licitar-ne, de manera motivada i amb caràcter excepcional, la modificació. La sol·licitud de modificació haurà de fonamentar-se en circumstàncies sobrevingudes després de la resolució i durant el termini d'execució de l'activitat subvencionada per a cada entitat beneficiària. - Terminis d'execució: 1. Els itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació tindran una duració màxima de 8 mesos. 2. El projecte integral d'ocupació, compost pels diversos itineraris individualitzats i personalitzats que s'han de fer, haurà d'executar-se en el termini màxim de 12 mesos. 3. En tot cas, les actuacions subvencionades no podran estendre's més enllà del 31 d'agost de 2023. La justificació de l'execució de les actuacions subvencionades haurà d'haver-se presentat amb anterioritat al 30 de setembre de 2023.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

El procediment de concessió de les subvencions a les quals es refereix aquesta resolució de convocatòria es tramitarà en règim de concurrència competitiva. - Les sol·licituds s'instruiran i les ajudes es concediran tenint en compte l'ordre de presentació en cada àmbit provincial, fins que s'esgote el crèdit. - La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials de Labora de cada província, a l'efecte de valorar les sol·licituds i la documentació presentades i fer la proposta de concessió. - El termini màxim per a resoldre per Labora serà de TRES mesos comptats des de l'endemà al de la data de presentació de la sol·licitud. Una vegada transcorregut el termini esmentat sense que s'haja notificat cap resolució expressa, la sol·licitud podrà entendre's desestimada. - Les resolucions que es dicten es notificaran a les entitats interessades en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. - La resolució de concessió d'ajudes ha de contindre, com a mínim: *Identificació de l'entitat beneficiària. *Àmbit territorial de desenvolupament dels itineraris. *Nombre total de persones participants. *Import concedit i activitat subvencionada. *S'identificarà el finançament pel marc MRR de la UE, si la resolució és de concessió. *Qualsevol altra especificació que s'estime oportuna. - Una vegada recaiguda la resolució de concessió, l'entitat beneficiària podrà sol·licitar, de manera motivada i amb caràcter excepcional, la modificació. La sol·licitud de modificació haurà de fonamentar-se en circumstàncies sobrevingudes després de la resolució i durant el termini d'execució de l'activitat subvencionada per a cada entitat beneficiària. Terminis d'execució: 1. Els itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació tindran una duració màxima de 8 mesos. 2. El projecte integral d'ocupació, compost pels diversos itineraris individualitzats i personalitzats que s'han de fer, haurà d'executar-se en el termini màxim de 12 mesos. 3. En tot cas, les actuacions subvencionades no podran estendre's més enllà del 31 d'agost de 2023. La justificació de l'execució de les actuacions subvencionades haurà d'haver-se presentat amb anterioritat al 30 de setembre de 2023.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Les resolucions de concessió es dictaran per l'ordre de presentació de les sol·licituds, per concurrència competitiva fins a l'esgotament del crèdit.

Òrgans de tramitació

Òrgans de tramitació

Els òrgans de tramitació de la subvenció seran les direccions territorials de cada província: Castelló València i Alacant. Correspondrà la instrucció del procediment a les direccions territorials de Labora de cada província, a l'efecte de valorar les sol·licituds i la documentació presentades i realitzar la proposta de concessió.

Obligacions

Obligacions

A més de les que estableixen els articles 13 i 14 de l'LGS i la resta de normativa aplicable, són obligacions de les entitats beneficiàries les següents: 1. Dur a terme l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció. Les entitats beneficiàries estaran obligades a dur a terme projectes integrals d'ocupació amb persones desocupades de llarga duració majors de 45 anys i hauran d'assegurar que les persones participants acaben els itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació dissenyats. 2. Portar un compte separat de la subvenció concedida, per a la qual cosa hauran d'obrir els subcomptes d'ingressos i despeses que calguen de cada acció subvencionada, i assignar en els subcomptes de despeses, si és el cas, la part corresponent de despeses comunes imputada a l'acció subvencionada. En cas d'entitats subjectes a comptabilitat pública, cal adequar aquesta obligació als sistemes de comptabilització corresponents. 3. Conservar els documents justificatius, les dades estadístiques i la resta de documentació concernents al finançament de les presents ajudes, així com els registres i documents, en format electrònic i per un període de 5 anys des que s'abone el saldo de l'operació financera, o per un període de 3 anys quan l'import de la subvenció siga inferior a 60.000 euros, en els termes que preveu l'article 132 de l'esmentat Reglament (UE Euratom) 2018/1046. 4. Disposar d'una adreça electrònica habilitada per a la tramitació dels expedients de subvenció, així com per a realitzar qualsevol comunicació amb l'Administració pública i, en particular, amb Labora, vàlida per a enviar i rebre comunicacions i notificacions. Qualsevol canvi en aquesta adreça s'haurà de notificar a la direcció territorial corresponent de Labora. 5. No percebre cap quantitat per part de les persones destinatàries de les diferents accions. 6. Les entitats beneficiàries hauran de donar visibilitat a l'origen dels fons rebuts, de manera que en la documentació i els mitjans de difusió de les seues accions hauran de fer constar "finançat per la Unió Europea - NextGenerationEU" per a les actuacions finançades amb les subvencions regulades en aquesta resolució. Aquesta visibilitat es farà, en particular, quan promoguen les accions i els seus resultats, de manera que faciliten informació coherent, efectiva i proporcionada dirigida a múltiples destinataris, inclosos els mitjans de comunicació i el públic. Hauran de complir també les obligacions de publicitat imposades per la normativa nacional i de la Unió Europea que siga aplicable. Hauran d'incorporar, a més dels logotips i emblemes de la Generalitat, l'emblema i la referència als fons que financen l'actuació i que apareixen en l'annex II de la present resolució, tant en el material, cartelleria, fullets i lloc web com en qualsevol altre mitjà de difusió que s'utilitze. 7. Mecanitzar en les aplicacions informàtiques que Labora posarà a la disposició de les entitats les accions d'orientació i les accions formatives. 8. Les accions d'orientació de l'itinerari individualitzat i personalitzat d'ocupació podran executar-se amb metodologia pròpia, que haurà d'aprovar Labora. Per a fer-ho possible, les entitats hauran de presentar juntament amb la sol·licitud de subvenció una memòria explicativa d'aquesta. 9. Elaborar un expedient individual per a cada una de les persones participants d'acord amb el que estableix la resolució. 10. Atendre preferiblement un 5 % més de dones que d'homes. En tota la informació o publicitat que s'efectue de l'activitat o objecte de la subvenció s'utilitzarà un llenguatge inclusiu. 11. Actuar amb transparència i promoure-la mitjançant la publicitat i difusió de la informació i l'activitat pública a través de diferents canals. 12. Comunicar a l'òrgan instructor l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a finançar les mateixes activitats i finalitats subvencionades en la resolució, procedents de qualssevol altres administracions o entitats públiques o privades, autonòmiques, nacionals o de la UE. L'entitat no haurà de rebre altres ajudes o subvencions amb càrrec al pressupost de la UE per a la realització o execució d'activitats idèntiques a les subvencionades per la resolució (absència de doble finançament amb càrrec als pressupostos de la UE). 13. Complir la normativa de protecció de dades de caràcter personal. 14. Respondre de la correcta aplicació i justificació de la subvenció concedida. 15. L'entitat ha de subscriure una pòlissa d'assegurances d'accident i responsabilitat civil, amb caràcter previ a l'inici dels itineraris. 16. Reintegrar els fons percebuts d'acord amb el que estableix l'article 37 de l'LGS i la resolució. 17. Relacionar-se amb l'Administració a través dels corresponents mitjans electrònics o telemàtics. 18. Comunicar i certificar amb caràcter mensual, a la direcció territorial corresponent de Labora, l'evolució periòdica de les dades que permeten el compliment de les fites i els objectius corresponents. 19. Aplicar mesures per a evitar el frau, la corrupció i els conflictes d'interessos a l'hora d'aplicar les subvencions rebudes al finançament de projectes i actuacions. 20. Sotmetre's als controls dels òrgans de control i fiscalització de la Comissió Europea. 21. En relació amb el contingut del resolc trenta-quatre, complir amb les obligacions derivades de no causar un dany significatiu al medi ambient (DNSH). 22. Incloure les seues dades en una base dades única, d'acord amb el que assenyala l'article 22.2.d del Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021. 23. Abonar les beques i ajudes que corresponguen a les persones participants d'acord amb el que preveu aquesta resolució. 24. Declarar que no es troba en cap les circumstàncies previstes en l'art. 34.5 de l'LGS. 25. Qualsevol altra obligació establida en la norma vigent.

Observacions

Observacions

Les resolucions de concessió d'ajudes esgotaran la via administrativa, i contra aquestes podrà interposar-se un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la notificació de la resolució, d'acord amb el que estableixen els articles 8.3 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa o, potestativament, un recurs de reposició davant de l'òrgan que va dictar la resolució en el termini d'un mes, que es computarà en els termes establits anteriorment, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot això sense perjudici que els interessats puguen exercitar-ne, si és el cas, qualsevol altre que consideren procedent.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

El règim de concessió i justificació de les ajudes s'efectua a través de mòduls, d'acord amb el que s'estableix en els articles 76 a 79 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat per l'RD 887/2006, de 21 de juliol, a l'efecte de determinar l'import de la subvenció i justificar-lo. El mòdul establit en la resolució constitueix el cost unitari per persona participant que complete o acabe l'itinerari individualitzat i personalitzat d'ocupació que se li haja dissenyat. S'estableix, com a quantia de la subvenció, un mòdul de fins 6.000 euros per persona participant que concloga satisfactòriament l'itinerari individualitzat i personalitzat que se li haja dissenyat. No se subvencionaran les accions corresponents a participants que, per qualsevol causa, no hagen conclòs el seu itinerari individualitzat i personalitzat d'ocupació. d) Com a incentiu a la participació, s'estableix un sistema de beques i ajudes a cada persona participant que finalitze amb èxit el seu itinerari individualitzat i personalitzat. L'entitat beneficiària haurà d'abonar, a compte de la quantia percebuda en concepte de mòdul, un import de fins a 1.080 €, que es podrà abonar d'acord amb el que s'estableix en els paràgrafs següents. Quanties de les beques i ajudes i requisits per a obtindre-les: a) Beca: les persones destinatàries dels itineraris podran rebre, per l'assistència a les diferents actuacions que componen l'itinerari, sempre que la duració de l'activitat siga de quatre hores diàries o més, una beca de nou euros diaris (9,00 euros). b) Ajuda al transport públic: les persones participants en els projectes percebran una ajuda al transport públic per al desplaçament, per un import màxim d'un euro amb cinquanta cèntims (1,50 euros) per dia d'assistència. c) Ajuda de transport en vehicle propi, amb caràcter excepcional, en els supòsits assenyalats en el resolc huité, punt 4.2.1. Aquesta ajuda serà de dènou cèntims d'euro (0,19 euros) per quilòmetre. d) Ajuda a la conciliació: les persones desocupades que participen en els itineraris integrats podran rebre una ajuda per import de 14,12 € per dia d'assistència, per a conciliar la realització de l'itinerari amb la cura de filles i fills menors de 12 anys o de familiars dependents fins al segon grau. e) La suma dels conceptes anteriors no podrà superar l'import de 1.080 euros per persona. Les entitats beneficiàries podran sol·licitar una bestreta de la subvenció de fins a un 50 % de l'ajuda concedida, sense perjudici que una norma posterior amb rang de llei preveja la possibilitat de modificar aquest percentatge. Per a fer la justificació i posterior liquidació final de la subvenció, l'entitat beneficiària haurà d'omplir i remetre a la direcció territorial de Labora corresponent, en els termes establits en el resolc nové, punt 3, de la resolució, la justificació amb la documentació acreditativa de la realització de les accions efectuades, que haurà de contindre la documentació següent: Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts. Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades. El termini màxim per a presentar la justificació per part de l'entitat beneficiària serà abans del 30 de setembre de 2023. Aquesta entitat beneficiària haurà d'omplir i remetre a la Direcció Territorial de Labora la justificació amb una memòria d'actuació i una memòria econòmica, que acredite la realització dels itineraris individualitzats i personalitzats d'ocupació. Causes reintegrament o revocació: 1. Donarà lloc a l'obligació de reintegrar els fons percebuts, segons el que preveu la normativa aplicable, l'incompliment dels principis i les obligacions, les fites, els objectius, el calendari o qualsevol altre aspecte relacionat amb la normativa del Pla de recuperació, transformació i resiliència i amb el que estableix el Reglament (UE) 2021/241, del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, així com la resta de la normativa de la Unió Europea que siga aplicable, en particular, l'incompliment del principi de "no causar un perjudici significatiu" (principi "do no significant harm-DNSH"), que en aquest cas donarà lloc al reintegrament total de la subvenció rebuda més els interessos de demora des del moment del pagament fins a la data en què s'acorde aquest reintegrament. 2. L'alteració d'alguna de les característiques bàsiques dels itineraris que es realitzaran, l'incompliment d'alguna de les condicions establides en aquesta resolució o en la resolució de concessió, i altres disposicions aplicables en matèria de subvencions podran donar lloc al reintegrament total o parcial de la subvenció concedida, prenent com a referència base l'import del mòdul establit per a cada finalització d'un itinerari individualitzat i personalitzat d'ocupació. 3. Aquesta obligació de reintegrar les quantitats percebudes serà igualment aplicable en cas d'incompliment de fites i objectius, de calendari o de qualsevol altre aspecte relacionat amb la normativa del Pla de recuperació, transformació i resiliència, d'acord amb el que es preveu en l'article 7, regla setena, de la Llei 11/2020, de 30 de desembre, de pressupostos generals de l'Estat per a l'any 2021, i en l'article 37.4 del Reial decret llei 36/2020, de 30 de desembre. Sense perjudici del que preveu l'LGS en matèria d'infraccions i sancions administratives, seran causes específiques per a declarar la pèrdua total del dret al cobrament de la subvenció concedida i, si és el cas, de reintegrament d'aquesta, les següents: a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per a rebre-la o ocultant les que ho haurien impedit. b) Incompliment de la finalitat per a la qual va ser concedida la subvenció, o de les condicions exigides per a concedir-la. c) Percepció, per part de l'entitat beneficiària, de qualsevol quantitat econòmica o preu procedent de les persones participants. d) Qualsevol altre motiu que perjudique el fi últim pel qual s'ha concedit la subvenció. e) L'obstaculització de les actuacions de seguiment i control que duga a terme Labora o l'incompliment de les obligacions d'informació de dades.

Termini màxim

Termini màxim

1. La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la direcció general de Labora competent en matèria d'orientació i intermediació laboral o l'òrgan que tinga atribuïda la competència per delegació. 2. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució que siga procedent serà de TRES mesos a comptar de l'endemà de la data de presentació de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini sense que s'haja notificat cap resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, d'acord amb el que preveu l'article 25.5 de l'LGS. Això, sense perjudici que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada. 3. Les resolucions que es dicten es notificaran a les entitats interessades en els termes que preveu la legislació vigent en matèria de procediment administratiu comú. 4. Les resolucions se sotmetran al règim de publicitat previst en la normativa sobre transparència i bon govern quan complisquen els requisits quantitatius previstos en la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de transparència, bon govern i participació ciutadana de la Comunitat Valenciana. Les resolucions de concessió d'ajudes esgotaran la via administrativa i contra aquestes es podrà interposar un recurs contenciós administratiu davant de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la notificació de la resolució.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

La competència per a resoldre sobre les sol·licituds formulades correspon a la direcció general de Labora competent en matèria d'orientació i intermediació laboral o l'òrgan que tinga atribuïda la competència per delegació.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

Si, a conseqüència de la tramitació dels expedients de subvenció, es detecta alguna de les infraccions que tipifica el títol IV de l'LGS, se seguirà el procediment que estableix l'article 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions. També serà aplicable el que es disposa en el text refós de la Llei d'infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 de maig.