Subvencions previstes en el Pla de recuperació, transformació i resiliència, per a finançar la modernització i gestió sostenible de les infraestructures de les arts escèniques i musicals de la Comunitat Valenciana

Codi SIA: 2799736
Codi GUC: 22082
Organisme: Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Termini de sol·licitud: TANCAT
(14-01-2022
14-02-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Objecte d'aquestes subvencions 1. La finalitat d'aquestes subvencions és finançar inversions que tinguen per objecte la modernització i gestió sostenible de les infraestructures escèniques i musicals de la Comunitat Valenciana. 2. Als efectes de les bases reguladores d'aquestes ajudes , s'entén com a infraestructures escèniques i musicals aquells centres culturals o part d'aquests, les característiques de les quals són adequades per a la presentació d'espectacles escènics i concerts davant el públic, de manera estable i permanent, mitjançant l'actuació de grups, companyies o orquestres de caràcter professional. 3. Aquestes subvencions es podran sol·licitar per a finançar inversions que tinguen per objecte: a) Modernització de sistemes digitals d'àudio i comunicacions en xarxa. b) Modernització dels sistemes d'il·luminació digital. c) Modernització dels sistemes de vídeo digital. d) Modernització dels sistemes de gestió digital de maquinària escènica. e) Modernització de les eines i sistemes digitals de gestió artística i de producció d'espectacles, incloent la gestió i administració de sales, locals, personal artístic, tècnic i administratiu. f) Modernització de les instal·lacions de la sala o d'espais necessarisper al seu funcionament per a millorar l'eficiència i estalvi energètic

Observacions

Observacions

1. El tràmit de pagament d'aquestes subvencions s'iniciarà una vegada justificada l'execució de la inversió per part de cada beneficiari i es farà efectiu mitjançant transferència al compte bancari indicat en la sol·licitud. Per a justificar l'execució de les inversions subvencionades, els beneficiaris hauran de presentar una o diversos comptes justificatius formats pels documents que es detalla en la base 13 de les bases reguladores. 2. En aplicació del que es disposa en l'article 199.4 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana, i en la Base 12.4 de les Bases Reguladores, les entitats locals hauran de presentar amb el compte justificatiu de la subvenció, un certificat expedit per la Sindicatura de Comptes de la Comunitat Valenciana que acredite estar al corrent en el compliment de l'obligació de rendició dels seus comptes anuals davant aquesta institució, la qual cosa constituirà un requisit per al pagament de l'ajuda concedida.

Requisits

Requisits

Requisits referits a la infraestructura escènica o musical objecte de la sol·licitud. Es podran admetre sol·licituds que es referisquen a sales, amb la denominació de teatre, auditori o una altra, que complisquen els següents requisits: a) Estar radicades en algun municipi de la Comunitat Valenciana. b) Trobar-se en funcionament en la temporada 2020-2021. S'entendrà que es compleix aquest requisit si en la mateixa s'ha oferit al públic un mínim de deu representacions, espectacles o concerts diferents, tots ells de caràcter professional. c) Estar destinades de manera clara i preferent a l'exhibició d'espectacles o representacions escèniques o musicals de caràcter professional. S'entendrà que es compleix aquest requisit si almenys en la temporada 2020/2021 s'ha oferit al públic un mínim de deu representacions, espectacles o concerts diferents, tots ells a càrrec d'executants, companyies o orquestres de caràcter professional. 3. Tots els requisits previstos en les bases i altres normes d'aplicació a aquestes subvencions per a sol·licitar aquestes ajudes hauran de complir-se abans de la finalització del termini de sol·licitud d'aquestes. 4. La sol·licitud d'aquestes subvencions estarà subjecta a les següents limitacions quant al nombre de projectes a presentar: a) Cada propietari o gestor de sales escèniques només podrà presentar una sol·licitud de subvenció que haurà de referir-se a un únic centre cultural. b) Les entitats locals i els seus organismes o ens dependents no podran concórrer simultàniament a la convocatòria d'aquestes ajudes, encara que es referisquen a infraestructures escèniques o musicals diferents. De produir-se aquesta concurrència, només s'admetrà la sol·licitud formulada per l'entitat local i s'arxivarà la de l'organisme dependent d'aquesta. c) No es podrà presentar més d'una sol·licitud per a una mateixa infraestructura escènica o musical, encara que provinguen d'interessats diferents.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podran sol·licitar aquestes subvencions: a) Les persones físiques i jurídiques, públiques o privades, que ostenten la propietat dels immobles on se situen les infraestructures escèniques i musicals en les quals es pretenga dur a terme la inversió. b) Els ens i organismes públics amb personalitat jurídica pròpia, creats per entitats locals, si tenen assignada la gestió de les infraestructures escèniques i musicals i han sigut autoritzats per aquelles per a prendre part en la convocatòria. En aquest cas, la sol·licitud de la subvenció així com l'execució i justificació de la inversió correspondrà a l'ens o organisme autònom i les obligacions referides a l'ús de l'immoble a qui ostente la propietat d'aquest. c) Les persones físiques i jurídiques, públiques o privades gestores de les sales, si han sigut autoritzades pels seus propietaris per a la realització d'obres, instal·lacions o equipaments en aquestes. La gestora serà responsable de la sol·licitud de la subvenció, de l'execució de la inversió i de la seua justificació. Les obligacions d'ús o destí de la sala correspondran al beneficiari de l'ajuda i subsidiàriament al propietari d'aquesta, d'acord amb el que es disposa en les bases.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions.
  • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.
  • RESOLUCIÓ de 30 de desembre de 2021, del conseller d'Educació, Cultura i Esport, per la qual es convoca la concessió de subvencions previstes en el Pla de recuperació, transformació i resiliència, per a finançar la modernització i gestió sostenible de les infraestructures de les arts escèniques i musicals de la Comunitat Valenciana.(DOGV num. 9250, de 05/01/2022)

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de les sol·licituds s'estendrà des del 14 de gener de 2022 fins al 14 de febrer 2022, tots dos inclosos.(DOGV núm. 9250, de 05.01.2022)

Formularis i documentació

Juntament amb la sol·licitud de la subvenció formulada en el document model que figura com a annex III, els interessats hauran d'aportar necessàriament la següent documentació: a) Projecte tècnic de les actuacions a realitzar. S'aportarà un únic document elaborat i subscrit exclusivament per un tècnic amb la titulació i competència professional legalment adequada, el contingut mínim de la qual serà el següent: 1. Breu descripció, característiques tècniques i estat actual de la infraestructura escènica o musical objecte del projecte. 2. Justificació de la necessitat de las actuacions projectades i problemes sobre els quals s'actua. 3. Programa de necessitats i objectius que es pretén aconseguir amb l'execució del projecte. 4. Justificació i descripció de la solució tècnica que es proposa. Característiques dels materials i equipaments. Termini d'execució. En el cas de projectes que contemplen actuacions per a millorar l'estalvi i eficiència energètica, s'inclourà també un estudi de la reducció del consum d'energia esperat o de la seua obtenció a través d'instal·lacions per a autoconsum. 5. Pressupost detallat amb partides i estat de mesuraments, que haurà d'adaptar-se en la mesura del possible als apartats o tipologies d'inversió recollits en l'apartat 3 de la base 1. 6. Documentació gràfica o diversos plans de planta o secció que reflectisquen adequadament l'estat actual i el projectat. 7. Si fa el cas, justificació i pressupost dels honoraris tècnics de projecte, de direcció i altres necessaris per a executar aquesta inversió. 8. Normatives reguladores i justificació del seu compliment. 9. La restant documentació o informació pròpia d'un projecte d'aquestes característiques que estiga prevista en les disposicions legals o reglamentàries vigents. b) Acreditació que el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social. No serà necessari presentar cap document a l'efecte si el sol·licitant autoritza la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport a obtindre telemàticament els corresponents certificats. Si el sol·licitant ha manifestat la seua oposició, haurà d'aportar-los, emesos per l'Agència Estatal d'Administració Tributària, la Tresoreria General de la Seguretat Social i la conselleria d'Hisenda i Model Econòmic de la Generalitat. Les entitats locals i els organismes dependents d'aquestes acreditaran aquestes circumstàncies mitjançant la declaració responsable continguda en el document de sol·licitud de la subvenció que figura com a annex III d'aquesta Resolució. c) Acreditació de la propietat de l'immoble. El sol·licitant aportarà un certificat d'inscripció de l'immoble en el seu inventari de béns immobles si el propietari és una persona pública i un certificat o nota simple emés pel registre de la propietat corresponent en els altres casos. No s'admetrà una altra classe de certificat o document a l'efecte que no siga el que corresponga, citat anteriorment. En qualsevol cas, el document que acredite la propietat haurà d'estar emés amb data posterior a la publicació d'aquesta Resolució en el DOGV. d) Formulari model que s'insereix com a annex V d'aquesta convocatòria comprensiu de la programació de caràcter professional realitzada a la sala entre l'1 de setembre de 2018 i el 31 de juliol de 2021, en el camp de les arts escèniques i la música. e) Acord o acte de sol·licitud de la subvenció i compromís d'execució de la inversió. Haurà de ser aprovat per l'òrgan de govern competent de la persona jurídica sol·licitant tant si pertany al sector públic com al privat. S'aportarà un certificat amb el contingut íntegre de l'acte o acord que serà, com a mínim, el que es detalla a continuació: -La sol·licitud de la subvenció i la designació de qui exercirà la representació del sol·licitant facultat per a formular-la i realitzar les actuacions que se'n deriven. -El compromís del sol·licitant d'executar íntegrament la inversió en els terminis fixats en la convocatòria, si s'obté l'ajuda. -El compromís del sol·licitant de finançar la part no subvencionada per la Generalitat i de dotar de crèdit el pressupost o obtindre el finançament necessari de manera adequada perquè puguen complir-se els terminis d'aquesta convocatòria, en el cas que encara no es dispose d'aquesta dotació o finançament. -La designació i identificació del coordinador del projecte. -El compromís de concedir els drets i accessos necessaris per a garantir que la Comissió, l'OLAF, el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats estatals o de la Comunitat Valenciana, exercisquen les seues competències en relació a aquestes ajudes. En el cas de persones físiques o entitats regides per òrgans unipersonals, aquest acord se substituirà per una declaració responsable del sol·licitant amb aquest mateix contingut. f) Declaració responsable, seguint el model de l'annex VII, en nom de l'entitat o persona sol·licitant, del compliment del principi de «no causar un perjudici significatiu al medi ambient» en el sentit establit en l'article 2.6 del Reglament (UE) 2021/241 del Parlament europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021. 2. A més dels documents indicats s'aportaran també, quan siga escaient, els següents: f) Acreditació de la personalitat jurídica del sol·licitant: f1. Les persones jurídiques de caràcter privat hauran d'acreditar-ne la constitució presentant els documents següents: - Document oficial que acredite la constitució de la persona jurídica privada així com la seua inscripció en el corresponent registre públic. - Una còpia dels estatuts vigents d'aquesta, registrats o inscrits en el registre públic citat en el paràgraf anterior. f2. Si el sol·licitant és una persona física, només haurà d'aportar una còpia del DNI o passaport. f3. Les entitats locals, els ens i organismes creats per aquestes i les altres persones de caràcter públic, no hauran de presentar cap document a l'efecte. g) Quan el sol·licitant no ostente la propietat de l'immoble on se situe l'espai escènic o musical, s'aportarà emplenat i signat el document que figura com a annex IV d'aquesta Resolució de convocatòria, pel qual el seu titular o titulars autoritza la realització de les inversions per a les quals se sol·licita l'ajuda i declara conéixer totes les obligacions previstes en les bases reguladores per a aquest cas, comprometent-se'n al compliment. h) En el cas de nous perceptors, s'aportarà domiciliació bancària, mitjançant el document model que figura com a annex VI. i) Els sol·licitants podran presentar també els documents que justifiquen alguna de les circumstàncies previstes en l'apartat seté d'aquesta resolució relatiu a la valoració de les sol·licituds. 3. Els documents citats en el punt 1 d'aquest apartat són de presentació obligatòria i no poden ser substituïts per altres similars, exceptuant el que està disposat en l'apartat següent. Els relacionats en el punt 2 només es presentaran quan siga procedent i tampoc podran ser objecte de substitució per altres semblants. 4. En el cas de projectes el cost subvencionable dels quals tal com ve definit en la base 5.2 siga superior a 120.000,00 €, podrà aportar-se amb la sol·licitud un projecte inicial que continga la mateixa informació que es descriu en el punt 1 a) d'aquest apartat, encara que amb un menor nivell de desenvolupament en els epígrafs 1, 6, 8 i 9. Els sol·licitants que trien aquesta modalitat de presentació en la sol·licitud i resulten beneficiaris d'aquestes ajudes, hauran d'aportar el projecte complet en el termini improrrogable de 20 dies hàbils següents a la publicació de la resolució de concessió en el DOGV. L'incompliment d'aquesta obligació en el termini assenyalat o la modificació dels paràmetres del projecte inicial tinguts en compte per a l'atorgament de l'ajuda donarà lloc a la revocació d'aquesta. 5. Si la sol·licitud no compleix amb els requisits exigits, es requerirà l'interessat perquè en el termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, indicant que si així no ho fera, se'l tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la legislació sobre procediment administratiu comú de les administracions públiques que siga aplicable.

Presentació

Presentació

Presencial
La presentació de sol·licituds i restant documentació així com el seu registre i qualsevol altre tràmit, haurà de realitzar-se per mitjans electrònics. Les comunicacions i notificacions es practicaran per aquesta via, excepte en els casos en què es preveu expressament un altre mitjà. Pot accedir-se directament a aquest procediment en la següent url: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22082 Els documents complementaris i en el seu cas els posteriors a la sol·licitud, seran presentats igualment de manera telemàtica pels interessats. L'accés directe a aquests tràmits electrònics és el que es detalla en l'apartat dècim de la resolució de convocatòria. Quan el sol·licitant siga una persona física, podrà optar entre la tramitació electrònica i la presencial. En cas de triar aquesta última, les sol·licituds i altra documentació hauran de presentar-se en el Registre General d'aquesta conselleria, amb domicili en l'av. Campanar, 32, 46015 València, en el de les seues direccions territorials o a través dels mitjans establits en la legislació sobre procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Telemàtica
La sol·licitud d'aquestes subvencins ha de realitzar-se per mitjans electrònics utilitzant per a això el tràmit específic del qual es disposa en la seu electrònica de la Generalitat, la url del qual s'indica en aquestes pàgines. Si el sol·licitant és una persona física, podrà optar per la tramitació presencial. La documentació a presentar i els formularis que han d'utilitzar-se estan tots disponibles en el tràmit electrònic, la url del qual figura en la resolució de convocatòria. Accés a models normalitzats i als tràmits electrònics d'aquest procediment. 1. Tots els impresos als quals es fa esment en aquesta convocatòria estaran a la disposició de les entitats interessades en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en Internet i en qualsevol oficina PROP. També podrà accedir-s'hi en l'adreça web: http://www.gva.es/es/inicio/procediments?id_proc=22082 2. Per a facilitar la gestió d'aquestes subvencions i l'accés dels interessats, la seu electrònica de la Generalitat disposa de tres tràmits específics als quals es pot accedir directament a través de les següents adreces url: a) Pàgina principal del procediment i sol·licitud de la subvenció: http://www.gva.es/es/inicio/procediments?id_proc=22082 b) Aportació de documents requerits per l'òrgan gestor de la Conselleria o presentació voluntària per a millorar els que es van acompanyar inicialment a la sol·licitud. També pot utilitzar-se aquesta url per a la presentació de la informació obligatòria sobre execució de la inversió, recursos administratius i en general altres sol·licituds o escrits relatius a aquestes ajudes que no siguen els previstos en els incisos a) i c): http://www.gva.es/es/inicio/procediments?id_proc=22083 c) Presentació del compte justificatiu de la subvenció per part dels seus beneficiaris: http://www.gva.es/es/inicio/procediments?id_proc=22084 Els òrgans competents per a la tramitació i resolució d'aquest procediment són els següents : a) Instrucció del procediment: Direcció General de Cultura i Patrimoni de la qual depenen la Subdirecció General de Patrimoni Cultural i Museus i el Servei de Coordinació d'Entitats Culturals. b) Resolució del procediment: conseller d'Educació, Cultura i Esport

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La presentació de sol·licituds i restant documentació així com el seu registre i qualsevol altre tràmit, haurà de realitzar-se per mitjans electrònics. Les comunicacions i notificacions es practicaran per aquesta via, excepte en els casos en què es preveu expressament un altre mitjà. Pot accedir-se directament a aquest procediment en la següent url: http://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22082 Els documents complementaris i en el seu cas els posteriors a la sol·licitud, seran presentats igualment de manera telemàtica pels interessats. L'accés directe a aquests tràmits electrònics és el que es detalla en l'apartat dècim d'aquesta resolució. Quan el sol·licitant siga una persona física, podrà optar entre la tramitació electrònica i la presencial. En cas de triar aquesta última, les sol·licituds i altra documentació hauran de presentar-se en el Registre General d'aquesta conselleria, amb domicili en l'av. Campanar, 32, 46015 València, en el de les seues direccions territorials o a través dels mitjans establits en la legislació sobre procediment administratiu comú de les administracions públiques i s'acompanyaran de la documentació assenyalada en l'apartat sisé d'aquesta resolució. Si s'opta per la presentació electrònica, s'estarà al que es disposa en el punt anterior.

Criteris de valoració

Criteris de valoració

Els projectes d'inversió inclosos en les sol·licituds que siguen admeses, seran valorats conformement als criteris que figuren en la base 9 amb la finalitat de prioritzar la concessió d'aquestes ajudes. a) Justificació de la necessitat i conveniència d'executar el projecte, en funció del seu contingut i de les característiques i programació consolidada de la sala: es podran concedir fins a 40 punts. b) Objecte de la inversió. Es podran assignar per aquest concepte fins a 15 punts en total. c) Adequació tècnica de la solució proposada per a resoldre les necessitats i objectius plantejats i qualitat del projecte. Es podran concedir fins a 15 punts. d) Altres conceptes. Es valoraran amb un màxim de 30 punts:

òrgans de tramitació

òrgans de tramitació

Obligacions

Obligacions

1. Són obligacions dels beneficiaris d'aquestes subvencions: a) Les que estan previstes en la legislació bàsica de subvencions i en la legislació general que siga aplicable, en les normes que la desenvolupen així com en aquestes bases reguladores i especialment la següents: · Executar la inversió que fonamenta la concessió de la subvenció d'acord amb la proposta o projecte presentat amb la sol·licitud. · Justificar documentalment l'execució de la inversió i el compliment dels requisits i condicions previstos, en la forma que regulen aquestes Bases. · Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per la Conselleria que convoque aquestes subvenciones així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puga realitzar la Intervenció General de la Generalitat i aportar quanta informació li siga requerida en l'exercici de les actuacions anteriors. Igualment se sotmetran a les actuacions d'inspecció i investigació previstos en la Llei 11/2016, de 28 de novembre, de la Generalitat, de l'Agència de Prevenció i Lluita contra el Frau i la Corrupció de la Comunitat Valenciana. · Comunicar a la Conselleria convocant l'obtenció d'altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, provinents de qualssevol administracions o ens públics o privats. Aquesta comunicació haurà d'efectuar-se tan prompte com es conega la seua consecució i, en tot cas, amb anterioritat a la justificació de l'aplicació donada als fons percebuts. · Disposar dels llibres comptables, registres diligenciats i altres documents degudament auditats en els termes exigits per la legislació mercantil i sectorial aplicable al beneficiari en cada cas, així com quants estats comptables i registres específics siguen exigits per est as bases reguladores, amb la finalitat de garantir l'adequat exercici de les facultats de comprovació i control. · Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, en tant puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control, durant el termini previst en la Llei. · Procedir al reintegrament dels fons percebuts en els supòsits contemplats en la Llei general de subvencions. · Aportar els fons necessaris per a finançar la inversió en la part no subvencionada per la Generalitat. · Disposar de les autoritzacions, permisos i llicències administratives que resulten necessàries per a executar les actuacions subvencionades amb anterioritat a l'inici d'aquestes. b) Les recollides en les normes aprovades, o en les quals es pogueren aprovar a nivell nacional i europeu, en relació amb la gestió dels fons associats al PRTR. c) Les que s'assenyalen en les instruccions que reben de les Autoritats Nacionals i Europees de gestió o de certificació d'aquests fons associats al PRTR, o les que els transmeta la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport per pròpia iniciativa o en nom d'aquelles. En particular, les relatives a contribuir als objectius de canvi climàtic, al que s'estableix en relació al principi de no causar mal significatiu (principi de DNSH), evitar conflictes d'interessos, frau, corrupció, o no concurrència de doble finançament, entre altres. 2. Les entitats beneficiàries hauran de complir amb les obligacions d'informació i publicitat que les autoritats competents establisquen relatives al finançament del Mecanisme de Recuperació i Resiliència, tot això, de conformitat amb el que es disposa en l'article 9 de l'Ordre HFP/1030/2021, de 29 de setembre. a l'efecte, han d'adoptar mesures d'informació, comunicació i visibilitat de les actuacions finançades (bàners en webs o aplicacions informàtiques, cartells informatius, plaques, publicacions impreses i electròniques, material audiovisual, anuncis i insercions en premsa, certificats, etc.), incloent-hi els logos següents: a) L'emblema de la Unió Europea. b) Juntament amb l'emblema de la Unió, s'inclourà el text «Finançat per la Unió Europea-Next GenerationEU». c) Es tindran en compte les normes gràfiques i els colors normalitzats establits en l'annex I del Reglament d'Execució 821/2014 de la Comissió de 28 de juliol de 2014, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 1303/2013 del Parlament Europeu i del Consell, pel que fa a les modalitats concretes de transferència i gestió de les contribucions del programa, la presentació d'informació sobre els instruments financers, les característiques tècniques de les mesures d'informació i comunicació de les operacions, i el sistema per al registre i l'emmagatzematge de dades. També es pot consultar la següent pàgina web: http://publications.europa.eu/code/es/es 5000100.htm i descarregar diferents exemples de l'emblema en https://europa.eu/european-union/about-eu/symbols/flag_es#download. d) Així mateix, s'inclourà el logo oficial del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Regne d'Espanya, i una referència a la gestió pel la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana. 3. Les obligacions d'ús i destí de la s sales on es realitzen les inversions subvencionades, es regula per les regles següents: a) El beneficiari de la subvenció s'obliga a mantindre la propietat i l'ús escènic o musical de la sala, almenys, durant les cinc temporades completes i, en principi ininterrompudes, següents a la de publicació de la convocatòria. b) Quan el propietari de la sala haja adquirit altres compromisos de manteniment de la propietat i destí de l'immoble per termini diferent a l'indicat en el paràgraf anterior, prevaldrà el de major duració efectiva. c) En el cas que el beneficiari de la subvenció no ostente la propietat de l'immoble, l'obligació de mantindre la titularitat i destinar-lo a l'ús escènic o musical correspondrà subsidiàriament al propietari de la sala. L'acceptació d'aquesta obligació quedarà reflectida en el document model pel qual s'autoritze la realització de les obres que es presentarà amb la sol·licitud de la subvenció. d) En el cas d'incompliment parcial del termini d'ús escènic de la sala, el beneficiari de la subvenció vindrà obligat al reintegrament de la subvenció percebuda per import proporcional al mateix temps que reste per a complir aquesta obligació. e) La Conselleria podrà autoritzar alguna adaptació d'aquestes obligacions d'ús per a facilitar el seu compliment, prèvia sol·licitud escrita i motivada. 4.- En qualsevol tipus de contracte o encàrrec relacionat amb l'execució de l'actuació, inclosa la subcontractació, les entitats beneficiàries hauran de fer constar «Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència -Finançat per la Unió Europea-Next GenerationEU», Mecanisme de Recuperació i Resiliència, establit pel Reglament (UE) 2021/241 del Parlament Europeu i del Consell, de 12 de febrer de 2021, així com la referència al Component 24, Inversió 2, del PRTR. Tal esment també haurà de ser inclòs en tots els documents que sustenten la contractació dels béns i/o serveis a prestar.

Observacions

Observacions

Segons el que disposen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, tant la resolució de convocatòria com la de concessió de les ajudes posen fi a la via administrativa i podran ser recorregudes potestativament en reposició o bé caldrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant dels òrgans que s'indiquen a continuació: a) El recurs de reposició s'ha d'interposar davant del conseller d'Educació, Investigació, Cultura i Esport en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la publicació. b) El recurs contenciós administratiu s'ha de presentar davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

1. L'import a concedir en aquesta convocatòria és de 3.124.107,67 € que es distribuiran en dues anualitats conformement al següent detall: Any 2021: 1.826.588,65 € Año2022: 1.297.519,02 € TOTAL: 3.124.107,67 € Aquesta despesa es finançarà amb càrrec als crèdits procedents del Pla de recuperació, transformació i resiliència situats en el capítol VII del programa 451.99 MRR Cultura i Esport, línia S8608000, que s'incorporen als pressupostos de la Generalitat per a 2021 i 2022 El cost subvencionable de les inversions per a les quals se sol·licite aquesta ajuda no podrà ser superior a 180.000,00 € (Veieu el concepte de despesa subvencionable en les bases reguladores) 1. Per a la determinació de la quantia individual d'aquestes subvencions es tindrà en compte el següent: a) Les subvencions s'atorgaran seguint l'ordre de la puntuació obtinguda en la valoració de les sol·licituds, fins a esgotar l'import convocat. b) La quantia individual d'aquestes ajudes serà en tot cas el 80% del cost subvencionable tal com ve definit en la base 5, apartat 2. 2. L'import convocat es periodifica pressupostàriament en dosexercicis segons es detalla en la resolució de convocatòria. Per aquest motiu, les ajudes concedides podran finançar-se amb càrrec a una o a dues anualitats. Sempre que resulte possible, els projectes amb menor cost subvencionable es finançaran amb una sola anualitat ja siga la 2021 o la 2022. 3. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost de la inversió subvencionada.

Termini màxim

Termini màxim

Aquesta convocatòria haurà de resoldre's i notificar-se als interessats en el termini màxim de sis mesos comptats des de l'endemà a la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Transcorregut aquest termini sense resolució expressa, les sol·licituds s'entendran desestimades.

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa

Sancions

Sancions

El règim sancionador serà l'establit en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions. La subvenció podrà reduir-se o quedar sense efecte per les causes previstes en les bases reguladores o en la legislació sobre subvencions. En particular determinarà la impossibilitat de pagar la subvenció i la pèrdua del dret al seu cobrament: *La falta d'execució de la inversió o de justificació de la subvenció. *Presentar el compte justificatiu una vegada conclòs el termini previst per a això. *L'incompliment de l'obligació d'executar la inversió tal com es va presentar en el projecte aportat al costat de la sol·licitud, alterant les condicions tingudes en compte per a la concessió de l'ajuda. També serà d'aplicació en aquesta convocatòria la normativa de l'Estat i de la Unió Europea que es detalla en la resolució de convocatòria.