Ajudes per a la formació i adquisició de competències per a activitats agroalimentàries en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Codi SIA: 687775
Codi GUC: 18734
Organisme: Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca
Termini de sol·licitud: TANCAT
(23-12-2021
01-02-2022)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

L'augment de la qualificació professional de les persones dedicades a les activitats agroalimentàries, per a l'obtenció de productes de qualitat, l'ús de mètodes de producció compatibles amb el medi ambient i la conservació i millora del paisatge, al mateix temps que el foment de la iniciativa empresarial de joves i dones per a potenciar l'assentament de la població i el relleu generacional.

Observacions

Observacions

Les activitats subvencionables seran les següents: cursos de formació, seminaris, tallers, visites tècniques i altres activitats formatives que contribuïsquen als objectius de la mesura. Les dites activitats han d'estar relacionades amb les temàtiques següents: a) Desenvolupament de noves qualitats i innovació destinades a la creació d'ocupació dins de l'àmbit rural. b) Qualificació dels professionals del sector agroalimentari i del medi rural. c) Adaptació a les tecnologies de la informació i la comunicació en el medi rural. d) Millora de la gestió de les explotacions agràries perquè siguen econòmicament viables i ambientalment sostenibles. e) Aprenentatge i coneixement de tècniques tradicionals que milloren la sostenibilitat dels sistemes agraris. f) Divulgació dels canvis normatius que es produïsquen. g) Difusió de resultats d'experimentació i investigació agrària. h) Coneixement de la repercussió de l'activitat agrària sobre el medi ambient. i) Millora dels coneixements sobre la sanitat vegetal i animal, el benestar animal i la seguretat en el treball, així com sobre la condicionalitat. j) Gestió sostenible dels recursos naturals, cultius i sistemes alternatius, estalvi d'energia i costos de producció, i millora del paisatge. Les activitats formatives podran ser: presencials, semipresencials o en línia. Queden excloses com a actuacions subvencionables als efectes de la present ordre els cursos de preparació o formació que formen part de programes o sistemes educatius normals d'ensenyament secundari o superior, així com les actuacions ja realitzades o aquelles ja iniciades abans de la data de presentació de la sol·licitud de subvenció. La realització de les actuacions no pot ser subcontractada per a la seua execució total o parcial per un tercer. Aquelles actuacions en què es comprove l'existència de subcontractació no seran objecte d'ajuda. Queda fora d'aquest concepte la contractació d'aquelles despeses en què haja d'incórrer el beneficiari per a la realització per si mateix de l'activitat subvencionada. A aquests efectes, la contractació del personal docent extern per a impartir la formació subvencionada per part del beneficiari no es considerarà subcontractació. Són subvencionables els costos següents: a) Costos d'organització. b) Costos de prestació de les activitats de formació professional i adquisició de competències. c) Despeses de viatge i allotjament. d) Dietes dels participants. e) L'IVA en el cas que siga real i definitivament suportat pel beneficiari i, per tant, no recuperable. Aquesta circumstància s'ha d'acreditar per mitjà de la presentació del corresponent acord de reconeixement d'exempció de l'IVA per a les activitats que exerceix l'entitat emés per l'AEAT, així com una certificació de no haver efectuat declaració d'IVA en l'últim exercici (o una còpia de la liquidació de l'IVA en el cas de realitzar tant activitats exemptes com no exemptes) i una certificació en vigor de situació censal, emeses també per l'AEAT. * CONTROLS _______________________________________________________________________________________ Per part del servei competent en matèria de formació agroalimentària es duran a terme els corresponents controls administratius, tant de les sol·licituds d'ajuda com de pagament. També es duran a terme, sobre la base del corresponent pla de controls previ, els oportuns controls sobre el terreny l'objecte del qual serà verificar els punts següents: a) L'existència de documents comptables o d'un altre tipus, en poder dels organismes o les empreses que duguen a terme les actuacions objecte d'ajuda, que justifiquen els pagaments realitzats pel beneficiari. b) La veracitat de la documentació acreditativa del contingut de les declaracions responsables presentades pel sol·licitant al llarg del procediment de sol·licitud de l'ajuda i de sol·licitud de pagament. c) La conformitat de la destinació efectiva o previst de les actuacions amb la descripció efectuada en la sol·licitud d'ajuda. d) La conformitat de l'execució de les actuacions objecte de finançament públic amb la normativa vigent, especialment les normes obligatòries establides per la legislació nacional o, si és el cas, pel PDR-CV 2014-2020. e) El compliment dels compromisos i les obligacions derivats de la concessió d'ajuda.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

El beneficiari directe de l'ajuda serà el prestador dels serveis de formació i adquisició de competències. En concret, seran beneficiàries d'aquestes ajudes les organitzacions professionals agràries, federacions o unions de cooperatives agràries de la Comunitat i altres entitats, totes aquestes sense ànim de lucre, directament relacionades amb el sector agroalimentari i el medi rural, que tinguen entre els seus objectius la qualificació dels professionals del sector agroalimentari.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

  • Ordre 31/2017, de 29 de novembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes per a la formació i adquisició de competències per a activitats agroalimentàries, en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (DOGV núm. 8193, de 19.12.2017).
  • Resolució de 17 de desembre de 2021, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen les ajudes per a la formació i adquisició de competències per a activitats agroalimentàries en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020. (DOGV 9240, de 22/12/2021).
  • Extracte de la Resolució de 17 desembre de 2021, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es convoquen les ajudes per a la formació i adquisició de competències per a activitats agroalimentàries en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (DOGV 9240, de 22/12/2021).
  • Resolució de 12 de gener 2022, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual s'acorda l'ampliació de terminis per a la presentació de sol·licituds de les ajudes per a la formació i adquisició de competències per a activitats agroalimentàries, en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (DOGV núm. 9259, de 19.01.2022).
  • Resolució de 26 de maig de 2022, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual es publica l'ampliació de crèdit disponible per a la concessió de les ajudes per a la formació i adquisició de competències per a activitats agroalimentàries en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (DOGV núm. 9353 / 02.06.2022).
  • Resolució de 2 de juny de 2022, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, per la qual s'acorda l'ampliació de terminis per a la realització i justificació de les actuacions que contenen els programes formatius, corresponents a la fase d'execució I, de les ajudes per a la formació i adquisició de competències per a activitats agroalimentàries, en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020 (DOGV núm. 9358 / 09.06.2022).
  • Resolució de 21 de juny de 2022, de la directora general de Política Agrària Comuna, per la qual es concedeixen les ajudes previstes en l'Ordre 31/2017, de 29 de novembre, de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les ajudes per a la formació i adquisició de competències per a activitats agroalimentàries, en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020.

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes del tràmit

Problemes informàtics

Termini

Termini

El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la resolució de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV 9240, de 22/12/2021). No obstant això, per Resolució de 12 de gener 2022, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, s'acorda l'ampliació de terminis per a la presentació de sol·licituds de les ajudes fins al dia 1 de febrer de 2022, inclusivament. Respecte als terminis per a la realització i justificació de les actuacions que contenen els programes formatius, corresponents a la fase d'execució I, que preveu el punt 3 de l'apartat tercer de la Resolució de 17 de desembre de 2021, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària, de les ajudes per a la formació i adquisició de competències per a activitats agroalimentàries, en el marc del Programa de desenvolupament rural de la Comunitat Valenciana 2014-2020, s'acorda l'ampliació d'aquests fins al dia 15 d'octubre de 2022, inclusivament, per Resolució de 2 de juny de 2022, del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària (DOGV núm. 9358 / 09.06.2022).

Formularis i documentació

Les sol·licituds d'ajuda podran formalitzar-se mitjançant la presentació i l'ompliment de l'imprés "Sol·licitud d'ajudes per a la formació i adquisició de competències per a activitats agroalimentàries, en el marc del PDR-CV 2014-2020" (vegeu l'imprés associat). S'han de dirigir a la direcció general competent en matèria de qualitat agroalimentària. La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació següent: a) Targeta d'identificació fiscal, quan no s'autoritze l'òrgan gestor a la consulta. b) Els seus estatuts, així com un document acreditatiu del poder de representació de la persona que presente la sol·licitud, degudament legalitzats. c) Documentació acreditativa de la seua condició d'entitat sense ànim de lucre. d) Pla de formació que desenvoluparà l'entitat sol·licitant que incloga la informació que preveu l'apartat 2 de la base novena de l'Ordre 31/2017. En l'annex III d'aquesta ordre apareix un model de pla de formació. Aquest model podrà ser objecte d'actualització en les diferents convocatòries d'ajuda. e) Fitxa tècnica de cada tipus d'activitat formativa, en la qual es detallen els continguts següents: Títol de l'actuació, objectius que persegueix, contingut que es desenvoluparà i duració, metodologia emprada, destinataris (tipus, nombre, i criteris de selecció), llista de material i mitjans que s'utilitzaran, tant en les classes pràctiques com teòriques, pla de difusió i publicitat de les activitats, criteris d'avaluació dels alumnes, si és el cas, i pressupost total per tipus d'actuació. S'adjunta com a annex IV de l'Ordre 31/2017 el model de fitxa tècnica. Aquest model podrà ser objecte d'actualització en les diferents convocatòries d'ajuda. f) Memòria comprensiva de la capacitat i els mitjans propis de l'entitat organitzadora disponibles per a la realització de les activitats formatives programades, entre altres, professorat, grau d'actualització d'aquest, instal·lacions, mitjans didàctics i col·laboradors. Així mateix, aquesta memòria ha d'estar acompanyada d'un document que acredite la plantilla del sol·licitant, amb la llista de les persones de què disposa l'entitat sol·licitant per a funcions de programació, coordinació i execució del pla de formació, amb la indicació de les seues categories, perfils i funcions. g) Documents en què s'acredite l'experiència en l'organització i impartició d'activitats formatives. Aquest requisit no serà necessari justificar-lo en el cas que l'entitat haja rebut en la convocatòria immediatament anterior una resolució favorable a aquestes ajudes. h) Model de domiciliació bancària degudament omplit. i) Declaració responsable de no trobar-se incurs en alguna de les circumstàncies que estableix l'article 13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impedeixen obtindre la condició de beneficiari. El pla de formació haurà d'incloure la següent informació: resum de les accions formatives tipus que es realitzaran, en el qual es determinen, entre altres dades, el nombre d'edicions de les accions que es realitzaran de cada tipus, així com el pressupost unitari per acció i total de l'ajuda. Aquest resum es farà segons el model que figura en l'annex III de l'esmentada Ordre 31/2017. En el cas de la modalitat d'impartició en línia, les entitats interessades hauran de presentar, juntament amb la sol·licitud, el programa de l'activitat formativa que es pretenga impartir; igualment, hauran de facilitar al servei competent en matèria de formació agroalimentària, i abans del començament de l'activitat formativa, les claus d'accés corresponents. Tot això, a fi que puga efectuar aquest servei l'oportuna revisió de l'activitat formativa en qüestió. Per part seua, s'entendrà realitzada aquesta modalitat d'impartició en línia quan el procés d'aprenentatge de les activitats formatives es desenvolupe a través de tecnologies de la informació i comunicació, que possibiliten la interactivitat de l'alumnat, personal tutor i recursos situats en diferents llocs. D'acord amb el que disposa l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, la presentació de la sol·licitud de pagament de la sol·licitud comporta l'autorització a l'òrgan gestor del procediment per a obtindre directament les dades d'identitat del sol·licitant o, si escau, del seu representant legal, i d'estar al corrent del compliment de les seues obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social. En cas que el sol·licitant s'opose al fet que l'òrgan gestor obtinga directament aquesta informació, ho ha d'indicar expressament, de manera que quedarà obligat a aportar els documents acreditatius corresponents. Amb la presentació de la sol·licitud, el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades que es recullen en aquesta i en la documentació que s'adjunta són verídiques, que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita i queda a la disposició de la Generalitat per a la presentació, comprovació, el control i la inspecció posterior que s'estimen oportuns. No serà necessari aportar la documentació que ja s'haja presentat anteriorment davant d'aquesta Administració, sempre que no hagen variat les dades contingudes en aquesta i continuen vigents. En aquest cas, haurà de posar-se en coneixement del servei competent, per a la gestió d'aquestes ajudes, la documentació de què es tracte, el procediment, l'expedient, l'any i la unitat administrativa en la qual es va presentar la documentació requerida.

Presentació

Presentació

Telemàtica
Com que les persones sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa, la presentació de sol·licituds s'ha de fer electrònicament. En cas que es fera presencialment, es requerirà l'interessat perquè presente la sol·licitud de manera electrònica. A aquest efecte, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en la qual s'haja fet la presentació telemàtica. Les persones obligades a relacionar-se amb la Generalitat a través de mitjans electrònics, en els termes de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú, han de presentar les sol·licituds telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat en la següent adreça electrònica: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18734 Les esmenes o les aportacions documentals posteriors a la presentació de la sol·licitud hauran de realitzar-se a través de l'adreça electrònica següent: https://sede.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=18536. Per a accedir de manera telemàtica, la persona sol·licitant ha de disposar de sistemes de signatura electrònica reconeguda o qualificada i avançada basats en certificats electrònics reconeguts o qualificats de signatura electrònica expedits per prestadors inclosos en la Llista de confiança de prestadors de serveis de certificació. Entre aquests, els certificats emesos per l'Autoritat de Certificació de la Comunitat Valenciana (https://sede.gva.es/va/sede_certificados), així com el sistema clave signatura per a les persones físiques. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic han d'estar signats electrònicament per les persones que, segons el tipus de document, siga procedent. Els tràmits que es facen en la seu electrònica de la Generalitat que no arriben a registrar-se es poden recuperar en un moment posterior per a acabar la presentació telemàtica, per a la qual cosa cal accedir a l'àrea personal de la Generalitat des de l'apartat "Com va això meu" > "Sol·licituds en creació" (https://www.tramita.gva.es/cdc/login.html?idioma=va).

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La resolució de les sol·licituds de concessió de l'ajuda es duran a terme en el termini màxim de sis mesos, comptats des de la data de publicació de la convocatòria. Transcorregut l'esmentat termini màxim sense que s'haja notificat cap resolució expressa, el sol·licitant podrà entendre desestimada la seua sol·licitud d'autorització i concessió de l'ajuda, per silenci administratiu. La resolució de concessió es notificarà a l'interessat, i serà motivada atenent els requisits i els criteris establits en l'Ordre 31/2017 i, en tot cas, han de quedar acreditats en el procediment els fonaments de la resolució que s'adopte.

Obligacions

Obligacions

El beneficiari d'aquestes ajudes haurà de complir amb les obligacions previstes en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

Observacions

Observacions

Aquest acte posa fi a la via administrativa i contra aquest es pot interposar potestativament un recurs de reposició davant del director de l'Agència Valenciana de Foment i Garantia Agrària en el termini un mes, comptat des de l'endemà de publicar-se, de conformitat amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o es pot impugnar directament davant dels jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos, a comptar de l'endemà de publicar-se, d'acord amb el que preveuen els articles 8.3, 25.1 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. Tot això, sense perjudici que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

Quantia i cobrament

Quantia i cobrament

La quantia de l'ajuda serà del 100 % de les despeses subvencionables realitzades, sense que la quantia màxima de les ajudes previstes puga sobrepassar la quantitat de 150.000 euros per beneficiari i any. PROCEDIMENT DE COBRAMENT: La sol·licitud de pagament ha d'anar acompanyada de la següent documentació, així com d'un compte justificatiu (se n'adjunta el model): a) Memòria final de l'activitat formativa en la qual es detallen, almenys, els objectius aconseguits, el programa realment impartit, el desenvolupament i l'avaluació d'aquest, i el nombre d'alumnes beneficiats, distingint per edats, sexes, comarques de procedència i tipus d'empreses (tant des del punt de vista de la seua grandària -microempresa o pime- com de la seua naturalesa -cooperativa, societat agrària de transformació, societat anònima, societat limitada, autònom...). b) Programa-calendari de cada activitat formativa, amb la llista dels professors participants i coordinadors, i les corresponents fitxes d'identificació i currículum d'aquests. c) Llista nominal definitiva d'alumnes per ordre alfabètic, en la qual s'expresse la seua professió o titulació, la data de naixement, el DNI i el domicili. d) Fulls d'assistència diària de l'alumnat degudament omplits pel personal coordinador i el professorat. e) Qüestionari d'avaluació que farà cada un dels alumnes de les actuacions de Formació Professional o adquisició de competències. Aquest qüestionari figura en l'annex V d'aquesta ordre i tindrà caràcter anònim. f) Factures originals de les despeses efectuades i acreditació del pagament d'aquestes. En qualsevol cas, les factures s'han de presentar en original per a procedir al segellament i la invalidació per part del servei competent en matèria de formació agroalimentària. L'estampillat indicarà la subvenció per a la justificació de la qual han sigut presentades i si l'import del justificant s'imputa totalment o parcialment a la subvenció. En aquest últim cas, s'ha d'indicar la quantia exacta que resulte afectada per la subvenció. Una vegada realitzat l'estampillat, les còpies compulsades s'integraran en l'expedient i els originals es retornaran al beneficiari. L'acreditació de les despeses també es pot fer mitjançant factures electròniques, sempre que complisquen els requisits exigits per a l'acceptació d'aquestes en l'àmbit tributari. Les factures en concepte de material didàctic s'acompanyaran d'una llista en la qual es detalle i quantifique el material didàctic utilitzat en l'activitat formativa i el material fungible entregat als alumnes, amb la indicació del seu cost unitari, juntament amb el justificant de recepció signat per cada un dels assistents. g) Certificat sobre la realització de les activitats que conté el programa aprovat i d'acord amb la normativa vigent, expedida pel responsable de l'entitat o organització que va presentar la sol·licitud d'ajuda o la persona en qui tinga delegada la facultat suficient. h) Declaració sobre la no sol·licitud o percepció de cap altra ajuda per a la mateixa inversió ni de trobar-se immers en un procés de reintegrament de subvencions. i) Model de domiciliació bancària degudament omplit, en el cas que se sol·licite l'ingrés de l'ajuda en un compte diferent del presentat amb la sol·licitud de l'ajuda. j) Qualsevol altra documentació exigida per normativa d'obligat compliment, així com la indicada en la resolució de concessió a fi d'acreditar alguna de les circumstàncies o els requisits necessaris per a concedir l'ajuda. A més de l'anterior, en el cas que equips tècnics propis de les entitats beneficiàries hagen participat en tasques de professorat i coordinació, s'haurà d'aportar la documentació justificativa de les despeses originades segons el punt 8 de la base catorzena de l'Ordre 31/2017.

Termini màxim

Termini màxim

El termini màxim de resolució i de publicació de les resolucions serà de sis mesos comptats des de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. Les resolucions es publicaran en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en els termes que estableix el punt 2 de la base onzena de l'annex I de l'Ordre 31/2017. Aquesta publicació substituirà a la notificació i tindrà els mateixos efectes en tractar-se d'un procediment de concurrència competitiva. La data de la publicació serà la que es considere a l'efecte de notificació. Contra aquesta resolució, es podran interposar els recursos que estableix el punt 3 de la base onzena de l'annex I de l'Ordre 31/2017.

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa