Sol·licitud d'accés, modificació o pròrroga dels concerts educatius en la Comunitat Valenciana realitzada durant el mes de gener de 2024.

Codi SIA: 210991
Codi GUC: 1780
Organisme: Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació
Termini de sol·licitud: TANCAT
(01-01-2024
31-01-2024)
  • Informació bàsica

  • Formularis

  • Sol·licitud

  • Tramitació

  • Al·legació/Aportació

  • Resolució

Mostrar tot

Ocultar tot

Informació bàsica

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Es tramitaran sol·licituds de: 1. Accés al règim de concert a partir del curs 2024-2025. 2. Modificació o pròrroga del concert subscrit en el curs 2023-2024. Els ensenyaments susceptibles de sol·licitud són: 1. Concert general: - Segon cicle d'Educació Infantil - Educació Primària i E.E. Inclusió Primària - Educació Secundària Obligatòria i E.E. Inclusió Secundària - Cicles Formatius de Grau Bàsic - Educació Especial. 2. Concert singular: - Batxillerat. - Cicles Formatius de Formació Professional de Grau Mitjà i Superior

Requisits

Requisits

1. Estar al corrent de les obligacions tributàries i de Seguretat Social, segons el que s'estableix en els articles 22 i 23 del Reglament general de subvencions. 2. Disposar d'autorització administrativa de les unitats sol·licitades i complir amb les ràtios d'alumnat per unitat escolar que es determinen en cada cas. 3. Disposar d'autorització d'obertura i funcionament almenys cinc anys abans de la sol·licitud d'incorporació al règim de concerts. 4. Els centres de nova creació que impartisquen els ensenyaments compresos en l'educació bàsica, hauran d'haver indicat en la sol·licitud d'autorització d'obertura i funcionament la manifestació expressa de la voluntat d'acollir-se al règim de concerts, de conformitat amb l'art. 28 del Reglament de normes bàsiques sobre concerts educatius.

Qui pot sol·licitar-ho?

Qui pot sol·licitar-ho?

Podrà presentar sol·licitud únicament la persona física representant de la titularitat o la persona física titular del centre docent privat que així conste en els registres d'esta Conselleria. En cas d'incidències amb la representació, la persona interessada acudirà a la DIRECCIÓ TERRITORIAL de la seua província per a actualitzar les dades de representació, on també han de dirigir-se per a consultes o dubtes en la presentació de la sol·licitud.

Normativa del procediment

Normativa del procediment

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Dubtes sobre la tramitació telemàtica

Termini

Termini

Durant el mes de gener de 2024 (DOGV núm. 9751 de 22/12/2023)

Formularis i documentació

La documentació que ha d'annexar-se a la sol·licitud de concert serà la següent: 1) En sol·licituds d'accés al concert educatiu: a) Breu memòria explicativa, si escau, sobre les circumstàncies que donen preferència per a acollir-se al règim de concerts educatius, redactada en els termes que s'indiquen en l'article 17 del Decret 75/2023. b) Amb efectes d'aclarir els criteris de preferència establits per als concerts singulars en l'article 8 del Decret 75/2023, respecte al criteri de preferència dels centres que hagen contractat professorat acomiadat d'altres centres per la modificació o supressió del concert educatiu d'estos últims, s'adjuntarà relació del referit professorat, d'acord amb l'annex inclòs l'apartat de formularis en la URL https://siac-front.gva.es/siac-front/public/descarga/es/f131635 c) Si la titularitat del centre és una cooperativa, haurà d'adjuntar còpia dels estatuts que la regeixen i declaració responsable signada per la persona representant indicant que els estatuts no contenen clàusules que impedisquen el compliment de les obligacions pròpies dels centres acollits al règim de concerts educatius. 2) En sol·licituds de modificació del concert educatiu: a) En cas que els criteris de preferència presentats quan es va accedir al règim de concert educatiu es mantinguen en les mateixes condicions, es marcarà la declaració responsable sobre aquesta circumstància en l'apartat corresponent del formulari de sol·licitud. b) Si la titularitat del centre és una cooperativa, en cas que els estatuts no hagen tingut variació des que es va accedir al règim de concert educatiu, es marcarà la declaració responsable sobre aquesta circumstància en l'apartat corresponent del formulari de sol·licitud, en cas contrari, haurà d'adjuntar còpia dels estatuts que la regeixen i declaració responsable indicant que els estatuts no contenen clàusules que impedisquen el compliment de les obligacions pròpies dels centres acollits al règim de concerts educatius. 3) En el cas d'unitats d'Educació Especial de suport a la inclusió, s'adjuntarà la relació de l'alumnat proposat per a la unitat d'acord amb l'annex inclòs en el mòdul ITACA 3-inclusió educativa, visada per la unitat especialitzada d'orientació de referència territorial. També s'adjuntaran els informes mèdics o acreditatius del grau de discapacitat de l'alumnat, expedits per l'òrgan competent en funció del tipus de necessitat específica de suport educatiu que presente. En el moment de presentar la sol·licitud de concert els informes *sociopsicopedagógicos han d'estar actualitzats en el present curs escolar en el mòdul d'inclusió d'ITACA 3, l'Administració realitzarà directament esta consulta. En l'informe *sociopsicopedagógico han de constar les mesures de resposta de nivell III i IV, així com el grau de suport que requereix l'alumnat per a donar resposta a les seues necessitats educatives, que requereixen el suport del personal especialitzat de Pedagogia Terapèutica o Audició i Llenguatge. 4) En el cas de sol·licitud d'accés, modificació o pròrroga d'unitats d'Educació Especial Específica, han d'adjuntar-se les resolucions d'escolarització emeses per la persona titular de la Direcció Territorial d'Educació en les quals consta explícitament la modalitat d'escolarització en una unitat específica o en un centre d'Educació Especial, segons el cas. Tot això sense perjudici que la persona interessada puga ser requerida en qualsevol moment perquè aporte la documentació que acredite el compliment dels requisits exigits.

Presentació

Presentació

Telemàtica
La persona física o jurídica sol·licitant ha de disposar de signatura electrònica avançada per qualsevol dels sistemes admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat (https://sede.gva.es/es/sede_certificados). En cas de no poder accedir al formulari de sol·licitud per no estar reconeguda com a representant legal del centre, cal dirigir-se a la Direcció Territorial de la seua província per a actualitzar les dades de representació. Es realitza exclusivament de manera telemàtica en aplicació del que s'estableix en l'art. 17 del Decret 75/2023; no s'acceptaran sol·licituds ni documentació addicional presentades per altres mitjans ni fora del termini de presentació de sol·licituds. Poden fer-se tantes sol·licituds com es desitge dins del termini de presentació. Es tindrà com a vàlida únicament l'última sol·licitud presentada. Les incidències tècniques se solucionaran a través de la web https://sede.gva.es/es/ajuda/suport. La resta de consultes i aclariments es realitzaran davant la Direcció Territorial de la seua província. Les notificacions a la persona interessada es realitzaran mitjançant un avís al correu electrònic indicat en la sol·licitud, en el qual s'indicaran els enllaços d'accés a la plataforma electrònica per a l'aportació de les dades i documentació necessaris. Respecte del formulari de sol·licitud: -Només s'emplenarà esta sol·licitud en cas de sol·licitar l'accés, modificació o pròrroga del concert vigent. -El formulari específic de sol·licitud de concert general s'emplenarà sempre indicant el nombre d'unitats en cada curs de tot l'ensenyament sol·licitat en la columna que procedisca, segons es tracte el caràcter de la unitat (definitiva o provisional), és a dir, ha de quedar reflectida la composició total en cada curs amb la qual es pretén quedar concertat el centre en tot l'ensenyament sol·licitat. -El formulari específic de sol·licitud de concert de batxillerat s'emplenarà sempre indicant el nombre d'unitats en cada curs de la modalitat sol·licitada en la columna que procedisca, segons es tracte el caràcter de la unitat (definitiva o provisional), és a dir, ha de quedar reflectida la composició total en cada curs amb la qual es pretén quedar concertat el centre en tota modalitat objecte de la sol·licitud. - El formulari específic de sol·licitud de concert de Formació Professional s'emplenarà sempre indicant el nombre d'unitats en cada curs del cicle formatiu sol·licitat en la columna que procedisca, segons es tracte el caràcter de la unitat (definitiva o provisional), és a dir, ha de quedar reflectida la composició total en cada curs amb la qual es pretén quedar concertat el centre en cadascun dels cicles formatius objecte de la sol·licitud. - Únicament s'haurà de presentar sol·licitud de pròrroga en el supòsit de tindre concertades unitats amb caràcter provisional en el curs 2023-2024 i voler mantindre el concert d'estes, ja que el concert provisional només té una duració d'un curs acadèmic.

Procés de tramitació

Procés de tramitació

La persona interessada realitzarà la sol·licitud telemàtica i annexarà la documentació corresponent. És competència de les Direccions Territorials revisar la documentació i, si és el cas, requerir l'esmena de deficiències. Esta fase finalitza amb l'informe de la Direcció Territorial, que s'elevarà a la Direcció General de Centres Docents. La DG de Centres Docents recaptarà els informes necessaris de les direccions generals competents, que valoraran la documentació aportada. La DG de Centres Docents notificarà a les persones interessades mitjançant la publicació en la web de la proposta del concert educatiu. Una vegada publicada la proposta del concert en la web s'iniciarà un tràmit d'audiència a la persona interessada per a al·legar i presentar els documents i justificacions que estime pertinents. Les al·legacions seran resoltes mitjançant resolució de la persona titular de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, que serà notificada mitjançant la seua publicació en el DOGV. Posteriorment, les Direccions Territorials podran requerir a la titularitat per a aportar la documentació requerida, pels mateixos mitjans electrònics del procediment, en un termini no superior a deu dies. Els concerts es formalitzaran en un document administratiu electrònic, que seran signats per la persona representant de la titularitat del centre i el director o directora territorial corresponent, pels mateixos mitjans electrònics utilitzats. Les modificacions de concert establit per la resolució publicada seran resoltes en posteriors resolucions complementàries i publicades en el DOGV, sense perjudici de les notificacions a la persona interessada que procedisquen.
Termini alegació: OBERT

Què és i per a què serveix?

Què és i per a què serveix?

Una vegada publicada la proposta del concert en la web s'iniciarà el tràmit d'audiència a la persona interessada per a al·legar i presentar els documents i justificacions que estime pertinents.

Termini

Termini

L'endemà de ser notificades les persones interessades mitjançant la publicació en la web de la proposta del concert per la DG de Centres Docents, s'iniciarà un tràmit d'audiència a la persona interessada perquè puga al·legar i presentar els documents i justificacions que estime pertinents.

Observacions

Observacions

De conformitat amb el que s'estableix en els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra la Resolució del procediment per la persona titular de la Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar, potestativament, un recurs de reposició, o bé es podrà plantejar directament un recurs contenciós administratiu, dins dels terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació: a) El recurs de reposició haurà d'interposar-se davant la conselleria amb competències en matèria educativa en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana

Òrgans resolució

Òrgans resolució

Conselleria d'Educació, Universitats i Ocupació

Esgota via administrativa

Esgota via administrativa