Sol·licitud de subvencions per a realitzar projectes de vida independent a través d'itineraris individualitzats per a persones amb discapacitat per a l'exercici 2025

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3152995
|
Codi GVA: 97828
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 13-03-2025

Fins 14-04-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Subvencions destinades a entitats sense ànim de lucre per al finançament de programes específics que integren projectes de vida independent de persones amb discapacitat o persones amb problemes greus de salut mental, a través d'itineraris individualitzats, dotats amb servicis de suport i mesures complementàries que faciliten l'autonomia personal i la inclusió social.

Els projectes de vida independent tindran una duració anual, podent prorrogar-se anualment fins a un màxim de dos anys més.

Els projectes de foment de la vida independent a desenrotllar a través d'esta línia de subvenció estaran centrats en la persona i la seua discapacitat o problema greu de salut mental, de manera que garantisquen un gaudi efectiu dels seus drets, adequat nivell d'autonomia i de protecció social.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 13-03-2025 fins a 14-04-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 13-03-2025 00:00:00h
Observacions

Contingut dels programes a desenrotllar:

1. Conforme establix l'Orde 1/2016, de 20 de gener, modificada per l'Orde 1/2022, els programes de vida independent hauran d'ajustar-se quant als seus objectius bàsics:

a) Prestar els suports necessaris al desenrotllament de la vida independent de les persones participants en els itineraris personalitzats segons la seua edat i el seu projecte de vida.

b) Acompanyar en la busca de les seues metes, desitjos i inquietuds.

c) Incrementar l'autonomia personal de les persones amb discapacitat o amb problemes greus de salut mental que requerisquen suports específics, per a mantindre una convivència adequada en el seu nucli familiar i/o que permeta una vida en comú en el seu entorn natural.

d) Servir de llançadora per a incrementar les experiències de vida autònoma, fora de l'entorn dels progenitors o persones que tutoritzen adaptant-se a un nou tipus de convivència amb altres persones afins i guanyant autonomia en totes les esferes de la seua vida.

e) Promoure la integració comunitària afavorint l'accés als diferents recursos d'oci, formatius, sociolaborals i socials, en condicions d'igualtat respecte a la resta de la població.

f) Garantir els suports específics per a aconseguir una vida autònoma o independent.

2. El programa cobrirà els projectes de vida independent de cada persona participant inclosa en el programa amb els recursos personals, servicis i suports que requerisquen, d'acord amb les seues necessitats individuals.

Estos servicis es concretaran en:

a) Orientació i planificació centrada en la persona: mitjançant l'elaboració d'itineraris individualitzats, a partir de les seues aspiracions, mitjans, recursos i necessitats.

b) Formació i entrenament en habilitats socials o activitats de la vida diària: amb la finalitat d'empoderar a la persona a través de programes formatius que desenrotllen la seua autonomia i independència en diferents àmbits de la vida personal.

c) Prestació de suports especialitzats per a posar en marxa i mantindre viable en el temps les metes i objectius establits, seguiment, revisió, adaptació i avaluació.

3. Per a facilitar els itineraris individualitzats es prestarà l'acompanyament necessari per al seu desenrotllament, per a potenciar el seu apoderament i autodeterminació.

4. Les persones destinatàries de cada programa específic seran pre-seleccionades per les entitats beneficiàries, havent de complir com a requisits:

a) Persones amb edat compresa entre els 18 i els 65 anys.

b) Residir en la Comunitat Valenciana;

c) Disposar del certificat de discapacitat amb un grau igual o superior al 33%.

d) Que perseguisquen algun dels següents objectius o metes:

-Que, vivint en el mitjà familiar, vulguen fer el pas a viure de manera individual, en parella o compartir vivenda amb una o diverses persones.

-Que, vivint en recursos residencials, tinguen la possibilitat d'abandonar este recurs, i desitgen viure de manera individual, en parella o compartir vivenda amb una o diverses persones.

-Que, vivint en el mitjà familiar, necessiten suports per a millorar i incrementar el seu projecte de vida independent.

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Entitats sense fi de lucre que desenrotllen projectes de vida independents de persones amb discapacitat i persones amb problemes greus de salut mental.

Requisits

Les entitats sense fi de lucre que promoguen estos itineraris de vida independent hauran de disposar d'una seu central o delegació permanent en la Comunitat Valenciana, estar inscrits en el Registre d'entitats titulars d'activitats d'acció social, en el sector corresponent a persones amb discapacitat, i comptar entre els seus fins socials, arreplegats expressament en els seus estatuts, la realització d'activitats a favor de les persones amb qualsevol tipus de discapacitat i/o la promoció dels drets de les persones amb discapacitat o amb problemes greus de salut mental.

Cada programa inclourà un màxim de 25 projectes de vida independent.

Com es tramita

Procés de tramitació

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida.

- Si la sol·licitud d'iniciació no reunix els requisits es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene les faltes o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició.

- L'ordenació i instrucció del procediment de concessió de subvencions correspondrà a les Direccions Territorials de la Conselleria, que rebran les sol·licituds i verificaran que les mateixes reunixen els requisits per a poder ser tramitades.

- Les propostes de les comissions tècniques instructores de les diferents Direccions Territorials seran analitzades per la comissió d'avaluació definida en l'art. 9.2 de l'Orde 1/2016, de 20 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. Esta comissió d'avaluació elaborarà, seguint l'orde de puntuació, una llista única prioritzada d'expedients, i elevarà a l'òrgan competent per a la concessió de subvencions, les propostes de concessió a favor del nombre de beneficiaris que permeten les disponibilitats de crèdit.

Criteris de valoració

1. Les sol·licituds presentades es valoraran conforme als criteris assenyalats en l'article 44 de l'Orde 1/2022, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives, per la qual es modifica l'Orde 1/2016, de 20 de gener, per la qual s'establixen les bases reguladores per a la concessió d'ajudes i subvencions en matèria d'atenció a persones amb diversitat funcional, promoció de l'autonomia personal i de l'accessibilitat.

2. L'itinerari individual de vida independent (Annex II) haurà d'abordar les següents àrees:

- Activitats de supervisió en la vivenda (vivenda pròpia, familiar o compartida) i mesures de suport social en l'entorn natural, amb l'objectiu d'incrementar el grau d'autonomia en l'acompliment de les activitats instrumentals de la vida diària.

- Formació en habilitats socials, promoció de la salut i activitats terapèutiques (amb l'objectiu d'estimular i millorar el funcionament físic, social, emocional i cognitiu).

- Promoció d'activitats d'oci i esport (incloent, entre altres, busca de recursos, participació en associacions de l'entorn, voluntariat i, si és el cas, acompanyament per a aconseguir un òptim grau de realització personal, socialització, autonomia i progressiva independència).

- Suport a la formació i orientació laboral (ús de noves tecnologies, assessorament en matèria d'ocupació en empreses o centres especials d'ocupació, realització de currículum, assaig d'entrevistes, gestions de demanda d'ocupació, derivació a recursos especialitzats en formació, entre altres).

- Ocupació amb suport, prospecció i inserció laboral (acompanyament, accions d'intermediació laboral, realització de pràctiques laborals, prospecció i convenis amb empreses, suport individualitzat dins de l'entorn laboral a l'accés, adaptació i manteniment del lloc de treball, secunde post- inserció i reajustament del pla individualitzat, suport fora de l'empresa, derivació a recursos especialitzats en inserció laboral, entre altres).

- Activitats de formació i assessorament per a familiars de persones amb discapacitat i/o malaltia mental greu: dotar a les famílies dels instruments i estratègies necessàries per a millorar el clima familiar i afrontament de problemes i dificultats; fomentar la creació de xarxes de suport entre familiars.

 

Per a la seua avaluació, els itineraris hauran de complir els següents requisits:

•           Per a la seua valoració, les àrees descrites hauran de desenrotllar-se o justificar la seua omissió. L'àrea que no es contemple no serà valorada.

•           Obligatòriament, perquè l'itinerari siga valorat, deu

          Desenrotllar 4 àrees.

          Desenrotllar o justificar l'omissió de l'àrea d'Ocupació amb suport, prospecció i inserció laboral.

3. En concret, per a cada un dels criteris assenyalats en l'Orde 1/2022, es valorarà:

3.1. Valoració del projecte individual: es valorarà, fins a un màxim de 40 punts, el grau d'adequació del programa específic a l'objecte i finalitat prevista, d'acord amb les necessitats i interés social de la memòria-projecte, de la manera següent:

a) Anàlisi de la situació inicial de la persona beneficiària (anamnesi o diagnòstic social), descrivint a més les necessitats manifestades per la persona sobre la qual es realitza el projecte, així com les necessitats detectades pels professionals de la intervenció (instruments d'avaluació inicial i diagnòstic): fins a 4 punts

b) Capacitat tècnica: recursos professionals, així com la seua adequació: fins a 3 punt.

De cada una de les àrees que es desenrotllen en l'itinerari, es valorarà fins a 5,5 punts:

c) Descripció d'objectius generals, específics i operatius, que hauran de ser precisos i mesurables sobre la base dels indicadors que s'establisquen en l'avaluació i seguiment de l'itinerari: fins a 2 punts.

d) Actuacions: adequació als objectius operatius i descripció d'activitats del programa (fins a 3 punts).

e) Sistema d'avaluació dels itineraris individualitzats que reflectirà els indicadors quantitatius i qualitatius utilitzats: (fins a 0,5 punt).

De cada una de les àrees que no es desenrotllen en l'itinerari (màxim 2), es valorarà amb fins a 5,5 punts la justificació que la necessitat està coberta, indicant:

f) si les capacitats personals o econòmiques de l'àrea justificada ja estan suficientment adquirides o si existix alguna circumstància que motive la improcedència de la intervenció (fins a 4 punts).

g) forma en què es durà a terme el seguiment de l'evolució en estes àrees (fins a 1,5 punts).

3.2 Valoració del programa general de l'entitat:

a) La qualitat del programa a desenrotllar, amb suficient nivell de detall, conforme als itineraris i perfil de les persones destinatàries: fins a 35 punts.  Seguirà els següents criteris:

a.1) Adequació d'objectius (generals i específics) del programa en relació amb les necessitats a cobrir o atendre: fins a 4 punts.

a. 2) Metodologia i planificació:  es tindrà en compte el marc teòric en el qual es desenrotllen les actuacions, les activitats generals (tallers conjunts del programa), calendari, coordinació amb equip d'atenció primària de servicis socials, coordinació amb servicis de salut mental, educació, LABORA o altres entitats del teixit empresarial i participació del voluntariat: fins a 18 punts.

a.3) Capacitat de gestió: disponibilitat de mitjans materials i instal·lacions:  fins a 2 punts.

a.4) Aportació de recursos econòmics per part de l'entitat i cofinançament d'altres ens públics o privats: fins a 4 punts.

Inversió de l'entitat entre 46% i 60%: 4 punts.

Inversió de l'entitat entre 31% i 45%: 3 punts.

Inversió de l'entitat entre 16% i 30%: 2 punts.

Inversió de l'entitat entre 5% i 15%: 1 punt.

Inversió de l'entitat inferior al 5%: 0 punts.

a.5) Avaluació del programa: fins a 7 punts. Hauran de definir-se els indicadors quantitatius i qualitatius segons els objectius, la utilització d'instruments de valoració de compliment d'objectius que permeta l'adequada avaluació i seguiment del programa, així com la valoració del grau de satisfacció dels usuaris.

b) Programes que incorporen persones amb mesures de suport per a l'exercici de capacitat jurídica o capacitat modificada judicialment: 5 punts

c) Experiència acreditada de l'entitat sol·licitant:  màxim de 5 punts.

d) Programes que atenguen específicament en el seu plantejament i execució les necessitats en zones rurals i/o afectades o en risc de despoblació. Es valorarà amb 3 punts.

e) Incorpora una perspectiva de gènere en les diverses actuacions a desenrotllar: fins a un màxim de 5 punts, a raó d'un punt per any acreditat d'implantació d'un pla d'igualtat.

En tot cas, els plans d'igualtat han d'estar visats per l'òrgan competent per a això abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds o presentada sol·licitud per a la renovació del mateix en finalitzar el citat termini.

f) Altres criteris funcionals o d'interés social (clàusules socials): fins a un màxim de 7 punts, de la manera següent:

f.1) La creació i manteniment d'ocupació per a persones amb un grau de discapacitat igual o superior al 33%, fins a un màxim de 5 punts, d'acord amb els següents criteris:

- En cas d'entitats amb plantilla inferior a 50 treballadors: si disposen de 2 treballadors amb discapacitat, 5 punts; si disposen d'1 treballador amb discapacitat, 5 punts.

- En cas d'entitats amb plantilla de 50 o més treballadors: si disposen de 3 treballadors amb discapacitat, 5 punts, si disposen de 2 treballadors amb discapacitat, 5 punts.

f.2) La disponibilitat, dins de l'equip de voluntariat social, de persones amb discapacitat: 2 punts si l'entitat disposa d'1 o més voluntaris amb discapacitat reconeguda.

4. L'orde de prelació per a la concessió de subvencions es determinarà en funció de la puntuació obtinguda pels programes específics que integren projectes indivídua els de vida independent. En cas d'empat en la puntuació, s'atendrà la data d'entrada de la sol·licitud, s'atendrà en primer lloc els projectes que més puntuació hagen obtingut en l'apartat 3.2.b) (Programes que incorporen persones amb capacitat modificada judicialment), aplicant-se en segon lloc, la major puntuació obtinguda en l'apartat 3.2.d) (Programes que atenguen específicament en el seu plantejament i execució les necessitats en zones rurals i/o afectades o en risc de despoblació. Si persistira l'empat tindrà preferència el projecte dirigit a dones. Si, així i tot, fora necessari s'atendrà la data d'entrada de la sol·licitud, tenint prioritat la que tinga data anterior

 

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 13-03-2025 fins a 14-04-2025

El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes a comptar des del següent al de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

DOGV núm. 10065, de 12.03.2025

Documentació

A la sol·licitud, degudament emplenada i subscrita pel representant de l'entitat, s'acompanyarà:

a) Memòria del programa de vida independent segons model que s'acompanya en l'annex I de la sol·licitud. El contingut mínim de la memòria haurà d'incloure:

- Denominació del projecte de vida independent.

- Descripció d'objectius.

- Descripció de les accions a desenrotllar, calendari d'actuacions i horari d'atenció a les persones usuàries

-Relació de persones usuàries a les quals va dirigit, d'acord amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals.

-Indicadors que permeta l'adequada avaluació i seguiment del programa o servici, així com la valoració del grau de satisfacció dels usuaris

-Utilització d'escales estandarditzades per a valorar la qualitat de vida i independència de les persones amb discapacitat.

-Capacitat tècnica i de gestió de l'entitat (disponibilitat d'espais, recursos materials i professionals, especificant persona responsable del mateix i currículum professional, i cooperació amb altres institucions especialment treball en xarxa i en contínua connexió amb els servicis socials o USM).

-Pressupost anual del programa (previsió d'ingressos i gastos del programa).

b) Si és el cas, visat de l'òrgan competent en matèria de plans d'igualtat de gènere.

c) Els itineraris individualitzats de vida independent, segons el model que s'acompanya en l'Annex II de la sol·licitud. S'adjuntaran en arxius individuals tants Annexos II com projectes d'itineraris de vida independent, tenint en compte que cada projecte haurà d'abordar les àrees arreplegades en este Annex.

d) Autorització expressa, que consta com a apartat C de la sol·licitud del tràmit telemàtic, perquè l'òrgan convocant consulte si el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries, estatals i autonòmiques. Si no autoritza, haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents

e) No oposició, que consta com a apartat C de la sol·licitud del tràmit telemàtic, per al qual òrgan convocant consulte la informació relativa al compliment de les seues obligacions enfront de la Seguretat Social. Si s'oposa haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

f) Consentiment exprés de la persona interessada de consulta i verificació de dades del padró, del grau de discapacitat i de la identitat, segons el model que s'acompanya en l'Annex III de la sol·licitud firmat per la persona interessada, o si és el cas, pel representant legal.

 

Forma de presentació
Telemàtica

1. Cada entitat, podrà presentar una única sol·licitud, que inclourà fins a un màxim de 25 itineraris individualitzats. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=g97828 , i constarà d'una part general i...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 13-03-2025 00:00:00h

L'aportació de documentació podrà ser en qualsevol moment del procediment, abans del tràmit d'audiència.

 

Descripció

Aportació de documentació

Resolució

Termini màxim

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de quatre mesos a comptar des de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Este termini s'entendrà, a comptar des de la publicació de l'import global màxim definitiu destinat a la concessió de les ajudes previstes, en cas de ser necessari.

2. La resolució de concessió o denegació de les sol·licituds es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), en compliment del que s'establix en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i Orde de Bases. I tractant-se d'un procediment de concurrència competitiva es publicarà a través del citat diari oficial a l'empara del que s'establix en l'article 45.1 b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

3. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.

4. Correspon, en tot cas, a la persona titular de la Direcció General de les Persones amb Discapacitat la resolució de les sol·licituds, conforme establix l'article 10.1 de l'Orde de bases i la Resolució de 15 de maig de 2024, de la  vicepresidenta segona del Consell i consellera de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, sobre delegació de l'exercici de competències en determinats òrgans de la Vicepresidència Segona i Consellera de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda, previ informe i proposta de la Comissió d'Avaluació

 

Quantia i cobrament

1. La quantia econòmica de la subvenció es determinarà sumant les quanties finançades en cada itinerari individualitzat.

 2. No podran obtindre subvenció els itineraris que no obtinguen la puntuació mínima de 60 punts, sobre un màxim de 100.

3.  A este efecte, s'establix un mòdul econòmic de 2.000 euros anuals per cada persona participant en un projecte de vida independent, fins a un màxim de 25 participants per sol·licitud (50.000 €)

4. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos de l'entitat, per a la mateixa finalitat, supere el cost de l'activitat subvencionada.

 

Gastos subvencionables:

1. Seran gastos subvencionables per al desenrotllament dels itineraris individualitzats de vida independent els gastos de personal i els gastos generals per al seu funcionament, realització i compliment dels seus objectius.

2. La contractació de personal per part de les entitats subvencionades en cap cas suposarà cap relació jurídica amb la Generalitat.

3. Es consideren gastos de personal: els costos salarials bruts, inclosos els pagaments a la Seguretat Social corresponent a l'empresa del personal laboral contractat o contractada per les entitats per a l'execució de les activitats subvencionades. Estos costos salarials bruts estaran limitats per les quanties anuals recollides en la taula salarial establida en el Conveni Col·lectiu Laboral d'aplicació, per al grup o categoria professional en què s'enquadre el lloc de treball.

4. Es consideren gastos generals:

a) els gastos derivats del pagament d'assistències o servicis professionals.

b) els gastos de transport i altres gastos, en cas que estiguen justificats per l'índole del programa.

5. Es tindran en compte com a gastos subvencionables aquells que es consideren absolutament imprescindibles per al desenrotllament dels itineraris de vida independent.

6. No es consideraran objecte de subvenció els gastos relacionats en l'apartat 6 de l'article 21 de la citada Orde 1/2016, de 20 de gener, en la seua modificació per l'Orde 3/2019, de 23 de juliol.

7. El pagament de la subvenció per a itineraris individualitzats de vida independent per a persones amb discapacitat  o amb problemes greus de salut mental es realitzarà d'acord amb el règim previst en la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2025, per al pagament dels servicis socials especialitzats o, en absència d'este, sobre la base del règim general previst en la llei 1/2015 de, 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

8. En qualsevol cas, les entitats que resulten beneficiàries de la subvenció hauran de justificar el gasto objecte del projecte, moment a partir del qual es procedirà a la liquidació d'esta, de la qual podrà derivar-se una regularització, que implicarà l'exigència de reintegrament dels imports indegudament percebuts, cas que la justificació fora insuficient.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

1. Els beneficiaris de la subvenció tenen l'obligació general de realitzar l'activitat que fonamente la concessió de la subvenció en la forma i condicions establides en la resolució.

2. A més de les obligacions que amb caràcter general s'establixen l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, General de Subvencions, i en l'article 19 de l'Orde 1/2016, de 20 de gener, de la Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusiva, s'establixen les següents obligacions específiques dels beneficiaris:

a) Comunicar a la Direcció Territorial corresponent, la concessió de tota ajuda per part d'altres organismes públics o privats. Podrà ser causa de minoració i reintegrament de les quantitats indegudament percebudes, l'incompliment d'esta obligació.

b) Atindre's als criteris de coordinació i planificació que establisca la Direcció General competent en matèria de persones amb discapacitat, a fi de racionalitzar i optimitzar l'ús dels recursos disponibles en matèria de servicis socials.

c) Formalitzar els documents de seguiment tècnic elaborats per la direcció general competent en matèria de persones amb discapacitat que es presentaran semestralment a la direcció general, en el termini dels 15 dies següents a la finalització del semestre.

d) No alterar la finalitat de les subvencions i complir amb les obligacions que establix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.

e) Facilitar la inspecció i el control de la Conselleria competent en matèria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda.

f) Deixar constància expressa de la condició d'actuació subvencionada per la Generalitat, de conformitat amb l'article 5 de l'Orde 1/2016, de 20 de gener, donant l'adequada publicitat del caràcter públic del finançament de l'activitat, d'acord amb la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana.

g) Tindre subscrita una pòlissa d'assegurança d'accidents i malaltia i de responsabilitat civil a favor del personal que participa en els itineraris, que cobrisca, si és el cas, els sinistres del voluntariat i els que es produïsquen a terceres persones en l'exercici de les activitats encomanades, conforme a l'exigit en l'article 6.2.c de la Llei 4/2001, de 19 de juny, de la Generalitat, del Voluntariat.

 

Justificació de subvencions:

 

1. La justificació de la subvenció es realitzarà a través de l'aplicació telemàtica establida a l'https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=g97828.   

 i mitjançant la presentació de la documentació necessària per a acreditar el gasto objecte de la subvenció atorgada, havent d'incloure's la següent:

a) Documents acreditatius del gasto corresponent als gastos del personal que participa en la realització del programa o servici i els documents acreditatius del pagament a la Seguretat Social de les quotes relatives a les cotitzacions socials dels treballadors.

b) Quan existisquen persones que col·laboren en els programes a canvi d'una gratificació, hauran de presentar-se els rebuts justificatius del gasto, en els quals conste el nom de l'entitat, i el nom, cognoms i DNI de la persona col·laboradora. Així mateix, si hi haguera persones treballant en el programa o servici en virtut de contractes de prestació de servicis, hauran d'aportar-se les corresponents factures emeses per estos professionals, així com la documentació acreditativa que estos complixen els requisits exigits per la legislació tributària vigent.

c) Assegurança de responsabilitat civil i accidents: documentació completa de les pòlisses d'assegurances subscrites (condicions generals i particulars), justificants de pagament. La pòlissa haurà de cobrir al personal que intervé, inclòs, si és el cas, el personal voluntari i la totalitat dels usuaris del programa o servici.

d) Declaració responsable de la persona titular o responsable de l'entitat dels gastos generals i de funcionament del programa, desglossats per conceptes. D'acord amb el que es disposa en l'article 84 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en este supòsit, la revisió de les factures o documents de valor probatori anàleg que, si és el cas, formen part del compte justificatiu, hauran de ser objecte de comprovació en els quatre anys següents sobre la base d'una mostra representativa, sense perjuí de les especialitats previstes en l'apartat 3 de l'article 75 d'este Reglament.

La direcció territorial competent podrà, en qualsevol moment, sol·licitar la presentació de les factures acreditatives dels gastos efectuats, sense perjuí del que es disposa en el paràgraf anterior.

2. Les factures acreditatives hauran de reunir els requisits arreplegats en el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, havent de presentar-se originals o còpies compulsades.

3. Per a la justificació de gastos, s'haurà de presentar, al final de l'exercici, una memòria que arreplegue tots els gastos i les activitats realitzades. El contingut mínim de la memòria serà el següent:

– Breu contingut d'actuacions realitzades en cada itinerari individualitzat.

Relació de persones usuàries del programa, amb indicació del seu DNI, subscrita per la persona titular o responsable de l'entitat.

- Memòria econòmica completa del programa, fent constar tots els ingressos, especificant el seu origen, i tots els gastos.

– Objectius aconseguits, quantificats i valorats, tant del programa presentat com dels diferents itineraris proposats en la programació.

- Valoració final sobre els resultats de la intervenció i proposta de continuïtat o tancament de cada un dels itineraris individualitzats en funció d'estos resultats.

4. El termini màxim per a la justificació de gastos finalitzarà el 30 de gener de 2026.

5. L'incompliment del termini màxim de justificació de les subvencions podrà donar lloc al desistiment sense efectes de l'ajuda, amb exigència, si és el cas, del reintegrament de les quantitats indegudament percebudes i l'exigència de l'interés de demora des del moment del pagament de la subvenció.

 

Observacions

1. En subvencions per a projectes de vida independent a través d'itineraris individualitzats, es realitzarà un control de qualitat a posteriori: havent d'aportar l'entitat gestora del programa, al final de l'exercici o termini d'execució del programa, una memòria que arreplegue tots els gastos i les activitats realitzades en cadascun dels itineraris individualitzats.

 

2. Anualment es realitzarà el pla de control sobre una mostra mínima del 10% d'expedients que hagen sigut objecte de subvenció, per a la comprovació del control específicament establit.

Sancions

S'aplicarà el règim sancionador per la comissió d'infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal sent sancionats conforme al que es disposa en el Capítol IV del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Col·lectius i servicis socials
    • Col·lectius i servicis socials
      • Persones amb discapacitat
  • Empreses
    • Ajudes i subvencions

TEMA

  • Serveis socials

PERFILS

  • Ciutadania
    • Persones amb discapacitat