Ajudes per a la realització d'estades vacacionals per a persones amb discapacitat per a l'exercici 2025

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3152994
|
Codi GVA: 97827
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 14-03-2025

Fins 14-04-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

És objecte de subvenció la realització d'estades vacacionals que estiguen dirigides a persones amb discapacitat i que es desenrotllen dins de l'any natural corresponent a la present convocatòria.

Se subvencionaran un màxim de deu dies (nou nits), independentment que l'activitat puga tindre una duració de més dies.

Les persones amb discapacitat participants en les activitats podran gaudir d'un màxim de 30 dies a l'any amb càrrec a esta convocatòria.

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 14-03-2025 fins a 14-04-2025
Al·legació / AportacióTermini obert
Des de 14-03-2025 00:00:00h
Observacions

Es durà a terme un Pla de control de la realització de l'activitat subvencionada mitjançant la comprovació i control de la documentació de caràcter econòmic justificativa de l'activitat realitzada relativa al projecte.

El tipus de control serà administratiu, sobre la totalitat de les subvencions concedides en esta convocatòria.

Així mateix es realitzaran controls de camp mitjançant la visita a alguna de les entitats beneficiàries per a comprovar l'execució de l'activitat. El control es realitzarà sobre almenys un 10% del total de programes finançats amb càrrec a la línia.

Tot això amb la finalitat de comprovar la veracitat de les dades consignades en la documentació presentada, així com el compliment dels requisits per a la percepció de l'ajuda.

 

A qui va dirigit

Empreses
Persones interessades

Podran sol·licitar les subvencions les organitzacions o entitats privades sense ànim de lucre, que desenrotllen estades vacacionals per a persones amb discapacitat.

Requisits

1. Podran ser beneficiaris les entitats sense ànim de lucre que promoguen el desenrotllament de programes d'estades vacacionals per a persones amb discapacitat, que es troben inscrites en el Registre d'entitats titulars d'activitats d'acció social, en el sector corresponent a persones amb diversitat funcional, que compten, entre els seus fins socials, arreplegats expressament en els seus estatuts, la realització d'activitats a favor de les persones amb qualsevol tipus de discapacitat o la promoció dels drets d'estes.

2. Les entitats que concórreguen a la convocatòria anual d'estes subvencions hauran d'acreditar posseir estructura, mitjans materials i personals suficients per a garantir el compliment dels fins del programa d'estada vacacional, a través de la corresponent Memòria, i poder acreditar l'experiència i la capacitat operativa que resulte necessària per a l'assoliment dels objectius proposats en el programa.

3. Les condicions per a ser entitat beneficiària hauran de ser prèvies a la data de finalització del termini per a la presentació de les sol·licituds i mantindre's durant tot el període d'execució de l'activitat subvencionada.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

Les sol·licituds hauran d'anar dirigides a la direcció territorial a la qual corresponga la instrucció de l'expedient.

En estar prevista la tramitació d'este procediment per mitjans telemàtics, tots els tràmits que afecten els interessats per a l'exercici dels seus drets i obligacions, així com l'esmena de la sol·licitud, es realitzaran per este mitjà.

Així mateix, el procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (PROPER) estarà accessible en la seda electrònica de la Generalitat

( https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648&version=amp ), havent-se de tramitar amb certificat electrònic.

D'acord amb el que es preveu en l'Orde 2/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, no serà necessari el seu emplenament si s'ha presentat en una altra convocatòria, i en este cas únicament s'haurà d'indicar el número de compte.

 

Criteris de valoració

1. La valoració de les sol·licituds es realitzarà conformement als següents criteris de valoració de l'entitat i de les actuacions a realitzar.

a) Criteris objectius de valoració de les entitats sol·licitants. Es valorarà fins a un màxim de 40 punts de la manera següent:

a.1) Implantació: Es valorarà la implantació de cada entitat, amb un màxim de 15 punts., distribuint-se de la manera següent:

- Confederació, Federació o Agrupació d'Associacions d'àmbit autonòmic o provincial: 15 punts.

- Associació d'àmbit autonòmic o provincial: 12 punts.

- Associació d'àmbit comarcal o local: 10 punts.

a.2) Especialització: Es valorarà l'especialització de l'entitat tant en l'atenció al col·lectiu al qual es dirigixen les actuacions, com en el desenrotllament de programes de respir familiar o estades vacacionals a este col·lectiu, finançats per la Generalitat (màxim 10 punts), distribuint-se de la manera següent:

- Entitat que ha desenrotllat programes d'estades vacacionals en els últims cinc anys: 2 punts per programa/ any.

- Entitat que ha desenrotllat programes o servicis de respir familiar en els últims cinc anys: 1,5 punts per programa/ any.

- Entitat que ha desenrotllat programes de convivència, oci o temps lliure en els últims cinc anys: 1 punt per programa/ any.

a.3) Participació social i voluntariat: Es valorarà que l'entitat dispose de personal especialitzat per a atendre persones amb discapacitat, prioritzant-se igualment aquelles que incorporen personal voluntari sempre que s'acredite que disposen d'un sistema de formació del personal voluntari, sense perjuí de les activitats que corresponen als professionals (màxim 10 punts), conformement al següent criteri:

Un punt per voluntari/a, que s'incorpore al programa i haja sigut format (curs mínim de 20 hores) en els cinc últims anys: fins a un màxim de deu persones

a.4) Experiència general de l'entitat: Es valorarà l'antiguitat de les entitats que acrediten estar constituïdes i inscrites en el Registre de Titulars d'Activitats Socials a raó d'un punt per any (màxim 5 punts).

b) Criteris objectius de valoració de les actuacions. Es valorarà fins a un màxim de 60 punts de la manera següent:

b.1) Avaluació de la necessitat social: Es tindrà en compte l'anàlisi o estudi de la necessitat social en relació amb les característiques dels participants, prioritzant les actuacions dirigides o en les quals existisca un major nombre de persones amb discapacitat amb major grau de necessitat d'atenció social, amb una valoració màxima de 25 punts, conformement als següents criteris:

- Programes amb criteris de selecció perquè participen majoritàriament persones amb grau de discapacitat igual o superior al 75%: 20 punts.

- Programes amb criteris de selecció perquè participen majoritàriament persones amb grau de discapacitat igual o superior al 65%: 15 punts.

- Programes amb criteris de selecció perquè participen majoritàriament persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33%: 10 punts.

- Programes amb mesures específiques per a incorporar persones amb discapacitat tutelades per la Generalitat, per altres persones o entitats: 5 punts.

b.2) Avaluació del contingut, objectius i àmbit de les actuacions: Es tindrà en compte la qualitat del projecte i el seu impacte en l'accés de les persones amb discapacitat a servicis d'oci, recreatius, culturals o de contacte amb la naturalesa, valorant-se amb un màxim de 15 punts, conformement als següents criteris:

- Coherència d'objectius, mitjans i fins del programa: fins a 5 punts.

- Actuacions: activitats culturals, esportives, d'oci i temps lliure a desenrotllar: fins a 10 punts.

c) Pressupost i adequació de recursos materials i humans: Es valorarà l'adequació del pressupost presentat per l'entitat en relació amb les activitats, recursos humans i materials (instal·lacions, viatges, etc.). La puntuació màxima per a este apartat serà de 10 punts, conformement als següents criteris:

- Nivell de qualitat de la infraestructura: D'1 a 5 punts.

- Nivell de formació de coordinador i monitors d'oci per a l'estada: D'1 a 5 punts.

d) Cofinançament: Es tindrà en compte que les actuacions hagen obtingut o prevegen la possibilitat d'obtindre, tant un possible cofinançament públic, com a privada, valorant especialment les actuacions que es presenten cofinançades per la pròpia entitat (amb fons propis o aportacions d'usuaris). Es puntuarà tot això amb un màxim de 10 punts, conformement als següents criteris:

- Si els ingressos previstos per part de l'entitat, els usuaris i altres entitats són superiors al 50% del cost de l'actuació: 10 punts.

- Si són superiors al 40%: 8 punts.

- Si són superiors al 30%: 6 punts.

- Si són superiors al 20%: 4 punts.

- Si són superiors al 10%: 2 punts.

2. Les sol·licituds hauran d'obtindre una puntuació mínima de 60 punts, sobre la puntuació global de 100 punts.

3. En cas d'empat en la puntuació, per a l'establiment de la preferència per a l'atorgament i orde de prioritat s'atendrà en primer lloc les actuacions que més puntuació hagen obtingut en l'apartat b.1) (avaluació de la necessitat social) i si persistira l'empat, es dirimirà per la major puntuació obtinguda en l'apartat a.2) (especialització). En cas de persistir l'empat, s'atendrà la data d'entrada

Observacions

- Presentació de la sol·licitud i documentació requerida. - Si la sol·licitud d'iniciació no reunix els requisits es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de deu dies, esmene les faltes o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit...

Saber més

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 14-03-2025 fins a 14-04-2025

El termini de presentació de les sol·licituds serà d'un mes a comptar des del següent al de la publicació de la present resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

 

(DOGV núm. 10066 de 13.03.2025)

Documentació

 

A la sol·licitud degudament emplenada i subscrita pel representant de l'entitat, s'acompanyarà:

a) Memòria de l'activitat.

Esta Memòria vindrà resumida en els apartats que establix la sol·licitud oficial, que figura com a Annex I del tràmit telemàtic. Haurà de presentar-se un Annex I per cada estada vacacional proposta.

 b) En el cas d'entitats que utilitzen personal voluntari per a les seues activitats i que adopten la forma jurídica d'associació o fundació hauran d'aportar el certificat d'inscripció en el registre d'entitats de voluntariat de la Generalitat Valenciana, segons Llei 4/2001, de 19 de juny, del Voluntariat.

 c) Relació de persones usuàries participants en l'activitat, amb indicació del grau de discapacitat de cada un d'ells, que figura com a Annex II del tràmit telemàtic. En el cas que, en el moment de presentar la sol·licitud, l'entitat no dispose d'esta relació, hauran de presentar-la amb un mínim de 20 dies abans de la realització de l'activitat. Esta mateixa documentació haurà d'aportar-se en format editable a la Direcció General de les Persones amb Discapacitat, a través del correu electrònic atencionsocial@gva.es

d) Autorització expressa perquè l'òrgan convocant consulte si el sol·licitant es troba al corrent de les seues obligacions tributàries, estatals i autonòmiques. Si no autoritza, haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

e) No oposició per al qual òrgan convocant consulte la informació relativa al compliment de les seues obligacions enfront de la Seguretat Social. Si s'oposa haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

f) Declaració responsable de les subvencions que per al mateix projecte hagueren sol·licitat, en el moment de presentar la sol·licitud, davant qualsevol altra entitat pública o privada.

g) Declaració responsable de no concórrer en l'entitat sol·licitant les circumstàncies assenyalades en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, o que no es troben al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions que, si és el cas, se'ls hagueren exigit.

 

Forma de presentació
Telemàtica

Les sol·licituds de subvenció es presentaran exclusivament per via telemàtica mitjançant la firma electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o la de la persona que la represente. La sol·licitud telemàtica estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat,...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Des de 14-03-2025 00:00:00h

L'aportació de documentació podrà ser en qualsevol moment del procediment, abans del tràmit d'audiència.

 

Descripció

Aportació de documentació.

Forma de presentació
Telemàtica

La documentació es presentarà exclusivament per via telemàtica mitjançant la firma electrònica pròpia de l'entitat sol·licitant o la de la persona que la represente i estarà accessible en la seu electrònica de la Generalitat, https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=g97827 La...

Saber més

Resolució

Termini màxim

1. El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos a comptar des de la publicació de la present convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Este termini s'entendrà, a comptar des de la publicació de l'import global màxim definitiu destinat a la concessió de les ajudes previstes, en cas de ser necessari.

2. La resolució de concessió o denegació de les subvencions, que posa fi a la via administrativa, es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV), assortint esta els efectes de la notificació.

3. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu.

 

 

Quantia i cobrament

1. Per a determinar l'import de les subvencions s'utilitzarà el criteri de valoració del cost plaça/dia, d'acord amb els mòduls que es fixen a continuació:

 

Estades vacacionals destinades a persones el grau de discapacitat de les quals siga: Mòdul (importe dia/persona)

Igual o superior al 33% 36 €

Igual o superior al 65% 44 €

Igual o superior al 75% 55 €

 

2. L'import de la subvenció es determinarà en funció del nombre d'usuaris de l'activitat i dels mòduls econòmics assenyalats, amb el límit màxim dels imports sol·licitats, dels crèdits disponibles i de la consignació pressupostària establida per a esta convocatòria.

3. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos de l'entitat, per a la mateixa finalitat, supere el cost de l'activitat subvencionada.

4. El pagament de la subvenció per a la realització d'estades vacacionals per a persones amb discapacitat es realitzarà d'acord amb el règim previst per al pagament dels servicis socials especialitzats en la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2025 o, en absència d'este, sobre la base del règim general previst en la llei 1/2015 de, 6 de febrer de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

5. En qualsevol cas, les persones que resulten beneficiàries de la subvenció hauran de justificar el gasto objecte de la subvenció atorgada, moment a partir del qual es procedirà a la liquidació d'esta, de la qual podrà derivar-se una regularització, que implicarà l'exigència de reintegrament dels imports indegudament percebuts, cas que la justificació fora insuficient.

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu
Obligacions

1. Els beneficiaris de la subvenció tenen l'obligació general de realitzar l'activitat subvencionada en la forma, condicions i termini establits en el projecte subvencionat.

2. A més de les obligacions que amb caràcter general s'establixen en l'article 14 de la Llei 38/2003, de 23 de novembre, general de Subvencions, els beneficiaris hauran de complir les obligacions que es fixen en la corresponent convocatòria, i les següents obligacions específiques per al desenrotllament dels programes d'estades vacacionals:

a) Comunicar a la Direcció General i a la Direcció Territorial corresponent, la sol·licitud i la concessió de tota ajuda per part d'altres organismes públics o privats. Podrà ser causa de minoració i reintegrament de les quantitats indegudament percebudes, l'incompliment d'esta obligació.

b) Formalitzar els documents de seguiment tècnic elaborat per la Direcció General competent en matèria de persones amb discapacitat, i assumir les actuacions de control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat en relació amb la subvenció.

c) No alterar la finalitat de les subvencions i complir amb les obligacions que establix la legislació vigent per als perceptors de fons públics.

d) Facilitar la inspecció i el control de la Conselleria competent en matèria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda.

e) De conformitat amb el que es preveu en l'Orde de bases reguladora d'estes subvencions i en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de la Generalitat, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana, les entitats que resulten beneficiàries hauran de donar l'adequada publicitat activa, indicant l'entitat concedent la Generalitat, l'import rebut i el programa o activitat subvencionada .

 

 

Observacions

Es durà a terme un Pla de control de la realització de l'activitat subvencionada mitjançant la comprovació i control de la documentació de caràcter econòmic justificativa de l'activitat realitzada relativa al projecte, de conformitat amb el que s'establix en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

El control es realitzarà sobre almenys el 10% de l'import concedit en esta convocatòria.

Els beneficiaris entregaran a requeriment de l'òrgan encarregat del control i comprovació del gasto, la documentació necessària per a justificar les condicions i quantia del gasto efectuat.

 

Sancions

S'aplicarà el règim sancionador per la comissió d'infraccions administratives contemplades en la normativa bàsica estatal que s'establix en el Títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, a aquells subjectes beneficiaris de subvencions, que siguen responsables d'estes, sent sancionats conforme al que es disposa en el Capítol IV del Títol X de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, i amb caràcter procedimental en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

 

 

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Empreses
    • Ajudes i subvencions
    • Turisme i espectacles

TEMA

  • Turisme i oci

PERFILS

  • Empresa

SECTOR

  • Hostaleria i turisme

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions