Sol·licitud per a la concessió de subvencions per a la realització del programa mixt d'ocupació-formació Escoles Taller 2024 - Sede electronica
Sol·licitud per a la concessió de subvencions per a la realització del programa mixt d'ocupació-formació Escoles Taller 2024
Què és
Convocar per a l'exercici 2024, a través del procediment de concurrència competitiva, subvencions destinades al desenrotllament en l'àmbit de la Comunitat Valenciana, del programa mixt d'Ocupació-Formació Escoles Taller.
El programa Escoles Taller es configura com un programa experiencial d'ocupació i formació que té per objecte millorar la qualificació professional de les persones participants i facilitar la transició al mercat laboral, en els termes arreplegats en l'art. 29.2 del Reial decret 818/2021 de 28 de setembre, pel qual es regulen els programes comuns d'activació per a l'ús del Sistema Nacional d'Ocupació.
- ORDE 23/2024, de 3 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions dels programes Escoles Taller, Tallers d'Ocupació i altres programes públics mixtos d'ocupació-formació.
- RESOLUCIÓ de 3 d'octubre de 2024, de la Direcció General de Labora Servici Valencià d’Ocupació i Formació per la qual s’aprova la convocatòria d’Escoles Taller, programa mixt d’ocupació formació, amb càrrec a l’exercici pressupostari 2024, en aplicació de l’Orde 23/2024, de 3 de setembre, de la...
- EXTRACTE de la Resolució de 3 d’octubre de 2024, de la Direcció General de Labora-Servici Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria del programa mixt d'ocupació-formació Escoles Taller, a càrrec de l'exercici pressupostari 2024, en aplicació de l'Orde 23/2024, de 3 de...
- RESOLUCIÓ de 8 d'octubre de 2024, de la Direcció General, per la qual s'acorda la tramitació d'urgència de la convocatòria d'escoles taller, programa mixt d'ocupació formació, amb càrrec a l'exercici pressupostari 2024, en aplicació de l'Orde 23/2024, de 3 de setembre, de la Conselleria...
- CORRECCIÓ D'ERRADES de la Resolució de la direcció general, per la qual s'aprova la convocatòria d'Escoles Taller, programa mixt d'ocupació-formació, a càrrec de l'exercici pressupostari 2024, en aplicació de l'Orde 23/2024, de 3 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i...
- Nota informativa del Secretari Autonòmic d'Ocupació sobre ampliació de termini de sol·licituds
A qui va dirigit
Entitats beneficiàries:
Podran promoure els projectes del programa mixt d'Ocupació-Formació Acció Inserida i ser entitats beneficiàries, en les condicions i amb els requisits que s'assenyalen en l'article 2 de l'Orde de bases:
a) Les entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana, els seus organismes autònoms i entitats amb competències en matèria de promoció d'ocupació, dependents o assimilades a estes, la titularitat dels quals corresponga íntegrament a estes entitats locals.
Les mancomunitats i altres agrupacions d'entitats locals territorials de la Comunitat Valenciana amb personalitat jurídica pròpia que compten explícitament entre els seus principals fins constitutius amb el foment de l'ocupació, podran ser beneficiàries de les ajudes sempre que per la mancomunitat o agrupació es presente una única sol·licitud i l'àmbit d'actuació del projecte es desenrotlle almenys en dos municipis de la mancomunitat o agrupació.
D'acord amb el que es preveu en l'article 11.2 de la LGS, els membres associats de l'entitat beneficiària que es comprometen a efectuar la totalitat o part de les activitats que fonamenten la concessió de la subvenció en nom i per compte del primer tindran igualment la consideració de persones beneficiàries.
b) Òrgans, organismes autònoms o altres ens públics dependents de l'Administració de la Comunitat Autònoma.
c) Associacions, fundacions i altres entitats privades, totes elles sense ànim de lucre, amb almenys una delegació en el territori de la Comunitat Valenciana, legalment constituïdes conforme a la seua específica normativa reguladora, amb personalitat jurídica pròpia i plena capacitat d'obrar i inscrites en el corresponent registre.
d) Les entitats signants d'Acords/Pactes Territorials per l'Ocupació constituïts a l'empara de la corresponent normativa reguladora de la Comunitat Valenciana, podran ser beneficiàries de les ajudes sempre que per les mateixes es presente una única sol·licitud que podrà ser formulada per una de les entitats locals que ho haguera subscrit que haurà de disposar de l'acreditació en les especialitats incloses en el projecte.
Les entitats signants de l'Acord o Pacte podran avalar, per tant, una única sol·licitud, el projecte de la qual s'haurà de desenrotllar almenys en dos municipis dels quals conformen l'acord o pacte. Per a l'admissió de la sol·licitud el projecte haurà de ser aprovat per totes les entitats locals, els agents socials i econòmics que hagueren subscrit l'Acord o Pacte, i s'haurà d'aportar el document que l'avale, així com els corresponents acords del ple de la corporació i, si és el cas, els convenis interadministratius en el qual es regulen expressament els compromisos assumits per al desenrotllament del projecte.
Persones destinatàries:
L'alumnat haurà de complir, en la data d'incorporació al projecte, els requisits mínims establits en l'article 4.1 de l'Orde per la qual s'aproven les bases reguladores:
a) Complir els requisits establits en la normativa d'aplicació per a formalitzar un contracte de formació en alternança.
b) Ser desocupades segons la definició continguda en l'art. 4.1.a de l'orde de bases.
La situació laboral de l'alumnat en el moment d'incorporar-se a la primera etapa determinarà la seua condició de persona desocupada per a totes dues etapes.
c) Complir els requisits establits per a l'accés a les accions formatives establits en la normativa reguladora dels certificats professionals o els requisits establits en els Programes Formatius de les especialitats en cas de tractar-se d'especialitats no vinculades a l'obtenció de certificats.
Així mateix, d'acord amb el que es preveu en l'article 9.1 de la mateixa orde, sempre que complisquen els requisits mínims, són programes específics per a persones pertanyents als col·lectius amb majors dificultats d'inserció laboral o en situació de vulnerabilitat que allí s'arrepleguen.
En la preselecció de les persones participants col·laboraran els servicis socials de les entitats locals amb la finalitat que la selecció definitiva de l'alumnat es concrete en persones pertanyents als citats col·lectius, als efectes dels quals, els Servicis Socials certificaran a través d'un llistat ordenat de major a menor puntuació, els resultats obtinguts, atorgant un punt per cadascun dels col·lectius en els quals es puga enquadrar a una mateixa persona.
D'acord amb les instruccions que s'aproven reguladores del procediment de preselecció i selecció definitiva la selecció de l'alumnat treballador, en tot cas, serà precedida de la tramitació d'oferta de servicis formatius per part de *Labora; es garantirà un percentatge d'almenys el 50% de dones entre les persones participants en els projectes.
L'entitat haurà d'aportar a Labora, el llistat de persones candidates i haurà d'haver comprovat anteriorment que es troben registrades com a demandants d'ocupació en un *Espai Labora, per a poder incloure-les en l'oferta de servicis formatius.
L'alumnat haurà de ser major de 16 anys i a més estar en edat de treballar com a mínim fins a la finalització del projecte. En el cas de menors de 18 anys, però majors de 16, hauran d'aportar-se els consentiments i autoritzacions preceptives.
D'acord amb el art.2 de l'Orde 23/2024 de bases reguladores:
1. Podran promoure els projectes i ser entitats beneficiàries de les subvencions les entitats públiques i privades que per la seua finalitat o competència puguen dur a terme l'execució de les corresponents obres o servicis i disposen de capacitat tècnica i de gestió suficients.
2. Les obres o servicis d'utilitat pública o interés social en els quals s'incorpore l'alumnat treballador, hauran de correspondre per la seua finalitat o competència a les entitats beneficiàries i executar-se directament per estes.
3. Les entitats beneficiàries hauran de comptar amb la preceptiva autorització, acreditació o inscripció per a impartir cadascuna de les especialitats formatives que sol·liciten, ateses les característiques de la formació a impartir en els projectes, d'acord amb el que establisca en les respectives convocatòries dels programes.
5. En cada convocatòria es podrà establir requisits mínims de població i desocupació que haja de reunir el terme municipal en el qual s'executarà el projecte, ateses les circumstàncies socioeconòmiques de la Comunitat Valenciana, les convocatòries podran establir límits, amb base en estos paràmetres, al nombre de projectes a presentar
per les entitats promotores.
6. D'acord amb la normativa aplicable atés el tipus de formació que s'impartix en els projectes, bé es tracte de certificats professionals o especialitats no certificables, en tot cas, les entitats beneficiàries hauran d'executar les accions formatives per si mateixes i no podran subcontractar amb tercers l'execució de l'activitat formativa que els haja sigut adjudicada. No es considerarà subcontractació, a este efecte, la contractació de personal docent per a la impartició de la formació.
7. No podran obtindre la condició de beneficiària aquelles entitats en els qui concórrega alguna de les circumstàncies a què es referix l'article 13, apartats 2 i 3, de la LGS.
D'acord amb el Resolc Tercer de la convocatòria:
Els municipis de menys de 50.000 habitants podran sol·licitar un màxim d'un projecte.
En els projectes s'impartirà la següent formació complementària de caràcter modular:
– FCOS02 Formació Bàsica de Riscos Laborals, de 30 hores de duració.
– FCOO03 Inserció Laboral, Sensibilització Mediambiental i Igualtat de Gènere, de 10 hores de duració.
– FCOI02 Alfabetització Informàtica: Informàtica i internet, de 25 hores de duració.
– CTRI0001 Igualtat i No Discriminació en l'Àmbit Laboral, de 12 hores de duració
La formació complementària corresponent al mòdul FCOS02 Formació Bàsica de Riscos Laborals s'impartirà a l'inici del projecte.
A més, podran impartir-se altres mòduls complementaris, com a idiomes, treball en equip o coaching.
Les entitats, hauran de disposar de la inscripció en les especialitats complementàries abans que finalitze el termini de presentació de sol·licituds.
Si és el cas, es tindrà en compte en tots els projectes les previsions arreplegades en l'apartat 2 i 3 de l'article 6 de l'Orde de bases relativa als programes específics i accions formatives previstes per a l'alumnat que no haja aconseguit els objectius de l'Educació Secundària Obligatòria o equivalent o que estant en possessió del títol de graduat o graduada en ESO, no haja obtingut el títol de batxiller o equivalent.
Com es tramita
.La instrucció del procediment correspondrà a les direccions territorials competents en matèria de formació per a l'ocupació, que podran recaptar de les entitats sol·licitants l'aportació addicional de quanta documentació es precise per a acreditar l'exacte compliment de les condicions exigides en la corresponent convocatòria i assegurar que es disposa de les dades necessàries per a la comprovació de la viabilitat tècnica i econòmica dels projectes i la correcta valoració d'estos.
En el cas que la sol·licitud no complisca els requisits exigits o la documentació aportada continguera errors o fora insuficient d'acord amb el que es disposa en el paràgraf anterior l'òrgan instructor requerirà a l'entitat promotora sol·licitant perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o aportació els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua petició.
2. Finalitzada la fase anterior, per la direcció territorial s'emetrà un informe amb la relació de projectes que hagen acreditat la seua viabilitat tècnica i econòmica així com el compliment de la resta de les condicions exigides per a ser objecte de subvenció, amb indicació, d'acord amb les instruccions que a este efecte puga establir la Direcció General de *Labora competent en matèria d'Ocupació i Formació, d'aquelles dades que, havent de comprovar-se en la fase d'instrucció, siguen necessaris per a l'adequada valoració dels projectes. Així mateix, la direcció territorial inclourà en l'Informe la relació de les sol·licituds que d'acord amb la instrucció practicada hagen de ser inadmeses o excloses indicant les causes concretes per a la seua exclusió.
3. Els projectes es valoraran per una comissió de valoració que analitzarà totes les sol·licituds que complisquen les condicions previstes, aplicant els criteris de valoració establits en estes bases en l'article 13, resolent-se per orde de major a menor puntuació. En tot cas, la valoració dels projectes es realitzarà sobre la documentació presentada per les entitats dins del termini de presentació de sol·licituds establit en les corresponents convocatòries, prenent en consideració les condicions que l'entitat reunisca la data de finalització d'este termini, que hauran de mantindre's com a mínim durant tot el període d'execució. Els projectes en els quals alguna de les especialitats no complisca amb els requisits establits podran valorar-se parcialment, a proposta de l'òrgan instructor, sempre que el projecte mantinga la seua coherència i continue sent viable tècnicament.
La comissió de valoració emetrà informe motivat en el qual es concrete el resultat de l'avaluació dels expedients.
4. La composició i funcionament de la comissió serà l'especificat en l'Orde 23/2024, de 3 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual s'aproven les bases reguladores de la concessió de subvencions dels programes Escoles Taller, Tallers d'Ocupació i altres programes públics mixtos d'ocupació-formació.
5. D'acord amb la instrucció practicada, l'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió de valoració, formularà la proposta de resolució provisional que contindrà el llistat de valoració de les sol·licituds amb indicació dels criteris tinguts en compte en la valoració i la seua aplicació concreta. S'indicarà, respecte de les sol·licituds denegatòries, inadmeses o excloses per no reunir requisits, les causes concretes de la seua exclusió.
Respecte a les sol·licituds admeses quedarà reflectida la puntuació obtinguda en cada ítem de valoració i la puntuació final de cadascuna de les sol·licituds que complixen tots els requisits necessaris per a ser beneficiàries de les subvencions contemplades en la corresponent convocatòria.
Este llistat es publicarà en la pàgina web www.labora.gva.es, a fi de que puguen realitzar les al·legacions corresponents respecte de la puntuació obtinguda en el termini de 10 dies. Així mateix, es remetrà un avís a l'adreça de correu electrònic que figure en l'expedient, on s'informarà de la citada publicació. La falta de pràctica de l'avís no
impedirà que la publicació siga considerada plenament vàlida des de la seua data.
6. Una vegada ateses les al·legacions es formularà la proposta de resolució definitiva.
7. En el cas que quedaren sol·licituds presentades a l'empara de la corresponent convocatòria, valorades positivament d'acord amb el procediment establit, i que no pogueren ser ateses per falta de disponibilitat pressupostària, estes es constituiran en llista de reserva degudament ordenada, i podran ser resoltes favorablement en la mesura en què es dispose de crèdit en la línia pressupostària corresponent a conseqüència de major dotació pressupostària o renúncies a subvencions concedides, d'acord amb el que es preveu en els articles d'esta orde. En cap cas es tornarà a concedir a la mateixa entitat quan esta haja renunciat a una subvenció d'este programa en la mateixa convocatòria.
1. Les sol·licituds seran valorades per la Comissió de Valoració d'acord amb els criteris establits en l'article 13 de l'Orde 23/2024 de 3 de setembre.
2. Conforme al que s'establix en l'article 13 de l'Orde de bases, apartat C a l'efecte d'aplicació del criteri quatre, referent a la desocupació, per al càlcul de la taxa d'atur de les comarques a l'efecte de valoració d'este criteri, s'utilitzaran les dades relatives a l'últim trimestre publicats en el portal estadístic de la Generalitat, «Indicadors del mercat de treball a nivell *subprovincial», a data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.
3. Conforme al que s'establix en l'article 13 de l'Orde de bases, apartat F, a l'efecte d'aplicació del criteri referent a l'àmbit territorial, es consideren municipis afectats pel risc de despoblament, els beneficiaris de la línia específica del Fons de Cooperació Municipal per a la Lluita contra el Despoblament dels Municipis de la Comunitat Valenciana d'acord amb el que s'establix en la Resolució de 23 d'octubre de 2023, de la Presidència de la Generalitat, d'assignació de la línia específica del Fons de Cooperació Municipal per a la Lluita contra el Despoblament dels Municipis de la Comunitat Valenciana a les respectives entitats beneficiàries, per a l'exercici pressupostari 2023 (DOGV de 31-10-2023) ) i la Llei 5/2023, de 13 d'abril, Integral de Mesures contra el Despoblament i per l'Equitat Territorial en la Comunitat Valenciana.
03003 - Alacant/Alicante
12002 - Castelló/Castellón
46001 - València/Valencia
Formularis
- ANNEX A LA SOL·LICITUD GENERAL
- (HOR0016E) DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN CAP DELS SUPÒSITS DE L'ARTICLE 13.2 I 3 DE LA LGS, AIXÍ COM NO SER DEUTOR PER RESOLUCIÓ DE PROCEDÈNCIA DE REINTEGRAMENT
- (FOR0181E) DECLARACIÓ ACOMPLIMENT NORMATIVA SOBRE INTEGRACIÓ LABORAL DE PERSONES AMB DISCAPACITAT
- (FOR0277E) DADES PER A LA NOTIFICACIÓ ELECTRÒNICA
- (FOR0263E) PLA D'ORIENTACIÓ
- (FOR0366E) PROJECTE I PLA FORMATIU
- (FOR0234E) PREVISIÓ DE TREBALLS A REALITZAR PER ESPECIALITAT
- (FOR0272E) CERTIFICAT DEL SECRETARI/INTERVENTOR ON CONSTE LA DISPOSICIÓ DE FINANÇAMENT
- (FOR0306E) COMPROMÍS FORMAL APORTACIÓ DOCUMENTACIÓ D'INICI
Sol·licitud
Sol·licitud: El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria (DOGV nº9952 de 7/10/2024).
Correcció d'errors: es concedix un nou termini de presentació de sol·licituds de deu dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació d'esta correcció d'errors (DOGV nº9958 de 16/10/2024).
A conseqüència de les incidències causades per les inclemències meteorològiques s'àmplia el termini de presentació de sol·licituds fins al 31/10/2024
1. En el cas de mancomunitats o agrupacions d'entitats locals constituïdes en Acords o Pactes per l'Ocupació, la documentació relacionada en l'apartat següent s'aportarà per cadascun dels membres que es comprometa a efectuar la totalitat o part de les activitats en nom i per compte del primer. ...
Formularis
- ANNEX A LA SOL·LICITUD GENERAL
- (HOR0016E) DECLARACIÓ RESPONSABLE DE NO TROBAR-SE EN CAP DELS SUPÒSITS DE L'ARTICLE 13.2 I 3 DE LA LGS, AIXÍ COM NO SER DEUTOR PER RESOLUCIÓ DE PROCEDÈNCIA DE REINTEGRAMENT
- (FOR0181E) DECLARACIÓ ACOMPLIMENT NORMATIVA SOBRE INTEGRACIÓ LABORAL DE PERSONES AMB DISCAPACITAT
- (FOR0277E) DADES PER A LA NOTIFICACIÓ ELECTRÒNICA
- (FOR0263E) PLA D'ORIENTACIÓ
- (FOR0366E) PROJECTE I PLA FORMATIU
- (FOR0234E) PREVISIÓ DE TREBALLS A REALITZAR PER ESPECIALITAT
- (FOR0272E) CERTIFICAT DEL SECRETARI/INTERVENTOR ON CONSTE LA DISPOSICIÓ DE FINANÇAMENT
- (FOR0306E) COMPROMÍS FORMAL APORTACIÓ DOCUMENTACIÓ D'INICI
- RESOLUCIÓ de 3 d'octubre de 2024, de la Direcció General de Labora Servici Valencià d’Ocupació i Formació per la qual s’aprova la convocatòria d’Escoles Taller, programa mixt d’ocupació formació, amb càrrec a l’exercici pressupostari 2024, en aplicació de l’Orde 23/2024, de 3 de setembre, de la...
- EXTRACTE de la Resolució de 3 d’octubre de 2024, de la Direcció General de Labora-Servici Valencià d'Ocupació i Formació, per la qual s'aprova la convocatòria del programa mixt d'ocupació-formació Escoles Taller, a càrrec de l'exercici pressupostari 2024, en aplicació de l'Orde 23/2024, de 3 de...
- CORRECCIÓ D'ERRADES de la Resolució de la direcció general, per la qual s'aprova la convocatòria d'Escoles Taller, programa mixt d'ocupació-formació, a càrrec de l'exercici pressupostari 2024, en aplicació de l'Orde 23/2024, de 3 de setembre, de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i...
Al·legació / Aportació
Les al·legacions o aportació de documentació es realitzaran telemàticament a través de la seu electrònica de la Generalitat. Els documents que s'annexen al tràmit telemàtic, quan siga procedent, hauran d'anar firmats electrònicament pels qui siguen competents per a això.
Resolució
El termini per a resoldre i notificar les sol·licituds no podrà excedir de 6 mesos comptats a partir de la publicació d'esta resolució. Transcorregut el termini anterior sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, s'entendrà desestimada la sol·licitud per silenci administratiu, sense...
Atés que es contempla en la Llei de Pressupostos de la Generalitat per a l'exercici 2024 que les ajudes regulades en la present resolució siguen finançades amb fons la distribució del qual es realitza a través de la Conferència Sectorial d'Ocupació i Assumptes Laborals, la concessió de les...
1. A més de les establides en l'article 14 de la LGS, en la normativa de formació professional i altra normativa d'aplicació, i sense perjuí de les obligacions específiques que les administracions competents els imposen, són obligacions de les entitats beneficiàries: a) Complir en la impartició...
Les resolucions adoptades sobre les sol·licituds d'estes ajudes posen fi a la via administrativa i contra elles podran interposar-se els recursos previstos en la legislació vigent.
03003 - Alacant/Alicante
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ocupació
- Formació
- Administracions
- Ajudes i subvencions
TEMA
- Treball
- Formació professional per a l'ocupació
PERFILS
- Ciutadania
- Persones desocupades