Ajuda personal per a unitats de convivència, en situació de vulnerabilitat econòmica, propietàries o usufructuàries o arrendatàries de vivendes incloses en un edifici objecte de rehabilitació, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (Ajudes Next Generation EU). Convocatòria 2024-2026

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3111728
|
Codi GVA: 96726
Descarregar informació
Pendent apertura

Des de 23-01-2025

Fins 27-02-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Concedir ajudes personals, quan s'identifiquen situacions de vulnerabilitat econòmica en alguna de les unitats de convivència propietàries o usufructuàries o arrendatàries de les vivendes incloses en un edifici objecte de rehabilitació, tant en l'àmbit urbà com rural, per al finançament d'obres o...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTermini pendent
Des de 23-01-2025 fins a 27-02-2025

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Administració
Persones interessades

Podran ser beneficiaris o destinataris últims de les ajudes, i per tant sol·licitants de les ajudes, les persones físiques propietàries o usufructuàries o arrendatàries de vivendes, sempre que es faça càrrec de l'execució de les obres, la suma de les quals dels ingressos de la unitat de convivència siga inferior al nombre de vegades l'Indicador Públic de Renda d'Efectes Múltiples (IPREM), referit a 14 pagues, que s'indica a continuació:

 

- Unitat de convivència sense menors o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33%: 2,0 vegades l'IPREM.

- Unitat de convivència amb un menor o persona amb grau de discapacitat igual o superior al 33%: 2,5 vegades l'IPREM.

- Unitat de convivència amb dos menors o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33%: 2,7 vegades l'IPREM.

- Unitat de convivència amb tres o més menors o persones amb grau de discapacitat igual o superior al 33%: 3,0 vegades l'IPREM.

 

Per al còmput d'ingressos es partirà de les quanties de la base imposable general i de l'estalvi de tots els membres de la unitat de convivència, corresponent a les dades fiscals vençudes més recents disponibles en el moment de la sol·licitud de l'ajuda.

 

Es consideren membres de la unitat de convivència al conjunt de persones que habiten i gaudixen d'una vivenda de manera habitual i permanent, independentment de la relació existent entre elles.

 

El valor de l'IPREM anual en 14 pagues per a l'any 2021 és de 7.908,60 € i per a l'any 2022 ascendix a la quantitat de 8.106.28 €.

 

EXCLUSIONS

No podran obtindre esta ajuda els destinataris últims que hagen sol·licitat la subvenció del Programa d'ajuda a les actuacions de millora de l'eficiència energètica en vivendes.

 

 

Requisits

Per a optar a estes ajudes han de complir:

 

- Que l'edifici haja sol·licitat i complisca les condicions per a obtindre la subvenció del Programa d'ajuda a les actuacions de rehabilitació a nivell d'edifici.

 

- Que la unitat de convivència propietària o usufructuària o arrendatària complisca els criteris de vulnerabilitat establits en la base reguladora corresponent.

 

 

Com es tramita

Procés de tramitació

El procediment es tramita telemàticament.

 

Els particulars, propietaris únics d'edificis, sol·licitants de les ajudes, que no disposen de mitjans tècnics per a formalitzar la sol·licitud, podran acudir, durant el termini de presentació de sol·licituds, a les dependències de les Direccions Territorials de la Conselleria situades en l'avinguda Aguilera, número 1 (03007 Alacant); Avinguda de la Mar, número 16 (12003 Castelló de la Plana), i al carrer Gregorio Gea, número 27 (46009 València).

 

 

Òrgans de tramitació
La tramitació dels expedients correspondrà als servicis centrals i/o territorials de la direcció general amb competència en matèria de vivenda.

Sol·licitud

Termini
Des de 23-01-2025 fins a 27-02-2025

El termini per a la presentació de la sol·licitud d'ajudes s'iniciarà en un període de 15 dies hàbils des de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà el 27 de febrer de 2026, tots dos inclusivament.

(DOGV núm. 10015 de  30.12.2024).

 

 

Documentació

Per cada vivenda que complisca algun dels requisits que conduïxen al fet que eixa vivenda puga rebre la subvenció personal, l'agent o gestor de la rehabilitació haurà de realitzar este tràmit telemàtic per a registrar la sol·licitud vinculada a l'expedient de sol·licitud d'ajudes de la comunitat.

Per a realitzar este tràmit s'incorporaran els següents documents:

a)         Formulari Normalitzat de Sol·licitud.

b)         Dades justificatives de la situació econòmica de la unitat de convivència (declaracions d'IRPF, certificats de la Seguretat Social o altres entitats públiques, etc.) o autorització per a la seua consulta.

c)         Certificat d'empadronament identificador dels Components de la Unitats de Convivència, a l'efecte de demostrar que la vivenda constituïx domicili habitual o, en defecte d'això, una Declaració Responsable, juntament amb tota la documentació que el sol·licitant / destinatari últim considere pertinent aportar per a demostrar la seua vulnerabilitat.

 

Forma de presentació
Telemàtica

La sol·licitud serà preferentment telemàtica.

Presencial

Les persones físiques que no disposen de mitjans tècnics per a formalitzar la sol·licitud podran acudir, durant el termini de presentació de sol·licituds a:

a) Els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:

 

- REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA - VALÈNCIA

C/ GREGORIO GEA, 27

46009 València

Tel: 012

 

- REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA - CASTELLÓ

AV. DE LA MAR, 16

12003 Castelló de la Plana

Tel: 012

 

- REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA - ALACANT

AV. AGUILERA, 1

03007 Alacant/Alacant

Tel: 012

 

 

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de TRES MESOS comptats des de la data de presentació de la sol·licitud.

 

En cas de no haver-se rebut resolució en este termini, s'entendrà DESESTIMADA la sol·licitud. La resolució que s'adopte podrà ser recorreguda en la forma establida en les respectives convocatòries.

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Habitatge i urbanisme
  • Empreses
    • Ajudes i subvencions
      • Habitatge i urbanisme
  • Administracions
    • Ajudes i subvencions

TEMA

  • Habitatge
    • Rehabilitació

PERFILS

  • Administració i altres entitats
  • Ciutadania
  • Empresa

SECTOR

  • Construcció i instal·lacions

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions