Ajudes a les actuacions de rehabilitació a nivell d'edifici, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (Ajudes Next Generation EU). Convocatòria 2024-2026

Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 3057030
|
Codi GVA: 96365
Descarregar informació
Pendent apertura

Des de 23-01-2025

Fins 27-02-2026

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Concedir ajudes, en règim de concurrència no competitiva, tant en l'àmbit urbà com rural, per al finançament d'obres o actuacions en els edificis d'ús predominant residencial en les quals s'obtinga una millora acreditada de l'eficiència energètica, amb especial atenció a l'envolupant...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTermini pendent
Des de 23-01-2025 fins a 27-02-2026
Observacions

Actuacions subvencionables

Es consideren actuacions subvencionables les de millora o rehabilitació d'edificis d'ús predominant residencial per a vivenda amb els límits d'inversió màxima subvencionable establits en la base següent, sempre que s'obtinga una reducció d'almenys un 30% en l'indicador de consum d'energia primària no renovable, la qual cosa haurà d'acreditar-se mitjançant la corresponent certificació d'eficiència energètica.

 

A més, en edificis situats en les zones climàtiques C, D i E, segons la classificació climàtica establida pel Codi Tècnic de l'Edificació o pel Document Reconegut CTE-DR/056/22, s'haurà d'obtindre una reducció de la demanda energètica anual global de calefacció i refrigeració de la vivenda unifamiliar o de l'edifici, segons corresponga, d'almenys:

- Zones climàtiques D i E: un 35%

- Zona climàtica C: un 25%

 

Quan es tracte d'Edificis Protegits Oficialment per formar part d'un entorn declarat o a causa del seu particular Valor Arquitectònic o Històric, en els quals estiguen limitades les actuacions sobre els elements que componen l'envolupant tèrmica, s'aplicaran les següents regles:

a) No hauran de complir amb la reducció de demanda energètica establida en el punt anterior, encara que seguiran obligades a complir el requisit de reducció del consum de l'energia primària no renovable.

b) No obstant això, aquells elements de l'envolupant sobre els quals es puga intervindre han de complir amb els valors límit de transmitància tèrmica i de permeabilitat a l'aire, quan siga procedent, establits en la taula 3.1.1.a -HE1 i 3.1.3.a -HE1, del Document Bàsic DB He d'Estalvi d'energia del Codi Tècnic de l'Edificació.

c) No es podran tindre en compte obres anteriors per a establir la reducció del consum d'energia primària no renovable.

 

Quan en els edificis en els quals s'hagen realitzat en els últims quatre anys intervencions de millora de l'eficiència energètica en les quals puga acreditar-se que es va reduir la demanda energètica anual global de calefacció i refrigeració:

a) En un percentatge igual o superior a l'establit anteriorment en el punt 2.b, queden eximits del compliment del requisit de reducció de demanda energètica anual global de calefacció i refrigeració.

b) En un percentatge inferior a l'establit anteriorment en el punt 2.b, podrà consi­derar-se satisfet el requisit si amb la consideració conjunta de les actuacions realitzades en les citades intervencions i les que es realitzen en l'actuació objecte de la sol·licitud, s'aconseguirà el corresponent percentatge de reducció de demanda establit, la qual cosa haurà d'acreditar-se mitjançant la corresponent certificació d'eficiència energètica.

 

Gasto subvencionable

Podrà formar part del gasto subvencionable de l'actuació, a més del gasto de les obres, la gestió inherent al desenrotllament de l'actuació i els gastos associats, els honoraris dels professionals intervinents, el gasto de la redacció dels projectes, informes tècnics i certificats necessaris, els gastos derivats de la tramitació administrativa, i altres gastos generals similars, sempre que tots ells estiguen degudament justificats. No es consideren gastos subvencionables els corresponents a llicències, taxes, impostos o tributs, ni gastos financers i interessos deutors i els altres gastos financers, excepte les bonificacions d'interessos o les bonificacions de comissions de garantia incloses en les regions d'ajuda i les excepcions previstes en la resta dels instruments financers.

 

No obstant això, l'IVA, podrà ser considerat elegible sempre que no puga ser susceptible de recuperació o compensació total o parcial.

 

Quantia de les ajudes

a) Ajudes objectives

En funció de l'estalvi en consum d'energia primària no renovable aconseguit mitjançant l'actuació, el percentatge de l'ajuda a concedir serà:

- Entre el 30% i el 45%: el percentatge màxim de la subvenció serà del 40%

- Entre el 45% i el 60%: el percentatge màxim de la subvenció serà del 65%

- Més del 60%: el percentatge màxim de la subvenció serà del 80%

 

Respecte a la quantia màxima de l'ajuda per vivenda són les següents:

- Entre el 30% i el 45%: 6.300 € per vivenda i 56 €/m² per locals comercials

- Entre el 45% i el 60%: 11.600 € per vivenda i 104 €/m² per locals comercials

- Més del 60%: 18.800 € per vivenda i 168 €/m² per locals comercials

 

b) Ajudes complementàries – Personal per vulnerabilitat (Se sol·liciten en tràmit independent i de manera personal). (Estes ajudes compten amb el seu propi tràmit).

Quan s'identifiquen situacions de vulnerabilitat econòmica en alguna de les unitats de convivència propietàries o usufructuàries de les vivendes incloses en l'edifici objecte de rehabilitació, o arrendatàries, i sempre que es faça càrrec de l'execució de les obres i el beneficiari últim estiga empadronat en la vivenda, d'acord amb la base 17 d'esta resolució, de manera exclusiva per a la unitat de convivència de la vivenda afectada, podrà obtindre una ajuda personal addicional a l'anterior, fins a aconseguir el 100% com a màxim, no superant les quanties indicades en el quadre següent distingint les vivendes en edifici plurifamiliar i unifamiliar:

 

- Entre el 30% i el 45%: 15.750 € o 20.250 €

- Entre el 45% i el 60%: 17.846 € o 22.308 €

- Més del 60%: 23.500 € o 26.750 €

 

c) Ajudes complementàries per a la retirada, la manipulació, el transport i la gestió dels residus d'amiant

La quantia màxima podrà incrementar-se amb la quantia definida per a l'Ajuda a la retirada, la manipulació, el transport i la gestió dels residus d'amiant. La quantia a percebre serà com a màxim el superior dels següents valors, sense superar el gasto realitzat:

- Nombre de vivendes multiplicat per la quantitat de 1.000 euros per vivenda.

-Quantia màxima de 12.000 euros per edifici.

 

Compatibilitat

Quan el projecte haja rebut subvenció amb càrrec al programa 5 per a la redacció de projectes de rehabilitació (AFE-PYT), es descomptarà la quantitat rebuda de la quantia de la subvenció amb càrrec a este programa. La determinació de la quantia màxima de l'ajuda amb càrrec a este programa es determinarà incloent el cost del projecte en la inversió subvencionable i descomptant d'esta quantia màxima, l'ajuda que haguera sigut concedida dins del programa 5 per a la redacció del projecte.

Quan, dins de la superfície rehabilitada, l'execució de les obres implique un canvi en el nombre de vivendes, a l'efecte de valorar la quantia màxima de l'ajuda, es considerarà el nombre de vivendes final com a resultat de la rehabilitació.

Les entreplantes, a l'efecte d'estes ajudes, tenen la consideració de planta baixa.

 

Les vivendes unifamiliars podran sol·licitar alternativament (però no totes dues):

a) Ajudes a la Millora de l'Eficiència Energètica de Vivenda (Codi: AFE-VIV) i/o l'Ajuda a la Modificació o Substitució d'elements constructius de l'Envolupant Tèrmica per a adequar les seues característiques als valors límit de transmitància tèrmica i de permeabilitat a l'aire (Codi: AFE-EVT).

b) Ajudes a la Rehabilitació d'Edifici (Codi: AFE-EDIF).

 

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Administració
Persones interessades

Podran ser beneficiaris o destinataris últims de les ajudes, i per tant sol·licitants de les ajudes:

a) Les persones, físiques o jurídiques (ja tinguen naturalesa privada o pública), i que siguen propietàries o usufructuàries de:

- Vivendes unifamiliars aïllades.

- Vivendes unifamiliars agrupades en fila en les quals no existisca divisió horitzontal.

- Vivendes unifamiliars entre mitgeres en les quals no existisca divisió horitzontal.

- Edificis existents de tipologia residencial de vivenda col·lectiva, així com de les seues vivendes.

b) Les administracions públiques i els organismes i altres entitats de dret públic, així com les empreses públiques i societats mercantils participades, almenys en un 50 per cent per les administracions públiques propietàries dels immobles.

c) Les comunitats de propietaris o les agrupacions de comunitats de propietaris constituïdes conforme al que es disposa per l'article 5 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, de propietat horitzontal.

d) Les persones propietàries que, de forma agrupada, posseïsquen edificis que reunisquen els requisits establits per l'article 396 del Codi Civil i no hagueren atorgat el títol constitutiu de propietat horitzontal.

e) Les societats cooperatives de vivendes compostes de forma agrupada per persones propietàries de vivendes o edificis que reunisquen els requisits establits en l'article 396 del Codi Civil, així com per les persones propietàries que conformen comunitats de propietaris o agrupacions de comunitats de propietaris constituïts conforme al que es disposa en l'article 5 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, de propietat horitzontal, i per cooperatives en règim de cessió d'ús de les seues vivendes.

f) Les empreses arrendatàries o concessionàries dels edificis, així com cooperatives que acrediten esta condició, mitjançant contracte vigent, que els atorgue la facultat expressa per a escometre les obres de rehabilitació objecte del programa.

EXCLUSIONS: En el cas de vivendes unifamiliars, no podran obtindre esta ajuda les parts beneficiàries que ja ho siguen per a les actuacions de millora de l'eficiència energètica en vivendes del PRTR.

Tampoc podran obtindre esta ajuda quan s'hagen sol·licitat altres ajudes procedents de fons europeus per al mateix edifici o vivenda, per al mateix gasto.

Requisits

Els edificis, per a optar a esta subvenció han de complir:

a) Que almenys el 50% de la seua superfície construïda sobre rasant, exclosa la planta baixa, entreplanta o plantes inferiors si té o tenen altres usos compatibles, tinga ús residencial de vivenda.

b) Que les actuacions compten amb l'Acord de la Comunitat de Propietaris de què es tracte, excepte en els casos d'edificis de persona propietària única, i amb l'autorització o autoritzacions administratives corresponents, quan siga preceptiu.

 

Com es tramita

Procés de tramitació

El procediment es tramita telemàticament.

 

Els particulars, propietaris únics d'edificis, sol·licitants de les ajudes, que no disposen de mitjans tècnics per a formalitzar la sol·licitud, podran acudir, durant el termini de presentació de sol·licituds, a les dependències de les Direccions Territorials de la Conselleria situades en l'avinguda Aguilera, número 1 (03007 Alacant); Avinguda de la Mar, número 16 (12003 Castelló de la Plana), i al carrer Gregorio Gea, número 27 (46009 València).

 

Òrgans de tramitació
La tramitació dels expedients correspondrà als servicis centrals i/o territorials de la direcció general amb competència en matèria de vivenda.

Formularis

Sol·licitud

Sol·licitud

Termini
Des de 23-01-2025 fins a 27-02-2026

El termini per a la presentació de la sol·licitud d'ajudes s'iniciarà en un període de 15 dies hàbils des de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana i finalitzarà el 27 de febrer de 2026, tots dos inclusivament.

(DOGV núm. 10015, de 30.12.2024).

Documentació

S'ha d'aportar per a totes les sol·licituds la següent documentació:

a)         Formulari Normalitzat de Sol·licitud d'ajudes. Haurà d'aportar-se el formulari específic per a cada tipus d'ajuda.

b)         Còpia del contracte amb l'agent de la rehabilitació, gestor de la rehabilitació, o representant si és el cas.

c)         Contracte o oferta firmada, pressupost desglossat i la seua acceptació expressa per part de la comunitat de propietaris o per la persona propietària de l'edifici o de la vivenda, havent de complir el mateix els següents requisits:

-           El Pressupost ha d'estar fixat per partides, mesuraments, preus unitaris i totals, amb l'IVA desglossat corresponent.

-           En la Fulla Resum per capítols haurà de constar la firma i segell de l'empresa, el seu NIF i la data.

-           En els casos definits en la base 11 s'hauran d'aportar les tres ofertes sol·licitades.

d)         Document de cessió del cobrament, en el cas d'agents de la rehabilitació que siguen perceptors directes de les ajudes.

e)         Sol·licitud i/o llicència urbanística quan siga precisa, o autorització municipal anàloga. En el cas de no disposar d'un d'ells en el cas d'obra no iniciada, es podrà aportar un compromís de la seua presentació als tres mesos des de la notificació de la resolució de concessió de l'ajuda.

f)         Si les obres estan iniciades, certificat de l'inici de les obres firmat per tècnic titulat competent, o acta de replanteig, firmada i datada per la direcció facultativa, empresa constructora i amb el vistiplau de la propietat. En cas d'una actuació que no requerisca direcció facultativa, el certificat podrà ser emés per l'empresa instal·ladora.

g)         Model de domiciliació bancària degudament emplenat i firmat pel titular del compte o persona autoritzada en esta, si és el cas.

Es realitzarà el Tràmit automatitzat segons l'ORDE 2/2022 de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades personals identificatives i bancaris de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat i s'aportarà el justificant d'haver realitzat el tràmit.

 

https://www.generalitat.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=22648.

 

Este tràmit serà obligatori en el cas de persona jurídica i opcional en el cas de persona física que no tinga l'obligació de relacionar-se telemàticament amb l'Administració. En este cas serà necessari acreditar la titularitat del compte bancari, mitjançant certificació de titularitat bancària segell de l'entitat bancària (en el model de domiciliació bancària) o qualsevol altre justificant que acredite la titularitat d'esta. L'enllaç per a obtindre el model és el següent:

 

https://siac-front.gva.es/siac-front/public/descarga/es/F3921

 

h)         Declaracions Responsables subscrites pel Beneficiari Últim de les ajudes, i copropietaris si és el cas, de relatives a:

-           Declaració responsable de no danyar significativament el medi ambient (DNSH).

-           Declaració responsable d'absència de conflicte d'interessos (DACI), segons model A de l'annex IV de l'Orde HFP/1030/2021, de 29 de setembre, per la qual es configura el sistema de gestió del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

-           Declaració responsable de compromís de concedir els drets i accessos necessaris per a garantir que la Comissió, la OLAF, el Tribunal de Comptes Europeu, la Fiscalia Europea i les autoritats nacionals competents exercisquen les seues competències.

-           Declaració responsable de compliment de la normativa relativa d'ajudes d'estat, de minimis i doble finançament, si li és aplicable el règim de minimis. El règim de minimis només aplica a persones físiques o jurídiques que exercisca una activitat econòmica.

-           Declaració responsable de Compliment del Reglament (UE) 651/2014, de 17 de juny, pel qual es declaren determinades categories d'ajudes compatibles amb el Mercat Interior en aplicació dels articles 107 i 108 del tractat, si fora aplicable l'exempció per categories del Reglament (UE) 651/2014, de 17 de juny de 2014.

-           Declaració responsable de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR).

i)          Declaració responsable d'entitats que tinguen la condició de Poder Adjudicador i siguen destinataris últims: hauran d'informar sobre les dades de contractistes i subcontractistes.

j)          Declaració del Tècnic Competent manifestant la seua competència per a les actuacions a realitzar.

k)         En cas que les persones sol·licitants, en aplicació del que s'establix en l'article 28 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques, manifesten la no autorització o l'oposició a autoritzar al fet que l'Administració recapte electrònicament la documentació necessària per a la tramitació de l'expedient, s'aportarà:  

-           NIF de la part sol·licitant.

-           Certificats d'estar al corrent de les seues obligacions tributàries i d'ingressos obtinguts emesos per l'Agència Tributària i per la Conselleria competent en matèria d'Hisenda.

-           Certificats d'estar al corrent de les seues obligacions de Seguretat Social i d'ingressos obtinguts emesos per la Tresoreria General de la Seguretat Social.

Únicament aquells beneficiaris últims que acrediten trobar-se en situació de vulnerabilitat no estaran obligats a estar al corrent de les esmentades obligacions. Esta situació es justificarà mitjançant els documents descrits en la base 25.3.

 

A més, s'aportarà per a totes les sol·licituds d'Ajudes a la Rehabilitació d'Edifici (Codi: AFE-EDIF), la següent documentació addicional:

a)         Formulari Normalitzat de Sol·licitud d'ajudes on es reflectiran les següents dades:

-           Dades de la persona beneficiària de les ajudes (comunitat de propietaris, agrupació de comunitats de propietaris, entitat local o empresa pública o persones físiques o jurídiques), indicant els cognoms i nom o raó social, així com el NIF.

-           Dades del representant (si és el cas) especificant: cognoms i nom, NIF.

-           Dades de l'Agent o Gestor (si és el cas) especificant: cognoms, nom i NIF.

-           Dades de la vivenda/s o edifici/s a rehabilitar indicant la seua adreça i referència cadastral.

-           Nombre de vivendes i, si és el cas, els locals de l'edifici a rehabilitar amb indicació de la seua superfície construïda, i nombre d'altures inclosa la planta baixa.

-           Dades dels certificats d'eficiència energètica.

-           Dades sobre la intervenció.

-           Dades econòmiques.

b)         Certificat del secretari o administrador, on conste, com a mínim:

-           Dades identificatives de l'edifici objecte de rehabilitació.

-           Dades de les reunions en les quals s'adopten els acords.

-           El nomenament del representant autoritzat per a sol·licitar la subvenció.

-           L'acord de la comunitat, de les comunitats de propietaris degudament agrupades, o de l'assemblea de la cooperativa, on s'aprove la designació del president, de l'administrador i/o secretari de la comunitat de propietaris. S'haurà d'identificar al president amb nom, cognoms i número del seu DNI (amb lletra) o equivalent.

-           L'acord de la comunitat pel qual es formalitza el contracte amb l'agent de la rehabilitació o el gestor de la rehabilitació.

-           L'acord de la comunitat pel qual es formalitza el contracte amb els redactors dels projectes o memòries tècniques.

-           L'acord de la comunitat pel qual es formalitza el contracte amb la/s empresa/s que realitze les actuacions objecte de subvenció.

-           L'acord de la comunitat, de les comunitats de propietaris degudament agrupades, o de l'assemblea de la cooperativa, pel qual s'aprova la sol·licitud de l'ajuda.

-           L'acord de la comunitat, de les comunitats de propietaris degudament agrupades, o de l'assemblea de la cooperativa, pel qual s'aprova l'execució de les obres de rehabilitació objecte de les ajudes.

-           L'acord de la comunitat, de les comunitats de propietaris degudament agrupades, o de l'assemblea de la cooperativa, pel qual s'aprova la cessió del cobrament a favor de l'agent de la rehabilitació, si és el cas.

-           Si es precisen tres ofertes, s'aportarà, per a cada acord requerit, un quadre identificatiu de les ofertes valorades, indicant les empreses que concorren, els imports oferits, amb i sense IVA, i la seua data d'emissió, que haurà de ser anterior a la data en què es va adoptar l'acord de la comunitat de propietaris optant per una de les ofertes.

c)         Projecte o Memòria Justificativa de l'actuació, d'acord amb els requisits i estipulacions de les Bases de la Convocatòria.

-           En el cas d'obra no iniciada, quan l'actuació proposada requerisca projecte i la sol·licitud incloga inicialment només la memòria, esta haurà de tindre el contingut exigit en la base 30. S'aportarà el projecte de l'actuació a realitzar corresponent a l'ajuda concedida en el termini de tres mesos des de la concessió.

d)         Cronograma detallat de les actuacions que permeta avaluar la viabilitat de l'execució de les mateixes dins dels terminis límit establits en les presents bases, i la finalització de les quals serà, en tot cas, abans del 30 de juny de 2026.

e)         Informe d'Avaluació de l'Edifici (IEEV.CV), amb el contingut requerit en el Decret 53/2018, de 27 d'abril, emplenat i subscrit per tècnic competent, i registrat en el registre autonòmic corresponent, o s'indicarà el seu número de registre.

f)         Certificats d'Eficiència Energètica: es presentaran dos certificats d'eficiència energètica, adjuntant obligatòriament l'arxiu digital editable (xml o similar) utilitzat per a l'elaboració del certificat d'eficiència energètica, conforme s'exposa a continuació:

-           Certificat d'eficiència energètica de la vivenda o l'edifici existent en el seu estat previ a l'actuació, amb el contingut requerit en el Reial decret 390/2021, d'1 de juny, firmat per tècnic competent i registrat en el Registre Autonòmic de Certificació d'Eficiència Energètica d'Edificis.

El Certificat d'eficiència energètica haurà de contindre la data de la visita realitzada pel tècnic redactor, que haurà de ser prèvia a l'inici de l'execució de les actuacions subvencionables.

-           Certificat d'eficiència energètica de la vivenda o l'edifici existent obtingut considerant realitzades les actuacions previstes en el projecte o memòria, amb el contingut requerit en el Reial decret 390/2021, d'1 de juny, realitzat amb el mateix programa reconegut de certificació que l'utilitzat per al certificat previ a la intervenció, subscrit per tècnic competent, en el qual s'acredite el compliment dels requisits establits per a l'obtenció de l'ajuda.

Tots dos certificats hauran de ser comparables.

g)         Relació de vivendes i locals de l'edifici que participen en els gastos de l'obra, indicant les quotes de participació, que en total hauran de sumar el 100%, emesa i firmada pel secretari o administrador de la comunitat de propietaris amb el vistiplau del president.

h)         Reportatge fotogràfic, previ a l'actuació de totes les zones afectades per les actuacions de rehabilitació identificades, així com de la façana principal de l'edifici i de les instal·lacions considerades en el Certificat d'Eficiència Energètica.

Tots els elements han d'anar referenciats a peu de foto, de manera que siga fàcilment identificable cadascun d'ells en qualsevol dels documents presentats

i)          Certificat de l'inici de les obres firmat per tècnic titulat competent, o acta de replanteig, firmada i datada per la direcció facultativa, empresa constructora i amb el vistiplau de la propietat. En cas d'una actuació que no requerisca direcció facultativa, el certificat podrà ser emés per l'empresa instal·ladora (este requisit només aplica en els casos en què les obres ja estiguen iniciades).

j)          En els supòsits en què la sol·licitud d'ajuda d'edifici siga per a una vivenda unifamiliar, no pertanyent a un edifici plurifamiliar, es presentarà justificació de la relació jurídica existent entre el destinatari últim i l'immoble, que reflectisca la titularitat real actual dels propietaris de l'immoble propietat, arrendament, usdefruit.

k)         Les persones propietàries que, de forma agrupada, posseïsquen edificis que reunisquen els requisits establits per l'article 396 del Codi Civil i no hagueren atorgat el títol constitutiu de propietat horitzontal hauran de presentar justificació de la relació jurídica existent amb les diferents propietats que conformen l'immoble. També haurà d'acreditar-se la no necessitat de constitució com a propietat horitzontal i s'aportarà acord firmat per totes les parts sobre la conformitat amb les actuacions, sobre el nomenament d'un representant i sobre el compte en la qual es realitzaran els pagaments, així com les quotes de participació assumides per cadascun dels titulars.

 

Si se sol·licita també l'Ajuda Complementària a la Rehabilitació d'Edifici, per a la retirada, la manipulació, el transport i la gestió dels residus d'Amiant (Codi: AFE-EDIF-COMP-02), s'ha d'aportar la següent documentació addicional:

a)         Formulari Normalitzat de Sol·licitud, estant la sol·licitud d'esta ajuda integrada en el Formulari de la Sol·licitud de l'Ajuda d'Edifici (Codi: AFE-EDIF), a l'efecte de simplificar la tramitació.

b)         Certificat que l'empresa contractista està inscrita en Registre d'Empreses amb el risc d'Amiant (R.E.R.A.).

c)         Autorització del Pla de Treball a la Direcció Territorial d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i treball.

d)         Documentació justificativa del compliment de les disposicions mínimes de seguretat i salut aplicables als treballs amb el risc d'exposició a l'amiant, segons el Reial decret 396/2006 de 31 de març de 2006.

En cas d'obres no iniciades, la documentació corresponent als apartats b), c) i d) s'aportarà al costat de la sol·licitud de qualificació definitiva.

 

Formularis

Forma de presentació
Telemàtica

La sol·licitud serà preferentment telemàtica.

Presencial

Les persones físiques que no disposen de mitjans tècnics per a formalitzar la sol·licitud podran acudir, durant el termini de presentació de sol·licituds a:

 

a) Els registres dels òrgans administratius al fet que es dirigisquen.

b) En els registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanga a l'Administració General de l'Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, a la de qualsevol Administració de les Diputacions Provincials, Capítols i Consells Insulars, als Ajuntaments dels Municipis a què es referix l'article 121 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, o a la de la resta de les entitats que integren l'Administració Local si, en este últim cas, s'haguera subscrit l'oportú conveni.

c) En les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'establisca.

d) En les representacions diplomàtiques o oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

e) En qualsevol altre que establisquen les disposicions vigents. I, preferentment, en:

 

- REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA - VALÈNCIA

C/ GREGORIO GEA, 27

46009 València

Tel: 012

 

- REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA - CASTELLÓ

AV. DE LA MAR, 16

12003 Castelló de la Plana

Tel: 012

 

- REGISTRE DEL SERVICI TERRITORIAL DE VIVENDA I ARQUITECTURA BIOCLIMÀTICA - ALACANT

AV. AGUILERA, 1

03007 Alacant/Alacant

Tel: 012

 

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de TRES MESOS comptats des de la data de presentació de la sol·licitud.

En cas de no haver-se rebut resolució en este termini, s'entendrà DESESTIMADA la sol·licitud. La resolució que s'adopte podrà ser recorreguda en la forma establida en les respectives convocatòries.

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició / Contenciós-administratiu

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Ciutadania
    • Ajudes, beques i subvencions
      • Habitatge i urbanisme
  • Empreses
    • Ajudes i subvencions
      • Habitatge i urbanisme
  • Administracions
    • Ajudes i subvencions

TEMA

  • Habitatge
    • Rehabilitació

PERFILS

  • Administració i altres entitats
    • Ens locals
    • Entitats i associacions

SECTOR

  • Construcció i instal·lacions
    • Construcció

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions