Ajudes destinades a activitats no econòmiques, desenrotllades per entitats de l'ecosistema de mamprenedoria de la Comunitat Valenciana, que fomenten, impulsen i promocionen la cultura mamprenedora, per a l'exercici 2025 (EMENTI). Emprenedoria - Sede electronica
Ajudes destinades a activitats no econòmiques, desenrotllades per entitats de l'ecosistema de mamprenedoria de la Comunitat Valenciana, que fomenten, impulsen i promocionen la cultura mamprenedora, per a l'exercici 2025 (EMENTI). Emprenedoria
Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Des de 10-03-2025
Fins 10-04-2025
Què és
L'objecte d'este tràmit és la concessió d'ajudes destinades a ACTIVITATS NO ECONÒMIQUES, desenrotllades per entitats de l’ecosistema mamprenedor de la Comunitat Valenciana, que fomenten, impulsen i promocionen la cultura mamprenedora.
En concret, en la CONVOCATÒRIA 2025 d'estes ajudes:
1. Els PROGRAMES d'ajudes previstos són:
a) PROGRAMA I - PROJECTES DE FORMACIÓ I MENTORITZACIÓ, que estimulen la vocació mamprenedora, així com la creació i el desenrotllament d'una idea o projecte empresarial en les seues fases inicials de definició i avaluació de viabilitat.
La mentorització ha de centrar-se en l'acompanyament i assessorament en la fase d'acolliment i durant els primers passos en la creació del projecte empresarial.
Les actuacions han d'anar dirigides a joves universitaris i, en general, a persones mamprenedores portadores d'una idea de negoci.
En la selecció dels destinataris han de respectar-se els principis d'igualtat, transparència, objectivitat i publicitat de les activitats subvencionades.
b) PROGRAMA II- ACTIVITATS D'ACOMPANYAMENT, INCUBACIÓ I ACCELERACIÓ DE PROJECTES EMPRESARIALS, incloent-hi l'acompanyament durant el desenrotllament del pla de negoci, el seu impuls i la realització d'accions dirigides a agilitzar i consolidar els projectes de persones mamprenedores.
Les actuacions han d'anar dirigides a persones mamprenedores que compten amb un model de negoci i pla d'empresa, i permetre'ls analitzar el seu model de negoci i reconéixer les palanques de canvi per a portar-les al següent nivell, definir estratègies de comunicació i incrementar la seua ocupabilitat i desenrotllament professional.
En la selecció dels destinataris han de respectar-se els principis d'igualtat, transparència, objectivitat i publicitat de les activitats subvencionades.
c) PROGRAMA III - ACTIVITATS D'INFORMACIÓ, SENSIBILITZACIÓ I DIFUSIÓ (elaboració d'estudis, realització de fires, trobades, etc.) que fomenten, promocionen i donen visibilitat a la mamprenedoria de la Comunitat Valenciana, generant oportunitats de negoci a les persones mamprenedores.
2. Les ACTUACIONS SUBVENCIONABLES específiques de cada programa són les indicades en el RESOLC QUINT de la Resolució de convocatòria, tenint en compte:
- Que estes ajudes aniran destinades a sufragar les despeses corrents estrictament necessàries generades per l'activitat objecte de la subvenció, NO podent destinar-se a inversions NI a adquisicions patrimonials.
- I que tindran la consideració de despeses subvencionables les determinades en l'article 12 de l'Orde 2/2024 de bases reguladores d'estes ajudes i el resolc sèptim de la Resolució de convocatòria.
3. NOMÉS seran subvencionables les actuacions desenrotllades ENTRE EL 1 de NOVEMBRE de 2024 I EL 31 d'OCTUBRE de 2025 i les despeses de les quals hagen sigut efectivament pagades entre eixes mateixes dates.
1) Els DUBTES o CONSULTES relacionades amb el CONTINGUT d'estes ajudes han d'enviar-se a la següent adreça de correu electrònic: emprendedores@gva.es
2) Incidències INFORMÀTIQUES (sol errors o problemes de caràcter informàtic)
- Disposa d'una llista de preguntes freqüents sobre tramitació telemàtica en la Generalitat Valenciana en el corresponent enllaç directe de l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit.
- Si malgrat això continua necessitant ajuda informàtica, pot enviar el seu dubte, problema o consulta emplenant el FORMULARI* DE PROBLEMES TÈCNICS (vegeu enllaç directe a ell disponible en l'apartat "Ajuda > Preguntes freqüents" d'este tràmit).
* IMPORTANT: es tracta d'un formulari exclusivament per a atendre incidències informàtiques, no per a un altre tipus de qüestions o problemes.
3) Vegeu més informació:
- En el PORTAL DE L'EMPRENEDORIA de la pàgina web de la Conselleria competent en eixa matèria (enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" del present tràmit).
- I en la "GUIA PER A SOL·LICITAR LES AJUDES A ENTITATS DE L'ECOSISTEMA DE MAMPRENEDORIA DE LA COMUNITAT VALENCIANA (EMENTI)", disponible en l'enllaç directe a ella existent en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" d'este tràmit).
- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 276, de 18/11/2003).
- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (BOE núm. 176, de 25/07/2006).
- Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'Hisenda Pública, del sector públic instrumental i de subvencions (DOGV núm. 7464, de 12/02/2015).
- Llei 1/2022, de 13 d'abril, de Transparència i Bon Govern de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9323, de 22/04/2022).
- Llei 9/2003, de 2 d'abril, de la Generalitat, per a la Igualtat entre Dones i Homes (DOGV núm. 4474, de 04/04/2003).
- Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat (DOGV núm. 4907, de 21/12/2004).
- ORDE 2/2024, de 29 de febrer, de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, per la qual s’establixen les BASES REGULADORES per a la concessió d’ajudes dirigides a fomentar l’ecosistema d’emprenedoria de la Comunitat Valenciana (DOGV núm. 9800, de 01/03/2024).
- RESOLUCIÓ de 3 de març de 2025, de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, per la qual s’efectua la CONVOCATÒRIA de subvencions per a activitats no econòmiques, desenrotllades per entitats de l’ecosistema mamprenedor de la Comunitat Valenciana, que fomenten, impulsen i...
- EXTRACTE de la Resolució de 3 de març de 2025, de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, per la qual s’efectua la convocatòria de subvencions per a activitats no econòmiques, desenrotllades per entitats de l’ecosistema mamprenedor de la Comunitat Valenciana, que fomenten,...
A qui va dirigit
1. PODEN SOL·LICITAR estes ajudes les següents ENTITATS que realitzen activitats vinculades al foment de l'ecosistema mamprenedor de la Comunitat Valenciana, AMB personalitat jurídica pròpia, que tinguen SEU o DOMICILI SOCIAL en la Comunitat Valenciana:
- Entitats SENSE ÀNIM DE LUCRE (associacions, fundacions, agrupacions d'entitats, universitats privades i altres estructures associatives sense ànim de lucre).
- Universitats públiques.
2. Queden EXCLOSES les comunitats de béns i les societats civils sense personalitat jurídica, així com les administracions públiques i el seu sector públic.
3. NO podran obtindre la condició de beneficiàries les entitats sol·licitants en les quals concórrega alguna de les circumstàncies previstes en els apartats 2 i 3 de l'article 13 de la Llei 38 /2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
4. Poden realitzar-se tràmits PER VIA TELEMÀTICA davant l'Administració de la Generalitat Valenciana:
a) Directament per la persona sol·licitant.
b) O actuant en representació d'una altra persona:
- Bé utilitzant un certificat electrònic de representant.
- O bé sense utilitzar un certificat electrònic de representant, i en este cas la persona representada ha d'inscriure prèviament eixa representació en el REGISTRE DE REPRESENTANTS de l'ACCV (veure informació disponible en els apartats "Què necessites saber > Procediments relacionats" i "Ajuda > Enllaços d'interés" del present tràmit).
Sense eixa inscripció prèvia, a més de no quedar acreditada la seua representació, no es rebrà res en la Carpeta Ciutadana de la persona presentadora.
Com es tramita
1. PRESENTACIÓ de FORMA EXCLUSIVAMENT TELEMÀTICA de la sol·licitud de subvenció i de tota la documentació requerida que ha d'acompanyar-la, tenint en compte:
- Que la presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les bases reguladores i altres condicions concretades en la Resolució de convocatòria.
- Que la presentació de la sol·licitud i la documentació que ha d'acompanyar-la ha de realitzar-se obligatòriament a través del tràmit telemàtic corresponent a estes ajudes, la informació i l'enllaç de les quals s'indiquen, respectivament, en l'apartat "Tramitació > SOL·LICITUD > PRESENTACIÓ > TELEMÀTICA" i en "SOL·LICITUD > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" (destacat en color roig) del present tràmit de la Guia Prop.
Si, malgrat estar obligades a presentar electrònicament la sol·licitud, alguna entitat la presenta presencialment, l'administració instructora li requerirà perquè rectifique este defecte a través de la seua presentació electrònica en el termini de deu dies, i es considerarà com a data de la sol·licitud aquella en la qual es realitze la presentació telemàtica, per la qual cosa si la mateixa es produïx després del termini màxim de presentació de sol·licituds establit, la sol·licitud serà inadmesa per extemporània.
- Que disposa d'una "GUIA PER A SOL·LICITAR LES AJUDES A ENTITATS DE L'ECOSISTEMA DE MAMPRENEDORIA DE LA COMUNITAT VALENCIANA (EMENTI)", en l'enllaç directe a ella existent en l'apartat "Què necessites saber > Què és > Enllaços" d'este tràmit).
2. El PROCEDIMENT per a la concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, en els termes previstos en el Capítol I del Títol III de l'Orde 2/2024 de bases reguladores i la Resolució de convocatòria.
3. ESMENA:
- Quan la sol·licitud no reunisca els requisits assenyalats en la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o no s'acompanye la documentació que, d'acord amb esta Resolució, resulte exigible o es considere necessària per a resoldre, es requerirà a l'entitat perquè, en el termini de 10 dies hàbils, esmene la falta o acompanye els documents requerits, amb indicació que, si així no ho fera, se li tindrà per desistit de la seua petició, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en la citada Llei 39/2015.
- L'esmena o aportació de documentació requerida es realitzarà MITJANÇANT el TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe al qual està disponible:
. En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit
. I també directament en l'apartat "Tramitació > Esmena > Forma de presentació" (concretament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA", destacat en color roig al final d'eixe apartat)
4. COMISSIÓ DE VALORACIÓ:
La comissió de valoració, constituïda segons l'article 18 de l'Orde 2/2024 de bases reguladores, ELEVARÀ a la persona titular de la Direcció General competent en matèria de mamprenedoria una RELACIÓ PRIORITZADA d'entitats sol·licitants amb la seua puntuació, d'acord amb els criteris i requeriments establits per a estes ajudes, I les corresponents PROPOSTES de concessió d'ajudes, amb determinació de les seues quanties, de denegació d'ajudes, així com, si és el cas, de desistiment i inadmissió de sol·licituds, amb expressa menció dels motius concurrents en cada cas.
5. RESOLUCIÓ:
- La persona TITULAR DE LA CONSELLERIA competent en matèria de mamprenedoria, o òrgan en qui delegue*, dictarà la RESOLUCIÓ estimatòria** o desestimatòria de les sol·licituds d'estes ajudes, així com la inadmissió de les sol·licituds que no reunisquen els requisits necessaris i el desistiment de les mateixes per no esmenar adequadament en el termini concedit o altres motius.
* En la Resolució de convocatòria 2025 s'establix que s'ha delegat en la Direcció General competent en matèria de mamprenedoria.
** La resolució de concessió especificarà l'import concedit a cada beneficiària per a cadascun dels programes per als quals haja sol·licitat l'ajuda.
- El TERMINI MÀXIM per a resoldre i notificar la resolució serà de SIS MESOS a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria en el DOGV.
- Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les entitats interessades podran entendre DESESTIMADES les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això, sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.
- La resolució del procediment de concessió es notificarà a les entitats interessades mitjançant la seua PUBLICACIÓ en el DOGV i també en la pàgina web de la Conselleria competent en matèria de mamprenedoria i en la Base de dades Nacional de Subvencions (BDNS).
6. Totes les entitats beneficiàries que perceben una d'estes ajudes hauran d'informar de la mateixa d'acord amb el que es preveu en el resolc dihuité de la Resolució de convocatòria.
El procediment de concessió d'estes subvencions es tramitarà en règim de concurrència competitiva, MITJANÇANT la COMPARACIÓ de totes les sol·licituds admeses en cada programa, SEGONS els criteris, puntuacions, regles, llindars mínims i criteris de desempat indicats els ANNEXOS I i II de la Resolució de convocatòria, establint-se una priorització en cada programa segons la puntuació obtinguda.
Una vegada obtingut el llistat prioritzat, segons la puntuació obtinguda en cada programa, es procedirà a la distribució del crèdit amb els límits establits en la present resolució sense que en cap cas es puga superar el crèdit pressupostari total disponible.
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
- (ANEXEMTI) ANNEX A LA SOL·LICITUD PER A ENTITATS DE L'ECOSISTEMA D'EMPRENEDORIA DE LA COMUNITAT VALENCIANA (EMENTI)
- (MEMPROG1) MODEL DE MEMÒRIA DESCRIPTIVA PROGRAMA I – EMENTI
- (MEMPROG2) MODEL DE MEMÒRIA DESCRIPTIVA PROGRAMA II – EMENTI
- (MEMPROG3) MODEL DE MEMÒRIA DESCRIPTIVA PROGRAMA III – EMENTI
- (COSTEMTI) TAULA DE COSTOS SOL·LICITATS
Sol·licitud
El termini de presentació de sol·licituds serà DES DEL dia 10 de MARÇ de 2025 FINS AL dia 10 d'ABRIL de 2025, els dos inclosos (la Resolució de convocatòria s'ha publicat en el DOGV núm. 10061, de 06/03/2025).
* IMPORTANT:
1. Només seran admeses les sol·licituds que hagen sigut gravades en el registre electrònic de la Generalitat fins a les 23.59:59 hores de l'últim dia de termini de presentació (hora oficial peninsular espanyola).
2. Per tractar-se d'un procediment de concessió d'ajudes en règim de concurrència competitiva:
- L'avaluació de les sol·licituds es realitzarà exclusivament sobre la informació aportada durant el termini de presentació de sol·licituds, no admetent-se millores, addicions o substitució de les memòries o de la informació aportada al costat de les mateixes posteriors al venciment de termini màxim de presentació, a excepció del que es disposa en el resolc 12.2 de la Resolució de convocatòria.
- La falta de presentació de la memòria descriptiva dins del període de presentació de sol·licituds no serà un defecte corregible, per la qual cosa no es requerirà a les entitats sol·licitants per a la seua esmena, aportació o millora, i es recordarà d'ofici la inadmissió de la sol·licitud per impossibilitat d'avaluació de l'expedient.
L'entitat sol·licitant ha de presentar obligatòriament a través del tràmit telemàtic corresponent a estes ajudes la següent documentació:
1. SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ, segons model normalitzat en FORMULARI WEB disponible en el tràmit telemàtic.
* IMPORTANT:
- Cada entitat només pot presentar UNA ÚNICA SOL·LICITUD de subvenció, sense perjuí que puga optar a un o diversos programes (article 15 de l'Orde 2/2024 de bases reguladores i resolcs tercer i nové de la Resolució de convocatòria).
En cas que la mateixa entitat present més d'una sol·licitud, es considerarà admissible únicament l'última sol·licitud que tinga entrada en la seu electrònica de la Generalitat Valenciana.
- En cas que una activitat siga realitzada de manera conjunta per diverses entitats, CADASCUNA presentarà LA SEUA SOL·LICITUD, en la qual, a més d'indicar l'activitat conjunta, especificarà tant la part de la mateixa que ella desenrotllarà, com els costos que assumirà.
* En FORMULARI WEB de SOL·LICITUD de subvenció han d'emplenar-se, entre altres, les següents dades i declaracions:
a) Dades de DOMICILIACIÓ BANCÀRIA:
- En tot cas han d'indicar-se en l'apartat 'Dades bancàries' del citat formulari web de sol·licitud les dades del compte bancari en la qual, de resultar beneficiària, l'entitat sol·licitant desitja que es realitze el pagament de l'import de l'ajuda.
- I, a més, ha de realitzar-se el tràmit telemàtic d'esta Guia Prop denominat "PROPER: Procediment per a tramitar les altes, modificacions i baixes de les domiciliacions bancàries (Domiciliació bancària). Tràmit automatitzat." (vegeu enllaç directe a ell en l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" del present tràmit), en el cas que no s'hagen presentat les dades de domiciliació bancària amb anterioritat davant la Generalitat Valenciana, o si amb posterioritat eixes dades han experimentat qualsevol variació.
b) Declaració responsable de totes les ajudes sol·licitades i rebudes de qualssevol administracions o ens públics o privats, per als mateixos costos subvencionables que els previstos en la Resolució de convocatòria.
c) Declaració responsable que l'entitat sol·licitant no està incursa en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiària establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
2. DOCUMENTACIÓ que ha de presentar-se al costat de la sol·licitud:
a) Acta de constitució de l'entitat sol·licitant i els seus estatuts vigents inscrits en el registre corresponent.
No obstant això, si esta documentació ha sigut aportada anteriorment i no ha patit cap variació, haurà de presentar-se certificat de la persona que ostente la secretaria de l'entitat acreditatiu que no s'ha produït cap canvi en la documentació identificativa de l'entitat.
b) ANNEX a la sol·licitud, FIRMAT electrònicament per la persona representant legal de l'entitat sol·licitant, en el model normalitzat ANEXEMTI disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic.
Este Annex inclou:
_ b.1 - L'import de subvenció sol·licitat per a cada programa d'ajudes.
* Important: eixe import no pot superar els límits indicats en el resolc octau de la Resolució de convocatòria.
_ b.2 - Declaració responsable sobre si l'entitat té o no l'obligació d'auditar els comptes.
_ b.3 - Declaració responsable en matèria de l'Impost sobre el Valor Afegit (IVA). Concretament:
. Sobre si l'entitat és o no susceptible de recuperació o compensació de l'IVA
. I sobre l'existència d'un supòsit de no subjecció o exempció, total o parcial, de l'IVA, o sobre si l'entitat sol·licitant aplica una prorrata de l'IVA. En estos casos deu, a més:
- Presentar-se qualsevol certificat o documentació que acredite el supòsit existent respecte a l'IVA. En cas de no aportar-ho es considerarà que l'import de l'IVA suportat no serà subvencionable
- I explicar-se adequadament eixe supòsit en el compte justificatiu, així com reflectir-se expressament en l'informe d'auditoria
_ b.4 - Declaració responsable en relació amb els criteris de preferència per als casos d'empat de puntuació d'acord amb el que s'establix en l'Annex II de la Resolució de convocatòria.
La falta d'emplenament d'algun dels apartats d'eixa declaració s'entendrà com que l'entitat sol·licitant no reunix eixos criteris de desempat, sense necessitat de requeriment d'esmena per part de la Direcció General competent en matèria de mamprenedoria.
_ b.5 - Declaració responsable sobre el compliment per l'entitat de la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat, o si és el cas, l'exempció d'esta obligació, en compliment del que s'establix en l'article 5 del Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell de la Generalitat, pel qual es regulen mesures en els procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.
_ b.6 - Declaració responsable que l'entitat disposa de les autoritzacions preceptives, es troba inscrita en els registres públics pertinents i complix amb els requisits exigits per les disposicions que li són aplicables.
_ b.7 - Declaració responsable que la junta directiva o òrgan de representació de l'entitat ha acordat sol·licitar la present ajuda, en el cas que els seus estatuts així ho requerisquen.
_ b.8 - Declaració responsable que l'entitat complix amb les previsions de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, i de la Llei 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat entre dones i homes.
_ b.9 - Declaració responsable:
. Que l'entitat no realitza activitats econòmiques,
. O, en cas que duga a terme activitats econòmiques al costat d'activitats pròpies de l'associació de caràcter no econòmic, declaració que distingix amb claredat entre els dos tipus d'activitats, separant clarament el finançament de les mateixes i portant comptabilitat separada o codi comptable adequat per als gastos objecte de subvenció, de manera que no repercutisquen sobre les activitats econòmiques d'esta.
c) MEMÒRIA/S DESCRIPTIVA/S del/dels PROGRAMA/ES per al o els que se sol·licita l'ajuda, segons el model normalitzat corresponent a cada programa (MEMPROG1 per al programa I ; MEMPROG2 per al programa II i MEMPROG3 per al programa III), que estan disponibles com a formularis d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic.
c.1. Les entitats sol·licitants han de presentar UNA MEMÒRIA PER CADA PROGRAMA (I, II, III) d'ajudes al qual opten, que ha d'incloure:
- Els criteris de valoració.
- La previsió dels indicadors a realitzar.
c.2. Esta memòria:
- Una vegada emplenada en el model normalitzat corresponent (que està en format Word), ha de passar-se a format PDF (que és en el qual ha de presentar-se al costat de la sol·licitud), que haurà d'estar firmat electrònicament per la persona representant legal de l'entitat sol·licitant.
- Serà l'únic referent per a aplicar els criteris de valoració, per la qual cosa la seua absència, un incomplet o deficient emplenament, així com la seua difícil comprensió, generarà una menysvaloració del projecte o fins i tot podrà suposar una denegació de la sol·licitud, sense necessitat de requeriment per part de la Direcció General competent en matèria de mamprenedoria per a la seua millora o degut emplenament.
- Per tractar-se d'un procediment de concessió d'ajudes en règim de concurrència competitiva, la falta de presentació de la memòria descriptiva dins del període d'admissió de sol·licituds no serà un defecte corregible, per la qual cosa no es requerirà a les entitats sol·licitants per a la seua esmena, aportació o millora, i s'acordarà d'ofici la inadmissió de la sol·licitud per impossibilitat d'avaluació de l'expedient.
d) TAULA DE COSTOS ESTIMATS PER PROGRAMA (I, II, III) d'ajudes sol·licitat, amb el desglossament detallat per tipus de despesa del pressupost subvencionable i segons model normalitzat COSTEMTI disponible com a formulari d'este tràmit i també en el tràmit telemàtic.
* Important:
- Ha de presentar-se una taula de costos per cada programa d'ajudes al qual opte l'entitat sol·licitant.
- Ha de presentar-se:
. Tant en el citat model normalitzat EN format EXCEL denominat COSTEMTI (*Nota: en el tràmit telemàtic la taula de costos en format EXCEL ha d'annexar-se sota la denominació COSTEMTI - TAULA DE COSTOS SOL·LICITATS EXCEL - EMENTI)
. Com TAMBÉ EN format PDF (convertint el model COSTEMTI emplenat en Excel a format PDF), que haurà d'estar FIRMAT electrònicament per la persona representant legal de l'entitat sol·licitant. (*Nota: en el tràmit telemàtic la taula de costos en format PDF ha d'annexar-se sota la denominació ECOSTMTI - TAULA DE COSTOS SOL·LICITATS PDF - EMENTI)
e) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO s'ha AUTORITZAT la Conselleria competent en matèria de mamprenedoria perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), O s'ha OPOSAT a eixa obtenció respecte a les seues bligacions enfront de la Seguretat Social, en els termes previstos en els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, han de presentar-se llavors les següents certificacions:
- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.
- De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), el certificat acreditatiu que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.
- De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que l'entitat no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.
Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
La Direcció General competent en matèria de mamprenedoria podrà requerir a l'entitat si la informació obtinguda presenta alguna incidència.
3. La Direcció General competent en matèria de mamprenedoria (òrgan competent per a la instrucció de l'expedient) podrà requerir de l'entitat sol·licitant, en qualsevol moment, altres dades, documents i informes complementaris que resulten necessaris per a la resolució de l'expedient.
Formularis
- (ANEXEMTI) ANNEX A LA SOL·LICITUD PER A ENTITATS DE L'ECOSISTEMA D'EMPRENEDORIA DE LA COMUNITAT VALENCIANA (EMENTI)
- (MEMPROG1) MODEL DE MEMÒRIA DESCRIPTIVA PROGRAMA I – EMENTI
- (MEMPROG2) MODEL DE MEMÒRIA DESCRIPTIVA PROGRAMA II – EMENTI
- (MEMPROG3) MODEL DE MEMÒRIA DESCRIPTIVA PROGRAMA III – EMENTI
- (COSTEMTI) TAULA DE COSTOS SOL·LICITATS
1. La PRESENTACIÓ de la sol·licitud i de la documentació annexa requerida per a l'obtenció d'estes ajudes NOMÉS pot realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC DE SOL·LICITUD d'este tràmit. 2. Per a eixa presentació telemàtica, la persona declarant (física o jurídica) ha de disposar d'un sistema...
Esmena
L'esmena o qualsevol altra aportació de documentació (com la presentació de la documentació justificativa) ha de realitzar-se MITJANÇANT EL TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe del qual està disponible:
- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.
- I també directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" d'este apartat "Tramitació > Esmena", subapartat "Forma de presentació" (destacat més a baix en color roig).
Resolució
1. El TERMINI MÀXIM per a resoldre i notificar la resolució serà de SIS MESOS a comptar des de la publicació de la corresponent convocatòria en el DOGV.
2. Transcorregut el termini abans esmentat sense que s'haguera notificat resolució expressa, les entitats interessades podran entendre DESESTIMADES les seues sol·licituds per silenci administratiu. Tot això sense perjuí que subsistisca l'obligació legal de l'Administració de resoldre expressament sobre la petició formulada.
1. L'import MÍNIM dels costos subvencionables sense IVA PER PROGRAMA serà de 10.000 euros.
S'inadmetran les sol·licituds en relació amb aquells programes que no aconseguisquen dita mínima.
Així mateix, si en la fase de justificació de la subvenció, els costos admesos per programa no aconseguixen els 10.000 euros, s'acordarà la revocació de la subvenció i la pèrdua del dret a esta, llevat que conste degudament justificat que, per circumstàncies excepcionals no s'ha pogut executar el pressupost mínim de 10.000 euros i que, a més, les actuacions efectivament realitzades satisfan prou la finalitat de la subvenció.
2. L'ajuda consistirà en una subvenció d'un MÀXIM del 70% dels costos que siguen admesos com a subvencionables, SENSE que en cap cas puguen SUPERAR les següents quantitats:
a) Programa I - Projectes de formació i mentorització: màxim 70.000 euros.
b) Programa II - Activitats d'acompanyament, incubació i acceleració de projectes empresarials: màxim 70.000 euros.
c) Programa III - Activitats d'informació, sensibilització i difusió: màxim 80.000 euros.
3. No obstant això, si la sol·licitud inclou activitats de DIVERSOS PROGRAMES, l'import MÀXIM de la subvenció per beneficiària serà de 100.000 euros.
Les entitats beneficiàries d'estes ajudes hauran de complir totes les obligacions establides en l'Orde 2/2024 de bases reguladores i en la corresponent Resolució de convocatòria.
Justificació
EL TERMINI de presentació de la documentació per a la justificació d'estes ajudes (acreditativa del compliment de les condicions imposades i la consecució dels resultats previstos), amb caràcter general, finalitzarà el 31 d'OCTUBRE de cada exercici, llevat que per circumstàncies concurrents es fixe un termini diferent en la Resolució de convocatòria o en la Resolució de concessió.
1. Les entitats beneficiàries han de justificar davant l'òrgan concedent la realització de l'activitat o projecte per al qual es va concedir la subvenció, el compliment de les condicions imposades i la consecució dels resultats previstos, mitjançant la presentació de la documentació justificativa prevista en l'article 23 de l'Orde 2/2024 de bases reguladores i el resolc setzé de la Resolució de convocatòria.
2. La presentació de la documentació justificativa es realitzarà a través del TRÀMIT TELEMÀTIC de la Guia Prop denominat "Aportació de documentació a un expedient obert d'ajudes de la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme", l'enllaç directe al qual està disponible:
- En l'apartat "Què necessites saber > Procediments relacionats" d'este tràmit.
- I també directament en el botó "ESMENA > PRESENTACIÓ AUTENTICADA" de l'apartat "Tramitació > Esmena > Forma de presentació" (destacat en color roig al final d'eixe apartat).
3. Després de la revisió i comprovació de la documentació justificativa i, si és el cas, la seua adequada esmena, per part de l'entitat beneficiària, la Direcció General competent en matèria de mamprenedoria reconeixerà l'obligació i proposarà el pagament de la subvenció en l'import que corresponga.
1. La documentació justificativa que ha de presentar-se és la següent:
a) INFORME D'EMPRESA AUDITORA DE COMPTES, segons model normalitzat denominat IEACEMTI (disponible com a formulari d'este tràmit), degudament emplenat en tots els seus apartats i, després d'això, convertit a format PDF, que ha de ser firmat electrònicament per la citada empresa auditora.
* Important:
- Ha de presentar-se UN INFORME d'empresa auditora de comptes PER CADA PROGRAMA subvencionat.
- La justificació a l'empresa auditora dels costos subvencionables es farà mitjançant la presentació dels contractes subscrits, nòmines, factures o documents comptables de valor probatori equivalent amb validesa en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i l'acreditació del seu pagament. No s'admetran pagaments en metàl·lic ni pagaments per finestreta d'entitats de crèdit.
- Si s'inclouen com a costos subvencionables gastos laborals de personal propi, l'entitat haurà de presentar un informe adjunt a la/es nòmina/es del personal, indicant el total d'hores dedicades a l'activitat i l'import imputat a esta, així com la relació del compte de cotització de l'entitat per a verificar que el treballador ha estat d'alta en les dates indicades.
b) TAULA DE COSTOS realitzats PER Cadascun dels PROGRAMES finançats i efectivament pagats amb motiu de l'activitat subvencionada.
Esta taula de costos realitzats:
- Ha de presentar-se segons model normalitzat en format EXCEL denominat TACREMTI (disponible com a formulari d'este tràmit).
- I TAMBÉ ha de presentar-se EN format PDF, que haurà d'estar firmat electrònicament per la persona representant legal de l'entitat beneficiària i es considerarà com a compte justificatiu.
c) MEMÒRIES D'ACTUACIÓ (UNA PER CADA PROGRAMA subvencionat), segons el respectiu model normalitzat disponible per a cada programa (MEMACTP1 per al programa I ; MEMACTP2 per al programa II i MEMACTP3 per al programa III, que estan disponibles com a formularis d'este tràmit), en les quals s'arreplegue el detall de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts, es justifique el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció i s'incloga en tot cas el detall d'altres ajudes públiques i suports o ingressos privats per als mateixos costos subvencionats.
Cada memòria haurà d'estar firmada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat beneficiària.
A la/s memòria/s ha d'adjuntar-se quanta documentació il·lustrativa de l'activitat es considere oportuna.
d) DECLARACIÓ RESPONSABLE, segons model normalitzat denominat DECRECO (disponible com a formulari d'este tràmit) i firmada electrònicament per la persona representant legal de l'entitat beneficiària de la subvenció, que esta entitat no és deutora per resolució de procedència de reintegrament, de conformitat amb l'exigit per l'article 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
e) Si en el FORMULARI WEB de SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ NO es VA AUTORITZAR la Conselleria competent en matèria de mamprenedoria perquè obtinga de manera directa, a través de certificats telemàtics, l'acreditació del compliment de les seues obligacions tributàries (Estat i Generalitat Valenciana), o es VA OPOSAR a eixa obtenció respecte a les seues obligacions enfront de la Seguretat Social, han de presentar-se llavors les següents certificacions:
- De l'Agència Estatal d'Administració Tributària (AEAT), el certificat que acredite que l'entitat es troba al corrent de les seues obligacions tributàries.
- De la Tresoreria General de la Seguretat Social (TGSS), el certificat acreditatiu que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les seues obligacions amb la Seguretat Social.
- De l'Agència Tributària Valenciana (ATV), el certificat acreditatiu que l'entitat no té deutes de naturalesa tributària amb la Generalitat.
Les certificacions expedides per les administracions tributàries i per la Seguretat Social tindran una validesa de sis mesos des de la data de la seua expedició, d'acord amb el que s'establix en l'article 23.3 del Reial decret 887/2006, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
La Direcció General competent en matèria de mamprenedoria podrà requerir a l'entitat si la informació obtinguda presenta alguna incidència.
f) Únicament quan l'import de la despesa subvencionada siga igual o superior a 15.000 €, han de presentar-se tres pressupostos de diferents proveïdors, de conformitat amb el que s'establix en l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
2. La Direcció General competent en matèria de mamprenedoria podrà requerir la informació addicional que, en cada cas, estime necessària per a acreditar el compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Ciutadania
- Ajudes, beques i subvencions
- Empreses
- Ajudes i subvencions
- Què faig si... ?
- Busque una ajuda
- Ajudes i subvencions
- Entitats públiques
- Universitat
TEMA
- Administració pública
- Formació
- Associacionisme i participació
- Investigació i innovació
- Transferència de coneixement
- Universitats
- Formació en empreses
PERFILS
- Administració i altres entitats
- Universitats
- Entitats i associacions
- Empresa
- Entitats del tercer sector
- Fundacions
- Ciutadania
- Joves
TEMÀTICA
- Innovació
- Competitivitat i responsabilitat social
- Competitivitat i responsabilitat social
- Promoció i màrqueting
- Oportunitats de negoci
- Promoció
CICLE VITAL
- Créixer i consolidar
- Encetar un negoci
TIPUS
- Ajudes, beques i subvencions