Sol·licitud de participació en el procediment, mitjançant pública concurrència, per a l'obtenció d'ajudes per a la compra d'habitatge públic amb finalitats socials

Vicepresidència i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda

Codi SIA: 2986253
|
Codi GVA: 24231
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 28-04-2023

Fins 13-09-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Ajuda, amb caràcter de subvenció, dirigida a administracions públiques, els seus organismes públics i altres entitats de dret públic, així com les seues empreses públiques, publique-privades i societats mercantils participades majoritàriament per aquestes administracions públiques en almenys el...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 28-04-2023 fins a 13-09-2024
EsmenaTermini obert
Fins 31-12-2024 23:59:00h
JustificacióTemini tancat
Fins 25-11-2024 23:59:00h

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Poden sol·licitar aquesta subvenció les administracions públiques, els seus organismes públics i altres entitats de dret públic, així com les seues empreses públiques, publique-privades i societats mercantils participades majoritàriament per aquestes administracions públiques en almenys el 50 per...

Saber més
Requisits

La sol·licitud ha d'estar signada mitjançant signatura electrònica avançada, basada en un certificat reconegut, pel representant legal de l'entitat beneficiària.

Com es tramita

Procés de tramitació

Les sol·licituds es presentaran pels interessats en el registre de la Conselleria, a través de mitjans electrònics, en model normalitzat, i estaran signades electrònicament, mitjançant signatura electrònica avançada basada en un certificat reconegut, pel seu representant legal. (Base 7a).

En cas que la sol·licitud no reunisca els requisits, es concedirà un termini de 10 dies per a la seua esmena. Si no s'esmenara s'entendrà desistit de la seua petició, prèvia resolució (Base 9a).

La persona titular de la direcció general competent en matèria d'habitatge i regeneració urbana resoldrà la concessió de l'ajuda sol·licitada, a proposta de l'òrgan instructor col·legiat que elaborarà la corresponent proposta de concessió o denegació de les ajudes i determinació de les seues quanties.

L'òrgan instructor estarà integrat per la persona titular de la Subdirecció General d'Habitatge i Regeneració Urbana i dues persones designades per la Direcció General entre el personal funcionari d'aqueixa mateixa Direcció General, actuant com a secretària de l'òrgan col·legiat una persona adscrita al servei *tramitador de les ajudes.

Les resolucions de concessió de les ajudes seran publicades en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana. (Base 11a).

Criteris de valoració

Per a determinar la prioritat de les sol·licituds presentades, l'únic criteri objectiu per al procediment de concessió serà el del moment de presentació de sol·licituds, conforme a l'excepció contemplada en l'article 165.2.f) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic...

Saber més
Òrgans de tramitació
Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana.

Sol·licitud

Termini
Des de 28-04-2023 fins a 13-09-2024

Les sol·licituds es podran presentar des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el DOGV, fins al 13 de setembre de 2024 tots dos inclosos.

Documentació

1. Amb caràcter general, les sol·licituds s'acompanyaran de la següent documentació:

a) Model de sol·licitud normalitzat degudament emplenat.

b) Dades i còpia del CIF de l'administració local o entitat del sector públic sol·licitant.

c) Dades identificatives i còpia del NIF del representant legal.

d) Justificant d'alta, en el sistema *PROPER, del compte on s'ha de realitzar l'ingrés de les ajudes.

e) Compromís de l'òrgan competent d'adquisició dels habitatges, que incloga les característiques bàsiques dels habitatges quant a titularitat, dades cadastrals i registrals.

f) Informe de la intervenció municipal donant compliment a la base 8a.1.f

g) Informe del tècnic municipal sobre la necessitat de la intervenció per a l'adequació de l'habitatge/edifici que incloga l'estimació del cost de les obres d'habitabilitat, accessibilitat o adequació que siguen necessàries realitzar, inclosos les despeses professionals i tributs que origine l'execució d'aquestes obres, conforme a la base 8a.2.

 

 

2. En cas de sol·licitar l'ajuda amb posterioritat a l'adquisició dels habitatges, a més de la documentació descrita en l'apartat anterior, s'haurà de presentar els següents documents:

a) Informe de la intervenció que incloga una relació classificada de les despeses de l'adquisició (d'acord amb la base 13a).

b) Factures o documents de valor probatori de la despesa, i documentació acreditativa del pagament.

c) La taxació dels habitatges signada per tècnic municipal competent o per certificat de taxador independent degudament acreditat i inscrit en el corresponent registre oficial, validada pels serveis municipals.

d) Còpia de l'escriptura d'adquisició i inscripció en el registre de la propietat.

e) Testimoniatge fotogràfic dels habitatges adquirits i els seus annexos, amb les *incicaciones de la base 13a.3.d)

f) En el cas d'haver realitzat obres de millora, memòria tècnica o projecte en el seu cas, pressupost d'obres, aprovació de la despesa i factures corresponents.

NOTA: en el tràmit telemàtic aquests documents estan marcats com a opcionals.

Esmena

Termini
Fins 31-12-2024 23:59:00h

La justificació de la subvenció es realitzarà en el termini màxim de 6 mesos des de l'endemà de la notificació de la resolució d'esta, i sense excedir, independentment de la data de la notificació de la resolució de la concessió, del 10 de novembre de 2024 (Base tretzena-Orde 5/2023).

 

Si la sol·licitud no reunix els requisits exigits en la convocatòria, es requerirà a l'entitat interessada

perquè, en un termini de deu dies, esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, li la tindrà per desistida de la seua petició, prèvia resolució (Base novena-Orde 5/2023).

Descripció

Esmenar la documentació aportada tant en la fase de sol·licitud com de justificació.

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució serà de sis mesos comptats des de l'endemà de la presentació de la sol·licitud i posarà fi a la via administrativa. Transcorregut aquest termini sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les entitats sol·licitants podran...

Saber més
Quantia i cobrament

QUANTIA DE LES AJUDES:

1. Respecte de les adquisicions d'habitatges:

a) En cas d'habitatges individualitzats i els seus annexos: la quantia màxima de la subvenció serà el 100% del preu d'adquisició de l'habitatge i els seus annexos, amb els límits de preu màxim per habitatge establits per als habitatges protegits de règim general en la Disposició Transitòria Segona del Decret 191/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual es modifiquen determinats preceptes del Decret 90/2009, de 26 de juny, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament d'Habitatges de Protecció Pública, o normativa que el substituïsca.

b) En cas d'edificis d'habitatges: la quantia màxima de la subvenció serà el 100% del preu d'adquisició de l'edifici d'habitatges, excloent del mateix l'import dels locals comercials i annexos no vinculats, amb els límits de preu màxim per habitatge establits per als habitatges protegits de règim general en la Disposició Transitòria Segona del Decret 191/2013, de 20 de desembre, del Consell, pel qual es modifiquen determinats preceptes del Decret 90/2009, de 26 de juny, del Consell, pel qual es va aprovar el Reglament d'Habitatges de Protecció Pública, o normativa que el substituïsca.

2. Respecte d'altres despeses associades a l'adquisició:

a) La contractació de serveis de taxació, assessoria, mediació o gestoria immobiliària contractada per l'entitat adquirent, fins a un màxim del 3% del valor d'adquisició de l'immoble (impostos, despeses notarials i registrals exclosos) i amb un import màxim de vint mil euros (20.000 euros).

b) Despeses inherents a l'adquisició, fins a un màxim de 1,5% del valor d'adquisició de l'immoble (impostos exclosos) i amb un import màxim de quinze mil euros (15.000 euros).

3. Addicionalment i en el cas de ser necessàries obres d'adequació podran rebre una ajuda amb fons procedents del Ministeri de fins a 6.000 euros per habitatge per a aquestes obres amb la qual podran sufragar fins al 75% d'aquestes, incloses despeses professionals i tributs sempre que consten degudament acreditats. Aquest finançament podrà ser incrementada amb fons de la Generalitat fins a aconseguir 8.000 euros per habitatge, amb els quals es podran sufragar fins al 100% del cost de l'obra i despeses associades, i fins a esgotar disponibilitat pressupostària.

 

ABONAMENT DE LES AJUDES:

1. Amb caràcter general, el pagament de la subvenció es realitzarà prèvia justificació per l'entitat beneficiària de l'adquisició dels habitatges.

2. Les bestretes o abonaments es realitzaran conforme als establit en la base catorzena de les bases.

3. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit de falta de justificació.

Òrgans resolució
Direcció General d'Habitatge i Regeneració Urbana.

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Administracions locals
        • Obres públiques, urbanisme i habitatge