Convocatòria de subvencions destinades a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals o professionals, de música i de dansa - Sede electronica
Convocatòria de subvencions destinades a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals o professionals, de música i de dansa
Què és
Convocar, en règim de concurrència competitiva i prorrateig, subvencions destinades a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals o professionals, de música i de dansa, inscrits en el registre de centres docents de la Comunitat Valenciana per a contribuir al sosteniment de les despeses de l'activitat escolar, del curs 2024-2025.
El 100% de la dotació pressupostària d’esta convocatòria es distribuirà entre les ensenyances elementals de música, ensenyances professionals de música, ensenyances elementals de dansa i ensenyances professionals de dansa que impartixen els diferents centres.
A qui va dirigit
Les corporacions locals i entitats privades sense ànim de lucre titulars dels conservatoris i centres privats autoritzats i centres integrats d'ensenyaments generals i ensenyaments artístics, elementals o professionals, de música i de dansa, situats en la Comunitat Valenciana, sempre que complisquen amb els requisits previstos en la base conquena de l'ordre de bases.
No obstant això, si una corporació local gestiona el conservatori de la seua titularitat a través d'una concessionària, la gestió indirecta de l'ensenyament haurà de ser al 100%, en aquest cas, sol·licitarà i percebrà la subvenció la concessionària, que serà el beneficiari, sempre que complisca amb els requisits, obligacions i qualsevol disposició prevista en la resolució.
1. Podran sol·licitar estes subvencions les entitats locals i les entitats privades sense ànim de lucre titulars dels centres esmentats en la base primera.
2. Les entitats locals podran subcontractar l’execució de l’activitat escolar a través d’un tercer mitjançant una concessió, sempre que siga una entitat sense ànim de lucre. La subcontractació de les activitats subvencionades per les beneficiàries es realitzarà de conformitat amb el que s’establix en l’article 29 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. En qualsevol cas, per a ser beneficiàries d’estes subvencions la gestió indirecta de l’ensenyança haurà de ser al 100 % i, en este cas, sol·licitarà i percebrà la subvenció l’entitat concessionària.
3. Les entitats privades no podran subcontractar ni totalment ni parcialment l’execució de l’activitat escolar.
4. Les entitats sol·licitants estaran obligades a prestar col·laboració i facilitar tota la documentació que els siga requerida en l’exercici de les funcions de control que corresponen a l’òrgan concedent, de conformitat amb el que s’assenyala en l’article 46 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
5. Per a obtindre la condició de beneficiàries, les entitats sol·licitants han de complir els requisits següents:
a) No estar incurses en cap de les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiàries establides en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, entre les que figura no trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determine reglamentàriament.
b) Constar com a titular del conservatori municipal o ser concessionària de la titular, centre autoritzat o centre integrat d’ensenyances generals i ensenyances artístiques en el registre de centres docents de la Comunitat Valenciana.
c) Planificar l’activitat escolar conforme a l’ordenació, currículum, organització i funcionament aplicable a estes ensenyances, i les titulacions corresponents del professorat.
d) Disposar per part del personal docent de les titulacions adients en relació a la legislació vigent.
e) Haver iniciat l’activitat escolar de conformitat amb el calendari escolar del curs 2024-2025 aplicable a les ensenyances artístiques.
f) Tindre actualitzada tota la informació en el sistema de comunicació de dades oficial ITACA.
g) Acreditar la manca de delictes de naturalesa sexual que consten en el Registre Central de Delinqüents Sexuals per a tots els professionals que treballen en contacte habitual amb menors en el centre educatiu, de conformitat amb l’article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l’adolescència front a la violència.
h) Haver informat a terceres persones afectades de la comunicació i el tractament de les seues dades personals per la conselleria competent en matèria d’educació.
Com es tramita
El punt d'accés a la tramitació electrònica és la seu electrònica de la Generalitat, accessible en el lloc web https://sede.gva.es.
Aquest tràmit també estarà disponible en el següent enllaç:
https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=231&version=amp
46015 - València/Valencia
Entitats col·laboradores de certificació
Formularis
- Annex II. DADES D'ENSENYANCES I ESPECIALITATS DE MÚSICA I DE DANSA. DADES D'ENSENYAMENTS I ESPECIALITATS DE MÚSICA I DE DANSA
- Annex III. RELACIÓ NOMINAL DE LA PLANTILLA DE PERSONAL DOCENT. RELACIÓ NOMINAL DE LA PLANTILLA DE PERSONAL DOCENT
- Annex IV. RELACIÓ NOMINAL DE LA PLANTILLA DE PERSONAL NO DOCENT. RELACIÓ NOMINAL DE LA PLANTILLA DE PERSONAL NO DOCENT
- Annex V. GASTOS. GASTOS
- Annex VI. INGRESSOS. INGRESSOS
Sol·licitud
El termini de presentació de les sol·licituds serà del 2 al 13 de juny de 2025.
DOGV 10119. 30/05/2025
L'incompliment d'este termini determinarà l'exclusió de la convocatòria.
Juntament amb la sol·licitud, que es genera telemàticament en el tràmit, les entitats presentaran, la documentació que apareix en el punt octau de la resolució de convocatòria, en format PDF:
1. ANNEXOS
- Annex II. Dades d’ensenyances i especialitats de música i de dansa.
- Annex III. Relació nominal de la plantilla de personal docent.
- Annex IV. Relació nominal de la plantilla de personal no docent.
- Annex V. Gastos.
- Annex VI. Ingressos.
2. Documentació addicional a presentar per totes les entitats sol·licitants:
-Resolució o acord adoptat per l’òrgan competent de l’entitat local, o declaració responsable del representant de la titularitat de l’entitat privada corresponent, en la qual s’incloga la sol·licitud de subvenció que es pretén obtindre, a més del compromís de la corporació local o entitat privada de complir les obligacions que es deriven de la recepció de la subvenció en el cas que en resulten beneficiàries.
-Certificat del titular de l’entitat que acredite que està en possessió dels informes de la inexistència de delictes de naturalesa sexual que consten en el Registre central de delinqüents sexuals per a tots els professionals que treballen en contacte habitual amb menors en el centre educatiu, de conformitat amb l’article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l’adolescència front a la violència.
-Documentació relativa a les compatibilitats del personal docent que treballa en l’administració pública, de conformitat amb el que establix la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques:
a) En cas de tindre contractat algun docent que a més exercisca com a personal al servei de les administracions públiques, resolucions de compatibilitat del personal docent emés per l’administració competent.
b) Sense prejudici amb el punt anterior, declaració jurada de la resta del personal docent en el que figure expressament que no exercís com a personal al servei de les administracions públiques.
-Certificat de l’entitat on conste la direcció de les instal·lacions que utilitza el centre educatiu. En cas de ser diferents a les dades que consten en el registre de centres de la Comunitat Valenciana, s’haurà d’aportar el justificant d’haver iniciat el tràmit de modificació de les dades.
Si s’estan utilitzant altres instal·lacions en dependències de centres públics de la Generalitat Valenciana, s’haurà d’aportar l’autorització anual del consell escolar municipal o en el seu cas de centre per a l’ús de les instal·lacions d’acord amb l’Ordre de 27 de novembre de 1984, de la Conselleria de Cultura, Educació i Ciència, per la qual es regula la utilització de les instal·lacions i dependències dels centres públics de Preescolar, Educació General Bàsica, Educació Especial i Educació Permanent d'Adults.
3. Documentació addicional que han de presentar únicament els conservatoris de titularitat d’entitat locals:
- En el cas dels conservatoris municipals no gestionats a través d’un concessionari, certificat on conste la inclusió d’una partida pressupostària destinada al manteniment del conservatori en els pressupostos de l’entitat local de l’exercici 2025.
- En cas que la gestió del conservatori es realitze a través d’organismes autònoms o altres entitats de dret públic dependents de l’entitat local, s’haurà d’aportar una certificació de la secretaria de la corporació local en què s’acredite que l’entitat corresponent realitza la gestió del conservatori.
4. Documentació addicional a presentar únicament pels concessionaris de conservatoris de titularitat d’entitats locals:
-Acreditació de la relació jurídica entre l’entitat local i l’entitat que explota l’activitat (contracte pel qual es presta este servici, així com els plecs d’acord amb els quals es va licitar).
-Document que acredite la condició d’entitat sense ànim de lucre, de conformitat amb el que preveu l’article 2 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge. Esta condició s’acreditarà mitjançant un certificat actualitzat expedit pel registre que legalment siga procedent, en què conste la seua inscripció com a entitat sense fins lucratius.
-Contracte laboral d’alta del curs 2024-2025 o comunicació de crida, on figuren les següents dades: hores contractades per a l’ensenyament objecte de subvenció, funcions que s’exercixen en el lloc de treball, data d’inici i finalització. Cal diferenciar entre hores lectives (docència directa o funció directiva) i hores complementàries (reunions, claustres,...).
-Informe de vida laboral d’un codi compte de cotització on conste la relació dels membres de la plantilla de personal docent i no docent de l’activitat subvencionada.
5. Documentació addicional a presentar únicament per les entitats privades titulars de centres autoritzats i centres integrats:
-Document que acredite la capacitat del firmant de la sol·licitud per a representar l’entitat o l’acord adoptat per l’òrgan de govern que corresponga en què es faculte el representant per a subscriure la petició.
-Document que acredite la condició d’entitat sense ànim de lucre, de conformitat amb el que preveu l’article 2 de la Llei 49/2002, de 23 de desembre, de règim fiscal de les entitats sense fins lucratius i dels incentius fiscals al mecenatge. Esta condició s’acreditarà mitjançant un certificat actualitzat expedit pel registre que legalment siga procedent, en què conste la seua inscripció com a entitat sense fins lucratius.
-Contracte laboral d’alta del curs 2024-2025 o crida, on figuren les següents dades: hores contractades per a l’ensenyança objecte de subvenció, funcions que s’exercixen en el lloc de treball, data d’inici i finalització. Cal diferenciar entre hores lectives (docència directa o funció directiva) i hores complementàries (reunions, claustres,...).
-Informe de vida laboral d’un codi compte de cotització on conste la relació dels membres de la plantilla de personal docent i no docent de l’activitat subvencionada.
Formularis
- Annex II. DADES D'ENSENYANCES I ESPECIALITATS DE MÚSICA I DE DANSA. DADES D'ENSENYAMENTS I ESPECIALITATS DE MÚSICA I DE DANSA
- Annex III. RELACIÓ NOMINAL DE LA PLANTILLA DE PERSONAL DOCENT. RELACIÓ NOMINAL DE LA PLANTILLA DE PERSONAL DOCENT
- Annex IV. RELACIÓ NOMINAL DE LA PLANTILLA DE PERSONAL NO DOCENT. RELACIÓ NOMINAL DE LA PLANTILLA DE PERSONAL NO DOCENT
- Annex V. GASTOS. GASTOS
- Annex VI. INGRESSOS. INGRESSOS
La tramitació i presentació de sol·licituds es farà exclusivament de manera telemàtica. Per a poder realitzar la sol·licitud i garantir la gestió econòmica de cada expedient, el NIF del sol·licitant i el del titular de l’entitat ha de ser el mateix. A banda de realitzar-la directament, la...
- RESOLUCIÓ de 26 de maig de 2025, per la qual s’aproven les bases reguladores i la convocatòria de subvencions destinades a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d’ensenyances generals i ensenyances artístiques, elementals o professionals, de música i de dansa. DOGV...
- EXTRACTE de la Resolució de 26 de maig de 2025, per la qual s’aproven les bases reguladores i la convocatòria de subvencions destinades a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d’ensenyances generals i ensenyances artístiques, elementals o professionals, de Música i de...
- CORRECCIÓ D'ERRADES de la Resolució de 26 de maig de 2025, per la qual s’aproven les bases reguladores i la convocatòria de subvencions destinades a conservatoris municipals, centres autoritzats i centres integrats d’ensenyances generals i ensenyances artístiques, elementals o professionals, de...
Resolució
El termini màxim per a resoldre i notificar la resolució del procediment no podrà excedir de sis mesos des de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.
La resolució de concessió d'aquestes subvencions es notificarà mitjançant publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
QUANTIA DE LA SUBVENCIÓ
L'import global màxim destinat a aquesta convocatòria és de 9.932.009,70 euros
JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ:
El termini per a presentar la justificació de la subvenció s'estipularà en la resolució de concessió d'aquestes subvencions. La no presentació de la justificació de les despeses en el termini fixat donarà lloc a la pèrdua de la subvenció.
De conformitat amb la base dotzena de les bases reguladores d'aquestes subvencions i l'article 70.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la presentació de la justificació fora del termini establit no eximirà a la beneficiària de les sancions lleus corresponents.
1.Són obligacions de les entitats beneficiàries d’estes subvencions les que assenyala l’article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Així mateix, les beneficiàries tenen les obligacions següents:
a)Destinar íntegrament la quantitat percebuda en concepte de subvenció a les ensenyances en els quals ha sol·licitat participar en el procediment. Estes ajudes no podran destinar-se a altres finalitats que no són objecte d’esta convocatòria.
b) Mantindre, com a mínim, el volum de contractació de personal docent que haja sigut considerat per a la concessió de la subvenció, així com el funcionament del centre durant els períodes lectius del curs corresponent.
c) Justificar davant de la conselleria competent en matèria d’educació la subvenció en els termes i dins dels terminis previstos en esta resolució.
d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General en relació amb la subvenció concedida, així com a les actuacions de comprovació mitjançant el pla de control d’estes subvencions que efectuarà l’òrgan concedent amb l’objecte i la destinació de l’ajuda concedida.
e) Comunicar a l’òrgan concedent l’obtenció d’altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, així com qualsevol incidència o variació que es produïsca en relació amb la subvenció concedida.
f) Estar al corrent en les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social al dictar-se la resolució de concessió i pagament de la subvenció.
g) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguen ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
h) Col·laborar en coordinació amb la conselleria competent en matèria d’educació en la planificació que esta conselleria puga elaborar en l’àmbit dels ensenyances artístiques de música i de dansa.
2.Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que preveuen l’article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; l’article 172 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d’hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, i la base dotzena d’esta resolució.
3. D’acord amb el que preveu l’article 199 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de règim local de la Comunitat Valenciana, amb caràcter previ al pagament, les entitats locals hauran d’estar al corrent en el compliment de l’obligació de rendició dels seus comptes anuals davant de la Sindicatura de Comptes.
4. Les entitats beneficiàries de subvenció hauran de complir les obligacions establides en l’article 14 de la LGS i altra legislació aplicable.
5. Les entitats públiques hauran de complir amb les obligacions de transparència que, en virtut de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, i de la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, els corresponen com a entitat pública.
Les entitats privades beneficiàries de la subvenció hauran de complir les obligacions de publicitat activa recollides en el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, quan:
a) Perceben durant el període d'un any ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000 euros (article 3.b, Llei 19/2013).
b) Perceben durant el període d'un any natural ajudes o subvencions de les entitats públiques de la Comunitat Valenciana recollides en l'article 3 de la Llei 1/2022 en una quantia superior a 50.000 euros (article 4.1.b, Llei 1/2022).
c) Les ajudes o subvencions percebudes representen almenys el 40% del total dels seus ingressos anuals, sempre que aconseguisquen com a mínim la quantitat de 5.000 euros (artículo 3.b, Ley 19/2013 i article 4.1.b, Llei 1/2022).
La difusió de la informació que estableix esta clàusula s’ha de realitzar a través de la pàgina web de l’entitat, o bé a través de la plataforma TEP – Transparència Entitats Privades, de GVA Oberta, a la qual es pot accedir en https://gvaoberta.gva.es/va/tep
Així mateix, totes les entitats beneficiàries d’estes subvencions hauran de donar l’adequada publicitat del caràcter públic del finançament de l’activitat escolar, incloent el logotip de la Generalitat Valenciana en mitjans de difusió com ara cartells, materials impresos, mitjans electrònics o audiovisuals, accions d'informació i suports de comunicació -impresos o digitals-, llocs web i les seues versions mòbils i en qualsevol altre mitjà de publicitat que es realitze de l’activitat subvencionada.
6. D’acord amb l’article 114 de la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’Educació, i l’article 2.3 del Reial Decret 303/2010, de 15 de març, pel qual s'establixen els requisits mínims dels centres que imparteixen ensenyances artístiques regulades en la Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació, els centres privats utilitzaran la denominació genèrica de centres autoritzats en tota la documentació, publicitat, comunicacions digitals i cartellera que el centre genere.
Per poder donar suport a l’adequada publicitat del finançament de l’activitat escolar i la denominació del centre, les entitats sol·licitants podran descarregar els documents corresponents, sense prejudici del que estableix del especificat en l’apartat anterior, en el següent enllaç:
https://ceice.gva.es/va/web/ensenanzas-regimen-especial/subvencions1
De conformitat amb el que estableixen els articles 112, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició o plantejar directament un recurs contenciós administratiu en els terminis i davant els rgans que s'indiquen a continuació:
a) El recurs de reposició s'interposarà davant la Conselleria d'Educació, Cultura i Esport, en el termini d'un mes des de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
b) El recurs contenciós administratiu s'ha de plantejar davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació o a partir de l'endemà del dia en què es notifique la resolució expressa del recurs de reposició o en què aquest s'haja d'entendre presumptament desestimat.
46015 - València/Valencia
Preguntes freqüents
Temes relacionats
MATÈRIES
- Empreses
- Administracions
- Ajudes i subvencions
- Administracions locals
- Educació, cultura i esport
- Administracions locals
- Ajudes i subvencions
PERFILS
- Administració i altres entitats