Concessió d'ajudes als Ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a gastos ocasionats pel personal no funcionarial que ostenta la secretaria del Jutjat de pau o Oficina de Justícia en els Municipis (OJM)

Conselleria de Justícia i Administració Pública

Codi SIA: 2510048
|
Codi GVA: 22080
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 05-06-2025

Fins 04-07-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Concedir ajudes a aquells Ajuntaments de la Comunitat Valenciana amb una població de dret inferior a 7.000 habitants o superior sense oficina de suport directe a càrrec de la Generalitat, destinades a retribuir a les persones que ostenten la secretaria del Jutjat de pau o Oficina de Justícia en els Municipis (personal que no depén orgànicament de l'Administració de Justícia de la Generalitat).

S'entendran inclosos els pagaments del quart trimestre de l'any 2024 i dels tres primers trimestres de 2025.

 

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 05-06-2025 fins a 04-07-2025
EsmenaTermini obert
Des de 05-06-2025 00:00:00h
JustificacióTermini pendent
Des de 01-10-2025 fins a 31-10-2025

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Es concedix a aquells Ajuntaments de la Comunitat en els Jutjats de pau o les Oficines de Justícia de la qual en els Municipis (OJM)  la secretaria l'exercix personal que no depén orgànicament de l'Administració de Justícia de la Generalitat. Estos Ajuntaments estan relacionats en l'Annex II de la Resolució.

Com es tramita

Procés de tramitació

Els Ajuntaments beneficiaris hauran de presentar la següent documentació:

 

1. Sol·licitud per a esta ajuda.

2. (Annex III) Sol·licitud General de Subvenció firmada per la persona titular de l'Alcaldia-Presidència o per qui tinga la representació de l'ajuntament.

 

 

Òrgans de tramitació
SERVEI DE RECURSOS MATERIALS DE LA JUSTÍCIA

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 05-06-2025 fins a 04-07-2025

El termini de presentació de la sol·licitud serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'esta Resolució en el DOGV. (núm. 10123, de 04/06/2025), iniciant el termini el 05/06/2025 al 04/07/2025.

Taxa o pagament

Este procediment no té pagament de taxes.

Forma de presentació
Telemàtica

La presentació serà únicament telemàtica, no admetent-se cap altre tipus de presentació.

Esmena

Termini
Des de 05-06-2025 00:00:00h

Si s'ha rebut un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus), la documentació haurà d'aportar-se en el termini que la Conselleria haja establit en este requeriment.

En un altre cas, l'aportació es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la resolució de l'expedient, sempre que no s'haja arxivat l'expedient.

Descripció

Possibilitar l'aportació de documentació per via telemàtica a un expedient de sol·licitud de subvenció obert en la Direcció General de Justícia i Autogovern.

L'aportació es pot realitzar:

- A conseqüència d'un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus).

- Per iniciativa de l'entitat interessada (voluntàriament o per determinar-ho així la normativa aplicable a l'expedient de què es tracte).

REQUISITS

Per a poder aportar documentació mitjançant este tràmit telemàtic s'han de complir els següents requisits:

a) Haver rebut un REQUERIMENT (d'esmena o d'un altre tipus) de la Direcció General de Justícia i Autogovern, Conselleria de Justícia i Administració Pública respecte a un expedient administratiu obert (és a dir, no resolt, ni arxivat) d'ajudes o subvencions.

b) Existir un expedient obert d'eixes característiques en esta Conselleria, al qual l'entitat interessada vulga (és a dir, sense haver sigut requerida per a això) o dega (per determinar-ho així la normativa aplicable a l'expedient de què es tracte) aportar més documentació, o bé presentar la seua renúncia o desistiment, segons siga procedent.

 

 

INTERESSATS

 

- Ajuntaments de la Comunitat en els Jutjats de pau u Oficines de Justícia en els Municipis (OJM), dels quals la secretaria l'exercix personal que no depén

orgànicament de l'Administració de Justícia de la Generalitat. Estos Ajuntaments estan relacionats en l'Annex II de la Resolució, a través del procediment:

Concessió de subvencions nominatives als Ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a gastos ocasionats pel personal no funcionarial que ostenta la secretaria del Jutjat de pau/Oficina de Justícia en els Municipis (OJM) (proc. 22080).

Documentació

1. Si s'ha rebut un requeriment administratiu, s'aportaran els documents que se sol·liciten en aquest.

2. En un altre cas, s'aportarà bé la documentació que considere pertinent, o bé la que determine la normativa aplicable a l'expedient obert de què es tracte, segons siga procedent.

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini no podrà excedir de sis mesos llevat que una norma amb rang de Llei establisca un major o així vinga previst en el Dret de la Unió Europea.

Quantia i cobrament

Càlcul.

El càlcul per als gastos de personal s'ha efectuat sobre la base del que s'establix en la DA 26ª punt 2 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per a l'any 2023 i la seua actualització segons Reial decret llei 4/2024 de 26 de juny.

El crèdit s'ha distribuït en funció de les dades de població facilitats per l'I.N.E.

 

Imports.

Les quanties venen recollides en l'Annex II (gastos de personal) de la Resolució.

 

La tramitació del pagament de la subvenció es realitzarà per la Conselleria de Justícia i Administració Pública, prèvia justificació per la persona beneficiària de la realització de l'activitat, projecte, objectiu o adopció del comportament per al qual es va concedir i després de l'aportació i comprovació de la documentació justificativa per part de la Conselleria en el mode establit en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

 

El pagament per la Conselleria s'efectuarà mitjançant transferència al compte bancari que designen els Ajuntaments i que es trobe d'alta en el Sistema d'Informació Pressupostària de la Generalitat.

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Contenciós-administratiu
Òrgans resolució
Consellera de Justícia i Administració Pública

Justificació

Termini
Des de 01-10-2025 fins a 31-10-2025

Es concedix a tots els Ajuntaments de la Comunitat Valenciana en els Jutjats de pau o les Oficines de Justícia de la qual en els Municipis (OJM),la secretaria l'exercix personal que no depén orgànicament de l'Administració de Justícia de la Generalitat, que sent beneficiaris d'estes ajudes (Annex II de la Resolució) l'hagen sol·licitat prèviament en el tràmit corresponent.

Si no hi ha expedient obert en la sol·licitud, no es pot realitzar cap justificació.

 

El termini de presentació de la justificació serà des del dia 1 al 31 d'octubre de 2025.

Descripció

Possibilitar l'aportació, per via telemàtica, de la documentació justificativa del compliment de la fi de la subvenció, dels Ajuntaments de la Comunitat Valenciana amb una població de dret inferior a 7.000 habitants o superior sense oficina de suport directe a càrrec de la Generalitat, destinades a retribuir a les persones que ostenten la secretaria del Jutjat de pau o Oficina de Justícia en els Municipis (OJM) (personal que no depén orgànicament de l'Administració de Justícia de la Generalitat).

 

 

Documentació

Els Ajuntaments beneficiaris hauran de presentar la següent documentació:

1. Memòria d'actuació, justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de la subvenció.

2. (Annex V) Relació de despeses del compte justificatiu. Subvenció per a despeses de personal dels Jutjats de pau de la Comunitat Valenciana.

3. Certificació prevista en l'article 199.5 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

 

Forma de presentació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Administracions locals

PERFILS

  • Administració i altres entitats