Concessió d'ajudes corresponents als Ajuntaments de la Comunitat Valenciana en el municipi de la qual té la seua seu un Jutjat de pau o Oficina de Justícia (OJM), per a gastos generats pel funcionament del Jutjat de pau/Oficina de Justícia en el Municipi

Conselleria de Justícia i Administració Pública

Codi SIA: 2510047
|
Codi GVA: 22078
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 05-06-2025

Fins 04-07-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Concedir ajudes a tots els Ajuntaments de la Comunitat Valenciana per a atendre els gastos generats pel funcionament dels Jutjats de pau o Oficines de Justícia en els Municipis (OJM) durant l'any 2025.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 05-06-2025 fins a 04-07-2025
EsmenaTermini obert
Des de 05-06-2025 00:00:00h
JustificacióTermini obert
Des de 01-07-2025 fins a 30-09-2025

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Es concedix a tots els Ajuntaments de la Comunitat en el municipi de la qual té en la seua seu un Jutjat de pau o Oficina de Justícia (OJM). Estos Ajuntaments estan relacionats en l'Annex I de la Resolució.

Com es tramita

Procés de tramitació

Els Ajuntaments beneficiaris hauran de presentar, la següent documentació:

 

1. Sol·licitud per a esta ajuda.

2. (Annex III) Sol·licitud General de Subvenció firmada per la persona titular de l'Alcaldia-Presidència o per qui tinga la representació de l'ajuntament.

 

 

Òrgans de tramitació
SERVEIS DE RECURSOS MATERIALS DE LA JUSTÍCIA

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 05-06-2025 fins a 04-07-2025

El termini de presentació de la sol·licitud serà d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'esta Resolució en el DOGV (núm. 10123, de 04/06/2025) iniciant el termini el 05/06/2025 i finalitzant el 04/07/2025.

Forma de presentació
Telemàtica

La presentació serà únicament telemàtica, no admetent-se cap altre tipus de presentació.

Esmena

Termini
Des de 05-06-2025 00:00:00h

Si s'ha rebut un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus), la documentació haurà d'aportar-se en el termini que la Conselleria haja establit en aquest requeriment.

En un altre cas, l'aportació es podrà realitzar en qualsevol moment del procediment anterior a la resolució de l'expedient, sempre que no s'haja arxivat l'expedient.

Descripció

Possibilitar l'aportació de documentació per via telemàtica a un expedient de sol·licitud de subvenció obert en la Direcció General de Justícia i Autogovern.

L'aportació es pot realitzar:

- A conseqüència d'un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus).

- Per iniciativa de l'entitat interessada (voluntàriament o per determinar-ho així la normativa aplicable a l'expedient de què es tracte).

 

REQUISITS

 

Per a poder aportar documentació mitjançant este tràmit telemàtic s'han de complir els següents requisits:

a) Haver rebut un REQUERIMENT (d'esmena o d'un altre tipus) de la Direcció General de Justícia i Autogovern, Conselleria de Justícia i Administració Pública respecte a un expediente administratiu obert (és a dir, no resolt, ni arxivat) d'ajudes o subvencions.

b) Existir un expedient obert d'eixes característiques en esta Conselleria, al qual l'entitat interessada vulga (és a dir, sense haver sigut requerida per a això) o dega (per determinar-ho així la normativa aplicable a l'expedient de què es tracte) aportar més documentació, o bé presentar la seua renúncia o desistiment, segons siga procedent.

 

 

INTERESSATS

 

- Ajuntaments de la Comunitat en el municipi de la qual té en la seua seu un Jutjat de pau o Oficina de Justicia (OJM) que estan relacionats en l'Annex I de la Resolució, a través del procediment:

Concessió d'ajudes corresponents a l'exercici 2025 als Ajuntaments de la Comunitat

Valenciana en el municipi de la qual té la seua seu un Jutjat de pau o Oficina de Justicia (OJM), per a despeses generades pel funcionament del Jutjat de pau (proc 22078).

Documentació

1. Si s'ha rebut un requeriment administratiu, s'aportaran els documents que se sol·liciten en aquest.

2. En un altre cas, s'aportarà bé la documentació que considere pertinent, o bé la que determine la normativa

aplicable a l'expedient obert de què es tracte, segons siga procedent.

Forma de presentació
Telemàtica

La presentació serà únicament telemàtica, no admetent-se cap altre tipus de presentació.

Resolució

Termini màxim

El termini no podrà excedir de sis mesos llevat que una norma amb rang de Llei establisca un major o així vinga previst en el Dret de la Unió Europea.

Quantia i cobrament

Càlcul.

El càlcul s'ha efectuat en funció del tram de població en el qual es troba inclòs el municipi, prenent com a referència el mòdul establit en l'apartat tercer de la Resolució.

El crèdit s'ha distribuït en funció de les dades de població facilitats per l'I.N.E. 

 

Imports.

Les quanties venen recollides en l'Annex I (despeses de funcionament) de la Resolució.

 

El procediment de concessió és el de concessió directa que establix l'article 168 B) de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions, atés que el seu atorgament ve impost per una norma de rang legal (article 52 de la Llei 38/1988 de 28 de desembre, de Demarcació i Planta Judicial), i existix crèdit adequat i suficient en els pressupostos de la Generalitat per al present exercici.

 

La tramitació del pagament de la subvenció es realitzarà per la Conselleria de Justícia i Administració Pública, prèvia justificació per la persona beneficiària de la realització de l'activitat, projecte, objectiu o adopció del comportament per al qual es va concedir i després de l'aportació i comprovació de la documentació justificativa per part de la Conselleria en el mode establit en l'article 169 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, d'Hisenda Pública, del Sector Públic Instrumental i de Subvencions.

 

El pagament per la Conselleria s'efectuarà mitjançant transferència al compte bancari que designen els Ajuntaments i que es trobe d'alta en el Sistema d'Informació Pressupostària de la Generalitat.

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Contenciós-administratiu
Òrgans resolució
Consellera de Justícia i Administració Pública

Justificació

Termini
Des de 01-07-2025 fins a 30-09-2025

Es concedix a tots els Ajuntaments de la Comunitat Valenciana que sent beneficiaris d'estes ajudes (Annex I de la Resolució) l'hagen sol·licitat prèviament en el tràmit corresponent.

Si no hi ha expedient obert de sol·licitud, no es pot realitzar cap justificació.

El termini de presentació de la justificació serà des del dia 1 de juliol fins al 30 de setembre de 2025.

 

Descripció

Possibilitar l'aportació, per via telemàtica, de la documentació justificativa del compliment de la fi de la ajuda dels Ajuntaments de la Comunitat Valenciana en el municipi de la qual tenen en la seua seu un Jutjat de pau o Oficina de Justícia (OJM).

Documentació

Els Ajuntaments beneficiaris hauran de presentar la següent documentació:

1. Memòria d'actuació, justificativa del compliment de les condicions imposades en la concessió de l'ajuda.

2. (Annex IV) Relació de gastos del compte justificatiu. Ajuda per a gastos de funcionament dels Jutjats de pau/Oficines de Justícia en els Municipis de la Comunitat Valenciana

3. Certificació prevista en l'article 199.5 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de règim local de la Comunitat Valenciana.

 

L'aportació de documentació mitjançant este tràmit NOMÉS pot realitzar-se DE MANERA TELEMÀTICA.

 

Forma de presentació

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Administracions locals

PERFILS

  • Administració i altres entitats