Ajudes per a la contractació d'educadores i educadors ambientals en les entitats locals en el marc del Pla integral de residus de la Comunitat Valenciana

Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

Codi SIA: 2568734
|
Codi GVA: 22048
Descarregar informació
Termini de sol·licitud tancat

Des de 05-06-2025

Fins 18-06-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Renúncia
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

L'objecte de la subvenció és el finançament de la contractació d'educadores i educadors per a la formació, informació, difusió i sensibilització als ciutadans i a empreses generadores de residus, en la gestió dels residus domèstics per a l'exercici 2025.

Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 05-06-2025 fins a 18-06-2025
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
JustificacióTermini obert
Observacions

- L'ajuda concedida és compatible amb altres ajudes, subvencions, ingressos o recursos per a les actuacions objecte d'aquestes ajudes, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, sense perjudici de les limitacions que puga establir la normativa a aquest efecte.

 

L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, supere el cost real de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

L'entitat sol·licitant ha de comunicar en el moment de la sol·licitud la concurrència o no concurrència amb altres ajudes o subvencions concedides i/o sol·licitades per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració, ens públic o privat, nacional o internacional. També es compromet a comunicar qualsevol ajuda que sol·licite o reba amb posterioritat a aquesta sol·licitud.

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Podran ser beneficiaris de les subvencions arreplegades en estes bases:

 

a) les entitats locals de la Comunitat Valenciana que, en virtut de la Llei 5/2022, de 29 de novembre, de residus i sòls contaminats per al foment de l'economia circular en la Comunitat Valenciana, presten, com a servici obligatori, la recollida, el transport i el tractament dels residus domèstics generats en les llars, comerços i servicis dels seus respectius àmbits territorials.

 

b) les entitats locals que presten tals servicis bé de manera independent (municipis) o mitjançant associació de diverses entitats locals (àrees metropolitanes, mancomunitats, o diputacions provincials) de conformitat amb el que es disposa en la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local i en l'article 12.5.a) de la Llei 22/2011.

 

c) els consorcis i entitats metropolitanes constituïts per a l'execució dels plans zonals de residus establits en el PIRCV i en les ordes d'aprovació d'estos, en virtut del que es disposa en l'article 6.3 de la Llei de Residus CV i en l'article 108 de la Llei 8/2010, de 23 de juny, de la Generalitat, de Règim Local de la Comunitat Valenciana (d'ara en avant Llei Règim Local CV).

 

d) les diputacions provincials, en virtut de les competències que tenen atribuïdes en virtut de l'article 7 de la Llei de Residus CV i en l'article 50 de la Llei Règim Local CV.

Requisits

1. Totes les sol·licituds s'acompanyaran, amb caràcter obligatori i a fi d'establir l'orde de prelació, de la següent documentació:

1.a. Les acreditacions:

– Acreditació de la identitat de la persona sol·licitant en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

– Acreditació, quan siga procedent, de la identitat de la persona que exercisca la representació legal, quan esta representació s'efectue per una persona jurídica, en cas de no autoritzar la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

– Acreditació de la representació, si és el cas.

– Acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, en cas de no autoritzar o oposar-se a la seua consulta per l'òrgan gestor del procediment.

1.b. Certificat de l'acord de l'òrgan de govern competent d'aprovació de la documentació i de presentació de la sol·licitud a la convocatòria.

1.c. Declaració responsable de l'òrgan de govern competent de l'entitat sol·licitant sobre, altres subvencions rebudes o sol·licitades per als mateixos gastos elegibles.

1.d. Certificat de la intervenció de l'entitat sol·licitant, de disponibilitat pressupostària del gasto objecte de l'ajuda.

1.e. Memòria explicativa, que inclourà:

– Descripció de les activitats d'educació ambiental a desenrotllar per les persones educadores ambientals a contractar.

– Procediment de contractació del personal, en cas de subcontractació, procediment de contractació.

– Calendari previst de desenrotllament de l'actuació dividit, si és el cas, per actuacions o fases d'implantació o desenrotllament.

– Cens de la població afectada per l'actuació actualitzada abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

– Pressupost de l'actuació a realitzar firmat per la persona sol·licitant o representant.

1.f. En el cas que una entitat local supramunicipal (diputació, consorci o mancomunitat) sol·licite ajuda per a la contractació de persones educadores per a un determinat nombre de municipis compresos en la seua àrea d'influència i una de les entitats locals municipals compresa en la citada entitat local supramunicipal també sol·licite ajuda per a la contractació de persones educadores per al seu municipi, certificat de la Secretaria de l'entitat local municipal i/o supramunicipal que l'ajuda sol·licitada per les dos no suposa doble finançament per a la mateixa activitat, sinó que l'ajuda per a la contractació de les persones educadores és independent i no concorre amb l'ajuda sol·licitada per cap d'elles.

 

Si bé s'annexaran els següents documents addicionals i també necessaris per a establir l'orde de prelació, mitjançant l'enllaç abans indicat de la seu electrònica de la Generalitat:

A) Les entitats locals municipals i mancomunitats:

Certificat de la persona que ostente la secretaria de l'entitat local d'aprovació definitiva del pla local de gestió de residus domèstics d'acord amb el que prescriu el PIRCVA abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. L'aprovació definitiva del pla local suposa la publicació definitiva del mateix en el BOP corresponent.

B) Els consorcis de residus

1. Certificat del consorci acreditant l'aprovació d'un preu públic diferenciat de la fracció de residus domèstics mesclats per la gestió separada de bioresidus abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

2. Certificat dels municipis que, formant part del consorci corresponent, han donat la seua conformitat perquè la prestació del servici de persones educadores ambientals el realitze l'entitat abans de la data establida per a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

C) Les diputacions provincials

1. Certificat de l'entitat local d'aprovació del pressupost en el qual s'inclou la partida de gasto destinada a fomentar la gestió separada de bioresidus abans de la data establida per a la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

2. Sense perjuí de la documentació requerida anteriorment i en el supòsit de totes les entitats sol·licitants, la següent documentació haurà d'aportar-se amb caràcter obligatori, abans de la proposta de concessió, no sent considerada inicialment essencial per a establir l'orde de prelació de sol·licituds:

2.a. Acreditar estar al corrent del pagament de l'Impost sobre el Depòsit de Residus en Abocadors, la Incineració i la Coincineració de Residus. S'haurà d'aportar certificació del contribuent de l'impost que el/els municipis estan al corrent de l'abonament de l'impost traslladat.

En el cas d'entitats beneficiàries que siguen administracions públiques municipals o supramunicipals, les entitats locals beneficiàries sol·licitants hauran d'estar al corrent de les seues obligacions envers el contribuent de l'impost, en relació amb l'impost sobre el depòsit de residus en abocadors, la incineració i la coincineració de residus previst en la llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats (art. 84 a 97 de la indicada llei estatal), així com les seues disposicions de desenrotllament en la Comunitat Valenciana, a través de la llei 5/2022, de 29 de novembre, de la Generalitat, de residus i sòls contaminats per al foment de l'economia circular en la Comunitat Valenciana (disposició addicional sic novena). Esta previsió abasta a municipis, mancomunitats, EMTRE i consorcis quan paguen la part de l'impost d'ecoparcs de gestió consorciada.

Així mateix, les entitats locals beneficiàries hauran d'acreditar la posada en marxa de les previsions del nou gravamen addicional de depòsit en abocador previst en l'Orde TED/789/2023, de 7 de juliol, per la qual s'establix el mètode de càlcul del cost d'emissió de gasos d'efecte d'hivernacle en abocador (BOE 15.07.2023). Esta orde TED només afecta a entitats locals que gestionen, directament o indirectament , abocadors.

Finalment, per a tindre accés a la subvenció, en el cas d'entitats locals supramunicipals beneficiàries, els municipis integrants del consorci o entitat local supramunicipal competent dels servicis de valorització i eliminació de residus domèstics, hauran d'estar també al corrent de les seues obligacions davant el contribuent de l'impost estatal a l'abocament, impost sobre el depòsit de residus en abocadors, la incineració i la coincineració de residus previst en la Llei 7/2022, de 8 d'abril, de residus i sòls contaminats (art. 84 a 97 de la indicada llei estatal), així com les seues disposicions de desenrotllament en la Comunitat Valenciana, a través de la Llei 5/2022, de 29 de novembre, de la Generalitat, de residus i sòls contaminats per al foment de l'economia circular en la Comunitat Valenciana (disposició addicional sic novena). Això significa que els municipis pertene cientes als consorcis i EMTRE hauran d'estar també al corrent pel que fa als pagaments, en el cas que siguen els municipis els responsables del pagament l'impost per ser ells les entitats locals de recollida (escombraries de la via pública principalment).

2. b. Acreditar estar al corrent del pagament de les quotes al corresponent consorci del Pla Zonal de Residus. Este extrem es podrà acreditar amb el certificat del secretari del consorci en el qual es constate que està al pagament de la quota corresponent

3. L'acreditació de la documentació relacionada en l'apartat anterior s'efectuarà sense perjuí del que s'establix en l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Quan l'administració actuant consulte o recapte dades o documents en l'àmbit dels fins de la convocatòria que estiguen en la seua poder o que hagen sigut elaborats per qualsevol altra administració, el règim aplicable serà el següent:

a) L'òrgan gestor del procediment haurà d'estar autoritzat per la persona interessada per a poder consultar les dades d'estar al corrent dels pagaments amb l'Agència Tributària, estatal i autonòmica. En cas contrari, la persona interessada haurà d'aportar els documents acreditatius corresponents.

b) L'òrgan gestor del procediment té potestat per a consultar les dades d'estar al corrent amb la Tresoreria de la Seguretat Social.

No obstant això, si la persona interessada desitja oposar-se a això, és imprescindible que indique la informació concreta a la consulta de la qual s'oposa i els motius que ho justifiquen. Si s'oposa queda obligada a aportar els documents acreditatius corresponents.

c) L'òrgan gestor podrà verificar l'exactitud de les dades declarades per la persona interessada, d'acord amb el que s'establix en la disposició addicional octava de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, en l'article 4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

4. Les persones sol·licitants hauran de subscriure les següents declaracions responsables, segons corresponga:

a) Que complixen la normativa d'integració laboral de persones amb discapacitat o, si és el cas, l'exempció d'esta obligació, segons establix el Decret 279/2004, de 17 de desembre, del Consell, pel qual es regulen procediments de contractació administrativa i de concessió de subvencions per al foment de l'ocupació de les persones amb discapacitat.

b) Que complixen la normativa sobre igualtat efectiva entre hòmens i dones (Llei orgànica 3/2007 i Llei 9/2003 de la Generalitat).

c) Que complixen el que s'establix en la Llei 1/2022, de 13 d'abril, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana.

d) Que estan al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

e) Que disposen de capacitat econòmica, financera i operativa suficient per a garantir l'execució de l'operació proposada.

f) Que complixen les obligacions per reintegrament de subvencions.

g) Que proposen i executen els projectes que es corresponguen amb les línies d'actuació indicades i que complixen els requisits i condicions que s'establixen en l'orde i en les respectives convocatòries.

h) Que han informat les persones de les quals aporta dades o documentació en este procediment de:

– La comunicació d'estes dades a l'Administració per al seu tractament en l'àmbit de les seues competències i d'acord amb els fins del procediment.

– La possibilitat que l'Administració realitze consultes relacionades amb les seues dades per a comprovar, entre altres extrems, la seua veracitat.

Si esta consulta requerix autorització per llei per part de les persones les dades de les quals es consultaran, la persona sol·licitant o, el seu representant legal haurà d'haver recaptat esta autorització, que estarà disponible a requeriment de l'Administració en qualsevol moment.

– La possibilitat i manera d'exercir els drets d'accés, rectificació, supressió, limitació del tractament o oposició que li assistixen en relació amb el tractament de les seues dades personals

Com es tramita

Procés de tramitació

La instrucció del procediment correspon a la Subdirecció General de Residus i Economia Circular, que acordarà totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.

 

L'òrgan instructor comprovarà el compliment de les condicions per a adquirir la condició d'entitat local beneficiària, així com els requisits establits en les presents bases, constatant que les sol·licituds contenen tota la documentació necessària.

 

En cas que es detecte deficiències en la sol·licitud o falta de documentació, es requerirà a l'entitat sol·licitant perquè, en termini no superior a deu dies, esmene la sol·licitud o aportació els documents requerits, amb l'advertiment que, si així no ho fera, se li tindrà per desistida en la seua sol·licitud, conforme al que es disposa en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. L'incompliment dels requisits establits en l'Orde o la presentació fora del termini establit en la corresponents convocatòria comportarà la inadmissió de la sol·licitud, en els termes legalment establits.

 

Finalitzada la fase d'instrucció s'emetrà un informe relacionant les sol·licituds que complixen amb els requisits establits en la base Sèptima.

Criteris de valoració

La concessió de les subvencions es realitzarà mitjançant el procediment de concurrència competitiva a què es referix l'article 164 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat, d'hisenda pública, del sector públic instrumental i de subvencions, article 22 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, i l'article 55 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la llei General de Subvencions. Els criteris de selecció garantiran la transparència i la no discriminació.

 

Per a l'atorgament de les subvencions a l'efecte d'establir l'orde de prelació entre les sol·licituds admeses a tràmit, la Comissió de Valoració tindrà en compte exclusivament l'orde de presentació de la sol·licitud, amb la documentació completada, fins a l'esgotament dels fons.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 05-06-2025 fins a 18-06-2025

 El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils, des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.( DOGV núm.10123 de 04/06/2025)

Documentació

La sol·licitud es presentarà segons model normalitzat. Es firmarà digitalment, per l'entitat sol·licitant o el seu representant, en el moment de la presentació telemàtica, mitjançant el procediment establit per a això en la Seu Electrònica.

IMPORTANT: tots els documents certificats o firmats que es presenten telemàticament hauran de ser enviats en format PDF i hauran d'incorporar les FIRMES DIGITALS de les persones/entitats que les subscriguen.

Només s'admetrà una única sol·licitud per Entitat.

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...

Saber més

Esmena

Termini
Termini obert
Descripció

Este tràmit permet l'aportació de documents a expedients oberts de sol·licitud d'Ajudes per a la contractació d'educadores i educadors ambientals en les entitats locals en el marc del Pla integral de Residus de la Comunitat Valenciana.

 

A conseqüència d'un requeriment d'esmena a petició de l'administració, segons establix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...

Saber més

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert

Permanentment obert

Descripció

Este tràmit permet l'aportació de documents a expedients oberts de sol·licitud d'Ajudes per a la contractació d'educadores i educadors ambientals en les entitats locals en el marc del Pla integral de Residus de la Comunitat Valenciana.

 

Per iniciativa de l'interessat durant qualsevol moment del procediment, anterior al tràmit d'audiència, segons establix l'article 76 de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...

Saber més

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar les sol·licituds de subvencions serà de tres mesos comptats a partir de la finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut aquest termini sense que hi haja recaigut cap resolució expressa, les entitats interessades podran...

Saber més
Quantia i cobrament

Les quantia total màxima habilitades a tal fi és de 447.585,40 € amb càrrec a l'aplicacions pressupostàries que les financen.

La quantia de l'ajuda que es podrà rebre sobre el gasto elegible no podrà ser superior a 40.000 euros per entitat beneficiària

 

Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

a) Complir l'objectiu que fonamenta la concessió de la subvenció.

 

b) Justificar el compliment dels requisits i condicions, i el compliment de la finalitat que determinen la concessió o gaudi de la subvenció.

 

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació a efectuar per l'òrgan concedent, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que corresponen a la Intervenció General de la Generalitat i a la Sindicatura de Comptes, i aportar tota la informació i documentació que els fora requerida.

 

d) Comunicar a la Conselleria competent en Residus l'obtenció de qualsevol altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat, procedent de qualssevol altres administracions, ens públics o privats.

 

e) Les altres previstes en l'article 14 de la LGS i del seu Reglament, aprovat per Reial decret 887/2006, de 21 de juliol (d'ara en avant Reglament LGS).

 

f) Complir el que s'establix en l'article 4.1 de la Llei 1/2022, de 13 d'abril de la Generalitat, de transparència i bon govern de la Comunitat Valenciana, respecte les obligacions de publicitat activa que establix el capítol II del títol I de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com l'article 18 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

 

g) Mantindre a la disposició de l'administració, durant almenys els quatre anys següents al pagament final, els justificants de pagament dels gastos finançats i dels ingressos per les ajudes percebudes.

 

h) Elaborar i aplicar el Pla d'Igualtat, de conformitat amb el que es disposa en la disposició addicional sèptima del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat públic.

Observacions

De conformitat amb el que establixen els articles 112, 114, 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb els articles 10, 14, 25.1 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, esta orde, que posa fi a la via administrativa, podrà ser recorreguda potestativament en reposició, o bé es podrà plantejar, en contra, directament recurs contenciós administratiu en els terminis i davant els òrgans que s'indiquen a continuació:

 

a) El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant la persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació de l'Orde.

b) El recurs contenciós administratiu haurà de plantejar-se davant el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació de l'Orde. Tot això, sense perjuí de la possible interposició de qualsevol altre recurs que siga procedent per a la defensa de les entitats interessades.

Òrgans resolució
Es delega en la persona titular de la direcció general competent en matèria de qualitat ambiental la competència per a resoldre les convocatòries corresponents.

Justificació

Termini
Termini obert

Des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió fins al 2 de Desembre de 2025.

Descripció

Este tràmit permet sol·licitar el pagament de la subvenció i adjuntar els documents justificatius requerits dels gastos subvencionables realitzats

Forma de presentació
Telemàtica

Atés que els sol·licitants són persones jurídiques, en virtut de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, estan obligades a relacionar-se amb elles a través de mitjans electrònics, per la qual cosa la presentació de...

Saber més

Renúncia

Termini

Permanentment obert

Descripció

Permetre que l'interessat manifeste la seua voluntat d'abandonar la seua pretensió, segons establix l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Forma de presentació
Telemàtica

1. Per a presentar esta sol·licitud mitjançant la tramitació telemàtica, la persona sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica avançada: bé amb el certificat reconegut d'entitat (persones jurídiques), o bé amb el certificat reconegut per a ciutadans (persona física), compatible amb la...

Saber més

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Ajudes i subvencions
      • Administracions locals
        • Medi ambient

TIPUS

  • Ajudes, beques i subvencions