Subvencions destinades als centres valencians en l'exterior (CEVEX) de la Comunitat Valenciana, per a l'exercici 2024

Presidència de la Generalitat

Codi SIA: 210454
|
Codi GVA: 2
Descarregar informació
Temini tancat

Des de 31-07-2024

Fins 28-08-2024

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Facilitar el compliment dels objectius establits en l'article 52 de la LLEI 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, mitjançant la realització de projectes o actuacions concretes que promoguen el manteniment dels vincles sentimentals,...

Saber més
Terminis
Sol·licitudTemini tancat
Des de 31-07-2024 fins a 28-08-2024
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
JustificacióTemini tancat
Fins 29-11-2024 23:59:00h
Observacions

ACTUACIONS SUBVENCIONABLES:

Se subvencionaran les actuacions destinades a:

a) Activitats i gastos de funcionament (modalitat 1).

b) Gastos d'inversió (modalitat 2).

c) Gastos de desplaçament per a la participació en les festes de la Comunitat Valenciana (modalitat 3).

1. En la modalitat 1 (subvencions per a activitats i gastos de funcionament), se subvencionaran les actuacions, l'objectiu general de les quals siga l'organització i realització de projectes concrets per al desenrotllament de les activitats pròpies dels centres, les seues federacions i confederacions.

1.1. Els objectius específics, que hauran de definir-se i desenrotllar-se en el projecte, consistiran en:

a) Promoure les activitats i programes de foment del coneixement de la llengua pròpia, la cultura i la realitat social valencianes que duguen a terme estos centres.

b) Potenciar la realització de cursos, conferències i programes formatius i de difusió de la cultura valenciana en universitats o institucions culturals dels territoris on existisquen col·lectivitats valencianes.

c) Inventariar, catalogar, restaurar i difondre el patrimoni artístic, bibliogràfic, fotogràfic, i documental dels centres valencians.

d) Organitzar o participar en campanyes i iniciatives de solidaritat amb els centres valencians radicats en els territoris menys afavorits econòmicament, a fi de cobrir les necessitats bàsiques dels seus membres.

e) Organitzar o participar en campanyes i iniciatives que potencien les relacions interculturals entre els diversos pobles i regions del món.

f) Fomentar en els CEVEX la participació activa de les persones valencianes joves residents en l'exterior.

g) Donar suport al desenrotllament d'estratègies innovadores que incorporen la gestió de la informació i el coneixement, els valors democràtics i la participació de les persones joves

De les iniciatives contemplades anteriorment, s'impulsaran especialment aquelles destinades als col·lectius més desfavorits, a la infància, la joventut o a les persones majors, així com a la convivència intergeneracional, a les dones i a la igualtat d'oportunitats entre homes i dones.

1.2. Per a la consecució dels objectius abans citats, se subvencionaran activitats i accions consistents en:

a) Conferències, jornades i fòrums oberts per al foment i difusió de la llengua pròpia, la cultura, la història i la realitat social i econòmica valenciana.

b) Cursos de formació, seminaris, jornades, congressos o altres accions anàlogues per a la difusió de la cultura valenciana en universitats o institucions culturals dels territoris on existisquen col·lectivitats valencianes.

c) Realitzar l'inventari, la catalogació i restauració del patrimoni artístic, bibliogràfic, fotogràfic i documental dels centres. Realitzar exposicions per a la difusió d'este.

d) Organitzar o participar en carreres solidàries, mercats ambulants solidaris i tallers solidaris per a l'ajuda als centres valencians radicats en els territoris menys afavorits econòmicament.

e) Organització o participació de fòrums, trobades o jornades que potencien les relacions interculturals entre els valencians i altres pobles.

f) Programes de suport i foment de la participació activa i la integració de la joventut valenciana resident en l'exterior. Entre estos programes s'inclouran els servicis d'orientació i informació per a les persones joves desplaçades per raons econòmiques.

g) Programes per a potenciar els vincles amb les persones valencianes i els seus descendents. Entre les actuacions a desenrotllar, es podran incloure aquelles que contribuïsquen a facilitar el seu possible retorn a la Comunitat Valenciana.

h) Programes de foment de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Entre ells, l'organització de cursos o tallers per a l'aprenentatge en el seu maneig, la utilització del treball en xarxa i la creació de pàgines web pròpies dels centres.

i) Disseny i execució d'instruments o ferramentes que afavorisquen la participació activa, el desenrotllament dels valors democràtics i la integració de les persones joves valencianes residents en l'exterior (xarxes ciutadanes, plataformes digitals, trobades...).

j) Accions de foment de la participació per a possibilitar el relleu generacional i la paritat en els òrgans directius dels centres.

2. En la modalitat 2 (subvencions per a gastos d'inversió), l'objectiu específic de la subvenció consistirà en el manteniment i millora de les seus, les instal·lacions i els equipaments d'estes entitats.

2.1. Per a la consecució del citat objectiu se subvencionaran activitats i accions consistents en:

a) Obres de rehabilitació, condicionament i reforma de les seus dels centres.

b) Adquisició d'equipament i béns inventariables.

3. En la modalitat 3 (subvencions per a gastos de desplaçament per a la participació en les festes de la Comunitat Valenciana) l'objectiu general és el foment de la relació institucional i el manteniment dels vincles sentimentals, afectius, socials i culturals dels CEVEX amb el Poble Valencià, així com donar suport a la labor i l'esforç dels CEVEX en la conservació i visualització de les tradicions de la Comunitat Valenciana.

L'objectiu específic consistix a afavorir el desplaçament a la Comunitat Valenciana de les persones representants dels CEVEX que complisquen els requisits requerits en la modalitat 3 per a participar en els actes festius, culturals i institucionals de les festes de les Falles de València, Fogueres de Sant Joan d'Alacant, o Magdalena de Castelló de la Plana.

4. No passaran a la fase de valoració aquells projectes que no s'adeqüen als objectius concrets i a les activitats definides en este apartat, o aquells projectes en els quals no existisca coherència entre estos objectius i les activitats, desestimant-se la sol·licitud.

5. Les activitats que se subvencionen podran executar-se a partir de l'1 de gener de 2024 i fins a la data límit de justificació de la subvenció, sense esperar que la concessió de les subvencions es produïsca i sense que això prejutge la decisió que finalment s'adopte.

GASTOS SUBVENCIONABLES:

Seran gastos subvencionables aquells que, responent de manera indubtable a la naturalesa de l'activitat subvencionada, resulten estrictament necessaris per a la consecució de l'objecte de la subvenció. En qualsevol cas, haurà d'atendre's al que s'establix en l'article 31 de la LGS.

1. En la modalitat 1, seran subvencionables els gastos corrents i de personal necessaris per a la realització del projecte presentat. Entre estos gastos es poden incloure els següents:

Seran subvencionables els gastos corrents i de personal necessaris per a la realització del projecte presentat. Entre estos gastos es poden incloure els següents:

a) Gastos indirectes: S'entén per tals els gastos que afecten a tota l'activitat de l'entitat beneficiària amb caràcter general. S'inclouen els gastos de lloguer de l'immoble que figure com a seu, llum, aigua, telèfon, neteja i anàlegs. Es podrà imputar a esta mena de gasto un màxim del 50% de la subvenció concedida.

b) Gastos directes: Seran subvencionables els gastos que es deriven de manera directa de l'execució de les activitats detallades en el projecte. S'inclouen en esta mena de gastos:

b.1) Costos de personal intern: Dins d'estos gastos s'inclouran les nòmines del personal de la pròpia entitat, imputables a la realització del projecte, fins a un màxim del 40% de la quantitat subvencionada.

En este apartat de gastos de personal intern es podrà imputar: retribucions i gastos de personal directament lligat al desenrotllament del projecte. Seran subvencionables els salaris bruts, les quotes de la Seguretat Social a càrrec de l'empresa i altres costos salarials com a pagues extraordinàries, i altres retribucions derivades de la normativa laboral aplicable, generats durant el període d'execució i en funció del percentatge de dedicació al projecte.

b.2) Costos de funcionament: S'inclouen els gastos de difusió, material fungible d'oficina, gastos de transport i altres gastos gestionats directament per l'entitat.

Respecte als gastos de transport, seran subvencionables els gastos de locomoció del personal adscrit al projecte que s'executa, sempre que el desplaçament siga necessari i tinga relació directa amb l'activitat subvencionada, acreditat mitjançant certificat de la presidència o la secretària de l'entitat.

Quan el desplaçament es realitze en vehicle particular, únicament se subvencionarà, si és el cas, la quantitat que resulte de computar 0,19 euros per quilòmetre recorregut, sempre que es justifique la necessitat del desplaçament i la seua efectiva realització, acreditat mitjançant certificat de la presidència o la secretaria de l'entitat.

b.3) Costos de subcontractació: S'entén per subcontractació quan l'entitat beneficiària concerta amb tercers l'execució total o parcial de les activitats que constituïxen l'objecte de la subvenció. L'entitat beneficiària podrà subcontractar, totalment o parcialment, l'activitat objecte de la subvenció, fins a un percentatge màxim del 75% de l'import de les activitats subvencionades, amb els requisits i prohibicions establits en l'article 29 de la LGS.

El pressupost presentat haurà de tindre relació directa amb les activitats contemplades en el projecte, de la mateixa manera, haurà de ser coherent i equilibrat íntegrament. A este efecte, s'entendrà com a coherència en la distribució dels gastos la relació lògica i adequada entre els gastos que es pressuposten en el projecte i les activitats a realitzar per al compliment dels objectius previstos. Per a això el pressupost haurà d'estar prou detallat segons el tipus de gasto a realitzar.

2. En la modalitat 2, en el cas d'obres de rehabilitació, condicionament i reforma de les seus dels centres, l'entitat beneficiària haurà de destinar l'immoble a la fi de seu social del centre valencià en l'exterior per un període no inferior a cinc anys des de la data de finalització d'estes, estant obligada, de conformitat amb l'article 31.4 de la LGS, a inscriure esta circumstància, així com l'import de la subvenció concedida en el registre públic corresponent.

En el cas d'adquisició d'equipament i béns inventariables necessaris per al manteniment de l'activitat del centre (equips informàtics, impressores, mobiliari, fons documentals, fotogràfics, bibliogràfics, artístics i altres gastos d'inversió anàlegs), l'entitat beneficiària haurà de destinar els béns a la fi concret per al qual es va concedir la subvenció per un període no inferior a dos anys des de la data d'adquisició d'estos.

L'incompliment de l'obligació de destí referida en els dos paràgrafs anteriors, serà causa de reintegrament.

3. En la modalitat 3 seran subvencionables els gastos de desplaçament des del lloc d'origen (i retorn) fins al municipi de la Comunitat Valenciana en què es realitzen els actes festius d'alguna d'estes festes de la Comunitat Valenciana: Falles de València, Fogueres de Sant Joan d'Alacant, Festes de la Magdalena de Castelló, d'un màxim de dos representants per CEVEX en total per a l'any 2024. Almenys un d'ells haurà de ser la Fallera Major, Reina de la Magdalena, o Bellea del Foc del CEVEX, podent ser tant la major com la infantil.

Se subvencionaran els gastos de desplaçament efectivament realitzats amb els límits establits en el resolc deu c).

Hauran de complir-se els següents requisits:

- Les persones representants que siguen Falleres Majors, Belleas del Foc, o Reines de la Magdalena hauran d'haver sigut designades com a representants de la festa per a l'any 2024 per l'òrgan corresponent del CEVEX.

- Els CEVEX que opten a esta modalitat de subvenció hauran d'acreditar que compten amb un programa d'activitats relacionades amb la festa a la qual s'assistix (Falles de València, Fogueres de Sant Joan d'Alacant, o Magdalena de Castelló de la Plana) en el seu lloc d'origen i, a més, hauran de presentar una previsió dels actes festius, culturals i institucionals en què participaran durant la seua visita als actes en la Comunitat Valenciana, tot això per a 2024.

- Almenys un dels actes en què es participe haurà d'haver sigut organitzat per una entitat pública de la Comunitat Valenciana.

Quan el desplaçament es realitze en vehicle particular, únicament se subvencionarà, la quantitat que resulte de computar 0,19 euros per quilòmetre recorregut, sempre que s'acredite la seua efectiva realització segons la documentació justificativa que es presente

4. El pressupost per a l'execució del projecte que presente l'entitat de cadascuna de les modalitats a les quals opte haurà d'adequar-se a l'import de la subvenció sol·licitada, no podent superar en cap cas la subvenció màxima per projecte establida en la convocatòria.

NO SERAN SUBVENCIONABLES:

1. No seran subvencionables amb càrrec a la modalitat 1:

a) Els gastos d'assessoria fiscal, laboral o comptable; i els tributs, excepte quan l'entitat beneficiària de la subvenció ho abona efectivament i justifica la no-exempció.

b) Els gastos per a l'adquisició de béns inventariables (equips informàtics, impressores, mobiliari, vestits tradicionals i altres anàlegs).

c) Els premis, donacions directes o indirectes o ajudes de qualsevol tipus.

d) Els gastos d'allotjament.

e) Els gastos de taxi, parquin, peatge d'autopistes i combustible.

f) Tota la cartelleria i la publicitat realitzada de l'activitat subvencionada que no porte la menció o els logotips d'haver sigut finançades per la Generalitat Valenciana.

g) Els materials realitzats per encàrrec, que porten impreses llegendes o eslògans i no porten imprés el logotip d'haver sigut finançats per la Generalitat Valenciana.

h) Activitats que promoguen o justifiquen qualsevol forma de discriminació per raó de raça, sexe, religió, ideologia o qualsevol altra que atempte contra els drets fonamentals de la persona o la seua dignitat.

Quan un projecte continga activitats recreatives com a complement a la seua realització, els gastos corresponents a servicis de servici d'àpats, restauració, comestibles o avituallament imputables a la subvenció no podran superar en cap cas el 10% de la quantitat total subvencionada.

2. En la modalitat 2, no serà objecte de subvenció l'adquisició de béns immobles per a funció de seu social, l'amortització de capital de préstecs formalitzats per a l'adquisició d'esta i l'adquisició o reparació de vehicles de transport.

3. En la modalitat 3, no serà objecte de subvenció els gastos de taxi, parquin, peatge d'autopistes. No es percebrà cap indemnització pel recorregut que excedisca el nombre de quilòmetres corresponents a l'itinerari adequat per a la realització del trajecte

JUSTIFICACIÓ DE LA SUBVENCIÓ:

1. Per a efectuar el pagament les entitats beneficiàries de la subvenció hauran d'ajustar-se als requisits i formes d'acreditació establits en els articles 30 i 31 de la LGS, en l'article 169 de la LHPGV. En tot cas, hauran de presentar la següent documentació: tant per a la modalitat 1, per a la modalitat 2, com per a la modalitat 3.

a) Certificat de justificació de gastos i de Compliment del pressupost aprovat (Doc. 4).

b) Relacions detallades dels gastos ocasionats pel projecte objecte de subvenció, per cadascun dels diferents conceptes de gasto, amb el següent detall:

- Una relació per als gastos indirectes.

- Una relació per als costos de personal intern.

- Una relació per als costos de funcionament.

- Una relació per als costos de subcontractació.

- Una relació per als costos ocasionats per obres de rehabilitació, condicionament i reforma de la seu.

- Una relació per als costos ocasionats per l'adquisició d'equipament i de béns inventariables.

- Una relació per als gastos dels desplaçaments per a l'assistència als actes (anada i tornada), fins al municipi de la Comunitat Valenciana en què es realitzen, de les persones representants per centre CEVEX.

En cadascuna de les relacions haurà de constar la identificació de la persona creditora, import, data d'emissió de la factura, nòmina o un altre gasto del personal, data de pagament de les mateixes i relació amb les activitats i objectius del projecte. A més, haurà d'indicar-se l'import d'imputació de cada factura i dels gastos de personal intern a la subvenció concedida.

Així mateix, cadascuna de les relacions haurà de portar realitzat el sumatori dels gastos realitzat i la quantitat dels quals haurà de coincidir amb les quantitats expressades en el Certificat de justificació de gastos i de compliment del pressupost aprovat, previst en l'apartat g).

Es considerarà gasto realitzat el que ha sigut efectivament pagat amb anterioritat a la finalització del període de justificació, això és, fins al 31 d'octubre de 2024.

Estes relacions de gastos hauran de ser subscrita per la persona representant de l'entitat.

c) Original de les factures del gasto efectuat, que hauran de contindre, com a mínim:

 - Número de factura.

 - Data d'expedició.

 - Raó social emissor i receptor.

 - NIF emissor i receptor.

 - Domicilie emissor i receptor.

 - Descripció de les operacions (base imposable).

 - Tipus impositiu.

 - Quota tributària.

 - Data prestació del servici (si és diferent de la d'expedició).

En cap cas s'admetran factures, «tiquets» o «rebuts» que no incloguen les dades referides anteriorment.

En tot cas les factures o document equivalent hauran de tindre un import mínim de vint euros, per la qual cosa, si els diferents gastos efectuats són inferiors a este import, hauran d'agrupar-se en una única factura tots els corresponents al mateix emissor.

d) Justificants de pagament dels gastos efectuats.

En tot cas, ja es tracte de gastos justificats amb factura, nòmina, etc., es requerix l'aportació dels documents acreditatius d'haver realitzat el pagament.

Com a regla general, per a acreditar la realització del pagament el sistema recomanat és la transferència o la domiciliació bancàries dels gastos, i en este cas haurà d'acompanyar-se a la factura el corresponent justificant de pagament bancari (cartilla, extracte bancari, moviment bancari). El pagament ha de realitzar-se sempre amb càrrec a un compte de l'entitat beneficiària de la subvenció, no podent subvencionar-se pagaments realitzats amb càrrec a comptes el titular dels quals no siga l'entitat, com per exemple a nom del president/a de l'entitat, el secretari/a o el tresorer/a.

Quan excepcionalment el pagament de la factura s'haja fet mitjançant:

d.1) Lliurament en efectiu que s'acreditarà per qualsevol dels següents mitjans:

- La factura contindrà un segell que deixe constància d'este pagament («pagat», «cancel·lat», «en efectiu» ...), la data d'este i la firma de l'emissor.

- Rebut en el qual conste que a l'emissor li ha sigut satisfet l'import, amb identificació de la factura a la qual correspon i la data del pagament.

A més, s'aportarà un certificat firmat pel secretari/a i el tresorer/a, amb el vistiplau del president/a de l'entitat, en el qual es determine esta circumstància, fent constar que estos gastos s'han realitzat per la mateixa amb càrrec a la subvenció concedida, detallant l'origen d'estos i els conceptes al fet que corresponen.

d.2) Taló o xec bancari:

- Haurà de ser sempre nominatiu.

- S'aportarà fotocòpia d'este i extracte o moviment bancari que acredite que el destinatari l'ha fet efectiu.

e) Memòria Tècnica detallada

e.1) Per als projectes de la modalitat 1 es presentarà memòria tècnica detallada de l'execució del projecte presentat en la sol·licitud per al qual s'ha concedit la subvenció, detallant com s'han realitzat les activitats que es van incloure en la descripció del projecte. La memòria haurà de desenrotllar, com a mínim, els següents epígrafs:

- Dades de l'entitat sol·licitant: nom i NIF.

- Títol del projecte, que haurà de coincidir amb el de la sol·licitud.

- Treball en xarxa realitzat: entitats participants, àrees de responsabilitat, pressupost assignat.

- Activitats realitzades dins del projecte, que haurà de coincidir amb les de la sol·licitud, detallant: nom, dates de realització, lloc, horari, nombre d'hores, nombre de participants, materials utilitzats, persona responsable, descripció de com s'ha dut a terme.

- Difusió del projecte: descripció del pla de difusió, així com de la seua efectiva realització, detallant les dates de realització i les accions emprades.

- Avaluació del projecte:

- Descripció dels resultats obtinguts

- Descripció de la relació entre els resultats obtinguts i les necessitats prèvies.

- Anàlisi del grau de compliment dels objectius plantejats.

- Descripció de la incidència dels resultats sobre el foment de la participació ciutadana.

- Aplicació dels resultats per a la posada en marxa de futurs projectes o la millora en la gestió d'estos.

- Aportació del material gràfic (fullets, cartells, tríptics), audiovisuals, fotografies de les activitats o material utilitzat en l'avaluació (qüestionaris, informes de resultats), llistat d'assistents i altres que es consideren oportuns.

e.2) Per als projectes de la modalitat 2: en el cas de la realització d'obres es presentarà una memòria tècnica detallada de les obres efectivament realitzades. En el cas d'adquisició de béns inventariables es presentarà una memòria en la qual es descriguen amb detall els béns adquirits.

e.3) Per als projectes de la modalitat 3: es presentarà memòria tècnica detallada dels actes festius, culturals i institucionals de les festes de la Comunitat Valenciana de l'any 2024 que s'especifiquen en el resolc sis, apartat 3) als quals efectivament s'ha assistit, i per als quals es va sol·licitar la subvenció, amb indicació de dates, horari d'activitats i llistat d'assistents pel CEVEX. S'acompanyarà de materials audiovisuals, fotografies, i altres que documenten la realització de l'activitat.

f) Els centres que presenten justificants en moneda estrangera hauran d'acompanyar un document expedit per una entitat bancària del país d'origen en què se certifique l'equivalència, amb caràcter mensual, d'esta moneda amb l'euro en el període gener-octubre de l'any en curs. Per a la conversió per part de l'entitat de l'import de cadascun dels gastos efectuats a euros, esta aplicarà un tipus de canvi vigent en el mes en què s'haja emés i/o pagat la corresponent factura o document equivalent.

g) Certificat de justificació de gastos i de compliment del pressupost aprovat (Doc. 4) on es faran constar d'una banda els imports aprovats en el projecte, agrupats per tipus de gasto, i per un altre els imports realment executats per tipus de gasto. Els gastos justificats hauran d'adaptar-se als tipus de gastos autoritzats. Únicament s'admetrà una desviació en la imputació de quantitats als diferents tipus de gastos en una quantia de fins a un trenta per cent (30%), de l'import assignat a cadascun d'estos, respectant en tot moment els límits màxims establits en l'apartat sis de la present resolució. La desviació no podrà aplicar-se a tipus de gastos no autoritzats.

h) Els centres sol·licitants que no tinguen la seua residència fiscal en territori espanyol hauran de presentar

un certificat de residència fiscal, en vigor, emés per les autoritats competents del seu país de residència, en el cas que el presentat juntament amb la sol·licitud haja expirat la seua vigència.

i) Per a la modalitat 2 en el cas d'obres en les seus dels centres:

- Certificat del Registre de la Propietat que acredite que l'immoble on s'han realitzat les obres pertany a l'entitat o contracte de lloguer i autorització de la propietat sobre l'execució de les obres, en el cas que les mateixes es duguen a terme en un local arrendat.

- Certificat de la persona representant legal de l'entitat en el qual s'expressarà que les obres han sigut realitzades amb càrrec a la subvenció concedida, l'import d'esta subvenció i el compromís de mantindre l'ús de l'edifici com a seu del centre almenys en els pròxims 5 anys.

j) Respecte a l'adquisició de béns inventariables, certificació de la persona que ostenta la presidència o representació de l'entitat en la qual conste la recepció d'estos, la seua conformitat i la seua inclusió en l'inventari de l'entitat per un període mínim de dos anys.

k) Per a la modalitat 3 un certificat firmat pel secretari/a i amb el vistiplau del president/a de l'entitat, en el qual es detalle:

- Identitat dels assistents en representació del CEVEX (màxim 2) amb indicació de nom, Núm. d'identificació i càrrec en el CEVEX, si és el cas.

- Festa o festes de la Comunitat Valenciana a les quals s'han desplaçat els representants relacionats en l'apartat anterior.

- Tipus de desplaçament utilitzat/s i gasto realment efectuat, tant per a l'anada com per a la volta, per cada representant, amb indicació de dates.

- En cas de vehicle particular matrícula, quilòmetres efectuats per a l'assistència als actes a la Comunitat Valenciana i retorn al lloc d'origen, amb indicació de dates

2. La documentació justificativa haurà de presentar-se de manera telemàtica en el següent enllaç:  https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=g2 tal com s'indica en el resolc Set. Presentació de sol·licituds i termini.

En el cas dels CEVEX situats a Espanya, a més de la presentació de les factures per via telemàtica en el moment de la presentació de la justificació, es remetran les factures originals per via postal dins del termini establit per a presentar la documentació justificativa de la subvenció concedida (31.10.2024).

Únicament en el cas dels centres valencians que estiguen situats fora d'Espanya i que per tal circumstància no puguen presentar la documentació justificativa de manera telemàtica, s'admetrà de manera excepcional la seua presentació pels mitjans que establix l'article 16.4 de la LPACAP. En tal cas, l'entitat beneficiària haurà d'enviar en el mateix dia, mitjançant correu electrònic dirigit al Servici de Foment de l'Associacionisme i Suport a les Persones Valencianes en l'Exterior, document acreditatiu de la presentació i del contingut d'esta

3. Es reduirà proporcionalment la subvenció en el cas que la justificació dels gastos realitzats no aconseguisca la quantia atorgada o es produïsca el desviament de quantitats que superen els percentatges màxims establits en l'apartat sis i en el catorze, subapartat 1.g.

4. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit d'incompliment de l'obligació de justificació, la justificació insuficient i la presentació extemporània de la justificació, segons el que s'establix en els articles 34.3. i 37.1 c) de la LGS. Els tres supòsits donaran lloc a la incoació d'un procediment per a deixar sense efecte l'acte de concessió de la subvenció. En tot cas es garantirà el dret de l'audiència de l'interessat.

A qui va dirigit

Ciutadania
Persones interessades

Podran beneficiar-se de la present convocatòria els centres valencians en l'exterior (CEVEX) de la Comunitat Valenciana, així com les seues federacions i confederacions, definits com a tals en l'article 52 de la Llei 2/2015, de 2 d'abril, de la Generalitat, de participació ciutadana de la Comunitat Valenciana, i en l'article 2 del Decret 94/2016, 22 de juliol, del Consell, pel qual es regulen els centres valencians en l'exterior de la Comunitat Valenciana, i que hagen sigut reconeguts per la Generalitat, d'acord amb el que s'establix en la legislació vigent.

Com es tramita

Procés de tramitació

1. Presentació de la sol·licitud acompanyada de la documentació requerida.

2. Si la sol·licitud no reunix els requisits i documents que s'assenyalen en les bases es requerirà a l'entitat interessada perquè, en un termini de deu dies hàbils esmene la falta o acompanye els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fera, li la tindrà per desistida de la seua petició.

3. Els centres valencians en l'exterior sol·licitants hauran d'obtindre en la valoració un mínim de 50 punts per a rebre subvenció en la present convocatòria, tenint en compte els criteris objectius de valoració establits en l'article 24 de l'Orde 4/2016 i en la present convocatòria.

4. L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Subdirecció General de Participació Ciutadana que, en qualsevol moment del procediment podrà, d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals ha de pronunciar-se la resolució.

5. L'examen i valoració dels expedients presentats, correspondrà a una comissió.

6. Per a determinar la quantia subvencionada, es tindrà en compte l'adequació dels projectes presentats per les entitats als criteris de valoració determinats en la convocatòria.

7. La resolució de concessió o denegació de les subvencions correspondrà dictar-la a la persona titular de la Direcció General de Transparència i Participació, prèvia proposta de la comissió avaluadora, prevista en l'article 9 de l'Orde 4/2016, després de la valoració de les sol·licituds admeses.

8. El termini màxim per a resoldre les sol·licituds i procedir a la publicació de la resolució de concessió, serà el de sis mesos comptats des de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, transcorregut el qual sense que haja recaigut resolució expressa, les sol·licituds hauran d'entendre's desestimades, de conformitat amb l'article 25 de la LPACAP.

9. La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que s'establix en l'article 45.1.b de la LPACAP.

Criteris de valoració

Els centres valencians en l'exterior sol·licitants hauran d'obtindre en la valoració un mínim de 50 punts per a rebre subvenció en la present convocatòria, tenint en compte els criteris objectius de valoració establits en l'article 24 de l'Orde 4/2016, i la ponderació d'estos que a continuació s'establix:

Modalitat 1: Subvencions per a les activitats i gastos de funcionament.

a) Entitat sol·licitant (fins a 30 punts).

a.1) Nombre de persones associades (fins a 6 punts).

a.2) Antiguitat del centre (fins a 6 punts).

a.3) Foment de les TIC (fins a 4 punts).

a.4) Creació i treball en xarxes (fins a 6 punts).

a.5) Relleu generacional i paritat en els òrgans directius dels centres (fins a 6 punts).

a.6) Mesures concretes de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar a aplicar per a la plantilla laboral de l'entitat, que superen el que s'establix legal i convencionalment, especialment quan es tracte de persones treballadores amb discapacitat/diversitat funcional o en situació de dependència. S'acreditarà mitjançant declaració responsable de l'o la representant de l'entitat (fins a 2 punts), formalitzada en la sol·licitud telemàtica o en el Doc. 0.

b) Projecte i activitats a desenvolupar (fins a 70 punts).

b.1) Enfocament tècnic. Es valorarà la qualitat i viabilitat del projecte, així com la coherència i adequació d'este als objectius a aconseguir (fins a 15 punts).

b.1.1) Identificació de les necessitats que justifiquen el projecte. Es valorarà la fonamentació de les necessitats detectades que motiven la realització del projecte i, especialment, la realització d'estudis o anàlisis prèvies d'estes. De realitzar-se este estudi, este haurà d'adjuntar-se a la sol·licitud (fins a 5 punts).

b.1.2) Adequada definició i desenvolupament dels objectius del projecte (fins a 5 punts).

b.1.3) Grau de coherència entre els objectius i les activitats a desenvolupar (fins a 5 punts).

b.2) Activitats previstes. Es valorarà la planificació i gestió de les activitats previstes, tenint en compte el seu àmbit d'actuació i difusió i impactes previstos (fins a 40 punts).

b.2.1) Planificació i gestió de les activitats previstes (fins a 15 punts).

b.2.2) Àmbit d'actuació (fins a 20 punts).

b.2.3) Activitats de difusió (fins a 5 punts).

b.3) Persones beneficiàries del projecte. Es valoraran especialment les activitats destinades als col·lectius més desfavorits, a la infància, la joventut, les persones majors, així com a la convivència intergeneracional, les dones i la igualtat d'oportunitats entre homes i dones (fins a 10 punts).

b.4) Experiència. Es valoraran les activitats desenvolupades per l'entitat en els últims dos anys (fins a 5 punts).

Modalitat 2: Subvencions per a gastos d'inversió.

a) Entitat sol·licitant (fins a 30 punts).

a.1) Nombre de persones associades (fins a 6 punts).

a.2) Antiguitat del centre (fins a 6 punts).

a.3) Foment de les TIC (fins a 4 punts).

a.4) Creació i treball en xarxes (fins a 6 punts).

a.5) Relleu generacional i paritat en els òrgans directius dels centres (fins a 6 punts).

a.6) Mesures concretes de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar a aplicar per a la plantilla laboral de l'entitat, que superen el que s'establix legal i convencionalment, especialment quan es tracte de persones treballadores amb discapacitat/diversitat funcional o en situació de dependència. S'acreditarà mitjançant declaració responsable de l'o la representant de l'entitat (fins a 2 punts), formalitzada en la sol·licitud telemàtica o en el Doc. 0.

b) Projecte i inversions a realitzar (fins a 70 punts).

b.1) Enfocament tècnic. Es valorarà la qualitat i la viabilitat de la inversió, així com la coherència i l'adequació d'esta als objectius a aconseguir (fins a 30 punts).

b.1.1) Identificació de les necessitats que justifiquen el projecte. Es valorarà la fonamentació de les necessitats detectades que motiven la realització del projecte i, especialment, la realització d'estudis o anàlisis prèvies d'estes. De realitzar-se este estudi, este haurà d'adjuntar-se a la sol·licitud (fins a 10 punts).

b.1.2) Adequada definició i desenvolupament dels objectius del projecte d'inversió (fins a 10 punts).

b.1.3) Grau de coherència entre els objectius i les inversions a realitzar (fins a 10 punts).

b.2) Inversions previstes. Es valorarà la planificació i gestió de les inversions previstes, així com l'impacte que puguen representar per a la millora del funcionament del centre (fins a 40 punts).

b.2.1) Planificació i gestió de les inversions previstes (fins a 20 punts).

b.2.2) Impacte sobre la millora del funcionament del centre (fins a 20 punts).

Modalitat 3: Subvencions per a desplaçaments de representants dels *CEVEX a les festes de la Comunitat Valenciana.

a) Entitat sol·licitant (fins a 30 punts).

a.1) Nombre de persones associades (fins a 6 punts).

a.2) Antiguitat del centre (fins a 6 punts).

a.3) Foment de les TIC (fins a 4 punts).

a.4) Creació i treball en xarxes (fins a 6 punts).

a.5) Relleu generacional i paritat en els òrgans directius dels centres (fins a 6 punts).

a.6) Mesures concretes de corresponsabilitat i conciliació de la vida personal, laboral i familiar a aplicar per a la plantilla laboral de l'entitat, que superen el que s'establix legal i convencionalment, especialment quan es tracte de persones treballadores amb discapacitat/diversitat funcional o en situació de dependència. S'acreditarà mitjançant declaració responsable de l'o la representant de l'entitat (fins a 2 punts), formalitzada en la sol·licitud telemàtica o en el Doc. 0.

b) Projecte a realitzar (fins a 70 punts).

b.1) Trajectòria del CEVEX en l'organització d'actes festius i culturals relatius a la celebració de les principals festes tradicionals de la Comunitat Valenciana en els llocs d'origen dels CEVEX (actes Fallers, Magdalena, Fogueres de Sant Joan) (fins a 45 punts).

b.2) Projecte d'activitats a desenvolupar en el lloc d'origen del CEVEX en 2024 amb motiu de les citades festes (fins a 15 punts).

b.3) Projecte d'activitats de participació en les festes de la Comunitat Valenciana, amb indicació de les activitats de la festa a les quals es pretén assistir (fins a 10 punts).

Òrgans de tramitació
L'òrgan encarregat de l'ordenació i instrucció del procediment serà la Subdirecció General de Participació Ciutadana que, en qualsevol moment del procediment podrà, d'ofici, acordar totes les actuacions necessàries per a la determinació, coneixement i comprovació de les dades en virtut dels quals...
Saber més

Sol·licitud

Termini
Des de 31-07-2024 fins a 28-08-2024

Les sol·licituds es presentaran en el termini de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el DOGV (DOGV nº 9904 de 30.07.2024). L'incompliment de l'esmentat termini donarà lloc a l'exclusió de la convocatòria

Documentació

1. Per a la present convocatòria de subvencions, les entitats podran optar a totes les modalitats de subvencions, o a alguna d'elles, havent de presentar una sol·licitud per cada modalitat en la qual es participe. Cadascuna de les modalitats porta associats els seus corresponents documents i formularis.

2. Els centres valencians que sol·liciten una subvenció de la modalitat 1 presentaren una sol·licitud, formalitzada en tots els seus apartats i firmada per la persona que ostenta la representació legal de l'entitat, degudament autoritzada. En el cas dels centres valencians situat fora d'Espanya, i que per tal circumstància no puguen presentar la sol·licitud de manera telemàtica, emplenaran el model normalitzat de sol·licitud (Doc. 0), disponible en el següent enllaç: https://participacio.gva.es/es/web/participacio/convocatorias-y-subvenciones.

La sol·licitud anirà acompanyada dels següents documents electrònics o, en defecte d'això, dels originals o còpies autenticades:

a) Projecte presentat segons el model normalitzat (Doc. 1). Les dades no emplenades en este formulari no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració. Així mateix no seran tinguts en compte aquelles dades emplenades per l'entitat beneficiària que, previ examen de l'expedient per la comissió avaluadora, no siguen coherents amb els objectius i les activitats proposades en el projecte.

Perquè siguen valorats determinats mèrits al·legats en el projecte, haurà d'aportar-se la documentació que els acredite.

En el cas que el projecte contemple més d'una activitat, s'emplenarà una fulla (Annex 1.1) per a cadascuna de les activitats que es preveuen desenvolupar en el projecte, en la qual es descriurà de forma detallada l'activitat i el cost econòmic previst per a la seua realització.

b) Memòria descriptiva de les activitats i projectes duts a terme, si és el cas, pel centre valencià en l'exterior sol·licitant de la subvenció durant els exercicis 2022 i 2023.

c) En els casos d'aquells projectes on estiga previst el treball en xarxa, s'haurà d'aportar declaració responsable subscrita per la persona representant de l'entitat sol·licitant on es manifeste la col·laboració en el disseny i/o l'execució del projecte a través de la metodologia de treball en xarxa (Doc. 2). S'entén per treball en xarxa la interacció intencional i selectiva entre dos o més actors sobre la base d'una relació, bé entre els subjectes o bé per les activitats que realitzen, amb la finalitat de millorar el benestar personal i la qualitat de vida, tant de l'individu com de la comunitat en la qual s'integra.

d) En el supòsit de centres que presenten sol·licitud de subvencions a la Generalitat per primera vegada, en el cas que les entitats beneficiàries hagen modificat les seues dades bancàries respecte a exercicis anteriors, o bé a requeriment de l'òrgan gestor, es procedirà de la manera següent d'acord amb el que s'establix en l'Orde 2/2022, de la Conselleria d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual es regulen les actuacions o tràmits d'alta, modificació i baixa de les dades identificatives i bancàries de les persones físiques i jurídiques que es relacionen econòmicament amb la Generalitat, i amb el que establix la Resolució de 16 de juny de 2022, del conseller d'Hisenda i Model Econòmic, per la qual s'aprova la implementació del sistema informàtic PROPER:

d.1) Els centres amb compte bancari l'IBAN del qual s'identifique amb país d'origen ESPANYA hauran d'utilitzar el tràmit automatitzat PROPER habilitat a este efecte, que serà accessible a través del següent enllaç: https://www.gva.es/es/inicio/procedimientos?id_proc=22648

d.2) Els centres amb compte bancari l'IBAN del qual no s'identifique amb país d'origen ESPANYA hauran d'utilitzar el tràmit No automatitzat i presentar la documentació següent, de conformitat amb el que s'establix en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

d.2.1) Formulari normalitzat “Annex Model de domiciliació bancària”, firmat per la persona que ostente la representació legal de l'entitat beneficiària juntament amb els documents vàlids en dret que deixen constància fidedigna de la seua representació.

d.2.2) Acreditació de la titularitat del compte bancari, així com del codi IBAN o SWIFT, que assenyale en el model de domiciliació bancària.

e) Relació nominal i numerada de persones associades a l'entitat, amb expressió del número de document d'identificació d'estes, firmada o autenticada per la persona que ostente la presidència.

En el cas que el centre valencià sol·licitant haja presentat esta documentació davant la Generalitat en la convocatòria de subvencions de l'exercici anterior, serà suficient la presentació d'una relació nominal i numerada, firmada o autenticada per la persona que ostente la presidència, de les altes i baixes de persones associades produïdes durant l'any transcorregut des de l'anterior convocatòria.

f) Els centres sol·licitants que no tinguen la seua residència fiscal en territori espanyol hauran de presentar un certificat de residència fiscal, en vigor, emés per les autoritats competents del seu país de residència.

g) Igualment, en el cas dels centres valencians que estiguen situats fora d'Espanya, hauran de presentar declaració responsable, firmada per la persona que ostente la representació legal de l'entitat, que l'entitat està exempta d'obligacions tributàries i enfront de la Seguretat Social a Espanya (Doc.3).

h) L'entitat sol·licitant haurà d'aportar certificació acreditativa de l'actual composició de la junta directiva, amb indicació del nom, cognoms, DNI dels membres integrants, i càrrec que ocupen.

i) Qualsevol altre document justificatiu de mèrits al·legats per a la valoració.

3. Els centres valencians que sol·liciten una subvenció per a la modalitat 2 hauran de presentar, a més de la documentació anteriorment relacionada per a la modalitat 1, còpia de les factures proforma o del pressupost de les obres de rehabilitació, condicionament i reforma a realitzar, o de l'equipament o béns inventariables necessaris per al manteniment de l'activitat del centre que es pretenguen adquirir.

Una factura proforma equival a un pressupost o oferta comercial, sol contindre la mateixa informació que una factura normal i pot servir com a justificació i compromís d'una inversió a realitzar. No obstant això, ha d'esmentar de manera específica la seua naturalesa de «proforma» i portar una sèrie numèrica diferent de la principal de facturació.

4. Els centres valencians que sol·liciten una subvenció per a la modalitat 3 hauran de presentar, a més de la documentació anteriorment relacionada per a la modalitat 1, un certificat firmat pel secretari o secretària i amb el vistiplau de la persona que ostenta la presidència en el qual s'acredite el nomenament de la representant del CEVEX que siga Fallera Major, Bellea del Foc, o Reina de la Magdalena, per a la festa que corresponga de 2024, ja siga major o infantil.

En la modalitat 3, en relació amb el document “formulari de presentació del projecte” (Doc. 1) s'emplenaran dos activitats:

- Una activitat consistirà en la previsió de participació en les festes de la Comunitat Valenciana, amb indicació de les activitats de la festa a la qual es pretén assistir.

- Una segona consistirà en la programació dels actes festius i culturals en el CEVEX d'origen relacionats amb les festes a les quals assistisca el CEVEX per la modalitat 3 amb el detall dels actes i activitats de la festa a desenvolupar en la seu del CEVEX l'any 2024.

A més, es farà constar, per a la seua valoració, la trajectòria del CEVEX en l'organització d'actes festius i culturals relatius a la celebració de les principals festes tradicionals de la Comunitat Valenciana en el lloc d'origen del CEVEX (actes fallers, Magdalena, Fogueres de Sant Joan).

 

Forma de presentació
Telemàtica

https://www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=G2 Per a poder realitzar la presentació telemàtica, el sol·licitant haurà de disposar d'algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la Seu Electrònica de la Generalitat. https://sede.gva.es/es/

    Presencial

    Únicament en el cas dels centres valencians que estiguen situats fora d'Espanya i que per tal circumstància no puguen presentar la sol·licitud de manera telemàtica, s'admetrà de manera excepcional la presentació de la sol·licitud pels mitjans que establix l'article 16.4 de la LPACAP. En este cas excepcional que la documentació no haja sigut presentada telemàticament, l'entitat beneficiària haurà d'enviar en el mateix dia, mitjançant correu electrònic dirigit al Servici de Suport a les persones valencianes en l'exterior, document acreditatiu de la presentació i del contingut d'esta.

    Esmena

    Termini
    Termini obert
    Descripció

    - Si s'ha rebut un requeriment (d'esmena o d'un altre tipus), la documentació haurà d'aportar-se en el termini que la Direcció General de Transparència i Participació haja establit en este requeriment.

     

    - Així mateix, si la normativa aplicable a l'expedient d'ajudes o subvencions de què es tracte fixa un termini de presentació, la documentació haurà d'aportar-se en este termini.

     

    Forma de presentació

    Al·legació / Aportació

    Termini
    Termini obert
    Descripció

    Este tràmit permet l'aportació de documentació en qualsevol moment (és a dir sense haver sigut requerida l'entitat per a això) a l'expedient obert, per via telemàtica. Este tràmit és distint a l'aportació de documents per a esmena a requeriment o a la justificació posterior, que tenen el seu propi enllaç en la fase corresponent.

     

     

     

    Forma de presentació

    Resolució

    Termini màxim

    El termini màxim per a resoldre les sol·licituds i procedir a la publicació de la resolució de concessió, serà el de sis mesos comptats des de la data de publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, transcorregut el qual sense que haja recaigut resolució expressa, les sol·licituds hauran d'entendre's desestimades, de conformitat amb l'article 25 de la LPACAP.

     

    La resolució per la qual es concedisquen o deneguen les subvencions es publicarà en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, d'acord amb el que s'establix en l'article 45.1.b de la LPACAP.

    Quantia i cobrament

    QUANTIA

     

    Per a determinar la quantia subvencionada, es tindrà en compte l'adequació dels projectes presentats per les entitats als criteris de valoració determinats en l'apartat anterior.

     

    La subvenció màxima per projecte serà:

    a) Per a la modalitat 1 se subvencionarà, com a màxim, 6.000 euros per projecte.

    b) Per a la modalitat 2 se subvencionarà, com a màxim, 10.000 euros per projecte.

    c) Per a la modalitat 3 se subvencionarà, com a màxim, per cada representant dels CEVEX, anada i tornada inclosa:

    c.1) 1.000 euros en el cas de CEVEX situats fora del territori espanyol.

    c.2) 300 euros en el cas de CEVEX situats en territori espanyol zona insular (illes Balears o Illes Canàries).

    c.3) 150 euros en el cas de CEVEX situats en territori espanyol no insular.

     

    Els projectes que hagen superat la puntuació de 50 punts se subvencionaran atenent el límit anterior, concedint-se les subvencions per orde de puntuació de major a menor fins a l'esgotament dels fons previstos en la corresponent convocatòria.

     

    Quan es produïsca la renúncia d'alguna de les entitats beneficiàries a la subvenció, i sempre que esta renúncia es realitze en el termini d'un mes des de la publicació de la resolució de concessió, el crèdit pressupostari no aplicat podrà concedir-se sense necessitat de nova convocatòria a l'entitat sol·licitant següent per orde de puntuació que, havent superat la puntuació mínima, no haja resultat beneficiària.

     

    PAGAMENT

     

    El pagament de les subvencions, es realitzarà en pagament únic, després de la justificació del gasto realitzat, mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

     

    El termini màxim per a la presentació de la justificació de la subvenció finalitzarà el 31 d'octubre de 2024

     

    Efecte silenci / Esgota via administrativa
    Desestimatori
    / Sí
    Recurs que procedeix contra la resolució
    Potestatiu de reposició
    Obligacions

    Vegeu l'article 5. Obligacions dels beneficiaris, de l'Ordre 4/2016, de 3 de juny de 2016.

    Observacions

    Contra la resolució de concessió, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que ha dictat l'acte en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que es preveu en els articles 123...

    Saber més
    Òrgans resolució
    La resolució de concessió o denegació de les subvencions correspondrà dictar-la a la persona titular de la Direcció General de Transparència i Participació, prèvia proposta de la comissió avaluadora, prevista en l'article 9 de l'Orde 4/2016, després de la valoració de les sol·licituds admeses.

    Justificació

    Termini
    Fins 29-11-2024 23:59:00h

    Per resolució de 8 de novembre de 2024, del president de la Generalitat, d'ampliació general dels terminis dels procediments administratius de la Presidència de la Generalitat, s'amplia el termini màxim de justificació.

    Sobre la base d'esta resolució, el termini màxim per a la presentació de la justificació de la subvenció finalitzarà el 29 de novembre de 2024.

    Esta resolució modifica la data assenyalada en la RESOLUCIÓ de 16 d'octubre de 2024, per la qual s'ampliava el termini màxim de justificació de la subvenció fins al dia 15 de novembre de 2024, resolució que, al seu torn, modificava la Resolució de 22 de juliol de 2024, de convocatòria de la subvenció, que disposa en el seu apartat 13.2 que el termini màxim per a la presentació de la justificació de la subvenció finalitzarà el 31 d'octubre de 2024.

    Descripció

    El pagament de les subvencions, es realitzarà en pagament únic, després de la justificació del gasto realitzat, mitjançant transferència bancària al compte designat per l'entitat beneficiària en la seua sol·licitud.

     

    Es reduirà proporcionalment la subvenció en el cas que la justificació dels gastos realitzats no aconseguisca la quantia atorgada o es produïsca el desviament de quantitats que superen els percentatges màxims establits en l'apartat sis i en el catorze, subapartat 1.g. de la convocatòria.

     

    Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la subvenció en el supòsit d'incompliment de l'obligació de justificació, la justificació insuficient i la presentació extemporània de la justificació, segons el que s'establix en els articles 34.3. i 37.1 c) de la LGS. Els tres supòsits donaran lloc a la incoació d'un procediment per a deixar sense efecte l'acte de concessió de la subvenció. En tot cas es garantirà el dret de l'audiència de l'interessat

     

     

    Documentació

    Per a efectuar el pagament les entitats beneficiàries de la subvenció hauran d'ajustar-se als requisits i formes d'acreditació establits en els articles 30 i 31 de la LGS, en l'article 169 de la LHPGV. En tot cas, hauran de presentar la següent documentació:

     

    a) Certificat de justificació de gastos i de Compliment del pressupost aprovat (Doc. 4).

    b) Relacions detallades dels gastos ocasionats pel projecte objecte de subvenció, per cadascun dels diferents conceptes de gasto, amb el següent detall:

    - Una relació per als gastos indirectes.

    - Una relació per als costos de personal intern.

    - Una relació per als costos de funcionament.

    - Una relació per als costos de subcontractació.

    - Una relació per als costos ocasionats per obres de rehabilitació, condicionament i reforma de la seu.

    - Una relació per als costos ocasionats per l'adquisició d'equipament i de béns inventariables.

    - Una relació per als gastos dels desplaçaments per a l'assistència als actes (anada i tornada), fins al municipi de la Comunitat Valenciana en què es realitzen, de les persones representants per centre CEVEX.

    En cadascuna de les relacions haurà de constar la identificació de la persona creditora, import, data d'emissió de la factura, nòmina o un altre gasto del personal, data de pagament de les mateixes i relació amb les activitats i objectius del projecte. A més, haurà d'indicar-se l'import d'imputació de cada factura i dels gastos de personal intern a la subvenció concedida.

    Així mateix, cadascuna de les relacions haurà de portar realitzat el sumatori dels gastos realitzat i la quantitat dels quals haurà de coincidir amb les quantitats expressades en el Certificat de justificació de gastos i de compliment del pressupost aprovat, previst en l'apartat g).

    Es considerarà gasto realitzat el que ha sigut efectivament pagat amb anterioritat a la finalització del període de justificació, això és, fins al 31 d'octubre de 2024.

    Estes relacions de gastos hauran de ser subscrita per la persona representant de l'entitat.

    c) Original de les factures del gasto efectuat, que hauran de contindre, com a mínim:

    - Número de factura.

    - Data d'expedició.

    - Raó social emissor i receptor.

    - NIF emissor i receptor.

    - Domicilie emissor i receptor.

    - Descripció de les operacions (base imposable).

    - Tipus impositiu.

    - Quota tributària.

    - Data prestació del servici (si és diferent de la d'expedició).

    En cap cas s'admetran factures, «tiquets» o «rebuts» que no incloguen les dades referides anteriorment.

    En tot cas les factures o document equivalent hauran de tindre un import mínim de vint euros, per la qual cosa, si els diferents gastos efectuats són inferiors a este import, hauran d'agrupar-se en una única factura tots els corresponents al mateix emissor.

    d) Justificants de pagament dels gastos efectuats.

    En tot cas, ja es tracte de gastos justificats amb factura, nòmina, etc., es requerix l'aportació dels documents acreditatius d'haver realitzat el pagament.

    Com a regla general, per a acreditar la realització del pagament el sistema recomanat és la transferència o la domiciliació bancàries dels gastos, i en este cas haurà d'acompanyar-se a la factura el corresponent justificant de pagament bancari (cartilla, extracte bancari, moviment bancari). El pagament ha de realitzar-se sempre amb càrrec a un compte de l'entitat beneficiària de la subvenció, no podent subvencionar-se pagaments realitzats amb càrrec a comptes el titular dels quals no siga l'entitat, com per exemple a nom del president/a de l'entitat, el secretari/a o el tresorer/a.

    Quan excepcionalment el pagament de la factura s'haja fet mitjançant:

    d.1) Lliurament en efectiu que s'acreditarà per qualsevol dels següents mitjans:

    - La factura contindrà un segell que deixe constància d'este pagament («pagat», «cancel·lat», «en efectiu» ...), la data d'este i la firma de l'emissor.

    - Rebut en el qual conste que a l'emissor li ha sigut satisfet l'import, amb identificació de la factura a la qual correspon i la data del pagament.

    A més, s'aportarà un certificat firmat pel secretari/a i el tresorer/a, amb el vistiplau del president/a de l'entitat, en el qual es determine esta circumstància, fent constar que estos gastos s'han realitzat per la mateixa amb càrrec a la subvenció concedida, detallant l'origen d'estos i els conceptes al fet que corresponen.

    d.2) Taló o xec bancari:

    - Haurà de ser sempre nominatiu.

    - S'aportarà fotocòpia d'este i extracte o moviment bancari que acredite que el destinatari l'ha fet efectiu.

    e) Memòria Tècnica detallada

    e.1) Per als projectes de la modalitat 1 es presentarà memòria tècnica detallada de l'execució del projecte presentat en la sol·licitud per al qual s'ha concedit la subvenció, detallant com s'han realitzat les activitats que es van incloure en la descripció del projecte. La memòria haurà de desenvolupar, com a mínim, els següents epígrafs:

    - Dades de l'entitat sol·licitant: nom i NIF.

    - Títol del projecte, que haurà de coincidir amb el de la sol·licitud.

    - Treball en xarxa realitzat: entitats participants, àrees de responsabilitat, pressupost assignat.

    - Activitats realitzades dins del projecte, que haurà de coincidir amb les de la sol·licitud, detallant: nom, dates de realització, lloc, horari, nombre d'hores, nombre de participants, materials utilitzats, persona responsable, descripció de com s'ha dut a terme.

    - Difusió del projecte: descripció del pla de difusió, així com de la seua efectiva realització, detallant les dates de realització i les accions emprades.

    - Avaluació del projecte:

    - Descripció dels resultats obtinguts

    - Descripció de la relació entre els resultats obtinguts i les necessitats prèvies.

    - Anàlisi del grau de compliment dels objectius plantejats.

    - Descripció de la incidència dels resultats sobre el foment de la participació ciutadana.

    - Aplicació dels resultats per a la posada en marxa de futurs projectes o la millora en la gestió d'estos.

    - Aportació del material gràfic (fullets, cartells, tríptics), audiovisuals, fotografies de les activitats o material utilitzat en l'avaluació (qüestionaris, informes de resultats), llistat d'assistents i altres que es consideren oportuns.

    e.2) Per als projectes de la modalitat 2: en el cas de la realització d'obres es presentarà una memòria tècnica detallada de les obres efectivament realitzades. En el cas d'adquisició de béns inventariables es presentarà una memòria en la qual es descriguen amb detall els béns adquirits.

    e.3) Per als projectes de la modalitat 3: es presentarà memòria tècnica detallada dels actes festius, culturals i institucionals de les festes de la Comunitat Valenciana de l'any 2024 que s'especifiquen en el resolc sis, apartat 3) als quals efectivament s'ha assistit, i per als quals es va sol·licitar la subvenció, amb indicació de dates, horari d'activitats i llistat d'assistents pel CEVEX. S'acompanyarà de materials audiovisuals, fotografies, i altres que documenten la realització de l'activitat.

    f) Els centres que presenten justificants en moneda estrangera hauran d'acompanyar un document expedit per una entitat bancària del país d'origen en què se certifique l'equivalència, amb caràcter mensual, d'esta moneda amb l'euro en el període gener-octubre de l'any en curs. Per a la conversió per part de l'entitat de l'import de cadascun dels gastos efectuats a euros, esta aplicarà un tipus de canvi vigent en el mes en què s'haja emés i/o pagat la corresponent factura o document equivalent.

    g) Certificat de justificació de gastos i de compliment del pressupost aprovat (Doc. 4) on es faran constar d'una banda els imports aprovats en el projecte, agrupats per tipus de gasto, i per un altre els imports realment executats per tipus de gasto. Els gastos justificats hauran d'adaptar-se als tipus de gastos autoritzats. Únicament s'admetrà una desviació en la imputació de quantitats als diferents tipus de gastos en una quantia de fins a un trenta per cent (30%), de l'import assignat a cadascun d'estos, respectant en tot moment els límits màxims establits en l'apartat sis de la present resolució. La desviació no podrà aplicar-se a tipus de gastos no autoritzats.

    h) Els centres sol·licitants que no tinguen la seua residència fiscal en territori espanyol hauran de presentar

    un certificat de residència fiscal, en vigor, emés per les autoritats competents del seu país de residència, en el cas que el presentat juntament amb la sol·licitud haja expirat la seua vigència.

    i) Per a la modalitat 2 en el cas d'obres en les seus dels centres:

    - Certificat del Registre de la Propietat que acredite que l'immoble on s'han realitzat les obres pertany a l'entitat o contracte de lloguer i autorització de la propietat sobre l'execució de les obres, en el cas que les mateixes es duguen a terme en un local arrendat.

    - Certificat de la persona representant legal de l'entitat en el qual s'expressarà que les obres han sigut realitzades amb càrrec a la subvenció concedida, l'import d'esta subvenció i el compromís de mantindre l'ús de l'edifici com a seu del centre almenys en els pròxims 5 anys.

    j) Respecte a l'adquisició de béns inventariables, certificació de la persona que ostenta la presidència o representació de l'entitat en la qual conste la recepció d'estos, la seua conformitat i la seua inclusió en l'inventari de l'entitat per un període mínim de dos anys.

    k) Per a la modalitat 3 un certificat firmat pel secretari/a i amb el vistiplau del president/a de l'entitat, en el qual es detalle:

    - Identitat dels assistents en representació del CEVEX (màxim 2) amb indicació de nom, Núm. d'identificació i càrrec en el CEVEX, si és el cas.

    - Festa o festes de la Comunitat Valenciana a les quals s'han desplaçat els representants relacionats en l'apartat anterior.

    - Tipus de desplaçament utilitzat/s i gasto realment efectuat, tant per a l'anada com per a la volta, per cada representant, amb indicació de dates.

    - En cas de vehicle particular matrícula, quilòmetres efectuats per a l'assistència als actes a la Comunitat Valenciana i retorn al lloc d'origen, amb indicació de dates.

     

    Forma de presentació
    Presencial

    -En el cas dels CEVEX situats a Espanya, a més de la presentació de les factures per via
    telemàtica en el moment de la presentació de la justificació, es remetran les factures originals per via
    postal dins del termini establit per a presentar la documentació justificativa de la subvenció
    concedida (31.10.2024).

    -Únicament en el cas dels CEVEX que estiguen situats fora d'Espanya i que per tal circumstància no puguen presentar la documentació justificativa de manera telemàtica, s'admetrà de manera excepcional la seua presentació pels mitjans que establix l'article 16.4 de la LPACAP. En tal cas, l'entitat beneficiària haurà d'enviar en el mateix dia, mitjançant correu electrònic dirigit al Servici de Foment de l'Associacionisme i Suport a les Persones Valencianes en l'Exterior, document acreditatiu de la presentació i del contingut d'esta.

    Preguntes freqüents

    Dubtes sobre la tramitació
    On consultar dubtes sobre el tràmit:

    Temes relacionats

    MATÈRIES

    • Ciutadania
      • Ajudes, beques i subvencions
        • Col·lectius i servicis socials
      • Col·lectius i servicis socials
        • Immigració / Emigració