Convocatòria d'accions formatives del Pla de formació del personal al servei de la Generalitat per a l'any 2025 (IVAP)

Conselleria de Justícia i Administració Pública

Codi SIA: 1161300
|
Codi GVA: 19508
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 14-03-2025

Fins 28-03-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Resolució
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Mitjançant aquesta actuació, es pretén atendre les necessitats de formació del personal empleat públic de manera que s'estenga al màxim nombre de persones, per a, així, contribuir a la millora dels serveis públics i l'atenció a la ciutadania.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 14-03-2025 fins a 28-03-2025
Observacions

Les accions formatives s'indiquen en l'Annex de la convocatòria.

A qui va dirigit

Administració
Persones interessades

Pot participar en les activitats formatives indicades en l'annex d'esta resolució:

1. El personal al servei de l'Administració de la Generalitat gestionat per la Direcció General de Funció Pública que reunisca els requisits específics establits, si és el cas, per a cada activitat.

2. El personal directiu de programes, quan la competència en la formació del personal de la seua organització recaiga en l'IVAP. Este cas, en tractar-se de personal no gestionat per la DGFP, l'IVAP determinarà el procediment adequat per a la implementació de la formació.

Com es tramita

Criteris de valoració

8.1. La selecció de les persones sol·licitants s’haurà d'ajustar als següents criteris per ordre de prioritat:

a) Per a aquells cursos que tinguen requisits específics, es comprovarà que efectivament les persones interessades els reunixen.

b) L'IVAP atorgarà preferència a les peticions d'aquelles persones sol·licitants que no hagen realitzat cursos de formació en els tres últims anys.

c) Tindran preferència durant un any les persones que s'hagen incorporat al servei actiu procedents del permís de maternitat o paternitat, o hagen reingressat des de la situació d'excedència per raons de guarda legal i atenció a persones majors dependents o persones amb diversitat funcional, de conformitat amb la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Les persones que s'acullen a esta circumstància hauran de comunicar-la a l'IVAP a través del formulari de contacte disponible en la Web de l'IVAP «Consulta/Incidències Formació».

d) Haurà d'equilibrar-se percentualment respecte a la plantilla real la participació de dones i homes en l'assistència als cursos de formació, de conformitat amb el que disposa l'article 44 de la Llei de la Generalitat Valenciana 9/2003, de 2 d'abril, per a la igualtat de dones i homes, i es respectarà la reserva del 40% de les places prevista en l'article 60 de la Llei orgànica 3/2007, entre empleades públiques que reunisquen els requisits.

8.2. En la selecció s’haurà de tindre en compte, d'una banda, la reserva del 3% de places per a persones amb discapacitat establida en l'article 23 de la Llei 11/2003, de 10 d'abril, de la Generalitat Valenciana, sobre l'Estatut de les persones amb discapacitat.

8.3. En aquelles accions formatives que siga rellevant la relació de les funcions exercides per les persones participants amb el seu contingut, es prioritzaran les propostes d'assistència que realitzen les conselleries i organismes per a la millora de les competències dels seus efectius per a l'acompliment del lloc de treball.

8.4. Així mateix, les secretaries generals administratives i responsables dels organismes autònoms podran proposar l'admissió d'aquelles persones que s'hagen incorporat al seu lloc de treball amb posterioritat a la publicació de l'última convocatòria, a aquelles accions formatives directament relacionades amb les funcions del lloc que exercixen i en les quals es considera necessària la participació d'este personal.

8.5. En cas d'empat entre sol·licitants en aplicació dels anteriors criteris, caldrà ajustar-se al rigorós orde d'entrada de les sol·licituds (dia/hora).

8.6. Als itineraris formatius i al laboratori d'innovació pública els seran aplicables els criteris de selecció i admissió que s'estipulen en les seues convocatòries específiques.

Òrgans de tramitació
Subdirecció General de l'Institut Valencià d'Administració Pública (IVAP)

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 14-03-2025 fins a 28-03-2025

El termini de presentació de sol·licituds per a les accions formatives de l'annex de la present resolució serà de 15 dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació d'esta resolució en el DOGV. (Del 14 al 28 de març de 2025)

Documentació

Les sol·licituds hauran de ser presentades per les persones interessades, a través de la pàgina web de l'IVAP, en l'adreça electrònica que s'indica a continuació:

https://ivap.gva.es/va/inscripcio

Cada empleada o empleat públic podrà sol·licitar un màxim de deu accions formatives. Estan excloses d'este còmput:

a) Les accions formatives dels programes d'aprenentatge autònom i social, formació per a la Docència, acolliment, i obert FLEX112.

b) Els cursos autoformatius.

c) Els cursos del Programa d'Aprenentatge permanent de les àrees de Valencià i de Multilingüisme.

Forma de presentació

Resolució

Observacions

Els que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Preguntes freqüents

Dubtes sobre la tramitació
On consultar dubtes sobre el tràmit:

Temes relacionats

MATÈRIES

  • Administracions
    • Formació
      • La Generalitat

PERFILS

  • Administració i altres entitats
    • Generalitat Valenciana

TIPUS

  • Cursos, formació i programes