Subvencions per a la promoció i visibilització del valencià en sales de teatre. Modalitat B

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Codi SIA: 821191
|
Codi GVA: 19246
Descarregar informació
Termini de sol·licitud obert

Des de 12-03-2025

Fins 02-04-2025

  • Què necessites saber
  • Què és
  • A qui va dirigit
  • Com es tramita
  • Procediments relacionats
  • Formularis
  • Tramitació
  • Sol·licitud
  • Esmena
  • Al·legació / Aportació
  • Resolució
  • Justificació
  • Altres tràmits
  • Desistiment
  • Renúncia
  • Recurs de reposició
  • Ajuda
  • Preguntes freqüents
  • Temes relacionats
  • Enllaços d'interés

Què és

Què és i per a què servix

Resolució de la Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, per la qual es convoquen les subvencions per a la promoció i la visibilització del valencià en sales de teatre i en llibreries per a l'exercici pressupostari de 2025.

Terminis
Sol·licitudTermini obert
Des de 12-03-2025 fins a 02-04-2025
EsmenaTermini obert
Al·legació / AportacióTermini obert
JustificacióTermini obert
Recurs de reposicióTermini obert

A qui va dirigit

Ciutadania
Empreses
Persones interessades

Les empreses o entitats empresarials privades legalment constituïdes i radicades a la Comunitat Valenciana que exploten sales de teatre que representen o produïsquen obres de teatre en valencià.

Poden consultar el resolc segon de la convocatòria.

Requisits

Poden optar a les ajudes les empreses o entitats empresarials privades legalment constituïdes i radicades a la Comunitat Valenciana que exploten sales de teatre.

Podeu consultar l'article 2 de les bases reguladores.

Com es tramita

Procés de tramitació

Podeu consultar l'article 8 de les bases reguladores.

Criteris de valoració

Podeu consultar l'apartat quint de la convocatòria.

Entitats col·laboradores de certificació

Sol·licitud

Termini
Des de 12-03-2025 fins a 02-04-2025

El termini de presentació de sol·licituds i de la documentació que l'acompanya, detallada en el model de sol·licitud, és de 15 dies hàbils a comptar des de l'endemà de la publicació de la resolució en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

DOGV núm. 10064, 11.03.2025

El termini de presentació de solicitud i de justificació és del 12 de març al 2 d'abril de 2025.

Podeu consultar el resolc quart de la convocatòria.

Documentació

La sol·licitud ha d’anar firmada per la persona que represente legalment l’empresa; s’han d’utilitzar exclusivament els mitjans electrònics facilitats pels servidors d’informació de la Generalitat, de conformitat amb el que preveu el Decret 220/2014, de 12 de desembre, del Consell, pel qual s’aprova el Reglament d’administració electrònica de la Comunitat Valenciana. Per a això, s’ha d’accedir a l’apartat de «Servicis» en línia de la seu electrònica de la Generalitat, accessible a través de l’enllaç https://sede.gva.es. Cal disposar d’algun dels sistemes de firma electrònica admesos en la seu electrònica de la Generalitat.

       La sol·licitud de participació és telemàtica. La introducció de dades en l’aplicació s’ha de fer d’acord amb els models que estaran disponibles en la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació: www.ceice.gva.es/va/web/dgplgm/subvencions.

Qualsevol documentació, aclariment o informació que siga requerida per la Direcció General d’Ordenació Educativa i Política Lingüística durant la tramitació del procediment únicament podrà aportar-se, perquè tinga validesa i siga considerada, a través del tràmit específic d’aportació de documentació a l’expedient de subvenció corresponent:

– Modalitat B, exhibició en sales de teatre:

       www.gva.es/va/inicio/procedimientos?id_proc=19246

D’acord amb el que disposa l’article 16.8 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, tota aquella documentació que s’aporte per un tràmit diferent de l’específic no es tindrà en compte.

Forma de presentació

Esmena

Termini
Termini obert

Si la sol·licitud d’iniciació no reunix els requisits que assenyala l’article 66, i, si és el cas, els que assenyala l’article 67 o altres d’exigits per la legislació específica aplicable, s’ha de requerir l’interessat perquè, en un termini de deu dies, repare la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considera que desistix de la seua petició, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu

l’article 21.

Podeu consultar l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Descripció

Si la sol·licitud no reunix els requisits establits en la norma reguladora del procediment, l'òrgan competent li requerirà que l'esmene en el termini de 10 dies. En cas que no ho faça, l'Administració considerarà que desistix de la seua petició. El termini per a resoldre el procediment se suspendrà pel temps que transcórrega entre la notificació del requeriment i el seu compliment efectiu per part del destinatari o, si no n’hi ha, pel del termini concedit.

Documents que ha d’aportar:

• Els documents que li ha requerit l'Administració, si se li ha notificat un requeriment d'esmena.

• Els documents que estime necessaris, encara que l'Administració no li'ls haja sol·licitat.

Podeu consultar els articles 22 i 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Forma de presentació

Al·legació / Aportació

Termini
Termini obert
Descripció

Té dret a formular al·legacions, utilitzar els mitjans de defensa admesos per l'Ordenament Jurídic, i a aportar documents en qualsevol fase del procediment anterior al tràmit d'audiència, que hauran de ser tinguts en compte per l'òrgan competent en redactar la proposta de resolució.

Podeu consultar l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Forma de presentació

Resolució

Termini màxim

El termini màxim per a resoldre i notificar la concessió de les subvencions és de sis mesos, a comptar de l’endemà de la finalització del termini de presentació de sol·licituds.

Punt 5 de l'apartat sext de la convocatòria.

Quantia i cobrament

L’import global màxim de les subvencions a concedir en 2025 és de 600.000 €, amb càrrec a la línia pressupostària S0293, «Foment del multilingüisme autocentrat en el sector privat», del capítol IV del subprograma 422D00 dels pressupostos de la Generalitat. El pressupost per a les modalitats descrites és el següent:

       Modalitat B, empreses que exploten sales de teatre que representen o produïsquen obres de teatre en valencià, 350.000 €.

No es pot subvencionar un import superior a la quantitat sol·licitada i justificada.

No es pot presentar un pressupost superior a l’import global màxim de la modalitat a la qual es presente la sol·licitud.

Podeu consultar el resolc tercer de la convocatòria.

350.000,00
Efecte silenci / Esgota via administrativa
Desestimatori
/ Sí
Recurs que procedeix contra la resolució
Potestatiu de reposició
Obligacions

Podeu consultar l'article 4 de les bases reguladores.

Sancions

El règim sancionador en la matèria regulada en esta orde serà el que establix el títol IV de la Llei general de subvencions i els articles del 173 al 177 de la Llei 1/2015, de 6 de febrer, de la Generalitat.

Podeu consultar l'article 27 de les bases reguladores.

Justificació

Termini
Termini obert
Descripció

La documentació justificativa ha d’anar dirigida a la Direcció General d’Ordenació Educativa i Política Lingüística a través de mitjans electrònics, d’acord amb l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en les condicions i els terminis que establix l’article 23 de l’orde de bases.

       En la justificació ha de figurar la relació de les factures, o documents de valor probatori equivalent, corresponents als gastos realitzats, imputats i pagats corresponents al període subvencionable.

       Per a justificar adequadament la subvenció, cal presentar, degudament omplit, el model del compte justificatiu que figura en l’annex de la convocatòria, acompanyat de la documentació indicada en l’article 23 de l’orde de bases.

       S’ha de presentar el compte justificatiu dels gastos imputats per un import igual o superior al pressupost indicat en la sol·licitud.

       Les indicacions per a la presentació de la documentació justificativa estaran disponibles en l’adreça electrònica següent: http://www.ceice.gva.es/va/web/dgplgm/subvencions.

       En el cas de justificar gastos per un import que no siga igual o superior al pressupost total sol·licitat, es procedirà a la minoració de la subvenció proporcional als gastos efectivament justificats.

Podeu consultar el resolc sèptim de la convocatòria.

Forma de presentació

Desistiment

Descripció

Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan no estiga prohibit per l’ordenament jurídic, renunciar als seus drets.

El desistiment consistix a abandonar la sol·licitud i el procediment iniciat.

L’Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment llevat que, havent-s’hi personat tercers interessats, hagen instat estos la continuació en el termini de deu dies des que se’ls haja notificat el desistiment o la renúncia.

Podeu consultar l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Forma de presentació

Recurs de reposició

Termini
Termini obert

El recurs de reposició s'haurà d'interposar davant el conseller d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la seua publicació en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.

Descripció

De conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els articles 10, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, contra este acte, que posa...

Saber més
Forma de presentació

Renúncia

Termini

Si la sol·licitud d’iniciació no reunix els requisits que assenyala l’article 66, i, si és el cas, els que assenyala l’article 67 o altres d’exigits per la legislació específica aplicable, s’ha de requerir l’interessat perquè, en un termini de deu dies, repare la falta o adjunte els documents preceptius, amb indicació que, si no ho fa, es considera que desistix de la seua petició, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els termes que preveu

l’article 21.

Podeu consultar l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Descripció

Tot interessat podrà desistir de la seua sol·licitud o, quan no estiga prohibit per l’ordenament jurídic, renunciar als seus drets.

El desistiment consistix a abandonar la sol·licitud i el procediment iniciat.

L’Administració acceptarà de pla el desistiment o la renúncia, i declararà conclús el procediment llevat que, havent-s’hi personat tercers interessats, hagen instat estos la continuació en el termini de deu dies des que se’ls haja notificat el desistiment o la renúncia.

 

Podeu consultar l'article 94 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Forma de presentació